Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (198)Книжкові видання та компакт-диски (162)Журнали та продовжувані видання (206)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ129.05$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Нагорний П.А. 
Дизайн архітектурного середовища історичних кварталів міста: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / П.А. Нагорний ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2004. — 23 с. — укp.

Уперше сформульовано концепцію, принципи й методику перетворення історичного центру міста, висвітлено її архітектурно-дизайнерські й ергономічні аспекти. Удосконалено механізм і типологію формування елементів дизайну у міському просторі відповідно до образу життя городян. Установлено основні образно-типологічні й змістові характеристики дизайнерської складової середовища історичного центру, показано її неоднорідність у контексті динаміки власних параметрів та стійкості зв'язків з іншими компонентами міського ансамблю. Виявлено способи взаємозв'язку різних пластів предметно-просторового середовища (ППС) та їх архітектурно-містобудівної активності й рівня мобільності. Уперше міське середовище розглянуто як цілісний об'єкт містобудівного проектування та дизайнерського наповнення, що сприяє спадкоємності архітектурно-містобудівного процесу, забезпечує збереження історико-культурної спадщини, а також послідовне формування й розвиток великих міст щодо регіональних і місцевих особливостей. Розроблено методику перетворення житлового середовища історичного центру міста з урахуванням ролі й можливостей елементів міського дизайну як способу й засобу гуманізації середовища життєдіяльності городянина.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.0/2 + Щ110.511 + Щ129.05 +
Шифр НБУВ: РА333047

Рубрики:

      
2.

Даниленко В.Я. 
Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури ХХ століття (національний та глобалізаційний аспекти): Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 05.01.03 / В.Я. Даниленко ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2006. — 36 с. — укp.

Досліджено розвиток дизайну України протягом XX ст. у зіставленні основних його складників з відповідниками у розвинених країнах світу. Розглянуто термінологію й основні параметри з дослідженого питання. Висвітлено двоїсту суть дизайну в контексті глобалізаційної та національної його складових. Проаналізовано основні особливості дизайну у різних країнах світу. Запропоновано підходи до творення національно орієнтованого українського дизайну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.053(4УКР)6 + Ж182(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА341586

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Рижова І.С. 
Дизайн як фактор гармонізації відносин суспільства і особистості: методологічні засади: автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.03 / І.С. Рижова ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2008. — 32 с. — укp.

Розроблено цілісну соціально-філософську концепцію дизайну як фактора гармонізації відносин суспільства й особистості. Розкрито сутність дизайну як об'єкта вивчення соціальної філософії. Проаналізовано наукові підходи щодо дизайну в його історичній ретроспективі. Визначено принципи та методи філософського аналізу та розроблено категоріальний апарат дослідження дизайну. Вивчено генезу дизайнерської діяльності, акцентовно увагу на її інноваційному характері. Визначено сутність, форми та функції дизайну, досліджено концепцію дизайнерської діяльності в системі відносин людина - суспільство, розкрито сутніть дизайнерської творчості як специфічного способу самореалізації особистості. Встановлено роль дизайну у розвитку соціальної свободи та самоудосконалення соціуму й особистоті, розглянуто специфіку самореалізації особистості в дизайнерській діяльності. Розкрито сутність дизайну як культурної універсалії цивілізації, розглянуто сучасні уявлення про технократичний дизайн. Уточнено аксіологічну складову змісту дизайну та його антропологічний вимір. Виявлено специфіку сучасної концепції становлення та розвитку дизайну як духовно-практичного феномену в інформаційно-культурному просторі й обгрунтовано напрями оптимізації його нових форм. Показано роль вітчизняних дизайнерських традицій у саморозвитку українського суспільства. Проаналізовано актуальні проблеми дизайну в сучасному філософському дискурсі - класичному, модерністському, постмодерністському.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*671.13 + Ю814 + Щ129.059 +
Шифр НБУВ: РА356037

Рубрики:

      
4.

Бейлах О.Д. 
Експериментаторські тенденції в радянському дизайні 1970 - 1980-х років: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.07 / О.Д. Бейлах ; Харків. держ. академія дизайну і мистецтв. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Охарактеризовано науково-дослідницький аспект в експериментаторській діяльності радянських дизайнерів і архітекторів. Розглянуто практику фахової творчості з різними методами, підходами та прийомами, які були зумовлені соціалістичним суспільством та способом господарювання. Висвітлено експериментальні ідеї у творчих розробках і теоретичних концепціях радянських дизайнерів у галузі геометричного формотворення, а саме: досліждення теми симетрії, біонічного формотворення та кінетичного мистецтва. Зазначено, що експериментальний досвід надав новий імпульс для подальшого розвитку їх у дизайнерській практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.053(4СОЮ)63 +
Шифр НБУВ: РА365254

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Гурко О.В. 
Лексика графічного дизайну в українській мові кінця ХХ - початку XXI століття: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / О.В. Гурко ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2008. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано лексику графічного дизайну в українській мові кінця XX - початку XXI ст. Розглянуто шляхи її формування та розвитку. Установлено основні закономірності поповнення термінологічного корпусу. З'ясовано, що більшість іншомовних термінів графічного дизайну - це нові запозичення з англійської мови, поява яких була спричинена безпосередньо потребою заповнення лакун для позначення графічних понять в українській мові. Виділено тематичні групи, що перебувають у певному лексико-семантичному взаємозв'язку та з'ясовано основні способи термінологізації загальновживаної лексики у терміносистемі графічного дизайну. Описано синонімічні й антонімічні відношення у дослідженій термінолексиці. Проаналізовано словотвірну структуру лексики графічного дизайну та досліджено найбільш активні словотвірні типи та способи її продукування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-34:Щ129 + Щ129.053(4УКР) в4 +
Шифр НБУВ: РА361845

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Васіна О.В. 
Національний чинник як складова дизайну Харківського регіону першої третини ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 05.01.03 / О.В. Васіна ; Харк. держ. акад. дизайну і мистецтв. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Вперше системно розглянуто національну складову художньо-промислової сфери Харківського регіону першої третини XX ст. в історичному та культурологічному контексті. Розкрито роль національного чинника у процесі формування дизайну Харківського регіону - потужного осередку вітчизняного дизайну. Наведено нові матеріали щодо особливостей формотворення виробів українського декоративно-ужиткового та промислового мистецтва. Охарактеризовано структурні складники матеріальної культури Слобожанщини, зокрема, розглянуто її семантичний, естетичний і технологічний аспекти. Показано специфіку розвитку загальноєвропейських стилів першої третини XX ст. - модерну й авангарду в контексті формування матеріальної культури України. Визначено шляхи трансляції відповідних складників національного чинника у мистецьке середовище, проектно-художню діяльність та сферу промисловості. Визначено роль національної складової як ідентифікуючої в процесі розвитку дизайну Харківського регіону першої третини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.053(4УКР-4ХАР)61-17 + Ж182 г(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА344647

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Косів В.М. 
Національні моделі і глобалізація графічного дизайну другої половини XX ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 05.01.03 / В.М. Косів ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Уведено нове поняття "національна модель графічного дизайну", яке окреслюється як унікальна система комунікативних та образно-формальних особливостей творів у межах однієї країни. Вивчено японську, корейську, іранську, швейцарську, італійську та польську національні моделі. За способом формування дані моделі розділено на дві групи: сформовані національними мистецькими традиціями країни та стильовими особливостями. Окремо виділено графічний дизайн в Україні та країнах, які перебувають на стадії теоретичного обгрунтування власних моделей. Глобалізацію графічного дизайну другої половини ХХ ст. розглянуто у контексті "інтернаціонального стилю", "типографічного експресіонізму", розробки піктограм як наднаціональної візуальної мови. Іншими чинниками його глобалізації визначено: зв'язок з економікою та візуальною ідентифікацією транснаціональних корпорацій, міжнародні контакти професіоналів та інформативність про творчість колег за кордоном, використання стилістики синхронних глобальних напрямків мистецтва та постмодерністичне використання відомих історичних стилів, комп'ютерні технології та засоби телекомунікації. Установлено особливості використання мотивів національного мистецтва у творах графічного дизайну як засобу візуальної ідентифікації та їх місце у творах, пов'язаних з естетикою постмодернізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182г(4УКР) + Щ129.053(0)63-17 +
Шифр НБУВ: РА324683

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Прусак В.Ф. 
Організаційно-педагогічні засади підготовки майбутніх дизайнерів у вищих навчальних закладах України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.Ф. Прусак ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2006. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано педагогічні засади готовності дизайнера до професійної діяльності. У загальній схемі підготовки дизайнера використано основні принципи дидактики, а саме: принципи фундаменталізації, інтегративності, неперервності та варіативності змісту знань, які має засвоїти майбутній дизайнер, поєднуючи напрями - загальнотеоретичний, загальнохудожній, професійно орієнтований, інженерно-технічний і технологічний, а також організаційно-технічний. Виділено етапи підготовки майбутніх дизайнерів у вищих навчальних закладах. Завдяки організації та формуванню змісту їх підготовки з використанням запропонованих кваліфікаційних характеристик, а також освітньо-професійних програм, спостережено позитивну динаміку розвитку рівнів професійних умінь студентів експериментальної та контрольної груп, поліпшення успішності студентів, зросла динаміка сформованості творчого ставлення до професійних знань і ефективність підготовки за видами діяльності (проектна, виконавська та науково-дослідна), підвищився рівень готовності до виконання функціональних обов'язків дизайнера.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.05 р(4УКР)3-3 + Ж182 р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА346174

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Сотська Г.І. 
Підготовка майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до навчання учнів основної школи художнього конструювання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.І. Сотська ; АПН України. Ін-т пед. освіти і освіти дорос. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Виявлено особливості художнього конструювання учнів основної школи як навчальної діяльності, що сприяє гармонійному, цілісному розвитку особистості. Удосконалено зміст і структуру підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва у педагогічних ВНЗ шляхом впровадження до навчально-виховного процесу художнього конструювання. Розвинуто положення щодо підготовки вчителів образотворчого мистецтва до навчання учнів художнього конструювання на підставі інтегративного підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.05 р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА357124

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Мільчевич С.І. 
Промисловий дизайн Закарпаття 40-х років XIX - 30-х років ХХ століття: культурологічний аспект: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / С.І. Мільчевич ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2010. — 16 с. — укp.

Проаналізовано промисловий дизайн (ПД) Закарпаття 1840 - 1930 рр. як явище художньої культури. Визначено передумови становлення та розвитку ПД даного регіону у досліджуваний період. Висвітлено роль художньо-фахової освіти в контексті її впливу на формування проектної культури (ПК) краю. Досліджено процес становлення та розвитку ПК побутових ливарних виробів і дизайну гнутих меблів у Закарпатті в період художньо-формотворчих та етнокультурних процесів. Визначено місце ПД регіону в європейській культурі зазначеного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.053(4УКР-9ЗАК)53
Шифр НБУВ: РА370279 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Силко Р. М. 
Розвиток методики прикладного мистецтва Готфрідом Земпером у художньо-промислових школах Західної Європи (друга половина XIX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Р. М. Силко ; Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено та висвітлено зміни в характері навчання у художньо-промислових школах Західної Європи відповідно до тенденцій розвитку матеріально-художньої культури та науково-технічного прогресу. Розкрито сутність поняття "прикладне мистецтво'' в історичній ретроспективі та його зв'язок з дизайном. Систематизовано й узагальнено внесок Г. Земпера у розвиток змісту прикладного мистецтва на підставі аналізу його праць з теорії мистецтва. Розглянуто визначну роль Г. Земпера у зародженні музейної педагогіки. Проаналізовано педагогічну спадщину вченого та визначено його передові освітні ідеї, впроваджені у практику західноєвропейської мистецької освіти. Виявлено перспективність теоретичних поглядів і педагогічної діяльності Г. Земпера для розвитку сучасної української дизайн-освіти. Доповнено картину розвитку дизайну та дизайн-освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.05 р(4) + Щ113(4НІМ)5-8 Земпер Г.
Шифр НБУВ: РА377923 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Вергунов С. В. 
Тривимірне моделювання у промисловому дизайні України кінця XX - початку XXI ст.: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.07 / С. В. Вергунов ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено й уведено до наукового обігу поняття "системи для віртуального проектування (СВП)" і "системи для промислового проектування (СПП)" у промисловому дизайні, зазначено їх принципові відмінності. Наведено поняття "3D-моделі" та "процесу тривимірного моделювання" в контексті промислового дизайну, визначено типи 3D-моделей. Розглянуто основні етапи процесу створення нового продукту на базі параметричної тривимірної моделі в промисловому дизайні. Виявлено основні переваги процесу тривимірного моделювання, що мають значення в промисловому дизайні. Показано способи та форми застосування тривимірного моделювання в промисловому дизайні України й інших країн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182(4УКР) + Щ129.053(0)64
Шифр НБУВ: РА376712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського