Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (85)Книжкові видання та компакт-диски (86)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.328$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Логвінова Д.В. 
Вплив гендерних установок на статеворольове самовизначення старших підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Д.В. Логвінова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Виявлено змістовні характеристики гендерних установок хлопців і дівчат з повних/неповних родин стосовно статеворольового самовизначення, а також майбутньої професії, подружнього життя. Виявлено протиріччя у змісті цього самовизначення старших підлітків, зокрема, гендерно відповідна структура "Я-реального" дівчат не співвідноситься з їх уявленнями про особистісні риси "ідеальної" людини, згідно з якими надається більша перевага вираженості чоловічих якостей. Розглянуто питання стосовно впливу умов первинної соціалізації на характер процесу ідентифікації старших підлітків і на особливості вибору ними стратегій соціального сприйняття. Доведено існування виражених порушень у процесі статеворольової ідентифікації хлопців з неповних родин, життєві орієнтири яких відрізнялися невизначеністю та розмитістю. Систематизовано теоретичні та методичні підходи щодо статевої соціалізації як проблеми психосексуального та гендерного розвитку особистості. Висвітлено проблему статеворольових орієнтацій у становленні особистості старших підлітків. Розкрито психологічний зміст понять "Я-концепція", "статеворольове самовизначення особистості", "гендерна ідентичність", "статеворольова соціалізація", "гендерна соціалізація".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.73 + Ю952.2 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА350146

Рубрики:

      
2.

Коган І.М. 
Емпатія і особливості її розвитку у дітей молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Коган ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено процес становлення особистості у шкільному віці та визначено психологічні умови формування у молодших школярів здатності до емпатії. Розкрито психологічний зміст поняття емпатії. Побудовано теоретичну модель емпатії як психологічного механізму узгодження уявлень дитини про людину, про себе та іншу конкретну особу. Експериментально досліджено емпатію як структурний компонент образу людини та визначено його вікову динаміку. Зазначено, що за умов цілеспрямованого виховання формування емпатії у молодших школярів має здійснюватися за двома провідними напрямками: розвитком якості особистості (емоційної чутливості) та здатності особистості до емпатійної взаємодії (співчуття), що є основою прогресивних змін компонентів емпатії, зокрема рефлексивно-особистісних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521.602 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА335927

Рубрики:

      
3.

Пашко Т.А. 
Індивідуальні особливості емоційного самоконтролю старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.А. Пашко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Розкрито суть поняття емоційного самоконтролю як здатності людини виявляти, ідентифікувати та коригувати будь-які свої емоційні прояви. Розроблено теоретичну модель емоційного самоконтролю та розглянуто комплекс методик для його діагностики. Експериментально визначено психологічні детермінанти емоційного самоконтролю старшокласників, зокрема, особистісну рефлексію, емоційний інтелект, вольові якості особистості, мотивацію самоповаги та мотивацію досягнення. З врахуванням даних чинників створено й апробовано програму розвитку вмінь самоконтролю емоцій. Виділено три типи емоційності старшокласників залежно від їх вміння контролювати власні емоційні прояви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.522-39 + Ю983.402.3 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА335990

Рубрики:

      
4.

Лець Ю.А. 
Особистісне самовизначення старшокласника в системі розвивального навчання: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.А. Лець ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексне вивчення особливостей формування самовизначення особистості у старшому підлітковому та молодшому юнацькому віці у зв'язку зі становленням суб'єкта навчальної дільності. Виявлено принципові відмінності у формуванні особистісного самовизначення у старшому шкільному віці залежно від способу організації навчальної діяльності у початковій і середній школі. Показано, що за умов розвивального навчання процес самовизначення особистості у цьому віці здійснюється повноцінно, що є найважливішим показником особистісного розвитку людини та визначає її здатність до самостійного й усвідомленого вибору власного майбутнього. Установлено взаємозв'язок рівня суб'єктності у навчальній діяльності та показників особистісного самовизначення старшокласників у системі розвивального навчання. Одержано відомості про вплив такої системи на розвиток особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.3 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА356689

Рубрики:

      
5.

Антонець М.О. 
Особливості формування самосвідомості у дітей-погодків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.О. Антонець ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с.: рис. — укp.

Досліджено особливості становлення самосвідомості в дітей-погодків у порівнянні з близнюками та різновіковими дітьми. Розроблено дослідницьку модель формування самосвідомості у сибсів. У родинах погодків, близнюків та різновікових дітей зазначено відповідно симетричні, метакомплементарні та комплементарні стосунки, які відображаються в діадному спілкуванні сибсів. Показано, що ці стосунки впливають на виникнення узгодженої схильності до орієнтації в соціальному середовищі в погодків, у близнюків - протиставної схильності, а у різновікових дітей - іррадійованої. В погодків зазначено тенденцію до резонансних здібностей та тенденцію до більшої активності чи саморегуляції. Константовано ймовірність виникнення в погодків схожої з близнюками феноменології у поведінці. Знайдено специфічні діадні феномени спілкування в погодків: феномен "напруженої близькості" та феномен "тимчасового обопільного запозичення поведінки". В погодків виявлено порівняльну форму функціонування самосвідомості, у близнюків - приховану (латентну) форму, а у різновікових дітей - відкриту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА322465

Рубрики:

      
6.

Середюк Л.А. 
Педагогічні умови оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.А. Середюк ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Змодельовано комплекс педагогічних умов оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників на засадах адаптивно-розвивального механізму соціалізації особистості. Запропоновано включати мотиви та потреби самовираження учнів у нові виховні ситуації, що створюються за допомогою спеціально розроблених виховних засобів. Відзначено, що потреби самовираження старшокласників реалізуються завдяки розширенню сфери їх діяльності та виконання творчої діяльності. Експериментально доведено, що обгрунтований комплекс педагогічних умов сприяє підвищенню рівня особистісного самовираження старшокласників, покращує міжособистісні стосунки суб'єктів виховного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ю952.2-734 + Ю983.402.3
Шифр НБУВ: РА320618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Ковальова А.В. 
Педагогічні умови самореалізації старшокласників у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.07 / А.В. Ковальова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Вперше обгрунтовано й охарактеризовано психологічні, методичні та організаційні педагогічні умови забезпечення процесу ефективної самореалізації особистості старшокласника. Уточнено зміст понять "самореалізація особистості" та "самореалізація старшокласників". Досліджено виховні системи та засоби стимулювання процесу самореалізації, розроблено критерії та методику оцінки його ефективності. Обгрунтовано необхідність формування ціннісно-орієнтаційної єдності, позитивних "Я-концепцій", емоційно-психологічного клімату, підвищення професіоналізму педагогічних кадрів, оптимального співвідношення в навчально-виховному процесі засобів цілеспрямованого педагогічного впливу, самоорганізації та саморегулювання. Розроблено нові форми виховної роботи, що сприяють ефективній самореаліазції старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА337599

Рубрики:

      
8.

Панченко С.М. 
Психологічна освіта старшокласників як чинник їх життєвого самовизначення: Автореф. дис. канд... психол. наук: 19.00.07 / С.М. Панченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження процесу життєвого самовизначення старшокласників, психолого-педагогічних умов його підтримки та стимулювання засобами психологічної освіти. Обгрунтовано сутність життєвого самовизначення та його психологічні особливості в юнацькому віці. Зроблено спробу структурувати суб'єктивні складові-детермінанти життєвого самовизначення. Здійснено психолого-педагогічне дослідження ефективності запровадження психологічної освіти для старшокласників як чинника їх життєвого самовизначення. Розроблено та апробовано експериментальну програму спецкурсу з психології для старшокласників, методичні поради щодо його запровадження. Результати формувального експерименту на базі шкіл Сумської області показали: озброєння старшокласників базовими знаннями та первинними техніками з галузі психології як однієї з центральних антропологічних дисциплін є ефективним засобом їх життєвого самовизначення та особистісного саморозвитку. Показано, що розроблений зміст курсу психологічної освіти, спеціально організована пізнавальна, комунікативна, предметно-практична та творча діяльність учнів стимулюють та якісно збагачують важливі складові психологічної організації особистості: світоглядну, ціннісно-цільову, мотиваційно-потребову, гармонійною єдністю яких забезпечується життєве самовизначення старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.723.02 + Ч421.328
Шифр НБУВ: РА326731

Рубрики:

      
9.

Ситнікова Н.Є. 
Психологічні особливості самоствердження особистості старшокласника в навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н.Є. Ситнікова ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2010. — 21 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально досліджено психологічні особливості самоствердження особистості старшокласника у навчально-виховному процесі. Проаналізовано сучасні наукові уявлення про феномен самоствердження як сутнісного прагнення старшокласника до підтвердження власної цінності. Обгрунтовано логіко-структурну модель позитивно спрямованого самоствердження особистості старшокласника у психологічно-регламентованому навчально-виховному процесі. Теоретично визначено й експериментально підтверджено психологічні особливості самоствердження учнів раннього юнацького віку у процесі навчання. Проведено моделювання системних інноваційних змін у межах розробленої програми перебудови життєдіяльності загальноосвітньої школи у напрямку створення високорозвивального середовища. Доведено позитивний вплив даної програми на самоствредження особистості старшокласника експериментальної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.3 + Ч421.328
Шифр НБУВ: РА372532 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Кальба Я.Є. 
Психологічні особливості формування вчинкового потенціалу особистості учня: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Я.Є. Кальба ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Висвітлено сутність і психолого-педагогічний зміст поняття "вчинковий потенціал особистості учня", визначено особливості його формування. Розроблено психолого-педагогічну методику оцінки вчинкового потенціалу старшокласника, основними критеріями якої є когнітивне та емоційне прийняття учнями значущості вчинкової активності, суб'єктивні та об'єктивні стимули та можливості її актуалізації, а також суб'єктивний досвід даного виду діяльності. На підставі результатів наукового дослідження теоретично доведено та експериментально підтверджено доцільність розгляду вчинкового підходу як найбільш перспективного у розв'язанні психолого-педагогічних проблем виховання підростаючого покоління. Проведено емпіричне вивчення рівня сформованості вчинкового потенціалу та виявлено його індивідуально-типологічні характеристики за такими психологічними складовими, як "я знаходжуся", "я хочу", "я можу", "я рефлексую". Експериментально з'ясовано психологічні особливості розвитку вчинкового потенціалу старшокласників, які підтверджують принципову можливість формування та актуалізації їх вчинкової активності за умов освітнього закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА342486

Рубрики:

      
11.

Мерзлякова О. Л. 
Психологічні чинники саморозвитку старшокласників у процесі навчання: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. Л. Мерзлякова ; Ун-т менедж. освіти. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто етапи саморозвитку: самопізнання, самопроектування, самореалізація. Досліджено основні його лінії: становлення суб'єктності, особистісний та інформаційний розвиток. Виділено та проаналізовано впливи трьох видів чинників саморозвитку - індивідуально-психологічних, соціально-психологічних і психолого-педагогічних. Показано позитивний вплив на саморозвиток учнів навчальних середовищ закладів з вузькою профілізацією або професійним спрямуванням навчання. Розроблено й апробовано психолого-педагогічні заходи активізації саморозвитку старшокласників через стимулювання дії внутрішнього та зовнішнього його механізмів. Виявлено ефективність даних засобів стимуляції саморозвитку, яка дозволяє розробити рекомендації для шкільних практичних психологів і вчителів старших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.3 + Ч421.328
Шифр НБУВ: РА372274 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Швидкий А.Л. 
Психолого-педагогічна концепція життєвого самовизначення колегіїстів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.Л. Швидкий ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Запропоновано системну концепцію організації та здійснення комплексу нововведень в організації педагогічного процесу в середньому загальноосвітньому закладі інноваційного типу - колегіумі за провідною ідеєю його спрямування у площину життєвого самовизначення вихованців. Визначено теоретико-методичні основи спрямування особистості учня до суб'єктивно усвідомленого вибору власного життєвого шляху. Розроблено психолого-педагогічну технологію смислоціннісного та потребово-мотиваційного впливу як супроводу життєвого самовизначення колегіїстів засобами та формами спеціально організованого навчально-виховного процесу в масштабах всієї школи нового типу. Охарактеризовано особливості суб'єктної активності учня на різних етапах його онтогенезу за умов шкільного навчання та запропоновано способи її психологічної підтримки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723 + Ч421.328
Шифр НБУВ: РА319694 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Удич З. І. 
Психолого-педагогічна підготовка майбутніх учителів до організації самовиховання старшокласників: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / З. І. Удич ; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів до організації самовиховання старшокласників (СВС), розкрито зміст понять "психолого-педагогічна підготовка вчителя до організації самовиховання учнів" та "наставник старшокласників у самовихованні". Обгрунтовано та розроблено модель підготовки майбутніх учителів до організації СВС, охарактеризовано її основні складові, зокрема, педагогічні умови і принципи ефективної підготовки, визначальні блоки та етапність процесу підготовки, дієві форми та методи підготовки, критерії, компоненти і показники підготовки та її рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.328 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА380843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Горбасенко І.М. 
Психолого-педагогічні засоби оптимізації особистісних утворень старшокласників із розладами дихальних шляхів: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Горбасенко ; АПН України. Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості особистісних змін у старшокласників з соматичними (респіраторними) порушеннями дихальних шляхів за умов їх психокорекції. Запропоновано нове вирішення проблеми корекції особистості за несприятливих умов їх розвитку, обтяжених наявністю соматичного розладу. Розкрито особливості психосоматичних співвідношень з різних видів респіраторних розладів, роль емоційних чинників у їх розвитку та можливості запобігання особистісних дисгармоній за використання корекційних засобів. Установлено, що у розвитку респіраторних розладів різних видів важливу роль відіграють емоційні чинники, взаємопов'язані зі стресогенними ситуаціями та стереотипізованими варіантами психотілесного реагування, специфічними для різних розладів дихальних шляхів. Виявлено зміни у типах реагування на змінений психосоматичний стан у системі особистісних ставлень, мотивацій досягнення та самооцінці у старшокласників внаслідок переживання соматичних розладів. У процесі психокорекції досягнуто позитивної динаміки за показниками емоційної зумовленості респіраторних розладів і особистісних якостей, специфічних для раннього юнацького віку (у ставленні старшокласника до себе, власного майбутнього та життєвих цілей, у мотивації досягнення та самоповаги).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.3 + Ч421.328 + Р733.412 +
Шифр НБУВ: РА358789

Рубрики:

      
15.

Михальчук Ю.О. 
Психолого-педагогічні умови гармонізації етнічної самосвідомості старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.О. Михальчук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Проаналізовано проблему формування етнічної самосвідомості старшокласників, розроблено й емпірично досліджено концептуальну модель гармонізації етносамосвідомості у ранньому юнацькому віці. Показано, що організація спеціальної інформативно-творчої діяльності, спрямованої на підвищення когнітивної складності особистості та збагачення її ціннісно-смислової сфери, сприяє гармонізації зазначеної особистісної якості школярів. З метою розвитку у старших школярів медіативно-діалогічного, творчого, критичного переосмислення етноцентричних стереотипів розроблено розвивально-виховну програму з метою гармонізації їх етнічної самосвідомості. Експериментально доведено, що застосована програма сприяє її діалого-культурологічній самоорганізації та формуванню толерантної особистості, відкритої до міжкультурного діалогу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА338111

Рубрики:

      
16.

Рождественський А.Ю. 
Рефлексія тілесного потенціалу в життєвому самовизначенні старшокласників: Автореф. дис...канд. психол. наук: 19.00.07 / А.Ю. Рождественський ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості проектування старшокласниками життєвого шляху залежно від типу усвідомлення ними власних тілесних можливостей. Розкрито роль і місце тілесної складової у Я-структурі учнів старшого шкільного віку, специфіку відображення останньої у змісті та способах проектування ними свого життєвого шляху. Створено та апробовано оригінальний діагностичний прийом оцінки рівня здатності старшокласника до саморефлексії тілесного потенціалу. Показано, що характер вибору старшокласниками форми самовизначення (аморфної, фрагментарної, структурованої) у просторі майбутніх життєвих відносин зумовлюється типом самоусвідомлення (рефлексії) ними власних тілесних можливостей (тілесного потенціалу), зокрема, вітальних, конформних та особистісних. Зроблено висновок щодо необхідності доповнення існуючих пояснювальних схем функціонування механізму саморегуляції поведінки відомостями зі сфери феноменології тілесного способу буття людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328
Шифр НБУВ: РА319262 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Павелків Р.В. 
Розвиток моральної свідомості та самосвідомості в молодшому шкільному віці: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Р.В. Павелків ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 40 с.: рис. — укp.

Систематизовано та узагальнено наукові підходи до вивчення суті та розвитку моральної регуляції. Висвітлено наукові надбання психологічної науки у сфері когнітивно-ціннісного й емоційного становлення моральності особистості. Поглиблено наукові уявлення про внутрішній план моральної діяльності особистості, структуру моральної свідомості та моральної самосвідомості, взаємозв'язок цих конструктів, їх інтелектуальний і прагматичний рівні існування. Вивчено вікові аспекти цих диспозиційних характеристик, розуміння дітьми центральних моральних принципів: обов'язку, справедливості, гуманізму, заступництва, цінності людського життя. Виявлено особливості їх функціонування у період молодшого шкільного віку. З'ясовано закономірності розвитку когнітивно-ціннісних та емоційних аспектів моральної свідомості та моральної самосвідомості протягом даного вікового періоду. Установлено рівні сформованості психічних передумов моральної поведінки. Розглянуто взаємозв'язок розвитку моральної свідомості й інтелектуального розвитку дітей. Проаналізовано перспективний шлях сприяння переходу моральних інстанцій у реальні форми моральної поведінки. Розроблено загальну схему розвивально-коригуючих впливів на моральну свідомість та самосвідомість дітей (на прикладі категорії заступництва) з метою інтенсифікації процесу присвоєння моральних категорій дітьми молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ю983.402.1:Ю77 +
Шифр НБУВ: РА338079

Рубрики:

      
18.

Куліш Н.М. 
Розвиток самосвідомості обдарованих дітей у спільній діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Куліш ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Простежено розвиток самосвідомості обдарованих дітей старшого дошкільного віку у спільній з однолітками діяльності. Виявлено структурні особливості самосвідомості обдарованих дітей, встановлено причини комунікативних труднощів, які виникають між обдарованими дітьми та їх ровесниками - партнерами по спільній діяльності. Визначено умови та шляхи розвитку самосвідомості даних дітей. Доведено, що у процесі виконання різних видів спільної діяльності та модифікації складу її учасників досягається високий рівень актуалізації очікуваної обдарованою дитиною оцінки самої себе з боку однолітків - партнерів по спільній діяльності. Зазначено, що тим самим створюються сприятливі умови для розвитку самосвідомості обдарованої особистості як суб'єкта комунікативної взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.724 + Ч421.328 +
Шифр НБУВ: РА323842

Рубрики:

      
19.

Баришева О.І. 
Самовизначення та самореалізація як мотив участі старшокласників у гуртковій роботі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.І. Баришева ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Наведено результати теоретичного й експериментального дослідження мотиваційної сфери самовизначення старшокласника. Розкрито психологічну сутність позашкільної нерегламентованої творчої діяльності з елементами психологічного всеобучу учнів та специфіку вияву вказаної діяльності щодо самовизначення старшокласника. З'ясовано специфіку мотивації участі старшокласників у літературно-драматичній діяльності. Розроблено й апробовано програму та модель позашкільної літературно-драматичної діяльності, яка сприяє самовизначенню та самореалізації старшокласника. Виявлено залежність між розвитком особистості, що прагне самовизначитися, та особливостями виховного впливу нерегламентованої творчої діяльності на учнів. Експериментально доведено, що особистісні новоутворення, які формуються в процесі навчання за рекомендованою програмою - ініціативність, рефлексія, гуманістична спрямованість, адекватність ставлення до себе та оточуючих, прагнення самореалізації - переростають у відносно стійкі внутрішні регулятори поведінки, сприяють розвитку індивіда як активної особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 + Ю984.546-723
Шифр НБУВ: РА313901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Ярова Л.О. 
Самовиховання дітей та підлітків у системі скаутингу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.О. Ярова ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2000. — 17 с. — укp.

Досліджено напрями, форми і методи виховання та самовиховання скаутської організації. Розглянуто скаутинг як систему організації самовиховання з її структурними елементами й особливостями. Наведено результати вивчення поняття "самовиховання", сформульовано концептуальні основи самовиховання як процесу. Виділено основні функції самовиховання у скаутизмі. Проаналізовано педагогічне керівництво самовихованням у скаутській організації, методи та форми самовиховання, які використовуються у даній організації. Представлено структурну модель процесу самовиховання скаутів. Експериментально перевірено ефективність організації самовиховання скаутів, що залежить від створення відповідних зовнішніх та внутрішніх умов, які спонукають до систематичної роботи над собою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ч422(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА309825 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського