Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (14)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Дробноход М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Актуальні проблеми теорії і практики післядипломної освіти керівних і педагогічних кадрів : Матеріали звіт. наук. конф., 5-6 берез. 1998 р. Ч. 1 / ред.: М. Дробноход; Держ. акад. керів. кадрів освіти. - К., 1998. - 179 c. - у.

На конференції розглядались проблемні питання з позицій підвищення ефективності управління післядипломною освітою, педагогічної та управлінської майстерності працівників - формування змісту післядипломної освіти педагогічних кадрів; професійна діагностика в системі підвищення кваліфікації; становлення і розвиток системи освіти та педагогічної думки східноукраїнського регіону в ХХ ст.; наукові основи розвитку управління загальною середньою освітою в Україні; трансформація педагогічної науки та передового педагогічного досвіду в практику; проблеми підготовки і адаптації практичних психологів у закладах освіти та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 я431 + Ч34(4УКР) пя431

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342429 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Актуальні проблеми теорії і практики післядипломної освіти керівних і педагогічних кадрів : Матеріали звіт. наук. конф., 5-6 берез. 1998 р. Ч. 2 / ред.: М. Дробноход; Держ. акад. керів. кадрів освіти. - К., 1998. - 198 c. - у.

Обговорюються актуальні питання з проблем управління освітою, зокрема, соціально-економічної мотивації в галузі освіти; нової парадигми управління національною освітою як органічною частиною всього суспільства. Висвітлюються проблеми філософії і виховання в післядипломній освіті - культуротворча функція післядипломної освіти; врахування особливостей регіону в післядипломній освіті вчителів; народні традиції, звичаї, обряди як джерело пізнання генетичного кореня народу та ін. Аналізуються соціально-психологічні основи управління інноваційними процесами в освіті - модульно-розвивальна система навчання; технологічна підготовка вчителів як передумова освоєння педагогічних інновацій тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 я431 + Ч34(4УКР) пя431

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342429 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Дробноход М. І. 
Концептуальні основи формування екологічного мислення та здібностей людини будувати гармонійні відносини з природою / М. І. Дробноход, Ф. В. Вольвач, С. Г. Іващенко; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. - К., 2000. - 76 c. - Бібліогр.: с. 70-74. - укp.

Зважаючи на завдання стійкого екологічно безпечного розвитку України, вперше сформульовано мету, завдання, особливості змісту та шляхи реформування екологічної освіти та виховання як пріоритетної складової формування світогляду людини, її духовності, культури. Запропонована модель освіти грунтується на екологічному імперативі - нагальній потребі дотримувати закони Природи, розуміти і беззаперечно сприймати обмеження, що встановлюються ними в усіх сферах життєдіяльності людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР) + Ч311.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599176 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Післядипломна освіта та управління навчальними закладами в умовах трансформації суспільства : Матеріали звіт. наук. конф., 1-2 квіт. 1999 р. / ред.: М. Дробноход; АПН України. Держ. акад. кер. кадрів освіти. - К., 1999. - 369 c. - укp.

Викладено теорію і методику післядипломної освіти, психологію основ післядипломної освіти та управління нею, розглянуто проблеми управління закладами освіти та підготовки керівних кадрів освіти, проблеми гуманітарної освіти, виховання та українознавства. Висвітлені особливості управління інноваційною діяльністю в системі освіти, тенденції інноваційних процесів в освіті України, критерії ефективності виховної системи навчального закладу. Наведено модель підготовки та підвищення кваліфікації спеціаліста відділу освіти в системі післядипломної освіти, розглянуто питання підготовки керівників освітніх закладів до розв'язання конфліктів в умовах психологічного консультування тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)78 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592918 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Вольвач Ф. В. 
Стійкий екологічно безпечний розвиток і Україна : Навч. посіб. / Ф. В. Вольвач, М. І. Дробноход, В. Г. Дюканов, О. Я. Пилипчук, В. Б. Хазан; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. - К., 2002. - 104 c. - Бібліогр.: с. 101-102. - укp.

Наведено сучасні уявлення про необхідність переходу суспільства до стійкого екологічно безпечного розвитку. Зазначено, що в Україні проблеми даного переходу є особливо складними, а їх розв'язання грунтується на власних ресурсах і можливостях, а також потребує створення консолідованої української нації, більш досконалої системи управління, нарощування інтелектуального потенціалу. Наведено глосарій основних термінів і понять, що стосуються стійкого розвитку.

Приведены современные представления о необходимости перехода к обществу устойчивого экологически безопасного развития. Акцентрировано внимание на том, что проблемы данного перехода на Украине являються особенно сложными, а их решение базируется на собственных ресурсах и возможностях, а также требует создания консолидированной украинской нации, более доскональной системы управления и роста интеллектуального потенциала. Предложен глосарий основных терминов и понятий, относящихся к устойчивому развитию.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1(4УКР) в05 я73 + А73 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА630215 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Наукові записки Академії наук вищої школи України. Т. 2 / ред.: М. І. Дробноход. - Д., 2007. - 131 с. - укp.

Викладено концепцію реформування науки та освіти України. Проаналізовано роль українського художнього та наукового перекладу в політико-культурологічній концепції І.Франка в історичному аспекті. Висвітлено особливості політичного газетного дискурсу, визначено його диференційні та синтаксичні ознаки, розглянуто основні завдання. Розкрито теоретико-методологічні засади практичної психології в контексті сучасної філософської науки.

Изложена концепция реформирования науки и образования Украины. Проанализирована роль украинского художественного и научного перевода в политико-культурологической концепции И.Франко в историческом аспекте. Освещены особенности политического газетного дискурса, определены его дифференциальные свойства и синтаксические особенности, рассмотрены основные задания. Раскрыты теоретико-методологические основы практической психологии в контексте современной философской науки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я54(4УКР)1

Шифр НБУВ: Ж73260 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ніна Опанасівна Вірченко : Бібліогр. пр. / ред.: М. І. Дробноход. - К. : ТОВ "Задруга", 2005. - 59 c. - укp.

Здійснено огляд наукової, педагогічної та громадської діяльності українського ученого-математика, доктора фізико-математичних наук, професора, віце-президента АН ВШ України, члена НТШ, а також Українського, Американського, Австралійського, Бельгійського, Единбурзького, Лондонського математичних товариств, Соросівського Професора (1997), заслуженого викладача НТУУ "КПІ" (1999) Н.О.Вірченко. Наведено стислу біографічну довідку та представлено бібліографічний покажчик наукових праць Н.О.Вірченко, викладено список публікацій про її діяльність.

Осущенствлен обзор научной, педагогической и общественной деятельности украинского ученого-математика, доктора физико-математических наук, профессора, вице-президента АН ВШ Украины, члена НТШ, а также Украинского, Американского, Австралийского, Бельгийского, Эдинбургского, Лондонского математических обществ, Соросовского Профессора (1997), заслуженного преподавателя НТУУ "КПИ" (1999) Н.О.Вирченко. Приведены краткие биографические сведения и библиографический указатель научных трудов Н.О.Вирченко, представлен список публикаций о ее деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 д(4УКР)Вірченко,Н.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА671257 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Дробноход М. І. 
Оцінка запасів підземних вод : підручник / М. І. Дробноход; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К. : Київ. ун-т, 2008. - 384 c. - Бібліогр.: с. 377-378. - укp.

Розглянуто види запасів (ресурсів) підземних вод, особливості їх формування та методи оцінки. Увагу приділено методиці підрахунку та класифікації експлуатаційних запасів підземних вод за типових гідрогеологічних умов і за специфічних умов їх відбору та використання. Розкрито методичні підходи до прогнозування зміни якості води на водозабірних ділянках і впливу відбору підземних вод на навколишнє середовище.

Рассмотрены виды запасов (ресурсов) подземных вод, особенности их формирования и методы оценки. Уделено внимание методике подсчета и классификации эксплуатационных запасов подземных вод в типичных гидрогеологических условиях и в специфических условиях их отбора и использования. Раскрыты методические подходы к прогнозированию изменения качества воды на водозаборных участках и влияния отбора подземных вод на окружающую среду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д46/47я73-1

Шифр НБУВ: ВС47539 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ніна Опанасівна Вірченко : бібліогр. пр. / ред.: М. І. Дробноход. - 2-ге вид., доповн. - К. : Задруга, 2010. - 70 c. - укp.

Висвітлено життєвий шлях, наукову, педагогічну та громадську діяльність Н. О. Вірченко - відомого українського математика, доктора фізико-математичних наук, професора, академіка Академії наук вищої школи України. Наведено бібліографічні описи її наукових праць і список літературних джерел про неї.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 д(4УКР) Вірченко, Н. я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА742760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Дробноход М. 
Національна стратегія розвитку освіти в Україні як вирок / М. Дробноход // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 7-18. - укp.

Проаналізовано матеріали III з’їзду працівників освіти України. Відзначено схоластичний характер оцінки сучасного стану розвитку освіти; формальну логіку та аксіоматичні постулати, в яких визначено мету та стратегічні напрями розвитку освіти. Констатовано песимістичні настрої щодо приєднання до європейського простору освіти і науки, втілення положень Болонської декларації, відсутність в стратегії критичної оцінки моральної, культурної та духовної деградації дитячого і молодіжного середовища. Констатовано, що українська наука взагалі, а вузівська зокрема, перебувають у критичному стані, який не тільки не відповідає потребам сучасної якісної освіти, а й створює реальну загрозу безпеці держави. Зроблено висновок, що схвалена з’їздом Стратегія розвитку освіти не відповідає сучасним потребам освітньо-наукової галузі держави, дискредитує державну владу та ставить під сумнів проголошений Президентом України курс на здійснення радикальних суспільних реформ.

Проанализированы материалы III съезда работников образования Украины. Отмечены схоластический, софистический характер оценки современного состояния развития образования; формальная логика и аксиоматические постулаты, в которых представлены цели и стратегические направления развития образования. Констатированы пессимистические настроения относительно присоединения к европейскому пространству образования и науки, воплощение положений Болонской декларации, отсутствие в Стратегии критической оценки моральной, культурной и духовной деградации детской и молодежной среды. Констатировано, что украинская наука вообще, а вузовская в частности, находятся в критическом состоянии, которое не только не отвечает потребностям современного качественного образования, но и создает реальную угрозу безопасности государства. Сделан вывод, что одобренная съездом Стратегия развития образования не отвечает современным потребностям образовательно-научной отрасли государства, дискредитирует государственную власть и ставит под сомнение провозглашенный Президентом Украины курс на осуществление радикальных общественных реформ.

This article analyzes materials III Congress of Education of Ukraine. On this basis, concluded that Congress approved development strategy of education does not meet the current needs of educational and scientific branch of the state.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)10 + Ч34(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Дробноход М. 
Академія наук вищої школи України у контексті проблем освітньої і наукової сфер держави / М. Дробноход // Освіта і упр.. - 2007. - 10, № 2. - С. 6-17. - укp.

Надано оцінку трирічної діяльності Академії наук вищої школи України. Проаналізовано сучасний стан науки та вищої освіти в державі. Акцентовано увагу на проблемах інтеграції вищої освіти в Болонський процес, збереження в України власного інтелектуального потенціалу; зміни структури навчального процесу, комерціалізації та невиважених змін у змісті вищої освіти, запровадження стандартів у вищій школі, врегулювання структури ВНЗ. Розкрито роботу навчальних закладів у напрямі національного виховання. Досліджено причини відставання української науки. Сформульовано першочергові завдання та запропоновано заходи реформування наукової галузі. Обгрунтовано завдання Академії на період 2007 - 2010 рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30е(4УКР)л1 + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дробноход М. 
Забезпечення якісної освіти - основне завдання науково-освітньої галузі України / М. Дробноход // Освіта і упр.. - 2008. - 11, № 1. - С. 20-34. - укp.

Вміщено доповідь президента Академії наук вищої школи (АН ВШ) України на щорічній звітній конференції АН ВШ України 19 квітня 2008 р. Розкрито кількісний склад АН ВШ, напрями її діяльності за звітній період. Розглянуто державно-політичні гальма на шляху до якісної освіти. Акцентовано увагу на аналізі питань: якість освіти в Україні - негативні явища; якість освіти та її зовнішнє оцінювання (одинадцять зауважень); якість освіти і трудова міграція; якість освіти і національне виховання; якість освіти і наука. Викладено шістнадцять пропозицій з боку АН ВШ України щодо вирішення проблеми реформування наукової сфери держави. Визначено сім основних завдань розвитку української науки і освіти на сучасному етапі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Дробноход М. 
Наукова сфера України в контексті реформування / М. Дробноход // Освіта і упр.. - 2007. - 10, № 1. - С. 8-17. - укp.

Проаналізовано передумови реформування наукової сфери України. Наведено статистичні дані щодо стану української науки. Запропоновано напрями і шляхи реформування вітчизняної науки: цілеспрямована фінансово забезпечена науково-технологічна політика держави, яка б відповідала національним інтересам і світовим стандартам; підвищення соціального статусу науковця; вироблення нової партнерської взаємодії держави з організаціями науковців і науково-технічними установами. Акцентовано увагу на необхідності відмови від застосування для оцінки у сфері науки традиційних формальних показників. Виділено кількісні показники об'єктивного критерію оцінки в науці. Визначено першочергові заходи щодо реформування наукової сфери, зокрема, затвердження Радою Національної Безпеки і Оборони концепції реформування наукової сфери та створення Національної Ради з питань науки та інновацій. Окреслено її призначення, статус, склад та компетенцію.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч214(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Дробноход М. 
Наша вища школа. Чи зробимо рішучий крок назустріч прийдешньому? (Доповідь на Міжнародному конгресі "Українська освіта у світовому просторі", м. Київ, 19 - 21 жовтня 2006 р.) / М. Дробноход // Освіта і упр.. - 2006. - 9, № 3. - С. 7-18. - укp.

Розглянуто проблему української вищої школи - її стан та перспективи розвитку. Проаналізовано здобутки інтеграції української вищої освіти в Болонський процес та вказано на недоліки теперішнього стану якості вищої освіти. Висвітлено шляхи досягнення головної мети - позитивного наслідку від приєднання до європейських цінностей не у формальному копіюванні того, що реалізується в країнах-учасницях, а в запозиченні кращого, що там напрацьовано, що гармонійно і ефективно може поєднатися із здобутками національної вищої освіти. Підкреслено націєтворчу роль вищої української освіти, що повинна бути реалізована шляхом виховання високоморальної, національно свідомої особистості. Розкрито проблему сучасного стану науково-дослідницької діяльності вищих навчальних закладів. З метою надання належної цілеспрямованості розвитку освітньої і наукової сфер запропоновано розробити та затвердити на високому державному рівні концепцію і програму сталого розвитку держави з урахуванням принципів, визначених конференцією ООН з проблем навколишнього середовища і розвитку, що відбулася 1992 р. в Ріо-де-Жанейро.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Дробноход М. 
Про проблему "національного" в українському державотворенні / М. Дробноход // Освіта і упр.. - 2008. - 11, № 4. - С. 63-69. - укp.

Визначено небезпеки глобалізації, які вона несе Україні, особливо, з урахуванням реального стану в цивілізаційному розвитку нашої держави. Охарактеризовано економічне та соціальне становище сучасної України, простежено його зв'язок з проблемами сучасного державотворення. Обговорено шляхи досягнення у суспільстві та нації єдності, зайняття достойного місця серед сильних націй світу. Розглянуто значення високих морально-світоглядних цінностей, справедливості та непідробного патріотизму. Обгрунтовано, що українське суспільство, аби зберегти державність і досягти бажаної якості життя, має усвідомити, що національне - невідворотна необхідність природовідповідної еволюції етносів, продиктована законом єдності етносу та природного середовища як фундаментальної властивості біосфери. Акцентовано увагу на державницькому розумінні націєтворчої ролі галузі освіти, національного виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф50(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Дробноход М. 
Експертна оцінка проекту нової редакції Закону України "Про вищу освіту" / М. Дробноход // Освіта і упр.. - 2010. - 13, № 2/3. - С. 7-12. - укp.

Розглянуто нову редакцію Закону "Про вищу освіту", який є надзвичайно актуальним, оскільки чинний закон не відповідає сучасним потребам розвитку науково-освітньої сфери держави, що зумовлює зниження. Відзначено, що запропонований проект містить ряд важливих положень, спрямованих на вирішення проблем якості національної вищої освіти та її авторитету на міжнародному рівні. Наведено ряд суттєвих недоліків, які рекомендовано для врахування під час опрацювання законопроекту: уточнення і конкретизація категоріально-понятійного апарату, доцільність існування в структурі вищої освіти лише освітньо-кваліфікаційних рівнів "бакалавр" і "магістр", з виключенням рівня "молодшого спеціаліста". Доведено необхідність чіткого формулювання головної мети та завдань державної політики з навчання та виховання у ВНЗ, конкретизації поняття "спеціалізація", доцільність існування ВНЗ післядипломної освіти як окремих структур, типізація ВНЗ з урахуванням лише кількісних показників, створення і забезпечення контролю за діяльністю відокремлених підрозділів ВНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к1 + Х819(4УКР)132.1-320.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Дробноход М. 
Про реформування освітньої галузі України в контексті проблем і тенденцій розвитку глобалізованого світу / М. Дробноход // Освіта і упр.. - 2010. - 13, № 4. - С. 7-17. - укp.

Проаналізовано тенденції розвитку світової цивілізації, глобалізаційні виклики як чинники необхідних реформувань в освіті (неймовірні темпи кількісного зростання людства, уніфікація культур, зростання економічної нерівності, зміни у кліматі планети, необмежене економічне зростання, непомірне споживацтво з боку людського суспільства), основні причини та витоки регресу в системі людина - навколишнє середовище (відсутність високої духовності, моралі та природовідповідної поведінки людини та суспільства в цілому, розвиток людини відстає від темпів руйнування навколишнього середовища, негативні впливи інформаційних технологій на рівень розумової діяльності людини). Запропоновано перехід до нового світогляду, що стосується усіх країн і народів, у першу чергу - соціально-економічно відсталих. Розглянуто підготовлені Президією АН ВШ України підсумкові висновки та пропозиції щодо змін чинного Закону України "Про вищу освіту".

Проанализированы тенденции развития мировой цивилизации, глобализационные вызовы как факторы необходимых реформирований в образовании (невероятные темпы количественного роста человечества, унификация культур, рост экономического неравенства, изменения в климате планеты, неограниченный экономический рост, неумеренное потребительство со стороны человеческого общества), основные причины и истоки регресса в системе человек - окружающая среда (отсутствие высокой духовности, морали и природосоответственного поведения человека и общества в целом, неограниченное потребительство, развитие человека отстает от темпов разрушения окружающей среды, негативные влияния информационных технологий на уровень умственной деятельности человека). Предложен переход к новому мировоззрению, в первую очередь - в социально-экономически отсталых стран. Представлены подготовленные Президиумом АН ВШ Украины итоговые выводы и предложения по изменениям действующего Закона Украины "О высшем образовании".

The analysis of friends in global civilization emphasizes that apocalyptic processes in the system man - environment related mainly to the systematic degradation of morality and spirituality in society. This necessitates the transition of mankind from consumerism to the paradigm exorbitant social and economic development in accordance with the requirements of the ecological imperative. This issue needs to be appropriately oriented reforms in the educational and scientific sphere of Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) + Ч30 в056

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Дробноход М. 
Сучасні тенденції еволюційного розвитку людства та Україна / М. Дробноход // Освіта і упр.. - 2009. - 12, № 3/4. - С. 7-23. - укp.

Розглянуто головну проблему сучасності - гострі суперечності в системі людина - навколишнє середовище, що привело до глибокої системної кризи та загострення негативних явищ глобального виміру, які не лише гальмують соціально-економічний розвиток, а створюють реальну загрозу існуванню людства та біосфери в цілому. Висвітлено демографічні проблеми і загрози розвитку цивілізації, існуванню людства та біосфери. Наведено таблицю показників рівня життя країн Європи й України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 в05 + Б1(4УКР) в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ситников А. Б. 
Анализ вычислительных погрешностей методов реализации физико-математических моделей миграции веществ в почвогрунтах / А. Б. Ситников, В. И. Водолазкий, Э. Ф. Гулевич, М. Т. Дробноход // Геол. журн.. - 2004. - № 3. - С. 67-70. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Наведено результати математичних експериментів за розробленою програмою обчислень на персональних комп'ютерах типу IBM-486, а також на калькуляторах з 8 - 10 значущими цифрами за оцінкою похибок аналітичного операційного методу (перетворення Лапласа) та приблизних ітераційних методів, використаних для розв'язання базових фізико-математичних моделей водної міграції в грунтах. Підтверджено можливість контролю за похибками операційного методу, який дозволяє одержати числові прогнозні розв'язки з необхідною точністю.


Індекс рубрикатора НБУВ: П032.241.0в641.0

Шифр НБУВ: Ж22224 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Ситников А. Б. 
Параметризация грунтов территории радиоактивного загрязнения вокруг ЧАЭС (коэффициенты сорбции стронция-90) / А. Б. Ситников, Э. Ф. Гулевич, М. Т. Дробноход // Геол. журн.. - 2007. - № 1. - С. 99-110. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Відображено нові уявлення про сорбційно-десорбційні параметри, безумовно, придатні для прогнозування стану речовин (зокрема, радіоактивних) у грунтах на базі сучасних фізико-математичних моделей міграції речовин. Запропоновано формули для попередніх розрахунків цих параметрів. Для грунтів території радіоактивного забруднення навколо Чорнобильської АЕС систематизовано параметри сорбції стронцію-90, одержані за допомогою статичного методу на відібраних зразках грунтів. Додатково проведено розрахунки за рекомендованими формулами. Всю одержану інформацію відображено таблично та картографічно. Порівняння цих розрахункових і дослідних параметрів для різних літологічних відмінностей гірських порід показує, що є реальні інтервали значень параметрів, які можна використати на практиці з метою одерження крайньоможливих результатів прогнозів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д491-446

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22224 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського