Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (15)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Журба К$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Алєксєєнко Т. Ф. 
Консультування сім'ї. Ч. 2. Методичні поради для консультування батьків: дитина в сім'ї / Т. Ф. Алєксєєнко, О. М. Докукіна, С. І. Жевага, К. О. Журба, Т. В. Кравченко; Держ. центр соц. служб для молоді Держ. ком. України у справах сім'ї та молоді, Ін-т пробл. виховання АПН України. - К. : ДЦССМ, 2003. - 303 c. - (Б-ка соц. працівника. Довіра і надія). - укp.

Розглянуто питання, пов'язані з сімейним вихованням дітей різного віку. Висвітлено проблеми, що постають перед батьками в даному аспекті сімейного буття, зокрема, ставлення до перших почуттів дітей, особливості прояву громадянськості у дітей. Проаналізовано найтиповіші життєві ситуації, які викликають утруднення та занепокоєння батьків. Наведено ефективні шляхи та рекомендації щодо їх конструктивного розв'язання.

Рассмотрены вопросы, связанные с семейным воспитанием детей различного возраста. В данном аспекте семейной жизни освещены проблемы, встающие перед родителями, в часности, отношение к первым чувствам детей, особенности проявления у них гражданственности. Проанализированы наиболее типовые жизненные ситуации, вызывающие затруднения и беспокойства родителей. Приведены эффективные пути и рекомендации их конструктивного решения.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*644

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347245 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бабак О. М. 
Духовні потреби дітей України (грант Президента України для обдарованої молоді для проведення дослідження "Духовні потреби дітей України") : Моногр. / О. М. Бабак, О. В. Безпалько, О. В. Биковська, Т. В. Бондар, Д. М. Дікова-Фаворська, К. О. Журба, О. Г. Карпенко, Т. В. Кравченко, О. М. Кошелівська, Ж. В. Петрочко. - К. : Вид. дім "Калита", 2005. - 107 c. - Бібліогр.: 54 назв. - укp.

Розглянуто проблему духовного розвитку дітей у контексті нової соціокультурної реальності. Проаналізовано фактори та передумови формування духовних потреб дітей, зокрема, соціально-економічні чинники життя сучасних дітей у контексті забезпечення їх духовних інтересів, вплив ЗМІ та релігії на духовний розвиток підлітків, роль дитячих громадських організацій у духовному становленні дітей. Висвітлено особливості національного самоусвідомлення, а також специфіку та шляхи формування національної культури дітей.

Рассмотрена проблема духовного развития детей в контексте новой социокультурной реальности. Проанализированы факторы и предпосылки формирования духовных потребностей детей, в частности, социально-экономические факторы жизни современных детей в контексте обеспечения их духовных интересов, влияние СМИ и религии на духовное развитие подростков, роль детских общественных организаций в духовном становлении детей. Освещены особенности национального самоосознания, а также специфика и пути формирования национальной культуры детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч34(4УКР)01 + Ч313(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА675808 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бех І. Д. 
Система патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах модернізаційних суспільних змін : навч.-метод. посіб. / І. Д. Бех, К. О. Журба, В. А. Киричок, Г. А. Назаренко, К. І. Чорна; НАПН України, Ін-т пробл. виховання. - К. : Пед. думка, 2011. - 239 c. - укp.

Висвітлено тенденції, підходи, принципи, мету та завдання патріотичного виховання дітей і учнівської молоді за умов модернізації суспільних відносин. Розглянуто сутність і прояви патріотизму, а також форми та методи виховання цієї суспільно-моральної цінності у школярів відповідно до їх вікових особливостей. Обгрунтовано модель системи виховання патріотизму в позакласній діяльності ЗНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС52614 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Традиції та новації сучасної освіти в Україні : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 18 - 19 квіт. 2013 р., Сімферополь / ред.: Е. Е. Карпова, Т. В. Кравченко, К. О. Журба; Республік. ВНЗ "Крим. інж.-пед. ун-т", ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського", НАПН України, Ін-т пробл. виховання. - Сімф. : ДІАЙПІ, 2013. - 203 c. - укp. - рус.

Висвітлено особливості становлення науково-педагогічної освіти в Україні. Обгрунтовано необхідність підготовки майбутнього вчителя до впровадження інноваційних виховних систем у практику сучасної початкової школи. Викладено технологічні аспекти підготовки майбутніх педагогів до професійної саморегуляції. Визначено місце і роль інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні упродовж життя. Проаналізовано результати досліджень педагогічної позиції виховання дошкільних навчальних закладів. Розглянуто актуальні проблеми початкової школи. Увагу приділено проблемам автохтонності української сім'ї. Вивчено сучасні форми і методи виховання культури гідності старших підлітків у позаурочній діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в06 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Журба К. О. 
Виховання патріотизму молодших підлітків у взаємодії сім'ї і школи / К. О. Журба // Пед. вісн.. - 2011. - № 3. - С. 20-22. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено проблему формування у школярів патріотизму на сучасному етапі національно-духовного відродження України. Визначено завдання, які виконує українська родина в процесі глобальних, економічних, політичних та культурних змін, що відбуваються в державі. Зазначено, що зміст і структура виховання дають можливість визначити педагогічні умови, найбільш сприятливі для виховання патріотизму особистості молодшого підлітка. Виокремлено умови виховання патріотизму у молодших підлітків, серед яких суспільні, культурні, педагогічні та родинні. Охарактеризовано патріотичний песимістичний тип сім'ї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.51 + Ч491.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Журба К. О. 
Патріотичне виховання дітей у сучасних умовах / К. О. Журба // Пед. вісн.. - 2009. - № 4. - С. 14-17. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування у школярів патріотизму за взаємодії сім'ї і школи: любові до Батьківщини, формування іміджу України як європейської держави, дбайливого ставлення до рідної сім'ї, оточуючих людей, мови, традицій, культури. Проаналізовано теоретичні дослідження видатних діячів культури, науки і освіти щодо процесу становлення, розвитку та самоідентифікації особистості у контексті становлення і розбудови Української держави. Зосереджено увагу на поглядах К. Ушинського, І. Огієнка, С. Русової, Д. Донцова, А. Макаренка, В. Сухомлинського, В. Каюкова, Ю. Руденка, Л. Костенко, представників української діаспори. Наголошено на дисертаційному дослідженні І.Г. Хлистун "Національне виховання в родинах української еліти" (кінець ХІХ - початок ХХ ст.), в якому узагальнено родинний досвід і досить грунтовно розкрито основні напрями патріотичного виховання. Виокремлено позицію К.І. Чорної щодо певних проблем і протиріч патріотичного виховання підростаючого покоління на сучасному етапі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Журба К. О. 
Виховання духовності в сучасній родині / К. О. Журба // Педагогіка і психологія. - 1998. - № 4. - С. 60-67. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проанализированы основные ошибки воспитания в семье, которые провоцируют начало духовного кризиса у ребенка, а также социальные и педагогические противоречия, оказывающие большое влияние на формирование духовности у подростков. В зависимости от отношения семьи к духовным ценностям автор классифицирует основные типы современной украинской семьи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Журба К. 
Теоретичні основи патріотичного виховання дітей у взаємодії сім'ї і школи / К. Журба, О. Докукіна // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 124-127. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Висвітлено проблему виховання школярів як патріотів і громадян через взаємодію сім'ї та школи. Розкрито теоретичні основи патріотичного виховання (ПВ) дітей у сім'ї та школі. Виявлено основні закономірності ПВ, його тенденції. Проаналізовано найбільш відомі праці вітчизняних та зарубіжних учених ("Першу Конституцію України гетьмана Пилипа Орлика", праці К. Ушинського, І. Огієнка, С. Русової, В. Яніва, Г. Ващенка, В. Сухомлинського, А. Макаренка, Л. Костенко та ін.), у яких виокремлено різні аспекти ПВ. Зазначено, що ПВ школярів у теорії педагогічної науки і практики відображає складний і багатогранний процес становлення розвитку та самоідентифікації особистості у контексті становлення та розбудови Української держави. ПВ визначено як виховання, що спрямовано на формування у дітей любові до Батьківщини, прагнення її розбудовувати, формувати імідж України як європейської держави, дбайливо ставитися до рідної землі, оточуючих людей, мови, традицій, культури, нести відповідальність за долю України. Підсумовано, що ПВ дітей забезпечується єдністю дій усіх суб'єктів виховного процесу, що допоможе протистояти різноманітним деструктивним впливам, спрямованим на спотворене сприйняття національних цінностей, мови, культури, історії, самої Вітчизни тощо.

Рассмотрена проблема воспитания школьников как патриотов и граждан посредством взаимодействие семьи и школы. Раскрыты теоретические основы патриотического воспитания (ПВ) детей в семье и школе. Выявлены основные закономерности ПВ, его тенденции. Проанализированы наиболее известные работы отечественных и зарубежных ученых ("Первая Конституция Украины гетмана Пилипа Орлика", труды К. Ушинского, И. Огиенко, С. Русовой, В. Янива, Г. Ващенко, В. Сухомлинского, А. Макаренко, Л. Костенко и др.), в которых выделены различные аспекты ПВ. Указано, что ПВ школьников в теории педагогической науки и практики отражает сложный и многогранный процесс становления развития и самоидентификации личности в контексте становления и развития Украинского государства. ПВопределено как воспитание, направленное на формирование у детей любви к Родине, стремление ее развивать, формировать имидж Украины как европейского государства, бережно относиться к родной земле, окружающим людям, языку, традициям, культуре, нести ответственность за судьбу Украины. Подытожено, что ПВ детей обеспечивается единством действий всех субъектов воспитательного процесса, который поможет противостоять разнообразным деструктивным воздействиям, направленным на искаженное восприятие национальных ценностей, языка, культуры, истории, самой Отчизны и т.д.

In the article the theoretical bases of patriotic education in family and school open up, the most know works of home and foreign scientists are analyzed. Are determined basic to conformity to the law and tendency.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Журба К. О. 
Зарубіжний досвід виховання культури гідності молодших підлітків в сім'ї / К. О. Журба, І. І. Ананьєва // Пед. вісн.. - 2012. - № 3. - С. 12-13. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто почуття гідності як важливу моральну якість, за якої людина чинить так, як належить її сутності та призначенню, як повинна чинити саме людина. Зазначено, що основними чинниками, які забезпечують виховання культури гідності молодших підлітків у сім'ї є повага до особистості дитини, її розуміння та прийняття, підтримка та педагогічна допомога, індивідуальність і неповторність виховних умов кожної сім'ї. Проаналізовано наукові дослідження зарубіжних учених Р. Дайлі, С. Леві, Ш. Куперфіш, Р. Гайя, М. Галвінхіла щодо виховання культури гідності підлітків у сім’ї. Виявлено, що у роботах західних науковців культура гідності розкривається переважно через самоповагу, самооцінку та самоставлення. Констатовано, що актуальність окресленої проблеми, недостатнє вивчення передового зарубіжного досвіду та нагальна потреба створення відповідних умов для виховання у молодших школярів культури гідності у сучасній сім'ї, обумовлюють пошук адекватних часових виховних методик і технологій, розробки відповідного змісту та використання доцільних форм і методів у вихованні культури гідності підростаючого покоління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352.18

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Журба К. О. 
Виховання культури гідності в дітей у вітчизняній і зарубіжній науці / К. О. Журба, Е. Р. Заредінова // Наука і освіта. - 2013. - № 3. - С. 63-67. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Здійснено розбір категорії «культура гідності». Розглянуто основні підходи до виховання культури гідності в школярів. Охарактеризовано повагу до особистості дитини, педагогічну допомогу та індивідуальність виховних умов кожної сім'ї як основні чинники, що забезпечують виховання культури гідності у дітей. Зазначено, що в роботах західних науковців культура гідності розкривається через самоповагу, самооцінку та самоставлення. Зафіксовано негативний вплив насилля у сім'ї на культуру гідності молодших школярів. Зауважено про роль розробки і використання доцільних форм і методів у вихованні культури гідності підростаючого покоління.

Осуществлен разбор категории «культура достоинства». Рассмотрены основные подходы к воспитанию культуры достоинства у школьников. Охарактеризованы уважение к личности ребенка, педагогическая помощь и индивидуальность воспитательных условий каждой семьи как основные факторы, обеспечивающие воспитание культуры достоинства у детей. Отмечено, что в работах западных ученых культура достоинства раскрывается через самоуважение, самооценку и самоотношение. Зафиксировано негативное влияние насилия в семье на культуру достоинства младших школьников. Отмечено, что роль разработки и использования целесообразных форм и методов в воспитании культуры достоинства подрастающего поколения.

Performed analysis category «culture dignity». The basic approaches to foster a culture of dignity among schoolchildren. Characterized by respect for the individual child, educational assistance and educational conditions of each individual family as the main factors responsible for developing a culture of dignity in children. Expressed in the works of Western culture dignity scientists revealed through self-esteem, self-esteem and the self. Recorded negative impact of domestic violence on the culture of the dignity of younger students. Noted that the role of development and use of appropriate forms and methods in nurturing a culture of dignity of the younger generation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Виховання моральної самосвідомості зростаючої особистості в позакласній діяльності загальноосвітніх навчальних закладів : монографія / І. Д. Бех, К. І. Чорна, К. О. Журба, В. А. Киричок, І. М. Шкільна, С. В. Коновець; НАПН України, Ін-т проблем виховання. - Харків : Друк. Мадрид, 2016. - 175 c. - Бібліогр.: с. 167-175 - укp.

Розкрито концептуальні засади виховання моральної самосвідомості (МСС) зростаючої особистості. Розглянуто психологічні механізми сходження особистості до моральних цінностей. Досліджено погляди В. О. Сухомлинського щодо виховання МСС особистості. Розкрито особливості виховання МСС у процесі вибору смисложиттєвих цінностей молодшими підлітками. Наведено результати дослідження лабораторії громадянського та морального виховання Інституту проблем виховання НАПН України з виховання МСС учнів загальноосвітніх шкіл. Розглянуто особливості прояву МСС старшокласників засобами мистецтва. Представлено методику формування МСС у молодших школярів, молодших і старших підлітків - учнів ЗНЗ, старшокласників, у тому числі засобами мистецтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА805670 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Журба К. О. 
Теоретико-методичні засади виховання смисложиттєвих цінностей у школярів основної і старшої школи : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.07 / К. О. Журба; НАПН України, Ін-т проблем виховання. - Київ, 2019. - 40 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально досліджено проблеми виховання смисложиттєвих цінностей у школярів основної та старшої школи. Визначено основні методологічні підходи (системний, синергетичний, аксіологічний, гуманістичний, особистісного орієнтований, компетентнісний) і принципи виховання, проаналізовано стан розробленості проблеми у філософії, психології, педагогіці. Встановлено, що найбільш значущими смисложитгєвими цінностями для школярів основної та старшої школи є: свобода, любов, справедливість, гідність. Шляхом теоретичного аналізу уточнено сутність понять "смисл життя особистості", "смисложиттєві цінності", "смисложиттєва цінність як предмет виховання". Визначено психологічні механізми, функції, структурні компоненти (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільної спонуки, поведінково-праксичний), критерії (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільної спонуки, діяльнісно-поведінковий) та показники, схарактеризовано рівні вихованості смисложиттєвих цінностей у школярів основної і старшої школи (активний, конструктивний, пасивний, залежний). Обгрунтовано та здійснено експериментальну перевірку, доведено ефективність структурно-функціональної моделі і педагогічних умов виховання смисложиттєвих цінностей у школярів основної та старшої школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА438789 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Освіта в умовах реформування: теорія і практика : [колект. монографія] / О. В. Дейнега, І. О. Дейнега, Р. Л. Сойчук, М. А. Яремович, Ю. О. Глінчук, В. Ю. Акімов, К. О. Журба, Н. Б. Грицай, Т. В. Яковишина, С. В. Лісова, О. М. Третяк, О. В. Боровець, О. М. Синьчук; ред.: Р. Л. Сойчук; Рівненський державний гуманітарний університет. - Рівне : О. Зень, 2023. - 354 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Представлено теоретичні та практичні аспекти дискурсу реформування освітньої системи України. Означену поліаспектність спроектовано на коло наукових проблем, пов'язаних із трансформаціями в управлінні вищою освітою за умови глобалізації економіки, вихованням дітей і молоді в цифровому світі, формуванням національної та громадянської солідарності як особливих складників професійної підготовки майбутніх учителів, специфікою організації освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти з плекання професійної ідентичності майбутнього вчителя, зокрема безпековим складником розвитку соціальної відповідальності майбутніх учителів і створення інформаційно безпечного й інклюзивного освітньо-виховного середовища закладу освіти, застосуванням інноваційних педагогічних технологій в освітньому процесі, набуттям професійної компетентності майбутніх педагогів і розвитком обдарованості, різновекторністю такої в закладах вищої освіти за умови європейського простору освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА866981 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського