Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (27)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Павлик Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 30
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Павлик Н. П. 
Виховна діяльність у притулку для неповнолітніх : монографія / Н. П. Павлик. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2008. - 227 c. - Бібліогр.: 292 назв. - укp.

Розкрито теоретичні засади проблеми організації процесу виховання у притулку для неповнолітніх, причини виникнення та поширення дитячої безпритульності. Визначено роль та місце притулків серед закладів державного виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Розглянуто питання створення та апробації моделі виховного процесу у притулку, проаналізовано ефективність впровадження моделі психолого-педагогічних умов організації процесу виховання.

Раскрыты теоретические основы проблемы организации процесса воспитания в приюте для несовершеннолетних, причины возникновения и распространения детской беспризорности. Определены роль и место приютов среди заведений государственного воспитания детей-сирот и детей, лишенных родительской заботы. Рассмотрены вопросы создания и апробации модели воспитательного процесса в приюте, проанализирована эффективность внедрения модели психолого-педагогических условий организации процесса воспитания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.342 + С5*644.123

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА698248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бабенко І. Г. 
Соціально-психологічна реабілітація бездогляних дітей : Метод. посіб. / І. Г. Бабенко, В. М. Мишківська, Н. П. Павлик; Міжнар. орг. з міграції в Україні, Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка, Житомир. райдержадмін. - Житомир, 2006. - 200 c. - Бібліогр.: с. 184-199. - укp.

Розглянуто особливості психолого-педагогічної роботи з бездоглядними дітьми в Україні. Висвітлено історичний досвід соціального захисту дітей-сиріт в державі. Окреслено різні аспекти явища соціального сирітства, визначено причини його виникнення та напрямки подолання. Проведено аналіз вживання категорій "соціальне сирітство", "соціальна компетентність" у вітчизняній науковій літературі. Наведено методичні матеріали щодо формування соціальної компетентності бездоглядних дітей.

Рассмотрены особенности психолого-педагогической работы с беспризорными детьми в Украине. Освещен исторический опыт социальной защиты детей-сирот в стране. Очерчены разные аспекты явления социального сиротства, определены причины его возникновения и направления преодоления. Проведен анализ употребления категорий "социальное сиротство", "социальная компетентность" в отечественной научной литературе. Приведены методические материалы по формированию социальной компетентности беспризорных детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*422.71*361.2я7 + С40(4УКР)я7 + Ч312р + Ч421.342р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА675752 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Павлик Н. В. 
Типологія дискурсивних одиниць в українському епістолярному мовленні : моногр. / Н. В. Павлик; Берд. держ. пед. ун-т. Ін-т філол. - Донецьк : Юго-Восток, 2007. - 177 c. - Бібліогр.: с. 148-176. - укp.

Висвітлено питання типології дискурсивних одиниць українського епістолярного мовлення. Розкрито суть поняття дискурсивної одиниці в аспекті аналізу дискурсу, встановлено жанрологію епістолярних текстів, з'ясовано статус епістолярного мовлення у системі функціональних стилів. Здійснено комунікативно-прагматичну та функціонально-стильову характеристику дискурсивних одиниць українського листування. Розглянуто специфічні та загальнотекстові дискурсивні одиниці епістолярію як писемну форму мовлення.

Освещены вопросы типологии дискурсивных единиц украинской эпистолярной речи. Раскрыта сущность понятия дискурсивной единицы в аспекте анализа дискурса, установлена жанрология эпистолярных текстов, согласован статус эпистолярной речи в системе функциональных стилей. Осуществлена коммуникативно-прагматическая и функционально-стилевая характеристика дискурсивных единиц украинской переписки. Рассмотрены специфические общетекстовые дискурсивные единицы эпистолярия как письменная форма речи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-70

Шифр НБУВ: ВА688814 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Павлик Н. М. 
Передумови реформування промислових підприємств України / Н. М. Павлик // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2007. - № 594. - С. 136-140. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто теоретико-практичну трактовку реформування та реструктуризації підприємств народногосподарського комплексу України, а також передумови реформування промислових підприємств. Виявлено напрямки реструктуризації промислових підприємств, а також основні завдання у цьому процесі.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-183

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Павлик Н. П. 
Психолого-педагогічні умови організації процесу виховання у притулку для неповнолітніх : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н. П. Павлик; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2007. - 21 c. - укp.

Проаналізовано процес організації виховної роботи з безпритульними дітьми. Здійснено наукове уточнення понять "соціальне сирітство", "дитяча безпритульність", "вихованець притулку для неповнолітніх", "психолого-педагогічні умови виховання у притулку для неповнолітніх". Розглянуто систему державного влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених піклування батьків. Визначено роль і місце притулків для неповнолітніх у системі відповідних закладів. З'ясовано відмінності у розвитку вихованців притулків, дитячих будинків і шкіл-інтернатів. Визначено основні складові соціальної компетентності особистості вихованця притулку. Виявлено психолого-педагогічні умови підвищення ефективності виховного процесу у притулку для неповнолітніх, а саме: максимальна психологізація виховного середовища; виховання шляхом активного соціального навчання; реалізація задач з урахуванням індивідуальних форм діяльності; оптимістичний погляд на можливості реінтеграції безпритульних дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.342 + Ю984.010.2-993

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348559 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Павлик Н. В. 
Типологія дискурсивних одиниць в українському епістолярному мовленні : Автореф. дис... канд. філол. наук : 10.02.01 / Н. В. Павлик; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2005. - 20 c. - укp.

Розкрито суть поняття дискурсивної одиниці в аспекті аналізу дискурсу. Установлено жанрологію епістолярних текстів, з'ясовано статус епістолярного мовлення в системі функціональних стилів. Здійснено комунікативно-прагматичну та функціонально-стильову характеристику дискурсивних одиниць українського листування. Визначено специфічні і загальнотекстові дискурсивні одиниці епістолярію як писемної форми мовлення, зокрема: директивні конструкції, наративні моделі, питальні та окличні речення, засоби вираження емоційного стану, маркери соціального статусу, засоби ініціалізації та завершення епістолярного тексту, стандартизовані формули звертання, привітання, усталені форми побажання, поздоровлення, віншування, вибачення, вдячності, запрошення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-7 + Ш401.449.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337814 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Павлик Н. В. 
Ціннісна детермінація морального становлення особистості в юнацькому віці : Автореф. дис... канд. психол. наук / Н. В. Павлик; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2006. - 24 c. - укp.

Досліджено закономірності ціннісної детермінації морального становлення особистості в юнацькому віці. З використанням ціннісно-особистісного підходу розглянуто особистість як систему, вищим детермінуючим рівнем якої є ієрархічна підсистема цінностей, що обумовлює ціннісну спрямованість розвитку моральної сфери особистості та зміст моральної поведінки юнацтва. Визначено ціннісні детермінанти, показники розвитку моральної сфери та критерії норми морального становлення у зазначеному віці. Розроблено й апробовано психодіагностичний інструментарій, застосування якого дозволяє визначити ціннісні детермінанти (структуру та зміст ціннісної системи), особливості моральної сфери особистості. З'ясовано, що психологічний механізм ціннісної детермінації морального становлення має три компоненти, а саме: мотиваційний, змістовий і операціональний, ціннісні детермінанти визначають розвиток моральної сфери, особистісних рис і утворюють підгрунтя психологічної готовності людини до моральної поведінки. Зазначено, що моральне становлення є результатом успішного функціонування ціннісної системи особистості. Ціннісна детермінація морального становлення у юнацькому віці має позитивні та негативні форми прояву. Запропоновано програму та методику ціннісно-морального консультування, корекції та тренінгу як форми психологічної допомоги молоді з метою профілактики девіацій у моральному становленні особистості. Обгрунтовано методичні рекомендації для практичних психологів і соціальних працівників навчальних закладів освіти, які базуються на теоретико-практичних положеннях дослідження ціннісної детермінації даного становлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ю952.2 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА347517 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Звєрєва І. Д. 
Запобігання торгівлі людьми в системі професійно-технічної освіти : навч.-метод. посіб. / І. Д. Звєрєва, Р. М. Зеленський, Н. С. Калашник, Л. М. Калашнікова, Л. Г. Ковальчук, В. В. Кулешова, К. Б. Левченко, Н. П. Павлик, І. М. Петрюк, Н. Г. Рудюк; ред.: Л. Г. Ковальчук, К. Б. Левченко, І. М. Трубавіна, О. А. Удалова; Ін-т інновац. технологій і змісту освіти. - К., 2008. - 281 c. - Бібліогр.: 71 назв. - укp.

Висвітлено питання організації та здійснення діяльності щодо запобігання торгівлі людьми (ТЛ) у системі професійно-технічної освіти. Наведено результати дослідження вразливості учнів професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) до потрапляння в ситуації ТЛ та дані про стан профілактичної діяльності у даному напрямі. Розглянуто загальну ситуацію з ТЛ і трудовою міграцією в Україні. Проаналізовано взаємозв'язок ТЛ з порушеннями прав людини, зокрема, насильства та жорстокого поводження, експлуатації дитячої праці. Описано особливості чинного нормативно-правового забезпечення роботи щодо запобігання ТЛ у системі ПТНЗ, визначено шляхи посилення протидії ТЛ. Подано методичні рекомендації та практичні розробки щодо організації та проведення заходів з профілактики ТЛ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.432я72 + С5*368я72 + Х883.9(4УКР)73я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА739442 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Павлик Н.  
Характерологічні фактори психологічної готовності педагога до творчої діяльності / Н. Павлик // Соц. психологія. - 2010. - № 5. - С. 173-181. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано проблему впливу характерологічних якостей педагога на ефективність його педагогічної діяльності. Визначено характерологічні фактори психологічної готовності вчителя до педагогічної творчості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.9-726

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Павлик Н. П. 
Логіко-структурний аналіз проблеми якісної професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів / Н. П. Павлик // Освіта та педагогічна наука. - 2012. - № 2. - С. 69-74. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Наведено результати теоретичного аналізу літератури з проблеми застосування логіко-структурного підходу для розв'язання соціально-педагогічних проблем, розкрито алгоритм проведення логіко-структурного аналізу, побудовано "дерево проблем" і "дерево цілей" для підвищення рівня професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Павлик Н. 
Психологічна культура як фактор гармонізації характеру особистості / Н. Павлик // Післядиплом. освіта в Україні. - 2009. - № 2. - С. 35-39. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Наведено теоретичний аналіз концепцій явища психологічної культури (ПК) особистості в аспекті її впливу на розвиток характеру в юнацькому віці. На підставі розглянутих концепцій зроблено висновки, що ПК - це комплексне психічне утворення, що здійснює загальногармонізуючий вплив на розвиток особистості у процесі її становлення; основні компоненти ПК - це ціннісно-смисловий, рефлексивно-оцінний та культуротворчий; ПК сприяє гармонійному поєднанню рис характеру як багаторазових повторюваних тенденцій духовно-морального й творчо-рефлексивного спрямування; ПК передбачає високий рівень розвитку інтелекту, переконань, рефлексії, моральності тощо, які створюють своєрідний психологічний механізм духовного самоздійснення особистості; найвищий вияв ПК - духовність, що містить у собі прагнення людини до пізнання самої себе і до духовно-морального самоздійснення у служінні людям і світові.

Представлен теоретический анализ концепций явления психологической культуры (ПК) личности в аспекте ее влияния на развитие характера в юношеском возрасте. Исходя из рассмотренных концепций, сделаны выводы, что ПК - это комплексное психическое образование, которое осуществляет общегармонизирующее влияние на развитие личности в процессе ее становления; основные компоненты ПК - ценностно-смысловой, рефлексивно-оценочный и культуротворческий; ПК способствует гармоничному сочетанию черт характера как многоразовых повторяемых тенденций духовно-морального и творчески-рефлексивной направленности; ПК предусматривает высокий уровень развития интеллекта, убеждений, рефлексии, нравственности и т. п., которые создают своеобразный психологический механизм духовного самоосуществления личности; наивысшее проявление ПК - духовность, которая содержит в себе стремление человека к познанию самого себя и к духовно-моральному самоосуществлению в служении людям и миру.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Павлик Н. 
Невротичний характер особистості педагога як актуальна психолого-педагогічна проблема / Н. Павлик // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 5. - С. 134-144. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто актуальну проблему розвитку невротичного характеру особистості педагога, який негативно впливає на процес педагогічної діяльності та обумовлює вектор деструктивного особистісного розвитку як вчителя, так і учнів. Проаналізовано психологічні фактори невротичного розвитку особистості педагога, розглянуто основні фактори їх виявлення. Зазначено, що важливим фактором невротичного характеру є порушення психологічного механізму духовно-моральної саморегуляції особистості майбутнього педагога.

Рассмотрена актуальная проблема развития невротического характера личности педагога, который негативно влияет на процесс педагогической деятельности и обуславливает вектор деструктивного личностного развития как учителя, так и учеников. Проанализированы психологические факторы невротического развития личности педагога, рассмотрены основные факторы их выявления. Отмечено, что важнейшим фактором невротического характера является нарушение психологического механизма духовно-моральной саморегуляции личности будущего педагога.

Actual problems of neurotic personality of the teacher, which will negatively affect the process of educational activities and determines the vector of destructive personal development both teachers and students. Analyzed the psychological factors of neurotic personality of the teacher, the basic factors of their detection. It is noted that the most important factor of neurotic character is a violation of the psychological mechanism of spiritual and moral self-regulation of a future teacher.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.328 + Ю940.9 + Ю948.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Павлик Н. П. 
Історико-педагогічний аналіз проблеми соціального сирітства в Україні / Н. П. Павлик // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 13. - С. 158-161. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Подано науковий аналіз історії проблеми соціального сирітства в Україні, починаючи з найдавніших часів до 1920 - 1930 рр.

Подан научный анализ истории проблемы социального сиротства в Украине, начиная с древних времен по 1920 - 1930 гг.

In this article the scientific analysis of the social orphanhood problem's history in Ukraine is presented beginning from ancient times up to 20-30s of the twentieth century.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6 + Ч312(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Павлик Н. П. 
Екологічна ситуація в регіоні як чинник зростання кількості безпритульних дітей / Н. П. Павлик // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2006. - Вип. 29. - С. 156-160. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Розглянуто основні причини, які зумовлюють безпритульність дітей на загальнодержавному рівні: екологічні, соціокультурні, економічні, політичні. Наведено результати дослідження чинників зростання кількості безпритульних дітей в Україні.

Рассмотрены основные причины, которые обусловливают выход детей на улицу на общегосударственном уровне: экологические, социокультурные, экономические, политические. Приведены результаты исследования условий, которые приводят к увеличению количества беспризорных детей в Украине.

The paper considers the main ecological, sociocultural, economic, as well as political reasons which make children become homeless. Presented also are the results of the investigation of the factors of the increasing quantity of homeless children in Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.341 + С5*361.2 + С5*63

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Павлик Н. П. 
Організація виховного процесу в притулку для неповнолітніх / Н. П. Павлик // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2007. - Вип. 35. - С. 105-108. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Наведено результати аналізу специфіки виховного процесу в притулку для неповнолітніх, розкрито сутність психолого-педагогічних умов організації процесу виховання у даному закладі, а також їх взаємозв'язок з етапами організації виховної роботи.

Представлены результаты анализа специфики воспитательного процесса в приюте для несовершеннолетних, раскрыта сущность психолого-педагогических условий организации процесса воспитания в данном заведении, а также их взаимосвязь с этапами организации воспитательной работы.

The article presents the results of an educational process specificity analysis in an orphanage for minors. The essence of psychological and pedagogical conditions of educational process organization is exposed in an orphanage for minors and their intercommunication with the stages of an educational work organization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.342 + Ю984.010.2-993

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Павлик Н. П. 
Задоволення потреб дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування: А. Маслоу і А. Макаренко / Н. П. Павлик // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2008. - Вип. 40. - С. 77-80. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто засоби задоволення потреб дитини в досвіді роботи А.С. Макаренка і ресурси сучасної системи влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування в контексті теорії потреб А. Маслоу. Визначено особливості та перспективи запозичення та впровадження виховної системи А.С. Макаренка в практику роботи сучасних інтернатних закладів.

Рассмотрены средства удовлетворения потребностей ребенка в опыте работы А.С. Макаренко и ресурсы современной системы воспитания детей-сирот и детей, лишенных родительского попечительства в контексте теории потребностей А. Маслоу. Определены особенности и перспективы внедрения воспитательной системы А.С. Макаренко в практику работы современных интернатных учреждений.

The article deals with the means of child's needs satisfaction in the experience of A.S. Makarenko and the recourses of modern educational system of breeding orphans and children deprived of parents' care in the context of needs theory of A. Maslow; the peculiarities and perspectives of A.S. Makarenko educational system introduction into the work practice of modern educational establishments are defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-213 + Ч421.341

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Павлик Н. П. 
Врахування психологічних особливостей соціальних сиріт як передумова педагогічної майстерності соціального педагога / Н. П. Павлик // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2010. - Вип. 52. - С. 79-82. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Наведено результати аналізу психолого-педагогічної літератури з проблеми формування особистості депривованих дітей і підлітків. Узагальнено соціально-психологічні особливості розвитку дітей у закритих закладах опіки. Визначено провідні напрямки роботи соціального педагога з сиротами.

Представлены результаты анализа психолого-педагогической литературы по проблеме формирования личности депривированных детей и подростков. Обобщены социально-психологические особенности развития детей в закрытых опекунских учреждениях. Установлены приоритетные направления работы социального педагога с сиротами.

This article presents an analysis of psychological and educational literature on the issue of identity formation of deprived children and adolescents; generalized are the social-psychological characteristics of children development in closed orphan institutions, the priority directions of social teacher work with orphans are set.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч421.341

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Павлик Н. 
Динаміка розвитку гармонійності характеру в учнів ПТНЗ / Н. Павлик // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 4. - С. 181-193. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто трактування поняття "характер" у психології, надано класифікацію рис характеру, стрижньові з яких формують вектор особистісного розвитку людини. Здійснено порівняння характерологічних рис гармонійного та дисгармонійного характерів; як критеріями гармонійності названо моральну вихованість людини, цілісність, урівноваженість характеру, його силу та м'якість. Визначено рівні й типи гармонійності характеру особистості та відображено результати експериментального дослідження, проведеного з метою визначення гармонійності характеру учнів ПТНЗ та її динаміки. За результатами дослідження встановлено, що творчий характер професійної діяльності сприяє гармонізації характеру особистості; рекомендовано насичення навчально-виховної програми заходами духовно-творчого спрямування.

Рассмотрены трактовки понятия "характер" в психологии, представлена классификация черт характера, стержневые из которых формируют вектор личностного развития человека. Проведено сравнение характерологических черт гармоничного и дисгармоничного характеров, в качестве критериев гармоничности названы нравственная воспитанность человека, целостность, уравновешенность характера, его сила и мягкость. Определены уровни и типы гармоничности характера личности и отражены результаты экспериментального исследования, проведенного с целью определения гармоничности характера учащихся ПТУ и ее динамики. По результатам исследования установлено, что творческой характер профессиональной деятельности способствует гармонизации характера личности; рекомендовано насыщение учебной программы мероприятиями духовно-творческого направления.

The psychological interpretation of concept "character" was considered, classification of character traits, the core ones of which form vector of personal human development, was submitted. A comparison of character traits of harmonious and disharmonious character was conducted, as criteria of harmonicity were named person's moral education, integrity, poise character, its strength and softness. Defined levels and types of harmonicity of personality's character, reflected the results of an experimental study carried out to determine the harmonicity of vocational school students' character and its dynamics. By results of research established that the creative nature of the professional activity contributes to the harmonization of personality's character and recommended saturation of the curriculum by spiritual and creative activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Павлик Н. 
Розвиток неформального сегмента у системі неперервної освіти / Н. Павлик // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2016. - № 1/2. - С. 7-12. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Виокремлено наступні передумови розвитку концепції неперервної освіти: прискорення темпу зростання коефіцієнту старіння знань, прагнення до підвищення професійного, соціального статусів, потреба доступу до освіти різних категорій населення, розвиток інформаційно-комунікативних технологій, трансформація форм і методів навчання, професійна дезактуалізація; зміна вимог роботодавців щодо компетенцій працівників. Виділено суперечності розвитку концепції освіти, а саме: між глобальним (прагнення до міжнародної інтеграції та кооперації) і локальним (відповідальність за життєздатність власної громади); між цілим (загальносвітова культура) та частковим (національна культура); між традицією (цінність набутого досвіду) та сучасністю (необхідність врахування здобутків соціального розвитку); між довгостроковим (як пролонгована результативність освітніх процесів і необхідності обґрунтованого реформування) та короткочасним (концентрація на забезпечення термінових потреб внаслідок швидкого реагування). Стверджено, що розвиток освітніх систем відбувається як реакція на соціальні зміни, в основі якої - потреба вирішення суперечностей щодо задоволення індивідуальних та соціальних потреб. Встановлено, що категорія неперервної освіти охоплює спектр трактувань і значень, які описують різні стани освіти, у тому числі і неформального навчання.

Выделены следующие предпосылки развития концепции непрерывного образования: ускорение темпа роста коэффициента старения знаний, стремление к повышению профессионального, социального статуса, потребность доступа к образованию различных категорий населения, развитие информационно-коммуникативных технологий, трансформация форм и методов обучения, глобализационные процессы, работа и профессиональная дезактуализация, изменение требований работодателей к компетенциям работников. Выделены противоречия развития концепции образования, а именно: между глобальным (стремление к международной интеграции и кооперации) и локальным (ответственность за жизнеспособность своей общины); между целым (общемировая культура) и частичным (национальная культура); между традицией (ценность приобретенного опыта) и современностью (необходимость учета достижений социального развития); между долгосрочным (как пролонгированная результативность образовательных процессов и необходимости обоснованного реформирования) и кратковременным (концентрация на обеспечение срочных нужд вследствие быстрого реагирования). Утверждается, что развитие образовательных систем происходит как реакция на социальные изменения, в основе которой - потребность разрешения противоречий, касающихся удовлетворения индивидуальных и социальных потребностей. Установлено, что категория непрерывного образования охватывает спектр интерпретаций и значений, которые описывают различные состояния образования, в том числе неформальное обучение.

The meaning of the category "constant education" based on semantic analysis of its using in the literature is analyzed in the article; social background of the concept of constant education development is summarized; conceptual principles and contradictions change of role and content of education are defined. It is determined that the structure of constant education consists of formal, noninformal and informal educational systems. In Ukrainian educational thinking the components of constant education are lifelong learning, adult education and nonformal education. Author’s periodizations of the process of constant education development are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.207

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Павлик Н. С. 
Клінічні характеристики госпіталізованих пацієнтів із безсимптомною фібриляцією і тріпотінням передсердь за даними одноцентрового реєстру / Н. С. Павлик, У. П. Черняга-Ройко, С. С. Павлик, О. Й. Жарінов // Укр. кардіол. журн.. - 2015. - № 6. - С. 72-78. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.109-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14660 Пошук видання у каталогах НБУВ 


...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського