Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (558)Книжкові видання та компакт-диски (280)Журнали та продовжувані видання (172)
Пошуковий запит: (<.>A=Скиба$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Скиба Н.Г. 
Активні фразеотворчі процеси в українській публіцистичній і художній прозі кінця XX - початку XXI ст.: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Н.Г. Скиба ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т філол. — К., 2005. — 17 с. — укp.

Здійснено функціонально-стилістичний аналіз фразеологічних одиниць в українській публіцистичній та художній прозі кінця XX - початку XXI ст. Сформульовано визначення явища фразеотворення як вторинної фразеологізації, синхронічної динаміки фразеологічного сладу мови. Розкрито зміст поняття "активні фразеотворчі процеси" на підставі визначення сутності семантичної структури фразеологічної одиниці як цілісної номінації за компонентної нарізнооформленості, а також функціонально-стилістичного чинника. Запропоновано трактування даного явища як оновлення, перетворення фразеологізмів шляхом модифікації відомих фразеологічних моделей методами нарощення, скорочення, субституції за контекстуальних умов. Встановлено функціональну гнучкість фразеологізмів. Запропоновано розмежування активних фразеотворчих процесів на два типи - інтенсивні та екстенсивні. Визначено основні мовні та позамовні чинники, що сприяють динамізації якісних і кількісних змін фразеологічного складу української мови. Виявлено тісний зв'язок між динамікою суспільного життя та її відображенням у мові, зокрема у фразеологічній підсистемі, яка найоперативніше реагує на позамовні чинники. Досліджено продуктивні джерела поповнення фразеологічного складу сучасної української мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-33 + Ш5(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА339499

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Скиба А.В. 
Взаємовідносини слов'ян та кочовиків Південно-Східної Європи у 6-7 ст. (культурно-політичний аспект): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.04 / А.В. Скиба ; НАН України. Ін-т археології. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Вперше проведено комплексне дослідження взаємозв'язків східних слов'ян з кочовим світом у VI-VII ст. Зібрано та систематизовано дані писемних й археологічних джерел, що свідчать про контакти між даними етнічними спільнотами у різних сферах їх життя. Визначено загальний характер взаємин кочової та землеробської слов'янської людності. Досліджено предмети та набори різних категорій речей, художні мотиви й окремі закриті комплекси зі старожитностей обох груп, простежено поєднання в цих комплексах окремих речей. Вперше запропоновано класифікацію поясних наборів за їх складом. У слов'янських старожитностях виділено комлекс речей і художніх елементів, пов'язаних з впливами кочовиків. Відповідно до аналогій, які мають предмети зі слов'янських комплексів у старожитностях різних степових регіонів, диференційовано кочівницькі культурні впливи. За повідомленнями писемних джерел та археологічними матеріалами визначено контактну зону між слов'янами та кочовими племенами Південно-Східної Європи у VI-VII ст. На підставі аналізу взаєморозташування археологічних пам'яток відтворено умови сусідства кочової та слов'янської людності. Визначено механізми мирного співіснування обох етнічних спільнот, простежено різнорівневі міжетнічні контакти. Висвітлено вплив загальних етно-історичних процесів на характер взаємовідносин кочовиків і слов'ян.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т4(45)4-6 + Т4(2)432.194 +
Шифр НБУВ: РА351604

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Скиба 
Державне регулювання інвестиційної та інноваційної діяльності в умовах спеціальних економічних зон і територій пріоритетного розвитку: Автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.04 / Ганна Григорівна Скиба ; Донецька держ. академія управління. — Донецьк, 2003. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-55-21 + У9(4УКР)0-56-21 + У9(4УКР)81
Шифр НБУВ: РА330901

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Скиба М.В. 
Механізм державного управління структурно-інноваційними зрушеннями в економіці України: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / М.В. Скиба ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність механізму державного управління структурно-інноваційними зрушеннями в економіці України. Досліджено трансформації функцій державного управління за умов постіндустріального типу розвитку суспільства та застосування нових інструментів регулювання структурних зрушень. Проаналізовано процеси державного управління структурою економіки, нормативно-правове й організаційне забезпечення інноваційної діяльності в Україні. Наведено характеристику інвестиційної складової державної інноваційної політики. Розроблено пропозиції щодо розширення повноваження органів державної влади у сфері реалізації функцій управління структурно-інноваційними зрушеннями в промисловому комплексі, обгрунтовано необхідність формування нових інституцій. Наведено пропозиції щодо включення до Податкового кодексу України пільг, що стимулюють розвиток високотехнологічних інноваційних підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-55-21,01 +
Шифр НБУВ: РА358824

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Скиба М.Є. 
Наукові основи ресурсозберігаючих технологій переробки відходів натуральних шкір у матеріали та вироби взуттєвого виробництва: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.19.06 / М.Є. Скиба ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К., 2004. — 44 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні засади проектування ресурсоощадних технологій для переробки відходів натуральних шкір. Розроблено модель волокнистої структури шкіри, на основі якої визначено теоретичні засади технологій переробки шкіряних відходів. Одержано аналітичні залежності між основними технологічними параметрами операції розволокнення структури та конструктивними параметрами технологічного обладнання. Запропоновано удосконалену модель гідродинамічного розволокнення, на базі якої розроблено метод інтенсифікації гідродинамічного розволокнення шкіряних відходів. Експериментально підтверджено правомірність основних положень теорії технологічних процесів розволокнення волокнистої структури шкір и. На підставі дослідження експлуатаційних властивостей підошов і взуттєвих картонів, виготовлених з домішками шкіряних волокон, підтверджено високі якісні показники одержаних виробів та ефективність запропонованих технологій розволокнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М520.9 +
Шифр НБУВ: РА331887

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
6.

Скиба Г.В. 
Обгрунтування параметрів ефективного ультразвукового руйнування граніту з використанням хімічно активних речовин: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.15.11 / Г.В. Скиба ; Нац. гірн. акад. України. — Д., 2002. — 17 с. — укp.

Обгрунтовано параметри ефективного ультразвукового руйнування граніту з використанням хімічно активних речовин як домішок до суспензії абразиву (за постійних інших параметрів). На підставі теоретичних та експериментальних досліджень проаналізовано ефективність використання синтетичного миючого засобу як суспензії абразиву. Визначено раціональні параметри даного руйнування граніту (ефективну концентрацію синтетичного миючого засобу в суспензії абразиву та ефективного діапазону температур суспензії) для покращання якості поверхні, підвищення продуктивності руйнування граніту та його стійкості у навколишньому середовищі. Встановлено доцільність застосування сілійорганічних речовин на кінцевому етапі ультразвукової обробки з метою підвищення водостійкості виробів із граніту в навколишньому середовищі. Удосконалено технологію даного руйнування граніту за допомогою використання хімічно активних речовин як домішок до суспензії абразиву.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И342.104.42
Шифр НБУВ: РА319532 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Скиба О.В. 
Облігатні порожнинні і тканинні міази овець Лівобережжя України (епізоотологія, лікування та заходи профілактики): Автореф. дис... канд. вет. наук: 16.00.11 / О.В. Скиба ; УААН. Ін-т експерим. і клініч. вет. медицини. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Вивчено тенденцію поширення естрозу та вольфартіозу овець за останні 10 років у господарствах лісостепової та степової зон, установлено екстенсивність й інтенсивність інвазій. Визначено економічні збитки, спричинені цими ентомозами. Уперше виявлено протиестрозну дію екцидозу за інтраназального введення з метою профілактики естрозу овець, вивчено його вплив на організм тварин, терапевтичну й економічну ефективність застосування. Експериментально з'ясовано високу ефективність бровермектину й бронтелу для терапії та профілактики естрозу овець. Запропоновано новий препарат "Інгелен" для лікування міазних ран.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П873.646.1-931-7 + П873.645.3-931-7 +
Шифр НБУВ: РА332819

Рубрики:

      
8.

Скиба В.М. 
Оптимізація методів і обгрунтування диференційованих строків оздоровлення та відновлювального лікування найбільш поширених захворювань у санаторіях-профілакторіях: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.33 / В.М. Скиба ; Укр. НДІ мед. реабілітації та курортології. — О., 1999. — 21 с. — укp.

В дисертаційній роботі проведено аналіз зміни стану та діяльності санаторіїв-профілакторіїв (СП) України за нових соціально-економічних умов. Розглянуто численні сторони їх профілактичної та лікувальної роботи, представлено рекомендації до їх оптимізації. Вивчено питання диференційованих термінів оздоровлення і відновлювального лікування. Визначено терміни: оздоровлення - 14 дн, лікувльно-профілактичний - 18 дн, лікувально-реабілітаційний - 21-24 дн. Залежно від фаху, умов роботи і характеру розповсюдженої патології керівництво С-П може деякою мірою змінювати їх у конкретному С-П.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)285.47

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Скиба Е. К. 
Особливості становлення гендерної теорії у філософії постмодерну (історико-філософський аналіз): автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.05 / Е. К. Скиба ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. — Д., 2010. — 19 с. — укp.

Досліджено філософські аспекти взаємодії феміністського та тендерного дискурсів та їх інтерпретацію у постмодернізмі. Проаналізовано філософсько-світоглядний конфлікт феміністської та тендерної теорій. Охарактеризовано тендерний дискурс у контексті філософії постмодерну, філософські основи становлення тендерної теорії, а також основні аспекти взаємодії філософії постмодернізму та тендерної теорії. Історико-філософський аналіз становлення тендерної теорії й її зв'язки з філософією постмодернізму показує, що існує багато спільного між тендерною теорією та постмодернізмом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)6-670 + С5*423.2*344
Шифр НБУВ: РА374813 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Скиба В. В. 
Оцінка міграції «€……» та «€……» у водних екосистемах рибоводних ставків на радіоактивно забруднених територіях Лісостепу: автореф. дис. ... канд. с.-г. наук : 03.00.16 / В. В. Скиба ; Житомир. нац. агроеколог. ун-т. — Житомир, 2010. — 21с. с. — укp.

Вивчено вміст «€……» та «€……» у грунтах прибережних ділянок рибоводних ставків, донних відкладеннях, ставковій воді, вищих водних рослинах і в різних видах ставкових риб. Визначено придатність рибної продукції для споживання населенням. Встановлено, що мирні види риб на один кілограм маси тіла накопичують більше «€……», а хижі - «€……». Вміст «€……» та «€……» в одному кілограмі рибної продукції не перевищує допустимі рівні даних радіонуклідів згідно ДР - 2006. Досліджено, що слід постійно контролювати вміст «€……» і «€……» в екосистемах рибоводних ставків, з метою мінімізації надходження даних радіонуклідів в продукцію рибництва, яка є важливим продуктом харчування людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р728-28 + Е0*801.1-652.152
Шифр НБУВ: РА372847 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Скиба О.О. 
Профілактика порушень мінерального обміну в організмі корів із застосуванням сполук біогенних мікроелементів: Автореф. дис... канд. вет. наук: 16.00.01 / О.О. Скиба ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Досліджено порушення обміну речовин в організмі корів сухостійного періоду та народжених телят за умов недостатнього надходження з кормами раціону макро- і мікроелементів, розроблено новий підхід до лікування та профілактики даної патології. Визначено зміну мінерального складу крові (зниження вмісту Ca, Fe, Cu, Zn, K, Na, Ca/P-співвідношення) у сухостійних корів залежно від пори року. Проаналізовано особливості морфологічного складу крові сухостійних корів, стан обмінних процесів у їх організмі, кисню, вуглекислоти та пластичних речовин. Висвітлено вплив макро- та мікроелементів на пігментний, вуглеводний, білковий обмін та стан кислотно-лужної рівноваги. Описано комплексний біогенний стимулювальний препарат "Профстимкор", який нормалізує клінічні та біохімічні показники у сухостійних корів, підвищує вміст Zn, Cu, Fe, Mg, Na та Ca, показники кількості еритроцитів та вмісту гемоглобіну, рівня глюкози, загального білка, альбумінів та альфа-, бета-глобулінів, стабілізує показники вмісту буферних основ та величини pH крові.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П872.4-911-8 +
Шифр НБУВ: РА341690

Рубрики:

      
12.

Скиба К.М. 
Психолого-педагогічні умови розвитку лінгвістичного мислення майбутніх перекладачів: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / К.М. Скиба ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано загальні характеристики професійної діяльності перекладача та психологічні механізми її становлення та здійснення. Конкретизовано й уточнено зміст і структуру лінгвістичного мислення. На підставі результатів теоретичного дослідження його специфіки й особливостей розвитку розумових дій майбутніх перекладачів у процесі вивчення іноземної мови визначено, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено психолого-педагогічні умови розвитку лінгвістичного мислення майбутніх перекладачів. Розроблено практичні рекомендації викладачам іноземної мови ВНЗ щодо розвитку лінгвістичного мислення майбутніх перекладачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.13-223 + Ш12-913.377 +
Шифр НБУВ: РА356893

Рубрики:

      
13.

Скиба І.Г. 
Регіональне та інтеррегіональне в українській лексикографії кінця XIX - початку XX століття: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / І.Г. Скиба ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено регіональні й інтеррегіональні риси лексиконів "Малоруско-нїмецкого словаря" Є. Желехівського, С. Недільського та "Словаря української мови" Б. Грінченка на макро-, мікро- та медіаструктурному рівнях у контексті формування норм сучасної української літературної мови. Розкрито лексико-тематичні групи "Назв спорідненості", "Риси людини", на матеріалі яких проаналізовано спільні та відмінні ряди вокабул, встановлено ідеографічну та діалектичну віднесеність спільних і відмінних елементів, з'ясовано особливості системних відношень у складі лексики. Доведено, що продовжуючи мовну практику різних (західного та східного) мовно-культурних ареалів, "Малоруско-нїмецкий словар" і "Словар української мови" демонструють інтеграційний характер вокабулярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-4г +
Шифр НБУВ: РА368348

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
14.

Скиба Ю.А. 
Синантропна флора верхньої течії басейну Дністра (Україна): Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.05 / Ю.А. Скиба ; НАН України. Центр. ботан. сад ім. М.М.Гришка. — К., 1999. — 13 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням інвентаризаційного, хорологічного і структурного вивчення синантропної флори верхньої течії басейну Дністра. Синантропна флора верхньої течії басейну Дністра нараховує 365 видів із 231 родів та 54 родин. Всебічно проаналізовано сучасний стан синантропної флори даного району. Виділено фракції флори. Для видів із адвентивної фракції проведено аналіз вихідних ареалів, а також відтворено історію іміграції і розселення низки адвентивних рослин на території України. Встановлено екологічну приуроченість синантропних видів до антропогенних екотопів. Наведено прогноз можливих змін рослинного покриву під впливом господарської діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*805.9,022

Рубрики:

      
15.

Скиба О. П. 
Синтез гвинтових затискних пристроїв для закріплення тонкостінних заготовок на металорізальних верстатах: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.03.01 / О. П. Скиба ; Терноп. нац. техн. ун-т ім. І.Пулюя. — Т., 2010. — 21 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано принцип затиску тонкостінних виробів циліндричними, конічними та гофрованими пружними гвинтовими елементами, що забезпечує рівномірний розподіл сил затиску тонкостінних виробів. Розроблено багатоваріантну структуру конструктивних і функціональних можливостей реалізації процесів затиску, а також принципи синтезу необхідного технологічного оснащення, яке вдосконалюється із використанням трьох ієрархічних рівнів технічної системи "Затискний патрон", яка в процесі синтезу генерує множину можливих альтернатив для кожного з трьох ієрархічних рівнів. Одержано закономірності величини деформації гвинтових затискних елементів, що вибирають їх раціональні конструктивні параметри для забезпечення надійного затиску тонкостінних виробів за наперед заданих параметрах обробки. Визначено загальну умову фрикційної взаємодії гвинтового елемента затиску з опорними елементами затискного пристрою та заготовки по всій довжині гвинтового затискного елемента.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К63-541-02
Шифр НБУВ: РА377476 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Скиба О. П. 
Стиль наукового мислення: методологічний і культурно-історичний виміри: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.02 / О. П. Скиба ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Розглянуто феномен стилю наукового мислення як складної, ієрархічно впорядкованої системи неявних домінант, зразків, принципів, форм і категорій теоретичного освоєння світу, яка змінюється в часі, постійно відтворює свою структуру. Стиль мислення виявлено у формах мислення, які для певного історичного етапу розглядаються як загальноприйняті, такі, що відповідають духу епохи, ідеалу науковості. Він характеризує дослідницькі підходи, загальну логіку висунення наукових проблем і їх розв'язання, загальноприйняті регулятиви наукового дослідження. Встановлено зв'язки та відмінності стилю мислення з поняттями "наукова картина світу", "парадигма", "науково-дослідна програма". Свої конструктивні завдання стиль мислення реалізує, виконуючи функції оцінювання теоретичних побудов і методів одержання, перевірки та побудови знань, вибору гіпотез (теорій), методів і категоріального апарату, оформлення фактуального та теоретичного знання в конкретно-історичній мові науки, визначення можливих ідей, напрямів дослідження, нових методів. Ці функції демонструють, як стиль наукового мислення регулює розумову діяльність науки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251
Шифр НБУВ: РА381531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Скиба О.В. 
Структурно-метаболічні зміни в тканинах порожнини рота при цукровому діабеті та їх профілактика (експериментально-клінічне дослідження): Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / О.В. Скиба ; Київ. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження стану слизової оболонки порожнини рота і великих слиних залоз за цукрового діабету в експерименті та клініці з метою розробки засобів для корекції виявлених порушень. Експериментально встановлено, що цукровий діабет призводить до біохімічних та морфологічних змін у слизовій оболонці порожнинини рота, великих і малих слинних залозах. Встановлено, що функціонування механізму структурно-метаболічних змін у тканинах рота обумовлено активацією процесів вільнорадикального окиснення ліпідів за умови зниження дії ферментів антиоксидантного захисту. Наведено дані щодо патоморфологічних досліджень слизової оболонки, що свідчать про дистрофічно-запальні зміни, які в першу чергу зводяться до вакуольної дегенерації епителіоцитів з подальшим утворенням пухирців, які виникають внаслідок порушень міжклітинних контактів. Показано, що зміни в епітелії мають вторинний характер, тобто розвиваються в результаті судинних порушень. Встановлено, що за експериментального цукрового діабету відбуваються зміни фізичних властивостей кісток альвеолярного відростка щелеп, які полягають у зниженні ступеня мінералізації. Показано, що щоденне дворазове протягом місяця нанесення гелю "Софліпін" на слизову оболонку порожнини рота хворими на цукровий діабет типу I сприяє нормалізації структурно-метаболічних змін у тканинах порожнини рота.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р661.220.11-29 + Р415.160.23-29 +
Шифр НБУВ: РА341797

Рубрики:

      
18.

Скиба Г. О. 
Формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти. / Г. О. Скиба. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено актуальній проблемі формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти. Уперше виокремлено особливості формування навичок міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти засобами актуалізації когнітивного, мотиваційного, емоційно-комунікативного та поведінкового компонентів міжособистісного спілкування;розширено уявлення про міжособистісне спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти засобами висвітлення декількох методологічних підходів: екзистенційного, системного й діяльнісного, аксіологічного та особистісного сутність поняття «формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти» як багаторівневої системи взаємопов'язаних та цілеспрямованих організаційних вправ;дістали подальшого розвитку засоби педагогічного супроводу інклюзивної форми навчання шляхом створення методики формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти.У процесі дослідження проаналізовано й узагальнено законодавчі та нормативні документи, що регулюють освітній процес у закладах загальної середньої освіти в умовах інклюзивної освіти; психолого-педагогічну та навчально-методичну літературу тощо. Формування міжособистісного спілкування тлумачимо як цілеспрямований та довготривалий процес, тісно взаємопов'язаний із поняттями «особистість», «комунікація», «міжособистісні взаємини», «міжособистісний конфлікт» та ін. Визначено основні труднощі та суперечності, які заважають ефективному формуванню навичок міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти. Із метою усунення зазначених труднощів та суперечностей розроблено експериментальну методику формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти. В основу цієї методики покладено загальні дидактичні принципи: принцип науковості, системності й послідовності, зв'язку з життям, природовідповідності, індивідуалізації, активності учня, наочності. Із метою перевірки ефективності розробленої методики було проведено педагогічний експеримент. Експеримент тривав два роки та відбувався у три етапи: констатувальний, формувальний та контрольний етапи. Для перевірки ефективності запропонованої методики формування міжособистісного спілкування учнів було поділено на дві групи: експериментальну та контрольну. Перед початком експерименту було розроблено критерії, показники та визначено рівні сформованості міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти. До показників сформованості мотиваційного критерію відносимо: бажання дитини спілкуватися з іншими учнями в класі, зацікавленість темами спілкування та наполегливість у навчанні усного мовлення. Показниками сформованості когнітивного критерію є усвідомлення, що спілкування необхідне всім учням, навіть тим, які здаються на перший погляд замкненими, знанням про особливості міжособистісної взаємодії з дітьми, що мають особливі освітні потреби та знанням правил усного спілкування, зокрема жестів, міміки, рухів тіла. Сформованість емоційно-комунікативного критерію визначається здатністю до співпереживання, вмінням вести діалог та виражати емоції у прийнятний спосіб, делікатністю та дружнім ставленням до кожного учасника міжособистісного спілкування, проявом привітності в спілкуванні у групі з двох-трьох осіб. Поведінковий критерій вважається сформованим, якщо дитина виявляє готовність до спонтанного залучення в бесіду, вміє володіти собою під час бесіди та вміє оцінювати свою поведінку й поведінку іншої людини під час бесіди.На констатувальному етапі дослідження шляхом анкетування та спостережень було проведено первинну діагностику сформованості навичок міжособистісного спілкування учнів. Результати діагностування вказали на низький (когнітивний та поведінковий критерії) та середній (емоційно-комунікативний критерій) рівні сформованості міжособистісного спілкування учнів як у контрольній, так і в експериментальній групах. Кількість дітей, які відповідально та з розумінням ставляться до процесу спілкування з дітьми, що мають особливі освітні потреби – обмежена. На етапі формувального експерименту відбулося цілісне включення учнів початкової школи в процес розвитку міжособистісної компетенції та навичок міжособистісного спілкування. Завдання формувального експерименту були спрямовані на розробку спеціального змісту, форм і методів розвитку міжособистісної компетенції взагалі та міжособистісного спілкування учнів початкової школи в умовах інклюзивної освіти зокрема. За результатами формувального експерименту доведено ефективність методики формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти.Дисертаційне дослідження не вичерпує всіх аспектів проблеми формування міжособистісного спілкування учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивної освіти.^UThesis research is dedicated to the topical problem of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education.The scientific novelty of the research results obtained is as follows:for the first time ever the special aspects of the development of skills of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education by means of the formation of the cognitive, motivational, emotional and communication and behavioral components of interpersonal communication were shown;the following idea was extended the idea of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education by means of interpretation of several methodological approaches: existentialistic, systemic and activity, axiological and personal; the essence of the idea of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education as the complex system of the inter-related and goal-oriented organizational exercises;the following was further developed means of the pedagogical support of the inclusive form of study through creation of the methods of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education.The author analyzed in the course of research the legislative and regulatory documents regulating the educational process at the general secondary education establishments under conditions of inclusive education etc. The interpersonal communication formation shall be interpreted as the goal-oriented and long-term process which is closely related to the terms of “personality”, “communication”, “interpersonal relationships”, “interpersonal conflict” etc.The key difficulties and inconsistencies preventing from the efficient development of skills of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education were determined. The experimental methods of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education were developed for the purpose of elimination of the abovementioned difficulties and inconsistencies. The indicators of the motivational criterion formedness include child's desire to communicate with other pupils in the form; interest in communication topics and constancy to spoken language learning. The indicators of the cognitive criterion formedness include the understanding that communication is necessary for all pupils, even for those who seem to be persons of saturnine temper at first thought; the knowledge of the special aspects of interpersonal communication with children who have special educational needs, and the knowledge of the verbal communication rules, in particular, gestures, facial expression and body movements. The emotional and communication criterion formedness shall be determined by the empathy; the ability to conduct a dialogue and to express emotions in the appropriate way; the graciousness and friendliness to each participant of interpersonal communication; the expression of amiability during communication in group consisting of two or three persons. The behavioral criterion is considered to be formed when child expresses his/her readiness to the spontaneous involvement into conversation; when he/she is able to control his/her feelings during conversation and is able to assess his/her behavior and the other person's behavior during conversation.The initial diagnostics of the formedness of skills of interpersonal communication of pupils was performed at the identifying stage of research by means of survey and observations. The diagnosis pointed to low (cognitive and behavioral criteria) and average (emotional and communication criterion) levels of the formedness of interpersonal communication of pupils both in control and experimental groups. There is restricted number of children who understand and take care of the process of communication with children who have special educational needs. At the same time, the diagnosis enabled to maintain that almost all children manifest a desire to communicate at the interpersonal level (being illustrative of rather high level of the motivational criterion formedness). So, the efficiency of the methods of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education was proved on the basis of the results of the educational experiment.Thesis research does not cover all aspects of the problem of the formation of interpersonal communication of pupils of primary school age under conditions of inclusive education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Скиба І. Б. 
Церковно-громадська діяльність митрополита Полікарпа Сікорського (1920-ті рр. - 1945 р.): контекст руху за українізацію православ'я / І. Б. Скиба. — Б.м., 2020 — укp.

Роботу присвячено комплексному дослідженню церковно-громадської та духовно-просвітницької діяльності митрополита Полікарпа Сікорського в контексті руху за українізацію Православної Церкви впродовж 1920-х – 1945 рр.У дослідженні проаналізовано світоглядне, духовне та національно-культурне становлення П. Сікорського в дитячому та юнацькому періодах життя, під час праці в київських церковно-адміністративних органах, а також у структурах Уряду УНР. Охарактеризованого його участь в національно-церковному русі на Волині в 1920-х рр., а також внесок в українізацію Православної Церкви впродовж 1930-х рр. уже як вікарного єпископа. Зокрема наголошено на значимості його праці з перекладу українською мовою значного масиву богословської, богослужбової та катехітичної літератури, результати якої є одним із національних надбань.Окреслено позицію владики Полікарпа щодо інституційно-трансформаційних процесів, яких зазнавало православ'я західноукраїнського регіону впродовж 1939 − 1941 рр., зокрема ставлення до зміни юрисдикційного статусу − підпорядкування Московській Патріархії, його еклезіальну діяльність упродовж Другої світової війни, спрямовану на збереження українського православ'я, інституалізацію УАПЦ формації 1942 р., а також консолідацію її єпископату в умовах вимушеної еміграції та спроб набуття повноцінної автокефалії.Ключові слова: митрополит Полікарп, Православна Церква, українське православ'я, Українська Автокефальна Православна Церква, українізація православ'я, Друга Річ Посполита, інституалізація, автокефалія.^UThe paper is concerned with a comprehensive study of Petro Sikorskyi (Metropolitan Polikarp's) church-related, social, spiritual and educational activities in the context of the movement for the Ukrainization of the Orthodox Church during the 1920s - 1945.The study analyzes the philosophical, spiritual and national-cultural formation of P. Sikorsky in his childhood and adolescent years while working in the Kyiv church administrative bodies and the structures of the government of the UPR alike. Characteristics are given to his participation in the national church movement in Volyn in the 1920s, as well as his contribution to the Ukrainianization of the Orthodox Church during the 1930s on the post of a vicar bishop. In particular, the significance is noted of his work on Ukrainian translations of a significant array of theological, liturgical and catechetical literature, the result of which is one of the Nation's legacies.Bishop Polikarp's opinions about the institutional and transformational processes experienced by the Orthodoxy of the Western Ukrainian region during 1939-1941 is defined, in particular, his attitude to changing a jurisdictional status - submission to the Moscow Patriarchate, his ecclesial activity during the Second World War aimed to preserve Ukrainian Orthodoxy, the institutionalisation of the UAOC as of 1942 and the consolidation of the episcopate under the circumstances of forced emigration and attempts to acquire complete autocephaly.Keywords: Metropolitan Polikarp, Orthodox Church, Ukrainian Orthodoxy, Ukrainian Autocephalous Orthodox Church, Ukrainization of Orthodoxy, Second Polish Republic, institutionalisation, autocephaly.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Кочерга Є. В. 
Розвиток здоров'язбережувальної компетентності вчителів хімії в закладах післядипломної освіти / Є. В. Кочерга. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми теорії і методики післядипломної освіти – розвитку здоров'язбережувальної компетентності вчителів хімії при проходженні ними курсів підвищення кваліфікації в закладах післядипломної освіти. На підставі проведеного наукового пошуку надано визначення та розкрито структуру здоров'язбережувальної компетентності вчителів хімії. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено дієвість розроблених педагогічних умов розвитку здоров'язбережувальної компетентності вчителів хімії в закладах післядипломної освіти. Результати педагогічного експерименту довели дієвість розроблених педагогічних умов та їх загальний позитивний вплив на якість підвищення кваліфікації вчителів хімії.^UThe dissertation is a theoretical and experimental research of theory and methods of postgraduate education, in particular the development of Chemistry teachers' health saving competence during taking continuous education courses in postgraduate education. The conducted scientific research has been taken as a basis to give the definition and explanation of the structure of Chemistry teachers' health saving competence. The effectiveness of the elaborated pedagogical conditions to develop Chemistry teachers' health saving competence in postgraduate education institutions has been theoretically grounded and experimentally verified. The results of the pedagogical experiment proved the effectiveness of the developed pedagogical conditions and their overall positive influence on the quality of professional development of Chemistry teachers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського