Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (16)Книжкові видання та компакт-диски (71)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю6*31-723$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 44
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Горбунова Л. С. 
Комунікативний тип раціональності як світоглядна основа спілкування в сфері туризму / Л. С. Горбунова // Наук. зап. КІТЕП. Псих.-пед. пробл. удоскон. проф. підготов. фахівців сфери туризму в умовах неперервн. освіти. - 2001. - № 1. - С. 63-67. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто особливості формування нових світоглядних засад спілкування, зокрема у сфері туризму. Відзначено, що в сучасній системі гуманітарних зв'язків має місце переорієнтація самосвідомості та рефлексії на нове розуміння гуманізму та комунікації. Поступово відходить в минуле концепція класичної раціональності (як концепція домінування), стверджуються позиції раціональності постмодерного, постнекласичного типу - комунікативні. У межах комунікативної раціональності висвітлено можливості інтерсуб'єктивної комунікації, яка спроможна досягти компромісу, згоди, порозуміння, довіри та створення передумов співпраці, що відповідає глобальним тенденціям формування майбутньої планетарної спільноти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.10 + Ю6*31-723

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70938 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Москаленко А. М. 
Критеріально-ціннісний підхід до діагностики умінь професійного спілкування / А. М. Москаленко // Наук. зап. КІТЕП. Псих.-пед. пробл. удоскон. проф. підготов. фахівців сфери туризму в умовах неперервн. освіти. - 2001. - № 2. - С. 141-144. - укp.

Теоретично обгрунтовано та розроблено критеріально-ціннісну систему оцінювання узагальнених умінь професійного спілкування, що визначає комунікативну компетентність особистості. Визначено шляхи підвищення означених умінь у системі фахового удосконалення спеціалістів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.1р + Ю6*31-723

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70938 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Щербаков В. С. 
Онтопсихологічні основи соціально-професійного становлення особистості / В. С. Щербаков // Наук. зап. КІТЕП. Псих.-пед. пробл. удоскон. проф. підготов. фахівців сфери туризму в умовах неперервн. освіти. - 2001. - № 2. - С. 157-160. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

На підставі зіставлення наукового, релігійного, міфологічного та технологічного способів осмислення буття людства взагалі та окремої людини зокрема визначено основні закономірності соціально-професійного становлення особистості стосовно контексту її існування. Наведено поняття "контекстова орієнтація", "онтологічні уявлення", "психоенергетичний егрегор".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.350 + Ю6*31-723.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70938 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сацков Н. Я. 
Формирование интеллектуальных потребностей и творческих устремлений в конце XX века / Н. Я. Сацков // Вестн. СевГТУ. Философия. - 1999. - Вып. 20. - С. 112-114. - рус.

Предложено использовать идеи праксеологии в интеллектуальном совершенствовании общества.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723 + Ю217.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69089 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кримський С. Б. 
Запити філософських смислів / С. Б. Кримський. - К. : Вид. ПАРАПАН, 2003. - 240 c. - укp.

Висвітлено віковічні проблеми філософії, що перетворюються на запитальний потенціал сучасного філософування стосовно софістики та катастрофічності життя й пізнання. Детально розглянуто можливості інтелектуального пояснення буття та його таємниці, ліміти практики та споглядання, колізії історії та метаісторії. Значну увагу приділено цивілізаційним кодам людської діяльності, її ціннісно-смисловому контексту, гуманітарним і науковим стратегіям входження у III тис.

Освещены вековечные проблемы философии, которые превращаются на вопросительный потенциал современного философствования относительно софистики и катастрофичности жизни и познания. Детально рассмотрены возможности интеллектуального разъяснения бытия и его тайны, лимиты практики и созерцания, колизии истории и метаистории. Значительное внимание уделено цивилизационным кодам человеческой деятельности, ее ценностно-смысловому контексту, гуманитарным и научным стратегиям вхождения в III тыс.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.1 + Ю3(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА637024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сердюк О. О. 
Основні етичні концепції бізнесу (соціально-компаративістський аналіз) : Моногр. / О. О. Сердюк. - Донецьк : Юго-Восток, 2005. - 215 c. - Бібліогр.: с. 196-215. - укp.

Виконано соціально-філософський аналіз основних концепцій етики бізнесу (ЕБ) у контексті сучасних потреб розвитку суспільства. Запропоновано базові концепції ЕБ (ареотологічну, деонтологічну й утилітаризм), розкрито соціально-філософські засади та внутрішній механізм взаємодоповнюваності даних етичних концепцій. Охарактеризовано принцип корисності Дж.Бентама, проаналізовано вплив утилітаризму Дж.С.Міла на формування ліберально-буржуазних моральних цінностей. Висвітлено практичну філософію І.Канта в аспекті етичних вимірів бізнесу.

Выполнен социально-философский анализ основных концепций этики бизнеса (ЭБ) в контексте современных потребностей развития общества. Предложены базовые концепции ЭБ (ареотологическая, деонтологическая и утилитаризм), раскрыты социально-философские основы и внутренний механизм взаимного дополнения данных этических концепций. Охарактеризован принцип полезности Дж.Бентама, проанализировано влияние утилитаризма Дж.С.Мила на формирование либерально-буржуазных моральных ценностей. Освещена практическая философия И.Канта в аспекте этических измерений бизнеса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.4 + Ю751.4 + У9(4УКР)0-131

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА674215 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Зубов В. О. 
Підприємницький інтерес: соціально-філософський аналіз / В. О. Зубов. - Запоріжжя : Просвіта, 2006. - 179 c. - Бібліогр.: 320 назв. - укp.

Висвітлено теоретичні засади дослідження підприємницького інтересу, специфіку соціально-філософського аналізу його феномену, а також особливості змістової спрямованості. Розглянуто підприємницький інтерес як форму творчої самореалізації людини, питання становлення громадянського суспільства як передумову проведення даного інтересу. Визначено фактори гармонізації особистісного, державного та загальносуспільного в підприємницькому інтересі.

Освещены теоретические основы исследования предпринимательского интереса, специфика социально-философского анализа его феномена, а также особенности содержательной направленности. Рассмотрены предпринимательский интерес как форма творческой самореализации человека, вопросы становления гражданского общества как предпосылку проведения данного интереса. Определены факторы гармонизации личностного, государственного и общественного в предпринимательском интересе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.32 + Ю6*665

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА673864 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Лозовой В. О. 
Саморозвиток особистості у філософській рефлексії та соціальній практиці : моногр. / В. О. Лозовой, Л. М. Сідак. - Х. : Право, 2006. - 256 c. - Бібліогр.: с. 228-254. - укp.

Висвітлено соціально-філософські та культурологічні аспекти усвідомленого саморозвитку особистості. Розкрито сутність, зміст, основні функції самовиховання та самовдосконалення. Охарактеризовано моделі саморозвитку в певному етнокультурному просторі в різні історичні епохи. Наведено бібліографічний покажчик літературних джерел, опублікованих за останні сто років українською та російською мовами з проблем саморозвитку особистості.

Освещены социально-философские и культурологические аспекты осознанного саморазвития личности. Раскрыты сущность, содержание, основные функции самовоспитания и самоусовершенствования. Охарактеризованы модели саморазвития в определенном этнокультурном пространстве в разные исторические эпохи. Приведен библиографический указатель литературных источников, опубликованных за последние сто лет на украинском и русском языках по проблемам саморазвития личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э6*134 + Ю6*31-723.1 + С5*5*332.1-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Полисаєв О. П. 
Суспільний ідеал як складова трансісторичності міфологічної свідомості / О. П. Полисаєв // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2009. - № 1. - С. 161-165. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто міф, як традиційний, так і сучасний, який "контролює" дійсність, світ реального буття людини і суспільства з позицій ідеалу - космічного універсального порядку. Ідеї та уявлення про перспективи розвитку людини і суспільства одержують статус ідеалу лише за умови набуття безпосередньо суспільного хварактеру, а будь-який ідеал, що функціонує в суспільстві, є суспільним, безвідносно до відображуваного об'єкта в різних формах життєдіяльності людей, інтегруючи в собі естетичний, моральний, релігійний, науковий та інші аспекти його відтворення в суспільній свідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю6*31-723.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гашенко А. В. 
Внутрішньофірмова система цінностей: соціально-філософський аналіз : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / А. В. Гашенко; Запоріз. держ. ун-т. - Запоріжжя, 2004. - 16 c. - укp.

Здійснено соціально-філософський аналіз фенотипу соціального організму фірми. Висвітлено природу, генезис, суть, зміст, форму, елементи, структуру та властивості системи корпоративних цінностей, її функції, механізм її впливу на особистість і соціальну систему фірми та обумовленість нею системи управління. Систему внутрішньофірмових цінностей (фенотип) подано як орган фірми, що проявляється як цілісна система елементів-мислеформ, що детермінує самоорганізацію соціального організму фірми. Доведено, що людина, завдяки ціннісній свідомості, шляхом її актуалізації намагається відтворювати зміст фенотипу та всі елементи аксіосфери фірми у структурі своєї особистості. Змодельовано морфогенетичний процес, який супроводжується породженням нормативної системи, формуванням структури, системи управління, виникненням владних відносин, нових потреб, норм поведінки. Відтворено цикл саморуху механізму її життєдіяльності, висвітлено роль середнього класу, який формує ціннісний фундамент громадянського суспільства та держави. Проаналізовано механізм оптимізації формування даної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723 + У010.35

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА334394 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Панфілов О. Ю. 
Вплив преси на соціалізацію особистості військовослужбовця (філософсько-соціологічний аналіз) : Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / О. Ю. Панфілов; Харк. військ. ун-т. - Х., 1998. - 16 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено питанням філософсько-соціологічного аналізу впливу преси на соціалізацію особистості військовослужбовця Збройних Сил України на сучасному етапі. Розглядаються методологічні проблеми взаємозв'язку соціалізації військовослужбовця та військової преси. Розкриті сутність та особливість соціалізації у військовому середовищі, аналізується роль і місце військових друкованих видань в процесі соціалізації воїна. Обгрунтована філософська методологія аналізу впливу військової преси на соціальні, політичні та духовні процеси життєдіяльності Збройних Сил.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.5 + Ч612.10 + Ц4,8(4Укр)420.34

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301456 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Юхименко Н. Ф. 
Гуманістичні параметри самореалізації особистості: потреби, інтереси, цінності : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Н. Ф. Юхименко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 18 c. - укp.

Розглянуто гуманістичні засади самореалізації особистості, визначено роль в цьому процесі потреб, інтересів, цінностей. Проаналізовано філософські погляди щодо даної проблеми в класичній філософії, визначено гуманістичне спрямування потреб, інтересів та цінностей в сучасній світовій філософії, висвітлено гуманістичні засади самореалізації особистості в історії української філософії. Визначено основні категоріальні поняття даної теми, розкрито діяльно-творчу сутність особистості. Формування ціннісної орієнтації особистості досліджено у взаємозв'язку з формуванням та усвідомленням потреб, інтересів. Показано, що в процесі самореалізації особистості відбувається гармонізація особистих і суспільних інтересів, гуманізація особистісної свідомості та самосвідомості, формується почуття патріотизму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.2 + Ю6*31-723 + Ю6*328.95

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327278 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Рижова І. С. 
Дизайн як фактор гармонізації відносин суспільства і особистості: методологічні засади : автореф. дис... д-ра філософ. наук / І. С. Рижова; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К., 2008. - 32 c. - укp.

Розроблено цілісну соціально-філософську концепцію дизайну як фактора гармонізації відносин суспільства й особистості. Розкрито сутність дизайну як об'єкта вивчення соціальної філософії. Проаналізовано наукові підходи щодо дизайну в його історичній ретроспективі. Визначено принципи та методи філософського аналізу та розроблено категоріальний апарат дослідження дизайну. Вивчено генезу дизайнерської діяльності, акцентовно увагу на її інноваційному характері. Визначено сутність, форми та функції дизайну, досліджено концепцію дизайнерської діяльності в системі відносин людина - суспільство, розкрито сутніть дизайнерської творчості як специфічного способу самореалізації особистості. Встановлено роль дизайну у розвитку соціальної свободи та самоудосконалення соціуму й особистоті, розглянуто специфіку самореалізації особистості в дизайнерській діяльності. Розкрито сутність дизайну як культурної універсалії цивілізації, розглянуто сучасні уявлення про технократичний дизайн. Уточнено аксіологічну складову змісту дизайну та його антропологічний вимір. Виявлено специфіку сучасної концепції становлення та розвитку дизайну як духовно-практичного феномену в інформаційно-культурному просторі й обгрунтовано напрями оптимізації його нових форм. Показано роль вітчизняних дизайнерських традицій у саморозвитку українського суспільства. Проаналізовано актуальні проблеми дизайну в сучасному філософському дискурсі - класичному, модерністському, постмодерністському.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*671.13 + Ю814 + Щ129.059

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА356037 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Караульна Н. В. 
Духовність як чинник самовизначення людини : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.03 / Н. В. Караульна; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2000. - 18 c. - укp.

Доведено, що сутність духовності нерозривно пов'язана з характером людського самовизначення, відношенням людини до світу, а також набуває різного вигляду залежно від домінуючої модальності людського буття. Встановлено: духовне життя людини являє собою діалектику вкоріненості у світ із усіма її смислами та відношеннями, пошуку власної справжності, структурованої у часі, знайдення смислу свого існування, що стверджується у практичній реальності вибору, діяння, події, безпосереднього життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.1 + Ю6*622*31

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309327 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Чудіна Н. В. 
Екстремальність і форми її прояву у сучасному суспільстві : автореф. дис... канд. філософ. наук / Н. В. Чудіна; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. - Сімф., 2008. - 21 c. - укp.

Обгрунтовано онтологічні, антропологічні та соціокультурні підстави концепту "екстрим". Визначено об'єктивні умови та чинники переходу екстриму в ектремальність. Побудовано основні моделі екстремальної поведінки в системі відносин індивід - соціум: про-, а- та антисоціальну, в яких враховано усі сутнісні характеристики й умови ставлення індивіда до соціального середовища. Розроблено класифікацію форм екстремальної поведінки в суспільстві перехідного періоду. Досліджено процес трансформації екстриму в екстремальність, основними чинниками якого є егоїзм, претензія на визнання свого авторитету, страх і ризик, збій механізму соціалізації, зміна шкали ціннісних орієнтирів, маргінальність, акцентуація, відмова захисних механізмів психіки. Виявлено, що екстрим забезпечує людині та соціуму можливість формувати власну самосвідомість без огляду на стереотипи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.93 + Ю6*31-723.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357211 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Губернюк Л. В. 
Життєвий світ людини в контексті соціально-філософського дослідження : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Л. В. Губернюк; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 16 c. - укp.

Показано, що поняття "життєвий світ" є означенням особливої форми фіксації відношення різних сфер людського буття, яке сприймається суб'єктом з точки зору власного, індивідуально-особистісного існування за конкретно-соціальних умов. Обгрунтовано, що життєвий світ є феноменом самосприйняття особистістю свого цілісного існування, передусім в контексті "життєвих смислів" формування, збереження та відтворення самості Я-тіла, що зумовлює предметну й функціональну визначеність його змісту. Доведено, що життєвий світ формується та функціонує як духовна проекція життєпроживання особистості за повсякденних умов соціокультурного осередку. Виявлено, що своєрідність предметної основи змісту життєвого світу полягає в тому, що її елементи формуються завдяки встановленню відношень тілесного існування самості Я до окремих речей. Доведено, що наслідком функціональних проявів життєвого світу як чинника цілісності особистісної життєдіяльності є надання соціально-комунікативним зв'язкам, через які вона реалізується, особливої смислової якості - "життєвих зв'язків". Охарактеризовано трансформацію міжіндивідних зв'язків, зумовлених діяльністю щодо реалізації потреб у харчуванні, як специфічний функціональний вияв життєвого світу особистості. Встановлено, що змістовне витлумачення понять "життєвий світ" та "життєві зв'язки" надає додаткові можливості опису індивідуально-соціального буття людини як особистості, дає змогу конкретизувати уявлення про механізми, що уможливлюють збереження автентичності життєдіяльності людини в соціокультурному осередку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*35

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА323737 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Маслов А. О. 
Маргінальна особистість як предмет соціально-філософського аналізу : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / А. О. Маслов; АПН України. Ін-т вищої освіти. - К., 2004. - 19 c. - укp.

Запропоновано цілісну концепцію маргінальної особистості в історико-філософському та теоретико-методологічному аспектах її осмислення. Визначено основні методологічні засади дослідження в соціальній філософії та складові соціального механізму розвитку маргінальної особистості, розкрито її суть і структуру. Обгрунтовано культурологічний характер процесу розвитку маргінальної особистості, здійснено контент-аналіз етапів маргіналізації українського суспільства та основних маргінальних груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*134 + Ю6*31-723.2 + С5*5*332.1-717 + С5*333.123

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328769 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Братаніч Б. В. 
Маркетинг в освіті як предмет філософського аналізу : Автореф. дис... д-ра філософ. наук / Б. В. Братаніч; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2006. - 35 c. - укp.

Визначено філософську предметність соціально орієнтованого маркетингу в освіті, його зміст і місце у системі філософського знання у контексті процесу становлення маркетингу як системного соціального феномену постіндустріального суспільства і з метою використання освітнього маркетингу для реформування педагогічної теорії й освітньої практики, а також здійснення соціальної модернізації в Україні. Обгрунтовано, що соціально орієнтований маркетинг в освіті є найбільш адекватним механізмом забезпечення соціо- та гуманоцентричної переорієнтації освіти за умов ринкового суспільства. Показано, що філософія соціально орієнтованого маркетингу в освіті має міждисциплінарний характер і є складовою філософсько-освітнього знання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ю6*31-723.2 + Ч34(4УКР) к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Коноваленко Н. В. 
Потреби та інтереси громадянина України як складова державотворчих процесів сучасного суспільства : автореф. дис... канд. філос. наук / Н. В. Коноваленко; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2007. - 16 c. - укp.

Досліджено зміст основних теоретичних і практичних концепцій адекватного до умов суспільного виробництва задоволення зростаючих потреб та інтересів на суспільному й індивідуальному рівнях. Проведено аналіз виокремлених груп, видів потреб та інтересів, взаємопов'язаний з різноманітними формами діяльності суб'єктів виробництва. Потреби стимулюють розвиток галузей виробництва та зміну ціннісних вартостей індивидів у напрямі формування науково-світоглядних переконань і необхідності орієнтації на особистісне виховання, що має забезпечити мотиви до творчо-конструктивної діяльності та праці. Діалектика зростання інтересів полягає в тому, що саме їх задоволення зумовлює появу нових потреб та інтересів, а також способів їх задоволення, що стимулюють розвиток виробництва. Результати дослідження можуть бути використані у практичній діяльності державних і регіональних органів управління за умов удосконалення механізмів задоволення потреб та інтересів громадян, а також у навчальному процесі під час підготовки фахівців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*31-723.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Рижова І. С. 
Соціальна природа дизайну : Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / І. С. Рижова; Запоріз. держ. ун-т. - Запоріжжя, 1998. - 22 c. - укp. - рус.

Проведено соціально-філософське дослідження соціальної природи дизайну. З позиції матеріалістичного розуміння історії автором розглянуті: передісторія дизайну; його соціально-економічне коріння, розкрита його сутність, розглянуті його функції, методи реалізації, уточнений критерій "розумних потреб", розкрита його суперечлива соціальна природа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*671.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301981 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського