Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (46)Книжкові видання та компакт-диски (437)Журнали та продовжувані видання (1125)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.41$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 420
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Єльникова Г. В. 
Сутність адаптивного управління, його закономірності і принципи / Г. В. Єльникова // Наука і сучасність. - К., 2000. - Вип. 2, ч. 1. - С. 69-78. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито поняття адаптивного управління як варіативного сполучення функцій управління та самоуправління, за яким відбувається взаємоузгодження цілей людини й організації, де вона працює або вчиться, кооперативна взаємодія керівника та виконавців, спрямована на досягнення вищого ступеня партисипативності. Адаптивне управління має свої закономірності, на яких воно грунтується, сформовані на теоретичному рівні шляхом дедуктивного аналізу з синергетичних позицій ідеї спрямованої самоорганізації. Висунуто тезу про те, що доцільно ввести у професійну діяльність керівників закладів та установ освіти адаптивне управління, що сприятиме гуманізації та гуманітаризації стосунків, розвитку ініціативи та самоуправління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Онищук Л. А. 
Гуманізація управління загальноосвітньою школою першого ступеня: теорія і практика : Наук.-метод. посіб. / Л. А. Онищук; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. - К., 2001. - 326 c. - укp.

Проаналізовано загальні освітні проблеми, які ускладнюють процес управління та вносять суттєві зміни до змісту діяльності керівника закладу. Зроблено стислий огляд теоретичних підходів до розуміння сутності поняття "управління" в останньому столітті другого тисячоліття. Висвітлено технологію створення у загальноосвітній школі першого ступеня неперервної системи організованої життєдіяльності учнів молодшого шкільного віку. Запропоновано стислий тлумачний словник.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА605210 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Даниленко Л. І. 
Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи / Л. І. Даниленко. - К. : Логос, 1998. - 139 c. - Бібліогр.: 161 назв. - укp.

Обгрунтовано сучасні вітчизняні та зарубіжні науково-теоретичні підходи, принципи, концепції управління загальноосвітньою школою. Розкрито сутність модернізації управлінської діяльності керівника школи та механізми її впровадження. Охарактеризовано зміст проектно-цільової, системно-модульної, системно-регіональної форм управління, пріоритетність діалогового методу спілкування та застосування комп'ютерних технологій в управлінні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Єльникова Г. В. 
Наукові основи розвитку управління загальною середньою освітою в регіоні / Г. В. Єльникова; Держ. акад. кер. кадрів освіти. - Х. : Крок, 1999. - 301 c. - Бібліогр.: 328 назв. - укp.

Висвітлено методологічні основи розвитку управління загальною середньою освітою (ЗСО) в регіоні. Проаналізовано напрямки цього розвитку за умов українського державотворення. Розкрито умови ефективного управління ЗСО в регіоні. Подано концепцію спрямованої самоорганізації, яку розглянуто як філософську основу розвитку управління ЗСО за умов переходу суспільства до ринкової економіки; концепцію освітнього моніторингу, реалізація якої забезпечує механізм спрямованої самоорганізації і є основним заохочуючим фактором створення наскрізно-адаптивного управління ЗСО. Розглянуто сутність учнівського, педагогічного, адміністративного, керівного моніторингу та моніторингу розвитку ЗСО в регіоні. Проаналізовано результати досліджень щодо їх використання в управлінській практиці. Висвітлено технологію забезпечення ефективності управління через інноваційну систему державного контролю за діяльністю загальноосвітніх навчальних закладів. Досліджено напрямки подальшого розвитку управління загальною середньою освітою в регіоні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41 + Ч34(4УКР) к1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА593544 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Хрыков Е. Н. 
Теоретические основы внутришкольного управления / Е. Н. Хрыков. - Луганск : Альма матер, 1999. - 117 c. - Библиогр.: 47 назв. - рус.

Раскрывается сущность внутришкольного управления, его закономерности, особенности и принципы в современных условиях, содержание управленческой деятельности руководителя школы. Значительное место уделено рассмотрению тенденций развития общеобразовательной школы и перспективам внутришкольного управления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592720 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бондар В. І. 
Теорія і технологія управління процесом навчання в школі / В. І. Бондар; АПН України. Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 192 c. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Висвітлено теоретико-методичні засади реформування управлінської діяльності керівників шкіл різного типу. Розкрито структуру педагогічного аналізу як провідної функції управління навчально-виховним процесом, зорієнтованим на особистість вчителя і учнів. Подано технологію діагностики процесу навчання, обробки інформації та прийняття управлінських рішень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41 + Ч421.466

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Імідж школи на порозі XXI століття : Практико зорієнт. посіб. Ч. 1 / ред.: І. Г. Єрмаков; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 1998. - 382 c. - укp.

Розглядаються актуальні питання управління школою. Розповідається про створення позитивного образу школи нового типу, про використання потенціалу "public relation" у досягненні нової якості навчально-виховного процесу у гімназіях, ліцеях, загальноосвітніх школах. Висвітлюються педагогічні, психологічні та соціальні технології створення сприятливого образу навчального закладу, що використовуються в управлінні сучасною школою. Детально розповідається про гімназію N 59 ім. О.М.Бойченка м. Києва, про її шлях до успіху, перспективи розвитку та міжнародні зв'язки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421 я43 + Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сорочан Т. М. 
Підготовка керівників шкіл до управлінської діяльності: теорія та практика : Моногр. / Т. М. Сорочан; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ : Знання, 2005. - 384 c. - Бібліогр.: с. 296-327. - укp.

Висвітлено проблеми підготовки керівників шкіл (КШ) до управлінської діяльності у соціально-педагогічному контексті України, зокрема, створення системи роботи щодо розвитку професіоналізму КШ у післядипломній педагогічній освіті. На підставі компетентнісного підходу розкрито суть поняття професіоналізму КШ, визначено критерії та рівні його оцінювання.

Освещены проблемы подготовки руководителей школ (РШ) к управленческой деятельности в социально-педагогическом контексте Украины, в частности, создания системы работы по развитию профессионализма РШ в последипломном педагогическом образовании. На основе компетентносного подхода раскрыта сущность понятия профессионализма РШ, определены критерии и уровни его оценивания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662852 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Калініна Л. М. 
Система інформаційного забезпечення управління загальноосвітнім навчальним закладом : Моногр. / Л. М. Калініна; Ін-т педагогіки АПН України. - К.; Херсон, 2005. - 275 c. - укp.

Запропоновано концептуальну модель системи інформаційного забезпечення управління загальноосвітнім навчальним закладом як складною, відкритою, соціально-педагогічною системою за умов формування інформаційного суспільства на підставі системно-кібернетичного, інформаційного та наукового підходів до розкриття суті інформаційної діяльності суб'єктів управління. Розкрито зміст феномену "інформаційне управління", поняття інформації.

Предложена концептуальная модель системы информационного обеспечения управления общеобразовательным учебным заведением как сложной, открытой, социально-педагогической системой в условиях формирования информационного общества на основе системно-кибернетического, информационного и научного подходов к раскрытию сущности информационной деятельности субъектов управления. Проанализировано содержание феномена "информационное управление", определена сущность понятия информации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) ф + Ч421.41 ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662481 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Управління діяльністю гуманітарної школи художньо-естетичного спрямування : Наук.-метод. посіб. / ред.: О. І. Сібіль; М-во освіти і науки України. Наук.-метод. центр серед. освіти. - Запоріжжя, 2004. - 220 c. - укp.

Висвітлено теоретичні аспекти, досвід роботи керівництва школи з питань розробки та запровадження нової структури та змісту управління навчально-виховним комплексом. Увагу приділено проблемам координації діяльності окремих підрозділів школи в структурі комплексу, науково-методичного, організаційного забезпечення умов для розвитку творчих здібностей учнів, успішної адаптації першокласників до навчання у школі.

Освещены теоретические аспекты, опыт работы руководства школы по вопросам разработки и внедрения новой структуры и содержания управления учебно-воспитательным комплексом. Внимание уделено проблемам координации деятельности отдельных подразделений школы в структуре комплекса, научно-методического, организационного обеспечения условий для развития творческих способностей учеников, успешной адаптации первоклассников к обучению в школе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.6 р20 + Ч421.41 р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660435 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Даниленко Л. І. 
Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах : Моногр. / Л. І. Даниленко. - К. : Міленіум, 2004. - 358 c. - укp.

Розглянуто сучасні тенденції розвитку інноваційних процесів у системі загальної середньої освіти. Наведено характеристику та класифікацію освітніх інновацій, розглянуто особливості їх формування та впровадження, проаналізовано результати використання інноваційних технологій. Сформульовано теоретико-методологічні засади управління інноваційною діяльністю у загальноосвітніх навчальних закладах. Обгрунтовано необхідність формування системи підготовки керівників педагогічних кадрів до управління інноваційною діяльністю. Висвітлено перспективи розвитку менеджменту освітніх інновацій в Україні та наведено прогностичну модель підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів в інститутах післядипломної педагогічної освіти.

Освещены современные тенденции развития инновационных процессов в системе общеобразовательной средней школы. Приведены характеристика и классификация образовательных инноваций, рассмотрены особенности их создания и внедрения, проанализированы результаты использования инновационных технологий. Разработаны теоретико-методологические основы управления инновационной деятельностью в общеобразовательных учебных заведениях. Обоснована необходимость формирования системы подготовки руководящих кадров к управлению инновационной деятельностью. Освещены перспективы развития менеджмента образовательных инноваций в Укранине, разаработана прогностическая модель повышения квалификации руководителй общеобразовательных учебных заведений в институтах последипломного педагогического образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41 к2 + Ч424(4УКР) к2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662279 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Серджіованні Т.  
Керування освітою і шкільне врядування / Т. Серджіованні, М. Барлінгейм, Ф. Кумз, П. Тарстон. - Л. : Літопис, 2002. - 435 c. - (Освіта). - укp.

Описано суспільні принципи та шкільну політику, моделі шкільництва, які конкурують між собою. Висвітлено проблеми, що впливають на формування шкільної політики та керування освітою, історію становлення професії освітнього керівника, його роль та завдання. Розглянуто проблеми адміністративної практики в освітній сфері. Викладено правові аспекти керування державними школами.

Описаны общественные принципы и школьная политика, модели школы, конкурирующие между собой. Освещены проблемы, влияющие на формирование школьной политики и управление образованием, история становления профессии учебного руководителя, его роль и задания. Рассмотрены проблемы административной практики в образовательной сфере. Изложены правовые аспекты управления государственными школами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА638303 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Генсон М. Е. 
Керування освітою та організаційна поведінка / М. Е. Генсон. - Л. : Літопис, 2002. - 378 c. - (Освіта). - укp.

Викладено основні моделі організаційної поведінки освітніх керівників. Розглянуто типові ролі шкільного директора. Проаналізовано специфічні проблеми в керуванні освітою та можливі шляхи їх подолання. Описано теорії відкритих систем та школи, невизначеності, провідництва в непередбачуваних обставинах, пізнавальних ресурсів, змісту мотивації, мотивації процесу. Значну увагу приділено освітньому менеджменту у країнах, що розвиваються.

Изложены основные модели организационного поведения учебных руководителей. Рассмотрены типовые роли школьного директора. Проанализированы специфические проблемы в управлении образованием и возможные пути их преодоления. Описаны теория открытых систем и школы, неопределенности, руководства в непредвиденных обстоятельствах, познавательных ресурсов, содержания мотивации, мотивации процесса. Значительное внимание уделено учебному менеджменту в развивающихся странах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41 + Ю959.181

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА638304 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Нива знань : Наук.-метод. альм. N 1 / ред.: В. І. Кулєшов; Дніпропетр. нац. ун-т, Дніпропетр. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - Д. : Промінь, 2002. - 79 с. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку освітнього менеджменту. Висвітлено стратегії управління закладами освіти, інноваційні підходи до розв'язання найбільш важливих управлінських рішень. Описано особливості управління загальноосвітнім закладом за умов реформування освіти. Викладено людиноцентристський підхід до управління сучасним загальноосвітнім закладом в процесі модернізації національної освіти. Проаналізовано сучасні підходи до реалізації освітнього менеджменту в загальноосвітніх навчальних закладах.

Рассмотрены проблемы развития образовательного менеджмента. Освещены стратегии управления учебными заведениями, инновационные подходы к решению наиболее важных управленческих решений. Описаны особенности управления общеобразовательным заведением в условиях реформирования образования. Изложен человекоцентристский подход к управлению современным общеобразовательным заведением в процессе модернизации национального образования. Проанализированы современные подходы к реализации образовательного менеджмента в общеобразовтельных учебных заведениях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69389 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Оуенс Р. Г. 
Організаційна поведінка в освіті: Керівництво учбовими закладами та шкільна реформа / Р. Г. Оуенс. - Х. : Каравела, 2003. - 488 c. - укp.

Висвітлено методологічні засади підвищення ефективності навчання, забезпечення зростання кваліфікації викладацького складу. На підставі узагальнення фактичного матеріалу розглянуто особливості здійснення шкільної реформи у США. Розкрито суть понять організаційної поведінки, модерністського та структуралістського мислення. Описано особливості організаційного клімату за допомогою методу анкетування. Охарактеризовано шкільну реформу, засновану на принципах вільного ринку.

Освещены методологические основы повышения эффективности обучения, обеспечения роста квалификации преподавательского состава. На основе обобщения фактического материала рассмотрены особенности осуществления школьной реформы в США. Раскрыто содержание понятий организационного поведения, модернистического и структуралистического мышления. Описаны особенности организационного климата с помощью метода анкетирования. Охарактеризована школьная реформа, основанная на принципах свободного рынка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(7СОЕ) + Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА640211 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бочелюк В. Й. 
Психологічні особливості управління інноваційними процесами в школі : Моногр. / В. Й. Бочелюк. - Д. : Січ, 2003. - 343 c. - Бібліогр.: с. 330-341. - укp.

Розглянуто психологічні особливості управління інноваційними процесами в школі. Наведено матеріали узагальнених досліджень у галузі освітнього управління та наукового менеджменту. Запропоновано методику оцінки найважливіших тенденцій оновлення управлінських систем, описано нововведення в основних видах управлінських дій - плануванні, організації, керівництві та контролі. Розкрито суть та специфіку розвитку шкільної соціальної орієнтації.

Рассмотрены психологические особенности управления инновационными процессами в школе. Приведены материалы обобщенных исследований в области образовательного управления и научного менеджмента. Предложена методика оценки важнейших тенденций обновления управленческих систем, описаны нововведения в основных видах управленческих действий - планировании, организации, руководстве и контроле. Раскрыты сущность и специфика развития школьной социальной ориентации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41 + Ю959.189

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА636333 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Грицай Ю. О. 
Теорія та практика управління сучасною школою : Навч. посіб. для студ. вищ. пед. закл. освіти / Ю. О. Грицай, Я. І. Журецький; Миколаїв. держ. пед. ун-т. - Миколаїв, 2002. - 256 c. - Бібліогр.: 52 назв. - укp.

Розглянуто важливі елементи процесу управління сучасною школою: основи планування, організацію внутрішнього шкільного контролю, методичну роботу, роботу школи з батьками, вимоги до керівника школи. Описано методи контролю за ходом позакласної виховної роботи. Висвітлено роль та місце педагогічного аналізу в системі управління школою. Розкрито деякі особливості керівництва навчально-виховною роботою у групах, класах і школах продовженого дня.

Рассмотрены важные элементы процесса управления современной школой: основы планирования, организацию внутреннего школьного контроля, методическая работа, работа школы с родителями, требования к руководителю школы. Описаны методы контроля за ходом позаклассной воспитательной работы. Освещены роль и место педагогического анализа в системе управления школой. Раскрыты некоторые особенности управления учебно-воспитательной работой в группах, классах и школах продленного дня.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41я73

Шифр НБУВ: ВА628377 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Управління загальноосвітньою школою в сучасних умовах (Із досвіду роботи) / ред.: І. Л. Лікарчук; Упр. освіти і науки Київ. облдержадмін., Київ. обл. ін-т післядиплом. освіти пед. кадрів. - К., 2003. - 311 c. - укp.

Висвітлено досвід інноваційної діяльності керівників загальноосвітніх шкіл Київщини на шляху оновлення внутрішньошкільних систем управління. Описано складові системи еколого-валеологічного виховання та оздоровлення дітей у Центрі розвитку дитини "Веселка". Розглянуто питання управління формуванням суспільно-активної особистості за умов сільської малокомплектної школи, процесами підвищення фахової майстерності та кваліфікації педагогічних кадрів, виховною роботою в школі. Проаналізовано роль керівника школи у формуванні педагогічної майстерності вчителя, перетворенні загальноосвітнього навчального закладу в осередок розвитку сільської громади. Викладено сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу у вечірній загальноосвітній школі. Визначено шляхи становлення закладу освіти нового типу.

Освещен опыт инновационной деятельности руководителей общеобразовательных школ Киевского региона на пути обновления внутреннешкольных систем управления. Описаны составные системы эколого-валеологического воспитания и оздоровления детей в Центре развития ребенка "Радуга". Рассмотрены вопросы управления формированием общественно-активной личности в условиях сельской малокомплектной школы, процессами повышения профессионального мастерства и квалификации педагогических кадров, воспитательной работой в школе. Проанализированы роль руководителя школы в формировании педагогического мастерства учителя, преобразовании общеобразовательного учебного заведения в центр развития сельской общины. Изложены современные подходы к организации учебно-воспитательного процесса в вечерней общеобразовательной школе. Определены пути становления учебного заведения нового типа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)к0 + Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС38205 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Лунячек В. Е. 
Інформаційно-комунікаційні технології в управлінні загальноосвітнім навчальним закладом / В. Е. Лунячек. - Х. : Вид. група "Основа", 2004. - 96 c. - (Б-ка журн. "Упр. школою"; Вип. 4(16)). - Бібліогр.: с. 78. - укp.

Розглянуто особливості використання прикладного програмного забезпечення та Інтернет-технологій в процесі удосконалення систем управління загальноосвітніми навчальними закладами (ЗНЗ), а також програмного забезпечення для підтримки управління ЗНЗ - "Річний план роботи загальноосвітнього навчального закладу". Описано програмний комплекс "Ефективна школа - ХХІ". Запропоновано факторно-критеріальну модель оцінки ефективності управління та рівня інформаційного забезпечення закладу освіти.

Рассмотрены особенности применения прикладного программного обеспечения и Интернет-технологий при усовершенствовании систем управления общеобразовательными учебными заведениями (ОУЗ), а также программного обеспечения для поддержки управления ОУЗ - "Годовой план работы общеобразовательного учебного заведения". Описан программный комплекс "Эффективная школа - ХХІ". Предложена факторно-критериальная модель оценки эффективности управления и уровня информации учреждения образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) к ф + Ч421.41 ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА651650 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Десятов Т. М. 
Наука управління загальноосвітнім навчальним закладом : Навч. посіб. / Т. М. Десятов, О. М. Коберник, Б. Л. Тевлін, Н. М. Чепурна. - Х. : Вид. група "Основа", 2003. - 240 c. - (Упр. шк.). - укp.

Розглянуто наукові засади управління загальноосвітнім навчальним закладом, а також функції, принципи та методи управління. Описано систему внутрішньошкільного керівництва та контролю, наведено методику аналізу стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів. Розкрито теоретичні аспекти ефективного планування роботи даних закладів.

Рассмотрены научные основы управления общеобразовательным учебным заведением, а также функции, принципы и методы управления. Описана система внутришкольного руководства и контроля, приведена методика анализа преподавания и уровня научных достижений учеников. Раскрыты теоретические аспекты эффективного планирования работы данных заведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41я7

Шифр НБУВ: ВА655368 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського