Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (13)Автореферати дисертацій (160)Книжкові видання та компакт-диски (1844)Журнали та продовжувані видання (1003)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч43$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1762
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Козявкин В. И. 
Детские церебральные параличи. Медико-психологические проблемы / В. И. Козявкин, Л. Ф. Шестопалова, В. С. Подкорытов. - Л. : Укр. технології, 1999. - 142 c. - Библиогр.: 126 назв. - рус.

Изложены основные закономерности нарушений психической сферы у детей, страдающих детским церебральным параличом (ДЦП). Описаны психопатологические синдромы, наблюдаемые при заболевании. Дана подробная медико-психологическая характеристика нарушений личности, интеллекта, речи и других психических функций. Освещаются социально-психологические проблемы семьи, имеющей больного ребенка. Излагаются основные принципы разработанной В.И.Козявкиным системы интенсивной нейрофизиологической системы реабилитации больных ДЦП, а также рассматривается эффективность ее применения в аспекте влияния на психическое здоровье детей и их социально-психологическую адаптацию.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.627.709.3-3 + Ч439.6 + Ю948.4-734-82

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС33480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Зняття адаптаційних труднощів у дітей в соціально-реабілітаційному центрі / уклад.: Б. С. Кобзар, Є. П. Постовойтов; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 1999. - 130 c. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

На основі кількісного аналізу 350 відповідей учнів висвітлено проблеми адаптації вихованців у закладах нового типу - соціально-реабілітаційних центрах (СРЦ). Досліджено зміст, значення і досвід адаптаційного періоду у СРЦ, визначено його основні етапи. Підкреслено значущість активної взаємодії класного керівника (вихователя) зі своїм класом, а також запропоновано диференційовану програму адаптаційного періоду для учнів 1, 5-6 та 10 класів і наведено результати його аналізу на основі застосування ділової гри, анкетування. Розглянуто три форми спілкування вихованців - інтимно-особисту, стихійно-групову, соціально орієнтовану.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА594121 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Мерзликина О. А. 
Методика применения физических упражнений в коррекционно-оздоровительных мероприятиях при различных формах детского церебрального паралича / О. А. Мерзликина // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 17. - С. 47-52. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Запропоновано оригінальні фізичні вправи, які ефективно впливають на відновлення порушених функцій опорно-рухового апарата інвалідів, сприяють психологічній і соціальній адаптації хворих з наслідками дитячого церебрального паралічу.


Ключ. слова: физические упражнения, нарушения, функция, детский церебральный паралич.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6-241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Тарасун В. В. 
Науково-методичні основи формування знань, умінь та навичок у дітей з труднощами у навчанні : Наук.-метод. посіб. / В. В. Тарасун; Ін-т дефектології АПН України. - К., 1998. - 104 c. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розкриваються причини труднощів у навчанні школярів молодшого шкільного віку з психічним та мовленнєвим недорозвитком. Визначаються шляхи й особливості формування у них початкових лінгвістичних і математичних знань, умінь та навичок.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.2 + Ч437.92 + Ю948.25-355

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587359 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Покутнева С. А. 
Особенности развивающего обучения слепых учащихся младших классов / С. А. Покутнева; Ин-т дефектологии АПН Украины. - К., 1998. - 68 c. - (Б-ка тифлопедагога). - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Существующее сегодня содержание специального обучения на коррекционных занятиях по развитию познавательной деятельности слепых учащихся младших классов не отвечает задачам развивающего обучения, которое в настоящее время является стратегией развития начального образования в целом. Разрыв между специальным и общим в содержании обучения незрячих значительно усложняет усвоение последними современной школьной программы и не способствует их должному развитию, создает трудности для учителей при подаче слепым школьникам программного материала по предметам общеобразовательного цикла. Поэтому делается акцент на обновление содержания специального обучения слепых учащихся на специальных коррекционных уроках по развитию познавательной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Давиденко Е. В. 
Особенности физической адаптации школьников - инвалидов по зрению / Е. В. Давиденко, Л. А. Огорелкова // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 16. - С. 57-60. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Доведено актуальність наукового обгрунтування методологічних особливостей адаптивного фізичного виховання сліпих та учнів з ослабленим зором за умов спеціалізованих інтернатів з метою підвищення оздоровчої ефективності процесу адаптації їх до повсякденного життя.


Ключ. слова: школьники, адаптация, зрение, психология, педагогика.
Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34 + Ч433.354

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Давиденко Е. В. 
Особенности физической адаптации школьников - инвалидов по зрению / Е. В. Давиденко, Л. А. Огорелкова // Физ. воспитание студ. творч. спец. - Х., 2001. - № 5. - С. 30-33. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Підкреслено актуальність наукового обгрунтування методологічних особливостей адаптивного фізичного виховання школярів-сліпих і зі слабким зором за умов спеціалізованих інтернатів з метою підвищення оздоровчої ефективності процесу їх адаптації до повсякденного життя.


Ключ. слова: физическое воспитание, школьники, интернат, социальная реабилитация
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Питання оптимізації навчання і виховання осіб з вадами слуху : Зб. наук. пр. / АПН України. Ін-т дефектології. - К. : ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1998. - 144 c. - укp.

Охарактеризовано особливості розвитку та шляхи формування діалогічного мовлення у слабочуючих дошкільників. Висвітлюються сучасні проблеми сурдопедагогічної теорії і практики, сутність комплексного підходу до соціального виховання і спеціального навчання глухих школярів, а також проблема активізації навчально-пізнавальної діяльності дітей з вадами слуху у початкових класах. Розглядається психологічний аспект морального виховання глухих і слабочуючих дошкільників, і пропонуються методи підготовки нечуючої дитини до шкільного навчання засобами предметно-практичної діяльності. Простежується залежність інтелектуального розвитку дитини від проекту навчання тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432 я43(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Хохліна О. П. 
Психолого-педагогічні основи корекційної спрямованості трудового навчання учнів з вадами розумового розвитку / О. П. Хохліна; ред.: К. М. Лашко; Ін-т дефектології АПН України. - К. : Пед. думка, 2000. - 286 c. - Бібліогр.: 235 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні засади корекції розвитку дітей з розумовими вадами. Розкрито сутність корекційно-розвивальної роботи у спеціальному освітньому закладі, з'ясовано її місце у системі загальної та спеціальної освіти. Визначено основні ланки педагогічного процесу, а також складові досягнення корекційної мети. Наведено структуру дефекту аномальних дітей усіх основних категорій (дітей з вадами слуху, зору, інтелекту, мовлення). Проаналізовано можливості формування в учнів з вадами розумового розвитку учбової діяльності відповідно до її структури, учбових дій та становлення у них теоретичних узагальнень. Значну увагу приділено особливостям формування в учнів з вадами інтелекту узагальненості, усвідомленості, самостійності, стійкості розумової діяльності та індивідуального способу діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266 + Ю948.4-355-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА598434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Психологія та педагогіка: спеціальні : Зб. наук. пр. Кн. 1 / ред.: Л. І. Фомічова; Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. - К. : Наук. світ, 1999. - 94 c. - укp.

Розглянуто проблеми освіти дітей, що потребують спеціального корекційного впливу. Висвітлено окремі питання навчання та виховання глухих і туговухих дітей, а також досліджено історію становлення наукової думки у галузі дефектології. Порушено актуальні питання вищої школи, зокрема, психології мовлення у структурі підготовки майбутніх сурдопедагогів, розвитку в студентів якостей дослідника в даній сфері, формування психологічної грамотності як професійної якості дефектолога тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.22 я43 + Ч430 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Психологія та педагогіка: спеціальні : Зб. наук. пр. Кн. 2 / ред.: Л. І. Фомічова; Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. - К. : Наук. світ, 1999. - 86 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.22 я43 + Ч430 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343275 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
12.

Реабілітаційна педагогіка на рубежі XXI століття : Наук.-метод. зб.: У 2 ч. Ч. 1 / ред.: І. Г. Єрмаков; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1998. - 315 c. - укp.

Розглядається сучасний стан суспільства та динаміка його змін, життєвотворчий потенціал реабілітаційної педагогіки, становлення особистості як суб'єкта життєвотворчості в процесі реабілітації. Висвітлюються проблеми проведення експерименту з комплексної та духовної реабілітації хворої дитини, психологічні можливості самореабілітації у складній життєвій ситуації, особливості психологічної підтримки та допомоги молоді із суїцидальними тенденціями. Аналізується гуманізація процесу навчання у сучасній варіативній школі, проблема формування нової педагогічної стратегії, уроки формування духовності особистості. Характеризується Міжнародна виховна система "Self-Esteem" про подолання кризових і конфліктних ситуацій, повідомляється про досвід розробки проекту Комплексної програми "Здоров'я - через освіту" та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я43 + Ч430 я43 + Ю984.010.2-990 + Р128.94 p2-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342490 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Реабілітаційна педагогіка на рубежі XXI століття : Наук.-метод. зб.: У 2 ч. Ч. 2 / ред.: І. Г. Єрмаков; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1998. - 518 c. - укp.

Розглядаються особливості організації навчального процесу в умовах освітньо-реабілітаційної системи, а також практичні аспекти використання проективно-рефлексивної технології навчання. Висвітлюються технологічні підходи до процесу самовизначення особистості у професійній сфері. Вивчається соціалізація особистості в умовах навчально-реабілітаційного центру. Обговорюється створення умов для самовизначення та самоздійснення особистості. Пропонується досвід формування життєвої компетентності дитини, а також обгрунтовується необхідність впровадження технологій проективного самоздійснення у навчально-виховний процес тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430 я43 + Ч435 я43 + Ч435.211 + Ю984.010.2-993 + Р128.94-34 р2-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342490 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Спеціальна психологія. Тексти : Навч. посіб. Ч. 1 / ред.: М. П. Матвєєва, С. П. Миронова; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Подільський, 1999. - 158 c. - укp.

Висвітлюються загальні питання спеціальної психології, зокрема проблеми структури дефекту при розумовій відсталості, соціально-психологічної сутності дефекту та його компенсації, психологічного змісту поняття розумової відсталості, її види та форми. Досліджуються особливості інтелектуального та особистісного розвитку розумово відсталих школярів, своєрідність психіки дітей-олігофренів. Представлені методики дослідження пізнавальних та емоційно-вольових процесів, якостей особистості учнів допоміжної школи. Оскільки описані дослідження психіки дітей з недорозвиненим інтелектом проводились у 60-70-х роках, то, познайомившись з їхніми результатами, є можливість відстежити, як розвивались уявлення про сутність розумової відсталості, як змінилась психіка учнів допоміжної школи за 30 років, як впродовж цього терміну розвивалась сама спеціальна психологія та її проблематика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2-734 я7-3 + Р733.645.095.2-57 я73 + Ч430 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342636 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Стоян Т. А. 
Студентство університетів підросійської України в другій половині XIX ст. / Т. А. Стоян. - К. : ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1998. - 28 c. - Бібліогр.: с. 26-28. - укp. - рус.

У праці на основі широкого кола джерел та публікацій автор аналізує станову структуру, чисельність, національно-віросповідальну приналежність, правове та матеріальне становище, ставлення до навчання, суспільно-політичну діяльність студентської молоді Харківського, Київського та Новоросійського університетів у другій половині ХIХ ст. Розглядається система соціально-охоронного регулювання, яка була запроваджена царським самодержавством з метою усунути можливість студентських політичних виступів, в першу чергу на національному грунті, русифікація університетської освіти в Україні. Досліджуються причини масових студентських виступів, їх гасла, форми боротьби студентства українських університетів з самодержавством.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ч433(4УКР)53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р85206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Поташнюк І. М. 
Фізична підготовленість учнів спецшколи для дітей із затримкою психічного розвитку / І. М. Поташнюк // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 18. - С. 26-31. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Наведено результати вивчення фізичної підготовки сучасної популяції учнів спецшкіл для дітей з затримкою психічного розвитку, отримані в ході дослідження розвитку основних рухових якостей.


Ключ. слова: фізична підготовленість, фізичний розвиток, фізичне виховання, рухові якості, школярі, затримка психічного розвитку.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ткаченко В. В. 
Адаптивная физическая культура как средство психофизической реабилитации детей-инвалидов / В. В. Ткаченко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 18. - С. 98-104. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Розглянуто особливості розвитку особистості інваліда, особистісно-орієнтоване навчання, мотиваційні настанови особистості. Досліджено проблеми адаптації та соціальної реабілітації дітей-інвалідів, роль адаптивної фізичної культури в корекційно-розвивальному навчанні та вихованні.

Рассмотрены особенности развития личности инвалида, личностно-ориентированное обучение, мотивационные установки личности. Исследованы проблемы адаптации и социальной реабилитации детей-инвалидов, роль адаптивной физической культуры в коррекционно-развивающем обучении и воспитании.

Peculiarities of the disabled person's development, person-oriented education, motivational tasks a person are studied. Problems of disabled children's adaptation and social rehabilitation, the role of adaptive physical culture in corrective-developing education and teaching are also studied here.


Ключ. слова: дезадаптированные учащиеся, двигательная активность, аспекты и технологии реабилитации, коррекционно-развивающее обучение
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами : Зб. наук. пр. Вип. 1(3) / ред.: П. М. Таланчук; Відкр. Міжнар. ун-т розв. людини "Україна", Ін-т вищ. освіти АПН України, Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2004. - 580 с. - укp.

Висвітлено актуальні проблеми навчання та виховання, професійної, соціально-психологічної та фізичної реабілітації людей з особливими потребами. Проаналізовано формування особистісних якостей у дітей з обмеженими інтелектуальними можливостями в процесі громадянського виховання. Розглянуто питання активізації навчання студентів з особливими потребами шляхом застосування різних форм та активних методів навчання. Розкрито концептуальні засади створення навчального середовища для студентів з вадами слуху, психолого-педагогічні основи розвитку здібностей до самостійної роботи у студентів з обмеженими фізичними можливостями, методологічні аспекти впровадження дистанційної освіти в Україні, дизонтогенетичні аспекти ранньої корекційно-педагогічної роботи в соціально-реабілітаційних центрах.

Освещены актуальные проблемы обучения и воспитания, профессиональной, социально-психологической и физической реабилитации лиц с особенными потребностями. Проанализировано формирование личностных качеств у детей с ограниченными интеллектуальными возможностями в процессе гражданского воспитания. Рассмотрены вопросы активизации обучения студентов с особенными потребностями путём применения разных форм и активных методов обучения. Раскрыты концептуальные основы создания учебной среды для студентов с дефектами слуха, психолого-педагогические основы развития способностей к самостоятельной работе у студентов с ограниченными физическими возможностями, методологические аспекты внедрения дистанционного образования в Украине, дизонтогенетические аспекты ранней коррекционно-педагогической работы в социально-реабилитационных центрах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Єдинак Г. А. 
Вікова динаміка деяких показників фізичного стану хлопців з обмеженими функціями в умовах традиційно організованої фізкультурної діяльності / Г. А. Єдинак // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 3. - С. 11-18. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Експериментально вивчено динаміку показників фізичного розвитку хлопців з обмеженими функціями у період від 7-ми до 17-ти років. Встановлено, що в хлопців з різною формою захворювання на церебральний параліч відсутні достовірні відмінності у значеннях показників фізичного розвитку. Кожен показник характеризується певними особливостями вікової динаміки результатів, але для всіх встановлено періоди високого, помірного та низького темпів їх зростання.

Экспериментальным путем изучена динамика показателей физического развития мальчиков с ограниченными функциями в период от 7-ми до 17-ти лет. Установлено, что у мальчиков с разной формой заболевания церебральным параличем отсутствуют достоверные отличия в значениях показателей физического развития. Каждый показатель характеризуется определенными особенностями возрастной динамики результатов, но для всех установлены периоды высокого, умеренного и низкого темпа их увеличения.

Dynamics of indices of physical development of boys with limited functions from 7 to 17 had been studied experimentally. It was determined that boys with different form of cerebral palsy do not show reliable differences in the meaning of indices of physical development. Every index is characterized by certain peculiarities of dynamics of results, but existence of period of high, moderate and low rates of their growth are established for everybody.


Ключ. слова: фізичний розвиток, хлопці шкільного віку, обмежені функції внаслідок захворювання на церебральний параліч, вікова динаміка
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р731.15

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Гурінович Х. Є. 
Вплив засобів фізичного виховання на фізичну працездатність та функціональний стан організму глухих дітей молодшого шкільного віку / Х. Є. Гурінович // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 8. - С. 18-24. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

На підставі покращення показників фізичної працездатності та симпато-адреналової системи, а також підвищення рівня екскреції креатиніну засвідчено позитивний вплив засобів фізичного виховання на функціональний стан глухих дітей молодшого шкільного віку.

На основании улучшения показателей физической работоспособности и симпато-адреналовой системы, а также повышения уровня экскреции креатинина сделан вывод о позитивном влиянии средств физического воспитания на функциональное состояние глухих детей младшего школьного возраста.

The improving of physical capacity indicators, sympato-adrenalin system and the excretion level of kreatynin testify about positive influence of the physical culture means upon the functional state of the junior deaf children's organism.


Ключ. слова: глухі діти, фізична працездатність, адреналін, норадреналін, креатинін, засоби фізичного виховання
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського