Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (16)Книжкові видання та компакт-диски (138)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.421$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 271
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Метешкин К. А. 
Формализация деятельности преподавателя высшего учебного заведения / К. А. Метешкин // Вестн. Херсон. гос. техн. ун-та. - 1999. - № 1(5). - С. 151-153. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

В роботі описується метод формалізації діяльності викладача вищого навчального закладу. Виділено основні відношення між елементами цієї діяльності. Результати роботи пропонується використовувати у побудові методичних експертних систем.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кіпень В. П. 
Викладачі вузів: соціологічний портрет / В. П. Кіпень, Г. О. Коржов. - Донецьк, 2001. - 200 c. - укp.

Проаналізовано стан, ціннісні орієнтації викладачів вищих навчальних закладів України. На підставі масштабних соціологічних досліджень охарактеризовано академічну спільноту вищої школи, визначено її позитивні та негативні риси. Показано ставлення академічного персоналу до змін і реформ у системі вищої освіти. Визначено реформаторський потенціал різних типологічних груп викладацького складу.

Проанализированы состояние, ценностные ориентации преподавателей высших учебных заведений Украины. С учетом масштабных социологических исследований охарактеризована академическая общность высшей школы, определены ее положительные и отрицательные черты. Показано отношение академического персонала к изменениям и реформам, происходящим в системе высшего образования. Определен реформаторский потенциал различных типологических групп преподавательского состава.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) + Ч481.421 + Ч312(4УКР) + С5*674&58

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА646015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Жигло О. О. 
Види і особливості розвитку кар'єри викладача / О. О. Жигло // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2001. - № 29. - С. 21-25. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Висвітлено особливості кар'єри викладача. Визначено шляхи професійного становлення викладача, види кар'єри. Наведено схему формування особистої фахової перспективи та створення іміджу.


Ключ. слова: кар'єра, викладач, професійний зріст, професійний вибір, імідж
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ковальова І. О. 
Образ педагога / І. О. Ковальова; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х. : Антіква, 2002. - 276 c. - Библиогр.: с. 257-273 - укp.

У контексті історичного розвитку висвітлено проблему формування іміджу сучасного педагога, проаналізовано особливості створення його зовнішнього вигляду як компоненти позитивного іміджу. З використанням психолого-педагогічних позицій функціонування сучасного педагога в системі педагогічної освіти, а також творчого осмислення його змісту за сучасних умов і вимог до освітньо-виховної діяльності розглянуто питання вивчення іміджу особистості. Розкрито потенціальні та реальні можливості психолого-педагогічного формування іміджу педагога як системотвірного чинника професійної підготовки викладача в системі безперервної педагогічної освіти на вузівському та післявузівському етапах.

В контексте исторического развития освещена проблема формирования имиджа современного педагога, проанализированы особенности создания его внешнего вида как компоненты позитивного имиджа. С учетом психолого-педагогических позиций функционирования современного педагога в системе педагогического образования, а также творческого осмысления его содержания в современных условиях и требований к образовательно-воспитательной деятельности рассмотрен вопрос изучения имиджа личности. Раскрыты потенциальные и реальные возможности психолого-педагогического формирования имиджа педагога как системосоздающего фактора профессиональной подготовки преподавателя в системе беспрерывного педагогического образования на вузовском и послевузовском этапах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА632605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Лосєва Н. М. 
Саморозвиток викладача вищої школи : Навч. посіб. / Н. М. Лосєва; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2003. - 336 c. - Бібліогр.: с. 320-332. - укp.

У контексті саморозвитку викладача висвітлено проблеми, що стосуються вищої школи. Визначено функції професійно-педагогічної культури викладача ВНЗ, наведено основні характеристики його саморозвитку. Запропоновано методики вивчення особистості педагога та його діяльності, проаналізовано особливості вивчення типології особистості за допомогою психогеометричних тестів, зокрема, рівня діловитості. Наведено методи діагностики рівня емоційного вигорання.

В контексте саморазвития преподавателя освещены проблемы высшей школы. Определены функции профессионально-педагогической культуры преподавателя ВУЗ, приведены основные характеристики саморазвития. Предложены методики изучения личности педагога и его деятельности, проанализированы особенности изучения типологии личности с помощью психогеометрических тестов, в частности, уровня деловитости. Приведены методы диагностики уровня эмоционального выгорания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА648063 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сергеєва Л. С. 
Формування педагогічної майстерності педагогів за допомогою електронної пошти / Л. С. Сергеєва // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 13. - С. 219-221. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто шляхи використання електронної пошти для професійного розвитку педагогів-викладачів іноземної мови. Наведено переваги електронного дискусійного листа перед традиційним листуванням. Подано практичні рекомендації щодо використання електронного дискусійного листа.

Рассмотрены пути использования электронной почты для профессионального развития педагогов-преподавателей иностранного языка. Представлены преимущества электронного дискуссионного письма над традиционной перепиской. Даны практические рекомендации по использованию электронного дискуссионного письма.

The ways of using the e-mail for the professional development of foreign language teachers are considered. The advantages of electronic discussion list over of the traditional mailing are presented. The practical recommendations ass to the usage of electronic discussion list are given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 + Ш12-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Степашко В. О. 
Організаційно-педагогічні умови формування викладацького персоналу у вищих навчальних закладах : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. О. Степашко; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004. - 18 c. - укp.

На підставі аналізу психолого-педагогічної літератури та законодавчих документів визначено та науково обгрунтовано організаційно-педагогічні умови формування складу викладацького персоналу, професійні, особистісні та ділові якості претендентів як критерії їх відбору на посади викладачів вищого навчального закладу. Розроблено та апробовано моделі системи відбору та формування викладацького персоналу та управління нею. Експериментально перевірено їх правомірність і практичну придатність, а також методику діагностування професійних, особистісних та ділових якостей претендентів на посади викладачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 + Ч484(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331311 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дерябина Е. А. 
Влияние функциональных состояний и их саморегуляции на эффективность профессиональной деятельности педагога / Е. А. Дерябина // Гуманіт. науки. - 2004. - № 2. - С. 163-166. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Приведены результаты анализа литературы, а также собственные выводы автора по вопросам саморегуляции функциональных состояний и их влияния на эффективность педагогической деятельности. Акцентировано внимание на средствах преодоления стрессовых педагогических ситуаций и способов выхода из них.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Мокін Б. І. 
Методологічні основи матеріального стимулювання ефективної діяльності персоналу ВНЗ із підготовки науково-педагогічних кадрів та створення якісної наукової продукції / Б. І. Мокін, Ю. В. Маримончик // Вісн. Вінниц. політехн. ін-ту. - 2004. - № 2. - С. 26-31. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розроблено методику оцінки ефективності діяльності професорів і докторів наук вищих навчальних закладів у напрямку підготовки висококваліфікованих науково-педагогічних кадрів і випуску якісної наукової продукції. На базі даної методики запропоновано алгоритм визначення розмірів надбавок за ефективну діяльність працівників вказаної категорії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Журкіна С. В. 
Статус і функції тьютора в університетах Великої Британії та США / С. В. Журкіна // Педагогіка і психологія: зб. наук. пр. - 2004. - Вип. 26, Ч. 1. - С. 146-150. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Досліджено систему тьюторства у вищій школі Великої Британії та США. Відзначено особливе положення тьютора у британських ВНЗ. Підкреслено підвищену складність визначення функцій тьютора, адже його розглянуто не як викладача у звичайному значенні слова, а як наставника. Визначено, що самостійні заняття для англійських студентів є основними в навчальній роботі, а роль викладача як основного джерела інформації замінено консультативною роллю тьютора. Зроблено висновок щодо можливості адаптування позитивного досвіду організації тьюторської діяльності у закладах освіти України.

Исследована система тьюторства в высшей школе Великобритании и США. Отмечено особое положение тьютора в британских ВУЗ. Подчеркнута повышенная трудность в определении функций тьютора, так как его рассмотрено не как преподавателя в обычном смысле слова, а как наставника. Определено, что самостоятельные занятия для английских студентов являются основными в учебной работе, а роль преподавателя, как основного источника информации, заменена консультативной ролью тьютора. Сделан вывод о возможности адаптации положительного опыта организации тьюторской деятельности в учреждениях образования Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 + Ч484(7СПО) + Ч484(4ВЕЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Професійний портрет викладача ХХІ ст.: проблеми, перспективи : Перша Всеукр. наук.-практ. конф., 21 - 22 квіт. 2004 р. / ред.: Р. М. Макаров. - Кіровоград : Імекс ЛТД, 2004. - 135 с. - (Наук. пр. Держ. льот. акад. України; Вип. 8). - укp.

Висвітлено особливості сучасних тенденцій розвитку ВНЗ в соціокультурному, регіональному та особистісному аспектах. Розглянуто питання психології діалогу як основи концепції гуманітарно-культурної освіти та професійної підготовки майбутніх практичних психологів, професійної готовності викладача у навчально-виховному процесі. Проаналізовано розвиток творчої активності студентів-дизайнерів. Визначено фактори підвищення ефективності формування трудових ресурсів на підприємстві.

Освещены особенности современных тенденций развития ВУЗ в социокультурном, региональном и личностном аспектах. Рассмотрены вопросы психологии диалога как основы концепции гуманитарно-культурного образования и профессиональной подготовки будущих практических психологов, профессиональной готовности преподавателя в учебно-воспитательном процессе. Проанализировано развитие творческой активности студентов-дизайнеров. Определены факторы повышения эффективности формирования трудовых ресурсов на предприятии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421я431

Шифр НБУВ: Ж70501 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Лосєва Н. М. 
Самореалізація викладача: теоретичний аспект : Моногр. / Н. М. Лосєва; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2004. - 387 c. - (Освіт. обрії). - Бібліогр.: 520 назв. - укp.

Проаналізовано феномен самореалізації особистості у психологічному та філософському аспектах, розкрито історичні витоки проблеми. Висвітлено педагогічні концепції та технології, спрямовані на самореалізацію особистості. Розглянуто питання становлення професіоналізму та індивідуально-професійного розвитку самореалізації викладача, систематизації установки педагога на самореалізацію в професійній діяльності.

Проанализирован феномен самореализации личности в психологическом и философском аспектах, раскрыты исторические истоки проблемы. Освещены педагогические концепции и технологии, направленные на самореализацию личности. Рассмотрены вопросы становления профессионализма и индивидуально-профессионального развития самореализации преподавателя, систематизации установки педагога на самореализацию в профессиональной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА658556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Лосєва Н. М. 
Самореалізація викладача-куратора : Навч.-метод. посіб. / Н. М. Лосєва; Донец. нац. ун-т. - 2-е вид., переробл. - Донецьк, 2004. - 227 c. - (Освіт. обрії). - Бібліогр.: 60 назв. - укp.

Розглянуто питання виховної роботи в контексті сприяння становленню особистості студента та самореалізації викладача під час роботи куратором студентської групи. Висвітлено творчі можливості особистісно-діяльнісного підходу до навчання та виховання, надано прикладний матеріал щодо вдосконалення майстерності викладача в сфері виховання, описано різні способи організаційної роботи куратора зі студентською групою у певні періоди, запропоновано різноманітні методичні матеріали.

Рассмотрены вопросы воспитательной работы в контексте содействия становлению личности студента и самореализации преподавателя во время работы куратором студенческой группы. Освещены творческие возможности личностно-деятельностного подхода к обучению и воспитанию, представлен прикладной материал относительно усовершенствования мастерства преподавателя в сфере воспитания, описаны разные способы организационной работы куратора со студенческой группой в определенные периоды, предложены разнообразные методические материалы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 я7 + Ч481.43 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА652113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Лосєва Н. М. 
Самовдосконалення викладача : Навч.-метод. посіб. / Н. М. Лосєва; Донец. нац. ун-т. - 2-е вид., переробл. - Донецьк, 2004. - 300 c. - Бібліогр.: 91 назв. - укp.

Наведено психолого-педагогічні характеристики процесу самовдосконалення та висвітлено шляхи удосконалення професійно-педагогічної майстерності викладача, його самореалізації в педагогічній діяльності. Подано рекомендації щодо вдосконалення педагогічних умінь, проведення лекцій та практичних занять. Запропоновано варіанти творчих розробок для викладача математики.

Приведены психолого-педагогические характеристики процесса самосовершенствования и освещены пути усовершенствования профессионально-педагогического мастерства преподавателя, его самореализации в педагогической деятельности. Представлены рекомендации по усовершенствованию педагогических умений, проведению лекций и практических занятий. Предложены варианты творческих разработок для преподавателя математики.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р(4УКР)3 + Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА652731 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Хатунцева С. М. 
Педагогічні умови адаптації викладача-початківця до професійно-педагогічної діяльності у вищому навчальному закладі : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С. М. Хатунцева; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2005. - 22 c. - укp.

Розкрито суть адаптації викладача-початківця вищої школи до професійно-педагогічної діяльності. Уперше визначено, обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови, які її забезпечують. Виявлено труднощі та недоліки у діяльності викладчів-початківців, уточнено критерії та рівні адаптації викладу до професійно-педагогічної діяльності. Розвинуто дефініції "адаптація", "адаптивність".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338694 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Волянюк В.  
Особливості вибору стратегії копінг поведінки тренерів-викладачів / В. Волянюк // Соц. психологія. - 2005. - № 4. - С. 101-112. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Визначено основні моделі копінг поведінки тренерів-викладачів і ступеня їх виразності залежно від етапу професіоналізації. Зазначено, що в процесі професійного становлення у тренерів-викладачів поступово зростають показники асертивної (впевненої, наполегливої) й обережної копінг поведінки, відбувається зниження ступеня виразності поведінки агресивної та асоціальної.


Ключ. слова: копінг-поведінка, особливості поведінкових стратегій
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю936.2-81 + Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Облєс І. І. 
Концептуальні засади дослідження особливостей професійної адаптації викладача вищого навчального закладу / І. І. Облєс // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2005. - Вип. 25. - С. 182-184. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Здійснено аналіз концептуальних засад дослідження професійної адаптації викладача вищого навчального закладу.

Осуществлен анализ концептуальных основ исследования профессиональной адаптации преподавателя высшего учебного заведения.

This paper deals with the analysis of the conceptual basis of research of the professional adaptation of university teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Гура О. І. 
Сутність професійної компетентності викладача ВНЗ / О. І. Гура // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2005. - Вип. 25. - С. 91-94. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто сутність професійної компетентності, запропоновано модель професійної компетентності викладача вищого навчального закладу (педагога вищої школи), зроблено аналіз її структурних компонентів.

Раскрыта сущность профессиональной компетентности специалиста, предложена модель профессиональной компетентности преподавателя высшего учебного заведения (педагога высшей школы), проведен анализ ее структурных компонентов.

The article deals with the essence of professional competence of a specialist. Suggested also is a model of professional competence of a teacher in a higher educational establishment and the analysis of its structural components.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Коновалова В. Б. 
Педагогічні умови успішності професійної діяльності викладача вищого навчального закладу : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / В. Б. Коновалова; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. - Вінниця, 2005. - 20 c. - укp.

Визначено особливості успіху та успішності професійної діяльності викладача ВНЗ. Обгрунтовано педагогічні умови, що сприяють успішності його професійної діяльності. Розроблено методичні підходи для організації успішної професійної діяльності викладача ВНЗ у процесі взаємодії зі студентами. Основні результати роботи впроваджено в навчальний процес ВНЗ та експериментально перевірено ефективність запропонованих педагогічних умов. Наведено методичні рекомендації для викладачів фундаментальних і професійно-орієнтованих дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА339309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Професіоналізм педагога. Європейський вибір України : Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 21 - 23 верес. 2005 р., Ялта, Крим, Україна / ред.: О. В. Глузман; Респ. вищ. навч. закл. "Крим. гуманіт. ун-т", Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, НДІ вищ. освіти АПН України, Навч.-метод. центр вищ. освіти, Навч.-метод. центр серед. освіти. - Ялта, 2005. - 243 c. - укp.

Висвітлено кадрові проблеми освітньої системи України в контексті Болонського процесу. Розглянуто питання виховання духовних загальнолюдських цінностей у студентів педагогічних ВНЗ, розкрито роль формування творчості педагогів на підставі духовних цінностей. Проаналізовано взаємозв'язок корпоративної культури і професійної компетентності менеджерів, шляхи опосередкованої методичної підготовки студентів до використання інформаційних технологій у навчальному процесі в школі.

Освещены кадровые проблемы образовательной системы Украины в контексте Болонского процесса. Рассмотрены вопросы воспитания духовных общечеловеческих ценностей у студентов педагогических ВУЗ, раскрыта роль формирования творчества педагогов на основе духовных ценностей. Проанализированы взаимосвязь корпоративной культуры и профессиональной компетентности менеджеров, пути опосредствованной методической подготовки студентов к использованию информационных технологий в учебном процессе в школе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421я431 + Ч481.421я431

Шифр НБУВ: ВА674445 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського