Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (29)Автореферати дисертацій (37)Книжкові видання та компакт-диски (998)Журнали та продовжувані видання (495)
Пошуковий запит: (<.>U=О33-08$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 752
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Бойко В. В. 
Інформаційна технологія системних досліджень процесів керування безпечним рухом транспортних засобів / В. В. Бойко, М. В. Підгорний // Системи упр., навігації та зв'язку. - 2023. - Вип. 1. - С. 73-77. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Обгрунтовано та застосовано системні інформаційні технології розробки ефективного методу вирішення проблем керування безпечним рухом автотранспортних засобів. Розробка складних систем керування які в загальнонауковому змісті відображають відношення "частина-ціле" та "мета-засоби". Такі системи визначаються множиною елементів разом із сукупністю зв'язків між цими елементами. Використовуючи програмний комплекс у вигляді пакету прикладних програм "Factor" розглянута задача та проведена параметрична ідентифікація трьохзв'язної динамічної системи, яка описує динаміку руху транспортного засобу, як об'єкту керування. Інтеграція інформаційних технологій забезпечує підвищення безпеки процесів керування рухом транспортних засобів. Дана інформаційна технологія дозволяє на системному рівні розглядати процес управління безпечним рухом автотранспортних засобів, а також розглядати процес управління з точки зору системності.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
2.

Melnyk Yu. V. 
Driver behavior recognition based on neural networks theory = Розпізнавання поведінки водія на основі теорії нейронних мереж / Yu. V. Melnyk, S. I. Otrokh, O. V. Sarafannikov, Yu. V. Lebid // Electronics and Control Systems. - 2023. - № 1. - С. 44-48. - Бібліогр.: 8 назв. - англ.

У роботі розглянуто проблему поведінки водія за кермом. Відволікання водія може призвести до серйозних аварій, що загрожують життю людей та громадському майну у всьому світі. Вирішення проблеми запобігання небезпечній поведінці водія за кермом надасть змогу зменшити ризики потрапляння у дорожньо-транспортні пригоди в майбутньому. Таким чином, є потреба у розумному транспортному засобі, який буде підтримувати функціонал з розпізнавання поведінки водія. Розглянуто можливий варіант вирішення проблеми з використанням штучної нейронної мережі для автоматичного розпізнавання поведінки водія на реальному наборі даних поведінки водія. Одержано високу точність та ефективність розпізнавання розробленої моделі.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.029 + Ю941.195-69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72727 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Біньковська А. Б. 
Математичне моделювання системи управління швидкістю автомобіля / А. Б. Біньковська // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2023. - Вип. 100. - С. 37-41. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Основною метою системи управління швидкістю є забезпечення безпеки на дорозі, підвищення ефективності транспортних засобів і зменшення негативного впливу транспорту на довкілля шляхом контролю швидкості руху. Проведено математичне моделювання системи управління швидкістю.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
4.

Цопа В. А. 
Особливості оцінки ризику дорожньо-транспортної пригоди при автомобільних перевезеннях / В. А. Цопа, С. І. Чеберячко, О. В. Дерюгін, О. В. Пищикова // Вісн. Криворіз. нац. ун-ту : зб. наук. пр. - 2023. - Вип. 56. - С. 86-95. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Мета роботи - розробка методу для оцінки ризиків дорожньо-транспортної пригоди при виконанні автомобільних перевезень. Використано методом "Краватка-Метелик", який дозволяє врахувати на появу небезпечної події всі зовнішні та внутрішні небезпечні (безпечні) чинники, які можуть як збільшити, так і зменшити вірогідність небезпечної події. Для ранжування небезпечних чинників застосовано метод "Decision Making Trial and Evaluation" (далі - Dematel), який базується на парних інструментах порівняння та прийняття рішень на основі теорії графів. Запропоновано механізм для визначення найвпливовіших небезпечних чинників, який встановлюється за умови, що рівень впливу небезпечного чинника, який отримується виходячи з розрахунку матриці кінцевого впливу методом Dematel є більшим за 20 % встановленого максимального значення. Запропоновано восьмикроковий алгоритм з розрахунку ризику настання дорожньо-транспортної пригоди. Розроблений реєстр небезпечних чинників, які включають шість типів факторів: людський, організаційний, технічний, операційний, соціальний, ергономічний та збільшують вірогідність настання небезпечної події дорожньо-транспортної пригоди. Запропоновано алгоритм для оцінки професійних ризиків водіїв автомобіля, який складається з восьми основних кроків, перші три присвячені процедурі ідентифікації небезпек, небезпечних чинників та ранжуванню останніх для виявлення чинників, які є причинами настання небезпечної події й тих, які будуть наслідками перших. Проведено оцінку професійних ризиків водія автомобіля, в якій виявлено, що основними небезпечними чинниками, які впливають на настання дорожньої пригоди є брак навичок розуміння системи та навичок прийняття рішення, недбалість дотримання перевірок безпеки на різних етапах роботи маніпулятора, відсутність ефективного контролю за безпекою праці та відсутність належного передрейсового медичного контролю стану здоров'я водія, усунення яких значно зменшить рівень ризику під час перевезення.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.03 + О380.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72501 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Оперативний контроль технічного стану транспортних засобів : монографія / І. В. Грицук, В. П. Волков, І. В. Худяков, Т. В. Волкова, В. П. Кужель; Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Херсонська державна морська академія, Вінницький національний технічний університет. - Харків : Едельвейс і К, 2022. - 196 c. - Бібліогр.: с. 185-196 - укp.

Проаналізовано теоретичні та практичні розробки методів контролю технічного стану (далі – ТС), режимів роботи та фізичного стану водія транспортного засобу (далі – ТЗ) в умовах його експлуатації. Висвітлено питання розробки прикладного програмного забезпечення системи моніторингу транспорту та визначено основні принципи формування програмних модулів для моніторингу показників ТС та екологічної безпеки ТЗ впродовж життєвого циклу. Запропоновано метод формування інформаційної предметної області на основі системи ідентифікації, моніторингу, діагностування, прогнозування ТС вантажного ТЗ з причепом, з урахуванням системної взаємодії з умовами експлуатації, режимами праці і відпочинку та фізичним станом водіїв.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.051

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА860898 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
6.

Біньковська А. Б. 
Модернізація системи управління автомобілем / А. Б. Біньковська, О. М. Кудирко // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2022. - Вип. 98. - С. 58-62. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Автомобіль є найбільше затребуваним транспортним засобом у світі. Щорічно випускаються мільйони автомобілів. Конструкція автомобіля постійно вдосконалюється автомобільними компаніями, щоб кожний покупець знайшов свою машину. Розроблено та впроваджено нові системи автомобіля, з'являються найсучасніші моделі. Для виявлення найважливішої системи управління автомобілем для модернізації було проведено синтез локальних пріоритетів вибору.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
7.

Рабінович Е. Х. 
Оцінка ухилу дороги методом точок однакових швидкостей / Е. Х. Рабінович, І. В. Грицук, М. Х. Буравцев, М. В. Володарець, В. Ю. Рижова, В. О. Зуєв // Вісн. Криворіз. нац. ун-ту : зб. наук. пр. - 2022. - Вип. 54. - С. 8-16. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Мета роботи - вирішення актуального завдання підвищення ефективності оцінювання дорожніх умов експлуатації транспортного засобу (ЕТЗ) в частині визначення ухилу дороги за рахунок розробки методу точок однакових швидкостей (ТОШ), що полягає у записі діаграм проїзду автомобіля накатом у двох протилежних напрямках та підбору таких точок, у яких модуль швидкості в обох напрямках однаковий. Для вирішення цього завдання використані положення теорії експлуатації автомобіля, методи обробки випадкових процесів і математичної статистики, а також аналіз літературних і патентних джерел, наукове узагальнення раніше виконаних досліджень. Запропоновано новий метод оперативного оцінювання дорожніх умов ЕТЗ в частині визначення ухилу дороги. В основу методу покладено вимірювання параметрів руху ТЗ накатом вперед, потім зворотного руху його через ту ж точку і з однаковою швидкістю та подальшому розрахуванні необхідних параметрів дороги/автомобіля в частині визначення ухилу дороги. При цьому досягається необхідна точність значень градієнта, отриманих після необхідної кількості прогонів. Таким чином, з'явилася можливість раціонального застосування простих технічних засобів для визначення і оцінювання дорожніх умов ЕТЗ в частині ухилу дороги. Результати і точність практичного керування процесом оцінювання дорожніх умов ЕТЗ в частині визначення ухилу дороги та подальшому розрахуванні необхідних параметрів дороги/автомобіля, а саме якості складових компонентів реалізації представленого методу. Запропоновано теоретичні положення методу ТОШ, сформовані детальні рекомендації щодо вимірювання та обробки результатів, що покращують якість експериментального оцінювання дорожніх умов ЕТЗ в частині визначення ухилу дороги. Показано, що при оцінюванні продольних профілів дороги результати визначення градієнта мало залежать від вітрового навантаження (коливання від середнього до 1 %) і від правильності оцінки опору автомобіля (коливання до 2 %). Різниця градієнта за методом ТОШ з іншими методами становить близько 1 ппм на гладкій дорозі, близько 2 ппм на більш крутій дорозі з локальними пошкодженнями тротуару.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.029

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72501 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Постранський Т. М. 
Психофізіологічні властивості водія та безпека дорожнього руху : монографія / Т. М. Постранський, Ю. П. Кривенчук; ред.: Т. М. Постранський; Національний університет "Львівська політехніка". - Львів : Вид-во Тараса Сороки, 2022. - 191 c. - Бібліогр.: с. 160-172 - укp.

Викладено сучасні наукові та практичні підходи щодо підвищення безпеки дорожнього руху шляхом вивчення та врахування психофізіологічних особливостей водія. Наведено характеристику основних чинників, що здійснюють вплив на функціональний стан водія під час його роботи. Висвітлено методи наукових досліджень психофізіологічних показників людини та технічні засоби для їх проведення. Відображено результати експериментальних досліджень щодо визначення впливу умов роботи водія на показники його функціонального стану.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.02 + Р124.523

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА860151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
9.

Павлов В. Б. 
Особливості створення зарядних станцій електромобілів з використанням відновлюваних джерел енергії / В. Б. Павлов, В. І. Будько, М. О. Будько, Г. Л. Карпчук // Відновлюв. енергетика. - 2022. - № 2. - С. 13-19. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто особливості реалізації зарядних станцій електромобілів з використанням вітроелектричних та фотоелектричних енергоустановок та буферних акумуляторів енергії. Умови базуються на врахуванні довжини пробігу електромобіля, енергозабезпеченості станції відновлюваними джерелами енергії, нормованого часу зарядження електромобіля, критичного часу очікування на виконання заявки з обслуговування та площі під встановлення обладнання й устаткування станції. На основі прийнятих умов запропоновано рекомендації з організації зарядних станцій електромобілів з використанням енергії вітру та сонячного випромінювання, яка передбачає на стадії проєктування зарядних станцій електромобілів від ВДЕ враховувати специфіку станції, її місце встановлення, визначення необхідної енергоємності буферної акумуляторної батареї, визначення необхідної потужності генерувального устаткування на основі ВДЕ, вибір обладнання та устаткування, необхідного для реалізації зарядних станцій електромобілів з використанням ВДЕ, розробку технічної пропозиції для її розгляду та затвердження органами місцевого самоврядування.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.057 + З6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25096 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Парасюк В. М. 
Безпека дорожнього руху : навч. посіб. / В. М. Парасюк, Р. Я. Демків, В. М. Когут; Львівський державний університет внутрішніх справ. - Львів : Львів. держ. ун-т внутр. справ, 2022. - 339 c. - Бібліогр.: с. 306-314 - укp.

Висвітлено питання правового забезпечення безпеки дорожнього руху. Розглянуто правове становище учасників дорожнього руху, категорії та види транспортних засобів. Розкрито особливості регулювання дорожнього руху в Україні. Охарактеризовано підстави притягнення до адміністративної та кримінальної відповідальності за вчинення правопорушень проти безпеки руху. Визначено умови відшкодування шкоди, завданої джерелом підвищеної небезпеки. Викладено організаційно-правові засади діяльності підрозділів Національної поліції у сфері забезпечення дорожнього руху. Розглянуто питання щодо заходів особистої безпеки при застосуванні поліцейських заходів для забезпечення збереження життя та здоров'я працівників Національної поліції та підтримання високого рівня ефективності їх професійних дій.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.02 я82

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА858889 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
11.

Колодяжний В. М. 
Кібербезпека автомобілів: історія цифровізації автомобілів, поточний стан проблеми, цілі сталого розвитку та стандарти / В. М. Колодяжний, А. І. Левтеров, Є. В. Малащук // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2022. - Вип. 96. - С. 59-65. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянута сукупність методів і практик захисту від атак зловмисників для забезпечення безперебійної роботи комп'ютерів, мобільних пристроїв, електронних систем, мереж та даних транспортних засобів і транспортної інфраструктури. Наведені посилання на основні міжнародні документи, що забезпечують безпеку транспортних засобів. Указано на проблеми, що мають привести до розроблення технологій із кібербезпеки в майбутньому.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
12.

Пімонов І. Г. 
До розроблення діагностичних засобів для об'ємних гідроприводів будівельних і дорожніх машин / І. Г. Пімонов, А. О. Єфименко, Д. О. Жук, В. С. Приходько // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2022. - Вип. 99. - С. 62-67. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуті питання, пов'язані з розробленням діагностичних засобів для об'ємних гідроприводів будівельних і дорожніх машин з метою підвищення ефективності їх експлуатації. Крім того, проведений аналіз передумов технічного діагностування гідропристроїв та їх виробничого циклу та запропонована методика розрахунку економічного ефекту від застосування конкретних засобів діагностики. Такий алгоритм дає зменшення загальних витрат, а саме: вартість розроблення та виготовлення діагностичного устаткування, його експлуатацію, а також вартість підготовки конкретних гідропристроїв до діагностування.


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-06-5 + О33-082.1/9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Докуніхін В. З. 
Технологічне проектування автотранспортних підприємств : підручник / В. З. Докуніхін, Н. Ф. Кущевська, В. В. Малишев; Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна". - Київ : Університет "Україна", 2021. - 145 c. - Бібліогр.: с. 143-145 - укp.

Увагу приділено питанням класифікації підприємств технічного сервісу автомобілів, методам оцінки їх діяльності. Наведено методику технологічного проектування ремонтно-обсуговуючої бази підприємств автомобільного транспорту з необхідними довідковими матеріалами. Обґрунтовано рекомендації щодо оптимального розподілення обсягів між СТОА та гаражами невеликих автотранспортних підприємств на прикладі автопарку сільськогосподарського виробництва. Наведено вимоги до технологічного планування гаражів, СТОА, інших об'єктів для технічного обслуговування (ТО) автомобілів, обладнання для ТО та сучасних засобів їх діагностування. Зокрема, рекомендації дистанційного діагностування та технології безгаражного зберігання автомобілів. Показано особливості технологічних процесів обслуговування автомобілів експрес-методами, методи визначення основних показників роботи та економічної ефективності служби технічної експлуатації автомобілів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082 я73 + Н743.2-022 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА847840 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мельник В. М. 
Ефективність використання водню у сумішах із стисненим природним газом на автомобільних двигунах / В. М. Мельник, Ф. В. Козак, М. М. Гнип, Д. В. Лісафін // Нафтогаз. енергетика. - 2021. - № 2. - С. 98-105. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Одним із важливих аспектів застосування водню в еквівалентному паливі є економічна ефективність. У розрахунках економічної ефективності використання водню як добавки до стисненого природного газу, необхідною технічною умовою взято забезпечення однакової теплотворної здатності еквівалентного палива у порівнянні з товарним природним газом. Для вирішення поставленого завдання нами отримано залежність зміни ціни природного газу від нижчої теплоти згоряння, розраховано зміну витрати еквівалентного палива з рівняння балансу теплоти, яка міститься в стисненому природному газі та еквівалентному паливі. Залежно від приросту нижчої теплоти згоряння при додаванні водню нами отримано значення теплоти згоряння стисненого газу, який можна використати у сумішах з воднем. Отже, для прийнятих цін на стиснений природний газ і водень та за умови однакової теплотворної здатності еквівалентного палива і стисненого природного газу з проведених розрахунків видно, що із збільшенням процентного масового вмісту водню в паливних сумішах природного газу і водню досягається збільшення економічної ефективності. Це відбувається за рахунок використання в паливних сумішах природного газу з низькою теплотворною здатністю, а отже, і низької вартості. Як варіант це може бути біогаз. При застосуванні добавок водню до стисненого природного газу з низькою теплотворною здатністю в кількості до 70 % масових часток можна досягнути зниження вартості природного газу до 12,5 грн. на кілограм. Такий ефект від використання добавок водню до природного газу вказує на перспективність даного напрямку використання водню та доцільність подальших досліджень.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082-325

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Табуненко В. О. 
Удосконалення системи організації обліку дорожньо-транспортних пригод у підрозділах, військових частинах і з'єднаннях Національної гвардії України / В. О. Табуненко, О. П. Марценяк, В. І. Кужелович // Системи упр., навігації та зв'язку. - 2021. - Вип. 3. - С. 33-36. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Показана необхідність удосконалення системи організації обліку дорожньо-транспортних пригод (ДТП), що сталися у підрозділах, військових частинах і з'єднаннях Національної гвардії України (НГУ). Проаналізовані причини скоєння ДТП на дорогах країни. Збір статистичних даних про ДТП дозволить встановити основні фактори, що впливають на виникнення аварій та розробити обгрунтовані заходи по підвищенню безпеки руху, що приведе до зниження рівня аварійності на автомобільних дорогах України. Для оцінки рівня аварійності на автомобільних дорогах використовуються наступні показники: абсолютні показники; питомі показники, що являють собою відношення абсолютних показників аварійності; відносні показники. Запропоновано в якості кількісного показника обліку ДТП у НГУ застосувати відносний показник - загальну інтенсивність виникнення ДТП у військовій частині (підрозділі). Запропонований показник дозволяє оцінити рівень аварійності у військовій частині (підрозділі), порівняти його між військовими частинами і вжити заходів щодо усунення причин ДТП. Пропозиції по удосконаленню структури Книги обліку ДТП військової частини дозволяють удосконалити облік ДТП, визначити причини і закономірності їх виникнення.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Антонюк О. П. 
Покращення процесу забезпечення запасними частинами рухомого складу автотранспортного підприємства : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / О. П. Антонюк; Державний університет "Житомирська політехніка". - Житомир, 2021. - 21 c. - укp.

Вирішено актуальну науково-технічну задачу - підвищення ефективності експлуатації рухомого складу АТП, шляхом покращення процесу забезпечення запасними частинами, за рахунок врахування доступності запасних частин в регіоні та фінансові можливості АТП для визначення номенклатури та кількості запасних частин, які необхідно зберігати на складі підприємства. Запропоновано аналітичний метод розподілу номенклатури запасних частин на групи, що включає, по-перше, розрахунок узагальнених кількісно - вартісних показників; по-друге, процедуру побудови нормованої комулятивний кривої та формування номенклатурних груп. Методика передбачає коригування номенклатури. Розроблено методичні принципи вибору математичних моделей, які доцільно використовувати при прогнозуванні на перспективу потреби рухомого складу АТП в запасних частинах. При наявності вихідного масиву даних про фактори, що впливають на потребу в запаспих частинах, пропонується використовувати багатофакторну регресійну модель прогнозування. В випадку відсутності інформації про зазначені фактори, найбільш доцільно використовувати адаптивну модель прогнозування. Методика прогнозування обсягів і номенклатури запасних частин ґрунтується на статистичних даних про фактичні показники надійності, обсяги поставок запасних частин і розрахунку ризику в умовах невизначеності.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-083-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА451531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Середенко В. В. 
Вплив станції технічного обслуговування на стан атмосфери / В. В. Середенко // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 92, т. 1. - С. 200-205. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано вплив на атмосферу роботи однієї із станцій технічного обслуговування автотранспорту. Розраховано кількості викидів основних забруднювачів, які утворюються під час роботи двигунів внутрішнього згоряння та під час роботи основних блоків станції, визначили кількість забруднення від децентралізованого опалення приміщень. Запропоновано рекомендації щодо зменшення кількості забруднювальних речовин та негативного впливу станцій на навколишнє середовище в місті.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082 н6 + Б1в2:О

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Птиця Г. Г. 
Прогнозування ризиків ДТП на автомобільних дорогах / Г. Г. Птиця, Л. С. Абрамова // Вісн. Вінниц. політехн. ін-ту. - 2021. - № 3. - С. 84-92. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Питання безпеки дорожнього руху є особливо актуальним в Україні, оскільки, за даними офіційної статистики, на дорогах країни кожні 18 хвилин трапляється ДТП, а через кожні 117 хвилин у аваріях гине людина. Дорожньо-транспортна пригода є випадковою подією, яка, можливо, підпорядкована певній закономірності. Тож аналіз закономірностей скоєння ДТП, їх розподілу в часі та просторі, а також виявлення причин скоєння є актуальним питанням, яке суттєво впливає на стан всієї транспортної системи держави. Розглянуто припущення, що розподіл рівнів аварійності підпорядкований певному закону. Перевірку відповідності випадкової величини одному із законів розподілу проведено для умови що рівень безпеки дорожнього руху виражений підсумковим коефіцієнтом аварійності. Використання цього показника зумовлено врахуванням широкого переліку параметрів умов руху, що дозволяє його використання у разі проведення аудиту безпеки дорожнього руху. Для проведення дослідження використані бази значень рівня безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах загального користування, які є в наявності на кафедрі організації та безпеки дорожнього руху та періодично оновлюються. В результаті дослідження розподілу ризиків ДТП виявлено збіг характеру теоретичного розподілу розглянутих величин реального (відносний коефіцієнт аварійності) та прогнозних рівнів безпеки дорожнього руху (підсумковий коефіцієнт аварійності (експрес-модель)). За отриманими аналітичними залежностями математичного очікування виникнення ДТП можна визначити центр аварійності з певною імовірністю, а дисперсія логнормального розподілу описує розсіювання випадкової величини (кількості ДТП) на вибраній ділянці дороги. Отримані моделі дають можливість їх використання для визначення ризиків виникнення ДТП на складних та небезпечних ділянках доріг загального користування.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.03 + Х881.9(4УКР)121.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Тарандушка Л. А. 
Наукові основи забезпечення якості технологічних процесів відновлення працездатності транспортних засобів в системах автосервісу : автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 05.22.20 / Л. А. Тарандушка; Національний транспортний університет. - Київ, 2021. - 39 c. - укp.

Увагу приділено вирішенню проблеми по забезпеченню належного рівня безпеки, енергоефективності й екологічності транспортних засобів в умовах експлуатації шляхом підвищення якості технологічних процесів відновлення їх працездатності, з урахуванням соціально-економічної ефективності, в системах автосервісу на мікро-, макро- та метарівнях. Обґрунтовано загальну методологію оцінювання якості функціонування системи автосервісу з урахуванням необхідних морфологічних ознак, на основі нелінійної моделі системи логічного виведення Сугено. Визначено, що для досліджуваних підприємств технічного сервісу різних типів зміна значень параметрів функціональних елементів дає можливість підвищити рівень якості технологічних процесів відновлення працездатності транспортних засобів від 0,1 % до 22,1 %. Розроблено методику оцінювання соціально-економічної ефективності функціонування системи автосервісу, яка дозволяє визначити оптимальну її морфологічну структуру в заданих умовах середовища.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Техніко-економічне обґрунтування інженерних рішень на СТО та АТП : навч. посіб. / уклад.: І. Б. Гевко, О. Л. Ляшук, І. В. Луциків, У. М. Плекан, В. М. Клендій; Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. - Тернопіль : ТНТУ ім. І. Пулюя, 2021. - 275 c. - Бібліогр.: с. 268-269 - укp.

Наведено техніко-економічне обґрунтування інженерних рішень у СТО та АТП. Висвітлено питання теорії розробки та техніко-економічного обґрунтування інженерних рішень, моделювання та технології їх вироблення, впливу різноманітних зовнішніх і внутрішніх факторів, що мають вплив на СТО та АТП. Розглянуто та проаналізовано різноманітні методи прийняття рішень, зокрема евристичні, аналітичні, економічні, математичні, багатопланові, графічні. Наведено методи прийняття рішень в умовах невизначеності та ризику; методи прогнозування і моделей черг у техніко-економічному обґрунтуванні інженерних рішень в АТП і СТО; методи техніко-економічного та функціонально-вартісного аналізу. Наведено також обґрунтування інженерних рішень у сфері розроблення процесів в АТП і СТО; економічну оцінку у техніко-економічному обґрунтуванні інженерних рішень та оцінку ефективності інноваційних проєктів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082-6 я73 + У9(4УКР)373.3 я73 + У9(4УКР)373.0-86 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА853060 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського