Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (26)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч311.215.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Середа Л. П. 
На допомогу авторам навчальної літератури : Навч. посіб. для викл. вищ. навч. закл. / Л. П. Середа, В. С. Павленко; ред.: В. С. Павленко. - К. : Вища шк., 2001. - 78 c. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Викладено психолого-педагогічні рекомендації, правила та положення щодо створення підручників, методичних вказівок для студентів вищих навчальних закладів. Наведено вимоги стосовно добору та структурування матеріалу навчальних видань. Проаналізовано характерні помилки (методологічні, термінологічні, стилістичні), що мають місце у навчальній літературі для вищих навчальних закладів переважно природничого та технічного профілю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА609554 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Оліфіренко В. В. 
Підручник з української літератури: історія і теорія / В. В. Оліфіренко; Донец. від-ня Центру гуман. освіти НАН України. - Донецьк : Схід. видавн. дім, 2003. - 324 c. - укp.

Висвітлено зміст та історію розвитку навчальної книжки від середньовіччя до наших днів, перспективи її функціонування. Проаналізовано впливи суспільного, педагогічного і літературного процесів, а також суміжних дисциплін на зміст підручників з літератури. Розглянуто місце і роль психолого-педагогічних особливостей школярів у процесі відбору навчального матеріалу і для активізації пізнавальної діяльності учнів, а також роль гуманістично-рефлексивного чинника як основної педагогічної тенденції в освіті.

Освещены содержание и история развития учебной книги от средневековья до наших дней, перспективы её функционирования. Проанализированы влияния общественного, педагогического и литературного процессов, а также смежных дисциплин на содержание учебников по литературе. Рассмотрены место и роль психолого-педагогических особенностей школьников в процессе отбора учебного материала и для активизации познавательной деятельности учеников, а также роль гумманистично-рефлексивного фактора как ведущей педагогической тенденции в образовании.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р г + Ч311.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА640013 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Проблеми сучасного підручника : Зб. наук. пр. Вип. 4 / ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Пед. думка, 2003. - 283 с. - укp.

Розглянуто загальні питання теорії сучасного підручника, його особливості у галузях природничо-математичних дисциплін і технологій за комп'ютерної підтримки викладання математики, одержання та опрацювання комп'ютерних зображень. Розкрито педагогічні аспекти створення і використання електронних засобів навчання, структурні особливості навчального посібника-задачника з механіки для студентів вузів. Проаналізовано роль системи зразків виконання базових алгоритмів та задач у реалізації дидактичних функцій підручника з математики, змісту матеріалу навчальних посібників у мотивації навчання математики, особливості їх створення. Висвітлено проблеми шкільного підручника з гуманітарних дисциплін, перспективи використання інформаційних технологій у процесі створення електронного підручника з іспанської мови, формування та удосконалення підручників географії, психологічний аспект концепції шкільного підручника історії, змістові аспекти розробки методичного забезпечення курсу "Нові інформаційні технології у початковій школі".

Рассмотрены общие вопросы теории современного учебника, его особенности в отраслях природоведческо-математических дисциплин и технологий, при компьютерной поддержке преподавания математики, получения и обработки компьютерных изображений. Раскрыты педагогические аспекты создания и использования электронных средств обучения, структурные особенности учебного пособия-задачника по механике для студентов вузов. Проанализированы роль системы образцов выполнения базовых алгоритмов и задач в реализации дидактических функций учебника по математике, содержания материала учебных пособий в мотивации обучения математики, особенности их создания. Освещены проблемы школьного учебника по гуманитарным дисциплинам, перспективы использования информационных технологий в процессе создания электронного учебника по испанскому языку, формирование и усовершенствование учебников географии, психологический аспект концепции школьного учебника истории, содержательные аспекты разработки методического обеспечения курса "Новые информационные технологии в начальной школе".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70829 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Фурман А.  
Теорія і практика розвивального підручника : Моногр. / А. Фурман. - Т. : Екон. думка, 2004. - 288 c. - укp.

Висвітлено інтегральну концепцію навчальної книжки і підручника. Описано науково-організаційну модель національного підручникотворення, принципи та ознаки наукового проектування змісту, структури і оформлення навчальних книжок інноваційного типу.

Освещена интегральная концепция учебной книги и учебника. Описаны научно-организационная модель создания национального учебника, принципы и свойства научного проектирования содержания, структуры и оформления учебных книг инновационного типа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА648012 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Торубара О. М. 
Методологічні підходи до побудови логічної структури навчального матеріалу : моногр. / О. М. Торубара. - Чернігів, 2007. - 320 c. - Бібліогр.: с. 291-318. - укp.

Розглянуто різноманітні підходи до побудови логічної структури навчальних курсів. Проаналізовано зміст сучасних початкових курсів з природничо-технічних дисциплін. Розкрито критерії формування програм для освітніх установ на підставі принципу євроінтеграції. Запропоновано універсальну методику побудови логічної структури навчального курсу та навчального посібника.

Рассмотрены разнообразные подходы к построению логической структуры учебных курсов. Проанализировано содержание современных начальных курсов по естественно-техническим дисциплинам. Раскрыты критерии формирования программ для образовательных учреждений на основе принципа евроинтеграции. Предложена универсальная методика построения логической структуры учебного курса и учебного пособия.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.24 + Ч311.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА694033 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Карпенко О. О. 
Основні вимоги до навчальної інформації в сучасному підручнику / О. О. Карпенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 2. - С. 41-44. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Наведено основні вимоги до навчальної інформації сучасного підручника як сукупності текстових та ілюстративних компонентів, які складають його довідково-супровідний апарат та навчальний твір в єдину цілісну систему передачі навчальної інформації. Слід ураховувати дидактичні, ергономічні та художньо-естетичні вимоги щодо текстової, ілюстрованої інформації, обсягу й особливостям сприйняття інформації в сучасному підручнику.

Определены основные требования к учебной информации современного учебника как совокупности текстовых и иллюстративных компонентов, составляющих его справочно-сопроводительный аппарат и учебное произведение в единую целостную систему передачи информации. Следует учитывать дидактические, эргономичные и художественно-эстетичные требования относительно текстовой, иллюстрированной информации, объема и особенностям восприятия информации в современном учебнике.

The main requirements to the study information of a contemporary textbook as a sum of text and illustrative components, compositing its reference and supporting apparatus and study work in the united integral system of transmitting the information aredefined. It is necessary to take into account didactic, ergonomic and art aesthetic requirements concerning the text, illustrated information, volume and to features of perception of the information in the modern textbook.


Ключ. слова: вимоги, текст, ілюстрації, підручник, інформація
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Подоляк Л. Г. 
Психологія вищої школи : підручник / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. - Вид. 2-ге, доповн. і переробл. - К. : Каравела, 2008. - 351 c. - Бібліогр.: с. 351. - укp.

Розглянуто предмет, завдання та методи психології вищої школи. Наведено загальну психологічну характеристику студентського віку. Розкрито проблеми адаптації студента до навчання у вищій школі, психологічні особливості та структуру студентської групи. Увагу приділено психологічним засадам управління навчальним процесом у вищій школі, стратегіям вирішення педагогічних конфліктів. Охарактеризовано психологічні механізми, критерії та етапи розвитку моральної свідомості людини.

Рассмотрены предмет, задачи и методы психологии высшей школы. Приведена общая психологическая характеристика студенческого возраста. Раскрыты проблемы адаптации студента к обучению в высшей школе, психологические особенности и структура студенческой группы. Уделено внимание психологическим основам управления учебным процессом в высшей школе, стратегиям решения педагогических конфликтов. Охарактеризованы психологические механизмы, критерии и этапы развития морального сознания человека.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940я73 + Ч311.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА702298 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гіптерс З. В. 
Психологія і педагогіка у формуванні творчої особистості майбутнього фахівця фінансово-економічного спрямування : Навч. посіб. / З. В. Гіптерс; Нац. банк України, Львів. банк. ін-т. - Л., 2006. - 494 c. - Бібліогр.: с. 286-292. - укp.

Розкрито теоретичні засади психології та педагогіки. Охарактеризовано природу психіки, мозок, пам'ять, пізнавальні процеси, індивідуально-психологічні особливості людини. Розглянуто психологію менеджменту, педагогічні методи навчання, систему ціннісних орієнтацій у вихованні. Проаналізовано конфлікти та шляхи їх розв'язання. Висвітлено проблеми національно-патріотичного виховання української молоді.

Раскрыты теоретические основы психологии и педагогики. Охарактеризованы природа психики, мозг, память, познавательные процессы, индивидуально-психологические особенности человека. Рассмотрены психология менеджмента, педагогические методы обучения, система ценностных ориентаций в воспитании. Проанализированы конфликты и пути их решения. Освещены проблемы национально-патриотического воспитания украинской молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я73 + Ч311.215.1 + Ш6(4УКР)6-5я43 + У.р3(4УКР)я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА685247 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Фурман А. В. 
Психодидактична експертиза модульно-розвивальних підручників = Psychodidactical examination of module-developing textbooks : монографія / А. В. Фурман, А. Н. Гірняк; Терноп. нац. екон. ун-т. - Т. : ТНЕУ, 2009. - 312 c. - Бібліогр.: с. 166-177. - укp.

Проведено критичний аналіз експертної системи традиційних підручників. Розглянуто принципи та параметри проектування й експертизи соціально-культурного та психологічного змісту модульно-розвивального підручника (МРП), наведено його характеристику як предмета психолого-дидактичного аналізу. Розроблено методи досліження якості й ефективності, текстового, позатекстового компонентів МРП і його структури. Висвітлено технологічно-процедурні аспекти експертизи рукописів експериментальних МРП (на прикладі рукопису МРП "Синтаксис і пунктуація", створеного учителем-дослідником Т.В. Козловою). Розроблено шкали експертного оцінювання якості МРП за різними критеріями. Проаналізовано результати експериментального дослідження ефективності використання МРП у процесі інноваційно-зорієнтованого навчального заняття.

Проведен критический анализ экспертной системы традиционных учебников. Рассмотрены принципы и параметры проектирования и экспертизы социально-культурного и психологического содержания модульно-развивающего учебника (МРУ), дана его характеристика как предмета психолого-дидактического анализа. Разработаны методы исследования качества и эффективности, текстового, внетекстового компонентов МРУ и его структуры. Освещены технолого-процедурные аспекты экспертизы рукописей экспериментальных МРУ (на примере рукописи МРУ "Синтаксис и пунктуация", созданного учителем-исследователем Т.В. Козловой). Разработаны шкалы экспертного оценивания качества МРУ по различным критериям. Проанализированы результаты экспериментальных исследований эффективности использования МРУ в процессе инновационно-ориентированного учебного занятия.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1 + Ч311.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Журавлева И. И. 
Многомерный нелинейный подход к разработке гипермедийных учебников дистанционных курсов / И. И. Журавлева // Управляющие системы и машины. - 2004. - № 4. - С. 87-91. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Розглянуто підхід до розробки гіпермедійних посібників з динамічним багатомірним представленням навчального матеріалу. Надано опис моделі інформаційно-навчального середовища, невід'ємним структурним елементом якого є електронний посібник. Розглянуто принципи створення гіпермедійних посібників, ключовим з яких є використання багатомірного нелінійного підходу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Гуманенко О. О. 
Видавництво "Степова Еллада": творення навчальної літератури нового покоління / О. О. Гуманенко // Поліграфія і вид. справа. - 2008. - № 2. - С. 28-31. - укp.

Проаналізовано діяльність Кіровоградського видавництва "Степова Еллада". Експліковано місце видавництва у сучасному інформаційному просторі. Висвітлено концепцію видання новітньої навчальної літератури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч617.4(4УКР-4КІР) + Ч311.215.1 + Ч617.167.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29709 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Артьомов І. В. 
Навчальна книга: організація і методика створення : посібник / І. В. Артьомов, О. М. Ващук; МОНМС України, Закарпат. держ. ун-т. - Ужгород : ЗакДУ, 2012. - 246 c. - Бібліогр.: с. 105-106 - укp.

Показано розвиток нормативних вимог до підручника для вищої школи. Наведено критерії якості навчальної літератури. Розкрито методику підготовки авторського оригіналу навчальної книги. Подано вимоги до оформлення друкованих видань. Розглянуто концептуальну модель розроблення та видання навчальної літератури нового покоління в Закарпатському державному університеті. Описано технологію створення інтерактивних електронних підручників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1 + Ч311.215.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762105/CDR1505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Актуальні проблеми сучасного підручникознавства : матеріали Міжнар. наук.-метод. інтернет-конф., 12 - 14 груд. 2012 р., Кіровоград / уклад.: О. Жосан. - Кіровоград : Ексклюзив-Систем, 2013. - 177 c. - укp. - рус. - bul.

Охарактеризовано шкільний підручник як об'єкт теоретичного аналізу у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського. Висвітлено особливості змісту навчальної літератури Австрії. Обгрунтовано методику підготовки та створення електронного посібника як засобу перманентного навчання керівників профільних ЗНЗ у системі післядипломної освіти. Розкрито роль педагогічних працівників у застосуванні шкільного підручника як засобу формування в учнів прийомів логічного мислення. Описано економічне навчання молодших школярів за посібником "Цікава економіка". Висвітлено тенденції створення підручників з навчання грамоти (2001 - 2004 pp.). Розглянуто андрагогічні засади підготовки вчителів до експертизи навчальної літератури. Обгрунтовано теоретичні засади сучасного підручникотворення в основній школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1 я431(4/8)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА763990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Жерносек І. 
Поновити струнку систему підготовки директорів загальноосвітніх шкіл / І. Жерносек // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - № 1. - С. 104-105. - укp.

Обгрунтовано необхідність створення посібника з управління сучасною загальноосвітньою школою для керівника-початківця навчального закладу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.411 + Ч311.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сипченко О. 
Генезис досліджень із проблеми створення навчально-педагогічної літератури (друга половина XIX - початок XXI ст.) / О. Сипченко // Рідна шк.. - 2007. - № 9. - С. 64-66. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено основні етапи становлення та розвитку проблеми створення навчальних підручників у ВНЗ. Акцентовано увагу на важливості наукових розробок вітчизняних вчених у визначенні видів та класифікації підручників, їх категорій, типів, моделей, головних аспектів. Розглянуто й охарактеризовано склад і функції навчальної літератури. Виділено характерні ознаки шкільного та підручників ВНЗ. Констатовано актуальність подальших наукових досліджень у зазначеній проблематиці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1 + Ч33(4УКР)5/6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сипченко О. 
Функції навчально-педагогічної літератури (друга половина XIX - початок XX ст.) / О. Сипченко // Рідна шк.. - 2008. - № 3/4. - С. 64-68. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено проблему створення навчально-педагогічної літератури у другій половині XIX - на початку XX ст. Визначено основні функції тогочасних навчальних видань.

Освещена проблема создания учебно-педагогической литературы. Определены основные функции педагогических изданий периода XIX - начала XX ст.

The article deals with the problem of creation of the pedagogical literature. The basic functions of pedagogical editions of that time are determined. Corresponding conclusion by results of research are made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч311.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Сипченко О. 
Структура основного (універсального) підручника з педагогіки (друга половина XIX - початок XX ст.) / О. Сипченко // Шлях освіти. - 2008. - № 1. - С. 52-54, 56. - укp.

Охарактеризовано другу половину XIX - початок XX ст. як найбільш продуктивний період у розвитку навчально-педагогічної літератури. Проаналізовано структурні компоненти основного підручника з педагогіки зазначеного періоду, а саме: пояснювальний текст (передмова, вступ, зміст, загальний огляд), основний, заключний та додатковий тексти. Окреслено значення цього підручника як одного з провідних засобів навчання у професійно-педагогічній підготовці та самопідготовці вчителів, який відображає свою епоху: рівень знань, світогляд та певні стереотипи, які є втіленням навчальних планів і програм та цілої системи цінностей, певної ідеології та культури другої половини XIX - початку XX ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1 + Ч33(0)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Пономаревський С. Б. 
Проблема підручникотворення в українському освітньому просторі Росії / С. Б. Пономаревський // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 60. - С. 123-128. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано методичну специфіку та особливості практичного використання навчальних підручників і посібників, призначених для українських шкіл та інших освітніх моделей (курси українознавства, факультативи, заклади з вивченням предметів українознавчого циклу тощо) за умов українського освітнього середовища в Російській Федерації. Окреслено зміст, основні напрямки та вимоги, а також завдання підручникотворення. Наведено конкретні приклади практичного використання деяких посібників у російських регіонах.

Проанализированы методическая специфика и особенности практического использования учебников и учебных пособий, предназначенных для украинских школ и других образовательных моделей (курсы украиноведения, факультативы, учреждения с изучением предметов украиноведческого цикла и др.) в условиях украинской образовательной среды в Российской Федерации. Очерчено содержание, основные направления и требования, а также задачи учебникотворения. Приведены конкретные примеры практического использования некоторых учебных пособий в российских регионах.

Analyzed the methodological specifics and features practical use of textbooks and teaching aids designed for Ukrainian schools and other educational models (Ukrainian courses, electives, institutions where the subjects of Ukrainian cycle, etc.) in theUkrainian educational environment in the Russian Federation. Outlined the content, guidelines and requirements, as well as tasks the creation of textbook. Concrete examples of the practical use of certain textbooks in Russian regions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1 + Ч34(4РОС=411.4)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Гриневич Л. П. 
Создать электронный учебник? Это - просто! (если использовать технологии "Кодекс: Обучение") / Л. П. Гриневич, И. И. Миронова, М. Смирнов // Библиотеки и информационные ресурсы в современном мире науки, культуры, образования и бизнеса : 11-я Междунар. конф. "Крым 2004". - 2004. - С. 1 электрон. опт. диск (CD-ROM). - рус.

Наведено принципи та технології створення електронних підручників за допомогою програмно-технічних засобів "Кодекс: Навчання". Система, орієнтована на тих, кому доводиться мати справу з великими обсягами текстової, табличної, графічної інформації, а також із необхідністю у процесі навчання звертатися до широкого спектра правової інформації (законодавства, судової практики, зразків правових документів тощо). Це юристи, бухгалтери, аудитори та ін. Діалог системи побудований таким чином, що створити електронний підручник може людина, яка володіє знаннями в галузі комп'ютерів на рівні користувача середнього рівня підготовки.

Представлены принципы и технология создания электронных учебников с помощью программно-технологических средств "Кодекс: Обучение" Система ориентирована на тех, кому приходится иметь дело с большими объемами текстовой, табличной, графической информации, а также с необходимостью в процессе обучения обращаться к широкому спектру правовой информации (законодательство, судебная практика, образцы правовых документов и пр.). Это юристы, бухгалтеры, аудиторы и т. д. Диалог системы построен таким образом, что создать электронный учебник может человек, обладающий знаниями в области компьютеров на уровне пользователя среднего уровня подготовки.

The presentation describes the principles and technology of e-manuals creation with "Codex: Education"soft and hardware. The system is designed for those who have to deal with large volumes of texts, tablesand images and need to review large spectrum of legal information during the education (laws, legal proceedings,samples of legal documents etc.) These are mainly lawyers, including judges, accountants, auditorsetc. The dialogue of the system allows creating manuals by a person with an average levelof computerskills.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1

Рубрики:


      
Категорія:    
20.

Степанов В. К. 
Этапы формирования цифровой образовательной среды / В. К. Степанов // Библиотеки и информационные ресурсы в современном мире науки, культуры, образования и бизнеса : 11-я Междунар. конф. "Крым 2004". - 2004. - С. 1 электрон. опт. диск (CD-ROM). - рус.

Розглянуто еволюцію формування цифрового навчального середовища від створення перших електронних підручників до цілісних програмних оболонок, які реалізують більшу частину процесів навчання.

Рассмотрена эволюция формирования цифровой образовательной среды от создания первых электронных учебников до целостных программных оболочек, реализующих большинство процессов обучения.

The presentation pictures the evolution of digital educational environment - from the creation of first digital manuals up to the comprehensive software providing the majoring of educational processes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215.1

Рубрики:

...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського