Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (27)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Борова Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Борова Т. А. 
Самокорекція процесу засвоєння знань учнями основної школи : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т. А. Борова; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Визначено педагогічні умови, які необхідно створити у навчальному процесі для застосування засобів самокорекції в управлінні процесом засвоєння знань учнями. Виокремлено сутність, структуру і функції засобів управління процесом засвоєння знань. Обгрунтовано модель самокорекції процесу засвоєння знань, технологію її здійснення. Створено концепцію учнівського моніторингу як засобу формування вмінь самокорекції. Для оцінювання рівня сформованості умінь самокорекції процесу засвоєння знань використано кваліметричний метод. Доведено, що застосування моделі сприяє підвищенню якості знань учнів, гнучкості у пристосуванні до навчання та потреб окремої особистості, самостійності у вивченні матеріалу, активній участі школярів у навчальному процесі, комунікативно спрямованій взаємодії учнів між собою та з учителем. На основі динаміки результатів з'ясовано, що постійне використання розробленої моделі забезпечує упорядкованість і систематизованість знань, умінь і навичок. Модель впливає на розвиток особистісних якостей школяра. Експериментально перевірено, що застосування засобів самокорекції в управлінні діяльністю учня підвищує його роль у навчальному процесі, допомагає дитині стати суб'єктом діяльності шляхом урахування її особистісного розвитку, що сприяє гуманізації освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312907 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Єльникова Г. В. 
Адаптивне управління: сутність, характеристика, моніторингові системи : монографія / Г. В. Єльникова, Т. А. Борова, О. В. Єльникова, О. М. Касьянова, В. Ф. Петров, Г. А. Полякова; Ун-т менедж. освіти АПН України. - Чернівці : Технодрук, 2009. - 570 c. - укp.

Викладено концепцію спрямованої самоорганізації (СС) як філософської основи розвитку управління освітою на адаптивних засадах за умов інформаційного суспільства. Висвітлено концепцію освітнього моніторингу як теоретичне підгрунтя реалізації адаптивного управління (АУ), що забезпечує СС та рефлексивний саморозвиток учасників освітнього процесу. Розглянуто питання подальшого розвитку теорії АУ соціально-педагогічними системами. Проаналізовано еволюційний розвиток АУ та розробку й застосування відповідних технологій на різних рівнях організації загальної середньої школи.

Изложена концепция направленной самоорганизации (НС) как философской основы развития управления образованием на адаптивных основах в условиях информационного общества. Освещена концепция образовательного мониторинга как теоретическая основа реализации адаптивного управления (АУ), обеспечивающая НС и рефлексивное саморазвитие участников образовательного процесса. Рассмотрены вопросы дальнейшего развития теории АУ социально-педагогическими системами. Проанализированы эволюционное развитие АУ, разработка и применение соответственных технологий на разных уровнях организации общей средней школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)к + Ч421.41 + Ч421.223.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС48669 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Борова Т. А. 
Теоретичні засади адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу : монографія / Т. А. Борова; МОНМС України, Харк. нац. екон. ун-т. - Х., 2011. - 384 c. - Бібліогр.: 396 назв - укp.

Запропоновано інтегровану модель адаптивного управління (АУ) професійним розвитком науково-педагогічних працівників ВНЗ. Розкрито сутність коучингу, охарактеризовано коучингові моделі, обгрунтовано концепцію освітнього коучингу. Визначено механізми АУ професійним розвитком науково-педагогічних працівників ВНЗ. Розкрито взаємовплив технологій коучингу та моніторингу в АУ. Увагу приділено системно-структурному моделюванню діяльності та взаємодії соціально-педагогічних підсистем як складових формування та розвитку інтелектуального капіталу ВНЗ на адаптивних засадах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА747593 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Борова Т. А. 
Коучинг - новітня технологія професійного розвитку науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу / Т. А. Борова // Наука і освіта. - 2010. - № 7. - С. 33-37. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано сутнісні характеристики коучингу як технології професійного розвитку працівників науково-педагогічного профілю. Розглянуто спільні та відмінні риси коучингу від інших видів роботи з персоналом. Виокремлено інші складові щодо здійснення коучингових процедур стосовно викладачів ВНЗ. Обговорено результати використання коучингових процедур на кафедрі іноземних мов Харківського національного економічного університету.

Проанализированы сущностные характеристики коучинга как технологии профессионального развития сотрудников научно-педагогического профиля. Рассмотрены общие и отличительные черты коучинга от других видов работы с персоналом. Выделены другие составляющие по осуществлению коучинговых процедур относительно преподавателей ВУЗ. Обсуждены результаты использования коучинговых процедур на кафедре иностранных языков Харьковского национального экономического университета.

Analyzed the essential characteristics of coaching as a technology professional development research and teaching profile. The common and distinctive features coaching from other types of work with the staff. Identified other components of the implementation of procedures regarding the coaching of teachers in higher education. It's considered results of the use of coaching procedures at the Department of Foreign Languages Kharkov National University of Economics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Борова Т. А. 
Психолого-педагогічні умови управління якістю підготовки фахівців у вищій школі / Т. А. Борова // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 109-113. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто психолого-педагогічні умови управління якістю підготовки фахівців у вищій школі та виокремлено управлінські технології щодо їх формування. Зазначено, що професійний ріст викладача є однією з умов якості підготовки фахівців, а безпосередня увага до особистості студента, його цінностей та цілей є одним із шляхів підвищення ефективності роботи як викладача, так і студента. Висвітлено сучасні підходи до цінностей, подано їх характеристику й особливості. Запропоновано технологію коучингу, як одну із ефективних технологій управління людськими ресурсами, як інструмент, який дозволяє викладачам самостійно обирати шляхи удосконалення своєї професійної діяльності, що впливає на культуру педагогічної діяльності та впливає на саморозвиток студентів. Визначено основні принципи коучингу. Проаналізовано результати проведеної коуч-сесії із викладачами та студентами I, II та III курсів, за якими виявлено пріоритети у професійному розвитку викладачів і студентів, що підвищують вмотивованість у роботі та навчанні.

Рассмотрены психолого-педагогические условия управления качеством подготовки специалистов в высшей школе и выделены управленческие технологии по их формирования. Указано, что профессиональный рост преподавателя является одним из условий качества подготовки специалистов, а непосредственное внимание к личности студента, его ценностям и целям является одним из путей повышения эффективности работы как преподавателя, так и студента. Освещены современные подходы к ценностям и дана их характеристика и особенности. Предложена технология коучинга, как одной из эффективных технологий управления человеческими ресурсами, как инструмент, который дает возможность преподавателям самостоятельно выбирать пути совершенствования своей профессиональной деятельности, влияет на культуру педагогической деятельности и влияет на саморазвитие студентов. Определены основные принципы коучинга. Проанализированы результаты проведенной коуч-сессии с преподавателями и студентами I, II и III курсов по которым выявлены приоритеты в профессиональном развитии преподавателей и студентов, повышающие мотивацию в работе и учебе.

examined the psychological and pedagogical conditions of quality management training in high school and distinguished management technologies for their formation. Indicated that professional development of teachers is one of the conditions the qualityof training, and direct attention to the student's personality, his values and goals is one way to improve the efficiency of both teachers and students. Highlights contemporary approaches to values and are given their characteristics and peculiarities. The technology of coaching as an effective technology of human resource management as a tool that allows teachers to choose their own ways of improving their professional activities, influence the culture of teaching activities and, in turn, affects the self-development of students. The basic principles of coaching. Analyzed the results of coaching sessions with teachers and students first, second and third courses in which the priorities identified in the professional development of teachers and students, increasing the motivation to work and learn and the closeness in terms of terminal values, also proved their value-oriented cohesion. The factors affecting the quality training of future specialists.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-72 + Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Борова Т. А. 
Оцінювання професійного розвитку науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу / Т. А. Борова, Г. П. Бородай // Наука і освіта. - 2011. - № 6. - С. 33-38. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Обгрунтовано модель професійного розвитку працівника ВНЗ, в основу якої покладено системний, діяльнісний, компетентнісний та синергетичний підходи. На основі анкетування 200-т науково-педагогічних працівників харківських ВНЗ встановлено індивідуальний рейтинг кожного науково-педагогічного працівника (НПП) (в даному випадку - оцінювання рівня професійного розвитку викладачів кафедри іноземних мов), окреслено шляхи вдосконалення викладацької майстерності, виокремлено складові професійної діяльності НПП ВНЗ, описано інструментарій оцінювання професійного розвитку науково-педагогічного працівника ВНЗ, в основі якого є кваліметричні методи оцінювання. Наведено приклади використання динамічно-циклічної моделі професійного розвитку працівника ВНЗ.

Обоснована модель профессионального развития сотрудника ВУЗ, в основу которой положен системный, деятельностный, компетентностный и синергетический подходы. На основе анкетирования 200-т научно-педагогических работников харьковских ВУЗ установлен индивидуальный рейтинг каждого научно-педагогического работника (НПП) (в данном случае - оценка уровня профессионального развития преподавателей кафедры иностранных языков). Очерчены пути совершенствования преподавательского мастерства, выделены составляющие профессиональной деятельности НПП ВУЗ, описан инструментарий оценки профессионального развития научно-педагогического работника ВУЗ, в основе которого квалиметрические методы оценивания. Приведены примеры использования динамически-циклической модели профессионального развития работника ВУЗ.

The article substantiates the model of university teachers' professional development; ascertains components of professional activity of higher school scientific pedagogical staff. It describes assessment tools for higher school staff's proficiency development; demonstrates application of the dynamic model of teachers' professional development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Борова Т. 
Використання моделі коучингу із залученням моніторингових технологій / Т. Борова // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2006. - № 6. - С. 69-72. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто коучинг як одну з передових сучасних технологій для формування та удосконалення професійних навичок викладача. Обгрунтовано поняття, теоретично проаналізовано джерела з даної проблеми. Наведено схему моделі коучингу та модель моніторингу формування професійних компетенцій викладача.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Борова Т. А. 
Професійна компетентність науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу як індикатор ефективності їхньої діяльності / Т. А. Борова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2011. - № 32/33. - С. 265-269. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проаналізовано систему професійних компетентностей науково-педагогічних працівників ВНЗ як результат формування та розвитку їх професійної діяльності. Визначено сутність понять "компетенція", "компетентність", "професійна компетентність науково-педагогічного працівника ВНЗ". Охарактеризовано особливості професійної компетентності науково-педагогічного працівника ВНЗ.

Проанализирована система профессиональных компетенций научно-педагогических работников ВУЗ как результат формирования и развития их профессиональной деятельности. Определена сущность понятий "компетенция", "компетентность", "профессиональная компетентность научно-педагогического работника ВУЗ". Охарактеризованы особенности профессиональной компетентности научно-педагогического работника ВУЗ.

This article deals with the analyses of the teaching staff professional competence system as a result of their professional improvement and development. The nature of such concepts it is determined as: competence, competency, professional competency of higher school teaching staff. The main features of higher school teaching staff professional competences it is characterized .


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Борова Т. А. 
Сучасні технології управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу / Т. А. Борова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2012. - № 37. - С. 118-122. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведено аналіз технологій управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників як основу вдосконалення їх професійної діяльності. Зазначено, що втілення коучингу та моніторингу в систему управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників забезпечують підвищення конкурентоспроможності ВНЗ.

Рассмотрен анализ технологий управления профессиональным развитием научно-педагогических работников как основа усовершенствования их профессиональной деятельности. Отмечено, что внедрение коучинга и мониторинга в систему управления профессиональным развитием научно-педагогических работников обеспечили повышение конкурентоспособности высшего учебного заведения.

The article deals with the analysis of higher educational establishment research and teaching staff professional development management technologies as bases of their professional activity improvement. Coaching procedures were carried out on the basisof monitoring that stipulated a permanent feedback thus speeding up the process of faculty professional and self-development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.8

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Борова Т. А. 
Теоретичні і методичні засади адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.06 / Т. А. Борова; НАПН України, ДВНЗ "Ун-т менедж. освіти". - К., 2012. - 40 c. - укp.

Проаналізовано стан розробленості проблеми адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників ВНЗ у педагогічній теорії та практиці. Проведено системний аналіз теоретичних засад професійної діяльності науково-педагогічних працівників ВНЗ як основи їх професійного розвитку. Визначено теоретичне підгрунтя коучингу в системі адаптивного управління. Обгрунтовано концепцію адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників ВНЗ і розкрито концепт освітнього коучингу. Розроблено й експериментально перевірено систему адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників ВНЗ на основі теоретично обгрунтованої й експериментально перевіреної її моделі, яка спрямована на максимальне розкриття та реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей науково-педагогічних працівників і на забезпечення конкурентоздатності учасників навчально-виховного процесу ВНЗ шляхом застосування технологій адаптивного управління за умов розвитку інформаційного суспільства. Доведено, що адаптивне управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників ВНЗ реалізується шляхом застосування механізму спрямованої самоорганізації, роль якого виконує освітній коучинг, що базується на закономірностях і принципах спрямованої самоорганізації, і метою якого є підтримка людини у професійному розвитку. Освітній коучинг здійснюється на основі освітнього моніторингу, який забезпечує постійний зворотний зв'язок, що прискорює процеси професійного розвитку та саморозвитку людини і призводить до більш продуктивної її професійної

діяльності та самореалізації, а також підвищує конкурентоспроможність ВНЗ. Розроблено науково-методичне забезпечення реалізації адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників ВНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к + Ч481.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА391557 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Борова Т. А. 
Інноваційні інформаційні технології у викладанні англійської мови за професійним спрямуванням студентам ВНЗ / Т. А. Борова // Наука і освіта. - 2013. - № 3. - С. 25-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Визначено сутність інноваційних інформаційних технологій. Досліджено сучасні шляхи викладання англійської мови за професійним спрямуванням з використанням інноваційних інформаційних технологій. Описано процес розвитку іншомовної комунікації у студентів. Наведено відмінності між комп’ютерними та інформаційними технологіями. Зауважено про спільну основу терміна «інформаційні технології» з інтерпретацією інноваційності. Підкреслено, що специфікою викладання англійської мови за професійним спрямуванням є набуття студентами професійних і функціонально-комунікативних компетенцій. Проаналізовано іншомовну компетентність у студентів немовних спеціальностей.

Определена сущность инновационных информационных технологий. Исследованы современные пути преподавания английского языка профессиональной направленности с использованием инновационных информационных технологий. Описан процесс развития иноязычной коммуникации у студентов. Приведено различия между компьютерными и информационными технологиями. Отмечена общая основа термина «информационные технологии» с интерпретацией инновационности. Подчеркнуто, что спецификой преподавания английского языка профессиональной направленности является приобретение студентами профессиональных и функционально-коммуникативных компетенций. Проанализирована иноязычная компетентность у студентов неязыковых специальностей.

Defined the essence of innovative information technologies. Studied modern ways of teaching English for professional purposes with the use of innovative information technology. Described the development of foreign language communication among students. Given the differences between computer and information technologies. Noted a general framework of the term «information technology» with the interpretation of innovation. Emphasized that the specifics of English language teaching professional focus is the acquisition by students of professional and functional communicative skills in the use of the English language. Analyzed foreign-language competence of the students' nonlinguistic specialties.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Борова Т. А. 
Сучасні підходи до підвищення якості навчання англійській мові студентів ВНЗ в умовах глобалізації / Т. А. Борова // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 14. - С. 92-97. - Бібліогр.: 15 назв - укp.

Подано обгрунтування поняття "управління знаннями" як ефективного підходу до організації навчально-виховного процесу у контексті підвищення якості навчання англійської мови студентів ВНЗ. Розглянуто шляхи підвищення якості вищої освіти в інформаційному суспільстві. Охарактеризовано основні тлумачення понять "управління знаннями", "знання". Показано методики "управління знаннями" для студентів ВНЗ. Визначено засоби підвищення якості навчання англійської мови студентів немовних спеціальностей в інформаційному суспільстві.

Дано обоснование понятия "управление знаниями" как эффективного подхода к организации учебно-воспитательного процесса в контексте повышения качества обучения английскому языку студентов ВУЗ. Намечены пути повышения качества высшего образования в информационном обществе. Обобщены основные подходы к трактовке понятий "знание", "информация", "управление знаниями". Показаны методики "управления знаниями" для студентов ВУЗ. Определены способы повышения качества обучения английскому языку студентов неязыковых специальностей в информационном обществе.

The article deals with the concept "knowledge management" as an effective methods of higher educational establishment students teaching English educational process organization in the context of globalization. The basic approaches to the interpretation of notions "knowledge", "information", "knowledge management" are generalized. "Knowledge management" methodologies for the higher school students are shown. The ways of teaching English increasing qualities of non-language specialities students in informative society are discussed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сучасні проблеми управління підприємствами: теорія та практика : [зб.] матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., 29 - 30 берез. 2018 р. / ред.: Т. А. Борова, О. А. Сущенко, Т. І. Лепейко; Харків. нац. екон. ун-т ім. С. Кузнеця. - Харків, 2018. - 1 с. - укp.

Обговорено сучасні технології управління, актуальні проблеми стратегічного та інноваційного розвитку підприємств. Висвітлено сучасні підходи та технології управління персоналом, питання інноваційно-інвестиційного й інформаційного забезпечення розвитку туристичної індустрії. Охарактеризовано сучасні педагогічні технології в навчанні менеджменту, сучасні економіко-математичні моделі в управлінні підприємством. Проаналізовано аспекти обліково-аналітичного забезпечення управління підприємствами.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.355 я431 + У9(4УКР)29 я431 + У052.9(4УКР)29 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: CDR2205 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського