Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (39)Книжкові видання та компакт-диски (91)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ315.1-7$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
1.

Лошков Ю.І. 
Диригентське оркестрове виконавство в контексті української культури XVIII - XX ст.: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / Ю.І. Лошков ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 37 с. — укp.

Вперше на підставі системного підходу фундаментально досліджено специфіку інтеграції диригентського виконавства європейського типу в культурне життя України XVIII - XIX ст. Виокремлено системні ознаки професійного музичного мистецтва, основою функціонування якого є "штучний" тип репрезентації культурної традиції. Визначено культурні сфери функціонування диригентського виконавства в Україні у XVIII - XIX ст., а також професійний характер діяльності керівників музичних колективів у регулярній армії, пансько-маєтковому середовищі, театральних антрепризах та аматорський - у навчальних і просвітніх закладах. Доведено, що диригування як знакова система формувалася в Україні у межах професійної капельмейстерської діяльності. З'ясовано, що естетичні засади диригентського виконавства сформовані учителями музики, які активно культивували колективні форми європейського музикування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.1-73(4УКР)4/5 + Т3(4УКР)4-7 +
Шифр НБУВ: РА357527

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Драган О.В. 
Постать Ярослава Вощака в контексті розвитку диригентської культури другої половини ХХ ст.: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О.В. Драган ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено життя і творчість видатного диригента, народного артиста СРСР Я. Вощака (1921 - 1989) у контексті розвитку диригентської культури другої половини XX ст. Охарактеризовано основні етапи його творчої діяльності (український, 1940 - 1965 рр., воронезько-казанський, 1967 - 1972 рр., мінський, 1972 - 1989). Розглянуто процес творчого становлення митця у контексті розвитку оперно-симфонічного мистецтва Львова передвоєнної доби та часів Другої світової війни. Досліджено диригентські першопрочитання Я. Вощаком музично-театральних творів Ю. Мейтуса, А. Кос-Анатольського, В. Кирейка, К. Молчанова, С. Кортеса, Д. Смольського, З. Ісмагілова, Н. Жиганова, симфонічної чечено-інгушської та дагестанської музики. Розкрито специфіку першопрочитань диригентом творів світової класики. Розглянуто особливості поєднання професійних традицій та інноваційного пошуку у творчій діяльності Я. Вощака. Визначено естетико-стильові пріоритети й іманентні стильові риси творчості митця. Доведено, що маестро представляє пізньоромантичний тип диригента, діонісійський музично-виконавський архетип.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.1-73(4УКР)6-83 Вощак Я. + Щ335.413(4УКР)6-83 Вощак Я.
Шифр НБУВ: РА370330 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Плужніков В.М. 
Професія диригента та шляхи її формування в західноєвропейській театрально-концертній практиці ХІХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / В.М. Плужніков ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2006. — 17 с. — укp.

Досліджено особливості професії диригента як виду спеціалізованої діяльності, пов'язаної з театрально-концертною практикою. Розкрито структурно-функціональну єдність та досліджено процес її історичного становлення, проаналізовано традиції диригентського виконавства. Визначено основні характеристики структури диригентської діяльності, здійснено її відмежування від капельмейстерської та встановлено хронологічні межі виникнення. Розкрито зміст двох термінів для позначення процесу керування музичним колективом: капельмейстер (XVII - XVIII ст.) та диригент (XIX ст.). Висвітлено творчу діяльність визначних диригентів досліджуваного періоду, наведено її об'єктивну оцінку. Розроблено концепцію формування професії оперно-симфонічного диригента. Створено історичну періодизацію диригентського виконавства, розглянуто еволюцію його становлення у музично-культурному контексті та описано кожний період розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.1-73(0)5 +
Шифр НБУВ: РА344517

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Макаренко Г.Г. 
Творчість диригента в контексті інтегративного підходу: Автореф. дис... д- ра мистецтвознав.: 17.00.01 / Г.Г. Макаренко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2006. — 34 с. — укp.

З використанням інтегративного підходу здійснено максимально повне досліження актуальних проблем творчості диригента з урахуванням естетичних, мистецтвознавчих, культурологічних, психологічних, етичних та інших аспектів даного виду діяльності. Проаналізовано концептуальні праці XX ст., присвячені розгляду проблем художньої творчості й обгрунтовано методологічний інструментарій дослідження складного та багатогранного явища евристичної діяльності диригента музичного театру та симфонічного оркестру. Значну увагу приділено розгляду історичного шляху розвитку оркестру, який визнано головним чинником виникнення нового типу виконавця. На підставі дослідження різних способів керування оркестром визначено основні етапи становлення професії диригента та детально проаналізовано сучасний період її розвитку. З метою виявлення професійно-ремісничих і творчих принципів диригентського мистецтва здійснено осмислення значного обсягу теоретичних напрацювань у галузі диригентозавства від початкових спроб у контексті вирішення загальномузикознавчих проблем до найсучасніших наукових досліджень. Висвітлено професійні здобутки української школи диригування із залученням теоретичних праць мистецтвознавців з усіх регіонів України. Досліджено явище трансформації загальних особливостей художньої творчості у процес диригування на базі вивчення типології й етапів творчого процесу, специфіки створення художнього образу й основних структурних компонентів. Із використанням останніх досягнень гуманітарних наук розглянуто естетико-мистецтвознавчі, морально-естетичні, естетико-психологічні та інші фактори диригентської творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.1-7 + Щ315.1-73(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА344618

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Сверлюк Я. В. 
Теоретико-методичні основи професійної підготовки диригента оркестрового колективу у вищих мистецьких навчальних закладах: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Я. В. Сверлюк ; Ін-т вищ. освіти НАПН України. — К., 2011. — 36 с. — укp.

Досліджено методологічні, теоретичні та методичні основи професійної підготовки диригента оркестрового колективу з урахуванням специфіки майбутньої професійної діяльності. Висвітлено генезис та еволюцію поняття "диригент оркестру" як педагогічного та музикознавчого феномену, який сприяв обгрунтуванню проблеми сучасної диригентсько-оркестрової освіти. У міждисциплінарному контексті розкрито зміст поняття "професійна підготовка диригента оркестрового колективу", його суспільне значення у музично-естетичному вихованні підростаючого покоління. Доведено доцільність впровадження в практику авторських сучасних підходів до вирішення проблеми професійної диригентсько-оркестрової освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.1-7 р(4УКР)32-3
Шифр НБУВ: РА384869 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Федоришин В.І. 
Формування виконавської майстерності студентів музично-педагогічних факультетів у процесі колективного музикування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.І. Федоришин ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Розкрито суть поняття "виконавська майстерність" та висвітлено теоретичні аспекти її формування. Доведено залежність ефективності формування виконавської майстерності у процесі колективного музикування від упровадження експериментальної методики, що передбачає органічну єдність емоційного, раціонального та технічного у виконавстві, активізацію мотиваційної спрямованості майбутніх учителів музики у камерно-оркестрових колективах, становлення індивідуального стилю керівництва оркестровою групою студентів за умов творчої взаємодії. Апробовано зміст, форми та методи поетапного формування даної майстерності студентів музично-педагогічних факультетів у процесі колективного музикування за розробленими критеріями та показниками зазначеного феномену.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.1 р(4УКР)31-34 + Щ315.1-713 +
Шифр НБУВ: РА341661

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Слободніченко Д.О. 
Формування навичок читання з листа хорових партитур у студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Д.О. Слободніченко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Розкрито сутність поняття "читання з листа нотного тексту" як складного різновиду гри по нотах, інформаційно-пошукової та пізнавальної діяльності, заснованої на одержанні, переробці та реалізації у звучанні музичної інформації шляхом перетворення зорових сигналів у музичні уявлення, що проявляються в адекватних їм виконавських рухах, а також як комплексу спеціальних навичок, що передбачають виконання певних дій і вправ і є автоматизованими компонентами свідомої діяльності особи. Досліджено особливості організації та специфіку навчального процесу з формування навичок читання з листа хорових партитур, яка полягає у комунікативно-пізнавальній діяльності студентів, смисловому аналізі музичного тексту, виконанні ряду когнітивних операцій - структуруванні музичної інформації, групуванні, стисненні та розгортанні матеріалу, вмінні порівнювати, аналізувати, узагальнювати, встановлювати взаємозв'язок між окремими елементами музичних творів. Досліджено сучасний стан і проблеми формування навичок читання з листа хорових партитур у студентів вищих мистецьких навчальних закладів, визначено критерії та рівні їх сформованості у майбутніх диригентів-хормейстерів. З метою удосконалення процесу набуття студентами музичних знань, а також забезпечення їх музичного розвитку та саморозвитку обгрунтовано необхідність удосконалення організації їх роботи з музичним текстом, піднесення рівня читацької культури. Розроблено й експериментально перевірено методику формування навичок читання з листа хорових партитур у майбутніх диригентів-хормейстерів, наведено рекомендації для викладачів фахових дисциплін вищих мистецьких навчальних закладів щодо її використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.1-714 р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА357484

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського