Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (179)Книжкові видання та компакт-диски (87)Журнали та продовжувані видання (91)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.220$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Кириченко Р.В. 
Вплив смислової структури тексту на його розуміння студентами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Р.В. Кириченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 21 с.: табл. — укp.

Виявлено провідні чинники, що зумовлюють розуміння текстового повідомлення. Встановлено характер зв'язку між смисловою структурою навчального тексту та його розумінням студентами. На підставі структурно-смислового аналізу навчальних текстів визначено їх семантичні параметри, що зумовлюють повне та глибоке розуміння повідомлення. Виявлено критерії, за якими визначається повнота та глибина розуміння навчального тексту. Запропоновано комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування у студентів прийомів розуміння тексту. Розроблено та апробовано програму їх формування з урахуванням структурно-смислових особливостей повідомлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю944.1-232 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА330363

Рубрики:

      
2.

Онишко О.Г. 
Методична система розвитку творчих здібностей студентів вищих технічних закладів у процесі навчання інформатики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Г. Онишко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено та проаналізовано стан розробки проблеми формування творчих здібностей студентів ВТНЗ у процесі навчання інформатики. Розроблено компоненти медичної системи розвитку професійно орієнтованих творчих здібностей студентів під час вивчення інформатики за рівнями навчально-пізнавальної діяльності студентів (репродуктивному, творчо-пошуковому). З'ясовано ефективність формування даних здібностей студентів і засвоєння ними теоретичного матеріалу у процесі навчання інформатики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970р3 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА364837

Рубрики:

      
3.

Рудик Я.М. 
Організаційні форми надання вищими навчальними закладами додаткових освітніх послуг обдарованим студентам: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Я.М. Рудик ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальні проблеми навчання обдарованих студентів у вищих навчальних закладах України за сучасних умов, зокрема надання їм додаткових освітніх послуг з метою підвищення їх навчальних досягнень та якості фахової підготовки. Проаналізовано існуючі організаційні форми надання додаткових освітніх послуг, здійснено їх класифікацію. Розроблено організаційну модель надання вищим навчальним закладам додаткових освітніх послуг обдарованим студентам, основним елементом якої є ідентифікаційно-консультаційний центр. Експериментально встановлено ефективність й обгрунтовано умови впровадження запропонованої моделі у навчально-виховний процес ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА345717

Рубрики:

      
4.

Чухно Л.А. 
Організація навчання обдарованих студентів у вищих технічних навчальних закладах Німеччини: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.А. Чухно ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано умови впровадження у вітчизняну систему вищої технічної освіти організаційної моделі навчання обдарованих студентів у ВТНЗ Німеччини. Проаналізовано нормативно-правову базу навчання студентів у ВНЗ країни. Узагальнено німецькі культурно-освітні традиції диференціації навчального процесу. Висвітлено досвід навчання технічно обдарованих студентів за збагачено-прискореною стратегією навчання. Досліджено вплив освітніх реформ на організацію навчання у ВНЗ Німеччини й України. Обгрунтовано умови ефективного впровадження німецької позитивної практики навчання технічно обдарованих студентів у системі вищої технічної освіти України. Запропоновано використовувати у навчально-виховному процесі ВТНЗ України певних елементів організації навчання обдарованих студентів ВТНЗ Німеччини, зокрема, таких, як вибір предметів для вивчення у межах освітньої програми, робота над науково-дослідними проектами, посилена увага до практичного компонента фахової підготовки, самостійний розподіл вільного часу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ж.р(4НІМ)3 +
Шифр НБУВ: РА356007

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Гузалова О.В. 
Педагогічні умови організації творчої діяльності студентів вищих технічних навчальних закладів у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О.В. Гузалова ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. — О., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблеми організації творчої діяльності студентів вищих технічних навчальних закладів (ВТНЗ) у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін. Розкрито сутність понять "творчість", "творча діяльність", "організація творчої діяльності студентів ВТНЗ". Визначено критерії (генерувальний, моделювальний, аналітичний, діяльнісний), показники та рівні успішності творчої діяльності студентів ВТНЗ (креативний, продуктивний, комбінаційний, репродуктивний). Розроблено модель організації творчої діяльності, яка складається з трьох етапів (когнітивно-ознайомлювального, репродуктивно-коригувального та креативно-діяльнісного) та методику діагностики рівнів успішності творчої діяльності студентів ВТНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б. р(4УКР)7-3,022 + Ю945.1-513.1 + Ч481.220
Шифр НБУВ: РА370232 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Фурдуй С.Б. 
Педагогічні умови соціалізації обдарованих студентів у вищому навчальному закладі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / С.Б. Фурдуй ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано актуальну проблему соціалізації обдарованих студентів у ВНЗ. Висвітлено напрямки та підходи щодо дослідження обдарованості, охарактеризовано її види, компоненти та сфери прояву, розглянуто концепції, моделі та фактори формування. Запропоновано визначення поняття обдарованості, описано структуру обдарованої особистості. Наведено загальну характеристику складових і джерел соціалізації обдарованої молоді. Розкрито сутність феномену соціалізованості обдарованих студентів, визначено її рівні, критерії та показники сформованості. Розроблено модель і педагогічні умови успішної соціалізації обдарованих студентів, якими є розвиток соціальної активності, творчо спрямована професійна підготовка, стимулювання особистісного розвитку та саморозвитку обдарованих студентів, цілеспрямована педагогічна підтримка та супровід процесу їх соціалізації та створення сприятливого соціально-педагогічного середовища. Розглянуто етапи, функції та принципи соціалізаційної роботи, описано стадії соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч481.220 + С5*148:430 +
Шифр НБУВ: РА368895

Рубрики:

      
7.

Періг І.М. 
Психологічні умови розвитку творчої обдарованості студентів вищого технічного навчального закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Періг ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2006. — 23 с. — укp.

Розкрито сутність, специфіку та психологічні умови розвитку творчої обдарованості студентів вищого технічного навчального закладу. Вперше запропоновано новий особистісний визначально-актуалізуючий підхід щодо виявлення та розвитку творчої обдарованості студентської молоді. Охарактеризовано показники, рівні, суб'єктивні й об'єктивні методи визначення даної якості у студентів ВТНЗ у процесі професійної підготовки. Розроблено структурно-функціональну модель творчої обдарованості студентів технічного ВНЗ. Створено й апробовано психолого-педагогічну програму визначення, розвитку й актуалізації потенціалу творчої обдарованості майбутніх спеціалістів у галузі науки та техніки у навчально-виховному процесі, яка включає теоретичну та практичну частину. Доведено ефективність запропонованої програми та методики визначення, розвитку й актуалізації творчої обдарованості студентів вищого технічного навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.241 + Ю945.1 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА348358

Рубрики:

      
8.

Євдокімова О.О. 
Психологічні умови формування іншомовної текстової діяльності студентів (на матеріалі навчання іноземців): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Євдокімова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 18 с.: рис. — укp.

Запропоновано структурно-функціональну модель текстової діяльності під час роботи з іншомовним текстом, на підставі якої визначено складові ефективного розвитку та функціонування іншомовної текстової діяльності, яку з використанням методології системного підходу представлено як полідетерміновану цілісну систему прийому, створення та опрацювання іншомовної текстової інформації, яка складається з ряду функціональних блоків. Теоретично обгрунтовано та розкрито зміст поняття іншомовної текстової діяльності. Виявлено параметри та запропоновано відповідні методики визначення рівня сформованості психологічної структури іншомовної текстової діяльності з застосуванням структурно-функціональної моделі, експериментально визначено психологічні умови її ефективного формування. Доведено, що головною з таких умов є збільшення інтенсивності функціонування її мнемічного блоку та його зв'язків з іншими функціональними блоками в межах цілісної системи діяльності. Створено розвиваючу методику з формування іншомовної текстової діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321.7 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА325466

Рубрики:

      
9.

Василькевич Я.З. 
Психологічні чинники процесуальної динаміки пошукової активності в умовах професійного навчання: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Я.З. Василькевич ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Проведено теоретичний і експериментальний аналіз проблеми психологічних чинників процесуальної динаміки пошукової активності особистості за умов професійного навчання. Здійснено системно-змістовий аналіз поняття та психологічних особливостей даної активності та визначено зовнішні та внутрішні джерела й умови її прояву. Розроблено засади та методи емпіричного дослідження процесуальної динаміки пошукової активності. З'ясовано психологічні особливості її стимулювання та реалізації у процесі розв'язання творчих задач. Визначено та досліджено основні психологічні умови розвитку пошукової активності особистості у професійному навчанні. Експериментально підтверджено мобілізувальний ефект її стимуляції та виявлено особливості дії когнітивних і особистісних чинників динаміки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА362209

Рубрики:

      
10.

Дмитрук С.В. 
Розвиток креативності студентів в умовах дозвілля засобами туристських ігор: Автореф. дис... канд. пед.: 13.00.06 / С.В. Дмитрук ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи, форми та методи формування креативності студентів за умов дозвілля засобами туристських ігор. Розглянуто теоретико-методологічні засади даної проблеми, зокрема уточнено категоріальний апарат, конкретизовано предметно-проблемне поле дослідження. Визначено актуальність, пріоритетність та міжнаукову інтеграцію різних наукових напрямів з досліджуваної проблеми, систематизовано креативно-пізнавальні бар'єри, виявлено особливості студентської дозвіллєвої діяльності, що впливають на організацію туристських ігор. Розроблено методику проведення туристських ігор як поліфункціональну програму, створену за модульним принципом. Визначено зміст і послідовність основних модулів, розроблено їх теоретико-методичне й матеріально-технічне забезпечення. Здійснено експериментальну апробацію запропонованої методики та підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ч481.385.8 + Ч481.385.41 +
Шифр НБУВ: РА350852

Рубрики:

      
11.

Києнко-Романюк Л.А. 
Розвиток критичного мислення студентської молоді як загальнопедагогічна проблема: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.А. Києнко-Романюк ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено розвиток критичного мислення студентської молоді як загальнопедагогічну проблему. Проаналізовано основні теоретичні положення про його розвиток, а також педагогічні засоби, які сприяють прояву його різноманітних форм. Уточнено дефініцію "критичне мислення". Розкрито суть поняття "моральне критичне мислення". Узагальнено педагогічний досвід його розвитку у студентської молоді. На підставі результатів порівняльного аналізу показано, що відмінності полягають у рівневі розвитку суб'єкт-суб'єктних виховувальних відносин "викладач (тренер) - студент", формі та методах організації діяльності. Виявлено педагогічні умови ефективного розвитку критичного мислення студентської молоді в результаті узагальнення педагогічного досвіду впровадження дебатної методики. З'ясовано вплив морально-ціннісних установок особистості на процес розвитку даного мислення для прийняття рішення шляхом порівняння досвіду цього розвитку з використанням різних методик. Здійснено конструювання педагогічного досвіду та розроблено технологію (за попереднім, безпосереднім, рефлексивно-підсумковим етапами) розвитку морального критичного мислення у студентської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю935.131-4 +
Шифр НБУВ: РА355050

Рубрики:

      
12.

Карпова І.Г. 
Соціально-педагогічні умови розвитку творчої обдарованості студентської молоді у позанавчальній діяльності вищого навчального закладу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / І.Г. Карпова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано модель позанавчальної діяльності з розвитку творчої обдарованості (ТО) студентської молоді в мистецькій студії. Висвітлено соціально-педагогічні умови розвитку ТО молоді у ВНЗ. Удосконалено зміст і форми позанавчальної діяльності з розвитку ТО у ВНЗ засобами студійної діяльності. Наведено методику педагогічного оцінювання рівня сформованості показників ТО студентської молоді. Запропоновано навчально-методичний комплекс для забезпечення розвитку ТО студентів у позанавчальній діяльності ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ч481.385
Шифр НБУВ: РА372490 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Діденко О.В. 
Теоретико-методичні засади формування здатності до професійної творчості в майбутніх офіцерів Державної прикордонної служби України: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О.В. Діденко ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2009. — 40 с. — укp.

Розроблено й експериментально перевірено концепцію та технологію формування здатності до професійної творчості майбутніх офіцерів-прикордонників у процесі фахової підготовки, обгрунтовано педагогічні умови її реалізації. Визначено сутність поняття "професійна творчість офіцера прикордонника", критерії (пізнавальний, операційний, інтелектуальний, емоційно-рефлексивний), показники та рівні сформованості здатності до професійної творчості в майбутніх офіцерів Державної прикордонної служби України, а також конкретизовано структуру здатності особистості офіцера-прикордонника до професійної творчості. Виявлено педагогічні резерви навчально-виховного процесу військових ВНЗ щодо формування здатності до професійної творчості в курсантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц68,8(4УКР)1-5 + Ч481.220 + Ю945.1 +
Шифр НБУВ: РА368936

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Долгош К.І. 
Формування готовності студентів факультету міжнародних відносин до творчої професійної діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / К.І. Долгош ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення педагогічної проблеми формування готовності до творчої професійної діяльності студентів факультету міжнародних відносин. Висвітлено поняття "готовність до творчої професійної діяльності". Розкрито зміст, визначено структурні компоненти, критерії, показники та рівні сформованості даної готовності, зокрема, фактичний, операційний, аналітико-синтетичний та творчий. Розроблено педагогічну модель, запропоновано цілісну методику формування готовності студентів до творчої професійної діяльності. Розкрито педагогічні умови, що забезпечують ефективність професійної підготовки майбутніх фахівців з міжнародних відносин та їх готовність до творчої професійної діяльності. Експериментально перевірено ефективність методики формування готовності студентів факультету міжнародних відносин до творчої професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ф4 р +
Шифр НБУВ: РА367133

Рубрики:

      
15.

Лялюк І.М. 
Формування індивідуального досвіду роз'вязування мислительних задач у студентів вищого педагогічного закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Лялюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Теоретично й експериментально досліджено індивідуальний досвід розв'язування розумових задач студентами вищого педагогічного навчального закладу (ВПНЗ). Визначено зміст і структуру індивідуального досвіду сучасних студентів. Вивчено чинники впливу на його розвиток у процесі розв'язання мисленнєвих задач. Побудовано модель вивчення індивідуального досвіду, з'ясовано особливості його структурних компонентів у представників різних курсів і факультетів ВПНЗ та їх залежність від розвитку пізнавальних процесів, зокрема мислення. Апробовано розроблену програму дослідження та розвитку індивідуального досвіду розв'язування розумових задач студентами на основі використання нестандартних форм організації навчання (семінар-дискусія, семінар-діалог, семінар-наукова доповідь, ілюстративне практичне заняття, діагностичний практикум, практика вікового консультування, вправи), доведено її ефективність та можливості практичного використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю935.131-231.0 + Ю940.3
Шифр НБУВ: РА319134 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Барибіна О.В. 
Формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів вищих закладів освіти в Україні (кінець XIX - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Барибіна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Цілісно висвітлено внесок учених, педагогів, методистів і викладачів-практиків кінця XIX - початку XX ст. у формування інтелектуальних умінь у студентів. Визначено генезу навчально-інтелектуальних умінь у студентів у зарубіжній і вітчизняній історико-педагогічній думці. Виявлено ефективні форми, методи та засоби формування зазначених умінь, які використовувались у практиці вищої школи досліженого періоду. Визначено й охарактеризовано умови, за яких відбувалось дане формування у студентів вищих закладів освіти наприкінці XIX - початку XX ст. Систематизовано історико-педагогічний досвід формування у студентів умінь аналізувати, синтезувати, узагальнювати, порівнювати, зіставляти, обгрунтовувати, виділяти головне, раціонально запам'ятовувати, робити висновки. Досліджено подальший розвиток ідеї формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів у вітчизняній педагогічній літературі та визначено шляхи творчого використання прогресивного досвіду минулого за сучасних умов вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч483(4УКР)52 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА350460

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Москалюк В.М. 
Формування творчої активності студентів у навчально-виховному процесі коледжу культури та мистецтв: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.М. Москалюк ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням управління процесом формування творчої активності майбутніх режисерів. Розроблена структура і зміст управлінської діяльності, спрямованої на створення цілісного комплексу умов, які необхідні для забезпечення процесу формування творчої активності майбутніх режисерів: педагогічних, психологічних та організаційних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ330.75р(4УКР)3 + Ч481.220

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського