1. |
Швець В.С. Історична драматургія Людмили Старицької-Черняхівської (проблематика і поетика): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / В.С. Швець ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2008. — 20 с. — укp.Зазначено, що пріоритетним джерелом багатогранної творчості Л.Старицької-Черняхівської, відомої української письменниці доби раннього модернізму (кінця XIX - початку XX ст.), була національна історія, а також українське культурне та громадсько-політичне життя перших десятиріч XX ст. Системно та детально досліджено зміст і структуру, принципи та засоби художньої інтерпретації минувшини, розвиток майстерності письмениці у моделюванні історичних реалій за відродження української державності, національного характеру, в утвердженні духовних цінностей. Висвітлено жанрову еволюцію в історичній драматургії та виділено певні жанрові різновиди, а саме: історико-ліричну сцену ("Сапфо"), драми - історико-соціальну ("Аппій Клавдій"), історико-психологічну ("Гетьман Дорошенко"), історико-філософську ("Іван Мазепа"), історико-героїчну ("Розбійник Кармелюк"), "п'єсу в п'єсі" ("Милість Божа"), історико-драматичний етюд ("Останній сніп"). Висвітлено стильові особливості творів, традиційні та новаторські ознаки модифікацій жанрових різновидів, сюжетно-композиційних конструкцій. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Старицька-Черняхівська, Л. 536 + Шифр НБУВ: РА356882
Рубрики:
Географічні рубрики:
|
2. |
Федоряка Л.Д. Творчі пошуки Томаса Неша-сатирика в культурному контексті англійського ренесансу: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / Л.Д. Федоряка ; Дніпроп. Нац. ун-т ім. Олеся Гончара. — Д., 2009. — 20 с. — укp.Вивчено творчу спадщину єлизаветинського письменника Томаса Неша з метою визначення специфіки творення запропонованим ним сатиричної моделі реальноcті дійсності. Пропоновано розрізняти форми реалізації авторського сатиричного пафосу у памфлетах та тих творах, де сатиричне начало присутнє, але не є домінуючим - романі, поемі, п'єсі та бурлеску. З'ясовано, що у творах першої групи сатиричне начало репрезентується експліцитно, а у творах другої - здебільшого імпліцитно. Доведено, що ключовими обєктами висміювання є морально-етичні вади, соціально-політичні реалії й окремі персоналії, а найбільш вживаним засобом сатиризації є мовностилістична гра. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)-4 Неш Т.537 + Шифр НБУВ: РА364280
Рубрики:
Географічні рубрики:
|