Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (19)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=ПРЕДБОРСЬК$<.>+<.>A=ІРИНА$<.>+<.>A=МИХАЙЛІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 40
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Предборський В. А. 
Фінансове право : Курс лекцій / В. А. Предборський, Л. А. Жук, А. Г. Зюнькін, О. О. Качан, В. Л. Смагін; Нац. акад. внутр. справ України. - К. : Прав. джерела, 1998. - 318 c. - укp.

Викладено основні фінансово-правові відносини, що регулюють фінансову діяльність і фінансову систему України, бюджетний устрій і бюджетний процес, податкові й кредитні правовідносини юридичних та фізичних осіб у зв'язку з проблемами, що притаманні участі органів внутрішніх справ у фінансових правовідносинах, у їх протидії правопорушенням у фінансово-кредитній сфері. Підкреслено, що перехід до ринкових відносин супроводжується глибокою фінансово-економічною кризою, прорахунками в фінансовій політиці держави, що створило поживне середовище для стрімкої криміналізації кредитно-фінансової системи, підвищило негативну роль позаекономічних методів перерозподілу національного доходу, тому виникла необхідність у розкритті змісту фінансового права як галузі права і навчальної дисципліни на базі сучасного фінансового законодавства України для підготовки кадрів вищої кваліфікації для органів внутрішніх справ з високою професійною економіко-правовою підготовкою для створення ефективнодіючої системи фінансово-правових відносин, що склало основу цієї книги.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586152 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Предборський В. А. 
Детінізація економіки у контексті трансформаційних процесів. Питання теорії та методології : Моногр. / В. А. Предборський. - К. : Кондор, 2005. - 616 c. - Бібліогр.: с. 595-613. - укp.

Висвітлено економічні проблеми виникнення явища "тіньова економіка" як однієї з найбільш небезпечних загроз економічної безпеки держави та її розвитку за умов накопичення кризового потенціалу сучасних трансформаційних процесів, механізмів її функціонування й обмеження. Визначено основні закономірності розвитку процесів тінізації економічних відносин, їх причинний зв'язок зі станом економічної структури суспільства у трансформаційний період, особливостями вітчизняної трансформаційної структури, накопиченням у ній потенціалу економічної девіації. Наведено основні шляхи розбудови ефективної форми держави та її елітного сектору як базової основи забезпечення розв'язання суперечностей трансформаційних процесів і детінізації економіки.

Освещены экономические проблемы возникновения явления "теневая экономика" как одной из наиболее опасных угроз экономической безопасности государства и ее развития в условиях накопления кризисного потенциала современных трансформационных процессов, механизмов ее функционирования и ограничения. Определены основные закономерности развития процессов тенизации экономических отношений, их причинная связь с состоянием экономической структуры общества в трансформационный период, особенностями отечественной трансформационной структуры, накоплением в них потенциала экономической девиации. Приведены основные пути строительства эффективной формы государства и ее элитного сектора как базовой основы обеспечения решения противоречий трансформационных процессов и детенизации экономики.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.295.336 + У9(4УКР)0-962

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661676 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Предборський В. А. 
Інформаційно-аналітична система моніторингу у сфері економічної безпеки / В. А. Предборський, В. П. Кунцевич // Право і безпека. - 2005. - 4, № 2. - С. 172-176. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто пропозиції зі створення інформаційно-аналітичної системи моніторингу підвищення ефективності управлінських рішень для забезпечення економічної безпеки держави.

Рассмотрены предложения по созданию информационно-аналитической системы мониторинга повышения эффективности управленческих решений по обеспечению экономической безопасности государства.

Offers on creation of information-analytical system of monitoring of increase of efficiency of administrative decisions on maintenance of economic safety of the state are considered


Ключ. слова: інформаційно-аналітична система, моніторинг, економічна безпека
Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-995-210.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Предборський В. А. 
Економічна теорія : Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / В. А. Предборський, Б. Б. Гарін, В. Д. Кухаренко. - К. : Кондор, 2003. - 492 c. - укp.

Розглянуто основний зміст економічної теорії з урахуванням новітніх наукових досягнень. Висвітлено проблеми економічної безпеки як частини сучасної економічної теорії, основні етапи її розвитку, функції, методи дослідження економічних процесів та явищ. Викладено загальні основи економічного розвитку, описано форми суспільного виробництва, генезис товарного виробництва, його основні риси та еволюцію. Розкрито сутність грошей, їх функції та роль у ринковій економіці. Наведено характеристику законів грошового обігу. Проаналізовано структуру і механізм функціонування ринкової економіки, основи підприємництва, мікроекономіки, макроекономічний рівень господарювання, фінансові процеси в системі економічного відтворення, світогосподарські зв'язки та міжнародні валютно-фінансові операції. Значну увагу приділено соціальному захисту населення за умов ринкової економіки.

Рассмотрено основное содержание экономической теории с учетом новейших научных достижений. Освещены проблемы экономической безопасности как части современной экономической теории, основные этапы ее развития, функции, методы исследования экономических процессов и явлений. Изложены общие основы экономического развития, описаны формы общественного производства, генезис товарного производства, его основные черты и эволюция. Раскрыты сущность денег, их функции и роль в рыночной экономике. Приведена характеристика законов денежного оборота. Проанализированы структура и механизм функционирования рыночной экономики, основы предпринимательства, микроэкономики, макроэкономический уровень хозяйствования, финансовые процессы в системе экономического восстановления, мирохозяйственные связи и международные валютно-финансовые операции. Значительное внимание уделено социальной защите населения в условиях рыночной экономики.


Індекс рубрикатора НБУВ: У01я73(4УКР)

Шифр НБУВ: ВА642320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Предборський В. А. 
Економічна безпека держави : Моногр. / В. А. Предборський; Київ. юрид. ін-т МВС України. - К. : Кондор, 2005. - 392 c. - (Юрид. кн.). - Бібліогр.: с. 369-378. - укp.

Проаналізовано сучасний стан економічної безпеки (ЕБ) України, викладено засоби її забезпечення. Розглянуто сутність тіньової економіки як однієї з найбільш небезпечних загроз ЕБ, визначено основні причини її стрімкого розвитку за умов трансформаційних процесів. Описано механізми тінізації та показано шляхи їх обмеження. З використанням системного аналізу запропоновано напрями зміцнення ЕБ, підвищення ефективності державного управління як основного чинника детінізації суспільних процесів.

Проанализировано современное состояние экономической безопасности (ЭБ) Украины, изложены средства ее обеспечения. Рассмотрена сущность теневой экономики как одной из наиболее опасных угроз ЭБ, определены основные причины ее стремительного развития в условиях трансформационных процессов. С учетом системного анализа предложены направления укрепления ЭБ, повышения эффективности государственного управления как основного фактора детенизации общественных процессов.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-995 + Х819(4УКР)12 + Х881.9(4УКР)117

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС41493 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Свірін М. О. 
Нормативно-правове регулювання діяльності органів внутрішніх справ щодо попередження злочинів : посібник / М. О. Свірін, Б. І. Бараненко, К. А. Гусєва, В. М. Дирман, І. О. Топольськова, В. О. Черков, В. А. Предборський, А. Г. Бойков; Держ. НДІ МВС України, Луган. держ. ун-т внутр. справ ім. Е.О.Дідоренка. - Луганськ, 2008. - 199 c. - Бібліогр.: 42 назв. - укp.

Наведено загальну характеристику, розкрито теоретичні та прикладні засади запобігання злочинам в Україні, описано механізм реалізації положень нормативно-правових актів щодо їх запобігання у практиці органів внутрішніх справ, викладено рекомендації щодо вдосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності органів внутрішніх справ.

Приведена общая характеристика, раскрыты теоретические и прикладные основы предотвращения преступлений в Украине, описан механизм реализации положений нормативно-правовых актов относительно их предотвращения в практике органов внутренних дел, изложены рекомендации относительно усовершенствования нормативно-правового обеспечения деятельности органов внутренних дел.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.02 + Х883.9(4УКР)73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА698027 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Предборська І.  
Філософські абриси сучасної освіти : Моногр. / І. Предборська, Г. Вишинська, В. Гайденко, Г. Гамрецька, Н. Кочубей. - Суми : Унів. кн., 2006. - 225 c. - укp.

Розкрито філософські засади освітнього дискурсу, обгрунтовано можливості застосування посткласичної методології (нелінійного, гендерного, ціннісно-смислового, діалогічного підходів). Висвітлено філософські проблеми інформатизації й управління сучасною освітою. Показано місце педагогічної комунікації в літературно-освітній сфері. Розглянуто освіту як важливу соціокультурну детермінанту становлення особистості.

Раскрыты философские основы образовательного дискурса, обоснованы возможности применения постклассической методологии (нелинейного, гендерного, ценностно-смыслового, диалогового подходов). Освещены философские проблемы информатизации и управления современным образованием. Показано место педагогической коммуникации в литературно-образовательной сфере. Рассмотрено образование как важная социокультурная детерминанта становления личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30 в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Предборський В. А. 
Теоретичні аспекти тінізації економіки України в умовах трансформаційних процесів : автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.03 / В. А. Предборський; НАН України, Н.-д. центр індустр. пробл. розв. - Х., 2011. - 34 c. - укp.

Розкрито соціально-економічну сутність, причинну обумовленість періодичного зростання тіньових процесів за умов трансформацій, негативні наслідки розвитку тіньової економіки, економічні механізми її функціонування та системні шляхи детінізації економіки України. Вперше здійснено теоретичне обгрунтування необхідності комплексного дослідження закономірностей розвитку тінізаційного процесу за умов зростання протиріч трансформації з врахуванням цивілізаційної складової вітчизняної економічної системи. Незавершена модернізація без врахування особливостей цивілізаційної складової розвитку за даних умов викликає глибокий кризовий стан системи управління, особливо державного, поширення паразитарної форми елітної економіки, побудованої на інтеграції влади з бізнесом, криміналітетом та, як наслідок, експансії діалектичного "повернення" Ц масштабної появи перетворених форм, що складають основу розбудови механізмів сучасної тіньової економіки. Визначено основний зміст і напрями детінізації економіки: на підставі дослідження детермінантів виникнення тіньової економіки обгрунтовано положення про те, що загальною соціально-економічною основою детінізації економіки є перетворення соборної форми організації суспільних відносин, як органічно притаманної вітчизняним умовам, на пануючу, що знімає проблему накопичення кризових протиріч модернізації як джерел тінізації. Ця форма виступає як така, що має стійкий імунітет як до небезпечного розвитку архаїчних соціально-економічних форм, так і до гібридизації влади як фундаментальних чинників тінізації. Сформульовано пропозиції економічного характеру щодо загальносистемних заходів розвитку детінізаційних чинників економічного реформування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-962

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382886 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Філософська думка на Поділлі : зб. наук. пр., присвяч. 130-річчю з дня народж. В.В. Зеньковського / ред.: І. М. Предборська, В. Н. Рокачук, Л. М. Марчук, О. В. Кеба; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка. - Кам'янець-Поділ., 2011. - 119 c. - укp.

Висвітлено філософсько-освітні ідеї В. В. Зеньковського - видатного філософа, богослова, педагога та культуролога першої половини ХХ ст. в контексті сучасних педагогічних тенденцій, висхідні позиції філософського бачення сутності процесу становлення людини в особистісному сприйнятті В. В. Зеньковського, проблему особистості у філософсько-педагогічній антропології вченого. Розглянуто питання усвідомлення історіософських ідей російських філософів ХІХ - ХХ ст. в контексті творчості В. В. Зеньковського, побудови філософських засад його психології. Визначено духовно-релігійну та культурологічну складові творчої спадщини В. В. Зеньковського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКРР3)5 д Зеньковський В.В. + Э372.09(4УКР3)-100 я434

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА745080 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Предборська І. М. 
Філософія історії : навч. посіб. для студ. ВНЗ / І. М. Предборська, С. О. Ганаба. - Суми : Унів. кн., 2012. - 231 c. - Бібліогр.: с. 224-231. - укp.

У контексті різних наукових підходів і концепцій, висвітлено соціально-філософські теорії функціонування та розвитку суспільства в історичному процесі. Розглянуто основні етапи становлення філософської історії. Увагу приділено антропологічній та аксіологічній проблематиці в сучасній історіософії. Наведено тексти першоджерел - уривки з творів видатних філософів минулого та сучасних представників історіософської думки, серед яких - зарубіжні та вітчизняні мислителі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т010.4 я73 + Ю6*32 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА756901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Філософія як культурна політика сучасності : тези доп. Всеукр. наук. конф., 25 - 26 жовт. 2013 р., Острог / ред.: П. М. Кралюк, М. О. Зайцев, І. М. Предборська; Нац. ун-т "Остроз. акад.", Ін-т вищ. освіти НАПН України. - Острог, 2013. - 120 c. - укp.

Акцентовано увагу на стані філософії та особливостях сучасного філософування, проявах дегуманізаційних тенденцій у світі, проблемах філософії освіти та освітній політиці, феномені університету в контексті суспільства знань тощо. Визначено межі та перспективи методології філософії постмодерну. Висвітлено концептуальні засади зв'язку мови та свідомості. Обгрунтовано доцільність використання системного підходу до аналізу феномену ціннісного розколу цивілізації. Виявлено дегуманістичні тенденції в сучасному соціумі. Увагу приділено осмисленню сучасного стану комунікативної сфери вищої освіти, забезпеченню якості та доступності університетської освіти. Показано вплив історичного минулого на розвиток українського соціуму. Розглянуто проблеми цінності та гідності людського життя. Розкрито філософські основи сучасної концепції державно-громадського управління освітою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671 я431 + Ч111.1 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА772443 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Предборська І. 
Гендерна освіта в русі: від теорії до практики / І. Предборська // Філос. освіти. - 2007. - № 1. - С. 277-290. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Наведено аналіз змісту хрестоматії "Гендерна педагогіка", яка підготовлена В. Гайденко з метою "показати гендерну педагогіку як активну галузь, де процес створення нового знання та дискусії не припиняються". Подано стислий огляд презентованих у книзі текстів, які вперше перекладені українською мовою й висвітлюють різні освітні проблеми у світлі гендерного підходу: методології гендерних досліджень; сучасні педагогічні напрямки (критична, гранична та феміністська педагогіка); психологія статево-гендерних відмінностей; проблема гендерної соціалізації і стереотипів, маскулінності та фемінності в культурі; взаємозв'язок гендерної педагогіки та правової освіти. Констатовано, що навчальний матеріал хрестоматії "Гендерна педагогіка" орієнтований на діалогове навчання, діалогове мислення і являє інтерес для фахівців у галузі гендерних досліджень, філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки, психології та інших гуманітарних наук.

Приведен анализ содержания хрестоматии "Гендерная педагогика", которая подготовлена В. Гайденко с целью "показать гендерную педагогику как активную область, где процесс создания нового знания и дискуссии не прекращаются". Дан краткий обзор представленных в книге текстов, которые впервые переведены на украинский язык и освещают различные образовательные проблемы в свете гендерного подхода: методологии гендерных исследований; современные педагогические направления (критическая, предельная и феминистская педагогика); психология половых и гендерных различий; проблема гендерной социализации и стереотипов, маскулинности и феминности в культуре; взаимосвязь гендерной педагогики и правового образования. Констатировано, что учебный материал хрестоматии "Гендерная педагогика" ориентирован на диалоговое обучение, диалоговое мышление и представляет интерес для специалистов в области гендерных исследований, философии образования, общей и дошкольной педагогики, психологии и других гуманитарных наук.

The article is devoted to the analysis of the Reader on Gender Pedagogy, edited by V. Haydenko. The Reader includes the following topics: methodology of gender studies, contemporary pedagogical trends (critical, border, and feminist pedagogies), psychology of sex/gender differences, gender socialization and stereotypes, the problems of masculinity and femininity in culture, gender pedagogy and legal education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Горбунова Л. 
Мультикультуралізм як теоретична та практична проблема: орієнтири для освіти / Л. Горбунова, І. Предборська, К. К Джилл, М. Степко, О. О Гомілко, О. Шевченко, Н. Кочубей, А. Корецька, О. Ляхвацька, М. Бойченко, О. Грива, T. Грищенко, О. Садикова // Філос. освіти. - 2009. - № 1/2. - С. 184-225. - укp.

Сформульовано філософсько-методологічні підходи до дослідження мультикультурної освіти в Україні та актуалізовано проблематику, пов'язану з реалізацією мультикультурних політичних проектів. Звернено увагу на багаторівневе змістове наповнення категорій "мультикультуралізм", "трансгресія" як вихід за межі культурної традиції та подолання етнокультурних і конфесійних меж, творення конструктивно-комунікативного простору створення майбутнього. Проаналізовано досвід американської системи мультикультурної освіти, відзначено українські особливості міжкультурних стосунків, а саме: взаємовідносини мов і культур, представники яких живуть в Криму; проблема якості освіти, плагіату, складності існуючих європейських політичних практик, досвід реалізації мультикультурної політики на прикладі швейцарської моделі. Осмислено практичні проблеми мультикультурного розвитку.

Сформулированы философско-методологические подходы к исследованию мультикультурного образования в Украине и актуализирована проблематика, связанная с реализацией мультикультурных политических проектов. Обращено внимание на многоуровневое смысловое наполнение категорий "мультикультурализм", "трансгрессия" как выход за пределы культурной традиции и преодоление этнокультурных и конфессиональных границ, создание конструктивно-коммуникативного пространства созидания будущего. Проанализирован опыт американской системы мультикультурного образования. Отмечены украинские особенности междукультурных отношений, а именно: взаимоотношения языков и культур, представители которых живут в Крыму, проблема качества образования, проблема плагиата, сложности существующих европейских политических практик; опыт реализации мультикультурной политики на примере швейцарской модели. Осмысленны практические проблемы мультикультурного развития.

The theoretical and methodological problems of multiculturalism, the realization of multicultural political projects which generate the realization of multicultural political projects which generate the global context for making of the contemporary educational strategies were examined during discussion. The participants of the round table have paid special attention to analysis of experience of American multicultural education's system, Ukrainian peculiarities of cross-cultural relations, complexities, and diversities of European political practices. The search of philosophical bases for comprehension of arising practical problems of the multicultural development was a subject of debate as well.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.153 + Ч34(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Предборська І. 
Революційна педагогіка П. Макларена: інформативно-аналітичний огляд / І. Предборська // Філос. освіти. - 2009. - № 1/2. - С. 237-251. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Проаналізовано філософсько-педагогічну концепцію американського професора П. Макларена. Показано філософсько-педагогічні витоки революційної педагогіки, її мету та специфіку. Виявлено онтологічний аспект революційної педагогіки, пов'язаний із взаємозалежними процесами сучасного капіталістичного суспільства, які формують його протиріччя; епістемологічний аспект, який полягає в з'ясуванні процесу пізнання та мислення для того, щоб зрозуміти невидимі інтенції владних відносин в освіті і суспільстві; антропологічний аспект - у інтелектуальній самореконструкції, самовизволенні від міфів; праксеологічний - у розумінні, що соціальная ідея - це усвідомлений акт індивіда, спрямований на зміну соціальних відносин і трансцендування за межі власного відчуження.

Проанализирована философско-педагогическая концепция американского профессора П. Макларена. Показаны философско-педагогические истоки революционной педагогики, ее цель и специфика. Представлены онтологический аспект революционной педагогики, связанный с взаимообусловленными процессами современного капиталистического общества, формирующими его противоречия; эпистемологический аспект, который заключается в выяснении процесса познания и мышления для того, чтобы понять невидимые интенции властных отношений в образовании и обществе; антропологический аспект - в интеллектуальной самореконструкции, самоосвобождении от мифов и тотализирующих дискурсов; праксеологический - в понимании, что социальная идея - это осознанный акт индивида, направленный на изменение социальных отношений и трансцендирование за пределы собственного отчуждения.

The paper deals with the philosophical and pedagogical roots and essence of a revolutionary pedagogy, a philosophical and pedagogical concept developed by American scholar P. McLaren. The ontological aspect of a revolutionary pedagogy has to do with the main contradictions of the modern capitalist society, which challenges to education. Its epistemological aspect deals with how to organize process of cognition in order to understand invisible intentions of the power relations in education and societywith the aim to abolish them. The anthropological and praxiological aspects of a revolutionary pedagogy are the question of a person's intellectual self-reconstruction, self-liberation from power discourses by education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7СПО)64-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Предборський В. А. 
Теорія тіньової економіки в умовах трансформаційних процесів : монографія / В. А. Предборський; Нац. акад. внутр. справ України, М-во екон. розвитку і торгівлі України Наук.-дослід. екон. ін-т. - Київ : Задруга, 2014. - 400 c. - Бібліогр.: с. 347-376 - укp.

Сформовано засади теорії тіньової економіки за умов трансформаційних процесів, обгрунтовано конституючі структурні елементи її теорії - вихідної, основної та завершальної категорій. Зазначено, що запропонований підхід дозволив проводити системне вивчення процесів тінізації, причини та фактори її прискореного зростання, засобів обмеження та протидії. Висвітлено основні закономірності розвитку процесів тінізації економічних відносин, їх причинний зв'язок із станом економічної структури суспільства у трансформаційний період, накопиченням у ній потенціалу економічної девіації. Визначено основні шляхи розбудови ефективної форми держави та її елітного сектору як базової основи забезпечення розв'язання суперечностей трансформаційних процесів та детінізації економіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-962 + У010.295.336 + Х881.9(4УКР)117.6 + Х883.9(4УКР)711.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА779463 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Філософія як культурна політика сучасності : тези доп. ІІ всеукр. наук. конф., 17 - 18 жовт. 2014 р., Острог / ред.: П. М. Кралюк, М. О. Зайцев, І. М. Предборська; Нац. ун-т "Остроз. акад.", НАПН України, Ін-т вищ. освіти. - Острог : Вид-во Нац. ун-ту "Остроз. акад.", 2014. - 84 c. - укp.

Визначено роль філософії С. К'єркегора в становленні екзистенційної традиції психології. Розкрито поняття "текстуального досвіду" у світлі естетичної концепції Г.Г.-Адамера. Охарактеризовано сучасні тенденції глобальної світової системи і неоліберальні трансформації освіти. Обгрунтовано генезу поняття "простір освіти". Висвітлено проблеми культури і культурної політики за умов глобалізації. Досліджено особливості освітніх методик за умов сучасного інформаціоналізму. Визначено раціональні стратегії на прикладі комп'ютерної гри "4 в рядок".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА787042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Предборська І. 
Філософсько-педагогічна концепція В. Зеньковського (До 130-річчя з Дня народження) / І. Предборська // Філос. освіти. - 2011. - № 1/2. - С. 142-151. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито усі аспекти філософсько-педагогічної спадщини педагога-гуманіста, філософа В. Зеньковського. Актуалізовано основні положення його концепції, яка співзвучна з сучасними проблемами освіти, зокрема розуміння свободи як умови і мети освіти; потреби у духовній переорієнтації змісту виховання; розуміння знання не як джерела влади, а як засобу внутрішньої особистісної трансформації; відмови від авторитарної педагогіки і перебудови освітнього процесу на основі суб’єкт-суб’єктних відносин; формування відповідальності у людини за свої дії, формування громадянина країни тощо. Відзначено, що такі проблеми є предметом дослідження сучасної філософії освіти і педагогіки. На думку автора, згадані ідеї В. Зеньковського є пріоритетними в контексті переосмислення існуючих у нашій освітній практиці уявлень про антропоцентристські та світоглядні орієнтири.

Раскрыты аспекты философско-педагогического наследия педагога-гуманиста, философа В. Зеньковского. Актуализированы следующие положения его концепции, созвучной современным проблемам образования: понимание свободы как условия и цели образования; потребность в духовной переориентации содержания воспитания; понимание знания не как источника власти, а как средства внутренней личностной трансформации; отказ от авторитарной педагогики и перестройки образовательного процесса на основе субъект-субъектных отношений; формирование ответственности у человека за свои действия; аспекты национального воспитания и др. Отмечено, что перечисленные проблемы являются предметом исследования современной философии образования и педагогики. По мнению автора, упомянутые идеи В. Зеньковского являются приоритетными в контексте переосмысления существующих в нашей образовательной практике представлений об антропоцентристских и мировоззренческих ориентирах.

The author of the given article actualizes the philosophical and pedagogical Conception of V. Zenkovskyi in the context of the philosophy of education’s Contemporary tendencies. She analyzes how philosopher postulates the main ideas of humanistic pedagogy, person-oriented education, according to which the construction of educational strategies begins from cognition of child’s inner intentions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30в2:Ю2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Предборський В. А. 
Тінізаційні особливості "елітної" владно-бізнесової структури / В. А. Предборський // Формування ринк. відносин в Україні : зб. наук. пр. - 2018. - № 1. - С. 3-10. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Предмет дослідження - сутність, особливості, форми прояву протиріч у ланці влада-бізнес-суспільство, використання їх суб'єктами кланових владно-бізнесових структур як гібридних засобів посилення процесу тіньового перерозподілу власності та влади на користь суб'єктів паразитарного тіньового парасуспільства. Мета роботи - подальший дискурсивний розвиток вивчення причинного комплексу тіньових засобів гальмування суспільних реформ, їх особливостей в сучасних умовах щодо "елітного" владно-бізнесового прошарку, існування явища гібридизації влади та бізнесу як найсуттєвішої загрози національній безпеці. Аналіз вітчизняних суспільних процесів у їх історичних метаморфозах, механізмів взаємодії суспільства та влади свідчить про наявність стійкого відтворення суттєвих тінізаційних протиріч у взаємодії інтересів влади та широких верств населення. Висновки: наслідками кризової модернізації залежних країн є утворення в них міжсекторного розламу, тобто наявності якісної соціально-економічної різниці в асинхронному розвитку окремих секторів інституційної структури, зокрема в ланці "елітний" сектор владно-бізнесової структури та ординарних секторів, причиною системної тіньової автономізації - появи автономних, тіньових, олігархічно-владних, кланових елітних прошарків як активних продуцентів системної тінізації, на одному полюсі, та суцільної бідності - на іншому.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)0-962

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69574 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Предборський В. А. 
Козацькі реформи як репрезентант детінізаційного тренду сучасних суспільних реформ / В. А. Предборський, Ю. О. Тараненко // Формування ринк. відносин в Україні : зб. наук. пр. - 2018. - № 2. - С. 23-32. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто суспільний імператив необхідності звернення до успішного історичного вітчизняного досвіду реформування суспільної системи, побудови ефективної антикризової моделі розвитку України як продукту перемоги національної революції у 1648 - 1676 рр., зокрема для детінізації неформальної організації. Мета роботи - подальший дискурсивний розвиток вивчення причинного комплексу тіньових засобів гальмування суспільних реформ, їх особливостей в сучасних умовах, необхідності вивчення успішного досвіду антикризового реформування України, зокрема, як результату перемоги національної революції 1648 - 1676 рр. Проведення "козацьких" реформ, запровадження особливого "козацького" управління як особливого типу менеджменту - це радикальна зміна системи відносин в країні у структурі "бізнес-держава", значне посилення інституційної комплементарності (комунікаційної узгодженості) на основі якісної активізації соціальної активності суспільства, що дало значний детінізаційний ефект. Висновок: на певному етапі історичної еволюції саме козацтво почало відбивати загальні тенденції та закономірності розвитку українців як окремої етнічної спільноти. Хоч яку б сферу життя ми не взяли, козацтво залишило в ній помітний репрезентативний слід.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)0-183 + Т3(4Укр)51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69574 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Предборський В. А. 
Тіньова організація влади в Україні: пошук вихідної історичної форми "клітини" дослідження / В. А. Предборський // Формування ринк. відносин в Україні : зб. наук. пр. - 2018. - № 3. - С. 7-13. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто сутність конкретно-історичної форми вітчизняного вихідного відношення тінізації управління, перш за все державного, особливості його становлення та сучасні наслідки розвитку. Мета роботи - подальший розвиток теоретичного вивчення сутності тінізації влади, причин її становлення, логіки розгортання, зокрема вихідної "клітини" історичної метаморфози, розвитку форм тіньової влади аж до сучасних паразитарних, "автономних" форм тіньової держави. Основоположним першопочатком, вихідним пунктом теорії є її принцип. Останній є, в свою чергу, першим і найбільш загальним визначенням ідеї. Але він формулюється у формі найбільш загального та вихідного теоретичного поняття (категорії), змістом якого виступає найбільш загальний закон, що виявляє субстанціональне відношення предмету дослідження. Висновки: наявність стійких закономірностей відтворення кризових явищ в системі державного управління, влади вимагає дискурсивного дослідження причин такого відтворення, зокрема пошуку його вихідного відношення - первинної клітини, в якій, як в зародку, зосереджені основні майбутні протиріччя кризових явищ у суспільстві, його тінізації, автономізації, розвиток яких залежить від стадії історичного розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69574 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського