Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Гоштанар І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Гоштанар І. В. 
Педагогічна система Й. Ф. Гербарта в контексті розвитку світового освітнього простору : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Гоштанар; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград, 2011. - 20 c. - укp.

Узагальнено основні підходи вітчизняних і зарубіжних науковців у визначенні ролі педагогіки Й.Ф. Гербарта в історії розвитку світової педагогічної науки. Розкрито передумови формування, динаміку й етапи розвитку педагогічної системи вченого в історико-культурологічному аспекті. Проаналізовано концептуальні положення, принципи, компоненти педагогічної системи Й.Ф. Гербарта. Розкрито сутність понять педагогічної системи вченого: "керування", "сила характеру моральності особистості". Доведено, що намагання послідовників Й.Ф. Гербарта "дидактизувати" його педагогіку вплинуло на недооцінювання теорії морального формування особистості в системі вченого. Охарактеризовано вплив педагогічної системи вченого на розвиток світового освітнього простору. У науковий обіг уведено маловідомі й невідомі раніше німецькомовні джерела, історичні факти, пов'язані з педагогічною діяльністю Й.Ф. Гербарта: філософські та педагогічні праці вченою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)51-271

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА383980 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гоштанар І. 
Історія в портретах її творців: вплив "виховального навчання" Й.Ф. Гербарта на розвиток педагогіки / І. Гоштанар // Рідна шк.. - 2009. - № 1. - С. 76-80. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто біографічний підхід до відтворення історичного розвитку освіти як яскравий прояв взаємозв'язку індивідуальної історії з історією людства взагалі, що на етапі навчання в старшій школі дає змогу учням ознайомитися з виховними концепціями великих педагогів, і усвідомити, що історію творять особистості. Обгрунтовано актуальність вивчення життєдіяльності Й.Ф. Гербарта сьогодні - одного з найвидатніших представників німецького освітнього руху кінця ХVІІІ - першої половини ХІХ ст., філософа, педагога й психолога. Висвітлено життєвий шлях та педагогічну діяльність вченого. Окремо згадано особливості історичного часу, в якому він жив і працював. Вказано на особливе значення праці Й.Ф. Гербарта "Загальна педагогіка, виведена з цілей виховання", яка є в історії педагогіки першою спробою наукової побудови педагогічної теорії. Розкрито сутність методики навчання, розробленої німецьким педагогом, яка так і не набула загальнонаціонального значення за його життя, не вплинула вирішально на реформу освітньої системи в той час. Акцентовано увагу на важливості запропонованої Й.Ф. Гербартом ідеї організації "педагогічної семінарії", по суті, університетської кафедри, яка стала знаковою подією в педагогічній науці на початку ХІХ ст. Зазначено, що не зважаючи на те, що за життя Й.Ф. Гербарт зазнав поразки як діяч освіти і не зміг привернути широкої уваги до власної педагогічної теорії, після смерті його педагогіка спричинила появу цілого освітнього руху - педагогічної течії, відомої під назвою гербартіанство, яка мала значний вплив не тільки в Німеччині, а й за її межами, і розвивалася упродовж 1851 - 1920 рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)51-271

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гоштанар І. 
Педагогічні погляди Й.Ф. Гербарта на проблему співвідношення навчання й виховання у контексті змін сучасної освітньої системи / І. Гоштанар // Рідна шк.. - 2008. - № 9. - С. 77-80. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто фундаментальну педагогічну проблему співвідношення навчання та виховання, яке на кожному етапі розвитку педагогічної науки одержувало нове рішення. Розкрито головну ідею виховної теорії видатного представника світової педагогічної науки Й.Ф. Гербарта (1776 - 1861 рр.) - концепцію виховального навчання. Проаналізовано його педагогічну працю "Загальна педагогіка, виведена з цілей виховання" (1806 р.), в якій засвідчено головну роль виховної мети в педагогічній системі. Визначено новаторство у педагогічній науці Й.Ф. Гербарта, суттю якого є відведення основної ролі у "виховному навчанні" розвитку особистого досвіду дитини, її багатостороннього інтересу, самостійній розумовій діяльності, а також спрямовування процесу навчання на формування правильного сприйняття світу та людей, укріплення характеру та сили волі. Висловлено тезу, що наукове переосмислення досвіду виховального навчання, грунтовне вивчення, аналіз і переклад основних наукових праць Й.Ф. Гербарта, використання його педагогічних ідей у сьогоденні є актуальним і цінним для розбудови власного, унікального для кожного загальноосвітнього закладу, виховного процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)51-271

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гоштанар І. 
Життя та педагогічна діяльність Й. Ф. Гербарта / І. Гоштанар // Шлях освіти. - 2010. - № 1. - С. 43-46. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Висвітлено творчу біографію одного з видатних представників німецького освітнього руху кінця XVIII - першої половини XIX ст., філософа, педагога Йоганна Фрідріха Гербарта. На тлі історичного часу, в якому жив и творив Й. Ф. Гербарт, розглянуто й охарактеризовано його творчий доробок як засновника теорії виховання всебічно розвинутої особистості. За результатами сучасних досліджень спадщини Й. Ф. Гербарта зроблено висновок, що його педагогіка може розглядатися як невід'ємна частина філософії вченого з позиції історії моральних наук, і це робить його педагогіку актуальною й нині.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)51-271

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гоштанар І. В. 
Й. Ф. Гербарт про виховання як естетичне зображення світу / І. В. Гоштанар // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 2. - С. 115-125. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Подано переклад педагогічних публікацій представника німецької класичної педагогіки Й. Ф. Гербарта, листів-звітів про результати практичної виховної діяльності, які він під час свого перебування у Швейцарії мав надсилати губернаторові Штейгеру. В листах розкрито головну особливість гербартівської теорії виховання - формування естетичного уявлення про світ як головної мети виховання.

Дан перевод педагогических публикаций представителя немецкой классической педагогики И. Ф. Гербарта, писем-отчетов о результатах практической воспитательной деятельности, которые он во время своего пребывания в Швейцарии должен направлять губернатору Штейгеру. В письмах раскрыта главная особенность гербартовской теории воспитания - формирование эстетического представления о мире как главной цели воспитания.

Filed translation pedagogical publications representative of German classical pedagogy J. F. Herbart, letters, reports on practical educational work, which he, during his stay in Switzerland must send the governor Steiger. The letters revealed the main feature Herbart theory of education - the formation of aesthetic ideas of the world as the main goal of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)51-271

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гоштанар І. В. 
Учення Й. Ф. Гербарта про статистику й динаміку уявлень у контексті розвитку психології ХІХ ст. / І. В. Гоштанар // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 3. - С. 123-133. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Проаналізовано особливості психологічної теорії німецького філософа, педагога і психолога Й. Ф. Гербарта. Визначено вплив цієї теорії на розвиток психології. Подано визначення терміна "психологія" згідно з філософським ученням Й. Ф. Гербарта. Розглянуто значення душі, душевного життя, волі, руху уявлень. Розкрито вчення Й. Ф. Гербарта про обмеженість обсягу свідомості, її пороги, про важливість урахування порогів свідомості в математичних обчисленнях психічних процесів, що мало велике значення для формування експериментальної психології, особливо психофізики. Зроблено висновок про результати праць Й. Ф. Гербарта, які стали справжньою опорою для інших наук.

Проанализированы особенности психологической теории немецкого философа, педагога и психолога Й. Ф. Гербарта. Определено влияние этой теории на развитие психологии. Представлены определения термина "психология" согласно философскому учению Й. Ф. Гербарта. Рассмотрено значение души, душевной жизни, свободы, движения представлений. Раскрыто учение Й. Ф. Гербарта об ограниченности объема сознания, его пороги, о важности учета порогов сознания в вычислениях психических процессов, что имеет большое значение для формирования экспериментальной психологии, особенно психофизики. Сделан вывод о результатах работ Й. Ф. Гербарта, которые стали настоящей опорой для других наук.

The features of the psychological theory of German philosopher, educator and psychologist Y.F. Herbart. The influence of this theory to the development of psychology. Provides definitions of the term "psychology " in accordance with the philosophical teachings Y.F. Herbart. Considered the value of the soul, spiritual life, liberty, movement representations. Revealed the doctrine Y.F. Herbart on the limited amount of consciousness and its rapids, on the importance of the threshold of consciousness in the calculations of the mental processes that had great significance for the formation of experimental psychology, especially psychophysics. Concluded that the results of operations Y.F. Herbart, who became a real support for other sciences.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4НІМ)51-573.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гоштанар І. В. 
Філософсько-педагогічні ідеї Й. В. Гербарта / І. В. Гоштанар // Педагогіка і психологія. - 2009. - № 2. - С. 124-130. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено філософсько-педагогічні ідеї видатного німецького філософа, педагога та психолога Й. В. Гербарта з огляду на потребу філософського аналізу сучасного освітнього процесу та визначення головних умов його вдосконалення. Простежено шлях становлення філософських і педагогічних поглядів ученого. Висвітлено розроблену ним теорію морального виховання, в якій головне місце відведено вихованню - соціальному феномену, що впливає на дійсність. Наголошено, що педагогічна система Й. В. Герберта більше, ніж інші педагогічні системи, сприяє піднесенню розуму вихованця до доступної йому досконалості.

Исследованы философско-педагогические идеи выдающегося немецкого философа, педагога и психолога И. В. Гербарта в связи с необходимостью философского анализа современного образовательного процесса и определение главных условий его усовершенствования. Прослежен путь становления философских и педагогических взглядов ученого. Освещена разработанная им теория морального воспитания, в которой главное место отведено воспитанию - социальному феномену, влияющему на действительность. Подчеркнуто, что педагогическая система И. В. Гербарта больше, чем другие педагогические системы, способствует возвышению разума воспитанника до доступного ему совершенства.

Isseldovany philosophical and pedagogical ideas of a distinguished German philosopher, educator and psychologist I. V. Gerbarta in relation to the need for philosophical analysis of contemporary educational processes and the identification of the main conditions for its improvement. Traced the path of a philosophical and pedagogical views of the scientist. The review developed his theory of moral education, in which the principal is paid to education - the social phenomenon, affect the validity. Underlined that the teaching system I. V. Gerbarta more than other educational system contributes to elevation of reason inmates available to him to perfection.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)51-271 + Ю9(4НІМ)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гоштанар І. В. 
Й. Ф. Гербарт про виховання як естетичне відображення світу / І. В. Гоштанар // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 2. - С. 83-87. - Бібліогр.: назв. - укp.

Для об'єктивного висвітлення педагогічних ідей одного з найвидатніших представників німецької класичної педагогіки Й. Ф. Гербарта подано переклад листів-звітів ученого про результати його практичної виховної діяльності в сім'ї відомого швейцарця фон Штейгера. На підставі аналізу листів-звітів Й. Ф. Гербарта розкрито головну особливість його теорії виховання: формування естетичного сприйняття навколишнього світу.

С целью объективного освещения педагогических идей одного из выдающихся представителей немецкой классической педагогики И. Ф. Гербарта проанализированы его педагогические публикации на немецком языке, переведенные в Украине. На основе анализа писем-отчетов ученого о результатах его практической воспитательной деятельности в семье известного швейцарца фон Штейгер раскрыта главная особенность теории воспитания ученого: формирование эстетического восприятия окружающего мира.

For the purpose of objective reporting pedagogical ideas of one of the outstanding representatives of German classical pedagogy I. F. Herbart analyzed its educational publications in German, translated in Ukraine. Based on an analysis of letters of academic reports on the results of its practical educational activities in the family of the famous Swiss von Shteiger. revealed the main feature of the scientist's theory of education: the formation of the aesthetic perception of the world.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)51-271

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гоштанар І. 
Керування у педагогіці Й. Гербарта / І. Гоштанар // Порівнял.-пед. студії. - 2013. - № 2/3. - С. 50-56. - Бібліогр.: с.56 (12 назв) - укp.

Розглянуто науково-педагогічну спадщину видатного німецького педагога, філософа і психолога Й. Гербарта. Проаналізовано особливості керування як компонента його педагогічної системи у контексті розвитку шкільної освіти Німеччини на початку XIX ст. Зроблено висновок, що педагогіка Й. Гербарта є загальною педагогікою, яка спрямована на педагогічну дію і претендує на універсальність у багатократному відношенні.

Рассмотрено научно-педагогическое наследие выдающегося немецкого педагога, философа и психолога И. Гербарта. Проанализированы особенности управления как компонента его педагогической системы в контексте развития школьного образования Германии в начале XIX в. Сделан вывод, что педагогика И. Гербарта является общей педагогикой, которая направлена на педагогическое воздействие и претендует на универсальность в многократном отношении.

This considered scientifically-pedagogical heritage of outstanding German teachers, philosopher and psychologist I.Herbart. The features of the control system as a component of pedagogical I.Herbart in the context of school education in Germany in the early XIX century. Concluded that pedagogy I.Herbart is a common pedagogy that focuses on pedagogical influence and claims to universality in multiple relationships.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)51-271

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100365 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гоштанар І. 
Практичний курс німецької мови (як другої іноземної) = Praxisideen für den unterricht : [посібник] / І. Гоштанар, Н. Діденко; Херсон. держ. ун-т. - Херсон : Стар, 2017. - 221 c. - Бібліогр.: с. 220-221 - укp. - нім.

Зазначено, что видання укладено згідно із "Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання" для студентів ВНЗ, які вивчають німецьку як другу іноземну мову за напрямом "Філологія". Наведено навчальний матеріал для формування комунікативних мовленнєвих компетенцій в говорінні, читанні, письмі та перекладі/медіації на рівні (B2) та лінгвосоціокультурної компетенції. Вміщено автентичні тексти з повсякденної комунікативної практики носіїв мови, а також вправи та завдання, які раціонально організовані відповідно до принципів наступності та посильності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-923.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА814656 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського