Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (21)Книжкові видання та компакт-диски (54)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ317.413(4УКР)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Тарасова О.І. 
Картина світу музичного театру М.В.Лисенка: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.І. Тарасова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням музично-сценічної творчості М.В.Лисенка, яка розглядається у повному обсязі. Розроблено новий теоретичний напрямок, який грунтується на категорії "картина світу". Встановлено, що "Наталка-Полтавка" - твір культури усного типу в межах авторської творчості, інваріант жанру співогр, який є національним жанром професійної музично-театральної культури України. Твір "Сапфо" вперше розглядається як нова художня концепція "відкритої картини світу". Аналізується клавір "Тараса Бульби" як самодостатній твір М.Лисенка. Пропонується загальна періодизація творчості композитора, вказується на її залежність від процесу національної самоідентифікації ХІХ ст. та історико-культурної ситуації ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4УКР)5-81 Лисенко + Щ313(4УКР)5-81 Лисенко

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Присталов І.К. 
Ліризм як жанрова основа українського оперного співу: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.К. Присталов ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2008. — 16 с. — укp.

Розглянуто ліризм як жанрову основу оперних творів і жанрово-стильову особливості української школи оперного співу. Визначено зміст категорії "лірика" та похідних від неї понять естетики, літературознавства та музикознавства. Вивчено особливості духовної культури України, національного художнього менталітету. Розглянуто аспект втілення образів ліричної модальності в оперному мистецтві Європи й України. Виявлено взаємозв'язки між українським оперним вокалом і попередніми історичними жанровими стилями співу (візантійським культовим співом, народним інтонуванням творів лірико-епічного жанру, стилем італійського бельканто). Проаналізовано властивості вокального мистецтва видатних українських оперних співаків, зокрема, О.Мишуги, С.Крушельницької, Б.Гмирі. Установлено специфіу втілення ліричної образності. Розроблено принципові положення педагогічного методу виховання вокалістів, які базуються на артистичному та педагогічному досвіді видатних оперних співаків України та враховують специфічну лірикоцентричність національного художнього менталітету.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.413(4УКР)-04 + Щ317.413(4УКР)-04 +
Шифр НБУВ: РА358925

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Остроухова Н. В. 
Хронологічні та жанрово-стильові параметри діяльності Одеського національного театру опери та балету: щодо проблеми музикознавчої праксеології: автореф. дис. ... канд. мистецтвозн. : 17.00.03 / Н. В. Остроухова ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. — О., 2010. — 18 с. — укp.

Проаналізовано діяльність Одеського національного театру опери та балету 1810 - 2005 рр. Визначено провідні хронологічні та жанрово-стильові параметри діяльності Одеського театру. Здійснено цілісний метод вивчення історії оперного театру. Систематизовано основні факти історії театру. Виокремлено явище антрепризи та визначено його актуальність щодо явища менеджменту сьогодні. Визначено основні жанрово-стильові пріоритети та тенденції оперної діяльності театру. Досліджено тісні зв'язки італійської й української оперних традицій у формуванні та розвитку принципів творчої діяльності Одеського театру, музично-стильова спорідненість італійської й української оперних шкіл. З'ясовано принципову важливість для Одеського оперного театру творчості B.C. Губаренка як стильової парадигми сучасної української опери.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.413(4УКР)-692-06 + Щ317.413(4УКР)6-81
Шифр НБУВ: РА370850 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Станкович-Спольська Р. 
"Цвіт папороті" Євгена Станковича: проблема жанру: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Р. Станкович-Спольська ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Проаналізовано неофльклорний напрямок розвитку українського музичного театру кінця XX - початку XXI ст. Вперше проведено комплексне дослідження фольк-опери Є.Станковича "Цвіт папороті" в аспекті цілісності її словесно-музичного та сценічно-виконавського змісту. Розкрито сутність поняття оперний неофольклоризм й охарактеризовано його індивідуально-стилістичні музичні вияви у творчості композитора. Виявлено та охарактеризовано основні жанрові ознаки "Цвіту папороті" Є.Станковича як особливого, новаторського та етапного для свого часу мистецького явища. Встановлено стильову логіку формування національного варіанта неофольклористичного напрямку в сучасній українській музиці. Проведено змістовні історичні паралелі з музичними театром Б.Бартока, І.Стравінського, К. Орфа, М.Равеля, Л.Яначека. Встановлено нерозривний зв'язок фольк-опери з національною музично-театральною традицією М.Лисенка, М.Леонтовича, Б.Лятошинського. Визначено якісні стильові ознаки оперного неофльклоризму Є.Станковича, що утверджується шляхом використання комплексних поліжанрових технологій сценічної театральної форми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-81 Станкович Є. + Щ317.413(4УКР)-81 Станкович Є. +
Шифр НБУВ: РА340671

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського