Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (99)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч430.221.05$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 141
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах інклюзивної освіти : хрестоматія. Т. 1 / уклад.: В. І. Бондар, Ю. Д. Бойчук, В. В. Золотоверх, А. М. Висоцька. - Б.м., 2023. - 282 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: В359761/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Організація безпечного освітнього простору: координація дій : навч.-метод. посіб. / О. Бальбуза, І. Варе, Н. Заварова, Т. Краснощок, О. Кривоногова, А. Лєскова, І. Орленко, О. Солнцева; "Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради", комунальний заклад вищої освіти. - Одеса : Сочінський М. М., 2023. - 190 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: С491.3 я73 + Ч430.221.05 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА867572 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Інклюзія в дії: стратегії впровадження в Україні та світі : колект. монографія / К. М. Біницька, О. Л. Главацька, Н. М. Горішна, О. С. Гуменюк, О. О. Кравченко, Г. В. Лещук, Г. М. Мешко, О. І. Мешко, Г. М. Олійник, Н. С. Романишин, Г. І. Слозанська, Н. А. Фіголь, О. І. Янкович; Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. - Тернопіль : Осадца Ю. В., 2022. - 325 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp. - пол.

Висвітлено теоретичні та прикладні аспекти роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного освітнього середовища. Розглянуто сучасні підходи щодо впровадження інклюзії в український освітній простір, охарактеризовано перспективи її подальшого розвитку. Розкрито особливості організації інклюзивного навчання дітей з різними типами освітніх труднощів в Україні та за кордоном. Акцентовано увагу на інклюзивній компетентності педагогів, збереженні їх здоров'я та запобіганні професійному вигорянню.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА856360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кравченко О. О. 
Освітньо-виховний, реабілітаційний та оздоровчий потенціал інклюзивного туризму в умовах інклюзивного навчання : монографія / О. О. Кравченко; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. - Умань : Компринт, 2022. - 269 c. - Бібліогр.: с. 252-269 - укp.

Розглянуто теоретичні засади соціально-психологічної реабілітації як наукової проблеми. Увагу приділено інклюзивному туризму у контексті соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з особливими освітніми потребами. Розглянуто також нормативно-правові засади впровадження інклюзивного туризму як засобу реабілітації дітей та молоді з особливими освітніми потребами. Досліджено технології інклюзивного туризму: від теорії до практики. Акцентовано на системі соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного туризму. Висвітлено освітньо-виховний та соціалізаційний потенціал інклюзивного туризму. Наведено методику проведення екскурсії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 + У9(4УКР)424.3 + С49-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА855700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Соціальна та освітня інклюзія: історія, сучасність, перспективи розвитку : колект. монографія : [у 2 ч.]. Ч. 1. Інституційні та особистісні аспекти впровадження в Україні / Г. В. Барабащук, О. А. Блінов, М. Г. Буйняк, О. В. Гаяш, Н. М. Гуцуляк, О. І. Дмітрієва, М. М. Душкевич, А. В. Камбур, Т. М. Канівець, В. В. Костик, Л. Б. Костик, О. С. Лісова, Т. В. Лясковська, С. П. Миронова, Ю. А. Михальська, А. В. Михальський, О. М. Молоч, Т. В. Петренко, Л. Б. Платаш, Л. М. Потапюк, В. М. Санжаровець, Н. В. Скрипник, А. В. Сушма, І. Ф. Тімкін, Л. І. Фесік, Г. С. Фесун, О. В. Чопік; ред.: С. П. Миронова, Л. Б. Платаш, С. З. Романюк, Л. І. Тимчук, Т. Д. Федірчик, О. В. Гаврилов, Н. С. Гаврилова, З. П. Ленів. - Чернівці, 2021. - 351 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp. - англ.

Проаналізовано теоретичні та прикладні питання організації освітньої та соціальної інклюзії осіб з особливостями розвитку. Доведено про важливість якісної управлінської, організаційної діяльності, забезпечення психологічної безпеки. Окрему увагу приділено технологічному аспекту інклюзії осіб з порушеним зором і слухом, питанням розвитку фахового партнерства в інклюзії та особистісного потенціалу людини в умовах інклюзії. Висвітлено авторське бачення потенціалу доступного середовища для осіб з особливостями психофізичного розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.91 + Ч430.221.05 + Ч430.94

Рубрики:

Шифр НБУВ: В358785/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сучасні проблеми спеціальної освіти: теорія, досвід, інновації : [колект. монографія]. Вип. 4. Сучасні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти: теорія, досвід, інновації / [за заг. ред. проф. І. В. Татьянчикової] ; Донбас. держ. пед. ун-т, Ф-т спец. освіти, Каф. спец. педагогіки та інклюзії. - Слов'янськ : Вид-во Б. І. Маторіна, 2021. - 267 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Розкрито актуальні питання теорії та практики спеціальної освіти, зокрема педагогіки та психології. Представлено результати теоретичних, практичних, а також експериментальних досліджень проблем навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами. Запропоновано методичні рекомендації щодо їх впровадження в освітній процес дошкільних та шкільних спеціальних закладів освіти. Розкрито основні напрями оптимізації навчання та виховання дітей з особливими потребами на підставі врахування педагогічного досвіду практичних працівників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 + Ю984.030.2-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: В357533/4 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Козіброда Л. В. 
Теоретико-методологічні основи соціалізації учнів з особливими освітніми потребами в умовах шкільного середовища (кінець XX – початок XXI ст.) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Л. В. Козіброда; Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка. - Дрогобич, 2021. - 39 c. - укp.

Розв'язано наукову проблему щодо виконання комплексного аналізу теоретичних і методологічних основ соціалізації учнів з особливими освітніми потребами в умовах шкільного середовища наприкінці XX - початку XXI ст., які пояснюють розвиток і соціалізацію особистості у контексті психоаналітичного, соціогенетичного, когнітивного, культурно-еволюційного, індивідуально-центрованого напрямів та крізь призму соціалізації осіб з особливими освітніми потребами. Визначено ключові аспекти соціалізації особистості з особливими освітніми потребами в теорії та практиці загальної середньої освіти зарубіжних країн і стратегічні орієнтири соціалізації у контексті організації освітнього процесу в умовах вітчизняного соціоосвітнього середовища школи, що охоплюють детермінанти й моделі інклюзивної освіти. Проаналізовано стратегії організації освітньої інклюзії, розкрито потенціал фізичної культури і фізичного виховання в соціалізації учнів з особливими освітніми потребами. Охарактеризовано сутність і зміст компетентності вчителя шляхом аналізу його ролі та функцій у забезпеченні соціалізації учнів з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти. Досліджено складові його готовності до роботи в умовах інклюзивного класу, висвітлено потенціал інноваційних методів під час проектування культури шкільного середовища, розроблення змістової характеристики навчання й виховання. Визначено перспективи вдосконалення соціалізації учнів з особливими освітніми потребами з урахуванням сучасних соціально-освітніх парадигм. Уточнено наукові дефініції "соціалізація", "потреби", "учні з особливими освітніми потребами", "інклюзія", "інклюзивна освіта", "моделі соціалізації", "стратегії соціалізації", "культура шкільного середовища", "школа, доброзичлива для учнів з особливими освітніми потребами". Подальшого розвитку набули наукові положення про соціалізацію особистості, що охоплює ступені, стадії, типи, механізми, чинники, моделі, види та фактори, а також теорії і практики соціалізації учнів, котрі ґрунтуються на врахуванні специфіки роботи педагогів із учнями, які мають особливі освітні потреби, й аналізі культури шкільного середовища крізь призму української освітньої політики. До наукового обігу введено нові факти, теоретичні ідеї та підходи до вивчення процесу соціалізації учнів з особливими освітніми потребами в умовах шкільного соціоосвітнього середовища наприкінці XX - початку XXI ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 + Ч421.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448237 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Донець В. Г. 
Формування готовності вчителів початкової школи до інноваційної діяльності в умовах інклюзивного навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / В. Г. Донець; Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія. - Хмельницький, 2021. - 20 c. - укp.

Дослідженно проблему формування готовності майбутніх учителів початкової школи (далі - ПШ) до здійснення інноваційної діяльності (далі - ІД) в умовах інклюзивного навчання. Визначено й охарактеризовано педагогічні умови формування їх готовності до вищезазначеної діяльності. Встановлено причини, які перешкоджають ефективному впровадженню інноваційних технологій у ПШ (недостатнє врахування вікових особливостей учнів, система освіти зорієнтована на набуття знань, умінь і навичок, а не компетенцій, відсутність навичок застосування в освітньому процесі інноваційних технологій у частини вчителів ПШ тощо), окреслено шляхи їх мінімізації. Експериментально доведено ефективність розробленої структурно-функціональної моделі формування готовності до ІД вчителів ПШ в умовах інклюзивного навчання, що містить змістовий, організаційно-діяльнісний та діагностичний блоки. Охарактеризовано зміст, структуру (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний і емоційний компоненти), визначено критерії (цільовий, знаннєвий, операційний, коригувальний, вольовий), показники та рівні (початковий, середній, достатній, креативний) досліджуваної готовності. Проаналізовано й узагальнено результати проведеного педагогічного експерименту з використанням методів математичної статистики, встановлено позитивну динаміку показників рівнів готовності вчителів ПШ до ІД в умовах інклюзивного навчання, що підтверджує ефективність запропонованих педагогічних інновацій. Рекомендовано проводити подальші наукові розвідки у теоретико-практичному вивченні особливостей використання інноваційних педагогічних технологій в умовах Нової української школи, удосконаленні форм підготовки до впровадження ІД майбутніх фахівців в процесі педагогічної практики, розробці засобів формування готовності вчителів інших дисциплін до ІД в умовах інклюзивного навчання та їхнього теоретичного та методичного забезпечення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ч430.221.05 + Ч311,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448096 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Набока О. Г. 
Спеціальна освіта: сучасні підходи до підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами / О. Г. Набока, І. В. Татьянчикова // Фіз.-мат. освіта. - 2021. - № 1. - С. 76-81. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито сучасні підходи до фахової підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Зазначено, що в умовах соціально-економічних змін у суспільстві, нових поглядів на якість освіти в цілому, назріла необхідність реформування та осучаснення основних положень спеціальної освіти, що вимагає її відповідності європейським і новим Державним стандартам в Україні. Для визначення сучасних підходів із підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами використано теоретичні методи: аналіз, узагальнення, інтерпретація сучасної наукової та навчально-методичної літератури. Результати обгрунтовують необхідність здійснення системної, поступової та послідовної спеціальної педагогічної роботи, яка спрямована на розвиток соціальної активності, виховання життєздатності особистості через формування у неї життєвих компетентностей, що забезпечить спроможність повноцінного існування дитини з особливими освітніми потребами у соціумі. Визначено основні складові нової Концепції спеціальної освіти: інклюзивна форма навчання дітей з особливими потребами, забезпечення їхньої соціалізації, особистісно-зорієнтований і компетентнісний підходи. Увагу зосереджено на низці проблем, які є й досі не вирішеними та гальмують процес підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі й в інклюзивному закладі освіти. За результатами теоретичного дослідження доведено необхідність проведення підготовки фахівців для реабілітації дітей у широкому сенсі. Висвітлено ідею незалежного життя, яка є ядром сучасної Концепції спеціальної освіти. Наголошується, що фахівці спеціальних навчальних закладів мають відігравати важливу роль в керуванні процесом соціального розвитку своїх вихованців і досягненні ними загального рівня соціальної переконливості. Зазначено на необхідності впровадження інноваційних підходів до підготовки фахівців для навчання дітей з особливими потребами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Васильєва Г. І. 
Формування методичної компетентності педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти в умовах інклюзивного середовища : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Г. І. Васильєва; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2021. - 20 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 + Ч424.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА450493 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
11.

Позднякова О. Л. 
Теорія і практика функціонування виховної системи навчально-реабілітаційних закладів для дітей з особливими освітніми потребами : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.03 / О. Л. Позднякова; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2021. - 44 c. - укp.

Обґрунтовано теоретико-методологічні засади функціонування виховної системи навчально-реабілітаційного закладу, комплексно розкрито управлінсько-організаційні та технолого-методичні аспекти її моделювання і практичного забезпечення. Проаналізовано інноваційний досвід модернізації освітньо-реабілітаційної практики за напрямами підвищення її життєтворчого, компетентнісного та соціалізаційного потенціалу. Концептуалізовано цілісне авторське бачення теоретико-методологічних основ корекційного виховання дітей з особливими потребами, можливостей забезпечення його компенсаторної спрямованості й організаційної специфіки фахового супроводу. За підсумками експериментального дослідження експліковано наявність в експериментальних закладах суттєвої, статистично значущої позитивної динаміки, що доводить ефективність розробленої та впровадженої виховної системи навчально-реабілітаційних закладів для дітей з особливими потребами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.3 + Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА450366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Лещій Н. П. 
Теоретичні і методичні засади фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми зі складними порушеннями розвитку в навчально-реабілітаційних центрах : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.03 / Н. П. Лещій; Національна академія педагогічних наук України, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка. - Київ, 2021. - 44 c. - укp.

Подано нове вирішення науково-прикладної проблеми фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми зі складними порушеннями розвитку. За результатами теоретичного пошуку та власних емпіричних досліджень уперше спроєктовано, науково обґрунтовано комплексну, диференційовану, багатофакторну систему організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку в навчально-реабілітаційних центрах. Обґрунтовано методологічні підходи організації фізкультурно-оздоровчої роботи школярів зі складними порушеннями розвитку. Схарактеризовано сутність і структуру феномена "фізкультурно-оздоровча робота школярів зі складними порушеннями розвитку в навчально-реабілітаційних центрах". Визначено компоненти (методологічний, організаційно-діяльнісний, оцінювальний), критерії (антропометричний, функціональний, соматичний, психоемоційний) і виявлено рівні фізичного здоров'я дітей зі складними порушеннями розвитку. Виокремлено фактори та провідні показники, що зумовлюють рівень фізичного здоров'я дітей зі складними порушеннями розвитку. Виявлено особливості психофізичного розвитку та функціонального стану дітей зі складними порушеннями розвитку порівняно з однолітками, які не мають складних порушень розвитку. Зазначено, що розроблена й упроваджена комплексна, диференційована, багатофакторна система фізкультурно-оздоровчої роботи з молодшими школярами зі складними порушеннями розвитку в умовах навчально-реабілітаційних центрів підтвердила свою ефективність і значущість.


Індекс рубрикатора НБУВ: С4 в2:Ч510.9 + С5*652*423.3*423.12 + Ч510.9 + Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА451048 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Коврігіна Л. 
Реалізація особистісно орієнтованого підходу до дітей з особливими освітніми потребами за умов інклюзивного навчання / Л. Коврігіна // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 2. - С. 103-109. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто проблему реалізації особистісно-орієнтованого підходу до учнів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Досліджуючи цей феномен, розкривається сутність особистісно-орієнтованого підходу. Визначено його структурні елементи, а також окремі аспекти, що присвячені проблемі особистісно-орієнтованого підходу до дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі. Визначено, що особистісно-орієнтоване навчання в умовах інклюзії базується на принципах диференціації, індивідуалізації та реалізується за допомогою модифікації та адаптації змісту, процесу та продукту навчання. Доведено, що для того, щоб забезпечити особистісно-орієнтований підхід у навчанні учням інклюзивного класу, учитель має поєднувати на одному уроці різні види навчальної діяльності, що пристосовані до психофізіологічних особливостей учнів. Це сприяє створенню психологічно комфортного середовища організації ефективного індивідуалізованого навчання учнів через максимальну активізацію їх природних можливостей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Шимко В. А. 
Інклюзія в освітньому просторі закладів вищої освіти Криворіжжя: архітектурно-планувальний аспект / В. А. Шимко // Гірн. вісн. : наук.-техн. зб. - 2020. - Вип. 108. - С. 20-27. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Мета роботи - показати необхідність кардинального оновлення об'ємно-просторової та архітектурно-планувальної організації архітектурного середовища закладів вищої освіти з урахуванням інклюзивності освітнього простору, поставити завдання і методи дослідження. Методи дослідження. Для досягнення сформульованої мети застосовано теоретичні методи: аналіз та узагальнення наукової літератури та робіт з тематики, законодавчої та нормативної бази у сфері інклюзивної освіти в Україні. Наукова новизна. Проблема, що піднімається в роботі, обгрунтована невідповідністю і суперечностями між положеннями законодавчих актів і нормативів щодо забезпечення рівного доступу до якісної вищої освіти всім громадянам та архітектурно-планувальними рішеннями існуючих будівель закладів вищої освіти. Саме у розв'язанні цієї задачі, у визначенні першочергових шляхів та завдань по реальному впровадженні інклюзії у вишах й полягає наукова новизна даної роботи. Практична значимість. Практична реалізація створення реального безбар'єрного освітнього простору для осіб з інвалідністю у закладах вищої освіти є однією із першочергових вимог у зв'язку з ратифікацією нашою країною Конвенції ООН про права людей з інвалідністю та Угоди про Асоціацію з ЄС. В той же час розміщення більшості закладів вищої освіти у будівлях та спорудах старої забудови зі старими плануваннями значно ускладнює практичневирішення проблеми; потребує ретельного вивчення та аналізу існуючих схем з метою оптимального вибору напрямків модернізації чи реконструкції з урахуванням передусім фізичної інклюзії. Результати. Створення інклюзії освітнього простору в системі вищої освіти на регіональному рівні дадуть змогу удосконалити державну систему захисту прав молоді з інвалідністю, забезпечити в першу чергу фізичну доступність до здобуття вищої освіти, забезпечити розвиток ефективного та доброзичливого освітнього середовища, спрямованого на розвиток особистості, розумових і фізичних здібностей. Це потребує консолідованих зусиль з боку керівництва закладів вищої освіти, фахівців-проектувальників, громадських організацій, місцевих органів самоврядування, що врешті-решт буде сприяти вирішенню порушеної проблеми в найближчій перспективі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 + Ч481

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж60802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Психолого-педагогічні засади технологій супроводу дітей з особливими освітніми потребами у процесі їх соціальної інтеграції : колект. монографія / Т. В. Жук, Т. Д. Ілляшенко, Т. Д. Каменщук, А. Г. Обухівська, Г. В. Якимчук; ред.: А. Г. Обухівська, Т. Д. Ілляшенко; Національна академія педагогічних наук України, Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи. - Київ : Ніка-Центр, 2020. - 111 c. - укp.

Висвітлено актуальні питання розвитку та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами як передумови побудови сучасних психолого-педагогічних технологій їхнього супроводу у закладі освіти та в сім'ї. Розглянуто різні науково-методичні підходи до оцінки інтелектуального розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Увагу приділено дослідженню проблем затримки психічного розвитку, психологічних ускладнень у дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Розкрито можливості соціально-побутової адаптації дітей з порушеннями інтелектуального розвитку помірного ступеня.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.251/.27-734 + Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА850252 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Аргіропоулос Д. 
Інклюзивна педагогіка : навч. посіб. для наук.-пед. працівників та для підгот. фахівців за спец. 012 Дошкільна освіта / Д. Аргіропоулос, Н. Тарнавська; Пармський університет, Житомирський державний університет імені Івана Франка. - Житомир : О. О. Євенок, 2020. - 245 c. - Бібліогр.: с. 241-245 - укp.

Висвітлено питання загальнотеоретичних та методичних засад інклюзивної педагогіки з опорою на основні концепції, поняття і принципи. Представлено матеріали з історії інклюзивної педагогіки. Деталізується суть процесу включення дитини з особливими освітніми потребами до класичних груп закладу дошкільної освіти (далі ЗДО). Розглянуто особливості підтримки і супроводу дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами в ЗДО у співпраці з родинами. З урахуванням сучасних тенденцій в системі дошкільної освіти представлено порядок ведення документації, співпрацю учасників інклюзивного процесу та зміст роботи ЗДО з організації освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти. До кожного розділу поданопрактичний матеріал.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА851989 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Дорошенко О. М. 
Формування у системі післядипломної педагогічної освіти готовності вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. М. Дорошенко; Національний авіаційний університет. - Кропивницький, 2020. - 20 c. - укp.

Проаналізовано інклюзивне навчання як психолого-педагогічну проблему, зарубіжний і вітчизняний досвід післядипломної педагогічної освіти вчителів початкової школи. Презентовано сучасні ідеї підготовки вчителів до інклюзивного навчання дітей молодшого шкільного віку. У результаті дослідження визначено "готовність вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи" як здатність учителя володіти спеціальними педагогічними технологіями, знаннями з основ корекційної педагогіки та психології, уміннями адаптувати навчальні програми та модифікувати освітнє середовище початкової школи для дітей з особливими освітніми потребами, спроможність працювати в команді. Наголошено на необхідності створення обгрунтованих педагогічних умов, що сприяють успішному формуванню в системі післядипломної педагогічної освіти готовності вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи, серед яких: формування позитивної мотивації вчителів початкової школи до професійного самовдосконалення та досягнення успіху в запроваджені інклюзивного навчання; формування вмінь і навичок у вчителів початкової школи щодо створення сприятливого освітнього середовища для інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами шляхом збагачення практичного досвіду на базі інклюзивно-ресурсних центрів; формування позитивного образу вчителя інклюзивного навчання. Розроблено, теоретично обгрунтовано й експериментально доведено ефективність структурно-функціональної моделі формування в системі післядипломної педагогічної освіти готовності вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи, яка складається з трьох взаємопов'язаних блоків: організаційного, змістового-практичного й оцінно-результативного. Складовими моделі є: мета; зміст, наукові підходи, принципи навчання, завдання; педагогічні умови, форми, методи, засоби; компоненти, критерії, рівні (з коригуванням) та результат - сформована готовності вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 + Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА446478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ферт О. Г. 
Диференційований підхід до дітей з порушеннями психічного розвитку в інклюзивному освітньому процесі : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.01.03 / О. Г. Ферт; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2020. - 36, [1] c. - укp.

Визначено теоретичні та практичні засади диференційованого підходу до дітей із порушеннями психічного розвитку, зокрема з поведінковими й емоційними порушеннями. Доведено, що такі діти потребують застосування методики функціонально-поведінкового оцінювання, обов'язкового плану позитивного поведінкового втручання, адаптації середовища та, при наявних порушеннях інтелектуального розвитку, модифікації навчального матеріалу. Діти з подвійною винятковістю (обдаровані діти з гіперактивним розладом із дефіцитом уваги (ГРДУ)) потребують особливого підходу до побудови навчального процесу. Охарактеризовано модель системи комплексного супроводу дітей із порушеннями психічного розвитку на основі диференційованого й індивідуального підходу до дітей із ГРДУ в інклюзивному освітньому процесі, що базується на тісній співпраці мультидисциплінарної команди фахівців із батьками дитини та підтримується на рівні державної освітньої політики. Представлено технологію супроводу дітей із порушеннями психічного розвитку в освітньому процесі, яка є універсальною та може використовуватись широким колом педагогічних працівників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 + Ю948.25 + Ю984.030.2-82

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА446761 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Застрожнікова І. В. 
Публічне управління реформуванням початкової освіти в ОТГ / І. В. Застрожнікова, Д. В. Самофалов // Держава та регіони. Сер. Держ. упр.. - 2019. - № 4. - С. 249-254. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто публічне управління забезпеченням територіальних громад якісною початковою та інклюзивною освітою. Досліджено проблематику освіти, акцентовано увагу на супровід реформування освіти та децентралізації. Детально розглянуто освітню мережу Приазовської об'єднаної територіальної громади, її фінансове забезпечення, зміни під час реформування та децентралізації, а також їх наслідки. Встановлено, що рішення про створення опорних шкіл має приймати громада не тільки на основі економічного обгрунтування, а й на основі опитувань жителів громади з урахуванням соціального аспекту. Основою для прийняття рішення про закриття малокомплектних шкіл стає значна витратність освітньої галузі в бюджеті територіальної громади. Визначено, що фінансування освіти Приазовської об'єднаної територіальної громади до 2018 р. здійснювалося спочатку за рахунок освітньої субвенції з Державного бюджету та обласного, за рахунок власного бюджету громади, надалі було змінено порядок нарахування субвенцій, і територіальні громади почали одержувати два види субвенцій/дотацій, з яких мали утримувати освіту. Ретельно розглянуто публічне управління у галузі створення інклюзивного компоненту навчання як підготовчий і практичний, так і підсумковий етапи. Проаналізовано фінансування інклюзивного компонента навчання та співвідношення фінансування до початкових класів. Встановлено, що упровадження інклюзивного компоненту зробить освітній простір соціальним простором співпраці, відкритим як для учасників освітньої спільноти, так і для громади. Визначено, що основними ризиками під час впровадження інклюзивних класів Нової української школи є слабкість матеріально технічної бази, нестача фінансових ресурсів, висококваліфікованих кадрів. Мінімізувати ці ризики можливо за допомогою пристосування наявної матеріально-технічної бази до нових умов і проведення роз'яснювальної роботи. Зроблено висновки щодо підсумкових результатів реформування та децентралізації освітньої галузі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР75)011.201 + Х819(4УКР75)132 + Ч424(4УКР75)7 + Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244/Держав.упр. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Казачінер О. 
Створення вчителем інклюзивного освітнього середовища на заняттях з іноземної мови / О. Казачінер // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2019. - Вип. 1. - С. 20-29. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано суть і зміст поняття інклюзивного освітнього середовища як сукупності умов, способів і засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб і можливостей. Обгрунтовано, що інклюзивне освітнє середовище має створюватися не лише в закладі освіти, а й учителями на конкретних уроках, зокрема на уроках іноземної мови. Визначено, що забезпечення створення інклюзивного освітнього середовища на заняттях з іноземної мови має передбачати наявність низки спеціальних професійних умінь учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 + Ч426.11/17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського