Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (14)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=КОЖУХОВСЬК$<.>+<.>A=НАТАЛІЯ$<.>+<.>A=ІВАНІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Потапенко О. І. 
Етимологія української мови : Навч. посіб. / О. І. Потапенко, Л. П. Кожуховська, Л. Е. Довбня, Т. В. Чубань, Т. М. Левченко. - К. : Міленіум, 2002. - 204 c. - Бібліогр.: с. 199-204. - укp.

Розглянуто українську етимологію як науку та навчальну дисципліну, а також проблеми семантики. Розкрито суть понять про народну етимологію, історико-етимологічний принцип, етимологічний правопис. Охарактеризовано етимологічні словники та довідники. Наведено огляд основних фонетичних процесів та їх наслідків в історії розвитку слов'янських мов. Визначено взаємозв'язок етимології та етнолінгвістики.

Рассмотрены украинская этимология как наука и учебная дисциплина, а также проблемы семантики. Раскрыто содержание понятий о народной этимологии, историко-этимологическом принципе, этимологическом правописании. Охарактеризованы этимологические словари и справочники. Приведен обзор основных фонетических процессов и их последствий в истории развития славянских языков. Определена взаимосвязь этимологии и этнолингвистики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-933

Шифр НБУВ: ВА636234 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Потапенко О. І. 
Методика навчання української мови в ДВНЗ та середніх освітніх закладах. Кредитно-модульний курс : Навч.-метод. посіб. для студ. філол. спец. ВНЗ / О. І. Потапенко, Г. І. Потапенко, Л. П. Кожуховська, Л. Е. Довбня, Т. В. Чубань. - К. : Міленіум, 2006. - 330 c. - укp.

Зазначено, що за умов переходу вищої школи на стандарти європейської освіти особливої ваги набуває проблема формування високоерудованого, компетентного, творчого вчителя-словесника. З урахуванням кредитно-модульної системи викладено нові методологічні та методичні засади (ноосферний, аксіологічний, холістичний, особистісно орієнтований підходи), описано інноваційні технології навчання (діалогові, інтерактивні, тренінгові, інтеграційні, комп'ютерні), новітні методи (когнітивні, креативні, метод лінгвістичної інтуїції). Значну увагу приділено архітектоніці сучасного інноваційного уроку, засобам навчання.

Указано, что в условиях перехода высшей школы на стандарты европейского образования особое внимание приобретает проблема формирования высокоэрудированного, компетентного, творческого учителя-словесника. С учетом кредитно-модульной системы изложены новые методологические и методические основы (ноосферный, аксиологический, холистический, личностно ориентированный подходы), описаны инновационные технологии обучения (диалоговые, интерактивные, тренинговые, интеграционные, компьютерные), новейшие методы (когнитивные, креативные, метод лингвистической интуиции). Акцентировано внимание на архитектонике современного инновационного урока, средствах обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912 + Ш141.4-913

Шифр НБУВ: ВА683600 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Романюк О. Н. 
Використання методу Фонга для підвищення реалістичності зафарбовування тривимірних фігур за методом Гуро / О. Н. Романюк, В. О. Кожуховський // Вестн. Херсон. нац. техн. ун-та. - 2005. - № 2. - С. 269-273. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розроблено новий підхід до зафарбування тривимірних графічних фігур, що базується на комбінованому використанні методів Гуро і Фонга.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 + З970.632

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кожуховська Н. І. 
Забезпечення безпеки дорожнього руху шляхом адаптації водіїв до його складних умов : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.22.01 / Н. І. Кожуховська; Нац.трансп. ун-т. - К., 2001. - 18 c. - укp.

Розглянуто актуальні завдання сучасності - підвищення безпеки руху шляхом створення та застосування науково-методичного апарату аналізу та синтезу автоматизованих систем контролю дій водіїв, які працюють за складних умов дорожнього руху. Надано оцінку якості функціонування людино-машинних систем, зважаючи на особливості індивідууму в транспортних системах. Розроблено комплексну методику синтезу проектних варіантів автоматизованих систем об'єктивного контролю та їх аналізу, що базується на математичному моделюванні процесу функціонування технічних систем і дій водіїв. Розроблено та досліджено математичну модель та алгоритм функціонування автоматизованої системи об'єктивного контролю, що дозволяє здійснювати оцінку якості функціонування людино-машинних систем з урахуванням особливостей індивідууму та сучасних вимог до якості підготовки водіїв. Запропоновано комплексний підхід до реалізації об'єктивного контролю в процесі виконання полігонних учбових курсів для підвищення кваліфікації водія, його адаптації до складних умов дорожнього руху, удосконалення навичок і зміцнення обгрунтованості рішень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33р

Шифр НБУВ: РА314340 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кожуховська Л. П. 
Збагачення мовлення учнів 5-7 класів українською фразеологією : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. П. Кожуховська; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 1999. - 16 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено актуальній проблемі збагачення мовлення учнів українською фразеологією. В роботі знайшли відображення нові погляди лінгвістів на українську фразеологією, розглядаються принципи і критерії відбору українських фразеологізмів для шкільного словника-мінімуму, акцентується увага на етнокультурознавчому змісті фразеологічних одиниць. Запропоновано систему збагачення мовлення учнів українською фразеологією, ефективність якої обгрунтована теоретично і підтверджена практикою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912.33

Шифр НБУВ: РА305360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кожуховська А. І. 
Від національного до загальнолюдського: національна гідність у педагогічних поглядах О. П. Довженка / А. І. Кожуховська // Педагогіка і психологія. - 2009. - № 2. - С. 130-140. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проаналізлвано проблеми виховання національного характеру на основі творчої спадщини О. П. Довженка. Акцентовано на важливості проблеми національної самосвідомості та її прояву - національної гідності і на різних трактуваннях цього питання. Розглянуто державну політику щодо українства протягом тривалого часу, причини виникнення комплексу національної меншовартості.

Сделана попытка переосмыслить и объективно проанализировать проблемы воспитания национального характера на основании творческого наследия А. П. Довженко. Акцентировано на значительности проблемы национального самосознания и его проявления - национальном достоинстве и различном трактовании этого вопроса. Рассмотрена государственная политика относительно украинства на протяжении длительного времени, причины возникновения комплекса национальной недооценки.

The article touches upon the problems of national character, the opinions of the Ukrainian educational specialists, ethnopsychologists on the peculiarities of its forming. On the example of the research of O. Dovzhenko's creative works the ways of education of national dignity us a component of the Ukrainian national character are shown.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Ч311.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кожуховська А. 
Проблема формування національної свідомості в педагогічних поглядах Олександра Довженка / А. Кожуховська // Освіта і упр.. - 2006. - 9, № 3. - С. 193-196. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано проблеми виховання менталітету на засадах творчої спадщини О.Довженка, що має допомогти з'ясувати його педагогічну роль, а саме: виховання людини з високою національною свідомістю і самосвідомістю. Наголошено на вихованні, зорієнтованому на національних вартостях українців, а саме: прищепленні віри в українську ідею, що стане ядром розроблення цілісної системи ціннісних орієнтацій суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Білобровко Т. 
Соціально орієнтований маркетинг в освіті яу наукова проблема / Т. Білобровко, Л. Кожуховська // Пробл. заг. та пед. психології : зб. наук. пр. - 2011. - 13, Ч. 3. - С. 30-38. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано маркетингові функції в освіті, питання розширення їх соціальних складових у процесі становлення різних форм власності та видів освітніх закладів і установ в Україні на початку XXI ст. Зауважено, що соціально орієнтований маркетинг в освіті є найбільш адекватним механізмом забезпечення соціо- та гуманоцентричної переорієнтації освіти за умов ринкового суспільства, носить міждисциплінарний характер і є складовою філософсько-освітнього знання. Проаналізовано влив таких чинників, як угоди в межах європейського простору освіти та інші фактори, які спричинили кардинальні зрушення устоїв традиційної, освітньої системи і зумовили нагальну потребу регулювати нові умови, контролювати ситуацію на ринку освітніх послуг за допомогою сучасних наукових методологій, зокрема, маркетингових технологій і засобів. Відзначено поглиблення зв'язків між освітою та кар'єрою, з одного боку, та освітою і комерцією - з іншого, розширення соціально-емпіричної бази застосування маркетингу, збільшення номенклатури. Зазначено, що маркетинг освіти стрімко зайняв свою нішу в сучасному ринково-економічному глобальному просторі, усе активніше його принципи і методи застосовуються для просування освітніх послуг в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70437 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кожуховська Л. П. 
Гуманоцентрична складова лінгвософської світоглядної концепції Олександра Біляєва / Л. П. Кожуховська // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 37-40. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Визначено основні напрями наукових пошуків О. М. Біляєва – відомого українського вченого-філолога, лінгводидакта, педагога. Проаналізовано найважливіші положення його наукових теорій. Підкреслено роль ученого у становленні сучасної методики навчання мови як науки.

Обозначены основные направления научных поисков А. М. Беляева – известного украинского ученого-филолога, лингводидакта. Проанализиролваны важнейшие концепции его научных теорий, Подчеркнута роль ученого в становлении современной методики изучения языка как науки.

The main directions in O. M. Biliaiev’s scientific searches, the well-known Ukrainian philologist, scientist in linguistic didactic and teacher have been denoted. The most important points of the scientific theories are analyzed, the role of the scientist in the development of modern language methodic as a science is emphasized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912 г(4УКР)6 д

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кожуховська Л. 
Історія становлення роботи над збагаченням мовлення учнів українською фразеологією / Л. Кожуховська // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 25. - С. 71-74. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Систематизовано наукові дослідження та шкільну практику роботи над фразеологією, проаналізовано основні етапи становлення роботи над розвитком і збагаченням словникового запасу учнів засобами української фразеології. Виявлено, що в останні десятиріччя особливої актуальності набула проблема лінгводидактичного забезпечення змісту та форм роботи з фразеологізмами, підвищився інтерес педагогічної науки до завдань активізації процесу навчання.

Систематизированы научные исследования и школьная практика работы над фразеологией, проанализированы основные этапы становления работы над развитием и обогащением словарного запаса учеников средствами украинской фразеологии. Выяснено, что в последние десятилетия особую актуальность приобрела проблема лингводидактического обеспечения содержания и форм работы с фразеологизмами, повысился интерес педагогической науки к задачам активизации процесса обучения.

The article systematized research and school practice work on phraseology, analyzes the main stages of work on the development and enrichment of vocabulary students by means of Ukrainian phraseology.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кожуховська Л. 
Самоаналіз уроку як ефективний засіб формування у студентів-філологів фахових умінь / Л. Кожуховська // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 27. - С. 131-135. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Запропоновано актуальні форми самоаналізу уроку української мови як важливого чинника формування професійних якостей у майбутнього філолога, систематизовано найважливіші аспекти аналізу та самоаналізу уроку української мови студентами-філологами під час педагогічної практики, окреслено основні завдання щодо підготовки та проведення уроку.

Предложены актуальные формы самоанализа урока украинского языка как важного фактора формирования профессиональных качеств у будущего филолога, систематизированы важнейшие аспекты анализа и самоанализа урока украинского языка студентами-филологами во время педагогической практики, определены основные задачи по подготовке и проведению урока.

The article suggests the actual form of introspection lesson Ukrainian language as an important factor in the development of professional skills in the future philologist, organize the most important aspects of analysis and introspection lesson Ukrainian language students-philologists during teaching practice, outlined the main tasks for training and the lesson.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.260.2 + Ш141.14-913-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кожуховська Л. 
Традиційне та інноваційне в методиці викладання мови і літератури в школі у поглядах Н. Й. Волошиної та О. М. Біляєва / Л. Кожуховська, Н. Дига // Гуманітар. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2014. - Вип. 33. - С. 71-79. - Бібліогр.: 9 назв - укp.

Проаналізовано роль і значення наукових постатей сучасної української літературної та лінгвістичної дидактики – Н. Волошиної та О. Біляєва, визначено риси традиційного й інноваційного в методиці викладання філологічних дисциплін. Обгрунтовано основні пріоритети розвитку освітнього процесу в цілому й методичної науки зокрема, підкреслено важливу роль в організації такого процесу особистості керівника – спрямовуючої сили в будь-якій справі, особливо в науково-практичному функціонуванні цілої галузі педагогічної освіти. Стверджено, що науковий подвижницький шлях Н. Волошиної та О. Біляєва потребує більш детального вивчення й аналізу, тому що є надзвичайно актуальним у нелегкі часи становлення методичної науки в цілому та української національної наукової школи методики навчання української мови і літератури зокрема. Традиційне й інноваційне в методиці викладання філологічних дисциплін завжди гармонійно поєднувалося й розвивалося. Учителі української мови та літератури, співробітники лабораторій навчання української мови і літератури академічних установ України, викладачі педагогічних ВНЗ забезпечують нерозривний цикл у продукуванні ґрунтовних методик і технологій навчання та підготовки кадрів.

Проанализирована роль и значение научных фигур современной украинской литературной и лингвистической дидактики Н. Волошиной и А. Беляева, определены черты традиционного и инновационного в методике преподавания филологических дисциплин. Обоснованы основные приоритеты развития образовательного процесса в целом и методической науки в частности, подчеркнута важная роль в организации такого процесса личности руководителя – направляющей силы в любом деле, особенно в научно-практическом функционировании целой области педагогического образования. Отмечено, что научный подвижнический путь Н. Волошиной и А. Беляева требует более детального изучения и анализа, так как является чрезвычайно актуальным в нелегкие времена становления методической науки в целом и украинской национальной научной школы методики обучения украинскому языку и литературе в частности. Традиционное и инновационное в методике преподавания филологических дисциплин всегда гармонично сочеталось и развивалось. Учителя украинского языка и литературы, сотрудники лабораторий обучения украинскому языку и литературе академических учреждений Украины, преподаватели педагогических ВУЗ обеспечивают неразрывную связь в продуцировании фундаментальных методик и технологий обучения и подготовки кадров.

This article analyzes the role and importance of N. Voloshina and О. Belyaev – scientific figures of modern Ukrainian literature and linguistic didactics, determined by the features of traditional and innovative teaching methods in philological sciences, justified the main priorities of the educational process in general and science in particular methodological, emphasizes the important role of this process the individual leader-guiding and directing force in any business, particularly in the scientific and practical functioning of the whole field of teacher education. It is alleged that the scientific way of N. Voloshina and О. Belyaev require more detailed study and analysis, so that is extremely relevant in difficult times becoming methodical science in general and the Ukrainian national school of scientific methods of teaching Ukrainian language and literature in particular. Traditional and innovative teaching methods in philological sciences always harmoniously combined and developed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912 + Ш5(4УКР)р20-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Білобровко Т. І. 
Маркетинг освіти : навч.-метод. посіб. / Т. І. Білобровко, Л. П. Кожуховська, К. М. Кукушкін; ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - Переяслав-Хмельницький : СКД, 2011. - 136 c. - Бібліогр.: с. 106-107 - укp.

Узагальнено теоретичний і практичний матеріал із маркетингу освіти. Увагу приділено концепції маркетингу освітніх послуг (ОП), зокрема розглянуто суб'єкти маркетингу ОП і їх функції, описано принципи маркетингу й управління маркетинговою діяльністю на ринку ОП, охарактеризовано методи маркетингу та проведення досліджень. Розкрито поняття та структуру навколишнього маркетингового середовища, визначено його вплив на кон'юктуру ринку ОП. Висвітлено види й особливість ринку ОП відповідно до споживачів. Розглянуто різновиди конкуренції на ринку ОП. Подано інформацію щодо фінансових і маркетингових цілей освітніх установ. Окремо розглянуто питання коректування цін з урахуванням інфляції та послуг посередників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к94 я73 + У9(4УКР)497.40-211.1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА835055 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сігаєва Л. Є. 
Методика та методологія організації наукових досліджень. Управлінське документування : навч. посіб. для магістрів зі спец. 8.18010020 "Управління навчальним закладом" / Л. Є. Сігаєва, Т. І. Білобровко, Л. П. Кожуховська; ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - Переяслав-Хмельницький : СКД, 2014. - 180 c. - укp.

Розглянуто проблеми методики та методології організації наукових досліджень, зокрема подано інформацію про науку як систему знань, викладено методологію наукового пошуку. Уточнено методи та категоріальний апарат наукового дослідження. Представлено основні види наукових досліджень у вищій школі. Висвітлено питання документування й організації роботи з документами у процесі управлінської діяльності освітнім навчальним закладом. Наведено класифікацію організаційно-розпорядчих документів. Увагу приділено соціокультурному й етнопсихологічному контекстам ділового листування в управлінській діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.268 + Ч481.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА835054 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кожуховська Ю. В. 
Концепт ПОДОРОЖ у новогрецькій поезії XX ст.: лінгвокультурний та етнолінгвістичний аспекти : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.14 / Ю. В. Кожуховська; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ, 2018. - 17 c. - укp.

Увагу приділено комплексному дослідженню об'єктивації концепту ПОДОРОЖ у грецькій мовній та концептуальній картині світу на основі новогрецької поезії XX ст. Змодельовано ядерно-периферійну організацію будови концепту ПОДОРОЖ у новогрецькій поезії XX ст., зокрема її вербалізацію початку, середини та кінця сторіччя. З'ясовано компоненти подорожі та когнітивні ознаки концептів, що репрезентують подорож. На основі лексичних, стилістичних, синтаксичних засобів досліджено характер реалізації можливих траєкторій подорожі, уявлення про шлях, перешкоди та мету подорожі, передумови подорожі та сутність руху суб'єкта, та загалом, структуровано схему ДЖЕРЕЛО - ШЛЯХ - МЕТА. Суттєву увагу приділено вербалізації фрейму ПОДОРОЖ КОРАБЛЕМ зі слотами "суспільство", "уява", "мрія", "життя / людина", "смерть", "час". Окреслено репертуар метафор, які складають образний шар концепту ПОДОРОЖ, та уточнено метафоричний асоціативний фон ідеї подорожі. На основі аксіологічного аналізу розглянуто ціннісно-оцінний складник реалізації концептів - конституентів польової структури концепту ПОДОРОЖ у різні періоди XX ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ГРЕ)6-335

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА434955 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського