Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (15)Книжкові видання та компакт-диски (64)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.726$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 36
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Горбач Г. Н. 
Оценочные взаимоотношения младших подростков как фактор формирования их характера (на материале уроков математики) : Дис...канд.психол.наук:19.00.07 / Г. Н. Горбач; КГПИ имени М. П. Драгоманова. - К., 1991. - 198 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю984.030.224

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45234 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Горбач Г. Н. 
Оценочные взаимоотношения младших подростков как фактор формирования их характера (на материале уроков математики) : Дис...канд.психол.наук:19.00.07 / Г. Н. Горбач; КГПИ имени М. П. Драгоманова. - К., 1991. - 198 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю984.030.224

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45234 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Горбач Г. Н. 
Оценочные взаимоотношения младших подростков как фактор формирования их характера (на материале уроков математики) : Дис...канд.психол.наук:19.00.07 / Г. Н. Горбач; КГПИ имени М. П. Драгоманова. - К., 1991. - 198 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю984.030.224

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45234 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Горбач Г. Н. 
Оценочные взаимоотношения младших подростков как фактор формирования их характера (на материале уроков математики) : Дис...канд.психол.наук:19.00.07 / Г. Н. Горбач; КГПИ имени М. П. Драгоманова. - К., 1991. - 198 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю984.030.224

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45234 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Гошовський Я. О. 
Становлення образу Я в підлітків школи-інтернату в умовах депривації батьківського впливу : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Я. О. Гошовський; Академія педагогічних наук України, Інститут психології. - К., 1995. - 177 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю984.010.2-993

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС48350 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Гошовський Я. О. 
Становлення образу Я в підлітків школи-інтернату в умовах депривації батьківського впливу : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Я. О. Гошовський; Академія педагогічних наук України, Інститут психології. - К., 1995. - 177 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю984.010.2-993

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС48350 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Шебанова С. Г. 
Психокорекція агресивної поведінки / С. Г. Шебанова // Педагогіка і психологія. - 1999. - № 3. - С. 15-23. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

На основе психологического анализа разработана целостная комплексная программа способов психокоррекции влияния, ориентированная именно на выделенные общие особенности агрессивного поведения. Показана конкретная реализация этой программы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гейко Є. В. 
Психологічні особливості прояву егоцентризму особистості у мисленнєвій діяльності підлітків : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Є. В. Гейко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Уточнено поняття "егоцентризм", виокремлено поняття "егоцентризм особистості", визначено його роль як однієї з ключових особистісних детермінант мисленнєвої діяльності у підлітковому віці. Виявлено види, типи, рівневу динаміку, форми й особливості прояву егоцентризму в мисленнєвій, особистісній сферах залежно від рівня. Визначено його позитивні ознаки та негативні наслідки. Досліджено прояв егоцентризму у параметрах мисленнєвої діяльності: продуктивності, організованості, динаміки. Виявлено вплив на рівень сформованості інтелектуальних умінь, особистісні фактори, якості, ставлення до себе в підлітковому віці. Розроблено програму запобігання розвитку та поширенню егоцентризму особистості, його негативних наслідків у мисленнєвій діяльності підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю983.513.102

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316996 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Поліщук С. А. 
Особливості розвитку волі в учнів молодшого шкільного віку : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. А. Поліщук; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2001. - 22 c. - укp.

Вивчено психологічні особливості вольових якостей та вольового зусилля в дітей молодшого шкільного віку. З'ясовано структуру комплексу вольових якостей, встановлено симптоматику, динаміку, значущість його складових. На основі кореляційного та класифікаційного аналізу комплексу виокремлено основні ймовірні тенденції в розвитку вольового процесу в хлопчиків і дівчаток. Створено психологічні профілі дітей у типових ситуаціях проявів вольового зусилля та вольових якостей (у стані втоми, в ситуаціях подолання фізіологічно зумовлених труднощів та у процесі розумової діяльності за наявності перешкод). Наведено основні чинники, які визначають процес становлення вольових якостей та вольового зусилля. Доведено, що вивчення вольових особливостей у дітей молодшого шкільного віку дозволяє поглибити психологічні знання про вікову специфіку розвитку волі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-42-211 + Ю983.402.1 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315935 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кротенко В. І. 
Психологічні особливості емпатії підлітків : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / В. І. Кротенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 19 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано і визначено поняття емпатії у двох формах її прояву. Наведено новий підхід щодо розуміння даних форм. Встановлено загальні та індивідуальні особливості розвитку окремих структурних компонентів розвитку емпатії (емоційно-оцінного, когнітивного та поведінкового). Розширено наукове уявлення про динаміку, індивідуальні та вікові особливості розвитку й умови закріплення емпатії як стійкої моральної риси особистості. Виділено фактори, що впливають на розвиток емпатії підлітків. Виявлено найбільш значущі об'єкти їх емпатії. Розроблено комплекс методик, які дають можливість ефективно управляти розвитком емпатійних почуттів у дітей підліткового віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.2-52 + Ю983.726-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314330 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Пашукова Т. И. 
Эгоцентризм: феноменология, закономерности формирования и коррекции / Т. И. Пашукова. - Кировоград : Центр.-Укр. изд-во, 2001. - 338 c. - Библиогр.: с. 290-312 - рус.

Рассмотрен эгоцентризм как многомерное социально-психологическое явление, выражающееся в функционировании психических механизмов, экоцентрических качеств личности и свойств познавательных и эмоционально-волевых процессов. Предложены пути вывода из эгоцентрических состояний лиц, переживающих жизненный кризис, а также методики исследования эгоцентризма. Рассмотрены особенности преодоления эгоцентризма в теориях духовного развития. Определены социально-психологические факторы формирования эгоцентрической направленности в подростковом и юношеском возрасте, а также пути профилактики и коррекции эгоцентризма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА617326 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Хозраткулова І. А. 
Педагогічні засади виявлення та подолання насилля у підлітковому середовищі : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.05 / І. А. Хозраткулова; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2003. - 21 c. - укp.

Проаналізовано сімейні та особистісні детермінанти насильницької поведінки в підлітків. Виявлено основні типи порушень сімейного виховання в підлітків хлопців і дівчат. Показано зв'язок різних типів порушення сімейного виховання з механізмами формування насильницької поведінки. Виявлено особистісні фактори, сприятливі для формування цієї поведінки, а також найбільш поширені типи акцентуацій підлітків, схильних до насилля. Показано особливості різних спогадів, що відображають життєвий стиль і ранні психологічні травми зазначеної групи дітей. Зроблено висновок про суперечливість особистісної структури аналізованої групи підлітків, пов'язаної з існуванням двох альтернативних тенденцій: зниження рівня соціального інтересу та підвищення потреби у схваленні. Виявлено неадекватність Я-концепції в підлітків, схильних до виявів насилля, а також їх основні життєві стилі, які є способом подолання дійсності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю983.726-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА323019 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Мельничук О. Б. 
Психолого-педагогічні умови подолання пізнавального егоцентризму молодших школярів : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. Б. Мельничук; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Виявлено, що у молодшому шкільному віці на тлі загального зниження вираженості когнітивних егоцентричних тенденцій в учбовій діяльності, вони зберігають свою домінантність в особистій сфері молодшого школяра. Наведено результати дослідження вираженості пізнавального егоцентризму та особливостей його прояву, на підставі яких визначено критерії та рівні пізнавального егоцентризму впродовж початкового періоду навчання (високий, середній та низький). Теоретично обгрунтовано та апробовано комплексну програму подолання пізнавального егоцентризму молодших школярів, що включає систему психолого-педагогічних умов (загальні психолого-педагогічні умови розвитку та формування особистості учнів початкових класів, а також умови виховання у сім'ї; конкретні умови подолання пізнавального егоцентризму, пов'язані з критеріями його закріплення) та засобів (навчальний діалог, спрямований на розвиток когнітивної децентрації засобами когнітивної емпатії; індивідуальні та групові психогімнастичні тренінгові вправи, що спонукають дитину до переосмислення власної пізнавальної позиції). Доведено ефективність включення даної програми у навчально-виховний процес, що сприятиме адекватному психічному розвитку молодших школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю983.402.1 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА323239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Старовойтов А. В. 
Психологічні особливості тілесно-орієнтованої корекції поведінки підлітків з акцентуаціями характеру : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. В. Старовойтов; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). - О., 2004. - 18 c. - укp.

Розроблено тілесно-орієнтовану тренінгову програму для корекції поведінки акцентуйованих підлітків, її методологічні і методичні аспекти. Запропоновано моделі організації психологічного "простору", визначено спрямованість тілесно-орієнтованого психокорекційного тренінгу. Проаналізовано механізми адаптивних змін поведінки акцентуйованих підлітків. Розглянуто та експліковано компоненти тілесної та афективно-емоційної складових підліткових акцентуацій характеру. Обгрунтовано психологію тілесності як концептуальну основу тілесно-орієнтованого підходу в психокорекції. Здійснено теоретико-методологічний аналіз різних систем тілесно-орієнтованої психотерапії, на підставі результатів якого проведено адаптацію її методів до психокорекційної практики, що здійснюється за умов загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330112 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ерастова Л. Є. 
Психологічні чинники подолання дисгармонійного розвитку характеру молодшого школяра : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. Є. Ерастова; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. - О., 2005. - 20 c. - укp.

Виявлено характерологічні особливості молодших школярів у "нормі" і "патології". Визначено типи акцентуацій характеру і встановлено взаємозв'язок між особистісними особливостями дитини і відповідними умовами виховання в сім'ї. Висвітлено роль сім'ї у формуванні характеру дитини молодшого шкільного віку. Створено й апробовано систему занять з метою підвищення рівня саморозуміння і самосприйняття молодших школярів. Показано необхідність комплексного підходу до корекції дітей з дисгармонізацією особистості (психокорекційна робота з молодшими школярами має проводитись в системі сім'я - школа - психолог). Виявлено канали зворотного зв'язку: психолог - дитина - сім'я у взаємодії соціальної системи психоневрологічний диспансер - сім'я - школа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-81 + Ю984.92 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335111 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Запухляк О. З. 
Вплив акцентуацій характеру особистості на агресивність у підлітковому віці : Автореф. дис... канд. психол. наук / О. З. Запухляк; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. - Хмельниц., 2006. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему впливу акцентуацій характеру підлітків на їх агресивність, структурними елементами якої є ворожість, конфліктність, тривожність. Вивчено наукові джерела з проблем агресії й акцентуацій характеру, що дозволило визначити основний зміст і структурно-функціональні компоненти зазначених феноменів, здійснити базову класифікацію типів акцентуацій характеру у підлітковому віці. Розроблено цілісну систему для діагностики цих типів, яка передбачає застосування запропонованої методики виявлення акцентуйованих характерологічних рис. Створено діагностичну програму визначення рівнів агресивності, ворожості, конфліктності, тривожності, яка містить розроблену психодіагностичну методику. На базі емпіричного дослідження доведено наявність специфічного впливу певних типів акцентуацій характеру підлітків на певні структурні компоненти їх агресивності. Виділено дві великі групи типів акцентуацій, зокрема, агресивні та ворожі, на підставі переважання в них відповідно агресивних чи ворожих поведінкових патернів. Це групування стало підставою для розробки і впровадження психотренінгових програм, завданням яких було зменшення рівня агресивних проявів і сприяння успішній адаптації акцентуйованих підлітків до соціуму. Ефективність розроблених заходів підтверджено значеннями коефіцієнтів кореляції, одержаними за результатами повторного діагностичного обстеження досліджуваних підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6-734 + Ю983.726 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346780 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Перепелюк Т. Д. 
Прояви егоцентризму молодших школярів у процесі розуміння навчального матеріалу : автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. Д. Перепелюк; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2007. - 19 c. - укp.

З'ясовано, що егоцентризм впливає на розвиток особистості та проявляється у розумінні навчальних текстів. Вплив егоцентризму полягає у центрації індивіда на певній пізнавальній позиції. Виявлено загальну тенденцію впливу ступеня егоцентричності молодших школярів на розуміння ними навчального матеріалу. Установлено, що крайні показники зв'язані з недостатнім розумінням навчальних текстів. Егоцентризм особистості як індивідуальний спосіб опрацювання інформації має статистично значущий вплив на процес розуміння тексту. Експериментально доведено, що для покращання навичок молодших школярів розуміти учбові тексти, необхідно враховувати чинник егоцентризму. Показано, що експериментальні групи школярів, з якими проводилися заходи щодо формування навичок активного розуміння тексту, продемонстрували значно меншу успішність у розвитку цих навичок, ніж ті, з якими додатково проводилися заходи з розвитку децентрації самосвідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-513 + Ю983.726-43 + Ч421.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА360823 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Савченко К. В. 
Розвиток вольових якостей молодших школярів як умова їх навчальної успішності : автореф. дис... канд. психол. наук / К. В. Савченко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Вивчено психологічні особливості розвитку вольових якостей молодших школярів як умови їх навчальної успішності. Обгрунтовано теоретико-методологічні засади вивчення зазначеної проблеми та їх значущість у навчальній діяльності. Узагальнено знання про психологічну природу волі та її роль у психічному розвитку дітей молодшого шкільного віку. Експериментально досліджено рівні розвитку вольових якостей молодших школярів за умов даної діяльності. Виявлено кореляційний зв'язок між цим рівнем та рівнями їх навчальних досягнень, а також вольові якості у молодших школярів, які найбільшою мірою корелюють з їх навчальною діяльністю, а саме: цілеспрямованість, наполегливість, самостійність, організованість, ініціативність і вольову поведінку. Розроблено й апробовано програму розвитку вольових якостей, які визначають успішність навчальної діяльності молодших школярів, доведено її ефективність. Науково обгрунтовано зміст психолого-педагогічної роботи, спрямованої на розвиток даних якостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-42 + Ю984.030.2-5 + Ю983.402.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Корніяка О. М. 
Психологія комунікативної культури особистості школяра : Автореф. дис... д-ра психол. наук / О. М. Корніяка; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2007. - 41 c. - укp.

На підставі результатів психологічного дослідження розглянуто комунікативну культуру як складно організоване психологічне утворення особистості, що об'єднує у своїй змістовій структурі чотири основних компоненти - мотиваційний, пізнавальний, поведінковий (операційний) і вольовий. Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено необхідність інтегративного підходу до виховання дитини як суб'єкта спілкування та розвитку її комунікативної культури. Акцентовано увагу на проблемах розвитку школяра як особистості, зокрема на становленні його мотиваційної сфери як підгрунтя формування соціально-комунікативних якостей і вмінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю935.10

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352139 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сокол І. А. 
Можливі аспекти психологічної допомоги у вирішенні завдань формування українського національного характеру старшокласників / І. А. Сокол // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 41. - С. 175-178. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зазначено, що формування українського національного характеру особистості є однією з найважливіших психологічних проблем сьогодення, тому що саме його наявністю визначається ставлення людини до себе та світу, її готовність до побудови нового життя. Підкреслено, що успішність формування українського національного характеру старшокласників може досягатися завдяки застосуванню на практиці таких методичних прийомів, як активізація, прагнення до самопізнання; ознайомлення учнів з духовними цінностями, ідеалами. Запропоновано поетапність роботи психолога, яка є однією з умов ефективної реалізації завдань формування українського національного характеру під час викладання теми "Характер" з використанням творів української літератури.

Указано, что формирование украинского национального характера личности является одной из важнейших психологических проблем современности, поэтому именно его присутствием определяется отношение человека как к самому себе, так и к миру, его готовность к построению новой жизни. Подчеркнуто, что успех формирования украинского национального характера старшеклассников может достигаться с помощью применения на практике таких методических приемов, как активизация, стремление к самопознанию; ознакомление учеников с духовными ценностями, идеалами. Предложена поэтапность работы психолога, которая является одним из условий эффективной реализации задач формирования украинского национального характера во время преподавания темы "Характер" с использованием произведений украинской литературы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю949.244

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського