Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (9)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=ЛУЗІК$<.>+<.>A=ЕЛЬВІРА$<.>+<.>A=ВАСИЛІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Кулик М. С. 
Кредитно-модульно-рейтингова система навчальної діяльності : Навч.-метод. посіб. для слухачів системи підвищ. кваліфікації проф.-виклад. складу / М. С. Кулик, Е. В. Лузік, Н. В. Ладогубець; Нац. авіац. ун-т. - К., 2004. - 96 c. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Викладено основні питання інтеграції вищих навчальних закладів України до Європейського освітнього простору і впровадження кредитно-модульної системи з рейтинговою оцінкою знань у навчальний процес.

Изложены основные вопросы интеграции высших учебных заведений Украины в Европейское образовательное пространство и внедрения кредитно-модульной системы с рейтинговой оценкой знаний в учебный процесс.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА657081 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лузік Е. В. 
Риторика: майстерність переконання : Навч. посіб. Мод. 1 / Е. В. Лузік, Т. В. Ільїна; Нац. авіац. ун-т. - К., 2005. - 83 c. - Библиогр.: с. 81-83 - укp.

Розглянуто риторику як науку та мистецтво усної комунікації та засаду мисленнєво-мовленнєвої діяльності особистості, а також благодатне слово (гомілетику) як засіб формування духовної культури. Наведено закони риторики з метою формування комунікативних якостей, сприятливих для ефективного спілкування. Розкрито історичні аспекти формування риторики як науки та мистецтва.

Рассмотрена риторика как наука и искусство устной коммуникации, основа мыслительно-речевой деятельности личности, а также благодатное слово (гомилетику) как средство формирования духовной культуры. Приведены законы риторики, способствующие формированию коммуникативных качеств, благоприятных для эффективного общения. Раскрыты исторические аспекты формирования риторики как науки и искусства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш7 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348815 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гуманітарна освіта в технічному університеті: проблеми та перспективи : Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. "АВІА-2000" / ред.: Е. В. Лузік; Нац. авіац. ун-т. - К. : ІВЦ Держкомстату України, 2001. - 163 c. - укp.

Висвітлено класифікаційні можливості та перспективи наукового опису економічно-фінансової термінології. Розглянуто специфіку становлення та розвитку української фінансово-кредитної термінології. Проаналізовано принципові вимоги до роботи викладача іноземної мови у процесі навчання перекладу. Наведено етапи загального алгоритму дій та методичних завдань під час обробки науково-технічної іншомовної літератури та підготовки вторинних наукових текстів. Досліджено дидактичні можливості комп'ютерних телекомунікаційних мереж у новому прогресуючому напрямі в системі освіти - дистанційному навчанні з урахуванням методичної специфіки предмета навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.210я431 + С.р(4УКР)я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА611844 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Євтух М. Б. 
Математичне моделювання в психологічних та соціологічних дослідженнях : підруч. для студ. ВНЗ / М. Б. Євтух, . Кулик, Е. В. Лузік, Т. В. Ільїна. - К. : Інформ. системи, 2012. - 426 c. - Бібліогр.: с. 380 - укp.

Висвітлено теоретичні та методичні основи використання статистичних методик для математичної обробки психологічних і соціологічних даних. Надано класифікацію задач психологічних і соціологічних досліджень і методів їх вирішення. Розглянуто функціонально-орієнтовані статистичні критерії дослідження ознак: непараметричні критерії розбіжностей ознак для незв'язаних вибірок, критерії оцінки достовірності зсувів в значеннях досліджуваної ознаки або критерії змін, критерії погодження розподілу. Описано методи статистичної обробки експериментальних даних.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 с8 я73-1 + С5 в641.0 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС53809 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Лузік Е. 
Гуманітарна освіта в процесі підготовки спеціалістів профільних ВНЗ України: проблеми та перспективи / Е. Лузік // Філос. освіти. - 2006. - № 2. - С. 266-276. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто стратегію, зміст і найближчі перспективи розвитку гуманітарної освіти, від яких залежить спрямованість, характер і світогляд майбутніх фахівців профільних закладів вищої освіти. Досліджено роль гуманітарної освіти у зростанні інтегрованості сучасної освітньої системи в Україні та підвищенні її якісних показників у контексті європейської інтеграції суспільства. Розглянуто й охарактеризовано складові підготовки інтелектуала у профільному ВНЗ. Доведено, що для вдосконалення змісту гуманітарної підготовки у профільному ВНЗ необхідно використовувати фундаментальні загальнолюдські морально-етичні імперативи.

Рассмотрена стратегия, содержание и ближайшие перспективы развития гуманитарного образования, от которых зависит направленность, характер и мировоззрение будущих специалистов профильных учреждений высшего образования. Исследована роль гуманитарного образования в увеличении интеграции современной образовательной системы в Украине, повышении его качественных показателей в контексте европейской интеграции общества. Рассмотрены составляющие компоненты подготовки интеллектуала в профильном ВУЗ. Доказано, что в основе улучшения содержания гуманитарного образования в профильном ВУЗ должны находится ряд фундаментальных общечеловеческих морально-этических императивов.

The article deals with the strategy, the maintenance and immediate prospects of development of arts education on which the orientation depends, character and outlook of the future experts of profile establishments of higher education . The role of arts education in increase in integration of modern educational system in Ukraine and increase of quality indicators of education in a context of the European integration of a society is investigated. Making components of preparation of the intellectual in profile supreme school are considered. It is proved, that in a basis of improvement of the maintenance of humanitarian education in profile supreme school should there is a line of fundamental universal moral and ethical imperatives.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4Укр) + С.р(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Лузік Е. 
Особистісно-діяльнісний підхід до формування ключових компетентностей майбутніх фахівців авіатранспортної галузі / Е. Лузік, І. Борець // Вища шк.. - 2012. - № 10. - С. 33-38. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто особистісно-діяльнісний підхід до формування ключових компетентностей майбутніх фахівців авіатранспортної галузі в єдності особистісного та діяльнісного компонентів, сутність якого полягає в забезпеченні розвитку і саморозвитку особистості майбутнього фахівця на основі виявлення його індивідуальних особливостей. Визначено особливості та головні принципи особистісно орієнтованого підходу у професійній освіті майбутніх фахівців авіатранспортних систем. Констатовано, що методики та технології особистісно орієнтованої підготовки майбутніх фахівців транспортних систем сприяють утвердженню у навчальному процесі культу особистості студента, поваги до його життєвих, особистісних і професійних перспектив, визнання його цінності та самобутності, індивідуальності та неповторності, формуванню творчої особистості майбутнього фахівця транспортної сфери.

Рассмотрен личностно-деятельностный подход к формированию ключевых компетентностей будущих специалистов авиатранспортной отрасли в единстве личностного и деятельностного компонентов, сущность которых заключается в обеспечении развития и саморазвития личности будущего специалиста на основании выявления его индивидуальных особенностей. Определены особенности и главные принципы личностно-ориентированного подхода в профессиональном образовании будущих специалистов авиатранспортных систем. Констатировано, что методики и технологии личностно ориентированной подготовки будущих специалистов транспортных систем содействуют утверждению в учебном процессе культа личности студента, уважению к его жизненным, личностным и профессиональным перспективам, признанию его ценности и самобытности, индивидуальности и неповторимости, формированию творческой личности будущего специалиста транспортной отрасли.

is considered personal-active approach to the formation of key competencies of future professionals in the aviation industry of personal unity and activity components, the essence of which is to ensure the development and self-development of the future expert based on the detection of its specific features. The features and the basic principles of student-centered approach to professional education of future professionals air transportation systems. Stated that the methods and techniques of personality oriented training of future specialists transport systems contribute to the assertion in the learning process of the student's personality cult, respect for his life, personal and professional perspective, the recognition of its value and originality,individuality and uniqueness, the formation of the creative personality of the future specialist transport sector.


Індекс рубрикатора НБУВ: О5 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Лузік Е. 
Креативність як критерій якості в системі підготовки фахівців профільних ВНЗ України / Е. Лузік // Вища освіта України. - 2006. - № 3. - С. 76-82. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Наголошено на умовах, які зобов'язують педагога організовувати свою діяльність на творчій основі, зокрема моделювати можливі зміни в організації, структурі і змісті освітнього процесу. Акцентовано увагу на умовах, які визначають соціальну значущість вивчення закономірностей формування креативності в системі неперервної освіти. Розкрито соціальне та наукове значення важливості проблеми формування креативного фахівця. Вивчено суперечності між застарілою системою підготовки фахівців і сучасними соціальними і особистісними потребами професіонала. Відображено головну мету формування креативності особистості в системі неперервної освіти. Розглянуто методологічні підходи під час проектування формування креативності випускника вищої школи: системно-функціональний, інтегративний, особистісно-орієнтований. Здійснено наголос на тому, що креативність є твірним джерелом професійної діяльності та основою соціальної адаптації. Доведено, що креативність, як особова багаторівнева особистісна категорія андрагогіки, характеризується діалектичною тримірністю її складових: процесуальною, результативною і особистісною. Досліджено трактування поняття "креативність". Охарактеризовано інтелектуальний і соціальний види креативності. Підкреслено зв'язок вияву креативності з наявністю творчої особистості. Виділено головні риси характеру, передбачені моделлю творчої особистості професіонала. Оприлюднено результати запровадження психодіагностичної методики МЛО "Адаптивність" щодо виявлення впливу креативності освітнього середовища на ефективність адаптації.

Визначено загальнотеоретичний,гносеологічний та емпіричний напрями дослідження креативності у професійній педагогіці вищої школи. Проаналізовано відмінність креативних технологій від традиційних,педагогічних.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю945.1 + Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Лузік Е. 
Інтегративно-діяльнісний підхід як методологічна основа управлінської діяльності освітнім процесом у вищих технічних навчальних закладах / Е. Лузік // Вища освіта України. - 2009. - № 1. - С. 113-118. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто еволюцію розвитку поняття "система" дослідниками різних наукових шкіл та охарактеризовано сутність і зміст системного підходу. За результатами дослідження освітнього процесу у вищих технічних навчальних закладах як системи діяльності викладача та студента наведено характеристику структурних і функціональних компонентів і системотвірних факторів освітньої системи, які пов'язані з конкретними компонентами педагогічного менеджменту інтегративно-діяльнісної системи. Акцентовано увагу, що головною умовою функціонування освітнього процесу як інтегративно-діяльнісної системи є його розвиток внаслідок цілеспрямованої діяльності суб'єктів цього процесу.

Рассмотрена эволюция развития понятия лсистема» исследователями разных научных школ и охарактеризованы сущность и содержание системного подхода. По результатам исследования образовательного процесса в высших технических учебных заведениях как системы деятельности преподавателя и студента приведена характеристика структурных и функциональных компонентов и системообразующих факторов образовательной системы, которые связаны с конкретными компонентами педагогического менеджмента интегративно-деятельностной системы. Обращено внимание на то, что главным условием функционирования образовательного процесса как интегративно- деятельностной системы является его развитие вследствие целенаправленной деятельности субъектов этого процесса.

Characteristic of the main educational processТs components and its control is given with the usage of integrative-active approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ж.р(4УКР)3-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Методологія неперервної освіти та наукового дослідження : колект. монографія / Н. М. Рідей, Е. В. Лузік, Г. М. Падалка, В. М. Боголюбов, Ю. М. Лисецький, Н. М. Титова, В. І. Бобрицька, Р. Х. Вайнола, С. В. Яшник, В. А. Семиченко, В. О. Рахманов, Д. Г. Павленко, О. М. Слабецький, В. І. Тимошенко, О. І. Макієвський, Т. В. Шпотя, Л. Е. Піскунова, І. М. Силадій, Ю. В. Семенюк, О. В. Алпатова, І. А. Гамула, Л. П. Канова, А. М. Кокарєва, Л. О. Хоменко-Семенова, В. Л. Ходунова, Г. І. Васильєва, І. І. Василенко, Л. С. Волкова, О. А. Гончар, Н. І. Демченко, А. В. Білецька, О. Ю. Осипенко, І. А. Мельниченко, Д. Р. Карпюк, Є.А. Кузьменко, О. В. Когут, О. С. Козлюк, А. П. Овчатова, Н. М. Проскурка, О. В. Петровська, Д. П. Порощук; ред.: Н. М. Рідей, Е. В. Лузік. - Київ : Компринт, 2020. - 462 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Розкрито теоретико-методичні аспекти нарощення академічного потенціалу ноосферної освіти у проектній діяльності. Актуалізовано національні інтереси держави для реалізація в умовах гібридних загроз. Здійснено структурно-функціональний аналіз цільового призначення майбутніх менеджерів з професійною компетентністю безпеки. Обгрунтовано ефективність структурно-функціонального підходу, у якості парадигми дослідження управління як соціально-психологічного феномену. Конкретизовано проблеми та перспективи професійної підготовки майбутніх фахівців з публічного управління до педагогічної діяльності та сучасні проблеми та перспективи формування методики комунікативної компетентності зв’язку в майбутніх менеджерів у закладах вищої освіти. Встановлено роль професійної підготовки менеджерів для удосконалення системи управління національної безпеки України. Представлено систему формування професійної майстерності викладачів для глобального виміру демократизації освіти. Конкретизовано визначальні ознаки та аспекти дистанційного навчання, в тому числі засобами медіатехнологій зі забезпеченням електронного навчання в умовах екологічних загроз. Проаналізовано генезис розвитку пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку через екологічне виховання та позиції зарубіжних вчених впровадження інклюзивної освіти. Встановлено роль виховання морально-етичних цінностей у молодших школярів в системі БТЕМ-освіти та необхідність формування іншомовних компетентностей у вчителів початкових класів для педагогічної діяльності в умовах змішаного навчання. Запропоновано педагогічні умови професійної іншомовної підготовки офіцерів збройних сил України, модель формування професійної компетентності майбутніх механіків до технічного сервісу, педагогічні технології для формування екологічної компетентності майбутніх архітекторів. Виокремлено напрями і тенденції розвитку вищої освіти в XXI ст., освітні парадигми досвіду реалізації в теорії і практиці вищої школи. Презентовано моделі університетської системи освіти та інноваційні моделі освітньо-інформаційного середовища технічного університету, засади формування особистісної траєкторії успіху майбутнього фахівця в інформаційно-освітньому середовищі ЗВО. Проаналізовано моделі навчання та перспективи їх використання при підготовці практичних психологів. Встановлено роль толерантності при невизначеності особистісно-професійного становлення у підготовці авіаційних фахівців.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.207 + Ч311.268

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА860515 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Інноваційні освітні технології: світовий вітчизняний досвід використання в системі неперервної освіти = Innovative educational technologies: world and domestic experience of us in the system of continuing education : колект. монографія / ред.: Л. В. Барановська, Л. І. Морська, Е. В. Лузік, В. А. Семиченко, В. О. Рахманов, О. М. Семеног, В. І. Ковальчук, Т. С. Плачинда, Є. Харадзе, Т. Фудерер, Д. Лутць; Національний авіаційний університет, Жешувський університет, Краківський педагогічний університет, Загребський університет, Тбіліський державний університет імені Іване Джавахішвілі, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Житомирський державний університет імені Івана Франка, Льотна академія Національного авіаційного університету, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Національний університет "Львівська політехніка", Сумський державний педагогічний інститут імені А. С. Макаренка, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Білоцерківський національний аграрний університет, Українська інженерно-педагогічна академія, Комунальний заклад вищої освіти "Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського". - Київ : Білоцерківдрук, 2022. - 340 c. - укp. - англ.

Запропоновано матеріали, які висвітлюють досвід вітчизняних і закордонних учених з використання інноваційних освітніх технологій у системі неперервної освіти. Обгрунтовано історичні, теоретичні та методичні засади запровадження інновацій у підготовці фахівців різних освітніх рівнів. Приділено увагу аналізові, уточненню дефініцій ключових понять із зазначеної проблеми, уведенню нових інноваційно-освітніх, інноваційно-технологічних термінів до наукового обігу. Запропоновано досвід використання інноваційних освітніх технологій у професійній підготовці майбутніх педагогів, фахівців цивільної авіації, військових льотчиків, інженерів, працівників соціономічної сфери. Наведено наукові положення, практичні та методичні рекомендації учених стосовно розвитку критичного мислення здобувачів вищої освіти, формування в них цифрової компетентності, академічної та мовленнєвої культури дослідника, фахівця; створення індивідуальної освітньої траєкторії в умовах освітньо-інформаційного середовища закладу вищої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО38769 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського