Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (26)Книжкові видання та компакт-диски (40)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю944.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Кириченко Р.В. 
Вплив смислової структури тексту на його розуміння студентами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Р.В. Кириченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 21 с.: табл. — укp.

Виявлено провідні чинники, що зумовлюють розуміння текстового повідомлення. Встановлено характер зв'язку між смисловою структурою навчального тексту та його розумінням студентами. На підставі структурно-смислового аналізу навчальних текстів визначено їх семантичні параметри, що зумовлюють повне та глибоке розуміння повідомлення. Виявлено критерії, за якими визначається повнота та глибина розуміння навчального тексту. Запропоновано комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування у студентів прийомів розуміння тексту. Розроблено та апробовано програму їх формування з урахуванням структурно-смислових особливостей повідомлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю944.1-232 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА330363

Рубрики:

      
2.

Бондар С.І. 
Психологічні особливості читання тексту іноземною мовою студентами з різним когнітивним стилем: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.І. Бондар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проаналізовано підходи до проблеми читання, представлено психологічну характеристику тексту, зокрема, іншомовного, розкрито процес розуміння та його особливості у процесі читання. Виділено принципи вивчення поняття когнітивного стилю як інструмента, способу переробки інформації. Розглянуто історичні аспекти вивчення когнітивних стилів у вітчизняній та зарубіжній психології, визначено їх типологію та застосування у особистості та діяльності на сучасному етапі розвитку психології. Наведено результати експериментального дослідження когнітивних особливостей прояву стилів студентів "полезалежності", "поленезалежності", "імпульсивності", "рефлексивності" у процесі читання іншомовного тексту. Розроблено та апробовано систему завдань з формування прийомів читання даного тексту з урахуванням когнітивного стилю кожного студента. Доведено, що урахування даних стилів "полезалежності", "поленезалежності", "імпульсивності", "рефлексивності" у процесі навчання іноземної мови суттєво впливає на підвищення ефективності читання іншомовного тексту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю944.1-513 + Ю940.321.7 + Ш12-913 +
Шифр НБУВ: РА324112

Рубрики:

      
3.

Турчин Т. 
Розвиток особистісної рефлексії у підлітків засобами художньої літератури: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. Турчин ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості розвитку особистісної рефлексії підлітків засобами художньої літератури. Проаналізовано теоретичні підходи щодо розуміння сутності, структури, рівнів, механізмів і чинників розвитку особистісної рефлексії підлітка-читача, з урахуванням його рефлексивної та читацької позицій. Розглянуто сучасні тенденції досліджень у галузі психології читання, виокремлено основні характеристики діалогічності художнього тексту, визначено етапи та способи організації діалогічної взаємодії з текстом у процесі вивчення творів української та зарубіжної літератури у загальноосвітній школі. З урахуванням одержаних результатів побудовано структурно-функціональну модель розвитку особистісної рефлексії підлітка-читача. Запропоновано визначення особистісної рефлексії підлітка як специфічного вияву його самоактивності, метою якої є осмислення власної особистості засобами рефлексивного аналізу, що сприяє актуалізації рефлексивної позиції у структурі внутрішньої позиції дорослого. Проаналізовано результати констатуючого етапу дослідження та виявлено істотний зв'язок між читацькою та рефлексивною позиціями у дітей підліткового віку з урахуванням складності, ієрархічності та узагальненості складових особистісної рефлексії (потреби у самопізнанні, предмета рефлексії, рефлексивних дій). На підставі вивчення результатів формувального експерименту зроблено висновок, що застосування програми поетапної діалогізації взаємодії з художнім текстом у процесі вивчення творів художньої літератури, проміжною ланкою якої є формування читацької позиції, сприяє розвитку структури предмета особистісної рефлексії підлітків, її складності й ієрархічності, розширенню спектру рефлексивних дій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.2 + Ю944.1-7 +
Шифр НБУВ: РА369011

Рубрики:

      
4.

Ваганова Н.А. 
Розуміння старшими дошкільниками нової інформації у вербальній і візуальній формах: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Ваганова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості розуміння старшими дошкільниками нових для них інформаційних структур в аудіо- та візуальних формах (віршів, понять, байок, оповідань, репродукцій картин, малюнків). Здійснено теоретичний аналіз проблеми розуміння, визначено основні психологічні індикатори та детермінанти його проявів. Виявлено характеристики процесу розуміння старшими дошкільниками нової для них інформації, що відбувається шляхом визначення ними суб'єктивних орієнтирів та конструювання нових образів-понять, які складають основу розуміння. Показано роль аналогізування та комбінування як головних механізмів формування нових смислових конструкцій. Розроблено експериментальну систему для навчання дітей вмінню аналізувати нові інформаційні структури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201-232 + Ю944.1-232-734 + Ч411.38 +
Шифр НБУВ: РА344985

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського