Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (94)Книжкові видання та компакт-диски (640)Журнали та продовжувані видання (106)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.355$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 495
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Московчук Л. М. 
Морально-естетичне виховання молодших школярів засобами духовної музики українських композиторів : наук. монографія / Л. М. Московчук; Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. - Кам'янець-Подільський : Панькова А. С., 2022. - 359 c. - Бібліогр.: с. 329-357 - укp.

У науковому дослідженні розглянуто проблему формування морально- естетичних цінностей молодших школярів у процесі вивчення духовної музики українських композиторів. Охарактеризовано підходи учених різних епох і напрямів до морально-естетичного виховання особистості. Висвітлено сутність морально-естетичного виховання як системи цінностей, уточнено зміст понять «морально-естетичне виховання молодших школярів», «духовна музика українських композиторів». Розкрито виховний потенціал духовної музики, подано ретроспективний огляд-аналіз розвитку духовної музики українських композиторів. Визначено критерії, показники та схаракте¬ризовано рівні морально-естетичної вихованості молодших школярів у процесі вивчення духовної музики українських композиторів, описано стан проблеми в сучасних закладах загальної середньої освіти. Запропоновано педагогічні умови і методику, що сприяють ефективній організації процесу морально-естетичного виховання молодших школярів засобами духовної музики українських композиторів, підвищенню рівня зорієнтованості дітей молодшого шкільного віку на морально-естетичні цінності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА858017 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Паньків Л. І. 
Теоретико-методичні засади формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі музично-театральної діяльності : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.07 / Л. І. Паньків; Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля. - Київ, 2021. - 40 c. - укp.

Науково обґрунтовано та висвітлено теоретичні і методичні засади формування художніх орієнтацій учнів старшого шкільного віку, що дало змогу розкрити особливості їх духовного зростання шляхом активізації внутрішніх ресурсів особистості щодо ціннісного пізнання мистецтва, вибудови власної системи художніх поглядів, переконань, настанов, ідеалів як вектору творчої самореалізації в мистецькій діяльності. Розкрито сутність художніх орієнтацій старшокласника як системи ставлень особистості до мистецтва та явищ художньої культури. Формами вираження художніх орієнтацій виступають переконання, настанови, переваги, ідеали та смаки особистості щодо образного змісту, формотворчих характеристик мистецтва, його стильових та жанрових особливостей. Художні орієнтації визначають спрямованість художнього пізнання, оцінювання мистецтва і самовираження в художньої творчості. Розроблено структуру художніх орієнтацій старшокласників, що охоплює єдність мотиваційно-спонукального, пізнавально-інформаційного, емоційно-оцінного, творчо-діяльнісного компонентних блоків. Визначено функції художніх орієнтацій: аксіологічну, творчо-спонукальну, самоорганізаційну; когнітивну, евристичну, художньо-концептуальну, світоглядну; гедоністичну, самоідентифікаційну, оцінну, компенсаційну, сугестивну, естетичну, катарсичну; комунікативну, соціалізуючу, культуротворчу, просвітницьку, які реалізуються у відповідності до структурно-компонентних блоків. На основі сутнісної характеристики досліджуваного явища розроблено критерії сформованості художніх орієнтацій старшокласників (мотиваційно-емоційний; інформаційно-когнітивний; ціннісно-рефлексивний; творчо-презентативний), за якими виявлено рівні вираженості досліджуваного явища: суб'єктивно-інтуїтивний (низький), стереотипно-продуктивний (середній), функціонально-креативний (високий). Представлено інноваційну систему формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі музично-театральної діяльності, теоретичну основу якої становить аксіологічно-рефлексивний підхід, що передбачає стимулювання та підтримку глибоко суб'єктивного осягнення учнями цінностей художньої культури, виявлення особистісного ставлення до них та визначення пріоритетів власного художнього саморозвитку. Цілісність запропонованої системи визначається взаємообумовленістю її складників: цільового (мета, завдання), теоретико-методологічного (концептуальні підходи, принципи), змістового (навчальні програми, курси, тренінги), функціонально-процесуального (функції, педагогічні умови, форми і методи, етапи впровадження), результативно-оцінного (критерії, діагностичні методики, рівні). Висвітлено результати експериментальної перевірки ефективності запропонованої системи формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі музично-театральної діяльності, що доводять її дієвість та доцільність використання в педагогічному процесі позашкільних закладів мистецької освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.2 + Щ33 р2 + Щ31 р2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА450185 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Тодосієнко Н. Л. 
Формування естетичного сприймання у молодших школярів засобами комплексу мистецтв у позакласній виховній роботі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. Л. Тодосієнко; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. - Вінниця, 2021. - 21 c. - укp.

Теоретично й експериментально досліджено проблему формування естетичного сприймання у молодших школярів засобами комплексу мистецтв у позакласній виховній роботі. Здійснено конкретизацію поняття "естетичне сприймання" як одного із базових компонентів естетичного виховання молодших школярів. Розроблено критерії, показники та рівні сформованості естетичного сприймання у молодших школярів. Обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови, що забезпечують підвищення ефективності формування естетичного сприймання у молодших школярів засобами комплексу мистецтв у позакласній виховній роботі. Презентовано методику реалізації ефективності педагогічних умов, яка дала змогу відстежити процес формування цього утворення в динаміці за такими етапами: підготовчо-мотиваційний, художньо-оцінний, креативно-діяльнісний. Розроблено модель відтворення процесу формування естетичного сприймання у молодших школярів засобами комплексу мистецтв у позакласній виховній роботі. Доведено, що впровадження методики реалізації педагогічних умов формування естетичного сприймання у молодших школярів засобами комплексу мистецтв у позакласній виховній роботі сприяє позитивним змінам у рівнях сформованості естетичного сприймання у молодших школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА450667 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шестобуз О. С. 
Практикум з методики навчання мистецької освітньої галузі в початковій школі : навч. посіб. / О. С. Шестобуз, А. В. Шульга, О. В. Маковійчук; Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. - Чернівці : ЧНУ ім. Ю. Федьковича : Рута, 2021. - 207 c. - Бібліогр.: с. 136-138 - укp.

Вміщено навчальний матеріал практичних занять з методики навчання мистецької освітньої галузі в початковій школі, питання для самоконтролю, завдання для самостійної роботи студентів. Подано тестові завдання для контролю та самоконтролю, критерії оцінювання, список рекомендованої літератури. Наведено тематики практичних занять та відповідні інформаційні ресурси. Викладено зміст і методичні рекомендації до практичних занять.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.355.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА858106 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Шевченко Г. В. 
Година спілкування. Фітокафе "Квітка здоров'я" / Г. В. Шевченко // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2021. - № 2. - С. 67-75. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Подано авторську розробку години спілкування з елементами гри про цілющі властивості рослин України з позицій вчених-біологів і письменників-фольклористів. Через інформацію про лікувальні властивості рослин рідного краю та образно поетичне слово українських письменників в учнів формується екологічна компетентність, а саме: дбайливе ставлення до довкілля; пошана до народних традицій; розуміння й відчуття прекрасного в мистецтві та навколишньому житті; заохочення до активної екологічної діяльності, прагнення бути здоровим, адже люди за здоров'я платять великі гроші. Діти засвоюють важливе правило: природа подбала: бери даром, лікуйся, будь здоровим, але віддай плату - любов; люби природу, шануй, оберігай, ощадливо користуйся нею. Важливим є формування навичок критичного мислення, розв'язання проблем, прийняття рішень, роботи в команді, уміння взаємодії та комунікації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Новогородська М. 
Результати дослідження педагогічних засобів профілактики та корекції залежності обдарованих підлітків від віртуального середовища / М. Новогородська // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 2. - С. 31-37. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Проаналізовано результати дослідження педагогічних засобів профілактики та корекції залежності обдарованих підлітків від віртуального середовища. Для порівняння наведено результати світових досліджень з цієї проблематики. Доведено доцільність використання педагогічних засобів профілактики та корекції залежності обдарованих підлітків від віртуального середовища. Наведено приклади використання елементів арт-терапії в роботі педагога для ефективної профілактики та корекції залежності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.355

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Якименко С. І. 
Музично-естетичне виховання підлітків засобами народно-інструментального виконавства у позашкільних навчальних закладах : монографія / С. І. Якименко, О. В. Сироєжко. - Київ : Слово, 2021. - 159 c. - Бібліогр.: с. 118-134 - укp.

Розглянуто теоретичні та методичні основи музично-естетичного виховання (МЕВ) підлітків засобами народно-інструментального виконавства у позашкільних навчальних закладах, представлено концептуальні моделі та тенденції генезису. Розроблено критерії і показники, визначено рівні музично-естетичної вихованості підлітків. Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено ефективність упровадження педагогічних умов МЕВ підлітків засобами народно-інструментального виконавства у позашкільних навчальних закладах: реалізація педагогом особистісно-орієнтованого підходу до педагогічної взаємодії з вихованцями у процесі залучення їх до народно-інструментального виконавства; впровадження керівником гуртка методу контекстного музикування у процесі МЕВ підлітків; формування у підлітків потреби в творчому саморозвитку з позиції орієнтації їх на засвоєння досвіду музично-творчої діяльності й інтеграції в соціально-культурне середовище. Уточнено сутність, зміст і структуру ключових понять дослідження: "виховання", "музичне виховання", "естетичне виховання", "музично-естетичне виховання", "народно-інструментальне виконавство", "педагогічні умови". Розвинуто методику МЕВ підлітків засобами народно-інструментального виконавства у закладах позашкільної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385 + Ч421.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА847872 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Булага К. М. 
Дидактичні умови організації навчальної діяльності вихованців дитячого хореографічного колективу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / К. М. Булага; Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка. - Полтава, 2020. - 20 c. - укp.

Проаналізовано зміст і структуру навчальної діяльності вихованців дитячого хореографічного колективу, виокремлено її компоненти (мотиваційний, цільовий, діяльнісно-творчий, рефлексивно-суб'єктний), схарактеризовано критерії, показники та рівні ефективності навчальної діяльності цих вихованців. Визначено, обґрунтовано та експериментально перевірено дидактичні умови організації їх навчальної діяльності. Розроблено модель реалізації дидактичних умов цієї організації, яка поєднує методологічно-цільовий, організаційно-процесуальний та діагностико-результативний блоки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.24 + Щ32 р21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА446908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Паньків Л. І. 
Формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі музично-театральної діяльності: теорія, меодологія, методика : монографія / Л. І. Паньків; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2020. - 376 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Висвітлено проблему формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі музично-театральної діяльності. Виявлено сутність художніх орієнтацій особистості як важливу характеристику її спрямованості до пізнання явищ художньої культури та фактору регулювання житгєтворчості. Зосереджено увагу на проблемі формування художніх орієнтацій учнів старшого шкільного віку, що передбачає корекцію аксіологічних установок сприймання мистецтва, визначення орієнтирів самореалізації молоді в художньо-творчій діяльності. Унікальним засобом формування художніх орієнтацій старшокласників визначено музично-театральну діяльність, яка синтезує різні види мистецтва, надає учням можливість пізнання цілісності художніх творів. Представлено феномен "художні орієнтації" у філософсько-естетичному та психолого-педагогічному дискурсі, понятійно-термінологічне поле дослідження проблеми формування художніх орієнтацій учнівської молоді. Описано педагогічний потенціал музичного театру в контексті формування художніх орієнтацій старшокласників, репрезентовано музичний театр як ретранслятор художніх цінностей у часопросторі культури та освіти, як художньо-освітнє середовище в умовах суспільних викликів сьогодення тощо. Окреслено концептуальні основи методики формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі музично-театральної діяльності та методологічні підходи до проектування методики формування художніх орієнтацій старшокласників у процесі музично-театральної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23/.25 + Щ31 р(4УКР)31-3-68

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА865851 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Аніщенко Н. В. 
Організація календарно-обрядових свят як складова методичної підготовки педагогів-організаторів до морального виховання учнів / Н. В. Аніщенко, В. В. Вдовенко // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2020. - № 2. - С. 47-53. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Визначено важливість підготовки педагогів-організаторів до морального виховання учнів, а також процес формування готовності майбутніх педагогів до творчої професійної діяльності. Описано головні наукові підходи до професійної діяльності педагогів-організаторів: інтегрований, комплексний, функціональний. Аргументовано роль фольклору як провiдного виду позаурочної дiяльностi, що створює унікальнi можливості для формування моральної свiдомостi та почуттiв учнів. Розкрито функції вчителя як творчого наставника. Доведено, що українська мудрість має надзвичайно глибокий зміст, заснований на філософії стародавніх слов'ян, їх вірувань. Вона складається з морально-етичних принципів: поваги, толерантності, шанобливого ставлення до старших. Зазначено, що театралізовані календарно-обрядові свята сприяють зміцненню здоров'я школярів, розвитку морально-вольових та інтелектуально-творчих здібностей особистості. Це важливий засіб, що спрямовує школярів на самовдосконалення. Тому суть і мета методичної роботи педагога-організатора має бути спрямована на гармонійний розвиток дитини в психічній і духовно-моральній сферах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Богданович В. В. 
Підготовка майбутніх учителів початкової школи до музично-естетичного виховання учнів в Україні (друга половина XX – початок XXI століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук (д-ра філософії) : 13.00.01 / В. В. Богданович; Національний університет "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка . - Чернігів, 2020. - 20 c. - укp.

Здійснено комплексний аналіз підготовки майбутніх учителів початкової школи до музично-естетичного виховання учнів в Україні у другій половині XX - на початку XXI століття. Виокремлено основні базові поняття, які розкривають сутність музично-естетичного виховання учнів в початкових школах України другої половини XX- початку XXI століття, що дало змогу умовно їх згрупувати: уніфіковані; педагогічні; музично-естетичні. Проаналізовано вплив творчої спадщини видатних українських діячів музичного мистецтва на зміст підготовки майбутніх учителів початкової школи. Охарактеризовано джерельну та історіографічну базу дослідження. Окреслено шляхи творчого використання прогресивних надбань підготовки майбутніх учителів початкової школи в умовах інноваційного розвитку освітнього середовища закладів освіти. Визначено та обґрунтовано три етапи підготовки майбутніх учителів початкової школи до музично-естетичного виховання учнів в Україні у другій половині XX - на початку XXI століття: перший - 1950 - 1976 рр.; другий - 1976 - 1991 рр.; третій - 1991- 2016 рр. Дослідження дало змогу визначити перспективи використання набутого досвіду підготовки майбутніх учителів початкової школи до музично-естетичного виховання учнів в Україні. Фактологічний матеріал та джерельна база дослідження можуть слугувати основою для оновлення змісту начальних дисциплін, використовуватися в системі вищої та післядипломної педагогічної освіти для підготовки майбутніх учителів за спеціальністю 013 Початкова освіта та 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) та підвищення їх кваліфікації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448069 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Потієнко В. 
Літня школа: розвиток компетентностей і творчих здібностей обдарованих учнів / В. Потієнко // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 1. - С. 36-41. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено досвід педагогічної діяльності з обдарованими дітьми під час виїзної літньої школи з метою поглибленого навчання програмування й інформаційних (офісних технологій) у профільній школі. Розкрито особливості змісту навчання, наведено конкретні приклади проєктів вивчення окремих тем. Особливим складником виїзної літньої школи є ознайомлення учнів з національними особливостями регіону, що сприяє їх загальному розвитку та вихованню національної гідності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Полторак Н. 
Використання класичної музики на заняттях креслення - один з інтерактивних методів навчання / Н. Полторак // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 2. - С. 47-52. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність реалізації для здорового образу життя дітей комплексу педагогічних, біологічних і соціально-психологічних профілактичних заходів. Вплив музики на здоровий спосіб життя дитини узагальнює тенденції збагачення духовного світу молодого покоління, адже всебічна реалізація соціальних функцій музики, що є одним із головних принципів, має неабияку естетичну силу, спрямовану на духовне збагачення особистості через складну систему взаємодії цінностей і здорової активності дитини. Вплив музики на організм дитини має психофізіологічні причини. Використання вчителем музичних творів на заняттях креслення підвищить загальний інтелектуальний рівень дітей та їх успішність буде сприяти створенню комфортного емоційного середовища під час занять.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Ю817

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гатеж Н. В. 
Підготовка майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів закладу загальної середної освіти : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Н. В. Гатеж; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна. - Київ, 2019. - 20 c. - укp.

Вперше здійсненоцілісний аналіз проблеми підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів у педагогічній теорії та практиці. Визначено структуру підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів. Виокремлено критерії, показники та виявлено рівні готовності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів. Теоретично обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури учнів, розроблено етапи їх реалізації. Здійснено розробку навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва до виховання естетичної культури школярів у процесі практичної підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.22 + Щ10 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА440564 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Власова В. Г. 
Формування естетичного ставлення молодших школярів до навколишнього світу засобами образотворчого мистецтва : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. Г. Власова; Національна академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання. - Київ, 2019. - 19 c. - укp.

На основі теоретичного аналізу філософських та психолого-педагогічних джерел уточнено сутність поняття “естетичне ставлення молодшого школяра до навколишнього світу” як динамічну, багатогранну позицію, яка дає можливість узгодити і наповнити естетичним змістом різні форми взаємодії особистості з навколишнім світом та проявляється в процесі художньо-творчої діяльності і в житті в цілому. Охарактеризовано потенціал засобів образотворчого мистецтва щодо формування у молодших школярів естетичного ставлення до навколишнього світу, що полягає в унікальних можливостях впливу на особистість і має розглядатися як універсальний чинник формування світоглядних уявлень, ціннісних орієнтацій, творчого мислення та духовно-творчих можливостей, а не тільки як джерело розвитку спеціальних художніх умінь для відображення довкілля. Аналіз наукових джерел дозволив визначити структурні компоненти естетичного ставлення до навколишнього світу: когнітивний, емоційно-ціннісний, мотиваційно-спонукальний, діяльнісно-праксичний. Відповідно до визначених компонентів, критеріїв та показників охарактеризовано рівні сформованості у молодших школярів естетичного ставлення до навколишнього світу засобами образотворчого мистецтва (високий, середній, низький).Теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування у молодших школярів естетичного ставлення до навколишнього світу засобами образотворчого мистецтва, а саме: впровадження системи методів, завдань, вправ, орієнтованих на формування засобами образотворчого мистецтва естетичного ставлення учнів до навколишнього світу; організація процесу емоційно-асоціативного спостереження молодшими школярами за об’єктами та явищами навколишнього світу й активізація естетичного сприймання та розуміння творів живопису, графіки та скульптури як еталонів ставлення до різних явищ життя та розвитку здатності до творчого самовираження мовою образотворення; використання комплексу мистецтв для регуляції та саморегуляції емоційного стану молодших школярів; дистанційний супровід підготовки вчителів до формування в учнів початкової школи естетичного ставлення до навколишнього світу як елемент підвищення їхньої професійної кваліфікації. Методика включає систему методів (наочні, мотиваційно-стимулюючі, словесно-наочні, проблемно-пошукові, художньо-творчі, ігрові), завдань і вправ, а також виховні ситуації на основі змісту художнього матеріалу, які збагачують освітні методи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА440547 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Цяо Чжи 
Формування етномистецької компетентності учнівської молоді в музичному навчанні : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Цяо Чжи; Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля. - Київ, 2019. - 18 c. - укp.

Увагу присвячено актуальній проблемі формування етномистецької компетентності учнівської молоді в музичному навчанні. Уточнено сутність ключових дефініцій дослідження "етномистецька компетентність", "процес формування етномистецької компетентності в музичному навчанні". Виокремлено структуру феномену (емоційно-ціннісний, етнокогнітивний, діяльнісно-практичний, рефлексивний, комунікативний компоненти, кожний з яких пронизаний естетичним змістом). Розкрито етновиховний потенціал музичного навчання учнівської молоді. Визначено критерії (аксіологічний, етнокогнітивно-рефлексивний, діяльнісно-творчий, комунікативно-поліетнічний) та відповідні показники, схарактеризовано рівні сформованості етномистецької компетентності учнівської молоді. Обґрунтовано комплекс педагогічних умов, розроблено методику формування етномистецької компетентності в музичному навчанні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313 + Ч421.355.23 + Щ31 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА442538 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Терешенко Н. В. 
Естетичне виховання старшокласників засобами бальної хореографії : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Н. В. Терешенко; Національна академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання. - Київ, 2019. - 23 c. - укp.

Увагу присвячено актуальній проблемі естетичного виховання старшокласників засобами бальної хореографії. Шляхом теоретичного аналізу психолого-педагогічних та естетико-мистецтвознавчих джерел уточнено сутність понять "естетичне виховання старшокласників засобами бальної хореографії", "естетична вихованість старшокласників". Розкрито естетико-виховний потенціал бальної хореографії стосовно старшокласників. Здійснено ретроспективний аналіз становлення бальної хореографії як мистецтва та дисципліни, що здатна формувати естетичну сферу особистості. Визначено компоненти (когнітивний, емоційно-ціннісний, діяльнісно-практичний), критерії (когнітивно-рефлексивний, емоційно-ціннісний, діяльнісно-виконавський) та показники, схарактеризовано рівні естетичної вихованості старшокласників. Вперше теоретично обґрунтовано та розроблено методику і педагогічні умови естетичного виховання старшокласників засобами бальної хореографії в дитячо-юнацьких колективах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА442536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Раструба Т. В. 
Розвиток особистісно орієнтованої музичної освіти дітей шкільного віку в Україні : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т. В. Раструба; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2019. - 22 c. - укp.

Здійснено цілісний науковий аналіз та представлено практичні рекомендації з проблеми розвитку особистісно орієнтованої музичної освіти дітей шкільного віку в Україні (остання чверть XX - початок XXI століття). Проведений теоретико-методологічний аналіз поняттєво- термінологічного апарату, актуалізовано й розкрито змістові характеристики базових дефініцій та їх специфічний зміст. Обгрунтовано історико-педагогічну періодизацію розвитку особистісно орієнтованої музичної освіти учнів. Уточнено сутність поняття «особистісно орієнтована музична освіта», визначено її мету та завдання, характерні закономірності, принципи та ціннісні орієнтації. Розкрито особливості впровадження особистісно орієнтованого підходу до загальної музичної освіти учнів сучасності, який підпорядковується певній компонентній структурі, що відображає механізми, процедури, засоби реального використання її теоретичних положень. Хронологічно систематизовано розвиток особистісно орієнтованої музичної освіти дітей шкільного віку визначеного історичного періоду. Охарактеризовано творче використання досвіду особистісно орієнтованого музичного навчання і виховання в практичній діяльності закладів загальної середньої освіти сьогодення на рівні учителів та учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 г(4УКР)6 + Щ31 р(4УКР)2-3 + Щ313(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА438348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ракітянська Л. М. 
Педагогічна практика з музичного мистецтва в початковій школі: [теоретичний та методичний аспекти] : [навч.-метод. посіб. для студентів-практикантів зі спец. "Музичне мистецтво"] / Л. М. Ракітянська. - Кривий Ріг : Чернявський Д.О., 2019. - 348 c. - укp.

Розкрито вікові особливості учнів молодшого шкільного віку. Охарактеризовано учбово-пізнавальну діяльності молодших школярів. Висвітлено зміст, завдання та теоретико-методичні засади організації музичної діяльності учнів початкової школи. Описано методи керівництва співацькою діяльністю учнів. Увагу приділено методиці розучування шкільної пісні, особливостям сприймання музики молодшими школярами, методам керівництва грою на дитячих музичних інструментах, питанням музично-пластичної діяльності. Охарактеризовано етапи загальнодидактичної структури уроку музичного мистецтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266.69 + Ч421.355.23 + Щ31(4УКР) я73-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА834056 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Бабич І. В. 
Україна плекає обдаровану молодь / І. В. Бабич // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2019. - № 1. - С. 87-90. - укp.

"Я - обдарована особистість" автор статті знайомить читачів з обдарованою особистістю, Турчанович Давидом, який досяг дивовижних результатів під час навчання грі на саксофоні та фортепіано. Учителі музики дуже натхненно діляться враженнями про старання та завзятість Давида. Хлопець завжди з відповідальністю та ентузіазмом готується до конкурсів, численних концертів і сценічних виступів. За роки навчання в музичній школі Давид опанував багато сучасних прийомів гри, серед яких: слеп тон, фрулато, регістр альтісімо, а також спів в інструмент разом з грою. Такими вміннями може похвалитися не кожний дорослий музикант. Одним словом - юне обдарування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського