Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (31)Реферативна база даних (210)Книжкові видання та компакт-диски (564)Журнали та продовжувані видання (324)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ318$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Тищенко О. В. 
Літургія в українській музиці кінця XX - початку XXI ст. (до проблеми співвідношення обряду і жанру): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Тищенко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему жанрового визначення літургії на прикладі творчості сучасних українських композиторів. Описано та систематизовано авторські літургічні твори рубежу ХХ - ХХІ ст. В основі даної класифікації лежить можливість функціонального використання авторської музики у богослужінні залежно від ступеня слідування канону обряду та від вибраної композиційної моделі, що склалася у композиторській практиці протягом історико-культурного процесу. Таким чином виділяються літургії, що: зорієнтовані на богослужебне використання, відтворюють модель обряду, написані по жанровій моделі, створені за власною авторською моделлю. Розглянуто феномени обряду та жанру з метою виявлення відмінностей богослужебної та концертної літургій. Вперше проаналізовано літургічні твори українських композиторів: архієпископа Іонафана (Єлецьких), Р. Гурко, О. Козаренка, В. Камінського, Р. І. Дрозда Ц о. М. Б. Дрозда, Є. Станковича, М. Скорика, М. Шуха, В. Степурка, В. Сильвестрова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)64:Э + Щ318.93(4УКР)64-4 + Э370.9(4УКР)-503.181
Шифр НБУВ: РА382318 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Тимощук О. Є. 
Фортепіанні цикли для дітей у творчості українських композиторів: образно-художній аспект: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. Є. Тимощук ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2011 — укp.

Розглянуто особливості фортепіанних циклів для дитячого виконання композиторів-"пасіонаріїв" українського музичного мистецтва. Вперше у вітчизняному музикознавстві проаналізовано фортепіанні твори українських композиторів для юних виконавців у контексті розвитку виконавського репертуару. Висвітлено ретроспективну періодизацію творчості українських композиторів у цій галузі. Розкрито основні тенденції у модифікації нових підходів українських композиторів XX ст. до створення фортепіанних циклів для дитячого виконання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.42-03(4УКР)-81 + Щ318.83(4УКР)-81
Шифр НБУВ: РА377896 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
3.

Кондратюк Л. С. 
Українська духовна музична культура в історико-культурологічному вимірі: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.12 / Л. С. Кондратюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Досліджено історичні етапи розвитку музичної культури в Україні, зокрема, її сутнісні особливості й етико-естетична наповненість. Здійснено системний аналіз української музичної духовної культури в контексті її релігійних і філософських характеристик, визначено головні напрями розвитку музичної культури в Україні, її взаємодія з християнською релігійною практикою. Вперше в українознавстві введено в науковий обіг поняття "музична риторика". Доведено, що в сучасній науковій думці феномен духовної музичної культури підлягає аналізу не тільки з позицій мистецтвознавства й естетики, а з позицій філософсько-релігієзнавчого аналізу, що дозволяє системну класифікацію даного феномену, диференціацію його цільових установок. Досліджено сутнісний зміст філософських, релігійних і теологічних вчень, які аналізують феномен духовної музичної культури. Розкрито моральні, естетичні аспекти духовної музичної культури в Україні, можливості її розвитку та значення для сучасного соціокультурного простору в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5 + Щ318.93(4УКР)
Шифр НБУВ: РА379646 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
4.

Єфіменко А. Г. 
Католицька меса першої половини - середини XX століття: художньо-естетичні та літургійні аспекти: автореф. дис. ... д-ра мистецтвознав. : 17.00.03 / А. Г. Єфіменко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2011. — 32 с. — укp.

Досліджено католицьку месу у контексті літературного оновлення, яке відбувалося протягом першої половини XX ст. і закріплене у документах Другого Ватиканського Собору 1962 - 1965 рр. Вперше феномен меси розглянуто у синтезі музичного, теологічного та соціального підходів. Вивчено трансформацію комунікативних аспектів меси, результатом якої став у літугійній практиці католицької церкви новий статус загалу віруючих і церковного композитора. Проведено диференціацію понять художньої меси-циклу та пов'язаної з літургійною практикою меси-ритуалу. Теоретичні й історичні положення роботи розкрито шляхом екскурсів у минуле меси та конкретизовано в процесі розгляду мес церковних композиторів Італії, Франції, Австрії та Німеччини першої половини XX ст., а також використано як інструмент аналізу самостійних художніх зразків мес-циклів О. Месіана, Е. Саті, І. Стравінського та П. Хиндеміта. Запропонована методика дозволяє представити музичний гештальт меси як компонент цілісності меси-ритуалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э375.09(4)-503.181 + Щ318.93(4)61/62 + Щ316
Шифр НБУВ: РА384720 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Камінська О. Г. 
Еволюція нотації візантійсько-слов'янського культурного простору: від невменної системи до київського п'ятилінійного нотопису: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. Г. Камінська ; Львів. нац. муз. акад. ім. М. В. Лисенка. — Л., 2010. — 19 с. — укp.

Розглянуто історію та теорію виникнення і подальшого розвитку візантійської нотації. Визначено рівні впливу грецької нотації на слов'яно-руську до часу виникнення лінійного нотопису - київські ноти. Описано розрізнені відомості фахової літератури з історії нотації, які видобудовують послідовний творчий процес зазначеної ділянки. Визначено зв'язок греко-візантійської літургійної музики з українською монодійною практикою. Зроблено порівняльний аналіз піснеспівів української монодії та відповідного репертуару у руському невменному записі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.59 г + Щ311.1 + Щ313(0)421 + Щ318.93(4УКР)4
Шифр НБУВ: РА374711 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Шевченко О.Г. 
Українська популярна музика: витоки та проблематика (1920 - 1990 рр.): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / О.Г. Шевченко ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Виявлено джерела української популярної музики, зокрема, джаз, масова пісня й українська естрадна пісня. Зазначено, що витоки та стильова специфіка української популярної музики, що синтезують ознаки інших пластів музичного мистецтва в цілому разом утворюють нову якість як основу формування комплексу художніх прийомів і обумовлюють його подальший розвиток. Проаналізовано, що історія розвитку української популярної музики за умов шоу-бізнесу свідчить про пошуки провідних музикантів в напрямку стилю, стилістики, якості звуку, синтезу різноманітних музичних напрямків, впровадження фольклору в сучасну популярну музику. Встановлено, що використання даного методу в аналізі стану української популярної музики дає змогу окреслити широкий діапазон перспективних напрямків в майбутньому та спрогнозувати динаміку її розвитку, що відбувається за умов переходу України до ринкової економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313.(4УКР)6 + Щ318.5(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА371692 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Снитіна В.О. 
Церковна музика в культурі України другої половини XVII - XVIII ст.: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / В.О. Снитіна ; Київ. нац. ун-т культури та мистецтв. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Зазначено, що на відміну від давньоруської церковної монодії партесній музиці притаманна динамічність і контрасність, що справляли потужний вплив на емоційну сферу слухачів. Визначено атрибутивну специфіку православної церковної музики даної історичної доби. Розглянуто тенденції розвитку нового класичного стилю в українській церковній музиці другої половини XVIII ст. Доведено, що українська церковна музика не поступалася духовним концертам видатних тогочасних західноєвропейських композиторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР)4
Шифр НБУВ: РА372058 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
8.

Шегда Л. В. 
Жанрово-стилістичні особливості української пісенно-хорової музики для дітей (на матеріалі творчості Л. Дичко і Б. Фільц): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Л. В. Шегда ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. — О., 2010. — 17 с. — укp.

Розглянуто процес розвитку української пісенно-хорової музики для дітей. Проаналізовано й узагальнено тематику, образність, окреслено жанрові та стилістичні напрями музичних творів для дітей, написані упродовж XX ст. в контексті загальних тенденцій української музичної творчості. Виявлено основні тенденції у формуванні нових підходів до музичної творчості для дітей останньої третини XX ст. Визначено механізми структурування й особливості драматургії пісенно-хорових циклів і кантат для дітей порівняно з типологічними атрибутами дорослої музики, а також означено фактори жанрово-стилістичної змінності традиційних моделей пісенно-хорових циклів і кантат для дітей на підставі творів Л. Дичко та Б. Фільц.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.83(4УКР)-4 + Щ314.1-03(4УКР)6-81
Шифр НБУВ: РА376131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Парфентьєва І. П. 
Формування рефлексії у майбутніх учителів музики в процесі вивчення української хорової духовної музики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. П. Парфентьєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему формування рефлексії у майбутніх учителів музики, де означений феномен трактується як соціально обумовлений психічний процес, що виконує саморегуляцію особистості у процесі фахового розвитку та передбачає самоспрямованість її свідомості на власні переживання творів мистецтва, які виникають на підставі чуттєвого пізнання і дозволяють управляти особистісними цінностями. Визначено методи та прийоми роботи над творами української хорової духовної музики, які сприяють формуванню рефлексії у майбутніх учителів музики. Розроблено й експериментально перевірено методику формування рефлексії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР) р + Щ31 р(4УКР)31-3
Шифр НБУВ: РА376840 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Мануляк О.М. 
Сакральна творчість львівських композиторів кінця ХХ - початку ХХІ ст. у контексті провідних тенденцій сучасної релігійної музики: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.М. Мануляк ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто актуальні проблеми релігійної музики. Вперше в українському музикознавстві здійснено спробу розробити універсальну систему типологізації творів, що належать до сфери релігійної музики. Запропоновано застосування двох основних термінологічних категорій: "релігійної музики" та "сакральної музики". Українську релігійну музику розглянуто як невід'ємну складову загальноєвропейських процесів мистецького розвитку. Результати досліджень засвідчили безперервність та актуальність розвитку української традиції релігійної музики. Її континуарність простежено навіть у роки окупації України комуністично-тоталітарним режимом. Виявлено характерні особливості в одних випадках консервації, в інших - розвитку національної традиції релігійної музики у творчості українських композиторів-емігрантів. Увагу зосереджено на сакральній творчості львівських композиторів кінця XX - початку XXI ст. Аналіз ряду творів, що належать до сфери сакральної музики, виявив унікальність творчих засобів львівських композиторів у поєднанні національних традицій української релігійної музики з актуальними західноєвропейськими мовностильовими новаціями у цій сфері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР-2ЛЬВ)64-81 + Щ318.93(4УКР-2ЛЬВ)64-81 +
Шифр НБУВ: РА366685

Рубрики:

      
11.

Криворукова 
Ораторії на різдвяний і страсний сюжети останньої чверті ХХ століття в аспекті діалогу традицій: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ольга Євгенівна Криворукова ; Харківський держ. ун-т мистецтв ім. І.П.Котляревського. — Х., 2009. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР)64 + Щ316.3(4УКР)64
Шифр НБУВ: РА366208

Географічні рубрики:

      
12.

Валіхновська З.О. 
Музично-церковна освіта Галичини австрійської доби (1772 - 1918): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / З.О. Валіхновська ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 15 с. — укp.

Досліджено історію та діяльність церковно-співочих шкіл Галичини кінця XVIII - початку XX ст. До наукового обігу вперше введено матеріали щодо організації різних форм дяківського руху. Даний процес розглянуто у контексті формування навчальних методів і методологій з церковного співу у дяківських школах та інститутах, проаналізовано зміст і структуру навчальних посібників. Вперше висвітлено діяльність П. Любовича, Д. Якубовича та І. Полотнюка, спрямовану на забезпечення безперервності та високого професійного рівня навчальних закладів Галичини. Проаналізовано перші підручники з церковно-музичної освіти - "Напівник" (І. Полотнюка), "Наука о сольках" (П. Бажанського), "Наука ірмолойного співу" (П. Любовича), "Наука о церковном пінії" (Д. Якубовича). Вперше досліджено активну громадську діяльність І. Полотнюка як засновника Дяківського товариства в Галичині та видавця тижневої газети "Дяківський глас".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-7р(4УКР-9Гал)2 + Щ318.9(4УКР-9ГАЛ)4/5 +
Шифр НБУВ: РА363111

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Хижко 
Формування навичок естрадно-джазового музикування у студентів музичних училищ: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Олександр Вікторович Хижко ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.53р(4УКР)23-3 + Щ364.1р(4УКР)23-3
Шифр НБУВ: РА366283

Географічні рубрики:

      
14.

Воропаєва О.В. 
Джаззінг як форма взаємодії академічного та "третього" пластів у джазі: автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / О.В. Воропаєва ; Харків. держ. ун-т мистецтв ім. І.П.Котляревського. — Х., 2009. — 16 с. — укp.

Вивчено специфіку джаззінга в контексті еволюції джазових стилів XX ст. Вперше у вітчизняному музикознавстві це питання розглянуто у світлі широкої історико-теоретичної панорами з опорою на розуміння джазу як типу музичного мислення. Запропоновано комплексне визначення джаззінга - форми взаємодії як "третьопластового" явища й академічної музики. Розглянуто зв'язок джаззінга з транскрипційністю та полістилістикою, парадигмами та синтагмами джазових стилів. Розроблено класифікацію його різновидів, яка включає джаззінг-імпровізацію, джаззінг-обробку (аранжировку), джаззінг-транскрипцію, джаззінг-стилізацію. Вперше запропоновано періодизацію становлення джаззінга в межах загальної еволюції джазових стилів і течій. Опрацьовано близько 50-ти акустичних текстів джаззінг-композицій. Вперше у вітчизняному музикознавстві проведено аналіз ряду найпоказовіших джаззінг-зразків. Надано оцінку, що джаззінг на його шляху був своєрідним індикатором "віхових" моментів, коли актуалізувалися тенденції до мовленнєво-мовного оновлення та пошуків нової стилістики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.53-4 +
Шифр НБУВ: РА364287

Рубрики:

      
15.

Зваричук Ж.Й. 
Богослужбове хорове виконавство Галичини ХІХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ж.Й. Зваричук ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Визначено ступінь вивчення галицького богослужбово-хорового мистецтва ХІХ ст., розглянуто специфіку духовного хорового мистецтва краю як регіонально своєрідного явища та його зв'язок з побутуючими фольклорними та давніми церковно-співочими традиціями. Висвітлено особливості тогочасної співочої дяківської освіти в навчальних інституціях Галичини та роль дяків у розвитку богослужбового хорового співу. Реконструйовано естетику українського богослужбового виконавства регіону ХІХ ст. як систему з провідними жанровими та стильовими домінантами, з'ясовано критерії та чинники, що діяли в цій галузі хорової творчості. Досліджено характер і значення концертної практики, рівень виконавської майстерності й особливості функціонування галицьких церковних і провідних світських хорів у царині богослужбового виконавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-73(4УКР-9ГАЛ)5 + Щ318.93(4УКР)5 + Э37-503.11(4УКР331) +
Шифр НБУВ: РА367676

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Матійчин І.М. 
Василіянське піснярство кінця ХІХ - першої половини ХХ ст. як феномен галицької музичної культури: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.М. Матійчин ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 21 с. — укp.

Досліджено василіянську духовнопісенну спадщину кінця XIX - першої половини XX ст., її зв'язок із попереднім етапом розвитку українського духовного піснярства, характерні особливості та роль у національно-культурному житті українців Галичини. Проаналізовано джерела, в яких друкувалися духовні пісні та дотичні до них матеріали, висвітлено творчість найбільш відомих піснярів, охарактеризовано основні періоди розвитку нововасиліянського піснярства. Показано, що духовнопісенна творчість василіан і їх прибічників розвивалася у руслі їх релігійно-просвітницької діяльності та носить напівпрофесійний, а іноді й відверто аматорський характер. Демократична спрямованість духовного піснярства кінця XIX - першої половини XX ст. відображає загальні тенденції культурного розвитку галицького суспільства даного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043-3(4УКР-9ГАЛ)53 + Щ318.93(4УКР-9ГАЛ)53-44 +
Шифр НБУВ: РА368331

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Александрова Н.К. 
Літургічна музика як жанрово-стильовий феномен в творчості вітчизняних композиторів кінця XX - початку XXI століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.К. Александрова ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2008. — 16 с. — укp.

Уперше в українському музикознавстві визначено два історичні типи духовності: породжений канонічною творчістю й авторитетом літургійної традиції (первинно-храмовий, сакральний) та представлений оригінальною авторською ініціативою (вторинно-художній, ліричний). Запропоновано поняття щодо літургійної музики. Доведено необхідність цього поняття у зв'язку з актуальністю даної жанрово-стильової галузі для сучасних українських композиторів. Розкрито перехідний характер і неостильовий зміст духовної теми у творчості вітчизняних композиторів як умови появи нової музичної символіки. Обгрунтовано історичну стильову панорамність даної символіки та "семантики духовного" у контексті синтезу ідей Ренесансу, Бароко, Просвітництва, явища стильового плюралізму. Розкрито значення жанрово-номінативного підходу у зв'язку з неоканонічною тенденцією літургічної музики. Здійснено аналітичне вивчення зазначеної тенденції у контексті авторського стилю Л.Дичко, що дозволяє знайти особливий метод композиції - метод реінтерпретації. Доведено типовість даного методу для неоканонічної тенденції в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР)64-4 +
Шифр НБУВ: РА358013

Географічні рубрики:

      
18.

Бойко В.Г. 
Секуляризація православної духовної хорової музики в російській та українській культурі XVII - XXI ст.: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / В.Г. Бойко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено комплексну музично-культурологічну концепцію розвитку та секуляризації православної духовної хорової музики в російсько-українській музичній культурі XVII - XXI ст. Зроблено історичну періодизацію основних етапів розвитку та секуляризації православного духовного хорового мистецтва. Визначено змістовні передумови секуляризації православної духовної хорової музики та її нової сакралізації. Виявлено негативні та позитивні аспекти процесу секуляризації та характер діалогових взаємодій антиномічних явищ "секулярного" та "сакрального". Досліджено становлення хорової культури Харківщини другої половини XIX - початку XX ст. та шляхи її секуляризації. Виявлено чинники впливу "Мусикійської граматики" М.Дилецького на секуляризацію православної духовної музики й оновлено уявлення про жанр хорового концерту в діахронічному та синхронному аспектах даної проблематики. Вперше введено до наукового та практично-виконавського обігу несправедливо забуті хорові твори харківських композиторів-регентів кінця XIX - початку XX ст. (П.І.Кравцова, О.Й.Литинського, П.Н.Толстякова).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.9 + Щ314.1-03(4УКР)4/6 + Щ314.1-03(4РОС)4/6 +
Шифр НБУВ: РА356637

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Откидач В.М. 
Рок-музика як соціокультурне явище: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / В.М. Откидач ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 40 с. — укp.

Досліджено історичні, соціокультурні та мистецтвознавчі аспекти фукнціонування рок-музики у світовій художній культурі. Проаналізовано історіографію, причини виникнення й умови формування феномену рок-музики, охарактеризовано основні напрями її функціонування. Розкрито сутність та специфіку, спільні та відмінні ознаки двох типів рок-музикування - зарубіжного та радянського. Визначено зміст та особливості основних соціокультурних констант (молоді та суспільства, молоді та музики, молоді та соціокультурних новацій). Проаналізовано вплив молодіжних рухів 1960-х рр. на процес становлення молодіжної культури та музики. Зроблено висновок, що найважливішим і рушійним фактором розвитку молодіжної культури є стосунки поколінь, розкрито їх надзвичайну роль у становленні молодіжних протестів, нових відносин і нової музики. Визначено специфіку комплексу музично-виразних засобів досліджуваного феномену, проаналізовано їх вплив на емоційний стан слухачів. Доведено, що альтернативний рух у вигляді молодіжної музики мав власну поетичну платформу - рок-поезію, показано її суттєвий вплив на сітовідчуття прихильників рок-музики та зміну ставлення дорослих до багатьох молодіжних проблем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.54 + Щ310.0/2 +
Шифр НБУВ: РА358828

Рубрики:

      
20.

Устименко-Косоріч 
Масова музика як атрибут молодіжної культури середини ХХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / О.А. Устименко-Косоріч ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Відзначено, що соціальні та культурні зміни зумовлені відмінними від попередніх століть якостями художнього мислення, вплинули на культуру сьогодення. Доведено, що масова музика є потужним музичним і соціальним явищем, яке відобаражає художню суть певного часу, а саме - осмислення негативних тенденцій дійсності та суперечностей духовного стану молоді середини XX ст. Зауважено, що кульмінаційним етапом розвитку масової музики є рок - складне, внутрішньосуперечливе явище культури. Формування масової музики, що відбувалося в середині XX ст., у період суттєвих зрушень у сфері соціальних відносин, пов'язано з соціальним середовищем. Визначено роль масової музики у культурному житті молоді середини XX ст. Увагу приділено питанню мислення молоді 1950 - 1960-х рр., якому притаманні суто музичні настановлення, виражені у примітивних ритмізованих фестивально-карнавальних акціях. Цей факт актуалізує інструментальний чинник музичної культури, який спричинив подальший динамічний розвиток камерно-інструментальної музики у розважальному та серйозному напрямках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.171 + Щ318.5(0)6 + Ю6*671.1*423.122 +
Шифр НБУВ: РА360829

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського