Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (32)Книжкові видання та компакт-диски (44)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.513.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
1.

Саприкіна О.В. 
Методика розвитку активного мовлення дітей третього року життя у процесі художньо-предметної діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Саприкіна ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2008. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку активного мовлення дітей третього року життя у процесі художньо-предметної діяльності. Науково обгрунтовано визначення категоріальних і сутнісних ознак понять "художньо-предметна діяльність", "мовленнєві жанри", "дитячий персональний дискурс" стосовно дітей третього року життя. Визначено критерії та показники розуміння (ступінь узагальнення та інтерес до мовлення) та активного мовлення (самостійність, ініціативність та адекватність) дітей третього року життя. Встановлено особливості прояву мовленнєвої активності дітей у даний віковий період. Підтверджено ефективність реалізації таких педагогічних умов розвитку активного мовлення дітей третього року життя у процесі художньо-предметної діяльності: поступове збагачення мовленнєвих жанрів дитячого мовлення (від елементарних етикетних моделей до участі у розмові з дорослим, іншою дитиною, іграшкою) у процесі художньо-предметної комунікації; поетапне формування персонального дискурсу дітей третього року життя методом застосування спонукальних мовленнєвих дій педагога; стимулювання мовленнєвої активності дітей засобами художнього слова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ю983.513.201 +
Шифр НБУВ: РА355832

Рубрики:

      
2.

Російчук Т.А. 
Образні компоненти в структурі становлення писемного мовлення дітей: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.А. Російчук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 17 с. — укp.

На підставі використання діалогічного підходу щодо вивчення творчих практик дитини здійснено інтегрований аналіз їх образної основи та розвитку різних форм мовлення та мислення. Доповнено існуючі уявлення про розвиток мовлення та мислення. Встановлено зв'язок між здатністю створювати образи, яку дитина демонструє у своїх творчих практиках, та її інтелектуальним розвитком. Конкретизовано значення образних компонентів у процесі становлення писемного мовлення. Обгрунтовано методику розвитку його змістового аспекту з використанням образної основи творчих практик дитини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.240.2 + Ч411.382 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА332763

Рубрики:

      
3.

Артемчук І.В. 
Особливості усного зв'язного мовлення у комунікативно депривованих дітей-сиріт: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / І.В. Артемчук ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2005. — 22 с. — укp.

Вперше визначено стан сформованості у дошкільників із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ), які перебувають в інтернатних установах, операцій смислової організації висловлювання та структурно-мовленнєвого оформлення. Уточнено зміст понять "комунікативна депривація" та "комунікативне ядро дитини-сироти". Досліджено особливості розвитку усного зв'язного мовлення у дітей-сиріт і встановлено причини затримки оволодіння мовленнєвими навичками. Охарактеризовано складові комунікативного ядра особистості дитини-сироти старшого дошкільного віку та виявлено стан їх сформованості у даної категорії дітей. З'ясовано залежність рівня розвитку усного зв'язного мовлення від стану сформованості комунікативного ядра особистості. Розроблено комплексну систему заходів психолого-педагогічного впливу на формування та розвитку усного зв'язного мовлення дітей-сиріт з ЗНМ, які перебувають в інтернатній установі закритого типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201 + Ч437.41 +
Шифр НБУВ: РА339515

Рубрики:

      
4.

Соловей О. А. 
Психологічні особливості мовленнєвої діяльності дітей з гіперактивним розладом та дефіцитом уваги: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. А. Соловей ; Волин. нац. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2010. — 20 с. — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі мовленнєвої діяльності дітей з гіперактивним розладом та дефіцитом уваги, в основу вивчення якої покладено такі підходи: лінгвістичний (лексичний, граматичний та фонетичний рівні), психологічний (діяльнісний та когнітивний рівні) та психолінгвістичний (рівні сприймання, розуміння та породження мовлення). Систематизовано та узагальнено сукупність поглядів на поняття мовленнєвої діяльності. Запропоновано авторське визначення поняття мовленнєвого портрету дошкільника та встановлено його основні структурні компоненти. Проаналізовано особливості мовленнєвого портрету дошкільника з ГРДУ. Встановлено значущі кореляційні зв'язки між показниками мовленнєвої діяльності та особливостями пізнавальної сфери дошкільників, що засвідчило необхідність розробки програми, спрямованої на розвиток мовлення та усіх психічних процесів загалом. Обгрунтовано, розроблено та апробовано авторську програму психокорекційного впливу на розвиток мовленнєвої діяльності дітей з гіперактивний розладом та дефіцитом уваги. Аналіз результатів впровадження програми формувального впливу засвідчив її ефективність та можливість широкого використання у роботі практичних психологів дошкільних навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201 + Ю984.92 + Р733.64-327
Шифр НБУВ: РА377008 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Піроженко Т.О. 
Психологія комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Т.О. Піроженко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 40 с. — укp.

Досліджено комунікативно-мовленнєвий розвиток дитини дошкільного віку, здійснено інтеграційний підхід до оцінки стану особистісної активності та самореалізації дитини шляхом вивчення генезису мовлення. Розглянуто онтогенетичні та психолого-педагогічні аспекти проблеми, представлено критеріальні оцінки, зроблено діагностичну експертизу рівня мовленнєвого розвитку дитини у комунікативному аспекті. Запропоновано методику поєднаного обстеження емоційно-вольових, когнітивних, творчих якостей мовлення дитини. Докладно розглянуто базові основи комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини у взаємозв'язку складових характеристик конативного, когнітивно-лінгвістичного, особистісного рівнів, узагальнено вікові закономірності у розвитку компетентності дитини у сфері мовної комунікації. Наведено модель психолого-педагогічного проектування взаємодії вихователя з дітьми, програму та методичні рекомендації професійної підготовки педагога до вирішення завдань мовленнєвого розвитку дошкільників за умов особистісно орієнтованої взаємодії з вихованцями, сформульовано чинники оптимізації процесу становлення вікових досягнень комунікативно-мовленнєвого розвитку дітей молодшого, середнього, старшого дошкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201 + Ч411.382.1 +
Шифр НБУВ: РА331542

Рубрики:

      
6.

Михальська С. А. 
Родинне спілкування як чинник комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільника: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. А. Михальська ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Виділено компоненти комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільника (КМРД), визначено його рівні та типи родинного спілкування. Встановлено взаємозв'язок між типом родинного спілкування та рівнем КМРД. Доведено, що система формувальної роботи, спрямована на покращання типу родинного спілкування, позитивно впливає на КМРД. Визначено, що успішний КМРД відбувається завдяки встановленню контакту та довірливих стосунків батьків з дітьми, формуванню у дітей потреби в мовному спілкуванні, виконанню спільних завдань з батьками, гармонізації типу сімейного спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.2 + Ю983.401.2 + Ю956-994-06-734
Шифр НБУВ: РА377025 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Івашкевич Е.З. 
Розвиток у старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу "Світова література"): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Е.З. Івашкевич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Визначено діалогічні якості пізнавальної діяльності особистості: толерантність по відношенню до інших, навіть протилежних точок зору; здатність обгрунтовувати свою позицію; здатність до співпраці з партнерами по спілкуванню в процесі розв'язання завдань; здатність аналізувати свої судження, порівнювати їх з точкою зору партнера по спілкуванню; здатність до творчого розв'язання проблемних завдань. Доведено, що педагогічний вплив вчителя на старшокласників сприяє діалогічному наповненню мотиваційної, змістової, операційної сторін пізнавальної діяльності через заохочення суб'єкт-об'єктної взаємодії партнерів по спілкуванню, постановку творчих завдань і проблемних ситуацій; стимулювання пізнавальної активності учнів у процесі організації навчальних дискусій. З'ясовано характеристики пізнавальної ситуації, які активізують мислення особистості та розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності: проблемність, що спричинюється неоднозначністю умов творчого завдання і, таким чином, активізує мислиннєву діяльність учня; когнітивний дисонанс, який виникає у разі виникнення проблеми, розв'язати яку за допомогою вже існуючого засобу-стереотипу неможливо. Визначено основні засоби змістових, дискретних, інтелектуально-рефлексивних, особистісно-рефлексивних впливів на розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності старшокласників. Визначено психолого-педагогічні умови ровитку в старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності: активізація завдяки відповідним педагогічним впливам вчителя мислення школярів, вдосконалення їх мислительних операцій, розвиток критичного ставлення до своєї точки зору, думок інших учнів та вчителя, здатності розуміти висловлювання партнерів по спілкуванню, обгрунтовувати власні судження, вносити нові ідеї та пропозиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.202 + Ч421.252.6 + Ш5(0) р2
Шифр НБУВ: РА321438

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Ваганова Н.А. 
Розуміння старшими дошкільниками нової інформації у вербальній і візуальній формах: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Ваганова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості розуміння старшими дошкільниками нових для них інформаційних структур в аудіо- та візуальних формах (віршів, понять, байок, оповідань, репродукцій картин, малюнків). Здійснено теоретичний аналіз проблеми розуміння, визначено основні психологічні індикатори та детермінанти його проявів. Виявлено характеристики процесу розуміння старшими дошкільниками нової для них інформації, що відбувається шляхом визначення ними суб'єктивних орієнтирів та конструювання нових образів-понять, які складають основу розуміння. Показано роль аналогізування та комбінування як головних механізмів формування нових смислових конструкцій. Розроблено експериментальну систему для навчання дітей вмінню аналізувати нові інформаційні структури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201-232 + Ю944.1-232-734 + Ч411.38 +
Шифр НБУВ: РА344985

Рубрики:

      
9.

Литовський В.Ф. 
Становлення молодшого школяра як суб'єкта писемного мовлення (в умовах культурологічно орієнтованого навчання): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.Ф. Литовський ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Доведено можливість здійснення у повному обсязі за умов початкової школи задуму Л.С.Виготського щодо розвитку в молодшого школяра писемного мовлення через гру та малювання. Виявлено евристичний потенціал уявлень, запропонованих Л.С.Виготським, Е.Еркіним про розбудову дитиною удаваної ситуації гри та дитяче малювання як процеси побудови текстів своєрідними засобами. Розкрито роль діалогу молодшого школяра за наявними та уявними співрозмовниками у становленні його суб'єктом писемного мовлення. Показано, що створення молодшим школярем вихідних засобів знакового опосередкування власної поведінки та послідовна трансформація ним цих засобів обумовлена наявністю та розв'язанням ним плідних суперечностей власного самовизначення у загальнолюдській та національній культурі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ю983.513.2 + Ч421.221 + Ш12-911,33 +
Шифр НБУВ: РА329166

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського