Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Матійків І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Матійків І. М. 
Психологічні умови формування професійної компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів сфери обслуговування : автореф. дис... канд. психол. наук / І. М. Матійків; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2008. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування професійної компетентності учнів сфери осблуговування за умов професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ). Обгрунтовано психолого-педагогічні особливості професійного становлення майбутніх фахівців даної сфери. Розкрито суть понять "професійна компетентність", "ключові компетенції". Уточнено структуру професійної компетентності фахівця сфери обслуговування. Виявлено об'єктивні та суб'єктивні чинники її формування в учнів ПТНЗ. Розроблено психологічні критерії сформованості дослідженої компетентності та визначено їх рівні, а саме: низький, середній і високий. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови формування професійної компетентності учнів ПТНЗ сфери обслуговування, а саме: орієнтацію учнів на розвиток спеціально-професійних і визначальних компетенцій відповідно до логіки реалізації компетентнісного підходу за умов професійної підготовки; психологічний супровід усіх етапів професійного становлення майбутніх фахівців; наскрізну психологізацію навчально-виховного процесу. З метою впровадження зазначеного підходу в професійну підготовку фахівців сфери обслуговування й експериментальної перевірки психологічних умов формування професійної компетентності розроблено й апробовано методику формування соціально-психологічних компетенцій учнів ПТНЗ дослідженої сфери. На підставі результатів формувального експерименту виявлено покращання якості підготовки учнів ПТНЗ сфери обслуговування, доведено вірогідність гіпотези дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.1-353 + Ю952.2 + Ч461.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА355927 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сікорський П. І. 
Професійно спрямоване вивчення природничо-математичних дисциплін у ПТНЗ : монографія / П. І. Сікорський, І. Є. Курляк, В. Є. Робак, А. В. Литвин, Л. Ф. Ємчик, І. М. Матійків, Л. І. Джулай; Львів. наук.-практ. центр проф.-техн. освіти АПН України. - Л., 2009. - 182 c. - укp.

Висвітлено теоретичні та практичні аспекти реалізації дидактики професійно спрямованого вивчення загальноосвітніх предметів (ПСВЗОП) у контексті підвищення мотивації учнів у процесі професійної підготовки (ППП). Розкрито організаційно-педагогічні засади ПСВЗОП для підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників. Описано моделі структурної взаємодії загальноосвітньої та професійної шкіл, різні технології навчання та обгрунтовано доцільність їх застосування в ППП, проаналізовано особливості загальноосвітньої підготовки в професійно-технічних навчальних закладах.

Освещены теоретические и практические аспекты реализации дидактики профессионально направленного изучения общеобразовательных предметов (ПНИООП) в контексте повышения мотивации учеников в процессе профессиональной подготовки (ППП). Раскрыты организационно-педагогические основы ПНИООП для повышения качества подготовки квалифицированных рабочих. Описаны модели структурного взаимодействия общеобразовательной и профессиональной школ, разные технологии обучения и обоснована целесообразность их применения в ППП, проанализированы особенности общеобразовательной подготовки в профессионально-технических учебных заведениях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)21-38,021

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА722158 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Матійків І. 
Формування мотивації досягнення і відповідальності за професійне становлення: структура та результати апробації тренінгу / І. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 3. - С. 126-137. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто структуру авторського тренінгу "Формування мотивації досягнення і відповідальності за професійне становлення". Представлено результати експериментального дослідження ефективності запропонованої методики, що свідчить про її дієвість та можливості застосування у роботі практичних психологів ПТНЗ.

Рассмотрена структура авторского тренинга "Формирование мотивации достижения и ответственности за профессиональное становление". Представлены результаты экспериментального исследования эффективности предлагаемой методики, которые свидетельствуют о ее действенности и возможности применения в работе практических психологов ПТУЗ.

The structure of the author's training "Formation of motivation of achievement and responsibility for professional becoming" is considered. The results of experimental research of the suggested methods that prove their effectiveness and possibility ofapplication in work of practical psychologists of vocational schools are presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.244 + Ч464(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Матійків І. 
"Все починається з самомотивації": структура та результати апробації тренінгу / І. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 1/2. - С. 137-148. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто структуру авторського тренінгу та результати експериментального дослідження ефективності пропонованої методики, які підтверджують її дієвість і можливість використання в роботі практичних психологів ПТНЗ та свідчать про наявність позитивної динаміки показників мотивації досягнень, впевненості у собі, підвищення рівня суб'єктивного контролю внаслідок впливу мотиваційного тренінгу. Проаналізовано структуру мотиваційного тренінгу, яка містить такі компоненти: мотиваційно-організаційний, розвиток почуттєво-особистісної сфери, пізнавально-творчий, рефлексивний, домашнє завдання. На основі одержаних статистично значущих даних підтверджено, що компоненти самомотивації піддаються формувальному впливу. Відзначено, що успіх тренінгу залежить від особистості ведучого групи, його знань, практичного досвіду, готовності учасників навчатися і застосовувати одержані знання та навички на практиці.

Рассмотрены структура авторского тренинга и результаты экспериментального исследования эффективности предлагаемой методики, которые подтверждают ее действенность и возможность использования в работе практических психологов ПТУЗ и свидетельствуют о наличии положительной динамики показателей мотивации достижений, уверенности в себе, повышения уровня субъективного контроля в результате воздействия мотивационного тренинга. Проанализирована структура мотивационного тренинга, которая содержит следующие компоненты: мотивационно-организационный, развитие чувственно-личностной сферы, познавательно-творческий, рефлексивный, домашнее задание. На основе полученных статистически значимых данных подтверждено, что компоненты самомотивации подвергаются формирующему влиянию. Отмечено, что успех тренинга зависит от личности ведущего группы, его знаний, практического опыта, степени готовности участников учиться и применять полученные знания и навыки на практике.

The article deals with the structure and content of an author's training. The author presents the results of the experimental research of efficiency of the suggested method that testify its effectiveness and the possibility of its application in practical psychologists' work at vocational schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.223.4

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Робак В. 
Мотиваційні аспекти вибору учнями моделі паралельного навчання у двох навчальних закладах / В. Робак, І. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 4. - С. 132-144. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведено результати експериментального психолого-педагогічного дослідження, присвяченого вивченню мотивів вибору професії, причин вибору моделі паралельного навчання у двох навчальних закладах. Запропоновано шляхи полегшення навчання учнів, вибравши модель паралельного навчання у двох навчальних закладах. Досліджено головні мотиви вибору професії учнем / студентом і рівень задоволення нею. Вміщено таблиці відповідей, в яких висвітлено результати анкетування на запитання щодо вирішальних чинників, які вплинули на вибір майбутньої професії.

Приведены результаты экспериментального психолого-педагогического исследования, посвященного изучению мотивов выбора профессии, причин выбора модели параллельного обучения в двух учебных заведениях. Предложены пути облегчения обучения учеников, выбравших модель параллельного обучения в двух учебных заведениях. Исследованы главные мотивы выбора профессии учеником / студентом и уровень удовлетворенности ею. Поданы таблицы ответов, в которых освещены результаты анкетирования на вопрос о решающих факторах, повлиявших на выбор будущей профессии.

The results of experimental psychological and pedagogical study on the motives of choice of profession, the reasons for choosing the model of parallel studies in two schools, the difficulties faced by students in such training. The ways to facilitate learning of students choosing the model of parallel studies in two schools. We investigate the main reasons for the choice of profession pupil / student and level of satisfaction with it. Abstract contains 14 tables of responses to the survey results which highlighted the question of the decisive factors that influenced the choice of future occupation, like the respondents to choose their profession and how well they represent their activities in the future that motivates them to study in two schools, the difficulties they face t . e.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ч481.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Матійків І. М. 
Мотивація учнів професійно-технічних навчальних закладів до вивчення математики: результати експерименту / І. М. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 121-130. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Висвітлено результати теоретичного аналізу та проведеного емпірико-експериментального дослідження, спрямованих на виявлення психологічних чинників та умов формування мотивації до вивчення математики учнів ПТНЗ. Формування мотивації до вивчення математики розглянуто з точки зору співвідношення зовнішніх умов і внутрішніх особистостей, які сформувалися в результаті попереднього досвіду особистості. Виявлено зовнішні чинники мотивації до вивчення математичних дисциплін.

Освещены результаты теоретического анализа и проведенного исследования, направленного на выявление психологических факторов и условий формирования мотивации к изучению математики учащимися ПТУ. Формирование мотивации к изучению математики рассмотрено с точки зрения соотношения внешних и внутренних условий личности, которые сформировались в результате предыдущего ее опыта. Выявлены внешние факторы мотивации к изучению математических дисциплин.

With the help of psychological and educational literature on the problems of motivation, training and education of the individual highlights the results of theoretical analysis and empirical conducted a pilot study aimed at identifying the psychosocial factors and conditions for the formation of motivation to study mathematics students of Vocations Education. Formation of motivation to study mathematics from the standpoint of the ratio of external and internal conditions of individuals, which are theresult of previous experience of the individual. Identified external factors of motivation for the study of mathematical disciplines. In order to identify the determinants of internal motivation to study mathematics konstatuvalny conducted an experiment involving 120 students of the Lviv Lyceum of computer technologies and Zolochiv professional lyceum, which was in a psychological survey of students with different vocational educational achievement in mathematics. The results of the experiment are konstatuvalnogo psychological conditions of motivation to study mathematics students of Vocations Education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + В1 р22-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Матійків І. 
Психологічні фактори впливу на формування професійної компетентності фахівців сфери обслуговування: результати експерименту / І. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 4. - С. 209-216. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

У контексті введення в професійну освіту нових освітніх конструктів - компетентностей/компетенцій і ключових компетенцій - висвітлено результати проведеного пошукового експерименту, спрямованого на виявлення чинників впливу на формування і розвиток професійної компетентності фахівця сфери обслуговування (на прикладі професії перукаря). Описано основні характеристики професійної компетентності: когнітивну, мотиваційно-ціннісну, поведінково-діяльнісну, рефлексивну. Наведено програму і методики дослідження психологічних компонентів професійної компетентності фахівців сфери обслуговування та графічно представлено відмінності між групами найбільш і найменш компетентних фахівців за показниками адаптованих психодіагностичних методик. Визначено напрям здійснення формувальних заходів для розвитку професійної компетентності під час навчання у професійно-технічному навчальному закладі.

В контексте введения в профессиональное образование новых образовательных конструктов - компетентностей/компетенций и ключевых компетенций - отражены результаты проведенного поискового эксперимента, направленного на выявление факторов влияния на формирование и развитие профессиональной компетентности специалиста сферы обслуживания (на примере профессии парикмахера). Описаны основные характеристики профессиональной компетентности: когнитивная, мотивационно-ценностная, поведенчески-деятельностная, рефлексивная. Изложены программа и методики исследования психологических компонентов профессиональной компетентности специалистов сферы обслуживания. Определено направление осуществления формирующих мероприятий для развития профессиональной компетентности во время обучения в профессионально-техническом учебном заведении.

The results of a searching experiment aimed to determine the factors influence on the formation of service specialists' professional competence are presented on the example of a haircutter profession.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.1-723

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Матійків І. 
Психологічні чинники формування емоційної компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів: результати експериментального дослідження / І. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 2. - С. 113-125. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Актуалізовано проблему підвищення рівня емоційної компетентності (ЕК) майбутніх фахівців професій типу "людина - людина", яка є однією з найважливіших для їх професійного становлення. Висвітлено результати констатувального експерименту, спрямованого на виявлення особливостей розвитку ЕК учнів ПТНЗ сфери обслуговування, а також психологічних (внутрішніх) чинників, що найбільше впливають на її формування. У табличному вигляді наведено методики дослідження та показники емоційних якостей учнів ПТНЗ. Графічно зображено відмінності між групами учнів із високими та низькими показниками ЕК. Визначено внутрішні психологічні чинники ЕК: емоційні властивості, ціннісно-творче ставлення до життя, позитивне мислення (позитивне ставлення до себе, до інших людей, до світу), комунікативний потенціал, мотивація досягнень у поєднанні з прагненням до пізнання. Наголошено, що розвиток цих якостей у ході професійної підготовки майбутніх фахівців сприятиме підвищенню їх ЕК.

Актуализирована проблема повышения уровня эмоциональной компетентности (ЭК) будущих специалистов профессий типа "человек - человек", которая является одной из важнейших для их профессионального становления. Отражены результаты констатирующего эксперимента, направленного на выявление особенностей развития ЭК учащихся ПТУЗ сферы обслуживания, а также психологических (внутренних) факторов, влияющих на ее формирование. В табличном виде приведены методики исследования и показатели эмоциональных качеств учащихся ПТУЗ. Графически изображены отличия между группами учащихся с высокими и низкими показателями ЭК. Определены внутренние факторы ЭК: эмоциональные свойства, ценностно-творческое отношение к жизни, позитивное мышление (позитивное отношение к себе, к другим людям, к миру), коммуникативный потенциал, мотивация достижений в сочетании со стремлением к познанию. Отмечено, что развитие этих качеств в ходе профессиональной подготовки будущих специалистов будет способствовать повышению их ЭК.

The article considers the experimental research results of the psychological factors of emotional competence formation of pupils at vocational schools of a services sphere in the process of their professional training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.43 + Ю935.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Матійків І. 
Соціально-психологічний тренінг як засіб формування емоційної компетентності майбутнього фахівця сфери обслуговування / І. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 6. - С. 139-145. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Актуалізовано проблему розробки психолого-педагогічних технологій, зокрема соціально-педагогічного тренінгу, які сприяли б формуваннюемоційної компетентності майбутніх фахівців сфери обслуговування. Висвітлено концептуальні основи та структуру авторського тренінгу емоційної компетентності. Відзначено такі особливості методики проведення емоційного тренінгу: використання елементів танцювально-психологічного тренінгу для роботи з тілесно-руховою сферою, особистість ведучого, рівень підготовки учасників, умови проведення тренінгу та його матеріально-технічне забезпечення.

Актуализирована проблема разработки психолого-педагогических технологий, в частности социально-педагогического тренинга, которые способствовали бы формированию эмоциональной компетентности будущих специалистов сферы обслуживания. Представлены структура и концептуальные основы авторского тренинга. Отмечены следующие особенности методики проведения эмоционального тренинга: использование элементов танцевально-психологического тренинга для работы с телесно-двигательной сферой, личность ведущего, уровень подготовки участников, условия проведения тренинга и его материально-техническое обеспечение.

The article considers theoretical principles and the structure of author’s training on the emotional competence formation for students of service sphere vocational schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.1-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Матійків І. 
Психологічні чинники мотивації учнів професійно-технічних навчальних закладів до вивчення математики / І. Матійків // Молодь і ринок. - 2009. - № 9. - С. 70-74. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

У ході експерименту обгрунтовано дослідження, спрямоване на виявлення психологічних чинників мотивації учнів ПТНЗ до вивчення математики. Виокремлено такі внутрішні психологічні чинники мотивації до вивчення математики у процесі професійної підготовки учнів ПТНЗ: математичні здібності, впевненість у власних можливостях опанувати математичні компетенції, що сприятиме підвищенню мотивації до вивчення математики.

В ходе експеримента обосновано исследование, направленное на выявление психологических факторов мотивации учеников ПТУЗ к изучению математики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + В1 р22-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Матійків І. 
"Управління емоціями у конфлікті": структура та результати апробації тренінгу / І. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 1. - С. 157-168. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Відзначено зростання кількості конфліктів у суспільстві та необхідність їх всебічного вивчення з метою нівелювання негативних наслідків. Зауважено, що для представників професій типу «людина - людина» вміння зберігати рівновагу у конфліктних ситуаціях є професійно необхідною якістю. Аргументовано роль психолого-педагогічних технологій у вдосконаленні умінь педагогічних працівників та майбутніх фахівців професій типу «людина - людина» до ефективної комунікації. Виокремлено соціально-психологічний тренінг як основу психолого-педагогічної технології та поширену форму психологічної практики. Розроблено авторський тренінг «Управління емоціями у конфлікті» та висвітлено практичну перевірку його ефективності. Наведено скорочений варіант змісту та результати апробації тренінгу на основі таких показників ефективності як зміни психодіагностичних показників методик у контрольній і експериментальній групах.

Отмечены рост количества конфликтов в обществе и необходимость их всестороннего изучения с целью нивелирования негативных последствий. Отмечено, что для представителей профессий типа «человек - человек» умение сохранять равновесие в конфликтных ситуациях является профессионально необходимым качеством. Аргументирована роль психолого-педагогических технологий в совершенствовании умений педагогов и будущих специалистов профессий типа «человек - человек» в эффективной коммуникации. Выделен социально-психологический тренинг как основа психолого-педагогической технологии и распространенная форму психологической практики. Разработан авторский тренинг «Управление эмоциями в конфликте» и освещена практическая проверка его эффективности. Приведены сокращенный вариант содержания и результаты апробации тренинга на основе таких показателей эффективности как изменение психодиагностических показателей методик в контрольной и экспериментальной группах.

Marked increase in the number of conflicts in society and the need for a comprehensive study for the purpose of leveling the negative consequences. Observed that for members of professions such as «man-man» ability to maintain balance in conflict situations is professionally necessary quality. Convincingly the role of psychological and pedagogical technologies in improving skills of teachers and future specialists’ professions such as «man-man» in effective communication. Allocated social-psychological training as the basis of psycho-pedagogical technology and common form of psychological practice. Developed author's training «Emotions management in conflict» and highlight the practical test of its effectiveness. Abridged version of the content and results of testing of the training on the basis of performance indicators such as changes in indicators of psychodiagnostic techniques in the control and experimental groups.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю951.088-953.6 + Ю935.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Матійків І. 
Емоційна компетентність як психологічний об'єкт виховання особистості майбутнього фахівця професій типу "людина - людина" / І. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 2. - С. 144-153. - Бібліогр.: 4 назви. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ю935.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Матійків І. М. 
Професійна майстерність психолога : навч.-метод. посіб. / І. М. Матійків, З. Я. Ковальчук; Львів. держ. ун-т внутр. справ. - Львів : ЛДУВС, 2016. - 339 c. - Бібліогр.: с. 309-311 - укp.

Наведено матеріал, спрямований на вдосконалення професійної майстерності майбутніх психологів. Запропоновано цикл занять, послідовна реалізація яких сприяє не тільки вдосконаленню загальнопрофесійних знань, умінь, навичок, а й особистісних якостей, які забезпечують ефективність виконання професійної діяльності. Увагу приділено розвитку аутентичної, асертивної, емоційно-компетентної, творчої та духовної особистості. Висвітлено проблеми усвідомленості життя, сприйняття та визнання реальності, асертивності та конгруентності психолога. Розглянуто питання невербальної комунікації, мистецтва емоційної саморегуляції та комунікативної компетентності психолога, позитивної взаємодії за складних комунікативних ситуацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА808374 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Матійків І. 
Розвиток емоційних умінь майбутніх фахівців сфери обслуговування: психологічний аспект / І. Матійків // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2014. - № 2. - С. 141-150. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Зроблено короткий огляд існуючих уявлень про емоційні уміння як базову складову емоційного інтелекту / компетентності. Змістовою характеристикою емоційного інтелекту є сукупність здібностей і вмінь розуміти й управляти власними емоціями й інших людей. Для опанування емоційними вміннями необхідним є формування психологічної готовності до управління емоціями. Зауважено, що більшість труднощів в управлінні емоціями зумовлено недостатньою готовністю до усвідомленого емоційного реагування і здатністю діяти адекватно до ситуації. Зміст емоційних умінь розкрито через застосування понять “готовність” і “здатність”. Акцентовано увагу на важливості такого елементу психологічної готовності як мотиваційна спрямованість, надання особистісного змісту виконуваній дії. Виокремлено загальну (завчасну, тривалу) і ситуаційну (тимчасову) готовність. На основі теоретичного аналізу досліджуваної проблеми запропоновано визначення поняття “психологічна готовність до усвідомленого емоційного реагування”, яке розглянуто як наявність у фахівця взаємопов’язаних і взаємозумовлених емоційного досвіду, ціннісних настанов, особистісних якостей, знань із галузі психології, базових навичок і вмінь, які знаходять вияв в ухваленні емоційно розумних рішень, здійсненні доцільних дій адекватно до професійної ситуації. Розглянуто структуру психологічної готовності особистості до усвідомленого емоційного реагування. Розроблено орієнтовний перелік емоційних умінь для фахівців сфери обслуговування.

Сделан краткий обзор существующих представлений об эмоциональных умениях как базовой составляющей эмоционального интеллекта / компетентности. Содержательной характеристикой эмоционального интеллекта названо совокупность способностей и умений понимать и управлять собственными эмоциями и других людей. Для освоения эмоциональных умений необходимо формирование психологической готовности к управлению эмоциями. Замечено, что большинство проблем в управлении эмоциями обусловлено недостаточной готовностью к осознанному эмоциональному реагированию и способностью действовать адекватно ситуации. Содержание эмоциональных умений раскрыто через применение понятий "готовность" и "способность". Акцентировано внимание на важности такого элемента психологической готовности как мотивационная направленность, предоставление личного содержания выполняемой действия. Выделены общая (заблаговременная, длительная) и ситуационная (временная) готовность. На основе теоретического анализа исследуемой проблемы предложено определение понятия "психологическая готовность к осознанному эмоциональному реагированию", которое рассмотрено как наличие у специалиста взаимосвязанных и взаимообусловленных эмоционального опыта, ценностных установок, личностных качеств, знаний из области психологии, базовых навыков и умений, которые находят проявление в принятии эмоционально разумных решений, осуществлении целесообразных действий адекватно профессиональной ситуации. Рассмотрена структура психологической готовности личности к осознанному эмоциональному реагированию. Разработан ориентировочный перечень эмоциональных умений для специалистов сферы обслуживания.

The article summarizes the results of the theoretical study of emotional skills of service sector specialists; the structure of psychological readiness for conscious emotional response is considered; the ways of forming emotional skills of vocational schools students are suggested. Formation of future professionals’ readiness for the conscious management of emotional reactions, the development of emotional skills is carried out in the course of psychological training at vocational schools, in accordance with the nature and conditions of professional activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського