Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (13)Книжкові видання та компакт-диски (71)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю6*671*321$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 41
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Табачковський В.  
Гуманізм та проблема діалогу культур / В. Табачковський // Філософ. думка. - 2001. - № 1. - С. 6-25. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.22 + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Якса Н. В. 
Теоретичні засади професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів до взаємодії суб'єктів освітнього процесу в умовах полікультурності Кримського регіону : Моногр. / Н. В. Якса; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2006. - 431 c. - Бібліогр.: с. 383-431. - укp.

Викладено методологічні засади полікультурної підготовки майбутніх педагогів за умов Кримського регіону. Розкрито категоріальну структуру поняття "культура", визначено її функції та види. Наведено характеристику вчителя як суб'єкта полікультурного соціуму. Розглянуто питання професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів до взаємодії суб'єктів освітнього процесу в контексті ідеї полікультурності. Проаналізовано зарубіжний досвід полікультурної освіти.

Изложены методологические основы поликультурной подготовки будущих педагогов в условиях Крымского региона. Раскрыта категориальная структура понятия "культура", определены ее функции и виды. Приведена характеристика учителя как субъекта поликультурного социума. Рассмотрены вопросы профессионально-педагогической подготовки будущих учителей к взаимодействию субъектов образовательного процесса в контексте идеи поликультурности. Проанализирован зарубежный опыт поликультурного образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.511.352 + Ю940.91 + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА681056 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Колбіна Т. В. 
Основи міжкультурної комунікації для студентів-економістів : навч. посіб. / Т. В. Колбіна; Харк. нац. екон. ун-т. - Х. : ІНЖЕК, 2008. - 152 c. - Бібліогр.: с. 132-137. - укp.

Висвітлено економічні, філософські, культурологічні, психологічні, лінгвістичні аспекти міжкультурної комунікації. Охарактеризовано механізми успішної взаємодії представників різних культур. Розкрито сутність соціальної взаємодії в економічній сфері, особливості національних бізнес-культур, психологічні проблеми людей у процесі міжкультурної комунікації.

Освещены экономические, философские, культурологические, психологические, лингвистические аспекты межкультурной коммуникации. Охарактеризованы механизмы успешного взаимодействия представителей разных культур. Раскрыты сущность социального взаимодействия в экономической сфере, особенности национальных бизнес-культур, психологические проблемы людей в процессе межкультурной коммуникации.


Індекс рубрикатора НБУВ: У01я7 + Ю6*671*321я73 + Ю953я73 + Ч111.16я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА708158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Якса Н. В. 
Професійна підготовка майбутніх учителів: теорія і методика міжкультурної взаємодії в умовах Кримського регіону : наук. вид. / Н. В. Якса; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2008. - 568 c. - Бібліогр.: с. 522-567. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні засади, концептуальні положення та перспективи розвитку системи професійної підготовки майбутніх учителів до взаємодії суб'єктів освітнього процесу за умов полікультурності Кримського регіону. Охарактеризовано сучасний стан підготовки, розроблено систему критеріїв, показників, рівнів готовності та компетентності майбутніх учителів до міжкультурної взаємодії, розглянуто науково-методичне забезпечення даного процесу. Описано педагогічну технологію організації продуктивної міжкультурної взаємодії суб'єктів освітнього простору. Проаналізовано динаміку сформованості показників готовності та компетентності майбутніх учителів до міжкультурної взаємодії за умов Кримського регіону.

Освещены теоретико-методологические основы, концептуальные положения и перспективы развития системы профессиональной подготовки будущих учителей к взаимодействию субъектов образовательного процесса в условиях поликультурности Крымского региона. Охарактеризовано современное состояние подготовки, разработана система критериев, показателей, уровней готовности и компетентности будущих учителей к межкультурному взаимодействию, рассмотрено научно-методическое обеспечение данного процесса. Описана педагогическая технология организации продуктивного межкультурного взаимодействия субъектов образовательного пространства. Проанализирована динамика сформированности показателей готовности и компетентности будущих учителей к межкультурному взаимодействию в условиях Крымского региона.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.511.352.13 + Ю940.91 + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712273 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дротянко Л. Г. 
Полілог культур як феномен інформаційної ери / Л. Г. Дротянко // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2008. - № 2. - С. 112-116. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано різні філософські і наукові концепції, які торкаються проблеми міжкультурної та міжцивілізаційної комунікації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671*321 + Ч111.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Лебедєв В. О. 
Архетипові образи Сходу в масовій культурі Заходу : Автореф. дис... канд. філософ. наук / В. О. Лебедєв; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2007. - 17 c. - укp.

Досліджено й описано образний фонд сучасної масової культури Заходу, розглянуто механізми його функціонування та розвитку. Здійснено культурологічно-філософський аналіз образів, що були запозичені з традиційних культур Сходу та найбільш широко використовувались у творах масової культури (кінофільмах, відео- та комп'ютерних іграх, масовій літературі). З'ясовано, що на формування даних образів суттєво вплинула концепція Ф.Ніцше про надлюдину. Встановлено, що вибір певних образів значною мірою обумовлений закономірностями колективного несвідомого. Показано особливості відображення архетипових образів Сходу у масовій свідомості Заходу. Проаналізовано таку важливу складову частину індустрії масової культури як відеоігри. Зроблено висновок, що внаслідок широкого запозичення певних елементів інших культур західною культурою зміни її базових інститутів не відбувається.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.2 + Ю6*671*321 + Ч111.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348867 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Назаренко О. А. 
Етичні аспекти діалогічних концепцій культури : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.04 / О. А. Назаренко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 16 c. - укp.

Розглянуто принципи побудови філософської моделі діалогу та морально-етичні критерії його функціонування на рівні культури. Визначено, що на сьогодні діалог культур - це взаємовплив, за яким кожен має свої погляди, але обох цей діалог сутнісно збагачує. Доведено, що єдина можливість існування такого діалогового відношення - покладання в його основу морально-етичних критеріїв: відповідальності за іншого та перед іншим, толерантності тощо. Зазначено, що "універсальній гомогенності" може бути протиставлена взаємодія культур за принципом "гостинності" щодо іншого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671*321 + Ю701.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Мельник В. В. 
Етнонаціональне буття людини в умовах культурної глобалізації: філософсько-антропологічний аналіз : Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / В. В. Мельник; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Здійснено антропологічну характеристику етнонаціонального буття людини за умов культурної глобалізації. Обгрунтовано сутнісні засади культурної глобалізації та її впливу на сучасні етнокультурні процеси. Сформульовано концепцію етнонаціонального буття людини за зазначених умов й уточнено зміст базових концептів щодо аналізу процесів культурної глобалізації. Досліджено феномен етнокультурного буття людини у контексті методів і підходів - метафізичного, етнометодологічного, комунікаційного, синергетичного, системного. Відзначено, що етнонаціональні процеси є синтезом багаторівневої взаємодії різних факторів - економіко-господарських, історико-політичних, природно-географічних, геополітичних, які породжують явища міграції, асиміляції, консолідації. Надано аналіз концептуальної парадигми культури етнонаціонального буття людини, визначено особливості феномену даної культури; полікультурності як однієї з нових парадигм етнонаціонального буття людини за умов єдиного інформаційно-культурного простору. Проаналізовано основні тенденції розвитку етнонаціонального буття людини як виклик метакультурі, у контексті якої зроблено аналіз соціокультурного й антропологічного підходів щодо процесів культурної глобалізації, проблем людини за умов сучасних процесів етнонаціонального буття, детермінанти оптимізації етнонаціональної ідентичності за умов культурної глобалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.21 + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА347310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Скубашевська Т. С. 
Мовні стратегії у формуванні міжкультурного діалогу у європейському просторі (соціально-філософський аналіз) : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.10 / Т. С. Скубашевська; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К., 2005. - 19 c. - укp.

Обгрунтовано місце та роль мовних стратегій у здійсненні міжкультурного діалогу в сучасному європейському просторі. Визначено співвідношення мовних тенденцій, шляхи та засоби поліпшення вивчення іноземних мов у навчальних закладах України. Доведено, що сучасні європейські інтегративні процеси інтенсифікують взаємодію народів і культур, створюють унікальну атмосферу співіснування в єдиному просторі культурних, етнічних, конфесійних суперечностей і потребують поглиблення діалогічного взаєморозуміння. Обгрунтовано значення мовних стратегій як одного з головних засобів налагодження міжкультурного діалогу, досягнення толерантності та взаєморозуміння, подолання суперечностей і конфліктів, які час від часу виникають в європейському просторі. Зазначено негативний вплив відсутності мовних стратегій і наявності політичної застережливості щодо вивчення іноземних мов і політики обмеження спілкування народів у колишньому СРСР на відсторонення України від загальноєвропейського діалогу. В останнє десятиріччя виявлено посилення процесів міграції українців до європейського простору, що сприяє визнанню української спільноти як рівноправного партнера євроінтеграційних процесів. Обгрунтовано необхідність поглибленого вивчення європейських мов як базового принципу сучасної освітньої політики України. Зазначено, що умовою ефективного налагодження міжкультурного діалогу в європейському просторі є освоєння декількох іноземних мов і досконале вивчення рідної. Наведено практичні рекомендації щодо поліпшення викладання та вивчення іноземних мов у навчальних закладах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671*321 + Ш100.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335573 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

М'язова І. Ю. 
Міжкультурна комунікація: зміст, сутність та особливості прояву (соціально-філософський аналіз) : автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / І. Ю. М'язова; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - К., 2008. - 18 c. - укp.

Досліджено міжкультурну комунікацію, її зміст, суть і особливості прояву. На підставі аналізу основних концептуальних підходів до проблеми міжкультурної комунікації останню визначено як соціальний феномен, суть якого полягає у конструктивній взаємодії між представниками різних культур (національних і етнічних), субкультурами у межах визначеного просторово-часового континууму. Розглянуто основні форми міжкультурної комунікації й акцентовано увагу на позитивних і негативних аспектах кожної з них. Показано вплив стереотипізації та упереджень на ефективність міжкультурної комунікації. З'ясовано неоднозначну роль етноцентризму. Доведено, що у сучасному світі культурну свободу індивіда уможливлює мультикультуралізм, що утверджується як культурне розмаїття соціуму. Визначено специфіку та суперечності міжкультурної комунікації у сучасному українському суспільстві. Запропоновано шляхи оптимізації культурного розвитку та вдосконалення міжкультурних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671*321 + С5*671*333.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА359818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Якса Н. В. 
Професійна підготовка майбутніх учителів до взаємодії суб'єктів освітнього процесу в умовах полікультурності Кримського регіону : автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Н. В. Якса; Ін-т пед. освіти і освіти доросл. АПН України. - К., 2009. - 46 c. - укp.

Наведено методологічні, теоретичні, методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів до взаємодії суб'єктів освітнього процесу за умов полікультурності Кримського регіону. Охарактеризовано процес становлення та розвиток вітчизняної системи професійної підготовки майбутніх учителів до міжкультурної взаємодії суб'єктів освітнього процесу. Виділено та проаналізовано етапи професійної підготовки у дослідженій сфері. Розглянуто сучасний стан, тенденції та особливості підготовки майбутнього педагога у контексті ідеї полікультурності. Визначено критерії, показники та рівні міжкультурної взаємодії суб'єктів освітнього процесу, відповідні рівні готовності майбутніх учителів до міжкультурної діяльності. Виявлено та проаналізовано умови полікультурності Кримського регіону. Теоретично обгрунтовано концептуальну модель їх професійної підготовки до міжкультурної взаємодії суб'єктів освітнього процесу на базі системного, особистісно-діяльнісного, акмеологічного, аксіологічного, партисипативного, культурологічного, компетентнісного підходів. Розроблено науково-методичне забезпечення процесу професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів полікультурного спрямування. Запропоновано педагогічну технологію організації продуктивної міжкультурної взаємодії суб'єктів освітнього процесу на базі проектної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.511.352.13 + Ю940.91 + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА364554 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Атік А. А. 
Соціокультурний діалог в умовах глобалізації і мусульманського "ренесансу" : автореф. дис... канд. філософ. наук / А. А. Атік; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. - Сімф., 2008. - 18 c. - укp.

Розроблено новий аналітичний підхід який дозволив систематизувати існуючі концепції діалогу культур і сформулювати нову оригінальну концепцію соціокультурного діалогу між Заходом і мусульманським Сходом. Доведено, що існують фундаментальні історичні та соціокультурні передумови для діалогу мусульманського Сходу та Заходу, основою мислення яких є спільна логіка структурування предметного світу. Доведено, що єдино можливою альтернативою передбачуваному "зіткненню цивілізацій" може бути лише соціокультурний діалог, заснований на принципах паритетності у відносинах між Заходом і мусульманським Сходом, взаємної культурної емпатії як умови адекватного взаємного сприйняття або сприйняття Іншого та домінанти на Іншому як визнання його пріоритету. Вперше у контектсі відносин між мусульманським Сходом і Заходом виділено й описано дві парадигми взаємного сприйняття: імагінативну (зорієнтовану на формування образу Іншого) і когнітивну (зорієнтовану на раціональне розуміння Іншого). Запропоновано новий підхід до діалогу культур з урахуванням взаємодії даних двох парадигм. Обгрунтовано нові аргументи на користь тези про історичну необхідність діалогу на підставі когнітивної парадигми, що дозволяє позбутися негативних стереотипів взаємного сприйняття. Встановлено, що побудова конструктивного соціокультурного діалогу в Україні здатна запобігти або мінімізувати деструктивні процеси, пов'язані з політичною, соціально-економічною кризою за умов трансформації сучасного українського суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*327.01 + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Шоркін О. Д. 
Схеми універсумів: методологічний проект зв'язності культури : Автореф. дис... д-ра філос. наук : 09.00.04 / О. Д. Шоркін; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 1999. - 32 c. - укp. - рус.

Схеми універсумів культури розглянуті в якості фактору синхроністичної комплементарності культури та її діахронно-генетичної зв'язності. Схематики універсумів, які несвідомо припускаються, маніфестують себе стратагемами та темами, які операціонально відстежуються, особливостями дискурсу та семіозису. Діахронна зв'язність культури дотична з топологічними змінами та трансформаціями схем її універсумів. Реконструйовані схеми універсумів, трансформації яких привели до атрактора науково-технічної цивілізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА303766 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Грива О. А. 
Толерантність в процесі становлення молоді в умовах полікультурного середовища : автореф. дис... д-ра філософ. наук : 09.00.10 / О. А. Грива; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2008. - 32 c. - укp.

Досліджено методологічні та теоретичні підходи до толерантності в процесі становлення молоді за умов полікультурного середовища. Досліджено теоретичні підходи і досвід роботи з виховання толерантності, проведено порівняльний аналізу формування даної якості у різних культурах. На підставі одержаних результатів визначено сучасні тенденції, актуальні проблеми й особливості формування толерантності у молоді за умов полікультурного середовища України на прикладі Автономної Республіки Крим, проаналізовано основні проблеми молоді. З урахуванням характеру соціальної технології, особливостей полікультурного середовища України та специфіки соціальної роботи з молоддю запропоновано соціально-освітні технології для допомоги молоді у процесі її соціалізації у полікультурному соціумі. Розроблено й апробовано моделі формування толерантності особистості в полікультурному середовищі та професійної підготовки фахівців до роботи з розвитку даної якості у молоді. Основні результати наукового дослідження впроваджено у практику роботи закладів вищої, позашкільної та післядипломної освіти, а також соціальних служб для молоді в окремих регіонах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.39 + Ю6*671*321 + Ч311.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА359538 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Слободенюк Е. В. 
Туризм як чинник гуманізації відносин між народами : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Е. В. Слободенюк; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - О., 2003. - 19 c. - укp.

Уперше у вітчизняній філософії здійснено цілісний аналіз соціальних, антропологічних, етичних, світоглядних проблем туризму. Доведено, що тимчасове та добровільне переміщення масових людських потоків до іншого географічного, природного та соціокультурного середовища з метою подорожі є новим глобальним соціокультурним явищем і вимагає належного філософського осмислення. Відзначено, що задовольняючи специфічний комплекс потреб людини, туристична діяльність підносить і розкриває та гуманізує ці потреби. Показано, що туризм, здійснюючи крос-культурну передачу екзистенційних цінностей, збагачує світогляд, систему цінностей людини, сприяє встановленню діалогічних відносин між представниками різних соціумів і народів, створює між ним атмосферу взаєморозуміння та довіри. Тому, на відміну від інших чинників глобалізації, які можуть загострювати конкурентні відносини між країнами, туристична діяльність сприяє кооперативній взаємодії індивідів, спільнот, культур, народів. Зроблено висновок, що міжнародні та національні туристичні організації, проводячи цілеспрямовану політику покращання взаємодії між народами, створюють засобами туризму умови для гуманізації цих відносин, активізації моделей співпраці у напрямку розв'язання загальних глобальних проблем світового соціуму, досягнення якісно нового рівня суспільного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.95 + Ю6*671*321 + Ч518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328265 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Чушак Х. Я. 
Україна та українці в концепціях польської опозиції 1976 - 1989 рр. : Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / Х. Я. Чушак; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - Л., 2007. - 18 c. - укp.

На підставі вивчення матеріалів польського самвидаву відтворено цілісну картину ставлення польської політичної опозиції часів ПНР (1976 - 1989 рр.) до українського питання та проаналізовано різні підходи щодо його вирішення. Показано ставлення польських опозиціонерів до питань повоєнного польсько-українського кордону, появи незалежної України та її ролі у Центрально-Східній Європі. Встановлено вплив внутрішньо- та зовнішньополітичних процесів на зацікавлення польської опозиції питанням польсько-українського примирення. Визначено місце української держави у політичних концепціях польських опозиційних сил. Досліджено процес формування в дискурсі польських опозиціонерів нового образу України та українців. Розглянуто запропоновані польськими опозиціонерами шляхи досягнення польсько-українського порозуміння.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф51(4ПОЛ=УКР) + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349159 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Бевз Н. В. 
Переклад як культурний феномен: герменевтико-комунікативний аспект : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.04 / Н. В. Бевз; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2010. - 20 c. - укp.

Проаналізовано історико-культурні проблеми практики перекладу філософських текстів, визначено теоретико-методологічні основи філософської перекладацької літератури. Досліджено проблеми перекладу оригінальних філософських творів. Висвітлено теоретичні моделі комунікації перекладача з автором, визначено перекладацьку екзистенцію як "страждання перекладача".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш107.775.2:Ю6 + Ш141.14-77 + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА372652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Жолдоков В. О. 
Релігійний фактор міжетнічних відносин на початку XXI століття (соціально-філософський аналіз) : автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / В. О. Жолдоков; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Розглянуто діалектико-суперечливий характер взаємодії етнічних культур під впливом відмінностей у релігіях і конфесіях. Аргументовано, що в історичному процесі найчастіше релігійний чинник визначав характер відносин між етнічними культурами, оскільки його витоки криються в архетипних структурах кожної етнічної культури. Висвітлено, що на характер міжетнічних стосунків суттєвий вплив здійснює ідеологізація відмінностей у релігіях і конфесіях, за якими ідентифікують себе ті чи інші етнічні спільноти, що полягає у формуванні негативних стереотипів деяких релігій і вірувань, здебільшого з метою використання релігійних переконань у політичних цілях. Виявлено найбільш адекватні шляхи гармонізації міжетнічних відносин на підставі втілення принципів толерантності та мультикультурності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*425 + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА369063 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Северин Н. В. 
Українофільство в російській культурі : автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.12 / Н. В. Северин; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2009. - 18 c. - укp.

Проведено філософсько-культурологічне дослідження феномену "українофільство" у російській культурі у різних контекстах: історико-літературному, культурному, філософському. Обгрунтовано його значущість у становленні української та російської ідентичності, розкрито роль України як власної культурної скрабниці та ресурсу для розвитку інших культур. Осмислено феномен "українофільство", розглянуто його концептуалізацію у контексті постколоніальних студій. Виділено основні періоди розвитку українофільства у російській культурі, виокремлено чинники, які сприяли появі даного культурного феномену. Доведено, що одним із чинників, які спонукали Росію до запозичень з української культри, був російський орієрталізм і потреба в усвідомленні власної ідентифікації. Досліджено феномен М.В. Гоголя як транслятора українофільства у просторі російської культури та мистецтва XIX ст. Проведено порівняльне дослідження творчості українського та російських мислителів, що дозволяє розширити погляд на філософію Сковороди та її вплив на російську релігійно-філософську думку доби XIX - XX ст. Показано суттєвий вплив видатних українських творчих особистостей та прогресивної інтелігенції на розвиток російської культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671*321 + Ч111.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА367029 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Жадько К. В. 
Феномен міжнародного туризму: соціально-філософський аналіз : автореф. дис. ... канд. філософ. наук: 09.00.03 / К. В. Жадько; Запоріз. нац. ун-т. - Запоріжжя, 2010. - 16 c. - укp.

Обгрунтовано феномен міжнародного туризму (МТ) як прояв пізнавально-мандрівної сутності людини як істоти мікрокосмічної та політичної. Зазначено, що засобами МТ людина найбільшою мірою проявляє соціально-духовний потенціал, оскільки має можливість всебічно розгорнути атрибутивні складові субстанційної сутності - мову, народ, суспільство, державу, націю. Обгрунтовано доцільність суттєвого оновлення існуючого законодавства як основи соціально-філософських визначень наведених атрибутивних характеристик людини. Визначено детермінанти розвитку МТ, їх зміст як фактор детермінації свідомості законодавців і туристів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*425.835 + Ю6*671*321

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА370491 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського