Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (43)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>A=БОБРИЦЬК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 59
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Югай К. Д. 
Фізіологія травлення : Навч. посіб. / К. Д. Югай, О. М. Бобрицька, В. В. Кочеткова; Харк. держ. зоовет. акад. - Х. : Золоті сторінки, 2004. - 96 c. - укp.

Розглянуто функції травної системи тварин, механізми процесів травлення, а також перетворення поживних речовин у різних відділах шлунково-кишкового тракту. Висвітлено особливості травлення у тонкому та товстому кишечнику птахів, шлунках коня, свині, жуйних тварин.

Рассмотрены функции пищеварительной системы животных, механизмы процессов пищеварения, а также процессы переваривания питательных веществ в различных отделах желудочно-кишечного тракта. Освещены особенности пищеварения в тонком и толстом кишечнике птиц, желудках лошади, свиньи, жвачных животных.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*734.2 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662856 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Югай К. Д. 
Фізіологія центральної нервової системи, вищої нервової діяльності та етологія : Навч. посіб. / К. Д. Югай, О. М. Бобрицька, В. В. Кочеткова; Харк. держ. зоовет. акад. - Х. : Золоті сторінки, 2004. - 108 c. - Бібліогр.: с. 104. - укp.

Показано значення центральної нервової системи (ЦНС) та її вищого розділу - кори великих півкуль головного мозку у життєдіяльності організму тварини. Проаналізовано діяльність нервової системи, визначено роль окремих структур ЦНС у здійсненні безумовних і умовних рефлексів. Розглянуто питання етології сільськогосподарських тварин.

Показано значение центральной нервной системы (ЦНС) и ее высшего раздела - коры больших полушарий головного мозга в жизнедеятельности организма животных. Проанализирована деятельность нервной системы, определена роль отдельных структур ЦНС в осуществлении условных и безусловных рефлексов. Рассмотрены вопросы этологии сельскохозяйственных животных.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*739.1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662864 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бобрицька В. І. 
Формування здорового способу життя у майбутніх учителів : Моногр. / В. І. Бобрицька; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - Полтава : ТОВ "Полігр. центр "Скайтек", 2006. - 431 c. - Бібліогр.: 695 назв. - укp.

Викладено теоретико-методологічні та методичні основи формування здорового способу життя у вчителів. Проаналізовано особливості становлення і розвитку проблеми культивування даного способу життя в суспільній практиці, науці, підготовці вчителів. Описано модель формування здорового способу життя у вчителів в процесі їх професійної підготовки. Висвітлено науково-методичні основи формування готовності студентів педагогічних ВНЗ до організації здорової життєдіяльності.

Изложены теоретико-методологические и методические основы формирования здорового образа жизни в учителей. Проанализированы особенности становления и развития проблемы культивирования данного образа жизни в общественной практике, науке, подготовке учителей. Описана модель формирования здорового образа жизни в учителей в процессе их профессиональной подготовки. Освещены научно-методические основы формирования готовности студентов педагогических ВУЗ к организации здоровой жизнедеятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА676794 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дмитрієвський Д. І. 
Технологія лікарських препаратів промислового виробництва : навч. посіб. / Д. І. Дмитрієвський, Л. І. Богуславська, Л. М. Хохлова, Д. В. Рибачук, Л. О. Бобрицька, П. Д. Пашнєв. - 2-ге вид., доповн. - Вінниця : Нова кн., 2008. - 277 c. - Бібліогр.: с. 277. - укp.

З урахуванням використання сучасних технологій і обладнання у промисловому виробництві лікарських препаратів, а також впровадження міжнародних стандартів GMP надано інформацію про одержання лікарських форм промислового виробництва. Охарактеризовано основні процеси (випарювання, сушіння, подрібнювання) й апарати у фармацевтичному виробництві. Розкрито теоретичні основи процесу екстрагування. Висвітлено особливості виробництва рідких, густих і сухих екстрактів, екстрактів-концентратів, препаратів біогенних стимуляторів, лікувальних і профілактичних напоїв, а також лікарських засобів у желатинових капсулах. Проаналізовано нормативну документацію у сфері виробництва готових лікарських засобів.

С учетом использования современных технологий и оборудования в промышленном производстве лекарственных препаратов, в также внедрения международных стандартов GMP дана информации о получении лекарственных форм промышленного производства. Охарактеризованы основные процессы (выпаривания, сушки, дробления) и аппараты в фармацевтическом производстве. Раскрыты теоретические основы процесса экстрагирования. Освещены особенности производства жидких, густых и сухих экстрактов, экстрактов-концентратов, препаратов биогенных стимуляторов, лечебных и профилактических напитков, а также лекарственных средств в желатиновых капсулах. Проанализирована нормативная документация в сфере производства готовых лекарственных средств.


Індекс рубрикатора НБУВ: Л66 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА708952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бобрицька О. М. 
Вплив адреналіну і карбахоліну на обмін азотистих речовин в молочній залозі лактуючих кіз : Автореф. дис... канд. вет. наук : 03.00.13 / О. М. Бобрицька; Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. - Д., 2000. - 19 c. - укp.

Наведено експериментальні дані, які характеризують участь молочної залози лактуючих кіз в обміні аміаку, сечовини, аміноазоту та білків сироватки крові, а також роль адреналіну та карбахоліну в регуляції біосинтезу білків молока й обміну азотистих речовин між кров'ю і молочною залозою на фоні вимкнення Н-холінореактивної системи бензогексонієм. Встановлено, що молочна залоза лактуючих кіз на фоні 24 - 28-годинного голодування періодично поглинає з крові та виділяє у кров азотисті речовини, використовуючи їх для біосинтезу білків молока і тканин молочної залози. Під дією адреналіну зменшується інтенсивність поглинання азотистих метаболітів із крові молочною залозою та утворення білків молока, тоді як карбахолін посилює використання азотистих речовин, які притікають з кров'ю тканинами молочної залози для біосинтезу молочних білків. За даних умов адреналін діє безпосередньо через адренорецептори тканин або через центральні структури вегетативної нервової системи, тоді як карбахолін діє тільки через холінорецептори тканин організму без вмикання центральних Н-холінореактивних систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П60*725.11*723-642:Г297.32,022 + П661-273.97,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бобрицький В. М. 
Підвищення зносостійкості різальних елементів робочих органів грунтообробних машин : автореф. дис... канд. техн. наук / В. М. Бобрицький; Нац. трансп. ун-т. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Для дослідження динаміки взаємодії різального елемента (РЕ) з абразивним технологічним середовищем запропоновано фізичну імітаційну модель. Теоретично визначено й експериментально досліджено процеси формоутворення профілю РЕ деталей робочих органів грунтообробних машин за умов тертя та зношування в абразивному середовищі. Запропоновано використання лазерних технологій для керування властивостями робочих поверхонь РЕ і створення умов для реалізації ефекту самозагострювання. Завдяки комп'ютерному моделюванню визначено та теоретично обгрунтовано параметри напружено-деформованого стану РЕ у процесі їх взаємодії з абразивним технологічним середовищем. На підставі результатів стендових і експлуатаційних випробувань доведено вплив технологій лазерного зміцнення на ресурс і енергетичні показники робочих органів грунтообробних машин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1-5 + К751.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА353068 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Бобрицька Л. О. 
Розробка складу та технології капсул з натрію диклофенаком пролонгованої дії : Автореф. дис... канд. фармац. наук : 15.00.01 / Л. О. Бобрицька; Нац. фармацевт. акад. України. - Х., 2001. - 19 c. - укp.

Вперше обгрунтовано доцільність створення лікарського препарату на основі натрію диклофенаку пролонгованої дії. Розроблено науково-методичний підхід до створення лікарської форми у вигляді капсул пролонгованої дії. На основі раціонального використання фармацевтичних факторів вперше теоретично й експериментально обгрунтовано склад і технологію нового вітчизняного перепарату "Диклофенак-ретард", пролонгована дія якого підвищує ефективність лікування, знижує побічну дію та забезпечує зручність лікування ревматичних захворювань. Встановлено, що капсули "Диклофенак-ретард" проявляють антимікробні властивості щодо широкого спектра грампозитивних і грамнегативних бактерій незалежно від їх чутливості або стійкості до антибіотиків. За результатами фармакологічних досліджень встановлено, що розроблений препарат є ефективним протизапальним і аналгетичним засобом пролонгованої дії. Проведено порівняльний аналіз препарату "Диклоберл ретард" (Berlin-Chemie, Німеччина), який показав, що капсули "Диклофенак-ретард" забезпечують поступове всмоктування діючої речовини з ШКТ і тривале підтримання рівня її терапевтичних концентрацій у крові, необхідних для пролонгованої лікарської форми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.7/9 диклофенаком + Л663.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314373 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Бобрицька В. І. 
Теоретичні і методичні основи формування здорового способу життя у майбутніх учителів у процесі вивчення природничих наук : Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / В. І. Бобрицька; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2006. - 40 c. - укp.

Досліджено теоретичні та методичні засади формування здорового способу життя у майбутніх учителів у процесі вивчення дисциплін природничого циклу. З урахуванням результатів ретроспективного та зіставного аналізу національного та зарубіжного освітнього досвіду розроблено модель формування здорового способу життя у студентів педагогічних ВНЗ, яка в концептуальному вигляді відбиває принцип антропоцентризму, аксіологічний, компетентнісний, особистісно діяльнісний підходи у вивченні дисциплін природничого циклу та включає чотири взаємопов'язані компоненти: мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний, професійно-технологічний. Виокремлено комплекс організаційно-педагогічних прийомів раціональної життєдіяльності майбутніх учителів на етапі професійної підготовки. Визначено педагогічні умови, засоби та критерії оцінювання ефективності формування готовності студентів до удосконалення власної життєдіяльності на засадах здорового способу життя у період навчання у ВНЗ. Розроблено навчальні програми та методичні посібники для викладачів і студентів, здійснено їх апробацію у ВНЗ педагогічного профілю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)3-3,022 + Ч489.518.5

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: РА348150 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Огнев'юк В. О. 
"Мрії, вистраждані життям...": до 145-ї річниці з дня народження Б.Д. Грінченка : монографія: у 2 ч. Ч. 1 / В. О. Огнев'юк, Н. М. Гупан, Н. П. Дічек, А. М. Гальчинський, Н. М. Дятленко, С. І. Сафарян, О. О. Тарасенко, О. Є. Матвійчук, В. І. Бобрицька, Ю. І. Ковбасенко; Київ. міськ. пед. ун-т ім. Б.Д.Грінченка. - К., 2009. - 260 c. - укp.

Проаналізовано творчий доробок визначного українського вченого Б.Д. Грінченка. Висвітлено проблеми українського шкільництва, визначено аксіологічні домінанти педагогіки вченого, культуро- та мовознавчий аспекти його творчої спадщини. Розкрито основні засади сімейного виховання в родині Грінченків, педагогічні основи виховання у працях вченого. Розглянуто питання використання дитячих оповідань Б.Д. Грінченка у формуванні особистості учня початкових класів, його роль в українському національному відродженні.

Проанализировано творческое наследие выдающегося украинского учёного Б.Д. Гринченко. Освещены проблемы украинского школьного дела, определены аксиологические доминанты педагогики учёного, культуро- и языковедческий аспекты его творческого наследия. Раскрыты основы семейного воспитания в семье Гринченко, педагогические основы воспитания в трудах учёного. Рассмотрены вопросы использования детских рассказов Б.Д. Гринченко в формировании личности ученика начальных классов, его роль в украинском национальном возрождении.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4Грінченко,Б.Д.3 + Ч33(4УКР)52-8Грінченко,Б.

Рубрики:

Шифр НБУВ: В352175/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Оборонна політика: потреба реформ Збройних сил України : зб. матеріалів за результатами публіч. консультацій / ред.: , БогатирьоваР. В.; упоряд.: МельникО. , ЧумакВ. , ПрєсняковІ. , БобрицькийЛ. , ТокарЛ. ,; Апарат Ради нац. безпеки і оборони України. - К. : Заповіт, 2011. - 148 c. - укp.

Узагальнено та систематизовано результати публічних консультацій з питань оборонної політики, ініційованих Апаратом РНБО України у період з 15 серпня до 15 жовтня 2010 р. Центром Разумкова та Українським інститутом публічної політики. Висвітлено світові тенденції в цілому та в євроатлантичному й євразійському регіонах зокрема щодо оцінки безпекового середовища, а також воєнні аспекти світових тенденцій у даній сфері. Розглянуто питання міжнародного співробітництва України у сфері безпеки та оборони, загрози безпеці нашої держави, пов'язані з застосуванням збройних сил. Проаналізовано стан Збройних сил та оборонної промисловості України, головні напрями стабілізації ситуації та реформування даної галузі. Наведено характеристику системи управління оборонним сектором та головні напрями її вдосконалення. У додатках подано структуру сектору безпеки, методику формування (реформування) системи захисту від загроз, висвітлено засади державного стратегічного планування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111 + Ц4(4УКР) + Ф4(4УКР),30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС51754 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бобрицький С. М. 
Методи аналізу показників якості передачі мовного трафіку в мережах з пакетною комутацією : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.12.02 / С. М. Бобрицький; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. - Х., 2011. - 20 c. - укp.

Розроблено фонемний метод визначення спектрально-часових характеристик мовних фрагментів з виключенням тимчасових інтервалів, які відповідають загубленим пакетам у мережах з пакетною комутацією. Увагу приділено вдосконаленню метода визначення частот мовних формант, що заснований на математичній моделі групованих вибірок. Удосконалено метод VqMW спільного аналізу показників якості передачі мовного графіку на пакетному та контентному рівнях, який вперше разом враховує вплив групових втрат, угруповань втрат і джитера мережевої затримки в періоди мовних активностей і пауз, а також розроблено метод виявлення інтервалів угруповання втрат мовних пакетів по пакетним мереж з використанням кодеків з придушенням пауз мови та компенсацією втрат, заснований на аналізі фрагментів мовного трафіку в вейвлет-базисі Мейора.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.34-013.3 + З87-013

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА386237 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Волянський Ю. Л. 
Дослідження специфічної активності лікарського препарату на основі валацикловіру / Ю. Л. Волянський, Л. О. Бобрицька // Запорож. мед. журн. - 2011. - 13, № 6. - С. 103-105. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.811.6 + Р514.37-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16789 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Грищенко О. В. 
Корекція імунного дисбалансу в дівчат-підлітків з урогенітальним хламідіозом / О. В. Грищенко, Н. В. Лисицина, В. В. Бобрицька, С. О. Пак // Здоровье женщины. - 2009. - № 8. - С. 162-164. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

У процесі аналізу стану імунітету у дівчат віком 12 - 14 років із підтвердженим діагнозом урогенітального хламідіозу показано зниження імунорегуляторного індексу, супресію гуморальної ланки, зниження бактерицидності фагоцитів. Застосування в комплексному лікуванні хламідійної інфекції Лікопіду та Циклоферону призвело до нормалізації дисбалансу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.715.016-25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23282 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Югай К. Д. 
Метаболічна функція травної системи у овець / К. Д. Югай, О. М. Бобрицька, С. Л. Антіпін, Л. А. Водоп'янова // Наук.-техн. бюл. Ін-ту біології тварин та Держ. н.-д. контрол. ін-ту ветпрепаратів та корм. добавок. - 2012. - Вип. 13, N 3/4. - С. 48-51. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На ангіостомованих вівцях проведено дослідження характеру обміну азотистих речовин між кров'ю та травною системою "натщесерце".


Індекс рубрикатора НБУВ: П661-273.90

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72108 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Бобрицька В. 
Критерії та рівні готовності майбутніх учителів до формування здорового способу життя / В. Бобрицька // Рідна шк.. - 2009. - № 1. - С. 52-56. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано критерії та рівні готовності майбутніх учителів до формування здорового способу життя. Визначено структурні компоненти готовності студентів педагогічних ВНЗ до формування здорового способу життя, а саме: мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний, професійно-технологічний; розкрито їх змістові аспекти. Встановлено та охарактеризовано рівні готовності - досконалий, достатній, базовий та елементарний. Для визначення рівня готовності майбутніх учителів до організації здорового способу життя проаналізовано та оцінено наступні критерії (показники): мотиви, спрямовані на дотримання норм здорової життєдіяльності; знання теорії та практики формування здорового способу життя; уміння і навички програмування, організації та самооцінки своєї діяльності відповідно до вимог здорового способу життя, самоосвіти в означеній галузі; професійні вміння та навички моделювання діяльності (зокрема просвітницької) зі збереження і зміцнення здоров'я, формування здорового способу свого життя та інших людей.

Висвітлено результати експериментального дослідження, в процесі якого було враховано педагогічні умови, дотримання яких забезпечувало ефективність формування готовності майбутніх учителів до здорової життєдіяльності: цілісність, безперервність процесу формування системи знань, умінь і навичок організації здорової життєдіяльності; використання предметного поля природничих дисциплін; орієнтація процесу вивчення природничих дисциплін на суб'єктну позицію студента; мотиваційне забезпечення діяльності студента тощо. Зроблено відповідні висновки та розглянуто перспективні наукові пошуки автора щодо цієї проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бобрицька В. 
Формування у майбутніх учителів мотиваційно-ціннісного ставлення до організації здорової життєдіяльності / В. Бобрицька // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2007. - № 3/4. - С. 127-134. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито сутність поняття мотиваційно-ціннісного ставлення майбутніх учителів до організації здорової життєдіяльності. За результатами дослідження (1996 - 2007 рр.), проведеного на базі трьох ВНЗ України, виокремлено основні групи мотивів (соціальні, професійні, особистісного зростання), що визначають вибір студентами здорового способу життя. Обгрунтовано два підходи ("зверху вниз" і "знизу вгору") щодо формування у студентів мотиваційно-ціннісного ставлення до організації здорової життєдіяльності.

Раскрыта сущность понятия мотивационно-ценностного отношения к организации здоровой жизнедеятельности. По результатам исследования (1996 - 2007 гг), проведенного на базе трех ВУЗ Украины, выделены основные группы мотивов (социальные, профессиональные, личностного роста), определяющих выбор студентами здорового образа жизни. Обоснованы два подхода ("сверху вниз" и "снизу вверх") к формированию у студентов мотивационно-ценностного отношения к организации здоровой жизнедеятельности.

The idea of future teachers' motivation and value-building view on healthy lifestyle organization is considered in the paper. Basic groups of motives defining the student's choice of lifestyle are determined. Approaches to forming future teachers' motivation and value-building view on healthy lifestyle organization are highlighted and substantiated here.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Бобрицька В. І. 
Кейс-метод: актуалізація досвіду Великобританії в умовах сучасної університетської освіти в Україні / В. І. Бобрицька // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2012. - № 1/2. - С. 118-122. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто потребу освіти України у прикладних дослідженнях, розвитку нових методів і технологій, які сприятимуть становленню людської особистості на прикладі прогресивних країн. Проаналізовано досвід Великої Британії у створенні та застосуванні кейс-методів, упроваджених у процес професійної підготовки майбутніх фахівців у ВНЗ. Запропоновано широко відомі моделі Великобританії, подано рекомендації щодо їх застосування. Розкрито досвід застосування кейс-методу у процесі лекційного викладання у ВНЗ, самостійної роботи студентів, у вирішенні ситуаційних завдань, у рольових іграх. Висвітлено етапи створення технології кейсу у Манчестерському, Кентерберійському університетах. Констатовано, що перспективність застосування кейс-методу у практиці вітчизняної університетської освіти є надзвичайно актуальною.

Рассмотрена потребность образования Украины в прикладных исследованиях, развитии новых методов и технологий, способствующих становлению человеческой личности на примере прогрессивных стран. Проанализирован опыт Великобритании в создании и применении кейс-методов, внедренных в процесс профессиональной подготовки будущих специалистов в ВУЗ. Предложены широко известные модели Великобритании, даны рекомендации по их применению. Раскрыт опыт применения кейс-метода в процессе лекционного преподавания в ВУЗ, самостоятельной работы студентов, в решении ситуационных задач, в ролевых играх. Освещены этапы создания технологии кейс-метода в Манчестерском, Кентерберийском университетах. Констатировано, что перспектива применения кейс-метода в практике отечественного университетского образования является чрезвычайно актуальной.

Сonsidered the need for education in Ukraine in applied research, development of new methods and technologies that contribute to the formation of the human person as an example of advanced countries. The experience of Great Britain in the creation andapplication of case-method, introduced in the training of future professionals in colleges and universities. Proposed that the well-known model of the UK, recommendations for its use. Revealed the experience of case-method teaching in a lecture at universities, independent work of students, the decision of situational problems, role-playing games. Highlights the steps for creating technology of case-method at Manchester, University of Canterbury. It was stated that the prospect of the use of case-methodin the practice of domestic university education is extremely important.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4ВЕЛ) + Ч481.292

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Бобрицька В. І. 
Організаційно-педагогічні умови формування самоосвітньої компетенції майбутнього викладача вищої школи в умовах / В. І. Бобрицька // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2010. - № 2 (14). - С. 48-53. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Висвітлено актуальну проблему формування самоосвітньої компетенції майбутнього викладача вищої школи за умов магістратури. Уточнено зміст понять "самоосвіта", "компетенція". Узагальнено вітчизняні та зарубіжні напрацювання з даного дослідження. Визначено організаційно-педагогічні умови формування самоосвітньої компетенції магістрантів за умов модернізації системи організації навчального процесу, що передбачають: цілісність, безперервність досліджуваного процесу; застосування під час професійної підготовки майбутніх викладачів предметного поля навчальних дисциплін з метою формування вмінь і навичок самоосвіти; орієнтацію процесу формування самоосвітньої компетенції у магістрантів на їх суб'єктну позицію у здійсненні самоосвітньої діяльності; мотиваційне забезпечення самостійної пізнавальної діяльності студентів; застосування інноваційних технологій, зокрема інтернет-технологій, у процесі формування самоосвітньої компетенції майбутніх викладачів вищої школи.

Обоснована актуальность исследования проблемы формирования самообразовательной компетенции будущего преподавателя высшей школы в условиях магистратуры. Уточнено содержание понятий "самообразовательная компетенция", "самообразование" и "компетенция". Обобщены отечественные и зарубежные наработки с данной проблемы. Определены организационно-педагогические условия приобретения магистрантами самообразовательной компетенции в условиях модернизации системы организации процесса обучения.

In the article there has been substantiated the actuality of studying the problem of acquiring а self-learning competency of students majoring in Higher School Pedagogics. Moreover, based on the analyses of the scientific approaches to interpreting such terms as "self-learning" and "a competency", the intension of "а self-learning competency" has been specified. Besides, there has been generalized domestic and foreign best practice making the theoretical framework for studying the problem of acquiring а self-learning competency of students majoring in Higher School Pedagogics when taking Master degree program.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Бобрицька В. І. 
Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у вищій педагогічній освіті / В. І. Бобрицька // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2011. - № 16 (2). - С. 35-39. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Окреслено пріоритетні напрями підготовки майбутнього вчителя до застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено положення, обгрунтування яких забезпечить на теоретичному й прикладному рівнях застосування інформаційно-комунікаційних технологій у вищій педагогічній освіті: інформатизація у галузі вищої освіти повинна мати випереджувальний характер і визначати інформатизацію інших напрямів суспільної діяльності; інформатизація вищої освіти можлива за умови широкого впровадження в педагогічну практику психолого-педагогічних розробок, що дозволяють інтенсифікувати навчальний процес, реалізувати ідеї розвивального навчання за умов інформаційного суспільства. Узагальнено напрацювання учених з питань запровадження ІКТ у вищій педагогічній освіті, зокрема під час професійної підготовки майбутніх фахівців освітньої сфери, що дасть їм змогу реалізувати не тільки інформаційно-технологічні, але й психолого-педагогічні цілі, які виведуть процес шкільної освіти на якісно новий інноваційний рівень,забезпечать особистісно-професійний розвиток студентів вищого педагогічного навчального закладу. Запропоновано науково-методичне забезпечення навчального процесу, яке базується на застосуванні сучасної комп’ютерної та інтерактивної проектної техніки, поєднанні індивідуальної та групової діяльності у процесі професійної підготовки майбутнього вчителя.

Очерчены приоритетные направления профессиональной подготовки будущего учителя к использованию информационно-коммуникационных технологий. Определены положения, обоснование которых обеспечат на теоретическом и прикладном уровнях использование информационно-коммуникационных технологий в высшем педагогическом образовании. Отмечено, что информатизация в сфере высшего образования должна иметь опережающий характер и определять информатизацию других направлений общественной деятельности; информатизация образования возможна при условиях широкого внедрения в педагогическую практику психолого-педагогических разработок, которые позволяют интенсифицировать учебный процес, реализировать идеи розвивающего обучения в условиях информационного общества. Обобщены наработки ученых по вопросам внедрения ИКТ в высшем педагогическом образовании, во время професиональной подготовки будущих специалистов образовательной сферы, что даст им возможность реализировать не только иннформационо-технологические но и психолого-педагогические цели, которые обеспечат личностно-професиоанльное развитие студентов высшего педагогического заведения. Предложено научно-методическое обеспечение учебного процесса, которое базируется на применении компьютерной и интерактивно-проектной техники, сочетании индивидуальной и груповой деятельности в процесе професиональной подготовки будущего учителя.

Outlines the priorities for training future teachers to use information and communication technologies. The positions, which provide the rationale for theoretical and practical levels, the use of ICT in higher pedagogical education: information technology in higher education should be to determine the nature and preduprezhdatelny informatization of other areas of public activity, the computerization of education is available for wide implementation in terms of teaching practice psycho- educational developments that allow processes to intensify the training, carried at the idea of rozvivalnogo learning in the information society. Summarizing the achievements of scientists on the implementation of ICT in higher pedagogical education, during the training of the future specialists in the sphere of education that will enable them to not only carried at innformatsiono technological and psycho-educational purposes, which will provide student-profesioanlnoe development of students of higher pedagogical institutions. Proposed scientific and methodological support of educational process, which is based on the use of computer-design and interactive techniques, a combination of individual and group activity pattern during training of the future teacher.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Бобрицька В. І. 
Програма навчальної дисципліни «Освітня політика» як об’єкт системного педагогічного проектування / В. І. Бобрицька // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2012. - № 17. - С. 44-48. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Узагальнено досвід проектування змісту навчальної дисципліни «Освітня політика» за умов упровадження кредитно-модульної системи організації навчання у педагогічному університеті. Обґрунтовано науково-методичний підхід до розроблення змістового, операційного та підсумково-оцінювального компонентів програми означеної навчальної дисципліни. Визначено мету, завдання, укладено зміст розділів відповідно до навчальних модулів. Висунуто пропозиції щодо поділу навчальної дисципліни «Освітня політика» на два самостійні і, водночас, взаємопов’язані модулі: теоретико-методологічні основи освітньої політики і стан та перспективи розвитку освітньої політики: міжнародний та вітчизняний контекст. Виявлено, що у професійній підготовці студентів ОКР «спеціаліст» і «магістр» визначальною є сукупність різних форм організації навчального процесу, які сприяють удосконаленню змістового наповнення навчальних занять, самостійної роботи, контрольних заходів; організації семінарських, індивідуальних занять; розробленню дидактичного комплексу інформаційного забезпечення дисципліни; створенню якісних завдань для тематичного та модульного оцінювання навчальних досягнень студентів; виробленню чітких критеріїв і показників оцінювання індивідуальних навчально-дослідницьких завдань, результатів самостійної роботи студентів.

Обобщен опыт проектирования содержания учебной дисциплины «Образовательная политика» в условиях внедрения кредитно-модульной системы организации учебного процесса в многопрофильном университете. Обоснован научно-методический подход к разработке содержательного, операционного и итогово-оценочного компонентов программы исследуемой учебной дисциплины. Определены цель, задания, составлено содержание разделов в соответствии с учебными модулями. Предложено поделить данную учебную дисциплину на два самостоятельных и вместе с тем взаимосвязанных модуля: теоретико-методологические основы образовательной политики и состояние, перспективы развития образовательной политики: международный и отечественный контекст. Выявлено, что в профессиональной подготовке студентов «специалист» и «магистр» определяющим является совокупность различных форм организации учебного процеса, которые способствуют улучшению содержательного наполнения учебных занятий. Сформированы разные виды работ: самостоятельная, контрольная; организация семинарских, индивидуальных занятий; разработка дидактического комплекса информационного обеспечения дисциплины; заданий для тематического и модульного оценивания учебных достижений студентов, качественного оценивания индивидуальных учебно-исследовательских заданий, результатов самостоятельной работы студентов.

The article sums up experience of design the “Educational Policy” course in terms of introducing the creditmodular system of teaching process organization at the multiuniversity. It substantiates the scientificmethodical approach to the elaboration ofthe substantial, operational and finalestimated components of program of the investigated educational discipline. Summed up the experience of designing the content of the training course "Education Policy" in the introduction of credit-modular system of educational process in a multidisciplinary university. Sound scientific and methodical approach to the content, and the outcomes of operational and evaluative components of the program under study discipline. Defined goal, tasks, content is made in accordance with sections of the modules. Invited to share danuyu academic disciplines into two distinct yet interrelated modules: theoretical and methodological foundations of educational policy, the state and prospects of development of educational policy: international and domestic context. Revealed that the training of students of "specialist" and "master" is defining sukupnost different forms of educational managering that enhance substantive content of training. Formed by different types of work, self, control, organization of seminars, private lessons, develop didactic complex information management discipline tasks to thematic and modular chebnyh evaluating student achievement, quality evaluation of individual teaching and research assignments, the results of students' individual work.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського