Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (38)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.430$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 86
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Стоян Т. А. 
Студентство університетів підросійської України в другій половині XIX ст. / Т. А. Стоян. - К. : ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1998. - 28 c. - Бібліогр.: с. 26-28. - укp. - рус.

У праці на основі широкого кола джерел та публікацій автор аналізує станову структуру, чисельність, національно-віросповідальну приналежність, правове та матеріальне становище, ставлення до навчання, суспільно-політичну діяльність студентської молоді Харківського, Київського та Новоросійського університетів у другій половині ХIХ ст. Розглядається система соціально-охоронного регулювання, яка була запроваджена царським самодержавством з метою усунути можливість студентських політичних виступів, в першу чергу на національному грунті, русифікація університетської освіти в Україні. Досліджуються причини масових студентських виступів, їх гасла, форми боротьби студентства українських університетів з самодержавством.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ч433(4УКР)53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р85206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Булах І. С. 
Викладач-студент: психологія міжособистісних взаємодій : Навч.-метод. посіб. / І. С. Булах, Л. В. Долинська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005. - 106 c. - укp.

Висвітлено теоретичні аспекти міжособистісної взаємодії у системі "викладач - студент" та методики вивчення студентської групи. Проаналізовано особливості спілкування як форми міжособистісної взаємодії у ВНЗ. Розглянуто питання особистісно-професійного зростання в процесі взаємодії викладачів і студентів.

Освещены теоретические аспекты межличностного взаимодействия в системе "преподаватель - студент" и методики изучения студенческой группы. Проанализированы особенности общения как формы межличностного взаимодействия в ВУЗ. Рассмотрены вопросы личностно-профессионального роста в процессе взаимодействия преподавателей и студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.04р30-252 + Ч481.430р30

Шифр НБУВ: ВА666991 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Воронко Л. А. 
Педагогічне керівництво як проблема успішної діяльності студентів / Л. А. Воронко, Н. М. Колєватова // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 24. - С. 44-47. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено і обгрунтовано пріоритет системи гнучкого керівництва діяльністю студентів, його перевагу над системою жорсткого авторитарного керівництва.

Исследовано и обосновано приоритет системы гибкого руководства деятельностью студентов, его преимущество над системой жесткого авторитарного руководства.

System priority of students activities pliable guidance, its advantage over a firm authoritarian system guidance is investigated and grounded in this artick.


Ключ. слова: соціологічні, педагогічні і психологічні фактори, мотивації навчання
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Крайняя Н. В. 
Проблема гуманизации взаимоотношений учителя и студентов / Н. В. Крайняя // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 22. - С. 219-221. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Досліджено проблеми гуманізації взаємовідносин учителя та студентів, засвідчено, що особистісно-орієнтоване виховання за сучасних умов є найважливішим завданням.

Отмечено, что исследования проблемы гуманизации взаимоотношений учителя и студентов свидетельствуют, что личностно-ориентированное воспитание гармоничной личности в современных условиях является важнейшей задачей.

The investigation of problem of humanism of relations between the teacher and student evidences that personally-competent education of harmonistic personality in contemporary conditions are the main aim.


Ключ. слова: воспитание, личность, гуманизация, гармония, взаимоотношения, учитель
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Булах І. С. 
Психологічні аспекти міжособистісної взаємодії викладачів і студентів : Навч.-метод. посіб. / І. С. Булах, Л. В. Долинська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2002. - 116 c. - укp.

Висвітлено аспекти міжособистісної взаємодії у системі викладачів і студентів, запропоновано методики вивчення студенської групи. Розглянуто особливості психології взаєморозуміння, зокрема, рефлексію (самосприйняття) самого себе, розуміння іншого, визначено психологічні правила спілкування. Охарактеризовано конфліктні ситуації та стилі поведінки, запропоновано способи їх вирішення за допомогою діалогу-спілкування. Визначено рівень міжособистісних взаємодій студентів академічної групи, обговорено психологічні особливості установлення контакту викладача з батьками студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994я73 + Ч481.430я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА620859 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Співдружність вченого і студента у підвищенні якості освіти в умовах реформування вищої школи : Тези доп. на Міжнар. наук.- метод. конф. 6 - 7 груд. 2001 р. / ред.: В. І. Большаков; Рада ректорів вищ. навч. закл. Дніпропетр. обл. Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт. - Д., 2001. - 207 c. - укp.

На підставі співдружності вчених і студентів висвітлено досвід організації навчально-виховної та науково-дослідної роботи у вузі щодо вдосконалення якості підготовки спеціалістів. На прикладі занять з курсу "Українська ділова мова" розглянуто особливості праці викладача та студента на кафедрах гуманітарного циклу. Висвітлено роль і місце спеціальності "менеджмент зовнішньоекономічної діяльності" за умов глобалізації світової економіки. Наведено оцінку педагогічних здібностей викладача студентами вузу. Розглянуто принципи побудови дистанційних курсів з математичних дисциплін, а також наукову працю студентів як фактор підвищення якості освіти. Проаналізовано вплив викладача на формування готовності студента економічного факультету до педагогічної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430я431

Шифр НБУВ: ВА619154 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Авдєєва І. М. 
Інноваційні комунікативні технології в роботі куратора академгрупи : навч. посіб. / І. М. Авдєєва, І. М Мельникова; МОН України. - К. : Професіонал, 2007. - 304 c. - Бібліогр.: с. 288-289 . - укp.

Розглянуто методологічне забезпечення процесу впровадження гуманістичних особистісно-орієнтованих технологій освіти у діяльність вищих навчальних закладів. Розкрито роль куратора у процесі гуманізації вищої освіти, визначено основні напрямки його роботи з фасилітації особистісного розвитку майбутніх спеціалістів. Викладено принципові засади й технології фасилітаційної взаємодії у педагогічному процесі. Описано структурно-функціональну модель та основні психотехнічні прийоми суб'єкт-об'єктної взаємодії. Розроблено методологію та технологію групового тренінгу, обгрунтовано шляхи вирішення проблеми оптимізації соціальної адаптації студентів до навчання у ВНЗ.

Рассмотрено методологическое обеспечение процесса внедрения гуманистических личностно-ориентированных технологий образования в деятельность высших учебных заведений. Раскрыта роль куратора в процессе гуманизации высшего образования, определены основные направления его работы по фасилитации личностного роста будущих специалистов. Освещены базовые принципы и охарактеризованы технологии фасилитационного взаимодействия в педагогическом процессе. Описана структурно-функциональная модель и основные психотехнические приемы субъект-объектного взаимодействия. Разработана методология и технология группового тренинга, обоснованы пути решения проблемы оптимизации социальной адаптации студентов к обучению в ВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 р30 + Ч481.430 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА690861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Панченко Л. Ф. 
Співтворчість викладача та студента в інформаційно-освітньому середовищі університету / Л. Ф. Панченко // Освіта на Луганщині. - 2008. - № 1. - С. 48-51. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто нові можливості інформаційно-освітнього середовища університету для співтворчості викладачів і студентів та проаналізовано можливі шляхи та форми такої співтворчості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Науменко Н. В. 
Валеологічні аспекти співпраці викладача та студентів в аудиторії / Н. В. Науменко // Наук. пр. Нац. ун-ту харч. технологій. - 2008. - № 24. - С. 85-88. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано особливості роботи в аудиторії з валеологічної точки зору. Показано, що адекватне сприйняття навчального матеріалу студентами зумовлюється багатьма чинниками, серед яких - здоровий мікроклімат навчального приміщення та творча взаємодія лектора та слухачів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Микитюк Г. Ю. 
Взаємини викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього вчителя : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г. Ю. Микитюк; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Розкрито суть і зміст, обгрунтовано структуру та емпіричні показники стосунків у системі студент - викладач. Показано місце та роль взаємин у цілісному педагогічному процесі педагогічного коледжу, проаналізовано механізми їх впливу на професійно-рольову ідентифікацію, пізнавальну активність, самооцінку майбутніх учителів. Виявлено динаміку, психологічні труднощі й особливості взаємин упродовж навчання студентів. Теоретично обгрунтовано та апробовано комплексну систему роботи з оптимізації взаємин викладачів і студентів як критерійц становлення особистості майбутнього вчителя, яка передбачає: діагностування динаміки даних стосунків з метою їх корекції та поглиблення; врахування особливостей раннього юнацького віку та специфіки організації навчально-виховного процесу в педагогічному коледжі; запровадження в навчальний процес активних методів діалогічного навчання; проведення цілеспрямованої психокорекційної та психоконсультаційної роботи з викладачами та студентами щодо підвищення їх психологічної культури та розвитку соціально-психологічних умінь.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ю940.91 + Ю940.3-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324962 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Швед О. М. 
Вплив комунікативних особливостей студентів на ефективність навчання у вищому навчальному закладі : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. М. Швед; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004. - 20 c. - укp.

Подано структуру комунікативних характеристик, а також психологічні компоненти комунікативної активності особистості. Досліджено психологічні умови, що спричинюють комунікативну природу навчальної діяльності та створюють основи для реалізації комунікативних особливостей студентів, а також оптимізують їх комунікативну активність та забезпечують успішність відповідної підготовки. Показано рівень розвитку комунікативних характеристик і активності студентів у реальній практиці навчальної діяльності. Емпірично встановлено взаємозв'язок між недостатнім рівнем вияву даної активності та неадекватною мотивацією навчання. Зазначено щодо необхідності проведення комунікативної підготовки. Теоретично обгрунтовано її структуру в студентів. За результатами дослідження встановлено, що розвиток комунікативної активності сприяє оптимізації навчальної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10 + Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329292 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Гапійчук І. М. 
Педагогічні умови емоційної взаємодії "викладач - студент" у процесі навчання у класичному університеті : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І. М. Гапійчук; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. - О., 2003. - 21 c. - укp.

Уточнено поняття "дидактична емоційна взаємодія". Визначено критерії, показники прояву та рівневу характеристику емоційної взаємодії "викладач - студент" у процесі навчання в класичному університеті. Розроблено спецкурс "Основи дидактичної емоційної взаємодії". Обгрунтовано й експериментально апробовано модель реалізації зазначеної позитивної дидактичної емоційної взаємодії на прикладі підготовки фахівців педагогічного напрямку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325044 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Пісоцька О. О. 
Виховання культури взаємодії викладачів і студентів в університетському освітньо-виховному просторі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. О. Пісоцька; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2010. - 20 c. - укp.

Вперше на теоретико-методологічному та технологічному рівнях розглянуто у цілісному вигляді проблему виховання культури взаємодії викладачів і студентів в освітньо-виховному просторі університету. Розроблено й експериментально перевірено педагогічні технології виховання культури взаємодії викладачів і студентів. Уточнено сутність категорій "культура взаємодії", "діалогічна взаємодія", "партнерство" як інноваційної форми діалогічної взаємодії. Вдосконалено ідеї співтворчої діяльності викладачів і студентів, спрямованих на розвиток їх особистісного комунікативного потенціалу, на професійно-особистісний розвиток викладача та студента, на сумісну пізнавальну та науково-дослідну діяльність, на їх систему цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376401 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Купенко О. В. 
Людина для людей: на шляху зростання (теоретико-методологічні та технологічні засади управління проектною діяльністю студентів вищого навчального закладу) : [монографія] / О. В. Купенко; Сум. держ. ун-т. - Суми, 2008. - 296 c. - укp.

Розкрито сутність свідомого вільного вибору як визначальної ознаки людської істоти. Висвітлено гуманістичний і прагматичний аспекти формування соціальних комунікацій, показано їх значення як способу вирішення людських проблем на локальному та глобальному рівні. Наведено характеристику проектної діяльності як форми управління у соціальному просторі, розглянуто способи її реалізації. Розкрито особливості формування та функціонування соціально-педагогічної метасистеми управління проектною діяльністю студента як суб'єкта соціального простору.

Раскрыта сущность свободного выбора как определяющего признака человеческой особи. Освещены гуманистический и прагматический аспекты формирования социальных коммуникаций, показано их значение как способа решения человеческих проблем на локальном и глобальном уровне. Дана характеристика проектной деятельности как формы управления в социальном пространстве, рассмотрены способы ее реализации. Раскрыты особенности формирования и функционирования социально-педагогической метасистемы управления проектной деятельностью студента как субъекта социального пространства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч481.430 + С5*333.641

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА727208 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гончар О. В. 
Педагогічна взаємодія учасників навчального процесу в системі вищої освіти України (історико-педагогічний аспект) : монографія / О. В. Гончар; МОНМС України, Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х. : ХНАДУ, 2011. - 423 c. - Бібліогр.: с. 384-423. - укp.

Досліджено стан розробленості проблеми розвитку ідеї педагогічної взаємодії учасників навчального процесу в системі вищої освіти (ВО) України другої половини XX ст., теоретично обгрунтовано феноменологічну сутність поняття педагогічної взаємодії. Охарактеризовано тематичний тезаурус, що дозволяє визначити "термінологічне поле" навчальної взаємодії викладача та студента й орієнтуватися у термінологічному просторі сучасної освіти. Визначено основні етапи та провідні тенденції розвитку ідеї педагогічної взаємодії учасників навчального процесу в системі ВО України досліджуваного періоду. Розкрито особливості її реалізації у вищій гуманітарній і технічній школі. Виявлено переваги та недоліки в організації педагогічної взаємодії учасників навчального процесу в системі ВО України в історичній ретроспективі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА739926 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Черенщикова Д. В. 
Позитивна психотерапія як засіб оптимізації педагогічного спілкування у вищих навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Д. В. Черенщикова; ДВНЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника". - Івано-Франківськ, 2011. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано функціонально придатну концептуальну модель та психологічні механізми оптимізації оптимального педагогічного спілкування у ВНЗ. Діагностовано структурно-функціональні показники цього спілкування у вищий школі, визначено вплив чинників статі та науково-педагогічного стажу на зміст і форму спілкування у ВНЗ. Розроблено, апробовано та перевірено ефективність експериментальної програми оптимізації педагогічного спілкуваня у ВНЗ, побудованої на базі психотехнологічного репертуару позитивної психотерапії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380046 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Птахіна О. М. 
Проектування взаємодії учасників педагогічного процесу в системі дистанційного навчання майбутніх економістів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. М. Птахіна; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Луганськ, 2011. - 20 c. - укp.

Розкрито сутність та особливості реалізації взаємодії студентів та викладачів за умов дистанційного навчання. Розроблено модель взаємодії суб'єктів педагогічного процесу в системі дистанційного навчання майбутніх економістів, визначено особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій синхронної та асинхронної взаємодії у дистанційному навчанні. Теоретично обгрунтовано та впроваджено технологію проектування взаємодії учасників педагогічного процесу в системі дистанційного навчання майбутніх економістів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290 + Ч481.430 + У. р3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА378695 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Гончар О. В. 
Розвиток ідеї педагогічної взаємодії учасників навчального процесу вищої школи у вітчизняній педагогічній думці (друга половина XX століття) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / О. В. Гончар; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2011. - 39 c. - укp.

Висвітлено проблему розвитку ідеї педагогічної взаємодії учасників навчального процесу вищої школи у вітчизняній педагогічній думці другої половини XX століття та теоретично обгрунтовано феноменологічну сутність поняття "педагогічної взаємодії". Розкрито соціально-політичні й організаційно-педагогічні передумови становлення та розвитку ідеї педагогічної взаємодії учасників навчального процесу в системі вищої освіти. Обгрунтовано етапи й особливості розвитку ідеї педагогічної взаємодії учасників навчального процесу в системі вищої освіти даного періоду. Узагальнено досвід організації педагогічної взаємодії учасників навчального процесу у вітчизняній вищій освіті даного періоду. Охарактеризовано переваги та недоліки в організації педагогічної взаємодії учасників навчального процесу в системі вищої освіти у визначених хронологічних межах. Висвітлено прогностичні тенденції розвитку навчальної взаємодії у контексті світового освітнього процесу на межі XXI століття. Уведено до наукового обігу значну кількість невідомих і маловідомих архівних документів (67), окремих фактів і теоретичних положень, пов'язаіних з розвитком теорії та практики ідеї педагогічної взаємодії учасників навчального процесу у вищій школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ч33(4РОС)63/64

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА384562 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Лагошный А. Ю. 
Сотрудничество куратора и студенческого самоуправления в процессе реализации Болонского соглашения / А. Ю. Лагошный // Вісн. Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт. - 2009. - № 8. - С. 39-43. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ч481.427 + Ч481.431

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69446 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Прохоров О. А. 
Формування готовності майбутніх офіцерів до професійної діяльності на засадах педагогічного менеджменту : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. А. Прохоров; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Черкаси, 2011. - 19 c. - укp.

Визначено сучасні наукові підходи до проблеми дослідження: системний, аксіологічний, діяяльнісний, особистісно орієнтований, компетентнісний, технологічний. Проаналізовано процес становлення менеджменту в його історичному розвитку. Обгрунтовано організаційні, методичні та психолого-педагогічні умови формування готовності майбутніх офіцерів до професійної діяльності на засадах педагогічного менеджменту (ЗПМ). Розкрито структуру професійної компетентності майбутнього офіцера, визначено критерії та рівні її сформованості. Розроблено педагогічні умови та технологію формування готовності майбутніх офіцерів до професійної діяльності на ЗПМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ц4(4УКР)301 + Ц4(4УКР)390-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА379904 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського