Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (52)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>A=МАРУСИН$<.>+<.>A=ИГОР$<.>+<.>A=СТАНИСЛАВОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Миколайський М. В. 
Клінічна психодіагностика : навч. посіб. / М. В. Миколайський, М. М. Марусинець; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ : Плай, 2009. - 278 c. - Бібліогр.: с. 272-273. - укp.

Розглянуто основні завдання та методичні засади клінічної психодіагностики. Розкрито морально-етичні (деонтологічні) принципи роботи клінічного (медичного) психолога. Проаналізовано особливості застосування методу спостереження та клінічного інтерв'ю. Наведено методики клініко-психологічної діагностики властивостей і психічних станів особистості, порушень міжособистісних відносин і внутрішньоособистісних конфліктів, типів ставлення до хвороби, патопсихологічних синдромів, інтелектуальних розладів у дітей. Запропоновано методи діагностики розладів сенсомоторної сфери й уваги, мислення, встановлення послідовності подій, а також дослідження пам'яті та самооцінки. Висвітлено теоретичні засади нейропсихологічної діагностики.

Рассмотрены основные задачи и методические основы клинической психодиагностики. Раскрыты морально-этические (деонтологические) принципы работы клинического (медицинского) психолога. Проанализированы особенности применения метода наблюдения и клинического интервью. Даны методики клинико-психологической диагностики свойств и психических состояний личности, нарушений межличностных отношений и внутриличностных конфликтов, типов отношения к болезни, патопсихологических синдромов, интеллектуальных растройств у детей. Приведены методы диагностики нарушений сенсомоторной сферы и внимания, мышления, установления последовательности событий, а также исследования памяти и самооценки. Освещены теоретические основы нейропсихологической диагностики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р64-4 я73 + Ю948.1 с. я73-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА711773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Марусинець М.  
Прикладні аспекти дослідження професійної ідентичності особистості / М. Марусинець // Соц. психологія. - 2005. - № 3. - С. 90-97. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Процес побудови "образу Я" як компонента соціального світу розглянуто не з позицій протиставлення суб'єкта і об'єкта, а як їх взаємодію в побудові образу світу і власного "образу Я" (теорія соціальної ідентифікації). Зроблено спробу інтерпретувати цей підхід щодо соціально-психологічного дослідження проблем професійної ідентифікації сучасної молоді.


Ключ. слова: особистість, ідентичність, професійна ідентичність
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + С5*5*332.111.3-231.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Марусинець М. М. 
Професійна рефлексія майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика формування : монографія / М. М. Марусинець; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника. - Івано-Франківськ; Умань : ПП Жовтий О.О., 2012. - 419 c. - Бібліогр.: с. 335-374. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади дослідження феномену "професійна рефлексія", розглянуто його як чинник професійного становлення майбутнього вчителя початкових класів. Описано методологію та методику дослідження стану сформованості професійної рефлексії майбутніх учителів початкових класів. Висвітлено стан сформованості професійної рефлексії відповідно до критеріальної бази дослідження. Обгрунтовано концепцію та теоретичне моделювання системи формування професійної рефлексії у майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки. Охарактеризовано етапи формувального експерименту і динаміку розвитку досліджуваного феномену у студентів, які навчаються за різних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА756681 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Боцюрко В. І. 
Нові підходи до лікування цукрового діабету 2 типу / В. І. Боцюрко, О. В. Марусин // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Пульс. - 2008. - № 4. - С. 74-78. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Надано аналітичний огляд щодо обгрунтування застосування для пероральної терапії цукрового діабету 2 типу нового класу протидіабетичних препаратів - тіазолідондіонів. На відміну від метформіну, який також знижує інсулінорезистентність, глітазони є агоністами внутрішньоядерних PPAR-beta-рецепторів, що розміщені в клітинах жирової тканини, печінці, скелетних м'язах і активація їх призводить до зміни активності генів, які виробляють багато метаболічно-активних речовин. Останні беруть активну участь в метаболізмі глюкози та ліпідів, знижуючи їх концентрацію в крові.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.160.23-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Марусинець М. М. 
Організація навчальної взаємодії у контексті ідей В. О. Сухомлинського / М. М. Марусинець // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 313-316. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто ідеї В. Сухомлинського про роль і місце суб’єкт-суб’єктних, суб’єкт-об’єктних взаємин в організації навчальної взаємодії.

Представлены идеи В. Сухомлинского о роли субъект-объектных, субъект–субъектных взаимоотношений в организации обучающего взаимодействия.

The article presents the ideas of V. O. Sukhomlyns’kyi about the role of subject-object and subject-subject relations in the organization of teaching interaction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Марусинець М. 
Стан сформованості когнітивної складової професійної рефлексії майбутніх учителів початкових класів / М. Марусинець // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 4. - С. 41-51. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено стан сформованості когнітивної складової професійної рефлексії (КС ПР) майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки (у дослідженні взяли участь 1 455 студентів різних ВНЗ України) за сукупністю авторських методик. Особливості рівнів КС ПР студентів вивчалися у залежності від розуміння ними термінів "рефлексія" та "професійна рефлексія", від рівня обізнаності щодо окремих їх аспектів під час педагогічної практики, від кваліфікаційного рівня, від регіону проживання, від статі тощо. За результатами дослідження виявлено невисокий рівень знань переважної більшості студентів щодо професійної рефлексії, шляхів і напрямів її формування у навчально-професійній діяльності. Висунуто припущення про більшу увагу до формування професійної рефлексії у педагогічних ВНЗ І - ІІ рівнів акредитації та необхідність посилення відповідної роботи у педагогічних ВНЗ ІІІ - ІV рівнів акредитації.

Определено состояние сформированности когнитивной составляющей профессиональной рефлексии (КС ПР) будущих учителей начальных классов в процессе профессиональной подготовки (в исследовании приняли участие 1 455 студентов разных ВУЗ Украины). Особенности уровней КС ПР студентов изучались в зависимости от понимания ими терминов "рефлексия" и "профессиональная рефлексия", от уровня осведомленности относительно отдельных их аспектов во время педагогической практики. По результатам исследования выявлен невысокий уровень знаний подавляющего большинства студентов к профессиональной рефлексии, путей и направлений ее формирования в учебно-профессиональной деятельности. Выдвинуто предположение о большем внимании к формированию профессиональной рефлексиив педагогических ВУЗ I - II уровней аккредитации и необходимости усиления соответствующей работы в педагогических ВУЗ III - IV уровней аккредитации.

The article considers the results of researches on the state of the formation of the cognitive component of the professional reflection of future elementary school teachers. The author presents the results of the research of the levels of students' knowledge concerning their professional dependence on organizational, pedagogical, social, and demographic factors.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Марусинець М. М. 
Проблеми становлення особистості в поліетнічному середовищі / М. М. Марусинець // Наука і освіта. - 2008. - № 7. - С. 108-114. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Окреслено перспективи вироблення нового соціально-психологічного підходу до становлення особистості в поліетнічному середовищі з опорою на поєднання глобалізації та міжпоколінної наступності традицій в етнічних культурах. Наголошено на змінах у соціальному середовищі, які утворили нову соціальну ситуацію становлення особистості. Висвітлено нову систему поглядів на процес соціалізації, що одержала назву парадигми індивідуального розвитку, виокремлено два типи соціалізації особистості. Наочно розглянуто механізми становлення особистості дитини в поліетнічному середовищі. Зроблено висновок, що аналіз сучасної ситуації становлення особистості в поліетнічному середовищі зі складним культурним контекстом свідчить про об'єктивну потребу комплексного підходу до розробки теоретичних і практичних проблем соціалізації в специфічних умовах сучасного українського суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю952.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Марусинець М. М. 
Креативність як чинник формування професійної рефлексії майбутніх учителів початкових класів / М. М. Марусинець // Наука і освіта. - 2010. - Спец. вип.: проект "Когніт. процеси та творчість". - С. 216-220. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито сутність і структуру професійної рефлексії вчителів початкових класів, охарактеризовано рівні її розвитку (дорефлексивний, конвенційний, інтенціональний, потенційний, високий, креативний), визначено роль креативності у формуванні професійної рефлексії майбутнього педагога початкових класів. Визначено, що із зростанням рівня розвитку професійної рефлексії поступово реалізується рефлексивно-креативний потенціал особистості, результатом якого є процес ідентифікації суб'єкта із системою особистісних і професійних цінностей педагога-професіонала, що саморозвивається.

Раскрыта сущность и структура профессиональной рефлексии учителей начальных классов, охарактеризованы уровни ее развития (дорефлексивный, конвенциональный, интенциональный, потенциальный, высокий, креативный), подчеркнуто влияние креативности на формирование профессиональной рефлексии будущего педагога начальных классов. Определено, что с ростом уровня развития профессиональной рефлексии постепенно реализуется рефлексивно-креативный потенциал личности, результатом которого выступает процесс идентификации субъекта с системой личностных и профессиональных ценностей педагога-профессионала.

It's considered the nature and structure of professional reflection of primary school teachers, described the levels of development (pre-reflective, conventional, intentional, potentially, a tall, creative), emphasized the role of creativity in the formation of professional reflection of the future teacher of primary school. Determined that an increase in the level of professional reflection gradually realized reflexive creative potential of the individual, which resulted in the identification process in favor of the subject with a system of personal and professional values, professional educator, will appear.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Марусинець М. М. 
Педагогічні умови формування професійної рефлексії майбутніх учителів початкових класів / М. М. Марусинець // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 257-261. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Узагальнено сутність поняття "педагогічні умови". Розглянуто проблему формування професійної рефлексії майбутніх учителів початкових класів. Визначено найбільш актуальні педагогічні умови, що впливають на формування рефлексії, зокрема професійної у ВНЗ. Особливу увагу приділено створенню рефлексивного середовища, зміст якого складає ряд блоків як технологічного, так і соціально-психологічного характеру; посиленню особистісно-розвивальних функцій психолого-педагогічних дисциплін. Виділено чинники, що сповільнюють розвиток рефлексії студентів. Наведено результати опитування щодо визначення взаємооцінки педагогів і студентів, комунікаційної взаємодії між ними, констатовано суттєву розбіжність думок студентів і викладачів щодо шляхів оптимізації взаємин викладач - студент і позитивної оцінки їх учасниками цієї взаємодії.

Уточнена сущность понятия "педагогические условия". Рассмотрена проблема формирования профессиональной рефлексии будущих учителей начальных классов. Определены наиболее актуальные педагогические условия, влияющие на формирование рефлексии, в частности профессиональной в ВУЗ. Особое внимание уделено созданию рефлексивной среды, содержание которой составляет ряд блоков как технологического, так и социально-психологического характера, усиление личностно-развивающих функций психолого-педагогических дисциплин. Выделены факторы, замедляющие развитие рефлексии студентов. Приведены результаты опроса по определению взаимопонимания педагогов и студентов, коммуникационного взаимодействия между ними, констатировано существенное расхождение мнений студентов и преподавателей относительно путей оптимизации взаимоотношений преподаватель - студент и положительной оценки их участниками этого взаимодействия.

The article analyzes the problem of forming professional reflection of future primary school teachers. The author determines the main pedagogical conditions influencing formation of reflection, in particular professional technology.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Марусинець М. М. 
Рефлексія у професійній діяльності вчителя початкових класів / М. М. Марусинець // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 2 (45). - С. 10-14. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розкрито сутність рефлексії як необхідного компонента професійної діяльності. Розглянуто основні підходи дослідження професійної рефлексії майбутніх учителів початкових класів у вітчизняній педагогіці. Обгрунтовано шляхи розвитку професійної рефлексії у процесі навчання і професійного становлення майбутніх учителів початкових класів у вищих педагогічних навчальних закладах.

Раскрыта сущность рефлексии как необходимого компонента профессиональной деятельности. Рассмотрены основные подходы к исследованию профессиональной рефлексии будущих учителей начальных классов в отечественной педагогике. Обоснованы пути развития профессиональной рефлексии в процессе обучения и профессионального становления будущих учителей в высших педагогических учебных заведениях.

The essence of a reflection as necessary component of professional work and the basic approaches to research of a professional reflection of the future teacher of junior classes in native pedagogic is considered in the article. Justified the ways of development of a professional reflection in the course of training and professional formation of the future teachers at the higher pedagogical educational institutions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Дідушко О. М. 
Застосування діаліпону в лікуванні хворих на цукровий діабет / О. М. Дідушко, Ю. М. Гуменюк, О. В. Марусин // Галиц. лікар. вісн.. - 2009. - 16, № 1. - С. 31-33. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.160.23-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69358 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
12.

Боцюрко В. І. 
Нові підходи до лікування цукрового діабету 2 типу / В. І. Боцюрко, О. В. Марусин // Галиц. лікар. вісн.. - 2008. - 15, № 4. - С. 97-99. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.160.23-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69358 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Марусин О. В. 
Ожиріння та лептинорезистентність / О. В. Марусин, В. І. Боцюрко // Галиц. лікар. вісн.. - 2012. - 19, № 1. - С. 155-157. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.202.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69358 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Боцюрко В. І. 
Резистентність гіперглікемії до цукрознижувальної терапії при наявності вираженої гіперліпідемії / В. І. Боцюрко, О. В. Марусин // Галиц. лікар. вісн.. - 2011. - 18, № 4. - С. 93-94. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69358 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Марусин О. В. 
Взаємозв'язок між ожирінням, глікемією та рівнем лептину у хворих на цукровий діабет 2 типу з метаболічним синдромом / О. В. Марусин // Галиц. лікар. вісн.. - 2012. - 19, № 2. - С. 60-62. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.160.23 + Р415.202.1 + Р252.653

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69358 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
16.

Марусин О. В. 
Клініко-метаболічні особливості перебігу цукрового діабету 2 типу в осіб чоловічої статі та оптимізація лікування з урахуванням патогенетичних факторів : автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.04 / О. В. Марусин; ДУ "Ін-т ендокринології та обміну речовин ім. В.П. Комісаренка НАМН України". - К., 2013. - 20 c. - укp.

Вивчено питання перебігу цукрового діабету ІІ типу у 113-ти осіб чоловічої статі під впливом різних схем цукропонижувальних препаратів та досліджено фактори, які можуть впливати на інсулінорезистентність. Досліджено вплив різних груп фармакологічних препаратів (метформіну, глімепіриду та піоглітазону) та модифікованого способу життя на рівень глікемії, імунореактивний інсулін, ліпідний профіль, вільні жирні кислоти та гормональний спектр (кортизол, лептин, тестостерон, адренокортикотропний і лютеїнізуючий гормони). Доведено, що рівень лептину, кортизолу та тестостерону впливає на показник інсулінорезистентності. Важливими чинниками, що сприяють зниженню інсулінорезистентності є рівень лептину та кортизолу. Істотну роль, крім медикаментозної терапії, відіграє модифікація способу життя - гіпокалорійна дієта і дозоване фізичне навантаження. Зазначено, що із медикаментозних середників найбільший вплив на показники вуглеводного та ліпідного обмінів справляє піоглітазон. Доведено, що рівень лептину та кортизолу знижується пропорційно до зниження ваги тіла, в першу чергу ж за рахунок зменшення вісцеральної жирової клітковини. Встановлено, що комбінована терапія цукропонижувальними препаратами в поєднанні з модифікованим способом життя справляє найбільш виразний позитивний вплив на показники композиції тіла, вуглеводного обміну, ліпідного профілю, а також на рівень лептину, кортизолу та тестостерону. Одержані дані обгрунтовують патогенетичну доцільність використання комплексної фармакологічної терапії та модифікованого способу життя у хворих на цукровий діабет ІІ типу та метаболічний синдром.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.160.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА401266 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Марусинець М. М. 
Система формування професійної рефлексії майбутніх учителів початкових класів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / М. М. Марусинець; НАПН України, Ін-т педагогіки. - К., 2012. - 39 c. - укp.

Охарактеризовано зміст, структуру та види професійної рефлексії, розкрито теоретико-методологічні засади її формування. Визначено стан сформованості, обгрунтовано модель та технологію формування професійної рефлексії у майбутніх учителів початкових класів. Визначено зміст і складники професійної рефлексії вчителів початкових класів. Виявлено недостатній рівень її сформованості в студентів за умов діючої системи професійної підготовки. Досліджено вплив психолого-педагогічних і гендерно-вікових чинників на формування професійної рефлексії. Розроблено й апробовано систему формування професійної рефлексії, з'ясовано основні педагогічні умови (організаційно-педагогічні, дидактичні) та засоби її формування професійної рефлексії в майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА395151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Марусинець М. М. 
Етнопсихологічні аспекти освіти Закарпатського краю / М. М. Марусинець // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 13. - С. 210-215. - Бібліогр.: 9 назв - укp. - пол. - рус. - англ.

Досліджено етнопсихологічні аспекти витоків культури, освіти, науки на Закарпатті у різні періоди існування. Окреслено роль духовенства, політичних і громадських діячів у розвитку і становленні культури й освіченості краян.

Исследованы этнопсихологические аспекты истоков культуры, образования, науки в Закарпатье в разные периоды существования. Очерчены роль духовенства, политических и общественных деятелей в развитии и становлении культуры и образованности земляков.

The article examines ethnopsychological aspects of the origin of culture, education, science in Transcarpathian region in different periods of existence; the role of priesthood, political and social leaders in the development and establishment of culture and education of countrymen is outlines.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР-4ЗАК) + Ч313.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Боцюрко В. І. 
Вплив рівня тестостерону на розвиток та прогресування цукрового діабету: (огляд л-ри) / В. І. Боцюрко, О. В. Марусин // Архів клініч. медицини. - 2009. - № 2. - С. 4-5. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Представлено науковий огляд літератури про взаємозв'язок між рівнем тестостерону, метаболічним синдромом та розвитком цукрового діабету 2 типу. Наведено результати декількох широкомасштабних досліджень, які показали, що зниження тестостерон-естрадіолзв'язувального глобуліну і тестостерону можуть бути передвісниками цукрового діабету 2 типу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.160.23-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Марусин О. В. 
Взаємозв'язок між вільними жирними кислотами та інсулінорезистентністю у хворих на цукровий діабет з метаболічним синдромом / О. В. Марусин // Архів клініч. медицини. - 2012. - № 1. - С. 45-47. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р415.160.23 + Р715.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24388 Пошук видання у каталогах НБУВ 


...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського