Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (45)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю945.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 37
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Мойсеєнко Л. А. 
Психологія розуміння винахідницьких задач студентами технічного вузу : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Л. А. Мойсеєнко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 1998. - 18 c. - укp. - рус.

З'ясовано психологічні особливості процесу розуміння студентами винахідницьких задач на всіх етапах їх розв'язування, його обумовленість суб'єктивною мислительною тенденцією кожного студента. На цій основі виділено групи студентів, процес розуміння яких істотно відрізняється, і дано характеристику таких індивідуальних відмінностей. Розкриті особливості процесу розуміння студентами винахідницьких задач залежно від форм їх подання і умов розв'язування. Запропоновано прийоми оптимізації і активізації процесу розуміння студентами винахідницьких задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-231.1/9 + Ю945.321

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301503 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Якимчук Б. А. 
Образ в структурі творчої діяльності / Б. А. Якимчук; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К. : ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1998. - 16 c. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - рус.

Розглядається проблема творчості в психології, функціонування образного мислення в творчій креслярській діяльності. Образ розглядається як складова частина мислительного процесу, як засіб досягнення мети і кінцевий продукт творчої діяльності. Звертається увага на істотну різницю між образною і вербальною логікою, дається їх характеристика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.32-513 + Ю935.131.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р85281 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Управление сложными системами : Курс лекций / сост.: В. М. Бердников; Закарпат. фил. Межрегион. Акад. упр. персоналом. - Ужгород, 1999. - 91 c. - Библиогр.: 49 назв. - рус.

Робиться спроба об'єднати: психологію прийняття рішень, інженерний аналіз, технологічне прогнозування, народження ідей, винахідництво та управління складними системами, загальним для всіх творчим мисленням. Розкриваються поняття про ноу-хау, висвітлюються основи патентного права, особливості ліцензійних договорів тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.3 + У.в610.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589334 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Агошков Л. А. 
Основы творческой деятельности : Учеб. пособие / Л. А. Агошков, Н. П. Березненко, Г. Л. Трухан; Гос. акад. легкой пром-сти Украины. - К., 1999. - 84 c. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Изложены общие сведения о творческой деятельности в промышленной сфере производства. Рассмотрены объекты, факторы-побудители и виды творческой деятельности. Анализируются художественно-эстетический фактор в инженерном творчестве, а также вопросы развития одежды в связи с организацией ее массового промышленного производства, исследуется влияние фактора моды на развитие одежды. Значительное внимание уделено творческой деятельности, направленной на совершенствование процесса конструирования и технологий изготовления одежды.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.321 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589867 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Грабовская И. В. 
Оценка интеллекта: анализ теорий измерения уровня интеллектуальных и творческих способностей научных работников / И. В. Грабовская // Вісн. Технол. ун-ту Поділля. Екон. науки. - Хмельницький, 2000. - N3, ч. 1 (спец. вип.). - С. 51-54. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Розглянуто проблеми оцінки інтелектуальних якостей наукових працівників, використання тестування як одного з методів вимірювання рівня інтелекту науковців. Сформульовано основні, найважливіші якості та здібності, які можуть бути притаманні творчій особистості. З метою дослідження особистих якостей науковців запропоновано використання декількох методик.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.3-2с27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Корнієнко А. А. 
Задоволеність працею як психосоціальна детермінанта успішності наукової діяльності : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / А. А. Корнієнко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2001. - 18 c. - укp.

Досліджено структуру задоволеності працею представників певних наукових мікросоціумів за допомогою методу поєднання прийомів анкетування та фокус-групового обговорення. З'ясовано, що задоволеність працею є комплексним феноменом, дослідження якого доцільно здійснювати як у загальному плані, так і за компонентами. Показано, що у ієрархії потреб, мотивів і диспозицій, які утворюють структуру задоволеності науковою працею, рівень ціннісних орієнтацій має першочергове значення. Специфікою системи ціннісних орієнтацій наукових співробітників є наявність неусвідомлюваних або до кінця непроаналізованих компонентів у вигляді певних вірувань, ілюзій, зразків для поведінки, виявлених у результаті цілеспрямованого опитування або знаходять своє вираження у наративній формі. Вони мають нестійкий характер і здатні змінюватись у процесі їх обговорення та усвідомлення. Встановлено, що задоволеність працею оцінюється працівником покомпонентно відповідно до її структури, що дозволяє розглядати часткову задоволеність творчими аспектами праці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.11-991 + Ю945.31-723

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312951 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Поляков О. А. 
Швидкість переробки інформації та розумова діяльність працівників старшого віку / О. А. Поляков, Т. А. Жолос // Фізіол. журн. - 2002. - 48, № 2. - С. 153. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.04 + Ю945.3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26810 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Коробейніков Г. В. 
Психофізіологічні особливості розумової та психомоторної працездатності людини / Г. В. Коробейніков // Фізіол. журн. - 2002. - 48, № 2. - С. 122-123. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.0 + Ю945.3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26810 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Носков В.  
Соціально-психологічні детермінанти інноваційної культури в гуманітарному вищому навчальному закладі / В. Носков, А. Кальянов, О. Єфросиніна // Соц. психологія. - 2005. - № 4. - С. 69-83. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто поняття, зміст і функції інноваційної культури, проаналізовано індивідуально-психологічні якості студентів і науково-педагогічних працівників гуманітарного вузу, які визначають рівень їх інноваційної культури. Наведено мультифакторні залежності інноваційної культури від найбільш значущих змінних. Окреслено перспективи подальших досліджень зазначеної проблематики.


Ключ. слова: інноваційна культура, інноватор, індивідульно-психологічна оцінка
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.2 + Ю945.311

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Павлов Л. М. 
Основи інженерної творчості : Навч. посіб. / Л. М. Павлов; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К., 2006. - 84 c. - Бібліогр.: с. 73. - укp.

Розглянуто характери людей та їх здатність до інженерної творчості у контексті психологічних характеристик і можливостей з метою вивчення особливостей інтересів людини, її ставлення до оточення, сприйняття інформації, шкали цінностей і способу прийняття рішень. Запропоновано класифікацію методів інженерної творчості на підставі ліво- та правопівкульного мислення. Наведено рекомендації, спрямовані на самовиховання здібностей до творчості.

Рассмотрены характеры людей и их способность к инженерному творчеству в контексте психологических характеристик и возможностей для изучения особенностей интересов человека, его отношения к окружающим, восприятия информации, шкалы ценностей и способа принятия решений. Предложена классификация методов инженерного творчества на основе левого и правого полушарий мышления. Приведены рекомендации, направленные на самовоспитание способностей к творчеству.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.у я73 + Ю937.26-953.6 я73 + Ю945.32 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА679491 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Дем'янюк К. Д. 
Психологічні особливості формування професійної уяви у курсантів-прикордонників (на матеріалі засвоєння інженерно-технічних дисциплін) : Автореф. дис... канд. психол. наук / К. Д. Дем'янюк; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. - Хмельниц., 2006. - 20 c. - укp.

Здійснено теоретико-експериментальне обгрунтування психологічних особливостей професійної уяви у курсантів-прикордонників у процесі їх загальної підготовки. На підставі проведеного психолого-педагогічного аналізу поняття "уява" й особливостей професії прикордонника розроблено психологічну структуру професійної уяви курсанта-прикордонника. Для її формування запропоновано відповідну модель та визначено методики встановлення рівня розвитку даної уяви. Висновки щодо ефективності й адекватності моделі формування професійної уяви у курсантів-прикордонників зроблено на підставі проведених експериментів під час занять з циклу дисциплін інженерно-технічної підготовки, а також представлено програмне забезпечення навчальних і контрольних програм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.32-514 + Ц4,8(4УКР)397-33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кривонос О. М. 
Основні методики формування творчих здібностей / О. М. Кривонос // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2006. - Вип. 26. - С. 14-18. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Здійснено психолого-педагогічний аналіз понять "творчість" та "творчі здібності", розглянуто основні методи формування творчих здібностей та специфіку їх застосування під час вивчення інформатики.

Осуществлен психолого-педагогический анализ понятий "творчество" и "творческие способности", рассмотрены основные методы формирования творческих способностей и специфику их применения при изучении информатики.

The article analyses the psychological and pedagogical aspects of the concepts of creativity and creative skills. Highlighted also are basic methods of creative skills formation and the peculiarities of their usage in the process of studying information science.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220 + Ю945.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Шаріпова Е. Р. 
Розвиток інженерно-педагогічного мислення / Е. Р. Шаріпова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2007. - № 17. - С. 399-406. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему змісту інженерно-педагогічного мислення, його структуру, визначено можливості подальшого розвитку. Проаналізовано вплив дисциплін, що вивчаються студентами, майбутніми інженерами-педагогами, на розвиток їх мислення.

Рассмотрена проблема содержания инженерно-педагогического мышления, его структура, определены возможности дальнейшего развития. Проанализировано влияние дисциплин, которые изучаются студентами, будущими инженерами-педагогами, на развитие их мышления.

The problem of engineering pedagogical thought content is being considered in the article, as well as its structure, its development possibilities are outlined. The analysis of the influence of the disciplines studied by students, future teacher-engineers, on their thought development is given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.32-513 + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Черванева З. А. 
Развитие творческих способностей - необходимое условие подготовки специалиста в техническом ВУЗе / З. А. Черванева, Л. Н. Колесникова // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2007. - № 2. - С. 8-14. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Обгрунтовано необхідність формування та розвитку творчих здібностей у майбутніх спеціалістів у технічному ВНЗ. Проаналізовано принципи технічної та інженерної творчості. Розглянуто питання методичного забезпечення розвитку творчих здібностей студентів, визначено методи та прийоми їх формування, досліджено їх роль та специфіку. Наголошено на великому значенні гуманітарних, природничих та технічних наук у формуванні та розвитку творчих здібностей майбутнього спеціаліста технічного ВНЗ.

Обоснована необходимость формирования и развития творческих способностей у будущих специалистов в высшем техническом учебном заведении. Проанализированы принципы технического и инженерного творчества. Рассмотрены вопросы методического обеспечения развития творческих способностей студентов, определены методы и приемы их формирования, исследована их роль и специфика. Подчеркнуто значение гуманитарных, естественных и технических наук в формировании и развитии творческих способностей будущего специалиста технического высшего учебного заведения.

The article deals with the necessity of formation and development of creative abilities in the future experts for the supreme technical educational institution. Principles of technical and engineering creativity are analysed. Questions of methodical maintenance of development of creative abilities of students are considered, methods and receptions of their formation are determined, their role and specificity is investigated. Value humanitarian, natural both engineering science in formation and development of creative abilities of the future expert of a technical higher educational institution is underlined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю945.3 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Пономарьов О. 
Теоретичні засади активізації творчого самовираження особистості інженера / О. Пономарьов, М. Черемський // Вища освіта України. - 2008. - № 3. - С. 88-92. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто застосування у технічній освіті креативних методів професійної підготовки майбутніх фахівців. Зазначено, що ці методи сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів і підвищують рівень його особистості та професійної культури.

Рассмотрено использование в техническом образовании творческих методов профессиональной подготовки будущих специалистов. Отмечено, что эти методы содействуют активизации учебно-познавательной деятельности студентов и повышают уровень его личности и профессиональной культуры.

The using of creative methods in vocational education is discussed. The methods are facilitating the stirring up cognitive activities of student and raising level of his personal and professional culture.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.32 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Козяр М. 
Теоретичні засади формування компетентності технічного фахівця / М. Козяр, О. Варич // Нова пед. думка. - 2008. - № 3. - С. 87-89. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто стан підготовки фахівців технічного профілю за умов оновлення змісту освіти. Охарактеризовано роль інженерної графіки у формуванні технічного мислення людини та розвитку її просторової уяви. Підкреслено необхідність якісних змін у професійній підготовці майбутніх спеціалістів і визначено завдання щодо оптимізації методів, засобів та методичного забезпечення курсу графічної підготовки студентів технічних закладів освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.32-513

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Андрієвська В. В. 
Психологічні особливості творення наукового тексту : метод. рек. / В. В. Андрієвська, Л. Й. Ботіна, В. Й. Верба, Ж. В. Гордєєва, Е. І. Драніщева, Л. О. Лещенко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К. : Пед. думка, 2008. - 215 c. - Бібліогр.: с. 208-215. - укp.

Розглянуто різні аспекти проблеми творення наукового тексту. Розкрито специфіку наукового стилю мовлення, вимоги до термінологічної культури, діалогічної спрямованості, змістової організації та нормативного оформлення наукового тексту. Висвітлено особливості наукової статті з психології. Наведено результати емпіричних досліджень процесу творення тексту науковцями (від проектування статті до її редагування). Проаналізовано зміст і особливості формування операцій авторського самоконтролю. Розглянуто роль технічних засобів у процесі текстотворення.

Рассмотрены разные аспекты проблемы создания научного текста. Раскрыты специфика научного стиля речи, требования к терминологической культуре, диалогической направленности, содержательной организации и нормативному оформлению научного текста. Освещены особенности научной статьи по психологии. Приведены результаты эмпирических исследований процесса создания текста учеными (от проектирования статьи до ее редактирования). Проанализированы содержание и особенности формирования операций авторского самоконтроля. Рассмотрена роль технических средств в процессе создания текста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-712 + Ю945.31

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА709356 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Нєбєснова А. 
Формування політехнічного кругозору учнів в процесі вивчення способів нанесення розмірів на кресленнях технічних деталей / А. Нєбєснова, Д. Вербицький // Наша шк.. - 2009. - № 1. - С. 7-9. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Запропоновано розв'язання проблеми невідповідності рівня політехнічного кругозору (ПК) та технічного мислення учнів ЗОШ шляхом цілеспрямованого розвитку цих якостей у студентів педагогічних ВНЗ за спеціальністю "Трудове навчання", зокрема під час вивчення теми "Нанесення розмірів на кресленнях технічних деталей". Наведено розроблений методичний посібник зі даної теми. Графічно зображено ієрархічну структурну модель ПК (основні складові: знання основ, навички просторового та понятійно-логічного мислення, вміння реалізовувати політехнічний кругозір). Висвітлено досвід впровадження методики викладання дисципліни з розвитку ПК. Рекомендовано подальше вдосконалення методики й її експериментальну перевірку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.32-513 + Ч421.202 + Ж110.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Туров М. П. 
Методика навчання розв'язування винахідницьких задач учнів 7 - 11 класів у процесі трудової підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. П. Туров; Ін-т педагогіки НАПН України. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Вперше науково обгрунтовано удосконалену методику навчання учнів VII - XI класів розв'язування інженерних винахідницьких задач, якою передбачено наступність у використанні ефективних способів навчання учнів розв'язування винахідницьких задач. Проведено апробацію і експериментальне дослідження, організовано дистанційне навчання і наведено принципи створення підручника на електронних носіях і комп'ютерної програми. Розроблено піраміду основних етапів розвитку технічних систем з урахуванням послідовного застосування універсальних евристичних технічних перетворень. Уточнено логічну суть принципів багатьох типових прийомів і стандартних розв'язків винахідницьких задач і перетворень. Запропоновано сукупність завдань, спрямованих на усвідомлення учнями суті універсальних евристичних технічних перетворень та принципів їх вибору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ю945.321 + Ж6 р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА377868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Гохман І. О. 
Вплив суб'єктивної картини світу на процес наукової творчості / І. О. Гохман // Наука і освіта. - 2010. - Спец. вип.: проект "Когніт. процеси та творчість". - С. 45-49. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто особливості впливу суб'єктивної картини світу вченого на формування індивідуальної продуктивної стратегії в науковій творчості. Емпірично виявлено продуктивні віртуально-розумові стратегії відомих представників основних напрямів фізики: аналітична стратегія (А. Ейнштейн - створення теорії відносності), синтетична стратегія (І. Ньютон - створення закону всесвітнього тяжіння), стратегія аналогізування (Д. Максвел - на базі двох формул М. Фарадея створив формулу, в якій попередні дві знаходять своє доповнення). З'ясовано, що у процесі наукової творчості визнані представники науки створюють образ-концепт та розглядають його в динаміці, спираючись саме на продуктивну візуалізацію.

Рассмотрены особенности влияния субъективной картины мира ученого на формирование индивидуальной продуктивной стратегии в научном творчестве. Эмпирически выявлены продуктивные виртуально-умственные стратегии известных представителей основных направлений физики: аналитическая стратегия (А. Эйнштейн - создание теории относительности), синтетическая стратегия (И. Ньютон - создание закона всемирного тяготения), стратегия аналогизирования (Д. Максвелл - на основе двух формул М. Фарадея создал формулу, в которой предыдущие две находят свое дополнение). Выяснено, что в процессе научного творчества признанные представители науки создают образ-концепт и рассматривают его в динамике, опираясь на продуктивную визуализацию.

The features of the influence of the subjective worldview of the scientist on the formation of individual productive strategy in scientific work. Empirically identified productive virtual-mental strategy well-known representatives of the major areas of physics: analytical strategy (A. Einstein - the creation of the theory of relativity), the synthetic strategy (I. Newton - the creation of the law of gravity), the analogue-strategy (J. Maxwell - on the basis of two formulas by M. Faraday created the formula in which the previous two things finds its complement). It was found that in the process of scientific creativity recognized representatives of science create an image-concept and consider it in the dynamics, based precisely on the productive visualization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.3 + Ю251.20

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського