Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Бурсала О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Лісовець О. В. 
Визначення маневру по виходу в атаку літального апарата на наземну ціль в горизонтальній площині / О. В. Лісовець, О. Л. Бурсала, С. А. Калкаманов, І. М. Клюшников // Системи озброєння і військ. техніка. - 2006. - Вип. 4. - С. 7-9. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Запропоновано спосіб вирішення задачі виходу літального апарата у точку початку атаки на наземну ціль у горизонтальній площині.


Ключ. слова: бойове маневрування літака, наземна ціль, маневр
Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.11-922 + Ц651.82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бурсала О. Л. 
Бортовий алгоритм розрахунку маневру по виходу в атаку на наземну ціль у горизонтальній площині / О. Л. Бурсала, А. П. Корнієнко, О. В. Лісовець, В. М. Пташнік // Системи оброб. інформації. - 2008. - Вип. 2. - С. 32-37. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Запропоновано алгоритм вирішення задачі виходу літального апарата у точку початку атаки на наземну ціль у горизонтальній площині з узгодженням типу маневру з вимогами членів екіпажу. Алгоритм побудовано на прямому методі рішення задачі оптимізації за часом руху літака. Прямі та криві ділянки траєкторії вибрано як локально-оптимальні. Задачу оптимізації за постійної швидкості руху літака зведено до задачі оптимізації за мінімумом довжини траєкторії. Пряма лінія та крива з мінімальним радіусом забезпечують мінімальні довжини траєкторій між двома точками та у разі повороту на визначений кут відповідно. В алгоритмі передбачено можливість побудови маневру з кількістю ділянок траєкторії до п'яти. Перевантаження літака для розрахунку вважається постійним і рівним деякому еквівалентному, яке враховує як його максимально дозволене значення, так і можливість його реалізації за обмежений час. Пошук оптимальних параметрів проведено за допомогою ітераційного методу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.2-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70474 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бурсала О. Л. 
Вплив поля збурених тисків літальних апаратів на точність визначення висоти та швидкості польоту / О. Л. Бурсала // Системи оброб. інформації. - 2007. - Вип. 4. - С. 12-13. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Досліджено та розраховано вплив поля збурених тисків під час польоту навчально-тренувального літака типу Л-39 на аеродинамічні похибки вимірювання висоти та швидкості польоту та на похибки запізнення тиску у трубопроводах системи повітряних сигналів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О571-521.2 + О571-521.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70474 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Клюшников І. М. 
Методика визначення значень показників програмних засобів систем контролю та діагностування, побудованих з OTS-компонентів / І. М. Клюшников, О. Л. Бурсала, І. В. Бойков // Системи оброб. інформації. - 2007. - Вип. 2. - С. 35-37. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Запропоновано методику оцінки значень показників засобів контролю та діагностування для рішення задачі їх комплексування у процесі побудови систем контролю та діагностування з раніше розроблених компонентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: З965-018

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70474 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Березанський В. Г. 
Модель бойових дій трьох сторін з урахуванням показника швидкострільності сторін в рівнянні Ланчестера / В. Г. Березанський, О. Л. Бурсала // Системи озброєння і військ. техніка. - 2007. - Вип. 1. - С. 10-12. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Запропоновано підхід щодо врахування втрат елементів сторін на етапах бойового застосування, на підставі чого визначено рекомендований час перебування вертольотів у зонах дії противника під час застосування авіаційних протитанкових керованих ракет по елементах групової цілі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.12-5 в605 + Ц501.112.21-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бурсала О. Л. 
Оцінка достовірності результатів розрахунку поправок на запізнення систем повітряних сигналів / О. Л. Бурсала // Системи озброєння і військ. техніка. - 2007. - Вип. 2. - С. 43-45. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено питання оцінки точності розрахункового методу визначення похибок запізнення тиску систем повітряних сигналів літальних апаратів у порівнянні з експериментальними даними регресійним методом Вальда.


Індекс рубрикатора НБУВ: О571.5-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Бурсала О. Л. 
Вибір раціональних параметрів трубопроводів вимірювальної системи повітряних параметрів літака Су-27 / О. Л. Бурсала, О. І. Кремешний, Р. М. Чигрин // Наука і техніка Повітр. сил Збройн. сил України. - 2009. - № 1. - С. 30-34. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Наведено результати розрахунків коефіцієнта запізнення статичного тиску та поправок на запізнення тиску до висоти та швидкості польоту літака типу Су-27 за допомогою методики визначення газодинамічних параметрів. Показано результати розрахунків тиску в системі з різними геометричними параметрами, вибрано раціональні. Вимірювальна система повітряних параметрів із новими діаметрами трубопроводів має кращі інерційні характеристики. Одержані результати можна використовувати під час проведення модернізації літака для підвищення точності вимірювання параметрів польоту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Феденько В. М. 
Методика ідентифікації та аналізу висотно-швидкісних характеристик літаків військового призначення / В. М. Феденько, О. Л. Бурсала, В. В. Панченко // Наука і техніка Повітр. сил Збройн. сил України. - 2013. - № 2. - С. 68-72. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто визначення та аналіз висотно-швидкісних характеристик з використанням теорії подібності. Розроблено методику ідентифікації та аналізу висотно-швидкісних характеристик на основі регресивних моделей, що дозволить зменшити об'єм льотних випробувань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.1

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж100320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Башинський В. Г. 
Оцінювання впливу модульованої перешкоди станції оптико-електронного придушення на існуючі інфрачервоні головки самонаведення / В. Г. Башинський, О. Л. Бурсала, Ю. О. Камак // Вопр. проектирования и пр-ва конструкций летат. аппаратов. - 2013. - Вып. 2. - С. 118-122. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Запропоновано підхід до оцінювання впливу модульованої перешкоди станції оптико-електронного придушення на існуючі інфрачервоні головки самонаведення, розроблений на підставі алгоритмів математичного моделювання процесу самонаведення, експериментальних даних та з урахуванням основних параметрів і характеристик слідкуючих систем. Наведено аналітичні вирази, необхідні для оцінювання ефективності придушення засобів керування зброєю з інфрачервоним контуром наведення.


Індекс рубрикатора НБУВ: О571-51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Козир А. Г. 
Алгоритм формування параметрів наведення авіаційних бомб, обладнаних блоком аеродинамічного управління БАУ-01КТ / А. Г. Козир, О. Л. Бурсала, Д. В. Башинський // Системи озброєння і військ. техніка. - 2017. - № 1. - С. 117-121. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Використання блоку аеродинамічного управління в складі авіаційних бомб калібрів 500, 250 і 100 кілограмів забезпечує підвищення ефективного ураження нерухомих, у тому числі малорозмірних і захищених наземних цілей за рахунок усунення початкової помилки прицілювання й відхилень бомби від розрахункової балістичної траєкторії, викликаних різними факторами, що не враховуються при вирішенні завдання прицілювання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц581.112

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Денисов О. І. 
Система запуску двигуна вертольота з цифровим широтно-імпульсним модулятором напруги живлення безколекторного двигуна постійного струму / О. І. Денисов, О. Л. Бурсала, О. О. Бурсала, О. Л. Шаповалов, К. В. Башинський // Наука і техніка Повітр. сил Збройн. сил України. - 2019. - № 2. - С. 71-78. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розроблено систему запуску газотурбінного двигуна (ГТД) вертольота, в якій управління комутатором безколекторного двигуна постійного струму (БДПС) здійснюється за допомогою цифрового блоку з cінусоїдальним законом широтно-імпульсної модуляції (ШІМ). В результаті знижуються амплітуди вищих гармонік в напрузі живлення БДПС і з системи запуску виключається дискретна силова ланка, що регулює постійну напругу на вході комутатора, що покращує ККД і знижує електромагнітні перешкоди. Одержано передавальну функцію комутатора БДПС, система управління якого реалізує закон синусоїдальної ШІМ. У ній, на відміну від відомих уявлень, врахована дискретність системи в широкому діапазоні регулювання. Запропоновано рекомендації з налаштування регулятора системи на кінцеву тривалість процесу запуску ГТД.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.122

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Башинський В. Г. 
Пристрій управління автономним інвертором напруги з синусоїдальним законом широтно-імпульсної модуляції, інваріантним до помилки системи запуску авіадвигуна / В. Г. Башинський, О. І. Денисов, О. Л. Бурсала, О. О. Бурсала, О. Л. Шаповалов // Системи озброєння і військ. техніка. - 2019. - № 1. - С. 7-14. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Для системи запуску авіадвигуна військово-транспортного літака, в якому живлення асинхронного стартер-генератора здійснюється від автономного інвертора з синусоїдальним законом широтно-імпульсної модуляції вихідної напруги, запропоновано пристрій корекції форми сигналу помилки системи під час перехідного процесу. Внаслідок цього досягнуто зниження амплітуд вищих гармонік в спектрі вихідної напруги автономного інвертора, що призводить до підвищення коефіцієнта корисної дії (ккд) системи запуску і знижує електромагнітні завади.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.11-927.21 + О551.41-048

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Денисов Ю. О. 
Компенсація пульсацій напруги та струму в системах електроприводів гвинтів квадрокоптеру / Ю. О. Денисов, А. С. Ревко, О. О. Бурсала // Наука і техніка Повітр. сил Збройн. сил України. - 2020. - № 2. - С. 47-53. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Запропоновано засіб компенсації пульсацій струму, напруги живлення та проти-ерс безколекторного двигуна постійного струму для систем електроприводів гвинтів квадрокоптеру. Одержано умову компенсації пульсацій за результатами контролю їх похідних, що призводить до зниження втрат потужності в електродвигуні та підвищує час використання енергетичного ресурсу акумулятора. Знайдено умови субгармонійної стійкості контуру струму системи електроприводу з ланцюгами компенсації пульсацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Башинський В. Г. 
Частотно-регульований електропривід для системи запуску газотурбінного двигуна військово-транспортного літака / В. Г. Башинський, О. І. Денисов, О. О. Бурсала // Наука і техніка Повітр. сил Збройн. сил України. - 2020. - № 4. - С. 44-53. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

З урахуванням специфіки режиму запуску військово-транспортного літака запропоновано його стартер-генератор виконувати на основі асинхронного двигуна змінного струму з модульним принципом регулювання частоти обертання. Система управління, що пропонується, має канали регулювання частоти та напруги живлення електродвигуна. Це дозволяє досягти оптимального співвідношення між динамічними та енергетичними характеристиками системи електроприводу. В результаті аналізу процесі в взамкнених контурах напруги та частоти знайдені умови, які за допомогою функціонального перетворювача дозволяють підтримувати рівність між відносними значеннями частоти та напруги при постійному моменті навантаження, що забезпечує мінімальні втрати потужності в електродвигуні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.111.63

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Башинський В. Г. 
Лінійний електропривід для позиціонування робочого органу механізмів бортової авіаційної техніки / В. Г. Башинський, Ю. О. Денисов, А. С. Ревко, О. О. Бурсала // Наука і техніка Повітр. сил Збройн. сил України. - 2021. - № 1. - С. 34-40. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Для управління позиціонуванням робочого органу, який виконує поступальний рух в процесі відпрацювання відповідних команд бортового комп'ютера літального апарату, запропоновано триконтурну систему з контролем споживаного струму, швидкості руху і заданого положення. На основі модульного оптимуму знайдено умови забезпечення мінімальної похибки позиціонування в перехідному і усталеному режимах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц651.11-92

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Денисов Ю. О. 
Синтез цифрового регулятора головного контуру триконтурної системи лінійного електроприводу робочого органу механізму бортової авіаційної техніки / Ю. О. Денисов, О. І. Денисов, О. О. Бурсала // Електротехніка і електромеханіка. - 2021. - № 4. - С. 39-45. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

В триконтурній системі лінійного електроприводу, робочий орган якого реалізує поступальне переміщення при виконанні команди бортового комп'ютера літального апарату, врахований вплив пульсацій широтно-імпульсного перетворювача постійної напруги на процес позиціонування. З умови кінцевої тривалості процесу позиціонування синтезовано цифровий регулятор головного контуру системи і запропонована його реалізація у вигляді рекурсивного цифрового фільтру.


Індекс рубрикатора НБУВ: О562.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23986 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Денисов Ю. О. 
Вплив пульсацій напруги живлення лінійного електродвигуна на параметри перехідної характеристики контуру струму бортової авіаційної системи позиціонування / Ю. О. Денисов, О. О. Бурсала // Техн. електродинаміка. - 2021. - № 6. - С. 20-28. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проведено порівняння параметрів перехідних характеристик оптимізованою за модулем передавальної функції замкненого контуру струму системи позиціонування без та з урахуванням глибокої широтно-імпульсної модуляції напруги живлення лінійного електродвигуна. Встановлено їхню суттєву відмінність за швидкодією, перерегулюванням, статичною похибкою. Запропоновано методику оптимізації за критерієм швидкодії контуру струму, яка дає змогу реалізувати його перехідну характеристику протягом кінцевого числа інтервалів комутації широтно-імпульсного перетворювача. Виконано синтез цифрового регулятора контуру струму, що дає змогу реалізувати його перехідну характеристику без перерегулювання протягом кінцевого числа інтервалів комутації.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14164 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського