Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (103)Книжкові видання та компакт-диски (88)Журнали та продовжувані видання (11)
Пошуковий запит: (<.>A=КОЩИНЕЦ$<.>+<.>A=ВІКТОР$<.>+<.>A=ВАСИЛЬОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
1.

Вікторова Ю.П. 
Біогенна міграція сполук ртуті в системі грунт - вода - корми - організм овець: Автореф. дис... канд. вет. наук: 16.00.06 / Ю.П. Вікторова ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Одержано нові дані про кількість сполук ртуті в компонентах біосфери (грунті, воді та кормах) усіх районів Автономної Республіки Крим. Встановлено концентрацію загальної ртуті в крові та вовні овець, а також інтенсивність та основні шляхи її виведення з організму залежно від віку тварин. Визначено величину й особливості нагромадження ртуті в організмі овець та її вміст в органах і тканинах та вперше розраховано коефіцієнт біотрансформації ртуті з кормів і води до організму тварини за період вирощування. Запропоновано й експериментально підтверджено можливість використання пектиновмісного препарату з виноградних вичавок. У комплексі з аскорбіновою кислотою вивчено його вплив на виведення сполук ртуті з організму, білковий обмін, гематологічні та біохімічні показники крові овець.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П661-272.5солі ртуті + П817.1
Шифр НБУВ: РА319119 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Вікторов Є. О. 
Гібридні еволюційні нейронні мережі та їх навчання: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.23 / Є. О. Вікторов ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Розроблено методи, що дозволяють подолати недоліки сучасних нейро-фаззі систем - відсутність ефективних механізмів структурної оптимізації та нездатність функціонувати в режимі реального часу. Запропоновано інші гібридні нейронні мережі, що є модифікацією каскадно-кореляційної архітектури, запропонованої Фальманом і Лєб'єром, кожна з яких має свої недоліки та переваги, серед яких можна відзначити можливість лінгвістичної інтерпретації одержаних результатів, підвищену чисельну стійкість методів навчання, простоту реалізації нейро-архітектури на платах. Розглянуто механізм самоорганізації на базі методу групового урахування аргументів, який був застосований до так званої нео-фаззі нейронної мережі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22
Шифр НБУВ: РА381146 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Вікторіна О.М. 
Лексика народної медицини і лікувальної магії у степових говірках Дніпро-Бузького межиріччя: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / О.М. Вікторіна ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено лексико-семантичні та словотвірні особливості лексики народної медицини та лікувальної магії у степових і контактних говірках Дніпро-Бузького межиріччя, що функціонують на території сучасної Кіровоградщини. Проведено паралелі між місцевим матеріалом і аналогічними одиницями в літературній мові. Виявлено спільні та відмінні семантичні значення однакових медичних назв у досліджених та інших українських говірках, а саме: закарпатських, прикарпатських, буковинських, наддністрянських, західноволинських, поліських, полтавських, нижньонаддніпрянських, східноволинських. Проаналізовано народно-медичну та лікувально-магічну лексику як об'єкт наукового вивчення. Описано склад, структуру та значення лексико-семантичних груп, способи і засоби творення однокомпонентних назв. Визначено активність таких одиниць, продуктивність словотвірних типів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-34:Р + Ш141.14-672 + Р359.2 в4 +
Шифр НБУВ: РА364884

Рубрики:

      
4.

Вікторов В.Г. 
Регулювання якості освіти як філософсько-освітянська проблема: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.10 / В.Г. Вікторов ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2006. — 30 с. — укp.

Проаналізовано феномен якості освіти й управління ним у структурі цілісної освітньої державної політики. Визначено, що якість освіти є категорією, яка за своєю суттю відображає різні аспекти освітнього процесу - філософські, соціальні, педагогічні, політичні, демографічні, економічні. Якість освіти трактовано як суспільний ідеал освіченості людини, результат її навчальної діяльності, процес організації навчання та виховання, критерій функціонування освітньої системи. Досліджено порядок організації та проведення моніторингу якості освіти, порівняння показників якості освіти та механізмів їх визначення. Здійснено аналіз загальної системи управління освітою та визначення специфіки "управління якістю освіти", а також системи контролювальних засобів якості освіти. Визначено роль і порядок проведення ліцензування, акредитації та атестації викладацьких кадрів закладів освіти. Визначено роль і місце управління якістю освіти у системі загальнодержавної освітньої політики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч34(4УКР)к +
Шифр НБУВ: РА343344

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Вікторовська Ю.Ю. 
Сітки сингулярностей в оптичних полях: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.05 / Ю.Ю. Вікторовська ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2007. — 20 с.: рис. — укp.

Побудовано систему сингулярностей поля вектора Умова - Поінтінга для поля загального типу. Визначено топологічні закономірності для дефектів такого типу. Аналітично й експериментально встановлено взаємозв'язок систем сингулярностей вектора Умова - Поінтінга з традиційними оптичними сингулярностями, а також між параметрами сіток особливих точок векторного поля та його традиційними усередненими характеристиками. Експериментально досліджено наявність орбітального моменту імпульсу в області поля, що містить C-точку. Одержані результати дослідження є теоретичною засадою розробки оптичних пінцетів нового типу, що дозволяють контролювати та керувати параметрами технологічних процесів, які оперують об'єктами мікронних і субмікронних розмірів, незалежно від оптичних характеристик мікрооб'єктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В343 в641.0,022 +
Шифр НБУВ: РА348816

Рубрики:

      
6.

Кощинець О.Ю. 
Соціально-психологічні особливості управлінської діяльності керівника закладу освіти: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.Ю. Кощинець ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Показано, що своєрідність прояву комунікативного потенціалу керівника визначає специфіку управлінської діяльності та значною мірою обумовлює ефективність управління. Розроблено й апробовано соціально-психологічну модель взаємодії керівників закладів середньої освіти, визначено напрями щодо врахування соціально-психологічних властивостей особистості в оптимізації управлінської діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189
Шифр НБУВ: РА316482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Вікторенко І.Л. 
Формування пізнавальної активності молодших школярів у процесі організації їхнього спілкування з батьками: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / І.Л. Вікторенко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Вперше на засадах цілісного підходу до формування пізнавальної активності наведено технологію педагогічно спрямованої організації спілкування батьків з молодшими школярами. Науково обгрунтовано й експериментально перевірено етапи підготовки батьків до пізнавального спілкування з дітьми та педагогічні умови стимулювання молодших школярів до пізнавальної взаємодії з батьками. Виявлено особливості впливу спілкування батьків на сформованість пізнавальної активності хлопчиків і дівчаток, їх уваги, мовленнєвої культури, мислення. Подальшого розвитку набули форми та методи взаємодії школи й сім'ї, батьків і дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч491,0
Шифр НБУВ: РА319015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Вікторова 
Формування професійно-термінологічної компетентності студентів вищих аграрних навчальних закладів у фаховій підготовці: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Леся Вікторівна Вікторова ; Чернігівський держ. педагогічний ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П.р(4УКР)3 + Ш141.14-913.34
Шифр НБУВ: РА366159

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Віктор І. В. 
Філософсько-антропологічний аналіз ритуалів (на матеріалі української культури) / І. В. Віктор. — Б.м., 2019 — укp.

Здійснено комплексне філософсько-антропологічне дослідження ритуалів на матеріалі української культури. Уперше проведено класифікацію основних ритуалів української культури на філософських засадах, виділені філософсько-антропологічні принципи та методики таких класифікацій (психоаналіз, міфопоетика, генетичний аналіз, феноменологія). З'ясовані природні та культурні компоненти ритуалів з точки зору «учнівства через традицію». На основі моделі паралаксу надано пояснення суперечливої сутності ритуалу, сумісності традиції і глобального ринку. Показано значення міжкультурного діалогу та включення традиційного обрядового комплексу у загальні ментальні установки українців. Знайшло подальший розвиток виявлення основних символів в українській культурній картині світу, їх реалізація в ритуалах (світове дерево, земля-мати, зерно, храм, шинок, виховання). Розкрито значення традиції для сучасної української культури. Надано філософського узагальнення соціокультурному рівню «добре знайоме суспільство». На основі концепції Б. Латура доведено, що нова антропологія постмодерну визначає ритуал як актуальну дійсну цілісність. Продемонстровано, що українська традиційна культура зберігає здатність до модернізації та адаптації. Ключові слова: герменевтика, ментальність, міжкультурний діалог, національна культура, перформативний поворот, постмодернізм, ритуал, соціокультурне конструювання, суб'єкт, суспільна міфологія, традиція, філософія культури, філософська антропологія.^UThe thesis is devoted to the complex of philosophical research of rituals on the material of Ukrainian culture. The aim is to investigate the ritual in contemporary Ukrainian society, the influence on myths and rituals of mass culture and its mechanisms, philosophical and anthropological characteristics and changes of ritual in the symbolic space of Ukrainian postmodern culture.For the first time: - the classification of the basic rituals of Ukrainian culture has been carried out, the philosophical and anthropological principles of such possible classifications have been clarified (psychoanalysis, psychoanalytic anthropology, mythopoetics, genetic analysis, initiation and phenomenological theory of ritual); - the natural and cultural components of the rituals of Ukrainian culture from the point of view of «apprenticeship through tradition» (F. Vaal) have been clarified; - the concept of «parallax» has been applied to explain the compatibility of traditional cultures and the global market, mass culture; - the significance of intercultural dialogue for the modern Ukrainian culture of the beginning of the XXI century and the inclusion of traditional ceremonial complex in general mental installations of Ukrainians has been clarified. Clarified: - the concept of ritual and rite; - cultural-anthropological and philosophical-anthropological methods of rituals research in the context of «performative turn». Further development was found: - identification of the main semantic images and symbols in the Ukrainian cultural world picture, their basic realization in rituals and holidays (the center of the world, the world tree, the earth-mother, the grain-life, the temple, the tavern-tavern, the feast as meeting with the ancestors, education as involvement in a family, etc.); - disclosure of the importance of cultural heredity, traditions for the current state of Ukrainian culture, the place of ritual culture in it; - a philosophical generalization of the socio-cultural level of «well-known society», which for a long time was represented in the Ukrainian culture by an expanded family, a sociable community, and thus the Ukrainian traditional culture maintains a high adaptive potential, a capacity for modernization.In developing the typology of rites of Ukrainian culture, the following groups of rituals will play the most important role: - rituals of agrarian direction; - family rituals; - rituals of transition and ancestors (birth, death, wedding); - rituals of the center of the world and temple space; - rituals of upbringing and life trials (initiations). Tradition as a cultural heritage can effectively support itself when simultaneously perform the function of communication and divergence. Tradition is supported as abstract principles and technologies, as well as personification, while traditionally reproduced by heroism, when certain definite principles of tradition are embodied in personalities, national heroes. Stereotypes contribute to the reproduction of traditions derived from certain national cultures, and stereotypes can function as nationally marketed in a globalized world. The concept of «parallax» can explain the compatibility of traditional cultures and the global market, mass culture. The dialectical process of the development of tradition includes the disappearance or transformation of cultural-specific (ethnic) stereotypes, as well as the spread of new myths in local traditions. A number of the ideas presented in the dissertation can contribute to further advancement in the explication of fundamental philosophical concepts (tradition, archetype, power, ideology, mass culture, myth, globalism).Key words: hermeneutics, intercultural dialogue, mentality, national culture, performative turn, philosophical anthropology, philosophy of culture, postmodernism, ritual, social mythology, sociocultural design, subject, tradition.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Вікторов Б. В. 
Інноваційний розвиток мережевих підприємств / Б. В. Вікторов. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено розробку теоретичних, методичних та практичних аспектів дослідження інноваційного розвитку мережевих підприємств у вітчизняному та міжнародному бізнесі та визначення шляхів удосконалення управління ним.Представлено систематизацію основних поглядів щодо трактування сутності поняття мережевого підприємства. З огляду на визначені сутнісні ознаки та функції мережевих підприємств сформульовано авторський підхід до трактування досліджуваного поняття. А саме, визначено, що мережеве підприємство є бізнес-структурою учасників, які об'єднуються та забезпечують взаємодію з огляду на можливість розвитку нових більш потужних бізнес-структур, досягнення цільових орієнтирів завдяки здійсненню спільної господарської діяльності, в умовах певного координування або на договірних умовах. Встановлено, що наукова новизна представленого трактування полягає в тому, що в ньому враховано основні категорії призначення (необхідності) створення та розвитку учасників мережевої структури, які основані на об'єднанні ідентифікаційних ознак мережі. Виходячи із розглянутих ознак та представленого трактування визначено авторський підхід до складу основних засад соціально-економічної необхідності мережевих підприємств, який включає: потребу забезпечення позитивної динаміки росту та / або стабілізації бізнесу за рахунок створення більш потужних бізнес-структур, можливості використання комплексних рішень в управлінській сфері та застосування інновацій різних категорій; ймовірність досягнення високих цільних орієнтирів завдяки партнерській та узгодженій взаємодії учасників, основаній на певних організаційно-економічних моделях. Визначено основні наукові підходи стосовно класифікування ознак, які визначають типи мережевих підприємств, що функціонують на сучасному етапі розвитку. Наведено пропозицію стосовно розширення традиційних наукових підходів завдяки виокремленню ознаки членства всіх учасників партнерства у якості структурних елементів, які підпорядковуються єдиному керівному центру мережі (за умов централізації) та ознаки інноваційності продукції (послуг). Дослідження основних підходів до систематизації типологічних ознак мережевих підприємницьких структур дозволило визначити власний підхід до вказаної проблеми. Вказано, що цей підхід передбачає положення наукових підходів, враховує сучасну практику розвитку мереж, які здійснюють діяльність на міжнародних ринках. Також авторська пропозиція дозволяє розширити теоретичну базу дослідження, може бути використана в процесі історіографії змін мережевої економіки країни.^UThe development of theoretical, methodical and practical aspects of the research of innovative development of network enterprises in domestic and international business and the identification of methods to improve its management have been carried out in the PhD thesis.The systematization of the basic views on the interpretation of the essence of the concept of network enterprise has been presented. Taking into account the defined essential features and functions of network enterprises, the author's approach to the interpretation of the concept under research has been formulated. In particular, it has been determined that the network enterprise is a business structure of participants, which team up and ensure interaction in view of the possibility of developing new more powerful business structures, achieving targets through joint economic activities, in terms of certain coordination or contractual terms. It has been established that the scientific novelty of the provided interpretation is that it takes into account the main categories of purpose (necessity) of creation and development of participants in the network structure, which are based on the combination of network identification features. Based on the considered features and the presented interpretation, the author's approach to the basic principles of socio-economic necessity of network enterprises, which includes the need to ensure positive growth dynamics and / or stabilization of business by establishing more powerful business structures, the possibility of using integrated management solutions and application of innovations of different categories, the probability of achieving high overall goals due to partnership and coordinated interaction of participants, based on certain organizational and economic models, has been determined.The main scientific approaches to the classification of features that determine the types of network enterprises operating at the present stage of development have been identified. The proposal to expand traditional scientific approaches due to distinguishing the indicator of membership of all partners as structural elements that subordinate to a single management center of the network (in case of centralization) and the indicator of innovation of products (services), has been presented. The research of the main approaches to the systematization of typological features of network business structures has allowed to determine the author's own approach to this problem. It has been stated that this approach provides for the provisions of scientific approaches, takes into account the current practice of developing networks operating in international markets. In addition, the author's proposal allows to expand the theoretical basis of the study, may be used in the process of historiography of changes in the network economy of the country.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Вікторенко І. Л. 
Теоретичні і методичні засади формування інтеграційної компетентності вчителя початкових класів Нової української школи / І. Л. Вікторенко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації представлено цілісне й системне дослідження теоретичних і методичний засад, практичного розв'язання проблеми формування інтеграційної компетентності майбутніх учителів початкових класів Нової української школи.Продовжено періодизацію генези фахової підготовки вчителя початкової школи в Україні, описано провідні тенденції її інноваційного етапу. Визначено пріоритетні напрями дослідження професійної підготовки вчителя початкових класів в сучасних умовах, обґрунтовано методологічну стратегію наукового пошуку розв'язання досліджуваної проблеми. Охарактеризовано теоретичне підґрунтя реформи НУШ, що дозволило установити його кореляцію з освітніми системами Фінляндії, Норвегії, Польщі, США та ін. Визначено, що вирішення проблеми фрагментарності та вузькоспрямованості освітнього процесу в початковій школі полягає в широкому застосуванні інтегрованого навчання, зокрема в упровадженні інтегрованого курсу «Я досліджую світ» – провідної змістової інновації НУШ. Обґрунтовано потребу оновлення змісту підготовки майбутніх учителів початкової школи, окреслено нові професійні ролі вчителя НУШ: тьютор, фасилітатор, коуч-ментор, «агент змін», едвайзер, медіапедагог, дослідник, «медик». На засадах системно-структурного підходу уточнено і надано дефініції таких понять: «професійна компетентність учителя початкових класів НУШ», «предметна методична компетентність учителя початкових класів НУШ», «предметна базова компетентність учителя початкових класів НУШ», «предметна психолого-педагогічна компетентність учителя початкових класів НУШ»; «міждисциплінарна інтеграція в професійній підготовці вчителя початкових класів НУШ». Досліджено, обґрунтовано та надано визначення ключового поняття дослідження «інтеграційна компетентність учителя початкових класів НУШ»: особистісний феномен, що полягає в здатності на високому науковому й методичному рівнях корелювати предметні базові, предметні психолого-педагогічні та предметні методичні компетентності під час планування й організації освітнього процесу на уроках з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у Новій українській школі. Упроваджено в практику авторське навчально-методичне забезпечення курсу «Методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ».Розроблено та теоретично обґрунтовано структурно-функціональну систему формування інтеграційної компетентності майбутнього вчителя початкових класів НУШ; визначено її педагогічні умови та експериментально перевірено в 4 етапи: теоретико-формувальний, констатувально-діагностичний, формувально-практичний, контрольно-підсумковий. На основі статистичного аналізу результатів експериментальної роботи підтверджено ефективність структурно-функціональної системи формування та розвитку інтеграційної компетентності в майбутніх учителів початкових класів НУШ.^UThe dissertation presents a holistic and systematic study of the theoretical and methodological foundations and practical solutions to the problem of integration competence formation of future teachers of the New Ukrainian School (NUS).According to the analysis of a wide range of scientific sources, regulations in the field of education, the periodization of the genesis of primary school teachers' vocational training in Ukraine is specified, the leading trends of its innovative stage are described. The study of vocational training of primary school teachers in modern conditions is represented by six of their priority directions: general pedagogical, methodological, personal and professional, historical and pedagogical and the direction “foreign theory and practice”. The methodological strategy of scientific search for solving the given problem is substantiated.Due to the analysis of scientific sources, it is found out that the implementation of state policy in the field of reforming General Secondary Education “New Ukrainian School” began with the primary stage of the education system, taking into account the experience of Finland, Norway, Poland, the USA and etc. The main factors that provided the constant and effective implementation of the reform in practice and played a certain role in initiating and implementing the reform of the national system in Ukraine are generalized. Each component of the New Ukrainian School Concept, that is the theoretical and methodological foundation of the reform “New Ukrainian School”, is a reflection of the success factors of educational systems in Finland, Norway and Poland.It is established that the challenges of the time have actualized the need for large-scale revision and improvement of educational programs, changes in the content of primary school students' training, approaches to education, which are reflected in the New Ukrainian School Concept. Solving the problem of fragmentation and narrowness of the educational process in primary school depends on the widespread use of integrated learning, in particular, the integrated course “I Explore the World”, that is a way of complex implementation of competence, activity, personally oriented and integrated approaches to learning. “Integration” and the derived concept “integrated learning” are defined as an innovative approach to the reform “New Ukrainian School”. New professional roles of the New Ukrainian School teacher are outlined: tutor, facilitator, coach-mentor, “change agent”, advisor, media educator, researcher, “practice nurse”.On the basis of the system and structural approach the definitions of such concepts as “professional competence of the NUS primary school teacher”, “subject methodical competence of the NUS teacher”, “subject basic competence of the NUS teacher”, “subject psychological and pedagogical competence of the NUS teacher”, “interdisciplinary integration in the vocational training of primary school teachers of the New Ukrainian School” are specified. The definition of the key concept of the study “integration competence of the NUS primary school teacher” is investigated, substantiated and given. It is hierarchical interaction at high scientific and methodological levels of subject basic, subject psychological and pedagogical and subject methodological competencies of higher education students in planning and organizing educational process in classes of integrated course “I Explore the World” at NUS. The structural and functional system of integration competence formation of a future primary school teacher of the New Ukrainian School as an integral complex of scientific, theoretical and methodical providing is developed, theoretically substantiated and experimentally verified. The pedagogical conditions of implementing the structural and functional system of integration competence formation of a future primary school teacher of the New Ukrainian school are defined; methodical and technological components of integration competence formation of a future primary school teacher of the New Ukrainian school are justified.The author's educational and methodical support of the course “Methods of Teaching the Integrated Course “I Explore the World” is developed and put into practice; criteria and indicators for measuring integration competence of a future primary school teacher of the New Ukrainian School and the levels of formation are determined.Experimental verification of the structural and functional system of integration competence formation of a future primary school teacher of the New Ukrainian school was carried out in 4 stages: theoretical and formative, ascertaining and diagnostic, formative and practical, control and final. The analysis of the experimental work results confirmed the effectiveness of the structural and functional system of formation and development of integration competence of future primary school teachers of the New Ukrainian School.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського