Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (300)Книжкові видання та компакт-диски (97)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>K=КАТАН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Рейдемейстер О.Г. 
Вплив параметрів ходових частин та форми профілю поверхні катання коліс на динамічні показники вантажних вагонів та знос в парі "колесо-рейка": Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / О.Г. Рейдемейстер ; Дніпропетр. держ. техн. ун-т залізн. трансп. — Д., 2000. — 21 с. — укp.

Шляхом математичного моделювання руху чотиривісного вантажного вагона на трьохелементних візках отримано залежності інтенсивності зносу в парі "колесо - рейка" та ходових якостей вагона від параметрів, що характеризують стан ходових частин і форми профілю поверхні катання коліс. Результати моделювання зіставлено з даними ходових динамічних та експлатаційних випробувань рухомого складу, що підтвердило їх вірогідність. Виявлено недосконалості візка, що призводять до підвищеного зносу гребенів. Запропоновано вимоги до технічного стану ходових частин. Розглянуто ряд профілів поверхонь катання нових коліс і з різними ступенями зносу. Зроблено висновок про доцільність застосування криволінійного профілю колеса. Подано рекомендації щодо форми відповідного профілю, що дозволить істотно знизити знос гребенів коліс і зберегти у допустимих межах динамічні характеристики екіпажу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О244-082.1/9
Шифр НБУВ: РА311317 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Катан О.І. 
Концептуальні і політико-практичні засади вирішення гендерної проблеми в Україні: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / О.І. Катан ; НАН України. Ін-т політ. і етнонац. дослідж. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Розглянуто основні напрямки політики щодо жіночого питання, здійснюваної в Україні, перешкоди на шляху його вирішення та перспективи їх подолання. Висвітлено стан української теоретичної та політичної думки з гендерної проблеми, з'ясовано її зв'язок зі світовою думкою, яка утвердилася на останньому етапі феміністичного руху. Установлено рівень гендерної чутливості політичних партій, органів влади та місцевого самоврядування, розглянуто представленість у них жінок, з'ясовано можливості участі жінок у прийнятті важливих для них рішень. Проаналізовано українське законодавство в аспекті його відповідності гендерним критеріям, встановленим міжнародним правом. Охарактеризовано соціально-економічне становище жінки. Значну увагу приділено діяльності громадських організацій як чинника зростання активності жінки у відстоюванні своєї рівноправності. Наведено пропозиції стосовно конкретних практичних заходів, спрямованих на подолання фактичної нерівності жінки в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф74(4УКР)04 + Ф74(4УКР)04 + Ф74(4УКР)04
Шифр НБУВ: РА340345

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Малахов О.В. 
Підвищення точності і швидкодії системи контролю відносного переміщення коліс локомотива і рейок: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / О.В. Малахов ; Східноукр. нац. ун-т. — Луганськ, 2001. — 21 с.: рис. — укp.

Наведено результати досліджень стосовно підвищення точності та швидкодії системи виміру відносного переміщення локомотива та рейок за допомогою методу магнітометрії. До основи методу виміру швидкості руху локомотива покладено принцип визначення часу проходження сформованої на поверхні катання рейки магнітної мітки між двома ферозондовими датчиками, розташованими один від одного на визначеній відстані по ходу проходження локомотива. Розрахунково-експериментальним шляхом визначено параметри роботи пристроїв запису та зчитування магнітних міток з поверхні рейки, які забезпечують достатньо високу швидкодію і точність на режимах вирушення з місця та малої швидкості локомотива. Для підвищення точності й швидкодії магнітометричної системи вимір часу й обробку інформації необхідно проводити за допомогою вбудованої мікро ЕОМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О22-015.2
Шифр НБУВ: РА314592 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Єфременко В.Г. 
Розвиток теоретичних і технологічних основ виробництва і зміцнення сталевих молольних куль з метою підвищення їхньої якості та експлуатаційної довговічності: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.16.01 / В.Г. Єфременко ; Приазов. держ. техн. ун-т. — Маріуполь, 2006. — 42 с. — укp.

Розвинуто наукові та технологічні засади виробництва сталевих молольних куль, що дозволяє шляхом розробки та впровадження ефективних заходів з удосконалення технології виготовлення, зокрема використання оптимальних параметрів легування та режимів термічної зміцнювальної обробки, істотно підвищити якість і експлуатаційну довговічність куль. Визначено причини крихкого руйнування куль та домінуючі механізми їх зношування під час експлуатації. Досліджено вплив структурних факторів на критерії експлуатаційної довговічності куль. Запропоновано принципи вибору матеріала, який передбачає визначення оптимального типу та мікроструктури сплаву для різних умов експлуатації куль. Установлено механізми формування осьової порожнистості у кулях під час прокатки. Надано рекомендації щодо поліпшення макроструктурного стану катаних куль. Побудовано математичні моделі та досліджено розподіл температур і напружено-деформований стан за перетином кулі під час загартування. Розроблено методику розрахункового визначення глибини загартування куль. З використанням комп'ютерного моделювання розроблено нові марки сталі з підвищеним рівнем зносостійкості та прогартованості для виробництва куль. Оптимізовано технологію їх термозміцнення для забезпечення потрібного рівня твердості за відсутності гартувальних тріщин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К222.043 + К500.133.2 +
Шифр НБУВ: РА341095

Рубрики:

      
5.

Ломова О. Б. 
Розробка основ ресурсозберігаючого процесу сумісного безфільєрного та фільєрного волочіння сталевої низьковуглецевої катанки: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.03.05 / О. Б. Ломова ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2010. — 19 с. — укp.

Одержано залежності механічних, енергетичних і геометричних параметрів процесу обробки низьковуглецевої катанки безфільєрним волочінням. Вдосконалено методи теоретичного визначення кута охоплення роликів і розрахунку деформаційно-силових умов протягування в роликовому деформувальному пристрої. Розроблено технологію, яку впроваджено за промислових умов метизних підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К622.4
Шифр НБУВ: РА373453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Болотов В.Ю. 
Розробка раціональної теплотехнології обробки розплавів дротом в сталерозливному ковші: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.14.06 / В.Ю. Болотов ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2001. — 17 с.: мал. — укp.

За результатами математичного моделювання визначено закономірності протікання тепломасообмінних процесів за умов застосування порошкових дротів і алюмінієвої катанки у період аргонного продування у сталерозливному ковші під час позапічної доводки металу. Метод розрахунку розроблено з врахуванням взаємовпливу процесів просторового переміщення дроту під дією гідродинаміки розплаву та його плавлення з подальшим усередненням розплавленої домішки в об'ємі ковшової ванни. Розроблено та підтверджено експериментально раціональні режими обробки розплавів порошковим дротом із силікокальцієм і алюмінієвою катанкою, що забезпечують зниження кількості домішки на обробку, зменшення тривалості аргонного продування та підвищення однорідності розподілу введеної домішки в об'ємі ковша.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К327.050.6-1
Шифр НБУВ: РА313579 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Жукова С.Ю. 
Розробка селективних вимог до хімічного складу й технології термомеханічної обробки катанки зі сталі СВ-08Г2С, що забезпечують підвищення деформування при волочінні: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.16.01 / С.Ю. Жукова ; Ін-т чорн. металургії ім. З.І.Некрасова НАН України. — Д., 2007. — 19 с. — укp.

Вивчено кінетику перетворень аустеніту в боровмісній (B - 0,0084 %) кремніємарганцевій сталі Св-08Г2С зі вмістом базових легуючих елементів на нижній межі (C - 0,07 %; Mn - 1,79 %; Si - 0,78 %), описано термокінетичну діаграму. вихід обмідненого дроту із блискучою поверхнею - 96 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К222.234.043 + К222.234.043 + К222.234.043
Шифр НБУВ: РА350726

Рубрики:

      
8.

Ломов І.М. 
Розробка та освоєння ефективної технології сухого волочіння сталевої катанки після механічного видалення окалини: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / І.М. Ломов ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2002. — 16 с. — укp.

Розроблено науково-технічні засади вдосконаленої технології волочіння дроту, зокрема, механічного видалення окалини з поверхні катанки в пристрої, що має раціональні геометричні характеристики, з наступним поточним нанесенням сухого підмастильного покриття, мастильної речовини та деформацією металу. Проведено експериментальні та теоретичні дослідження силових умов видалення окалини в роликовому окалиновідламувачі перед волочінням. Вдосконалено метод розрахунку сили протягування заготовки крізь окалиновідламувач з врахуванням тертя заготовки та роликів. Визначено раціональні умови ефективного використання роликових окалиновідламувачів за умов сухого волочіння, що дало змогу за промислових умов освоїти технологію волочіння товстої (12 мм) катанки після механічного видалення окалини. Зазначено, що використання запропонованої технології дозволяє знизити тяглову напругу та відповідні енерговитрати на 5 - 10 % за рахунок збільшення кількості мастила в осередку деформації на 30 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К622.4,27 +
Шифр НБУВ: РА323178

Рубрики:

      
9.

Парусов Е.В. 
Розробка хімічного складу та режимів термомеханічної обробки катанки підвищеної деформованості з електросталі для виробництва високоміцного металокорду: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.16.01 / Е.В. Парусов ; Ін-т чорн. металургії ім. З.І.Некрасова НАН України. — Д., 2008. — 19 с. — укp.

Розроблено хімічний склад і технологію термомеханічної обробки катанки з електросталі марки 80КРД, мікролегованої бором, які забезпечують підвищення деформованості під час волочіння й економію матеріальних і енергетичних ресурсів у процесі виробництва металокорду високої міцності. Вивчено кінетику перетворень аустеніту за безперервного охолодження у боровмісній (B - 0,0015 %) електросталі марки 80КРД з вмістом базових легувальних елементів (C - 0,83 %, Mn - 0,56 %, Si - 0,17 %) та побудовано термокінетичну діаграму. З використанням методів математичного моделювання показано вплив хімічного складу на структуру та властивості катанки. Установлено співвідношення між основним структурним параметром катанки з борвмісної сталі 80КРД - дисперсністю перліту й іншими якісними характеристиками: механічними властивостями, глибиною зневуглецьованого шару, масою окалини на поверхні. Розроблено режими ТМО катанки зі сталі 80КРД, а також експрес-метод визначення питомої маси окалини залежно від її товщини на поверхні катанки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К621.4 + К621.8 +
Шифр НБУВ: РА358658

Рубрики:

      
10.

Чуйко І.М. 
Розробка хімічного складу та технології термомеханічної обробки катанки з легованих сталей, які забезпечують підвищення деформованості при волочінні зварювального дроту: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.16.01 / І.М. Чуйко ; Ін-т чорної металургії ім. З.І.Некрасова НАН України. — Д., 2009. — 20 с. — укp.

Наведено розробку хімічного складу та технологію знеміцнювальної термомеханічної обробки катанки з легованих молібденом, нікелем, хромом, ванадієм й іншими елементами сталей, які забезпечують підвищення деформованості під час волочіння зварювального дроту, а також економію матеріальних та енергетичних ресурсів. Встановлено вплив хімічного складу на механічні властивості катанки. Розроблено та введено в дію угоду ТО/ТС-СС-01-2008 щодо умов постачання катанки підвищеної деформованості з легованої сталі для виготовлення зварювального дроту. Впроваджено технологічний процес знеміцнювальної термомеханічної обробки катанки з легованих сталей на сучасній лінії Стелмор, який забезпечує високу технологічну пластичність під час волочіння катанки-дроту. Розкрито, що переробка дослідно-промислових партій катанки з борвмісної легованої сталі показала, що метал має підвищену деформованість, яка забезпечує пряме волочіння катанки діаметром 5,5 мм в дріт 2,0 мм, а вихід придатного зварювального дроту з блискучим мідним покриттям складає не менше 96 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К622.4 + К651.71 +
Шифр НБУВ: РА366257

Рубрики:

      
11.

Оробцев А.Ю. 
Розробка, дослідження та освоєння технології прокатки-розділення в чорнових групах безперервних дротових станів при виробництві катанки із заготовок збільшеного перетину: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / А.Ю. Оробцев ; Ін-т чор. металургії ім. З.І.Некрасова НАН України. — Д., 2002. — 21 с. — укp.

Аналітично й експериментально доведено можливість збільшення перетину вихідної заготовки за рахунок застосування процесу прокатки-розділення в чорновій групі безперервного багатониткового дротового стану. Встановлено, що застосування нової технологічної схеми виробництва катанки супроводжується загальним зниженням енерговитрат на прокатку. Розроблено параметри настроювання робочих клітей, які забезпечують сталість поздовжнього розділення розкату та деформації його частин у наступних клітях. Катанка, одержана з використанням запропонованої технології, не має обмежень щодо використання в метизній переробці у процесі виробництва низьковуглецевого дроту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К621.4
Шифр НБУВ: РА319434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Мєдвєдєва І.М. 
Система підготовки спортсменів у видах спорту зі складнокоординаційною структурою рухів (на матеріалі фігурного катання на ковзанах): Автореф. дис... д-ра наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01 / І.М. Мєдвєдєва ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2003. — 43 с.: рис., табл. — укp.

Уперше розроблено методологію системи змагальної діяльності у фігурному катанні на ковзанах з урахуванням особливостей і тенденцій розвитку даного виду спорту. Визначено структуру змагальної діяльності фігуристів високої кваліфікації, виявлено модельні характеристики цієї діяльності та обгрунтовано закономірності їх побудови. Удосконалено методику побудови змагальних програм. Зроблено висновок, що спеціальна підготовка у фігурному катанні на ковзанах повинна будуватися не тільки з урахуванням фізичних здібностей м'язів до прояву якостей, але й біомеханічних умов їх реалізації до конкретних елементів фігурного катання на ковзанах. Удосконалено структуру тренувального процесу, розроблено програми макроциклів різного рівня, мезо- та мікроциклів з урахуванням тенденцій розвитку виду спорту й особливостей змагальної діяльності. Запропоновано комплексну методику всебічної оцінки спеціальної підготовки кваліфікованих фігуристів, яка дає змогу проаналізувати функціональний стан спортсменів, визначити вплив попередніх тренувальних і змагальних навантажень, а також розроблено систему оцінки їх спортивних результатів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.196.615 +
Шифр НБУВ: РА325966

Рубрики:

      
13.

Валевич М.Л. 
Структура та тріщиноутворення робочих поверхонь зміцнених бандажів залізничних коліс: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.16.01 / М.Л. Валевич ; НАН України, Фіз.-технол. ін-т металів та сплавів. — К., 2009. — 25 с. — укp.

Досліджено структурні та технологічні причини тріщиноутворення у найбільш проблемних зонах робочих поверхонь бандажів залізничних коліс (гребінь, поверхня катання, область переходу від поверхні катання до гребеня) з урахуванням впливу експлуатаційних умов і режимів технологічного зміцнення, обгрунтовано шляхи підвищення їх експлуатаційної надійності. З'ясовано причину тріщиноутворення та руйнування робочих поверхонь бандажів коліс у разі відновлюваного зміцнення зношеного профілю, якою є формування протяжних смугових структур з мінімальною щільністю дислокацій у внутрішніх об'ємах і чітко вираженими дислокаційними межами, що виникає у результаті зміщення температурної зони нагріву плазмотрону в область експлуатаційного наклепу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К651.001.2 +
Шифр НБУВ: РА368488

Рубрики:

      
14.

Медведєва І.М. 
Теоретико-методичні засади технології навчання майбутніх фахівців зі складнокоординаційних видів спорту: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / І.М. Медведєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 40 с. — укp.

На підставі аналізу особливостей розвитку фігурного катання на ковзанах вперше розглянуто процес навчання майбутніх фахівців зі складнокоординаційних видів спорту у ВНЗ як систему знань для майбутніх тренерів і як ціліснісний об'єкт, з встановленими зовнішніми та внутрішніми системними зв'язками, відношеннями структурного та функціонального порядку. Обгрунтовано методологію змагальної діяльності кваліфікованих фігуристів, запропоновано модель спеціальної підготовки майбутніх педагогів-тренерів. Розкрито зміст і принципи процесу навчання тренерів-викладачів, які визначають основні положення відбору, орієнтації та комплексної оцінки спеціалізованої підготовки кваліфікованих фігуристів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.196.6 +
Шифр НБУВ: РА368325

Рубрики:

      
15.

Клюєв Д.Ю. 
Теоретичне обгрунтування та впровадження вдосконаленого процесу волочіння дроту у волоці, що обертається: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / Д.Ю. Клюєв ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2004. — 18 с. — укp.

Розроблено науково-технічні засади удосконаленої технології волочіння дроту після механічного видалення окалини у волоці, що обертається. Проаналізовано сучасну теорію та практику волочіння у волоці, що обертається. Обгрунтовано її ефективність за умови застосування механічного видалення окалини. Виявлено розбіжності між теоретичним та експериментальним визначенням ефективності використання волоки, що обертається. Вперше встановлено силові умови деформації металу у волоці, що обертається, з урахуванням анізотропії контактного тертя. Проведено відповідні теоретичні дослідження. Експериментально визначено характеристики анізотропного мікрорельєфу поверхні катанки та встановлені взаємозв'язки між параметрами повздовжньої та поперечної шорскості залежно від технології підготовки поверхні заготовки до волочіння. Теоретично визначено характеристики анізотропного тертя щодо деформування металу з використанням волоки, що обертається. Встановлено й експериментально підтверджено раціональні умови використання волоки, що обертається. Розроблено та впроваджено у промислове виробництво удосконалену технологію волочіння сталевої низьковуглецевої катанки з використанням волоки, що обертається. Встановлено позитивний вплив застосування даної технології на посилення стійкості волочильного інструменту вдвічі, швидкості волочіння на одну - дві ступені редуктору приводу блоків стану, ступеня деформації у першому пропуску до 30 - 40 % та одержати рівномірний знос волок і суттєве підвищення якості електродного дроту за рахунок зменшення його овалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К622.4-1 +
Шифр НБУВ: РА336947

Рубрики:

      
16.

Кашаєв В.В. 
Удосконалення технологічних режимів прокатки катанки, які забезпечують енергоефективність, точність і розширення марочного сортаменту прокату: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / В.В. Кашаєв ; Держ. вищ. навч. закл. "Донец. нац. техн. ун-т". — Донецьк, 2008. — 19 с. — укp.

Одержано нові аналітичні залежності для визначення критерію ефективної формозміни металу під час прокатки у витяжних калібрах. Установлено залежність між питомою роботою деформації та коефіцієнтом ефективної формозміни для традиційних систем калібрів і нового комбінованого способу прокатки та волочіння. Запроваджено енерго- та ресурсоощадну технологію прокатки катанки стабільної точності та розширеного марочного сортаменту, яка грунтується на удосконаленні методу розрахунку витяжних калібрів шляхом розробки й урахування критеріїв енергетичної ефективності формозміни метала у калібрах і критеріїв оптимальності температурно-швидкісних режимів. Одержано експериментальні дані про характер впливу температури на геометрію прокату та розроблено алгоритм корекції впливів на готовий профіль. З урахуванням особливостей прокатки високоякісних, легованих сталей і сплавів розроблено методику корекції калібрування валків дротового стану 150 ЗАТ "ММЗ". За результатами впровадження вдосконаленої технології прокатки, калібрування валків і якості катанки на стані 150 ЗАТ "ММЗ" одержано фактичний економічний ефект 883 687,5 грн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К621.4 +
Шифр НБУВ: РА356419

Рубрики:

      
17.

Харченко Т. П. 
Формування засвоєння елементів техніки юними фігуристами 7 - 9 років у процесі розвитку рухових якостей: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.01 / Т. П. Харченко ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Визначено найбільш сприятливі періоди розвитку рухових якостей і засвоєння елементів техніки фігурного катання, найбільш інформативні та надійні тести оцінки рівня розвитку окремих рухових якостей і техніки виконання елементів фігурного катання. Досліджено кореляційний зв'язок окремих рухових якостей і виконання елементів техніки фігурного катання. Експериментально встановлено ефективність даних комплексів тренувальних завдань, які підвищують рівень технічної та фізичної підготовленості юних фігуристів 7 - 9 років.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.196.6
Шифр НБУВ: РА372944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Слободянюк Ю. О. 
Підвищення ефективності волочіння зварювального дроту з маловуглецевих сталей на основі теорії деформовності / Ю. О. Слободянюк. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена розв'язанню науковоприкладної проблеми підвищення ефективності процесу волочіння зварювального маловуглецевого дроту шляхом розробки науково-обґрунтованих підходів щодо раціональної реалізації технології виробництва з використанням максимального ресурсу пластичності матеріалу та прогнозування показників якості готового продукту. Сформовано карту матеріалів G3Si1 та Св-08Г2С у стані постачання до якої було включені наступні функції: криву течії, стандартні механічні характеристики, діаграму пластичності, криву Баушингера та градуювальник графік твердість-напруження-деформації. Встановлено взаємозв'язок мікроструктури зварювального дроту і його зварювально-технологічних властивостей та коефіцієнта зміцнення. Здійснено оцінку деформовності дроту маловуглецевих сталей в процесі його багатоступінчастого волочіння. Отримана феноменологічна модель зміцнення маловуглецевого зварювального дроту в процесі волочіння. Розроблено методику проведення вхідного контролю катанки для виробництва дроту з маловуглецевих сталей, що дозволяє за результатами випробувань на розтяг спрогнозувати механічні властивості готового дроту різних діаметрів.^UThe dissertation is dedicated to solving the scientifically applied problem of increasing the efficiency of the drawing process of welding low carbon carbon by developing scientifically sound approaches to the rational implementation of production technology using the maximum material plasticity resource and forecasting the quality of the finished product. A map of materials G3Si1 and Sv-08G2S was generated in the state of delivery, which included the following functions: flow curve, standard mechanical characteristics, plasticity diagram, Bauschinger curve, and a hard-tensile-strain-strain graph. The relationship between the microstructure of the welding wire and its welding and technological properties and the coefficient of hardening are established. The deformability of low-carbon steel wires in the process of its multi-stage drawing has been evaluated. The phenomenological model of strengthening of low carbon welding wire in the process of drawing was obtained. The technique of carrying out an input control of a rod for the production of low-carbon steel wire is developed, which allows to predict the mechanical properties of finished wire of different diameters by the results of tensile tests.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Білянін Р. В. 
Тепловий контроль технічного стану індукційних установок для виробництва мідної катанки / Р. В. Білянін. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації вирішено важливе наукове завдання розвитку методів теплового контролю технічного стану індукційних установок виробництва високоякісної мідної катанки на основі використання математичного моделювання електротеплових процесів, аналізу розподілу температури в багатошаровій термоізоляції установок з урахуванням її деградації та розподілу температури на їх поверхні, що має суттєве значення для розвитку кабельної промисловості. Розроблено новий метод неруйнівного контролю технічного стану індукційних установок для виготовлення мідної катанки енергетичного призначення, в якому крім вимірювання реактивного та активного опорів індуктора та різниці температури води у системі охолодження додатково визначається ступінь деградації багатошарової термоізоляції шляхом порівняння розрахункового розподілу поточної температури в об'ємі розплаву та ізоляції на тривимірній математичній моделі установки з практичним вимірюванням температури локальних областей (у роботі їх було 72) поверхні корпусу печі. Це дає можливість точніше прогнозувати ресурс печі та завчасно виявляти режими її роботи близькі до аварійних.^UThe thesis solves the important scientific task to improve methods of control of the technical condition of induction installations for the production of high-quality copper rod using the mathematical modeling of electrothermal processes in copper melt and multi-layer thermal insulation, with taking into account its degradation and temperature distribution on the installation surface, which is essential for the development of cable industry. A new method of non-destructive control of the technical condition of induction installations for the production of copper rod for power cables of energy value is developed, in which in addition to measuring the reactive and active resistances of the inductor and the reduction of the water temperature in the cooling system, the degree of degradation of multilayer thermal insulation is additionally determined by comparing the calculated distribution of the current temperature in the volume of melt and insulation on a three-dimensional mathematical model of the installation with practical measurement of temperature in local areas (in the work they were 72) of the surface of the furnace casing. This makes it possible to more accurately predict the furnace's profile and to detect the modes of its operation in a timely manner close to the emergency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Безрукавий Н. В. 
Підвищення ресурсу колісних пар вантажних вагонів шляхом вдосконалення профілів коліс / Н. В. Безрукавий. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню питання підвищення ресурсу колісних пар вантажних вагонів за рахунок поліпшення взаємодії з колією, що досягається шляхом вдосконалення профілів ободів коліс. Виконано розробку зносостійких профілів коліс для вантажних вагонів перспективних конструкцій, у тому числі з підвищеним осьовим навантаженням. В першому розділі виконано аналіз основних проблем взаємодії рухомого складу з рейковою колією, характерних для мережі вітчизняних залізниць. Виконано огляд робіт, присвячених вдосконаленню форми профілів ободів коліс. Проаналізовано передовий світовий досвід у питаннях оптимізації форми профілів коліс.Показано, що подальше вдосконалення форми профілів коліс вантажних вагонів здатне вирішити низку проблем, пов'язаних з покращанням взаємодії вантажних вагонів та колії. В другому розділі виконано дослідження впливу технічного стану візків вантажних вагонів на їх динамічні показники і процеси взаємодії з колією. Проаналізовано основні параметри, що характеризують технічний стан візка вагона. Розроблено просторову математичну модель взаємодії вагона і колії довільного окреслення в плані, яка дозволяє враховувати зміну в процесі експлуатації параметрів технічного стану вагонів зі стандартними і перспективними візками, а також можливість виникнення рызних фаз контакту на поверхнях обода колеса і головки рейки.Розглянуто рух вагонів зі стандартними візками моделі 18-100, а також візками цієї моделі, обладнаними елементами комплексної модернізації. Досліджувалися нормовані динамічні показники вагона, показники інтенсивності зносу і взаємодії між колесом і рейкою. За результатами моделювання руху вагонів з візками різного технічного стану побудовано залежності досліджуваних показників від швидкостей руху.Виконано аналіз отриманих результатів і встановлено, що найбільший вплив на динамічні показники системи «вагон колія» із розглянутих параметрів технічного стану ходових частин екіпажа чинить знос колісних пар.Показано, що застосування комплексної модернізації візків моделі 18-100 дозволяє не тільки знизити величини зносів його елементів і вузлів, а й зменшити негативний вплив цих зносів на динамічні якості вагона.В третьому розділі проведено аналіз впливу форми профілю коліс вантажних вагонів на їх взаємодію з колією. Виконано аналіз контактної взаємодії рейок та коліс з різними профілями поверхонь катання ободів при різних їх взаємних зміщеннях. Проаналізовано можливі типи контакту та обрано шляхи оптимізації профілів коліс.Проведені експлуатаційні дослідження вантажних вагонів з різними конструкціями візків та початковими профілями коліс свідчать, що використання зносостійкого профілю ІТМ-73 у порівнянні зі стандартним профілем дозволило зменшити інтенсивність зносу гребенів коліс більше ніж в 2 2,5 рази, а запровадження профілю ІТМ-73-01 - більше ніж у чотири рази. Виконано аналіз можливості підвищення ресурсу колісних пар за рахунок зменшення технологічного зносу при застосуванні нового ремонтного профілю коліс ІТМ-73-01. Проведено аналіз впливу технологічного зносу на ресурс колісної пари, встановленно основні фактори, що впливають на його величину. Побудовано залежності величини технологічного зносу колісних пар від геометричних параметрів профілів зношених коліс при обточуваннях за різними профілями.Виконано порівняльну оцінку варіантів переточки коліс за зносостійкими профілями з позиції збільшення ресурсу колісної пари і розробку раціональних варіантів переточки обода коліс в залежності від видів їх несправності та етапу експлуатації. Застосування профілю ІТМ-73-01 при обточуваннях коліс, як за зносом гребенів, так і за поверхневими дефектами дозволяє знімати менший шар металу, що істотно збільшує ресурс колеса.Четвертий розділ пов'язаний з вирішенням проблеми оновлення вантажного парку вітчизняних залізниць з метою підвищення динамічних якостей екіпажів, збільшення ресурсу ходових частин, зниження зносу елементів рухомого складу та колії. В даному розділі приведено результати досліджень щодо вдосконалення форми існуючих зносостійких профілів та оцінки впливу їх застосування в візках різних конструкцій для вантажних вагонів нового покоління на їх динамічні якості та взаємодію з колією.Розроблено новий зносостійкий профіль коліс ІТМ-73-02 з конформним контактом для рейок Р65 з урахуванням форми зносу їх головок. Виконано оцінку впливу використання нового зносостійкого профілю в візках моделі 18-7020 на динамічні показники екіпажа та його взаємодію з колією. За результатами дослідження показано, що застосування профілю коліс ІТМ-73-02 за прогнозними оцінками дозволить задовольнити за інтенсивністю зносу коліс вимоги, що пред'являються до перспективних вантажних вагонів. Для нових візків моделі 18-9817 (з підвищеним до 25 тс осьовим навантаженням) запропоновано профіль коліс ІТМ-73-03, використання якого дозволить при забезпеченні високих динамічних якостей вантажного вагона помітно поліпшити процес взаємодії екіпажа і колії і значно знизити гребеневий знос коліс.^UThe dissertation is devoted to the problem of freight cars wheelsets resource increase by the improvement of interaction with a track which is reached by perfection of wheel rim profiles. Development of wear-resistant wheel profiles for freight cars of perspective design including ones with the increased axial loading is done. The first section analyzes the main problems of interaction between rolling stock and railway track typical for domestic railway network. A review of works devoted to improving the shape of wheel rim profiles has been performed. The advanced world experience in optimizing the shape of wheel profiles is analyzed.It is shown that further improvement of the shape of the freight cars wheel profile can solve a number of problems associated with improving the interaction of freight cars and track. In the second section the research on influence of freight car bogies technical conditions on their dynamic characteristics and processes of interaction with a track is executed. The main parameters characterizing the technical conditions of the car bogie are analyzed. A spatial mathematical model of the interaction of the car and the arbitrary shaped track is developed, which allows to take into account the change of car technical condition parameters in operation for standard and prospective cars, as well as the possibility of single-point, two-point and conformal contact phases.The motion of cars with standard 18-100 type bogies, as well as with the same bogies equipped with complex modernization elements. Standard dynamic parameters of the car, indicators of wear intensity and interaction between the wheel and the rail were studied. The dependencies of the studied indicators on the motion speed are received in accordance with the simulation results.The analysis of the obtained results is performed and it is established that the wheelset wear has the greatest influence on the dynamic characteristics of the "car-track" system. It is shown that the use of 18-100 type bogies complex modernization allows not only to reduce its elements and components wear, but also to reduce the negative impact of these wear on the car dynamic qualities.The third section analyzes the influence of the shape of the freight car wheel profiles on their interaction with the track. The analysis of contact wheel/rail interaction for different profiles of rim rolling surfaces at their different mutual displacements is performed. Possible types of contact are analyzed and ways of wheel profiles optimization are chosen.The results of experimental researches of wheel wear-resistant profiles application efficiency are presented. The conducted operational researches of freight cars with different bogie designs and initial wheel profiles testify that the use of the wear-resistant ITM-73 profile allowed to reduce wheel wear intensity up to more than 2 – 2.5 times in comparison with a standard profile, and ITM-73-01 profile use gives the wear reduction up to more than four times.The analysis of the possibility of increasing the service life of wheelsets by reducing technological wear when using a new repair ITM-73-01 wheel profile is done. The analysis of technological wear influence on a wheelset resource is carried out, the basic factors influencing its value are established. The dependences of the wheelset technological wear on the geometric parameters of the worn wheel profiles at their turning with different profiles are constructed.Application of the ITM-73-01 profile at wheels turning both on ridges wear and surface defects allows to remove a smaller layer of metal that essentially increases a resource of a wheel.The fourth section is related to solving the problem of updating the domestic railways freight fleet in order to improve vehicles dynamic qualities, increase running gear life, reduce rolling stock and track wear. This section presents the results of research to improve the existing wear-resistant profiles shape and assess their use impact in different design bogies for freight cars of the new generation on their dynamic qualities and interaction with the track.New ITM-73-02 wheel profile with conformal contact for the rails P65 type has been developed. The impact of the new wear-resistant profile use in the 18-7020 type bogies on the vehicle dynamic characteristics and its interaction with the track is evaluated. According to the results of the study, it is shown that the use of the ITM-73-02 wheel profile according to forecast simulations meet the requirements on wheel wear intensity for prospective freight cars. For new bogies of 18-9817 model (with increased axle load up to 25 tons) the wheel profile ITM-73-03 is proposed, the use of which will significantly improve the process of interaction between the vehicle and the track and significantly reduce ridge wear.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського