Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (59)Реферативна база даних (63)Книжкові видання та компакт-диски (702)Журнали та продовжувані видання (53)
Пошуковий запит: (<.>U=Э36$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Смакота В.В. 
Етос економічної поведінки в православ'ї та юдаїзмі: порівняльний аналіз: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / В.В. Смакота ; НАН України. Ін-т соціології. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто релігію та економіку як соціальні інститути, виявлено механізм впливу релігії на економічну поведінку, який базується на превалюючій ролі цінностей неекономічного характеру - діючі релігійно-психологічні винагороди забезпечують усвідомленість та цілеспрямованість людського існування та впливають таким чином на життєву поведінку індивіда в цілому та на його економічну діяльність зокрема. Зроблено узагальнюючий аналіз соціальних функцій релігії з точки зору соціології, соціальної психології та богослов'я. Проаналізовано безпесередній вплив релігійних цінностей на модель соціально-економічної поведінки, яка залежить від ставлення релігії до різних видів праці, до багатства, бідності, підприємницької діяльності, власності, від визначення нею статусу окремих професій, ступеня практицизму, індивідуалізму та раціоналізму, вихованих релігією. З'ясовано, що ці елементи можуть впливати на спрямованість економічної активності, та встановлення соціального визнання чи соціального неприйняття окремих видів економічної діяльності. На засадах їх розгляду та порівняння виявлено відмінності в етосі економічної поведінки та визначено потенційні можливості різних релігій (юдаїзму та православ'я) до її регламентації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*686.2 + Э372-112 + Э36-112 +
Шифр НБУВ: РА322396

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
2.

Шелудченко О.Т. 
Месіанські ідеї монотеїстичних релігій: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.11 / О.Т. Шелудченко ; Ін-т філос. ім. Г.С. Сковороди НАН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Розглянуто роль месіанських уявлень, яку вони відіграють у процесах духовного засвоєння суспільної трансформації, оновлення засад людського буття в світі. Здійснено пошук категорій спільності, ліній збігу основних уявлень про фундаментальну побудову релігійної свідомості - приходу Месії. Зроблено висновок, що месіанство є категорією релігійної свідомості в монотеїстичних релігіях, за допомогою якої вона рефлексує невідповідність історично посталих форм суспільного життя його новим духовно-практичним засадам. Висунуто тезу, що завдяки існуванню цієї категорії суспільна свідомість (однією з форм якої є релігія) здатна осягнути необхідність входження в нову систему уявлень, остаточного відокремлення від минулого, але зі збереженням минулого досвіду освоєння світу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э36-422.3 + Э37-422.3 + Э38-422.3
Шифр НБУВ: РА317061 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
3.

Швед З.В. 
Особливості формування ментальних та релігійних структур в іудаїзмі (український контекст): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / З.В. Швед ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексний філософсько-релігієзнавчий аналіз змісту та своєрідності ментальних та релігійних структур, характерних для іудаїзму, в українському контексті. На підставі доробку видатних українських мислителів минулого та сучасності розроблено підхід до розуміння етнорелігійного феномену як досуспільно-історичного та культурного явища. Наголошено, що його ознаки знаходяться у прямій залежності від розвитку та ступеня засвоєння спільнотою релігійних уявлень та ідей. Визначальною ознакою світоглядних настанов у іудаїзмі є їх яскрава містифікація, а своєрідність релігійних уявлень полягає в ототожненні релігійного та національного. Національна своєрідність, що спирається на релігійну традицію є підгрунтям для усвідомлення національної ідеї. Фіксуючись у стереотипах світобачення, обрядах та звичаях, нові підходи набирають ознак нормативності, а колективний досвід визначає особливості ставлення до світу. Відзначено, що усвідомлення національної єдності складає одну з важливих ознак ментальної своєрідності євреїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э36,0 +
Шифр НБУВ: РА322684

Рубрики:

      
4.

Котляр Є.О. 
Синагоги України другої половини XVI - початку XX століть як історико-культурний феномен: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Є.О. Котляр ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Вивчено культурологічний феномен синагог України другої половини XVI - початку ХХ ст. Висвітлено загальну історико-генетичну проблематику структури та знаковості єврейських сакральних будівель, що складає морфологічну та семантичну основу синагогальних споруд України. Досліджено історико-типологічну динаміку будівництва українських синагог, проведено їх класифікацію. Виявлено закономірності побудови, символічну структуру та стилістику архітектурно-художнього образу, його зв'язок з культурними процесами та єврейською ідентичністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ117.166(4УКР=ЄВР) + Э360.9(4УКР)-655 + Т3(4УКР=9Е)0-7
Шифр НБУВ: РА315133 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
Категорія: Релігія   
5.

Рибак О.А. 
Хасидизм як вияв реформаційних процесів в іудаїзмі на території Російської імперії в середині XVIII - на початку ХХ ст.: автореф. дис... канд. іст. наук: 09.00.11 / О.А. Рибак ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2008. — 17 с. — укp.

Проаналізовано реформаційні процеси в іудаїзмі, що відбувалися на території Російської імперії в середині XVIII - на початку XX ст. З'ясовано, що складна політико-економічна ситуація та духовний занепад в іудействі, викликані зовнішніми причинами, сприяли поширенню месіанських рухів та обумовили виникнення нової релігійної течії - хасидизму. Розкрито вплив хасидизму на реформування зовнішніх проявів релігії та її демократизацію, досліджено його поширення на території Російської імперії у межах осілості іудеїв і за кордоном. З'ясовано, що поступово на більшості територій хасидизм перетворився на цадикізм, сутність якого полягає в обожнюванні цадика, розкрито його роль як регресивної сили в іудействі. Встановлено, що боротьба хасидів з їх противниками міснагідами за домінування в єврейській спільноті закінчилась перемогою хасидизму та руйнацією традиційної єврейської общини. Доведено, що даний процес був поглиблений асиміляторською політикою царського уряду щодо іудеїв, яку підтримали представники єврейського просвітницького руху Гаскала. Зроблено висновок, що хасидизм, який у початковий період свого формування був релігійним реформаційним рухом, призвів до руйнації традиційної єврейської общини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э366 + Т3(0)0-7 +
Шифр НБУВ: РА359382

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Релігія   
6.

Андросова В.І. 
Хасидський рух Хабад у процесі адаптації до суспільно-політичних і соціокультурних реалій українського соціуму: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / В.І. Андросова ; НАН України, Ін-т філос. ім. Г.Сковороди. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Проаналізовано процес адаптації хасидського руху Хабад до суспільно-політичних і соціокультурних реалій українського соціуму. З'ясовано, що як і поява всього східноєвропейського хасидизму, Хабад не був детермінований винятково соціальними умовами. Доведено, що хасидизм сформував нову парадигму духовно-практичного освоєння традиційного іудаїзму. Встановлено, що Хабад Любавич як органічна частина феномену хасидизму відрізняється збалансованим поєднанням емоційної та раціональної складових. Виявлено, що на початку третього тисячоліття Хабад Любавич стає головною силою відновлення релігійної традиції на всьому пострадянському просторі, зокрема в Україні. Встановлено, що Хабад Любавич зміг імплементувати до сучасного українського контексту механізми залучення світського єврейства до релігійного життя, актуалізувати духовну, культурну та соціальну роль релігійної громади у сучасному соціумі. Доведено, що Хабад Любавич репрезентує цінності ортодоксального іудаїзму, в якому традиціоналізм і консерватизм не трансформується в агресивний фундаменталізм і ксенофобію. Зроблено висновок, що спрямованість на активний діалог з суспільством дає можливість руху Хабад Любавич успішно конкурувати і перемагати інших представників іудаїзму в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э368 +
Шифр НБУВ: РА362950

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського