Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (8)
Пошуковий запит: (<.>A=Барбашова І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Барбашова І. А. 
Загальні основи педагогіки : навч. посіб. / І. А. Барбашова. - Бердянськ, 2009. - 196 c. - укp.

Розкрито теоретичні засади педагогіки як науки. Розглянуто проблеми дослідження педагогічних явищ і процесів. Висвітлено мету та завдання виховання особистості. Проаналізовано вікові особливості розвитку дітей. Охарактеризовано вітчизняну систему освіти.

Раскрыты теоретические основы педагогики как науки. Рассмотрены проблемы исследования педагогических явлений и процессов. Освещены цель и задачи воспитания личности. Проанализированы возрастные особенности развития детей. Охарактеризована отечественная система образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА731815 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Барбашова І. А. 
Загальні основи педагогіки : навч. посіб. / І. А. Барбашова. - Донецьк : ЛАНДОН-XXI, 2010. - 125 c. - Бібліогр.: с. 113-119 - укp.

Розкрито загальні основи педагогіки, її теоретико-методологічні засади, функції, завдання, категорії, методологію та методи дослідження. Наведено характеристику узагальненого виховного ідеалу й національного виховання. Висвітлено зміст та завдання основних напрямів виховної роботи, сутність процесу розвитку та формування особистості, роль спадковості, середовища, виховання, діяльності в формуванні та розвитку особистості. Викладено психолого-педагогічні критерії визначення основних періодів психічного розвитку особистості, розкрито її вікові та індивідуальні особливості. Подано характеристику цілісного педагогічного процесу, описано структуру державної системи освіти, завдання діяльності закладів освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА741408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Барбашова І. А. 
Загальна характеристика сенсорного розвитку особистості в молодшому шкільному віці / І. А. Барбашова // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 33-39. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто сенсорний розвиток молодшого школяра як психолого-педагогічну категорію. Розкрито його властивості (безперервність, незворотність, нерівномірність, індивідуальні та типологічні відмінності, стадіальність), чинники (спадковість, середовище, навчання, перцептивна активність), рушійні сили (протиріччя між перцептивними потребами та операційними можливостями особистості).

Рассмотрено сенсорное развитие младшего школьника как психолого-педагогическую категорию. Раскрыты его свойства (непрерывность, необратимость, неравномерность, индивидуальные и типологические отличия, стадиальность), факторы (наследственность, среда, обучение, перцептивная активность) и движущие силы (противоречие между перцептивными потребностями и операционными возможностями личности).

Sensory development of primary school children is a psycho-educational category, defined by its properties (continuity, irreversibility, non-uniformity, individual and typological differences, staidly), factors (heredity, environment, education, perceptual activity), driving forces (the contradiction between the perceptual and operational needs features of personality).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.353

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Барбашова І. 
Організаційно-методичні засади зорового сенсорного розвитку молодших школярів / І. Барбашова // Нова пед. думка. - 2011. - № 2. - С. 120-123. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Охарактеризовано та виявлено можливості методів, форм і засобів організації початкового навчання в контексті вдосконалення зорової перцепції учнів. Підкреслено, що накопичений у методиці початкового навчання спектр педагогічних впливів на розвиток зорової сфери молодших школярів дозволяє формувати в учнів еталони кольору, форми, розміру, положення в просторі, а також способи обстеження цих прикмет; значно урізноманітнює і доповнює ресурс підручників.

Охарактеризованы и обнаружены возможности методов, форм и средств организации начального обучения в контексте совершенствования зрительной перцепции учеников. Подчеркнуто, что накопленный в методике начального обучения спектр педагогических влияний на развитие зрительной сферы младших школьников позволяет формировать у учеников эталоны цвета, формы, размера, положения в пространстве, а также способы обследования этих примет.

Possibilities of methods are described, forms and facilities of organization of the elementary training in the context of perfection of visual perception of students. Found out possibilities of methods, forms and facilities of organization of initial studies in the context of perfection of visual perception of students. Underline, that accumulated in the method of the elementary training the spectrum of pedagogical influences on development of visual sphere of junior schoolboys allows to form the standards of color for students, form, size, position, in space, and also methods of inspection of these signs; considerably diversifies and complements the resource of textbooks.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220.1 + Ч421.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Завгородня О. В. 
Розвиток особистості в сучасному освітньому просторі : колект. монографія / О. В. Завгородня, В. В. Назаревич, О. В. Гордова, І. О. Борейчук, І. А. Барбашова; ред.: О. В. Горецька; Бердян. держ. пед. ун-т. - Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2013. - 329 c. - Бібліогр.: с. 307-324 - укp.

Розкрито такі актуальні для шкільної освіти питання, як психологічна готовність дитини до навчання в школі, розуміння слова першокласниками в структурі усного мовлення, комунікативно-мовленнєвий розвиток молодших школярів, інтелектуальна ініціативність учнів початкової школи, вплив нових інформаційних технологій навчання на розумовий розвиток підлітків, моніторинг навчальних досягнень учнів основної школи. Висвітлено проблеми педагогічного керування психічним розвитком дитини, а саме: оптимізація процесу спілкування в системі "батьки-діти", розвиток спільної музично-ігрової діяльності як засіб подолання емоційних проблем першокласників, запобігання аморальним вчинкам підлітків, формування атракції до однолітків у підлітковому віці, емоційні бар'єри та ненормативні мовленнєві конструкти в міжособистісному спілкуванні сучасної молоді. Досліджено специфіку соціального розвитку особистості в дошкільному віці, особливості сенсорного розвитку молодших школярів, проаналізовано проблеми розвитку "Я-концепції" молодшого школяра в процесі екологічного виховання, адаптації дитини у колективах художньої самодіяльності, формування етичних цінностей професійної діяльності майбутніх практичних психологів, а також розкрито сучасні аспекти самореалізації особистості за умов творчої діяльності та в процесі формування національної ідентичності. Розроблено низку корекційно-розвивальних і діагностичних програм, методик, теоретичних моделей та практичних рекомендацій щодо сучасних напрямів дослідження особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС57106 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Барбашова І. 
Концептуальні засади побудови дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів / І. Барбашова // Молодь і ринок. - 2015. - № 4. - С. 37-41. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано основні засади концепції побудови дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів, а саме: об’єктивність – детермінованість соціальними й освітніми чинниками, неперервність функціонування на різних рівнях загальноосвітньої підготовки, комплементарність – спільність із початковим навчанням, процесуальність – циклічність змінення станів сенсорного розвитку, результатоспрямованість – націленість на формування сенсорних умінь.

Обоснованы положения концепции построения дидактической системы сенсорного развития младших школьников, а именно: объективность – детерминация социальными и образовательными факторами, непрерывность функционирования на разных уровнях общеобразовательной подготовки, комплементарность – общность с начальным обучением, процессуальность – цикличность изменения состояний сенсорного развития, направленность на результат – нацеленность на формирование сенсорных умений.

There are the construction of the concept of didactic system primary school children’s sensory education, namely: objectivity – determinism of social and educational factors, continuity of operation at different levels of schooling, complementarity – fellowship with initial training, procedural – cyclical change states sensory development, focus on the formation of sensory skills in this article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220.1*11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Барбашова І. 
Проектування експериментального впровадження дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів / І. Барбашова // Молодь і ринок. - 2016. - № 1. - С. 108–113. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Здійснено проектування впровадження дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів: визначено фактори впливу на хід формувального етапу дослідження, огбгрунтовано варіанти його організації, охарактеризовано спосіб вибору експериментальних і контрольних груп досліджуваних учнів, виокремлено управлінські етапи реалізації аналізованої системи у процесі початкового навчання.

Осуществлено проектирование внедрение дидактической системы сенсорного развития младших школьников: определены факторы влияния на ход формирующего этапа исследования, обоснованы варианты его организации, охарактеризован выбор экспериментальных и контрольных групп обследуемых учащихся, выделены управленческие этапы реализации анализируемой системы в процессе начального обучения.

The article presents designing the pilot implementation of the sensory development of didactic system of junior students; it defines the factors that influence on the forming phase of the study, proves the versions of its organization, characterizes the choice of the experimental and control groups of surveyed pupils and highlights the management stages of realization of the analyzed system in the process of elementary education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.353

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Барбашова І. А. 
Накопичення досвіду сенсорного розвитку дітей у стародавні часи / І. А. Барбашова // Педагогіка вищ. та серед. шк.. - 2012. - Вип. 36. - С. 545-550. - Бібліогр.: с. 550 (7 назв) - укp.

Схарактеризовано еволюційні тенденції проблеми сенсорного розвитку дітей у стародавні часи (ІІІ – І тис. до н.е.). Здійснено аналіз перших філософських обґрунтувань значення сприймання в пізнанні навколишньої дійсності. Розкрито змістовий і організаційно-методичний потенціал цілеспрямованого навчання школярів перцепції. Проаналізовано сукупність методів сенсорного розвитку, що складали словесні настанови, наслідування дій вчителя, вправи, активні ігри, змагання, заохочування в школах Стародавньої Індії, Шумеру, Китаю, Риму. Розкрито особливості афінської системи виховання, в якій перцептивний розвиток спартанців був підкорений ідеалу формування мужньої, духовно і фізично сильної людини.

Охарактеризованы эволюционные тенденции проблемы сенсорного развития детей в древние времена (III – I тыс. до н.э.). Проведен анализ первых философских обоснований значения восприятия в познании окружающей действительности. Раскрыты содержательный и организационно-методический потенциал целенаправленного обучения школьников перцепции. Проанализирована совокупность методов сенсорного развития, которые составляют словесные наставления, подражание действиям учителя, упражнения, подвижные игры, соревнования, поощрения в школах Древней Индии, Шумера, Китая, Рима. Раскрыты особенности афинской системы воспитания, в которой перцептивное развитие спартанцев было подчинено идеалу формирования мужественного, духовно и физически сильного человека.

The paper describes evolutionary trends of the problem of children’s sensory development in the ancient times (III – I millennium BC). First philosophical substantiations of perception significance for the cognition of environment are analyzed. The essential and organizational-methodical potential of the deliberate teaching the schoolchildren perception is dwelled upon. The set of sensory development methods is analyzed; this set comprised verbal instructions, imitating the teacher’s actions, exercises, active games, competitions, and encouragements in the schools of Ancient India, Sumer, China, and Rome.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.353 г(0)

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Барбашова І. А. 
Сенсорний розвиток молодшого школяра : навч. посіб. / І. А. Барбашова. - Бердянськ : Ткачук О. В., 2015. - 206 c. - Бібліогр.: с. 167-179 - укp.

Розкрито психолого-педагогічні основи організації сенсорного розвитку особистості в молодшому шкільному віці. Знання закономірностей формування чуттєвої сфери учнів має важливе значення для професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Розглянуто історико-педагогічний аспект сенсорного розвитку молодших учнів. Охарактеризовано процесуальний ресурс сенсорного розвитку учнів при школі І ступеня.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.353 я73-1

Шифр НБУВ: ВА809827 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Барбашова І. А. 
Дидактична система сенсорного розвитку молодших школярів: теорія і практика : монографія / І. А. Барбашова; ред.: О. Я. Савченко; Бердян. держ. пед. ун-т. - Мелітополь : Вид. будинок Мелітоп. міськ. друкарні, 2018. - 498 c. - Бібліогр.: с. 313-360 - укp.

Розкрито поняття сенсорного розвитку (СР) і сенсорного вміння як його функціональної одиниці. Досліджено генезис проблеми СР дитячої особистості у вітчизняній і зарубіжній психолого-дидактичній думці. Виявлено стан СР молодших школярів у педагогічному досвіді. Розроблено концепцію та теоретичну модель дидактичної системи СР молодших школярів. Визначено організаційно-методичні умови впровадження цієї системи у процес початкового навчання, наведено результати її експериментальної перевірки. Розроблено змістовий, операційно-діяльнісний і навчально-середовищний інструментарій дидактичної системи СР молодших школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС64062 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Барбашова І. А. 
Дидактична система сенсорного розвитку молодших школярів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.09 / І. А. Барбашова; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки. - Київ, 2018. - 37 c. - укp.

Подано результати теоретико-експериментального дослідження дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів. Розкрито зміст провідних категорій – понять сенсорного розвитку та сенсорного вміння як його функціональної одиниці. Розроблено концепцію дидактичної системи сенсорного розвитку молодших школярів, яка базується на положеннях про її об’єктивність, неперервність, комплементарність, процесуальність, результативну спрямованість. Сконструйовано модель системи у взаємозалежності цільового, концептуального, суб’єктного (суб’єктно-вчительського і суб’єктно-учнівського), змістового, нормативного, підручникового, операційно-діяльнісного, навчально-середовищного й оцінювально-результативного компонентів. Визначено організаційно-методичні умови ефективності змодельованої системи – готовність учителя до розв’язання завдань сенсорного розвитку молодших школярів; урахування індивідуально-типологічних відмінностей чуттєвих процесів дітей; розроблення координованих стратегій, тактик і оперативних алгоритмів організації суб’єкт-суб’єктної взаємодії в навчанні сприймання; періодичність моніторингу якості навчально-перцептивної діяльності. Зауважено, що дослідну перевірку дидактичної системи сенсорного розвитку спроєктовано за міжгруповим різнорівневим планом для двох експериментальних і однієї контрольної груп учнів, відповідно до варіанта А (поєднання моно- і полісенсорних напрямів розвитку чуттєвих процесів, високий ступінь інтенсивності вхідного стимулу) і варіанта Б (реалізація моносенсорних ліній удосконалення перцепції, помірний ступінь інтенсивності вхідного впливу). Виокремлено управлінські етапи імплементації системи в процес навчання: мотиваційно-орієнтувальний (перший рік навчання, варіант Б для обох експериментальних груп); виконавсько-перетворювальний із фазами формування розгорнутих і згорнутих перцептивних дій (другий і третій рік навчання, варіант А для першої експериментальної групи, варіант Б – для другої); контрольно-коректувальний (четвертий рік навчання, варіанти А, Б). Констатовано позитивну динаміку формування в молодших школярів сенсорних умінь. Наголошено, що показники якості перцептивних дій виявилися вищими в експериментальних групах, особливо в першій із них, у порівнянні з контрольною групою. Відмінності середніх значень емпіричних даних контрольної й експериментальних груп є статистично значущими, що свідчить про ефективність розробленої дидактичної системи. Підготовлено й апробовано ресурсне забезпечення експериментальної дидактичної системи. Зауважено, що до його складу включено навчально-перцептивні завдання для учнів 1 – 4 класів, програму варіативного курсу і навчальний посібник "Сенсорний розвиток молодшого школяра".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220.1 + Ю983.511 + Ю983.402.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439681 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського