Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (13)Наукова електронна бібліотека (37)Реферативна база даних (710)Книжкові видання та компакт-диски (518)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>K=ОЛІМПІЙСЬКІ$<.>+<.>K=ІГРИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 94
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Нечепоренко М. А. 
«Формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно особистісного саморозвитку» / М. А. Нечепоренко. — Б.м., 2019 — укp.

Багатофункціональність діяльності вчителя іноземних мов, динамічні зміни у сфері його професійної підготовки, необхідність неперервного вдосконалення професійних компетентностей та особистісних детермінант майбутніх учителів іноземних мов, а також зумовлена цими факторами потреба педагогічних ЗВО у реалізації науково обґрунтованої методики, що забезпечить становлення активної професійної індивідуальності фахівця, дозволить майбутньому вчителю іноземних мов виконувати завдання, покладені на нього сучасним інформаційним полікультурним суспільством та досягати вершин розвитку своєї особистості, спричинили вибір теми дисертаційного дослідження «Формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку».У дисертації з'ясовано стан проблеми формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку в педагогічній теорії і практиці фахової підготови вчителів іноземних мов в Україні, Німеччині, Великобританії та США. Проаналізовано нормативне та навчально-методичне забезпечення підготовки фахівців за кваліфікацією бакалавр освіти, вчитель німецької і другої іноземної мови та зарубіжної літератури.Обґрунтовано та вивчено теоретичні основи формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку. Конкретизовано смислові значення понять «професійно-особистісний саморозвиток», «готовність майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку». Під професійно-особистісним саморозвитком майбутніх учителів іноземних мов розуміємо внутрішній, свідомий, цілеспрямований процес особистісного вдосконалення та професійного зростання майбутніх учителів-філологів на основі процесів самопізнання, самоосвіти, самоконтролю та самореалізації. Готовність майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку визначаємо як складне професійно-особистісне утворення, що охоплює мотиваційно-спрямувальний, інформаційно-інтегративний, особистісно-регулятивний, рефлексивно-коригувальний компоненти і слугує основою для постійного підвищення рівня професіоналізму та самореалізації особистості майбутніх учителів іноземних мов.Визначено і теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку: формування мотивації до професійно-особистісного саморозвитку через комплекс стимулювальних чинників; використання інтегративного ресурсу іноземної мови для здійснення професійно-особистісного саморозвитку; застосування смарт середовища професійно-особистісного саморозвитку. Розроблено структурно-функціональну модель формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку.Виокремлено та охарактеризовано спонукальний, когнітивний, інтернальний, рефлексивний критерії і відповідні показники, на основі яких визначено й експериментально перевірено низький, середній та високий рівні сформованості готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку. Рекомендованими формами організації навчального процесу є практичні заняття, самостійна робота, групова робота, тренінги, воркшопи, індивідуальні та групові консультації, круглі столи, диспути, конференції, самостійна робота із використанням інформаційних ресурсів, індивідуально-пошукова робота, відвідування відкритих уроків провідних педагогів. Обґрунтовано та експериментально доведено ефективність використання методів проблемного та активного навчання (дискусії, моделювання ситуацій, навчальні ігри), методів самостійної та групової позааудиторної роботи (опрацювання літератури іноземною мовою, онлайн-робота з веб-ресурсами), методу кейсів, методу «Портфоліо», веб-квесту. Практичне значення дослідження полягає у розробці методичного супроводу реалізації педагогічних умов формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку, діагностичного інструментарію для визначення рівнів сформованості готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку; комплексу інтерактивних освітніх ресурсів за тематикою професійно-особистісного саморозвитку вчителя іноземних мов. Видано навчальний посібник «Професійно-особистісний саморозвиток педагога в контексті актуальних трендів освітньої парадигми сучасності» та методичні рекомендації до навчальної дисципліни «Практичний курс основної мови» із циклу професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов. Створено смарт середовище у формі вебміксу за тематикою професійно-особистісного саморозвитку, що охоплює авторський тематичний блог «Педагог – професіонал та всебічно розвинена особистість», електронне портфоліо, веб-квест «Готовність учителя іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку: теоретична рефлексія».Ключові слова: майбутні вчителі іноземних мов, готовність до професійно-особистісного саморозвитку, структурно-функціональна модель формування готовності, педагогічні умови.^UMultifunctional activity of the teacher of foreign languages, dynamic changes in the field of his professional training, the need for continuous improvement of professional competencies and personal determinants of future teachers of foreign languages, and also due to these factors the need for pedagogical universities in the implementation of scientifically developed methodology, that will ensure the formation of active professional individuality of the future specialist, will allow the future teacher of foreign languages to reach the peaks of development of their personality, led to the choice of the topic of the dissertation study "Formation of future foreign languages teachers' readiness to professional-personal self-development". The object of the study is future foreign teachers' training. The thesis investigates the problem of forming the readiness of future teachers of foreign languages to professional-personal self-development in the pedagogical theory and practice of professional training of foreign languages' teachers in Ukraine, Germany, the United Kingdom and in the United States. The theoretical bases of professional-personal self-development are substantiated and studied. The semantic meanings of the concept "professional-personal self-development", "readiness of future teachers of foreign languages to professional-personal self-development" are specified. Due to our study, the readiness of future teachers of foreign languages to professional-personal self-development is defined as a complex professionally-personal formation, integrating in its structure motivational-dispositional, informational-integrative, personal-regulating, reflexivity-correcting components, aimed to raise the level of professionalism and self-realization of the personality of future teachers of foreign languages. The pedagogical conditions of formation of future foreign languages teachers' readiness to professional-personal self-development (formation of motivation to professional-personal self-development through a complex of stimulating factors; the use of an integral resource of a foreign language for accomplishing professional-personal self-development; creating a smart environment of professional-personal self-development.) are determined and theoretically substantiated. The structural-functional model of forming the readiness of future teachers of foreign languages to professional-personal self-development is developed. The motivational-stimulating, cognitive, internal, reflexive criteria and relevant indicators of the readiness of future foreign languages' teachers to professional-personal self-development are identified and characterized. According to the determined criteria are defined and experimentally checked the low, medium and high levels of the formation of future foreign languages' teachers' readiness to professional-personal self-development. The recommended forms of organization of the educational process are practical classes, independent work, group work, trainings, workshops, individual and group consultations, round tables, disputes, conferences, independent work with the use of information resources, individual search work, visiting the open lessons of leading teachers. The effectiveness of the use of the active methods, the method of projects, the methods of problem learning (discussions, modeling of problem situations, educational games), methods of independent and group extracurricular work (working out of literature in a foreign language, online work with interactive programs), method of cases, Portfolio method, a web-quest is experimentally confirmed. The integrated phased methodology of formation of future foreign languages' teachers' readiness to professional-personal self-development, that includes the predictive, design and practical stages, has been developed. A smart environment of professional-personal self-development is a web mix, that include the author's thematic blog, the electronic portfolio, a web quest, educational textbook (the text and the tasks in form of thematic cases contain hyperlinks to additional sources). Key words: future teachers of foreign languages, readiness to professional-personal self-development, structural-functional model of forming the readiness, pedagogical conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Білько М. В. 
Інноваційні технології вітчизняних рожевих столових та ігристих вин / М. В. Білько. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вивченню особливостей окисненості рожевих столових та ігристих вин та розробленню системи регулювання окисно-відновних процесів шляхом використання комплексу антиокислювальних прийомів під час їх виробництва.Встановлено, що механізм окиснення рожевих вин має двостадійний характер: перший етап полягає у дії оксидаз винограду на компоненти фенольного комплексу, що викликає необхідність блокування активності ферментів, другий – нефермента-тивного окиснення, пов'язаний з дією металів змінної валентності на фенольні сполуки з утворенням продуктів радикального характеру, що призводить до зміни показників якості розе.Сформульовано та обґрунтовано механізм окисно-відновних процесів протягом виробництва рожевих вин, заснований на вільнорадикальному окисненні компонентів вин. Специфікою рожевих вин є відсутність у складі фенольних сполук копігме-нтованих форм антоціанів та особливості їхньої структури.Встановлені особливості фізико-хімічних та біохімічних властивостей винограду червоних сортів, культивованих в різних виноробних зонах України, для виробництва рожевих вин та дозволили обґрунтувати необхідність застосування заходів щодо контролювання активності ферментів винограду на перших стадіях переробки винограду для забезпечення отримання рожевих вин неокисненого типу.Обґрунтовані особливості європейського та вітчизняного стилів рожевих вин на підставі аналізу органолептичних, фізико-хімічних, оптичних та потенціометричних показників якості. Обґрунтована технологія рожевих вин різних стилів.На основі оцінювання технологічних прийомів виробництва рожевих виноматеріалів визначені найефективніші з них, які уможливлюють виробництво якісних рожевих столових вин. Встановлено позитивний ефект від застосування комплексу антиоксидантів, серед яких діоксид сірки, препарати на основі глутатіону дріжджів та таніну на окисно-відновний стан рожевих виноматеріалів. Встановлено, що на формування показників якості вин суттєвий вплив мають раси дріжджів, які відрізняються здатністю до синтезу ароматичних сполук, органічних кислот, діоксиду сірки. Визначені найбільш придатні сорти винограду для виробництва ігристих рожевих вин: Піно Грі для резервуарної шампанізації та Піно Нуар для класичної шампанізації та обґрунтоване оптимальне співвідношення компонентів асамбляжу для виробництва сортової технології рожевих ігристих вин.Розроблена та затверджена нормативно-технічна документація.^UThe dissertation is devoted to the study of the peculiarities of rosé tables and sparkling wines oxidation and the development of a system for regulating oxidation-reducing processes through the use of a complex of antioxidant techniques during their production.It was established that the mechanism of oxidation of rosé wines has a two-stage character. The first stage consists in the action of the oxidase of the grape on the components of the phenol complex, this fact causes the need to block the activity of enzymes, the second stage – non-enzymatic oxidation of phenolic compounds, is associated with the action of metals of variable valency with the formation of products of radical nature, which leads to changes in quality indicators of rosé wines.The mechanism of oxidative-reducing processes in the production of rosé wines is for-mulated and substantiated, based on the free radical oxidation of the wines components. The specificity of rosé wines is the absence of copolymerized forms of anthocyanins in the com-position of phenolic compounds and the peculiarities of their structure.The peculiarities of physicochemical and biochemical properties of grapes of red varie-ties cultivated in different wine-growing zones of Ukraine, for the production of rosé wines are established. They allowed to substantiate the necessity of applying measures to control the activity of grape enzymes at the first stages of grape processing in order to ensure the production of rosé wines of an unoxidized type.The peculiarities of European and domestic styles of rosé wines are grounded on the ba-sis of analysis of organoleptic, physico-chemical, optical and potentiometric quality indices. The technology of rosé wines of different styles is grounded.Based on the evaluation of technological methods of production of rosé wine materials, the most effective ones are determined, which make it possible to produce quality rosé table wines. The positive effect of the use of a complex of antioxidants, including sulfur dioxide, preparations based on glutathione of yeast and tannin on the oxidative-reducing state of rosé wine materials, was established. It has been established that the formation of the quality indices of wines is essentially influenced by yeast races, which differ in their ability to synthesize aromatic compounds, organic acids, sulfur dioxide, and alter the optical characteristics of wine materials.The most suitable varieties of grapes for the production of sparkling pink wines are found: Pinot Gris Champagne Tanks and Pinot Noir for Classical Champagne. The optimum correlation of assembling components for the production of high technology rosé sparkling wines was established.The normative and technical documentation has been developed and approved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Коломієць Н.А. 
Інтегральна підготовка у спортивному орієнтуванні на основі індивідуальних особливостей кваліфікованих спортсменів: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.01 / Н.А. Коломієць ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Розкрито методику комплексної підготовки орієнтувальників, яка включає набір засобів і методів з розвитку функціональних можливостей спортсменів, основою яких є засоби легкої атлетики й екстремальних гонок, спеціальні вправи для розвитку оперативності мислення, уваги, пам'яті під час фізичного навантаження, комп'ютеризовані методики для розвитку спеціального оперативного мислення, пов'язані з читанням карти, спортивні ігри.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.291
Шифр НБУВ: РА372815 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Томашевський В.В. 
Історія і тенденції розвитку програми сучасних Олімпійських ігор: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01 / В.В. Томашевський ; Держ. НДІ фіз. культури і спорту. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто особивості формування програми Олімпійських ігор в історичному аспекті, висвітлено фактори, що впливають на її формування та з'ясовано тенденції та перспектив її розвитку. Проаналізовано процес становлення програми сучасних Олімпійських ігор, що є одним з найважливіших компонентів Олімпійського спорту. Встановлено фактори, що впливають на формування програми Олімпійських ігор за всю історію розвитку сучасного олімпійського спорту, досліджено їх роль у формуванні програми Олімпійських ігор. Виділено чотири періоди розвитку програми Олімпійських ігор за переважним впливом окремих факторів, наведено їх характеристику. Виявлено зміни олімпійської програми, здійснено прогноз її розвитку на найближчі олімпійські цикли.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч514(0)90
Шифр НБУВ: РА318707 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Римар О.В. 
Історико-соціальні аспекти розвитку параолімпійського руху в Україні: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.01 / О.В. Римар ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто роль і значення параолімпійського руху в системі міжнародного спорту. Проаналізовано передумови зародження інвалідного спорту, генезу зародженя Параолімпійських ігор, особливості проведення різноманітних міжнародних спортивних змагань серед інвалідів (літні, зимові Параолімпійські ігри, Дефлімпійські ігри, Спеціальні Олімпіади). Представлено організаційну структуру параолімпійського руху. Наведено характеристику діяльності міжнародних спортивних організацій інвалідів, Міжнародного параолімпійського комітету, охарактеризовано зміст спортивної програми даних організацій. На підставі всебічного аналізу сучасної вітчизняної та зарубіжної літератури, даних інформаційної мережі "Інтернет", статистичних матеріалів, результатів бесід, інтерв'ю керівників вітчизняного параолімпійського руху узагальнено історико-соціальні аспекти функціонування спортивного руху інвалідів в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч514(4Укр)90
Шифр НБУВ: РА319746 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Крутій В.А. 
Активізація навчальної діяльності молодших школярів у процесі використання дидактичних ігор: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / В.А. Крутій ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

За результатами дослідження визначено поняття "навчальна активність", види та критерії активності, умови та структуру активізації навчальної діяльності молодших школярів. Розглянуто дидактичні ігри як засіб активізації навчальної діяльності. Охарактеризовано види та структуру дидактичних ігор, методику використання їх у навчальному процесі початкової школи. Надано рекомендації вчителям початкових класів щодо керівництва дидактичним іграми на уроках. Розроблено систему дидактичних ігор, які доцільно використовувати на уроках математики та природознавства з метою активізації навчальної діяльності. Визначено основні рівні активності на різних етапах дослідницько-експериментальної роботи. Наведено результати впровадження нових форм і методів навчальної роботи, спрямованої на активізацію навчальної діяльності. Обгрунтовано ефективність використання дидактичних ігор з метою активізації навчальної діяльності молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221
Шифр НБУВ: РА315434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Безчотнікова А. О. 
Відеоігри в системі соціальних комунікацій / А. О. Безчотнікова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – відеоігри як канал масової комунікації. Мета наукового дослідження – визначити специфіку, типологію та способи застосування відеоігор у галузі соціальних комунікацій. Методи дослідження. Для систематизації теоретико-методологічних засад аналізу відеоігор та визначення дефініцій використовувалися описовий, порівняльний, історико-типологічний методи, метод контент-аналізу та семантичної кореляції. Для характеристики технологічної специфіки й особливостей сучасного функціонування відеоігор як каналу масової комунікації, опису структурних одиниць та жанрової типології відеоігор, визначення основних жанрів та жанрової домінанти – методи аналогії, екстраполяції аналізу та синтезу, застосовані на основі підходів структуралізму, що дозволяє розглядати комунікацію як систему операцій зі знаками, які забезпечують соціальну взаємодію для «конструювання соціальної реальності» (К. Леві-Стросс). Серед теорій аналізу масовокомунікаційних явищ використано семіотичну теорію, згідно з якою комунікаційні одиниці розглядаються через метод інтерпретації. Для аналізу ролі біхевіористських теорій та нейронауки у моделюванні впливу відеогри на аудиторію серед теорій масової комунікації обрано теорію використання та задоволення. SWOT-аналіз використано для визначення переваг та проблем, пов'язаних із застосуванням рекламної техніки – едвергеймінг. Аналіз етичної складової рекламних та PR-практик здійснено на основі авторської методики Ю-Кай Чоу «Окталайзис». Світові тенденції розвитку індустрії відеоігор розглянуто шляхом аналізу показника – кількість завантажень відеоігор з онлайн-сервісу цифрового поширення комп'ютерних ігор та програм «Steam». Для отримання та систематизації даних було використано REST API (Steam Web API 7) – веб-інтерфейс, який дає можливість одержати доступ до бази даних для збору інформації про профілі користувачів та завантажені ігри. За допомогою цього методу було одержано інформацію про 108,7 млн облікових записів «Steam» та 15606 ігор з інформацією про вікові обмеження, кількість користувачів кожної з ігор, середній час, проведений у грі, та жанр.Незважаючи на стрімкий розвиток світової індустрії відеоігор та зростання їх затребуваності в різних сферах людської діяльності (освіта, туризм, оборона, медіа, реклама, масова культура) у вітчизняній науці знайдемо тільки поодинокі праці на цю тему, на відміну від зарубіжних досліджень (США, Корея, Велика Британія, Німеччина, Швейцарія). Теоретичне значення даної дисертації полягає у створенні системи, яка б унаочнювала специфіку, типологію та способи застосування відеоігор у галузі соціальних комунікацій. Отримані наукові результати є новими; такими, що розширюють знання про нові медіа, нові інформаційно-комунікаційні технології, сприяють збагаченню традиційних форм, методів та підходів до вивчення соціальних комунікацій, роботи з масовою свідомістю в цифровому просторі. Інтеграція знань про відеоігри у сферу соціальнокомунікаційних досліджень має не тільки теоретичне, а й практичне значення. Використання потенціалу відеоігор як рекламного майданчика, дослідження ефективності гейміфікації для формування когнітивних, емоційних та соціальних мотиваторів у внутрішньокорпоративних комунікаціях, впливу на поведінку людини в цілому, дозволять результативно застосовувати комунікаційний потенціал відеоігор у рекламних та PR-практиках. Внесок автора полягає у комплексному й системному дослідженні відеоігор в системі соціальних комунікацій, розробці типології реклами у відеоіграх, визначенні жанрової домінанти відеоігор, а також винаході експрес-методу прорахунку індексу високої споживчої лояльності мультимедійним інформаційним продуктом, який належить до методів діагностики ставлення клієнтів до продуктів компанії.Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що теоретичні положення та висновки дисертації можуть бути використані у науково-дослідній сфері для подальшого наукового дослідження комунікаційного та технологічного потенціалу відеоігор в галузі соціальних комунікацій; створення ефективних гейміфікаційних стратегій при вирішенні комунікаційних завдань у різних сферах людської діяльності; у навчальному процесі для підготовки фахівців у галузі реклами та зв'язків із громадськістю. Наукові результати дослідження можуть бути застосовані під час викладання теоретичних та практичних дисциплін для студентів спеціальностей «Журналістика», «Реклама та зв'язки із громадськістю». Новітність нововпроваджуваного зумовлена утворенням системного підходу, що унаочнює специфіку, типологію та способи ефективного застосування відеоігор для вирішення комерційних та суспільноважливих проблем в різних сферах людської діяльності на сучасному етапі.^UThe object of the research is video games as a channel of mass communication. The goal of the research is to determine the specifics, typology and ways of using videogames in the field of social communications.Theoretical relevance of the thesis research is that it created a system that characterizes the specifics, typology and methods of video games usage in the field of social communications. The received scientific results are new; such as expanding knowledge about new media, new information and communication technologies, contribute to the enrichment of traditional forms, methods and approaches to the study of social communications, work with mass consciousness in digital spaceThis theoretical and practical results can be used in research area for further scientific developing, also the use of communication and technological potential of video games in the field of social communications to create effective gameplay strategies in solving communication problems in various spheres of human activities, as well as in the educational process of training specialists in the field of advertising and public relations. The scientific results of the research can be applied during lectures, laboratory and practical classes on the disciplines "Modern communication technologies in advertising and public relations", "Practice of advertising and PR-activities", in the special course "Theory of video games".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Магрламова К. Г. 
Виховання в учнів ціннісного ставлення до природи як складової природоохоронної роботи в основній школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / К. Г. Магрламова ; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. — Умань, 2011. — 20 с. — укp.

Уточнено змістові характеристики понятійно-категоріального апарату дослідження, визначено сутність поняття "виховання в учнів ціннісного ставлення до природи як складової природоохоронної роботи в основній школі". Розглянуто сутнісні характеристики специфічних принципів, організаційно-методичних умов виховання в учнів ціннісного ставлення до природи та доведено педагогічну ефективність інтегрування навчально-виховного матеріалу, його диференціації, застосування міжпредметного та діяльнісного підходу до конструювання та реалізації змісту екологічного виховання учнів основної школи. Систематизовано форми та методи виховання в учнів ціннісного ставлення до природи, впроваджено в практику динамічні, інтелектуальні, рольові, естетичні ігри, усні екологічні журнали, інформаційний та прикладний проекти. Обгрунтовано педагогічну ефективність структурно-критеріальної моделі виховання в учнів ціннісного ставлення до природи як складової природоохоронної роботи в основній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27
Шифр НБУВ: РА381900 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Гуменюк С.В. 
Виховання гуманних якостей учнів основної школи у процесі занять фізичною культурою: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.В. Гуменюк ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2009. — 19 с. — укp.

Вперше обгрунтовано модель формування гуманних якостей учнів у процесі фізичного виховання. Визначено мету, завдання, принципи побудови, психолого-педагогічні механізми, етапи формування гуманних якостей. Запропоновано засоби, методи, форми навчально-виховного впливу й обгрунтовано педагогічні умови реалізації розробленої моделі, якими є формування позитивної мотивації учнів до систематичних занять фізичною культурою на підставі індивідуального підходу, створення сприятливого психологічного клімату у колективі, що забезпечує гуманізацію взаємовідносин між учителями й учнями, залучення батьків до позаурочних форм фізичного виховання школярів, що сприяє покращанню взаємовідносин між батьками та навчальним закладом. Удосконалено засоби (рухливі та спортивні ігри, забави, естафети, теоретичний матеріал, туризм, моральні дилеми, морально-етичні ситуації), методи та форми (ігровий і змагальний, особистий приклад учителя фізичної культури, контроль і самоконтроль, ритуали підтримки та заохочення учнів, групові дискусії й індивідуальні бесіди, покарання та заохочення, стимулювання інтересу й усвідомленої участі учнів у навчальному процесі, уроки фізичної культури, змагання, туристичні походи) фізичного виховання у контексті формування гуманних якостей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16 + Ч421.354 + Ч511.0 +
Шифр НБУВ: РА367999

Рубрики:

      
10.

Касіч Н. П. 
Виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності / Н. П. Касіч. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання. – Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. – Київ, 2019.Дисертацію присвячено актуальній проблемі виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Шляхом теоретичного аналізу уточнено сутність понять «цілеспрямованість особистості», «виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності». Уточнено компоненти (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільного імпульсу, діяльнісно-практичний); охарактеризовано критерії (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільного імпульсу, діяльнісно-практичний) з відповідними показниками та рівні вихованості цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності (високий, середній та низький).У дисертаційному дослідженні узагальнено досвід закладів загальної середньої освіти з виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Вперше розроблено та експериментально перевірено педагогічні умови (впровадження дієвих форм і методів виховної роботи з метою формування у старших підлітків мотивації до фізкультурно-оздоровчої діяльності; залучення старших підлітків до організації та проведення змагальної діяльності на різних рівнях на основі створення ситуацій успіху; налагодження взаємодії сім'ї і школи у вихованні цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності; забезпечення комплексної роботи з учителями фізичної культури, інструкторами з оздоровчого плавання та фітнесу щодо виховання цілеспрямованості учнів 7–9-х класів) і методику виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності.Висвітлено й досліджено досвід закладів загальної середньої освіти з виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Це дало нам змогу виявити загальні проблеми щодо виховання цілеспрямованості старших підлітків, їх потреби та інтереси, які слід врахувати й уточнити під час проведення і організації фізкультурно-оздоровчої діяльності. Як свідчить досвід сучасних закладів загальної середньої освіти, у процесі занять фізкультурно-оздоровчою діяльністю можна реалізовувати виховні завдання шляхом застосування як традиційних, так і нетрадиційних засобів, форм і методів спортивної діяльності тощо.З'ясовано, що проблема виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності є малорозробленою в освітньому середовищі України.Зміст експериментального дослідження також передбачав використання методологічних та психолого-педагогічних концепцій (систем поглядів), а саме: концепція особистісно орієнтованого виховання, концепція особистісно-розвивального навчання, концепція проблемного навчання.Зміст виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності передбачав використання принципів доступності, наочності, культуровідповідності, суб'єкт-суб'єктної взаємодії, системності.Визначено методику виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності та експериментально перевірено її ефективність. Формами виховання цілеспрямованості учнів 7–9-х класів у фізкультурно-оздоровчій діяльності було обрано: індивідуальні, колективні, самостійні, позакласні та позашкільні. Основними видами виховання цілеспрямованості учнів 7–9-х класів ЕГ було обрано оздоровче плавання та його елементи; фітнес, який передбачав урахування інтересів та бажань старших підлітків; спортивні ігри, змагання та традиційні заняття з фізичної культури.^UDissertation for the scientific degree of a Candidate of Pedagogical Sciences in speciality 13.00.07 – Theory and Methods of Education. – Institute of Problems on Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine. – Kyiv, 2019.This thesis is devoted to the actual problem of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of physical education and recreation activities.The essence of the concepts of «personality's dedication of purpose», «development of dedication to purpose in senior teenagers in physical education and recreation activities» has been specified by means of theoretical analysis. The criteria (cognitive, emotional-value, arbitrary impulse, activity-practical) are specified; the criteria (cognitive, emotional-value, arbitrary impulse, activity-practical) are characterized with the corresponding indicators and levels of development of dedication to purpose in senior teenagers in physical education and recreation activities (high, medium and low).In the research the potential of physical culture and recreation activity is analyzed in relation to the upbringing of purposefulness of senior teenagers. For the first time theoretically grounded, developed and experimentally verified pedagogical conditions for the education of the purposefulness of senior teenagers in physical culture and health activities (introduction of effective forms and methods of educational work in order to form the motivation of senior teenagers for physical culture and recreation activities among older adolescents, involving older teenagers in the organization and conduct of competitive activities on Different levels based on the creation of successful situations; Establishing the interaction of family and school in the education of the purpose of older teens in physical culture and health activities, providing comprehensive work with teachers of physical culture, health improvement and fitness instructors in raising the focus of students 7-9 grades).The experience of general secondary educational institutions in development of dedication to purpose by means of PE and recreational activities has been studied and presented. This allowed us to identify general problems related to development of dedication to purpose in senior teenagers, their needs and interests that should be considered and specified during the organization of physical education and recreation activities. The experience of modern general secondary educational institutions shows that in the process of being engaged in physical education and recreation activities it is possible to carry out educational tasks through the use of both traditional and non-traditional means, forms and methods of sports activities etc.It was determined that the problem of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of PE and recreation activities is poorly developed in the educational environment of Ukraine.The content of the empirical research also included the use of methodological, psychological and pedagogical concepts (systems of views) namely the concept of person-oriented education, the concept of education that leads to personal development and the concept of problem-based learning.The essence of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of PE and recreation activities involves the use of accessibility, clarity, cultural accordance, inter-subject interaction, systematic approach and consistency principles.Methodology of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of PE and recreation activities has been determined, its efficiency has been empirically verified. The following forms of development of dedication to purpose in 7th - 9th graders in the process of physical education and recreation activities have been selected as the main ones: individual, collective, independents, extra-curricular and out-of-school activities. Recreational swimming and its elements; fitness that includes taking into account interests and desires of senior teens; sports games, competitions and traditional physical education classes have been chosen as main types of development of purpose-dedication in 7th-9th graders.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Бутенко О. Г. 
Виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / О. Г. Бутенко ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше науково обгрунтовано педагогічні умови виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Визначено зміст понять "шанобливе ставлення дитини до матері" (позитивне сприйняття дитиною емоційного, фізичного, психологічного образу матері, її статусу в родині та родинних стосунках, що засноване на моральних знаннях і досвіді дитини та відображається в моральних вчинках стосовно матері) та його структуру (світоглядно-пізнавальний, емоційно-вольовий і дієвий складники), а також "вихованість у дитини шанобливого ставлення до матері" (відчуття та прояв дитиною поваги, пошани до матері, піклування, ніжності та турботи про неї) та його компоненти (інформаційно-змістовий, емоційно-ціннісний, поведінковий). Розглянуто критерії (когнітивний, емоційно-почуттєвий, діяльнісний) і показники, охарактеризовано рівні (достатній, задовільний, низький) вихованості шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Розроблено експериментальну модель, що містить етапи (інформаційно-збагачувальний, рефлексивно-діяльнісний, інтегративно-творчий), форми та методи роботи з реалізації педагогічних умов виховання шанобливого ставлення до матері у дітей старшого дошкільного віку (інтегровані заняття, дидактичні ігри та вправи, ситуації морального вибору, повчальної історії, бесіди, читання й обговорення літературних творів).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25 + Ч411.334
Шифр НБУВ: РА384738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Сотникова О.О. 
Гра та комунікація в соціальній віртуальній реальності: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.О. Сотникова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 17 с. — укp.

Наведено результати дослідження соціальної віртуальної реальності з позицій тих трансформацій, яких зазнає "суб'єкт" у віртуальній реальності в процесі її актуалізації/конструювання. Розглянуто теоретичне зрушення, яке відбулося в концептуалізації гри - від категорії естетики до категорії соціальної філософії - та збіглося з практичними соціальними перетвореннями, що знаменували собою проникнення гри в усі сфери життя. Проаналізовано феномен соціальної віртуальної реальності в двох його аспектах: віртуальність соціальної реальності та соціальність віртуальної реальності. Визначено фактори віртуалізації сучасного життя та механізми актуалізації/конструювання соціальної віртуальної реальності. Сформульовано основні принципи комунікативних практик "суб'єкта" у соціальній віртуальній реальності - (інтер)текстуальність, анонімність, ігри з ідентичностями, які дозволили аргументувати положення про те, що суб'єкт у віртуальній реальності функціонує як "віртуальний персонаж" і саме на рівні взаємодії віртуальних персонажів відбувається актуалізація/конструювання/симулювання соціальної віртуальної реальності. Доведено, що основною стратегією комунікативних практик в Інтернеті є іронія.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*333.4 + Ю223.221 +
Шифр НБУВ: РА339020

Рубрики:

      
13.

Савчук 
Дидактичні ігри на уроках української літератури в 5-7 класах як засіб активізації навчальної діяльності учнів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Наталія Григорівна Савчук ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20-252.46
Шифр НБУВ: РА359823

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Тополя Л.В. 
Дидактичні ігри під час вивчення алгебри та геометрії в 7 - 9-х класах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.В. Тополя ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Конкретизовано поняття дидактичної гри як форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Запропоновано дидактичні ігри, що використовуються під час навчання математики в навчальній школі, початковій школі та 5 - 6-х класах, застосовувати у процесі вивчення курсів алгебри та геометрії в 7 - 9-х класах, в тому числі, з використанням комп'ютерів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р(4УКР)21-36 +
Шифр НБУВ: РА324205

Географічні рубрики:

      
15.

Пішенко О.В. 
Дидактичні ігри як засіб активізації навчання фізики в основній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Пішенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто передумови та методичні вимоги до використання дидактичних комп'ютерних ігор на уроках фізики. Розкрито природу гри, її педагогічний потенціал і сучасні тенденції розвитку. Проаналізовано особливості організації інтелектуальних дидактичних ігор з метою активізації навчання фізики для учнів основної школи в навчальний і позаурочний час. Наведено комплекс комп'ютерних ігор відкритого типу, призначених для активізації пізнавальної діяльності учнів основної школи. Описано методику використання навчально-методичного комплексу на уроках вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок, узагальнення та систематизації, у позаурочний час і з метою пропедевтики. Експериментально перевірено ефективність використання розроблених ігор з метою активізації навчання фізик в основній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)21-3 +
Шифр НБУВ: РА365267

Географічні рубрики:

      
16.

Остапенко О.В. 
Диференціальні ігри, динаміка яких зазнає імпульсного впливу: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.02 / О.В. Остапенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В173.135,022
Шифр НБУВ: РА315354 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Терещенко І.М. 
Задачі наближення-ухилення та утримання у диференціальних та різницевих іграх: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.05.04 / І.М. Терещенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Досліджено ігри наближення-ухилення та утримання у неперервній і дискретній постановках. Структуру гри в загальному випадку описано операторними конструкціями Б.М.Пшеничного. За допомогою методу H-опуклих множин розв'язано у новій постановці лінійну диференціальну гру утримання траєкторії динамічної системи в термінальній множині на всій додатній піввісі. Показано, що використання для розв'язання дискретної задачі утримання умови повного вимітання дозволяє побудувати мінімальні та максимальні інваріантні множини. Одержано результати для побудови інваріантних множин у дискретній задачі й обгрунтовано можливіть їх використання для випадку неперервної задачі. Розроблено нові методи розв'язання лінійних диференціальних ігор наближення-ухилення з фіксованим часом закінчення. Розкрито важливу роль у запропонованих методах узагальнення умови повного вимітання. За умови повного вимітання розв'язано нові задачі наближення-ухилення з фіксованим часом закінчення та з термінальною множиною. Одержано формули визначення ціни гри.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В173.135,0 +
Шифр НБУВ: РА355382

Рубрики:

      
18.

Рижкова І.Л. 
Задачі наближення-ухилення у лінійних іграх з обмеженнями на ресурси: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.05.04 / І.Л. Рижкова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Досліджено ігри з інтегральними обмеженнями на керування гравців з простим рухом, з простою та довільною матрицями. Побудовано множини початкових позицій, сприятливих для будь-якого гравця, та оптимальні стратегії гравців. Розроблено методи, які зводять ігри з інтегральними обмеженнями до ігор з геометричними обмеженнями. Дані методи є узагальненням метода H-опуклих множин. Під час розв'язання ігор з довільною матрицею використано властивість "повного вимітання", яка була перенесена з множин на функції, що дозволило звести гру до задачі керування. За допомогою матричної опуклості та H-опуклості розв'язано задачу утримання для гри з довільною матрицею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В173.135,022
Шифр НБУВ: РА320178 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Ліманська О.В. 
Календарне свято як складова української обрядової культури (на матеріалі Слобожанщини): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / О.В. Ліманська ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проаналізовано основні компоненти традиційної календарної обрядовості жителів Слобожанщини - звичаї, обряди, пісні, танці, народні ігри, вивчено історіографію спеціальних літературних джерел. Досліджено еволюцію обрядової культури календарних українських свят даного регіону. Тенденції та закономірності їх формування визначено у тісному зв'язку з історичним розвитком основних атрибутивних елементів святково-обрядової слобожанської традиції. Висвітлено культурно-історичні аспекти трансформації традиційних календарних свят, розкрито роль фольклорно-етнографічних колективів Слобожанщини у їх збереженні та популяризації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ345.1(4УКР-9СЛО) + Т595.241 +
Шифр НБУВ: РА357845

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Маслюченко О.В. 
Коливання нарізно неперервних функцій і топологічні ігри: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.01 / О.В. Маслюченко ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2002. — 16 с. — укp.

Розв'язано задачу про побудову функцій деякого функціонального класу за даним коливанням, а також наведено методику застосування топологічних ігор з метою вивчення зв'язків між сукупною та нарізною неперервністю. Охарактеризовано коливання нарізно неперервних функцій багатьох змінних на добутках матризованих просторів; описано коливання функцій першого та другого класів Бера й квазінеперервних функцій, визначених на просторах досить загальної природи, зокрема, на матризованих просторах. Отримано теореми про сукупню неперервність нарізно неперервних і подібних до них функцій багатьох змінних на графіках багатозначних відображень, які узагальнюють теореми Наміоки, Талаграна, Гансела - Труалліка та інших авторів і з їх допомогою встановлено нові аналоги теореми Елліса. Побудовано приклад нарізно неперервних скрізь розривної функції на добутку берівського і зліченно компактного просторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.13 + В152.81
Шифр НБУВ: РА319267 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського