![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Віртуальна довідка ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Тематичний інтернет-навігатор ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Наукова електронна бібліотека ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Автореферати дисертацій ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Реферативна база даних ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Книжкові видання та компакт-диски ![](/irbis64r_81/images/db_navy.gif) Журнали та продовжувані видання
![Mozilla Firefox](../../ico/mf.png) |
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Формат представлення знайдених документів: | повний | стислий |
Пошуковий запит: (<.>U=Щ318.93(4УКР)$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8
|
| | | | |
1. |
Зваричук Ж.Й. Богослужбове хорове виконавство Галичини ХІХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ж.Й. Зваричук ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.Визначено ступінь вивчення галицького богослужбово-хорового мистецтва ХІХ ст., розглянуто специфіку духовного хорового мистецтва краю як регіонально своєрідного явища та його зв'язок з побутуючими фольклорними та давніми церковно-співочими традиціями. Висвітлено особливості тогочасної співочої дяківської освіти в навчальних інституціях Галичини та роль дяків у розвитку богослужбового хорового співу. Реконструйовано естетику українського богослужбового виконавства регіону ХІХ ст. як систему з провідними жанровими та стильовими домінантами, з'ясовано критерії та чинники, що діяли в цій галузі хорової творчості. Досліджено характер і значення концертної практики, рівень виконавської майстерності й особливості функціонування галицьких церковних і провідних світських хорів у царині богослужбового виконавства. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-73(4УКР-9ГАЛ)5 + Щ318.93(4УКР)5 + Э37-503.11(4УКР331) + Шифр НБУВ: РА367676
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
| | | | |
2. |
Камінська О. Г. Еволюція нотації візантійсько-слов'янського культурного простору: від невменної системи до київського п'ятилінійного нотопису: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. Г. Камінська ; Львів. нац. муз. акад. ім. М. В. Лисенка. — Л., 2010. — 19 с. — укp.Розглянуто історію та теорію виникнення і подальшого розвитку візантійської нотації. Визначено рівні впливу грецької нотації на слов'яно-руську до часу виникнення лінійного нотопису - київські ноти. Описано розрізнені відомості фахової літератури з історії нотації, які видобудовують послідовний творчий процес зазначеної ділянки. Визначено зв'язок греко-візантійської літургійної музики з українською монодійною практикою. Зроблено порівняльний аналіз піснеспівів української монодії та відповідного репертуару у руському невменному записі. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.59 г + Щ311.1 + Щ313(0)421 + Щ318.93(4УКР)4 Шифр НБУВ: РА374711 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
| | | | |
3. |
Александрова Н.К. Літургічна музика як жанрово-стильовий феномен в творчості вітчизняних композиторів кінця XX - початку XXI століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.К. Александрова ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2008. — 16 с. — укp.Уперше в українському музикознавстві визначено два історичні типи духовності: породжений канонічною творчістю й авторитетом літургійної традиції (первинно-храмовий, сакральний) та представлений оригінальною авторською ініціативою (вторинно-художній, ліричний). Запропоновано поняття щодо літургійної музики. Доведено необхідність цього поняття у зв'язку з актуальністю даної жанрово-стильової галузі для сучасних українських композиторів. Розкрито перехідний характер і неостильовий зміст духовної теми у творчості вітчизняних композиторів як умови появи нової музичної символіки. Обгрунтовано історичну стильову панорамність даної символіки та "семантики духовного" у контексті синтезу ідей Ренесансу, Бароко, Просвітництва, явища стильового плюралізму. Розкрито значення жанрово-номінативного підходу у зв'язку з неоканонічною тенденцією літургічної музики. Здійснено аналітичне вивчення зазначеної тенденції у контексті авторського стилю Л.Дичко, що дозволяє знайти особливий метод композиції - метод реінтерпретації. Доведено типовість даного методу для неоканонічної тенденції в цілому. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР)64-4 + Шифр НБУВ: РА358013
Географічні рубрики:
|
| | | | |
4. |
Тищенко О. В. Літургія в українській музиці кінця XX - початку XXI ст. (до проблеми співвідношення обряду і жанру): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Тищенко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2011. — 18 с. — укp.Досліджено проблему жанрового визначення літургії на прикладі творчості сучасних українських композиторів. Описано та систематизовано авторські літургічні твори рубежу ХХ - ХХІ ст. В основі даної класифікації лежить можливість функціонального використання авторської музики у богослужінні залежно від ступеня слідування канону обряду та від вибраної композиційної моделі, що склалася у композиторській практиці протягом історико-культурного процесу. Таким чином виділяються літургії, що: зорієнтовані на богослужебне використання, відтворюють модель обряду, написані по жанровій моделі, створені за власною авторською моделлю. Розглянуто феномени обряду та жанру з метою виявлення відмінностей богослужебної та концертної літургій. Вперше проаналізовано літургічні твори українських композиторів: архієпископа Іонафана (Єлецьких), Р. Гурко, О. Козаренка, В. Камінського, Р. І. Дрозда Ц о. М. Б. Дрозда, Є. Станковича, М. Скорика, М. Шуха, В. Степурка, В. Сильвестрова. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)64:Э + Щ318.93(4УКР)64-4 + Э370.9(4УКР)-503.181 Шифр НБУВ: РА382318 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
| | | | |
5. |
Криворукова Ораторії на різдвяний і страсний сюжети останньої чверті ХХ століття в аспекті діалогу традицій: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ольга Євгенівна Криворукова ; Харківський держ. ун-т мистецтв ім. І.П.Котляревського. — Х., 2009. — 18 с. — укp. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР)64 + Щ316.3(4УКР)64 Шифр НБУВ: РА366208
Географічні рубрики:
|
| | | | |
6. |
Кондратюк Л. С. Українська духовна музична культура в історико-культурологічному вимірі: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.12 / Л. С. Кондратюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 18 с. — укp.Досліджено історичні етапи розвитку музичної культури в Україні, зокрема, її сутнісні особливості й етико-естетична наповненість. Здійснено системний аналіз української музичної духовної культури в контексті її релігійних і філософських характеристик, визначено головні напрями розвитку музичної культури в Україні, її взаємодія з християнською релігійною практикою. Вперше в українознавстві введено в науковий обіг поняття "музична риторика". Доведено, що в сучасній науковій думці феномен духовної музичної культури підлягає аналізу не тільки з позицій мистецтвознавства й естетики, а з позицій філософсько-релігієзнавчого аналізу, що дозволяє системну класифікацію даного феномену, диференціацію його цільових установок. Досліджено сутнісний зміст філософських, релігійних і теологічних вчень, які аналізують феномен духовної музичної культури. Розкрито моральні, естетичні аспекти духовної музичної культури в Україні, можливості її розвитку та значення для сучасного соціокультурного простору в цілому. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5 + Щ318.93(4УКР) Шифр НБУВ: РА379646 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
| | | | |
7. |
Парфентьєва І. П. Формування рефлексії у майбутніх учителів музики в процесі вивчення української хорової духовної музики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. П. Парфентьєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.Розглянуто проблему формування рефлексії у майбутніх учителів музики, де означений феномен трактується як соціально обумовлений психічний процес, що виконує саморегуляцію особистості у процесі фахового розвитку та передбачає самоспрямованість її свідомості на власні переживання творів мистецтва, які виникають на підставі чуттєвого пізнання і дозволяють управляти особистісними цінностями. Визначено методи та прийоми роботи над творами української хорової духовної музики, які сприяють формуванню рефлексії у майбутніх учителів музики. Розроблено й експериментально перевірено методику формування рефлексії. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР) р + Щ31 р(4УКР)31-3 Шифр НБУВ: РА376840 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
| | | | |
8. |
Снитіна В.О. Церковна музика в культурі України другої половини XVII - XVIII ст.: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / В.О. Снитіна ; Київ. нац. ун-т культури та мистецтв. — К., 2010. — 19 с. — укp.Зазначено, що на відміну від давньоруської церковної монодії партесній музиці притаманна динамічність і контрасність, що справляли потужний вплив на емоційну сферу слухачів. Визначено атрибутивну специфіку православної церковної музики даної історичної доби. Розглянуто тенденції розвитку нового класичного стилю в українській церковній музиці другої половини XVIII ст. Доведено, що українська церковна музика не поступалася духовним концертам видатних тогочасних західноєвропейських композиторів. Скачати повний текст
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР)4 Шифр НБУВ: РА372058 Пошук видання у каталогах НБУВ
Географічні рубрики:
|
|
|