Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (153)Книжкові видання та компакт-диски (747)Журнали та продовжувані видання (595)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.331$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 511
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Чепига Л. П. 
Виды Я-концепции подростков, обучающихся по системе Д.Б.Эльконина - В.В.Давыдова / Л. П. Чепига // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 176-182. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Проаналізовано результати дослідження розвитку Я-концепції підлітків у процесі навчальної діяльності. Показано, що становлення підлітка як суб'єкта навчальної діяльності сприяє формуванню позитивної Я-концепції, яка будується на підставі когнітивного компонента самосвідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Васецька Т. М. 
Врахування особливостей темпераменту у навчанні та вихованні дітей молодшого шкільного віку (на допомогу вчителям початкових класів, вихователям, батькам) / Т. М. Васецька; АПН України. Ін-т пробл. виховання. - К., 1998. - 54 c. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Характеризуються типологічні особливості та їх прояв у поведінці та навчанні дитини. Розкрито значення врахування особливостей темпераменту у вихованні та учбовій діяльності молодших школярів. Підкреслена необхідність застосування вчителями індивідуального підходу у виховній роботі та учбовій діяльності з метою запобігання негативних проявів темпераменту, а також формування індивідуального стилю учбової діяльності школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ю983.701.725 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588397 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бужина И. В. 
К вопросу формирования гуманистических отношений младших школьников / И. В. Бужина // Наук. вісн. Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - Вип. 12. - С. 110-114. - рус.

Подано характеристику гуманістичних відносин молодших школярів. Визначено фактори, які впливають на формування гуманістичних відносин. Запропоновано модель формування гуманістичних відносин. Уточнено поняття "гуманістичні відносини".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гимаева Ю. А. 
Категориальная структура психоэмоциональных состояний и способов их саморегуляции у детей младшего школьного возраста / Ю. А. Гимаева // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 60-71. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Стан сучасного дитинства і обставини, що його зумовлюють, дедалі більше становлять центр уваги дослідників. Подано результати факторного аналізу впливу різних освітніх концепцій (розвиваючого і традиційного типів навчання) на особливості емоційних станів та їх саморегулювання у дітей молодшого шкільного віку, а також - впливу зміни розвиваючого навчання на традиційне в період переходу дітей з початкової школи до середньої.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331 + Ю983.521

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гавалешко О. М. 
Компонент творчості в структурі самосвідомості старшокласника / О. М. Гавалешко // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 23-27. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Рассмотрены структура, содержание и особенности проявления компонента творчества в структуре самосознания старшеклассника. Проанализирована взаимосвязь таких внутриличностных структур и процессов творческого "Я", как образ "Я", творческие способности, творческое мышление и общение. Раскрыты особенности проявления данной взаимосвязи в ранней юности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.331.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Шилкунова З. И. 
О необходимости формирования самоуважения в младшем школьном возрасте / З. И. Шилкунова // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 206-211. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

Розглянуто проблему необхідності цілеспрямованого формування позитивного ставлення до себе у молодших школярів як чинника, що в значній мірі впливає на розвиток особистості, а також неможливість реформування системи освіти, побудованої на принципах особистісно-орієнтованого навчання, природовідповідності без зважання на особливості розвитку самосвідомості, зокрема, лінії емоційно-ціннісного ставлення до себе у молодших школярів. Зроблено припущення, що саме молодший шкільний вік є сенситивним для формування емоційного та раціонального компонентів самоставлення. Охарактеризовано сучасний стан проблеми, наголошено на недостатності теоретичних і практичних досліджень у вивченні розвитку та формування позитивного ставлення до себе у дітей даної вікової групи. Доведено необхідність формування позитивного ставлення до себе у молодших школярів як головного компонента в педагогічній практиці, оскільки воно є визначальним у системі відношень суб'єкта до світу, що задає змістовні орієнтири життєдіяльності людини.


Ключ. слова: молодші школярі, позитивне самоставлення, педагогічна психологія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Матвієнко О. В. 
Основи морального виховання особистості молодшого школяра / О. В. Матвієнко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : Стилос, 1999. - 152 c. - Бібліогр.: 40 назв. - укp.

З огляду на сучасні дослідження педагогіки викладено питання загальних засад теорії морального виховання. На підставі узагальнення педагогічної практики розкрито різноманітні проблеми й аспекти виховання. Особливу увагу приділено дослідницьким методикам вивчення ставлення школярів до моральних норм і відповідних моральних якостей, соціально-педагогічним причинам моральної деформації та поведінки молодших школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592953 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Канішевська Л. В. 
Педагогічні основи виховання соціальної зрілості учнів старших класів шкіл-інтернатів для дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків / Л. В. Канішевська. - К. : Стилос, 1998. - 164 c. - Бібліогр.: 177 назв. - укp.

Проаналізовано особливості формування громадсько-соціальної активності старшокласників шкіл-інтернатів для дітей-сиріт, науково-педагогічні засади вивчення особистості учня. Розглянуто позаурочну виховну діяльність як система формування соціальної зрілості вихованців шкіл-інтернатів для дітей-сиріт. Висвітлено психолого-педагогічні основи подолання конфліктів у міжособистісних взаєминах вихованців та шляхи формування духовної культури особистості засобами благодатного слова (гомілетики).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА593297 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Психологическая профилактика дезадаптации учащихся в начале обучения в средней школе : Метод. рек. для шк. психологов / ред.: Л. П. Пономаренко; Одес. ин-т усоверш. учителей. Науч.-метод. лаб. практ. психологии. - О. : АстроПринт, 1999. - 120 c. - (Б-ка шк. психолога). - рус.

Узагальнено багаторічний досвід роботи шкільних психологів Одеси з проблеми профілактики дезактивації учнів під час переходу з початкової школи до середньої. Запропоновано п'ять авторських підходів до побудови профілактичної роботи у школі. Подано опис методичних прийомів, діагностичних методик з метою виявлення школярів, які відчувають стан дезадаптації, основних напрямків діяльності психолога з профілактики цього явища, налагодження взаємодії з педагогічним колективом школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + Ю984.92 р(4УКР)3 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Токарська Т.  
Психолого-педагогічні засади формування адекватної самооцінки молодших школярів / Т. Токарська // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 151-161. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Джерелом самооцінки особистості є її взаємодія з іншими людьми та виконання нею певної соціальної ролі. Самооцінка включає самопізнання, самовідношення, саморегуляцію, виражає певний рівень домагань, є засобом самоствердження, вона взаємопов'язана з індивідуальними властивостями особистості. Самооцінка молодших школярів має поетапний рівень розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Арбеніна В. Л. 
Підліток у великому місті: фактори та механізми соціалізації / В. Л. Арбеніна, О. В. Волянська, О. Б. Зінчина, М. А. Куряча, А. М. Ніколаєвська, Л. Г. Сокурянська, В. Б. Шмачко; ред.: Л. Г. Сокурянська; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2000. - 206 c. - Бібліогр.: с. 201-205. - укp.

Розглянуто актуальні проблеми формування підростаючого покоління за умов нестабільного українського соціуму. Подано матеріали дослідження, здійсненого соціологами Харківського національного університету ім. В.Н.Каразіна протягом 1998 - 1999 рр. Проаналізовано роль таких суб'єктів та агентів соціалізації підлітків, як сім'я, освіта, коло однолітків, засоби масової комунікації. Особливу увагу приділено впливу телебачення на ціннісний світ та поведінку сучасної молоді, її життєві стратегії, дозвілля, деструктивні прояви, стан здоров'я.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + С5*423.121.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601370 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Мащак С.  
Підліток: психологічні аспекти спілкування та взаємодії / С. Мащак // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 199-209. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблеми спілкування та розвиваючої взаємодії підлітків за умов навчально-виховного процесу сучасної школи. Визначено зміст, структуру та закономірності його здійснення, показано психологічні умови та можливості організації взаємодії підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю984.030.2-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Невельская-Гордеева Е. П. 
Сознание и поведение личности: методология психологического исследования девиантного подростка / Е. П. Невельская-Гордеева // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 251-256. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Обгрунтовано первинність свідомості у поведінці особистості, з'ясовано важливість цього положення як методологічного принципу психологічних досліджень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331 + Ю983.620

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Панок В. Г. 
Социальная активность личности старшеклассника / В. Г. Панок, Ю. А. Привалов; Ин-т психологии им. Г.С.Костюка АПН Украины. - К., 1999. - 131 c. - Библиогр.: 85 назв. - рус.

Синтезированы этико-философские и экспериментально-психологические подходы к рассмотрению противоречивых явлений социальной психики, которые называются "социальная активность личности". Рассмотрена зависимость социальной активности старшеклассников от уровня и типа развития классного коллектива, влияние на нее разнообразных факторов научно-технического прогресса, пути формирования с помощью управления коллективообразовательными процессами в классе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + Ч421.331.3 + Ю954-734-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595731 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Тарапата Н. И. 
Многоуровневая оценка социально-психологической подготовленности лицеиста / Н. И. Тарапата, Т. В. Латышева, Г. Н. Манжелеев, Б. Г. Попов, В. В. Латышев // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 22. - С. 188-191. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Проаналізовано методологічні основи методики дослідження соціально-психологічної підготовки старшокласника з метою корекції навчально-виховної діяльності учнів і педагогів.

Проанализированы методологические основы методики исследования социально-психологической подготовленности старшеклассника с целью коррекции учебно-воспитательной деятельности учащихся и педагогов.

There have been presented the methods of multilevel investigation of social and psychological preparedness of upper-grade pupils for the purpose of correcting teaching and educational activities of teachers and pupils teaching activities.


Ключ. слова: учебная деятельность, социальная подготовленность, лицеист
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю984.030.2-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Тимощук Н. С. 
Особистісно орієнтоване виховання старшокласників у процесі позакласної роботи : Навч.-метод. посіб. / Н. С. Тимощук; Наук.-метод. центр серед. освіти. - Рівне, 2004. - 281 c. - Бібліогр.: с. 144-164. - укp.

На підставі аналізу психолого-педагогічних досліджень і досвіду роботи загальноосвітніх навчальних закладів Волинщини, Рівненщини та Хмельниччини розкрито теоретичні засади особистісно орієнтованого виховання (ООВ). Наведено структурно-логічну модель та організаційно-функціональну структуру процесу ООВ старшокласників у позакласній роботі.

На основании анализа психолого-педагогических исследований и опыта работы общеобразовательных учебных заведений Волынской, Ровенской и Хмельницкой областей раскрыты теоретические основы личностно-ориентированного обучения (ЛОО). Приведены структурно-логическая модель и организационно-функциональная структура процесса ЛОО старшеклассников при внеклассной работе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.3 я7 + Ч421.328 я7 + Ю983.72 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Коношенко С. В. 
Особистісно-орієнтований підхід як один із важливих напрямків гуманізації реабілітаційної роботи з дезадаптованими підлітками / С. В. Коношенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 10. - С. 146-148. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянута проблема гуманізації реабілітаційно-виховної роботи з соціально дезадаптованими підлітками в умовах санаторно-оздоровчого центру соціальної реабілітації. Розкрито теоретико-методичний аспект проблеми та запропоновано перевірені на практиці принципи та систему реабілітаційної роботи з даною категорією вихованців.

Рассмотрена проблема гуманизации реабилитационно-воспитательной работы с социально дезадаптированными подростками в условиях санаторно-оздоровительного центра социальной реабилитации. Раскрыта теоретико-методический аспект проблемы и предлагает проверенные на практике принципы и систему реабилитационной работы с данной категорией воспитанников.

This article is dedicated to the problem of humanization of the rehabilitation-educational work with socially nonadapted teenagers in the conditions of center of social rehabilitation. The author reveals the theoretical and methodical aspects of the problem and proposes practically tested principles and a system of the rehabilitation work with the given category of pupils.


Ключ. слова: реабілітація, реабілітаційний центр, соціально дезадаптований підліток, гуманізація, вихователь
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ч312

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Кузнецова О. А. 
Педагогічні умови формування моральних норм поведінки молодших школярів / О. А. Кузнецова; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. - Миколаїв : ІЛІОН, 2004. - 154 c. - Бібліогр.: с. 127-137. - укp.

Розглянуто теорію поведінки як предмет вивчення. Показано роль моральних норм у вихованні молодших школярів. Наведено матеріали експериментального дослідження процесу перетворення моральних норм у регулятор поведінки даних учнів.

Рассмотрена теория поведения как предмет изучения. Показана роль моральных норм в воспитании младших школьников. Приведены материалы экспериментального исследования процесса преобразования моральных норм в регулятор поведения данных учеников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА656714 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Лупаренко С. Є. 
Психолого-педагогічні основи навчання і виховання молодших школярів у вальдорфській школі / С. Є. Лупаренко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 11. - С. 66-72. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено психологічні особливості молодших школярів, основних методів їх навчання та виховання у вальдорфській школі, які спрямовані на формування самостійного емоційного життя дитини, розділення почуттів та волі.

Исследованы психологические особенности младших школьников, раскрываются основные методы их обучения и воспитания в вальдорфской школе, которые направлены на формирование самостоятельной эмоциональной жизни ребенка, разделение жизни чувств и жизни воли.

This article is dedicated to investigation of psychological peculiarities of junior pupils; the main methods of their instruction and education in Waldorf school are spoken about. These methods are directed to forming of independent emotional life of each child, separating of life of feelings and life of will.


Ключ. слова: школяр, педагогіка, виховання, школа, історія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.0 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Коношенко С. В. 
Психолого-педагогічні фактори шкільної дезадаптації підлітків / С. В. Коношенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 22. - С. 158-162. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему шкільної дезадаптації серед підлітків. Висвітлено психолого-педагогічні фактори, які спричиняють виникнення цього явища у дітей та запропоновано деякі шляхи вирішення цієї проблеми.

Освещена проблема школьной дезадаптации среди подростков. Рассмотрены психолого-педагогические факторы, которые способствуют возникновению этого явления у детей и предложены некоторые пути решения этой проблемы.

The article is dedicated to problem school desadaptation amongst teenager. The author considers the pedagogical factors, which promote origin of this phenomena beside teenager and offers some way of the decision of this problem.


Ключ. слова: шкільна дезадаптація, підліток, адаптація, фактор
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського