Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (63)Книжкові видання та компакт-диски (82)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю959.0-994$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
1.

Дубчак Г.М. 
Внутрішньоособистісні конфлікти студентнів у період навчання у вузі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Г.М. Дубчак ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — Чернівці, 2000. — 19 с. — укp.

Наведено теоретичне й емпіричне дослідження проблеми внутрішньоособистісних конфліктів студентскої молоді, виникнення яких у період навчання у вузі обумовлено ціннісною сферою особистості, а саме, невідповідність значущості та доступності життєвих цінностей продукує внутрішньоособистісні конфлікти, які охоплюють ряд життєвих сфер особистості. Проведений аналіз емпіричних даних дозволив виділити у змісті внутрішньоособистісних конфліктів переживання з приводу власного здоров'я, сімейного життя та матеріально забезпеченого життя. Названі цінності є змістом внутрішньоособистісних конфліктів для студентів гуманітарного та природничого факультетів протягом усього періоду навчання у вузі, від 1 до 5 курсів. Виявлено ряд психологічних особливостей процесу переживання внутрішньоособистісних конфліктів студентами вузу: наявність негативного зв'язку між "Я-реальним" та "Я-ідеальним", що є показником внутрішньоособистісної конфліктності, рівень тривожності особистості може виступати мірою неадекватності "Я-реального" та "Я-ідеального"; рівень даної конфліктності позначається на самоставленні особистості, проявах тривожності, агресивності та фрустрації. Ці показники можуть бути емпіричними референтами внутрішньоособистісних конфліктів та виступати як індикатори їх виміру. Кореляційний аналіз результатів дослідження за вибраними методиками підтверджує достатню узгодженість між ними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ч481.43
Шифр НБУВ: РА310221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Богданова М.К. 
Педагогічні засади формування особистісного зорієнтованого спілкування майбутніх учителів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.К. Богданова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблему підготовки майбутніх учителів до особистісно зорієнтованого спілкування. Виявлено умови, що впливають на даний процес, розроблено структуру готовності студентів до особистісно зорієнтованого спілкування. Сформульовано критерії та ознаки рівнів сформованості спілкування, а також теоретично обгрунтовано та практично апробовано засоби формування особистісно зорієнтованого спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю959.0-994
Шифр НБУВ: РА311467 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Видиш М.М. 
Педагогічні основи формування моральних взаємовідносин у колективі кафедри військового навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 20.02.02 / М.М. Видиш ; Нац. акад. прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2000. — 18 с. — укp.

Проведено теоретико-педагогічний аналіз моральних взаємовідносин у колективі кафедри. Обгрунтовано основні шляхи та педагогічні умови підвищення ефективності формування моральних взаємовідносин у колективі кафедри військового навчального закладу. Розроблено "Комплексну цільову програму підвищення ефективності процесу формування моральних взаємовідносин у колективі кафедри вузу", "Основи методики формування моральних взаємовідносин у колективі кафедри вузу" та ряд інших документів і методик, які апробовано під час дослідно-експериментальної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)39-4 + Ю959.0-994 + Ю715.47
Шифр НБУВ: РА308428 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Костюшко Ю.О. 
Педагогічні умови підготовки майбутнього вчителя до міжособистісної взаємодії в ситуації конфлікту: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю.О. Костюшко ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2005. — 20 с. — укp.

Визначено сутність і структуру поняття "ситуація конфлікту" та споріднених з ним категорій. Розроблено й експериментально апробовано стратегію конструктивної міжособистісної взаємодії педагога з учнями у ситуації конфлікту як функції професійної поведінки. Удосконалено основні положення поетапної модульної організації навчального процесу з використанням активних форм і методів соціально-психологічної та педагогічної підготовки. Встановлено критерії визначення рівня готовності студентів до міжособистісної взаємодії в ситуації конфлікту та розроблено базову модель поведінки за даних умов. З'ясовано чинники та психолого-педагогічні передумови застосування індивідуального підходу до реалізації стратегії міжособистісної взаємодії в ситуації конфлікту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю959.0-994 +
Шифр НБУВ: РА335498

Рубрики:

      
5.

Черенщикова Д. В. 
Позитивна психотерапія як засіб оптимізації педагогічного спілкування у вищих навчальних закладах: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Д. В. Черенщикова ; ДВНЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника". — Івано-Франківськ, 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано функціонально придатну концептуальну модель та психологічні механізми оптимізації оптимального педагогічного спілкування у ВНЗ. Діагностовано структурно-функціональні показники цього спілкування у вищий школі, визначено вплив чинників статі та науково-педагогічного стажу на зміст і форму спілкування у ВНЗ. Розроблено, апробовано та перевірено ефективність експериментальної програми оптимізації педагогічного спілкуваня у ВНЗ, побудованої на базі психотехнологічного репертуару позитивної психотерапії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ч481.430
Шифр НБУВ: РА380046 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Полуніна О.В. 
Психологічна компетентність викладача вищого педагогічного навчального закладу як чинник успішності управління процесом учіння студентів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Полуніна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 16 с. — укp.

Встановлено значення психологічної компетентності у структурі професійно-педагогічної діяльності, з'ясовано специфіку впливу даної якості на зміст та способи управління педагогічним процесом. Створено й апробовано систему діагностичних процедур і прийомів розвитку психологічної компетентності у формі соціально-психологічного тренінгу. Встановлено залежність між рівнем сформованості психологічної компетентності й особливостями стилю педагогічного керівництва та психологічним кліматом у студентській групі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю959.0-994 + Ч489.511.421 +
Шифр НБУВ: РА331695

Рубрики:

      
7.

Любовецька І.Й. 
Психологічна організація взаємин учителів із обдарованими учнями: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Й. Любовецька ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Виявлено, що соціальні уявлення про цінність "обдарованості" визначають діяльність педагога й учнівську поведінку. На підставі результатів спостережень і опитувань педагогів у всіх колективах були "обдаровані" учні, однак реалізація діяльності таких дітей була істотно відмінною. Це засвідчило загальність поняття "обдарованість" і його визначеність структурно-ієрархічними характеристиками класного колективу та соціокультурними експектаціями педагогів і учнів. З'ясовано, що педагогічний процес, у якому не враховано необхідність прояву "обдарованості" учня, взаємопов'язаний з конфліктами. Одним з конфліктогенних чинників є суперечність між загальними вимогами організації педагогічного процесу й уявленнями про необхідність проявлення обдарованості в освітньому процесі. Зазначено, що школа вимагає "обдарованості", однак вона створює умови, які блокують цю особистісну якість. Таким чином, соціальні експектації виявляються фрустрованими. Констатовано: учні, щодо яких висуваються вимоги виявляти "обдарованість", стикаються з істотним тиском. Вимоги й очікування педагогів і класних колективів ніколи не бувають реалізованими, що зумовлює дезадаптацію обдарованих дітей. З'ясовано, що творча діяльність є адекватною формою відносин між учителями й обдарованими учнями, оскільки уможливлює розкриття здібностей і проявлення особистісних рис обдарованих учнів. Експериментально доведено, що тренінг творчого потенціалу вчителя позитивно позначається на роботі з обдарованими дітьми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю959.0-994 + Ч421.430 +
Шифр НБУВ: РА346081

Рубрики:

      
8.

Юрківський Є.В. 
Психологічні детермінанти конфліктності вчителя у педагогічній взаємодії: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Є.В. Юрківський ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Визначено показники соціально-психологічної детермінації конфліктності у педагогічній взаємодії. Розкрито чинники конфліктогенності учительської професії. Розроблено інтегральну оцінку вчительської конфліктності та негативного впливу конфліктних учителів на результати навчально-виховного процесу та становища в педагогічному колективі школи. Встановлено ефективні шляхи та способи запобігання конфліктам, розроблено інтегральну оцінку учительської конфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ч421.430
Шифр НБУВ: РА317199 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Теслюк В.М. 
Психологічні засади формування індивідуального стилю професійно-педагогічного спілкування у майбутніх викладачів вищого аграрного навчального закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.М. Теслюк ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування індивідуального стилю професійно-педагогічного спілкування у майбутніх викладачів вищого аграрного навчального закладу. Відображено основні напрями та підходи до вивчення індивідуальних стилів педагогічного спілкування у світовій й вітчизняній науці. Проведено диференціацію та визначено зміст індивідуальних стилів професійно-педагогічного спілкування у майбутніх викладачів-аграрників. Доведено, що сформованість індивідуальних стилів такого спілкування залежить від чинників мезо- та мікрорівнів спілкування у аграрного закладі. Виявлено стильові особливості професійно-педагогічного спілкування у майбутніх педагогів-аграрників, експериментально перевірено авторську програму формування ефективних і корекції неадекватних стилів професійно-педагогічного спілкування. Визначено психологічні умови формування ефективних індивідуальних стилів даного спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + П.р(4УКР)3-4 +
Шифр НБУВ: РА349658

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Рудзевич І.Л. 
Психологічні засоби подолання деструктивних конфліктів педагогів із старшокласниками: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Л. Рудзевич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Наведено визначення поняття "психологічні засоби подолання конфлікту". Розкрито суть наукового поняття про педагогічний конфлікт та його деструктивні форми. Апробовано діагностичні методи визначення деструктивного конфлікту у педагогічній сфері. Виявлено психологічні закономірності формування та застосування психологічних засобів подолання конфліктності у педагогічному процесі. Розроблено систему процедур формування психологічних засобів подолання деструктивних конфліктів відповідно до генетичних закономірностей психічного розвитку у ранній юності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ч421.430 +
Шифр НБУВ: РА340920

Рубрики:

      
11.

Шейнгольц В.П. 
Психологічні особливості суб'єкт-об'єктно-середовищних відносин: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / В.П. Шейнгольц ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Висвітлено основні положення побудови узагальненої оцінки ефективності суб'єкт-об'єктно-середовищних відносин, а також сумірність часткового значення кожного з чинників, що визначають одержання кінцевого позитивного результату діяльності. Узагальнено оцінки ефективності структури побудови, навчальної діяльності. Запропоновано критерії встановлення рівня професійної діяльності викладачів. Виявлені критерії оцінки кожної з складових цілісного процесу суб'єкт-об'єктно-середовищних відносин дозволяють цілеспрямовано забезпечувати його формування з урахуванням можливостей викладача, мотивації та здібностей тих, хто навчається, а також умов середовища забезпечення цих взаємодій. Наведено систему оцінок, яка дає можливість підвищити ефективність навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю959.0-994
Шифр НБУВ: РА316085 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Скок А.Г. 
Соціально-психологічні умови формування комунікативної толерантності у викладача вищого навчального закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / А.Г. Скок ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Проаналізовано соціально-психологічні умови формування комунікативної толерантності викладача вищого навчального закладу (ВНЗ). Розвинуто методичні засади та наведено результати емпіричного дослідження даної проблеми. Розкрито суть комунікативної толерантності викладача ВНЗ. Установлено недостатній рівень її розвитку в даних викладачів й основні вияви комунікативної нетолерантності (інтолерантності). Виділено основні типи викладачів ВНЗ. Установлено взаємозв'язок між рівнем розвитку їх загальної та комунікативної толерантності. З'ясовано психологічні чинники, які впливають на становлення комунікативної толерантності викладачів ВНЗ. Розроблено програму соціально-психологічної їх підготовки, спрямовану на формування даної толерантності. Наведено результати її еспериментального впровадження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.235 + Ч481.421 + Ю959.0-994 +
Шифр НБУВ: РА350049

Рубрики:

      
13.

Черкашина Т.В. 
Формування культури взаємин між викладачами і студентами у навчально-виховному процесі технікуму: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.В. Черкашина ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу передового психолого-педагогічного досвіду та проведеного дослідження процесу формування культури відносин між викладачами та студентами констатовано, що на сучасному етапі розвитку свідомості людини та її взаємозв'язків у соціумі самопізнання та самовдосконалення є найбільш ефективним способом утримання рівня культури в суспільстві від його подальшого зниження. На підставі узагальнення результатів педагогічного дослідження зроблено висновок, що у процесі визначення окремих складових культурного фону та побудови на основі одержаних результатів констатувального визначення, так званої "карти культурного фону" зафіксовано шість рівнів, чотири з яких розташовані у межах "карти", а два виходять за її межі. Зазначено, що висвітлені рівні у межах "карти культурного фону" відображають внутрішні якості суб'єктів педагогічного процесу, які об'єднують їх у групи на основі прийнятої "норми" та забезпечують можливість адекватного педагогічного впливу на кожну з них. Ефективність запропонованої системи з формування культури взаємин засвідчують суб'єкти експериментальної групи, що за досить короткий проміжок часу (2005 / 2006 навчальний рік) виявила здатність до самообмеження у вигляді добровільної відмови від використання нецензурних слів у повсякденні (12 %). З урахуванням логіки педагогічного експерименту установлено, що на стан культурного фону суб'єктів педагогічного процесу може позитивно впливати викладач, який свідомо ввійшов в систему самопізнання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.352.25 + Ю952.2 + Ю959.0-994 +
Шифр НБУВ: РА360706

Рубрики:

      
14.

Філь О.А. 
Формування психологічної готовності персоналу освітніх організацій до роботи в конкурентоздатній управлінській команді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.10 / О.А. Філь ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано особливості формування психологічної готовності персоналу освітніх організацій до роботи у конкурентоздантній управлінській команді. Розвинуто методичні засади та результати емпіричного дослідження з даної проблеми. Визначено психологічні особливості конкурентоздатної управлінської команди освітньої організації. Розкрито зміст і структуру психологічної готовності персоналу освітніх організацій до роботи в конкурентоздатній команді як системи мотивів, знань, умінь і навичок, особистісних якостей, необхідних для успішної командної роботи. Виявлено недостатній рівень розвитку основних компонентів психологічної готовності персоналу освітніх організацій до роботи в конкурентоздантній управлінській команді. Проаналізовано взаємозв'язок між орієнтацію на стиль "команда", основні функціонально-рольові позиції в команді та характеристиками конкурентоздатності персоналу освітніх організацій. Розкрито вплив певних професійно-організаційних і соціально-демографічних чинників, які визначають рівень розвитку психологічної готовності персоналу освітніх організацій до роботи у конкурентоздатній управлінській команді. Розроблено систему тренінгових програм для формування психологічної готовності персоналу освітніх організацій до даної роботи, наведено результати її експериментального впровадження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 +
Шифр НБУВ: РА345822

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського