Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (5)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Бистрова Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Бистрова Ю. О. 
Особливості конфліктної поведінки розумово відсталих підлітків : Автореф. дис... канд. психол. наук / Ю. О. Бистрова; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Розроблено науково обгрунтовану систему роботи з метою вивчення, запобігання та розв'язання конфліктів, взаємопов'язаних з поведінкою розумово відсталих підлітків. Виявлено чинники сімейного та шкільного життя, що впливають на формування різних стратегій конфліктної поведінки підлітків з інтелектуальною недостатністю. З'ясовано перевагу у такому конфлікті деструктивних стратегій поведінки, а саме: активної (суперництва), пасивних (уникнення, пристосування). Для розумово відсталих підлітків характерний особливий тип поведінки у конфлікті - застрявання. За його вияву підліток самостійно не впорається з ситуацією. Частіше застрявання виявляється у групі підлітків з психопатоподібними проявами, з недостатністю лобних долей, а також у підлітків з порушеннями нейродинаміки. Установлено вплив структури дефекту та нейродинаміки, рівня психічного розвитку, вікових особливостей і гендерних відмінностей підлітків на вибір стратегій поведінки за конфліктних ситуацій. Розроблено систему корекційної роботи з метою запобігання та розв'язання конфліктів у поведінці підлітків з інтелектуальною недостатністю. Проведено роботу за трьома напрямками з урахуванням компонентів розвитку особистості (когнітивного, емоційного та поведінкового), реалізовано психокорекційну програму спеціальних занять-кроків з формування та розвитку навичок соціальної взаємодії та конструктивної поведінки у конфлікті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю954.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349202 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бистрова Ю. О. 
Психолого-педагогічне забезпечення професійного самовизначення розумово відсталих підлітків / Ю. О. Бистрова // Освіта на Луганщині. - 2010. - № 2. - С. 149-154. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Обгрунтовано етапи, методи, зміст психолого-педагогічної роботи з формування професійного самовизначення у розумово відсталих підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19-734 + Ч435.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бистрова Ю. О. 
Психолого-педагогічне забезпечення професійної соціалізації інвалідів у вищому навчальному закладі / Ю. О. Бистрова // Освіта на Луганщині. - 2011. - № 2. - С. 194-197. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Викладено найбільш важливі питання спадкоємності між школами та ВУЗами щодо навчання осіб з особливими освітніми потребами; питання психолого-педагогічного супроводу професійного навчання інвалідів у ВУЗах (на прикладі ЛНУ ім. Тараса Шевченка).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бистрова Ю. О. 
Забезпечення наступності в процесі професійно-трудової соціалізації осіб з вадами інтелектуального розвитку : монографія / Ю. О. Бистрова; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". - Луганськ, 2012. - 331 c. - укp.

Розглянуто процес професійно-трудової соціалізації осіб з вадами інтелектуального розвитку за умов навчально-реабілітаційних центрів і спеціальних шкіл-інтернатів. Зазначено його основні етапи, надано оригінальну інтерпретацію цілей психологічного супроводу соціалізації з урахуванням особистісно-орієнтованого, діяльністного, компетентністного та системно-синергетичного підходів. Обгрунтовано основні принципи забезпечення наступності даного процесу, визначено його компонентний склад, що включає: теоретико-методологічний, організаційно-управлінський, діагностико-аналітичний та корекційно-профорієнтаційний блоки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762343 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бистрова Ю. О. 
Медична реабілітація як основа процесу успішної соціалізації учнів з порушеннями зору в умовах навчально-реабілітаційного центру / Ю. О. Бистрова, А. М. Петруня, С. А. Лупир // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Мед.-біол. науки. - 2012. - № 8. - С. 22-31. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Відзначено діагностичні методи та ефективність медичної реабілітації хворих на амбліопію як основного складника процесу успішної соціалізації учнів з порушеннями зору за умов навчально-реабілітаційного центру. Комплексна стимуляція зорового аналізатора в дітей з амбліопією надає можливість оптимізувати реабілітаційний процес. Позитивні результати медичної реабілітації забезпечують умови для успішної корекції та розвитку особистості дитини з порушеннями зору, значно полегшують навчальний процес вихованців центру.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.943-3 + Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бистрова Ю. О. 
Комплексний супровід навчально-реабілітаційного процесу в освітніх закладах для дітей з порушеннями зору / Ю. О. Бистрова, А. М. Петруня, С. А. Лупир // Освіта та педагогічна наука. - 2012. - № 3. - С. 13-18. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Визначено етапи комплексного медико-психолого-педагогічного супроводу навчально-реабілітаційного процесу дітей хворих на амбліопію як основного складника процесу їх успішної соціалізації за умов навчально-реабілітаційного центру. Перший етап супроводу (організаційно-діагностичний) - етап збору інформації, початкового тестування, прогнозування, адаптації та початкової психокорекції. Другий етап - корекційний. Корекційно-педагогічну роботу здійснюють за напрямами: педагогічний (організація корекційно-педагогічного впливу на уроках); дефектологічний (спеціальні корекційні заняття з розвитку зорового сприймання, лікувальна фізкультура, ритміка, корекція мовленнєвих порушень). Третій етап - професійно-трудова соціалізація випускників з порушеннями зору як результат успішної комплексної співпраці фахівців системи освіти, охорони здоров'я та соціального захисту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Комплексний супровід дітей з порушеннями зору в умовах навчального закладу : навч.-метод. посіб. для слухачів курсів підвищ. кваліфікації ін-ту післядиплом. пед. освіти / Ю. О. Бистрова, А. М. Петруня, В. Є. Коваленко, Н. А. Колодна, С. А. Лупир; Держ. закл. "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка", Луган. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - Луганськ : ДЗ "ЛНУ ім. Т. Шевченка", 2012. - 287 с. - Бібліогр.: с. 230-242 - укp.

Подано загальні відомості про основні морфологічні порушення зору у дітей та їх медичну реабілітацію. Розкрито психологічні особливості дітей з порушеннями зору, методи їх діагностики та корекції. Наведено загальну характеристику сучасної системи медико-соціально-психолого-педагогічного супроводу. Висвітлено досвід роботи Рубіжанського навчально-реабілітаційного центру "Кришталик". Запропоновано методичні рекомендації щодо індивідуального навчання дітей із вадами зору та особливостей індивідуального підходу до них за умов загальноосвітніх шкіл і шкіл-інтернатів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.670.2 я7 + Ч433.243 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА763928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Бистрова Ю. О. 
Модель забезпечення наступності в процесі професійно-трудової соціалізації учнів з порушеннями зору (з досвіду роботи Рубіжанського навчально-реабілітаційного центру "Кришталик") / Ю. О. Бистрова // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 11, ч. 1. - С. 38-47. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Відзначено основні проблеми, завдання та шляхи психолого-педагогічного супроводу професійно-трудової соціалізації осіб з порушеннями зору, їх систематизацію.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бистрова Ю. О. 
Практичні рекомендації щодо розвитку та корекції схильностей розумово відсталих молодших школярів у процесі навчально-практичної діяльності / Ю. О. Бистрова // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2012. - 17, Вип. 8. - С. 247-255. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Надано практичні рекомендації для психологів і педагогів щодо корекції індивідуально-особистісних якостей, зокрема схильностей, молодших школярів з порушенням інтелекту. Наведено технології корекційної роботи, приклади вправ із формування схильностей до певних видів діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю937.24 + Ю983.402.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бистрова Ю. О. 
Організація та зміст психолого-педагогічного забезпечення професійно-трудової соціалізації осіб з психофізичними порушеннями / Ю. О. Бистрова // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2012. - 17, Вип. 9. - С. 34-42. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Визначено основні проблеми, завдання та шляхи психолого-педагогічного супроводу професійно-трудової соціалізації осіб з порушеннями здоров'я, їх систематизацію.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бистрова Ю. А. 
Корекційна робота з попередження та вирішення конфліктів у поведінці учнів допоміжних шкіл / Ю. А. Бистрова // Наука і освіта. - 2006. - № 3/4. - С. 8-10. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено етапи, методи, зміст і результати корекційної роботи щодо запобігання та конструктивного вирішення конфліктів у поводженні розумово відсталих підлітків. Доведено, що одержані результати збагачують спеціальну психологію новими методами корекційної роботи із запобігання та вирішення конфліктів у поведінці підлітків з інтелектуальною недостатністю.

Обоснованы этапы, методы, содержание коррекционной работы и ее результаты по предупреждению и конструктивному решению конфликтов в поведении умственно отсталых подростков. Проанализирована научная литература по этой проблеме. Доказано, что полученные результаты обогащают специальную психологию новыми методами коррекционной работы по предупреждению и разрешению конфликтов в поведении подростков с интеллектуальной недостаточностью.

The article describes approved stages, methods, content of corrective program and its results in prevention and constructive solving conflict in behaviour of mentally retarded teenagers. The scientific literature on this problem is analysed. It is proved, that the received results enrich special psychology with new methods of correctional work under the prevention and the resolution of conflicts in behaviour of teenagers with intellectual insufficiency.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бистрова Ю. О. 
Вибір стратегії поведінки в конфлікті підлітками з порушенням інтелектуального розвитку / Ю. О. Бистрова // Дефектологія. - 2006. - № 3. - С. 23-27. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто різноманітність способів реагування підлітків з інтелектуальною недостатністю під час конфліктної ситуації. За результатами проведеного дослідження констатовано, що немає достовірних кількісних відмінностей у способах реагування на конфліктну ситуацію: у віковому аспекті в розумово відсталих підлітків; в порівнянні груп підлітків, які навчаються у загальноосвітній і допоміжній школах. Із застосуванням методики (тесту) американського психолога К. Томаса проаналізовано стратегії поведінки, яким підлітки надають перевагу - суперництво, пристосування, уникнення. Акцентовано на стратегіях компромісу та співробітництва. Звернено увагу на гендерні відмінності поведінки у конфліктній ситуації. Відповіді за тестом К. Томаса звірено з протоколами спостережень за поведінкою підлітків. Наведено результати, одержані за допомогою схеми, заснованої на принципах критичної або фрустраційної ситуації та проективної методики С. Розенцвейга. Обгрунтовано висновок про вибір способу поведінки розумово відсталими підлітками як про результат їх соціалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Ю983.620.2 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Бистрова Ю. О. 
Психологічні аспекти проблеми конфліктної поведінки дітей із вадами розумового розвитку / Ю. О. Бистрова // Дефектологія. - 2006. - № 1. - С. 36-38. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено трактування в психологічній літературі понять поведінки; взаємозалежності змінних - поведінки, особистості, оточення; конфлікту та його стадій; теорії пояснення людської поведінки; конфліктної поведінки. Акцентовано увагу на розмаїтті форм вияву конфліктної та порушеної поведінки, їх залежності від психопатоподібних розладів. Визначено типи психопатоподібних розладів та форми психопатій. Виокремлено типи порушень поведінки розумово відсталими підлітками. Розкрито внутрішні (біологічні) і зовнішні (соціальні) чинники виникнення і розвитку конфлікту в дітей з вадами розумового розладу. Звернено увагу на наслідки дисоціації між біологічним, психологічним і соціальним статусом розумово відсталої дитини в сучасному суспільстві.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Ю983.620.2-81 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бистрова Ю. 
Психологічні особливості конфліктної поведінки підлітків з інтелектуальною недостатністю / Ю. Бистрова // Дефектологія. - 2006. - № 4. - С. 46-50. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено особливості поведінки розумово відсталих підлітків у конфлікті, а також виявлено причини такого поводження. Методами проективної психологічної методики Рене-Жиля, методики діагностики агресивності Басса - Дарки, тесту визначення рівня тривожності у підлітків, тесту шкільної тривожності Філліпса виявлено, що поряд з іншими типами поведінки в конфлікті, проявляється особливий тип поведінки - фікстінг.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю983.620.2-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Бистрова Ю. О. 
Забезпечення послідовності в процесі професійної соціалізації осіб із порушенням психофізичного розвитку / Ю. О. Бистрова // Дефектологія. - 2012. - № 4. - С. 33-38. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено проблему організації психологічного супроводу на завершальному етапі забезпечення наступності в процесі професійної соціалізації осіб із порушенням психофізичного розвитку, який охоплює діагностику, консультування та профорієнтаційну роботу. Розроблено корекційно-профорієнтаційну програму та методичні рекомендації для спеціальних психологів і педагогів. Вміщено порівняльні таблиці результатів і методів дослідження рівня сформованості психологічної готовності до професійного самовизначення випускників з розумовою відсталістю та з порушенням зору 2011 - 2012 рр. випуску. Зроблено висновок про позитивну динаміку процесу професійно-трудової соціалізації осіб із порушенням психофізичного розвитку.

Освещена проблема организации психологического сопровождения на завершающем этапе обеспечения преемственности в процессе профессиональной социализации лиц с нарушением психофизического развития, который охватывает диагностику, консультирование и профориентационную работу. Разработана коррекционно-профориентационная программа и методические рекомендации для специальных психологов и педагогов. Приведены сравнительные таблицы результатов и методов исследования уровня сформированности психологической готовности к профессиональному самоопределению выпускников с умственной отсталостью и с нарушением зрения 2011 - 2012 гг. выпуска. Сделан вывод о положительной динамике процесса профессионально-трудовой социализации лиц с нарушением психофизического развития.

With the problem of the organization of psychological support in the final stages to ensure continuity in the process of professional socialization of individuals in violation of the mental and physical development, which covers diagnosis, counseling and vocational guidance. Developed remedial vocational guidance program and guidelines for special educators and psychologists. Placed comparative table of results and research methods level of formation of psychological readiness for professional self-graduates with mental retardation and impaired the 2011-2012 edition. It is concluded that the positive dynamics of the process of professional socialization of persons working in violation of psychophysical development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бистрова Ю. 
Забезпечення наступності в процесі професійно-трудової соціалізації осіб з вадами інтелектуального розвитку (перший етап) / Ю. Бистрова // Наука і освіта. - 2012. - № 3. - С. 21-25. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено проблему організації психологічного супроводу на першому етапі забезпечення наступності в процесі професійно-трудової соціалізації осіб з вадами інтелектуального розвитку, який включає діагностику та корекцію індивідуально-психологічних особливостей розумово відсталих молодших школярів. Розроблено корекційно-розвивальну програму та методичні рекомендації для спеціальних психологів і педагогів. З'ясовано умови, які забезпечують розвиток у розумово відсталих дітей схильностей та здібностей в процесі навчально-практичної діяльності.

Освещена проблема организации психологического сопровождения на первом этапе обеспечения преемственности в процессе профессионально-трудовой социализации лиц с недостатками интеллектуального развития, который включает диагностику и коррекцию индивидуально-психологических особенностей умственно отсталых младших школьников. Разработана коррекционно-развивающая программа и методические рекомендации для специальных психологов и педагогов. Выяснены условия, обеспечивающие развитие в умственно отсталых детей склонностей и способностей впроцессе учебно-практической деятельности.

With the problem of the organization of psychological support in the first phase to ensure continuity in the process of professional socialization of labor disabled persons of intellectual development, which includes the diagnosis and correction of individual psychological characteristics of the mentally retarded younger students. Developed correction and development program and guidelines for special educators and psychologists. The conditions that ensure the development of mentally retarded children aptitudes and abilities in the process of teaching and practice.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Бистрова Ю. О. 
Система психолого-педагогічного забезпечення професійно-трудової соціалізації осіб з психофізичними порушеннями : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.08 / Ю. О. Бистрова; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2013. - 40 c. - укp.

Розроблено та апробовано логіко-структурну систему психолого-педагогічного забезпечення професійно-трудової соціалізації осіб із психофізичними порушеннями у період від молодшої школи до закінчення середнього спеціального загальноосвітнього навчального закладу. Встановлено, що основною ознакою системи є її наступність, тобто зв'язки між етапами професійно-трудової соціалізації особистості. Для ефективності взаємодії всіх суб'єктів визначено компонентний склад забезпечення наступності цього процесу, що передбачає теоретико-методологічний, діагностико-аналітичний, корекційно-профорієнтаційний і організаційно-управлінський блоки. Розкрито такі підходи до організації системи: особистісний, діяльнісний, компетентнісний і системно-синергетичний. Доведено, що забезпечення наступності в реалізації діагностичних, корекційно-розвивальних та профорієнтаційних функцій психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу на всіх вікових етапах за умови впливу на всі психологічні функції розвитку дитини та міжособистісну взаємодію в колективі забезпечує оптимізацію процесу професійно-трудової соціалізації осіб із психофізичними порушеннями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2 + Ю952.1 + Ч430.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА397917 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського