Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (45)Книжкові видання та компакт-диски (60)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.213.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Орищенко О.А. 
Диференційно-психологічний аналіз емпатії: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.А. Орищенко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Уперше теоретично та емпірично розглянуто структуру емпатії на формально-динамічному, якісному, а також змістовому рівнях. Змістовний рівень представлено показниками емпатичної спрямованості, досліджено її компонентний склад. Визначено характер взаємовідносин між якісними та змістовими показниками емпатії, здійснено диференційно-психологічний аналіз їх поєднань. Доведено та вивчено взаємозв'язки змістових показників з широким спектром властивостей особистості, проаналізовано психологічні портрети осіб з різною індивідуальною структурою емпатії (своєрідність якісно-кількісного поєднання її показників). Розвинуто уявлення про емоційність (стійка властивість індивідуальності) як фактора, що структурує показники емпатії. Розроблено тест-опитувальник показників емпатичної спрямованості (методику діагностики змістових показників емпатії).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 +
Шифр НБУВ: РА331305

Рубрики:

      
2.

Кленчу А. М. 
Емоційно-комунікативні особливості атрактивності та їх корекція у дівчат старшого юнацького віку: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. М. Кленчу ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с. — укp.

Описано симптомокомплекс характеристик атрактивності, в яких, наряду з іншими, провідними виступають емоційно-комунікативні (зовнішня привабливість, оптимістичність, експресивність, впевненість у собі, доброзичливість, відкритість, комунікабельність, щирість, культурність). Розкрито чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку атрактивності та виявлені певні її види та рівні її самооцінки. В емпіричному дослідженні встановлено зовнішні та внутрішні фактори специфіки атрактивності (фемінність, андрогінність, екстравертованість, агресивність, емоційна лабільність, експресивність, емпатичність, товариськість, відкритість, самооцінка атрактивності). Розроблено й апробовано систему психокорекції, яка спрямована на розвиток емоційно-комунікативних особливостей атрактивності та позитивної "Я-концепції". Доведено, що впровадження запропонованої програми сприяє значному підвищенню самооцінок учасниць за більшістю виявлених характеристик симптомокомплексу атрактивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю937.31 + Ю937.42
Шифр НБУВ: РА382651 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Софіна Л.В. 
Індивідуально-психологічні відмінності переживання почуття провини: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Л.В. Софіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 18 с. — укp.

З метою визначення індивідуально-психологічних особливостей переживання провини досліджено характеристики почуття провини на різних рівнях розвитку структури особистості. Встановлено, що найбільш тісний взаємозв'язок поєднує почуття провини з особливостями нервової системи. Розроблено типологію переживання людиною даного почуття та виділено два його типи, а саме: спрямованість провини на саму себе та спрямованість провини на інших людей. Установлено три особистісні профілі переживання почуття провини - лідируючий, збудливий і вразливий. На підставі результатів дослідження статевих відмінностей з'ясовано, що жінки мають більш високі кількісні показники переживання почуття провини, ніж чоловіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2-70 +
Шифр НБУВ: РА363797

Рубрики:

      
4.

Ворожбит С. А. 
Почуття довіри як чинник соціально-психологічної адаптації студентів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / С. А. Ворожбит ; НАПН України Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Виявлено особливості розвитку почуття довіри особистості студента протягом трьох циклів соціально-психологічної адаптації до ВНЗ. Встановлено, що початок навчання у ВНЗ пов'язаний з почуттям недовіри до нового оточення, заснованим на прагненні захистити свій внутрішній світ, знизити можливість маніпулювати собою. На другому етапі адаптаційного циклу у студентів виявлено низький рівень почуття довіри з тенденцією до зародження істинної довіри щодо соціально-психологічного середовища ВНЗ, це обумовлено тим, що єдиним критерієм довіри у студентів є емоційне прийняття іншої людини, що більш близьке вірі, ніж почуттю довіри. На третьому етапі виявлено покращання процесу СПА. Значимими стають істинні критерії почуття довіри - єдність, передбачуваність, надійність. Визначено внутрішні детермінуючі чинники та стратегії процесу соціально-психологічної адаптації студентів. Доведено існування залежності між ефективністю процесу соціально-психологічної адаптації та почуттям довіри у студента.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю935.213.2
Шифр НБУВ: РА379665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Кадишева Л. Б. 
Психологічні детермінанти почуття власної гідності: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Л. Б. Кадишева ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретичний і емпіричний аналіз феномену почуття власної гідності як інтегральної багатокомпонентної особистісної характеристики, її компонентів і психологічних детермінант. Виявлено психологічні характеристики особистості, які співвідносяться з досліджуваною властивістю. Доведено вплив показників локус-суб'єктивного контролю, термінальних цінностей, сенсожиттєвих орієнтацій і індивідуально психологічних властивостей особистості у детермінації почуття власно гідності. За результатами якісного аналізу виявлено індивідуально-психологічні особливості почуття власної гідності, описано психологічні портрети осіб з різним типом і рівнем почуття власної гідності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю952.2
Шифр НБУВ: РА382690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Малєєва О.Л. 
Психологічні особливості схильності особистості до переживання почуття провини: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.Л. Малєєва ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито психологічну сутність схильності до переживання почуття провини, описано компонентний склад структурних аспектів даного феномену. Розглянуто провину-рису як складне, але цілісне явище, екзистенціальний вимір якого суттєво впливає на важливі характеристики особистості: задоволеність життям, адаптивність, самоставлення. Наведено відомості щодо генезису провини. Виділено та систематизовано основні функції провини - регулятивну, адаптивну, комунікативну, саморозуміння та самовдосконалення. Досліджено складові мотиваційної функції провини: "повернення до себе", "повернення до інших", "повернення до природи". Викладено відомості щодо комплексів діагностики формально-динамічних і якісних показників схильності до переживання почуття провини. Доведено їх надійність, валідність і висвітлено процедуру стандартизації. Показано взаємозв'язок структурних аспектів схильності до переживання почуття провини з певними параметрами емпатії, самоставлення, соціальної адаптивності, мотивації афіліації, рисами особистості (за Р.Кеттеллом). Досліджено психологічні характеристики осіб з певним сполученням якісних показників схильності до переживання почуття провини (одно- та багатокомпонентні типи).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю937.26-43 +
Шифр НБУВ: РА353316

Рубрики:

      
7.

Юдіна О.М. 
Психологічні особливості формування емпатійності майбутніх лікарів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.М. Юдіна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 17 с. — укp.

На підставі аналізу психологічних особливостей формування емпатійності майбутніх лікарів виявлено, що основою схильності до співпереживання є процес емоційної ідентифікації. Уточнено зміст поняття "емпатійність", досліджено зв'язки між рівнем емпатійних здібностей та індивідуально-психологічними якостями студентів-медиків. Виявлено залежність розвитку емпатійності від статі, виду майбутнього фаху та тривалості навчання. Визначено, що рівень емпатійних здібностей позитивно корелює з конформністю, сензитивністю, комунікабельністю, рефлексивністю; негативно - з замкнутістю, конфліктністю, агресивністю, емоційною нестабільністю, тривожністю, заниженою самооцінкою. Розроблено та впроваджено програму тренінгу емпатійності майбутніх лікарів. Доведено, що цілеспрямована психокорекція емоційно-чуттєвої сфери на етапі професійної підготовки сприяє підвищенню рівня розвитку емпатійності студентів-медиків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Р11(4УКР) р3 +
Шифр НБУВ: РА332131

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Свідерська Г.М. 
Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності у ранньому юнацькому віці: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.М. Свідерська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Наведено результати теоретичного аналізу наукової літератури з проблеми чуйності. Проведено етимологічно-семантичне вивчення поняття "чуйність" та розглянуто особливості її прояву на різних етапах онтогенезу. Виділено структурні компоненти чуйності (когнітивний, емоційний, поведінковий), рівні розвитку даної морально-психологічної якості у ранньому юнацькому віці (високий, середній, нижче середнього, низький). Установлено психолого-педагогічні чинники, які визначають розвиток чуйності на даному етапі онтогенезу (сформованість моральної самосвідомості учнів, розширення системи ціннісних орієнтацій старшокласників за рахунок прийняття ними гуманних цінностей, актуалізація емпатійності школярів, сформованість у них прийняття іншої людини, доброзичливості, турботливості, розвиток культури спілкування (виховання тактовності, ввічливості), гуманно-особистісний підхід учителя у вихованні учнів та конструктивне поєднання навчально-виховної роботи школи з впливом сім'ї на моральний розвиток старшокласника). Доведено, що чуйність у ранньому юнацькому віці можна формувати шляхом розвитку її структурних компонентів з урахуванням відповідних психолого-педагогічних чинників засобами соціально-психологічного тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.213.2 + Ю983.402.3 + Ч421.352.16 +
Шифр НБУВ: РА364572

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського