Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (3)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Портницька Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія:    
1.

Музика О. Л. 
Розвиток творчих здібностей у наслідувальній діяльності : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. Л. Музика, Н. Ф. Портницька. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2007. - 128 c. - Бібліогр.: с. 105-108. - укp.

Викладено психологічні аспекти розвитку творчих здібностей (ТЗ) у дошкільному віці. Запропоновано інвестиційно-стратегіальну концепцію творчості. Висвітлено проблеми розвитку здібностей і ТЗ. Розкрито зміст загального поняття про наслідування у психології. Визначено взаємозв'язок творчості та наслідування на початкових етапах розвитку творчості. Розглянуто наслідування як умову розвитку ТЗ з використанням підходів В.М.Дружиніна, Н.В.Хазратової. Описано механізми формування творчої чи виконавчої спрямованості.

Изложены психологические аспекты развития творческих способностей (ТС) в дошкольном возрасте. Предложена инвестиционно-стратегиальная концепция творчества. Освещены проблемы развития способностей и ТС. Раскрыто содержание общего понятия о наследовании в психологии. Определена взаимосвязь творчества и наследования на начальных этапах развития творчества. Рассмотрено наследование как условие развития ТС с учетом подходов В.М.Дружинина, Н.В.Хазратовой. Описаны механизмы формирования творческой или исполнительской направленности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.5 я73 + Ю983.401 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Портницька Н. Ф. 
Наслідування як психологічний механізм розвитку творчих здібностей у дошкільному віці : Автореф. дис... канд. психол. наук / Н. Ф. Портницька; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Розроблено теоретичну модель наслідування як психологічного механізму розвитку творчих здібностей у дошкільному віці. Виділено синкретичний і вибірковий інвенційно-творчий рівень наслідування. Експериментально доведено, що передумовами виникнення творчості є перенасичення діяльністю, використання інвенцій (спонтанних відхилень) та орієнтація дошкільників не лише на дорослих, а й на ровесників у процесі задоволення потреби у визнанні. З'ясовано, що наслідування як механізм розвитку творчих здібностей включає три складові: діяльнісну, пов'язану з нагромадженням операційного досвіду, соціально-педагогічну, що обумовлює творчу або виконавську спрямованість особистості та рефлексивно-ціннісну, пов'язану зі зростанням суб'єктивної активності особистості, спрямованої на саморозвиток власних здібностей. Розкрито інвенційну природу виникнення творчих здібностей, встановлено визначальну роль наслідування у розвитку особистості у дошкільному віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724.01 + Ю984.51 + Ю983.401 + Ч411.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА348652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Портницька Н. Ф. 
Психологічні особливості наслідування у дитячому віці / Н. Ф. Портницька // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2001. - Вип. 8. - С. 93-95. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто динаміку та значення наслідувальної діяльності у психічному розвитку дитини.

Рассмотрена динамика и значение подражательной деятельности в психическом развитии ребенка.

In the article the dynamics and importance of imitative activity in the mental development of a child are examined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.21-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Портницька Н. Ф. 
До проблеми ефективності програм розвитку творчихздібностей дошкільників: результати апробації / Н. Ф. Портницька // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 183-189. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Запропоновану програму розроблено як адаптацію програми ціннісної підтримки розвитку здібностей та обдарованості "Три кроки" (автор - О. Л. Музика) до умов розвитку здібностей у дошкільному віці. Використання "Трьох кроків" як основи для авторської програми дозволило врахувати кілька принципових умов: вплив соціального фактора: включення здібностей особистості у природний соціальний контекст, визнання найближчим оточенням успіхів дитини. використання наслідування як механізму оволодіння новими діями та розвитку здібностей, що в свою чергу, забезпечує можливість оволодіння дитиною широким колом діяльностей: розширення операціонального досвіду та усвідомлення мислительних дій як основи будь-яких зовнішніх дій, формування ціннісно-мотиваційної основи: усвідомлення дошкільниками можливості розвитку здібностей як суб′єктивно значимих засобів розвитку та взаємодії з оточенням. У структуру програми включено серію індивідуальних тренінгових занять, спрямованих на розвиток рефлексії здібностей. Результати ІІ етапу програми (включення в іншу успішну діяльність) окреслюються здебільшого розширенням способів пошуку та отримання визнання з боку ровесників. Основними результатами впровадження І етапу програми були розширення операціонального досвіду, узгодження структури діяльнісного та референтного компонентів здібностей та усвідомлення елементів операційно-когнітивного компонента. Основним результатом впровадження ІІІ етапу програми стало усвідомлення дошкільниками можливостей розвитку умінь і здібностей, що здійснювалося на основі рефлексії наслідувальних та інвенційних дій як засобів досягнення успіху в діяльності.

Представленная программа разработана как адаптация программы ценностной поддержки развития способностей и одаренности "Три шага" к условиям развития способностей в дошкольном возрасте. Использование "Трех шагов" как основы для авторской программы, позволило учесть несколько принципиальных условий: влияние социального фактора, включение способностей личности в социальный контекст, формирование ценностно-мотивационной основы, осознание дошкольниками возможности развития способностей, как субъективно значимых средств развития и взаимодействия с окружающими. Структура программы включала серию индивидуальных тренинговых занятий, направленных на развитие рефлексии способностей. Результаты второго этапа программы (включение в другую "успешную" деятельность) определяются в основном расширением круга способов поиска и получения знания со стороны ровесников. Основными результатами внедрения I этапа программы названы расширение операционального опыта, согласование структуры деятельностного и референтного компонентов способностей и осознание элементов операционно-когнитивного компонента. Основным результатом внедрения III этапа программы определено осознание дошкольниками возможностей развития умений и способностей, осуществляемое на основе рефлексии подражательных и инвенцийних действий как средств достижения успеха в деятельности. Осознание дошкольниками собственных умений и способностей в условиях ценностной поддержки развития способностей является необходимым условием их развития.

The results of approbation the program of valuable support of the development of creative capacities in pre-school age are presented in this article. This work is an adaptation of the program ―Three steps‖ by O. L. Musyky to conditions of development creative capacities in pre-school age. The leading factors in the development of skills are following examples of artistic, social recognition and support abilities of the child. Reflection of abilities is considered as a way of development in natural (usual) kinds of activity for kids (game, productive activity, the simplest work).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Портницька Н. Ф. 
До питання проявів страхів та тривожності у дітей з розумовою відсталістю / Н. Ф. Портницька, І. М. Тичина // Лікар. справа. - 2017. - № 7. - С. 116-122. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проведено вивчення проявів тривожності та страхів у дітей із розумовою відсталістю (РВ). Поєднання методик дослідження, що передбачають самооцінку емоційних реакцій, з експертною оцінкою, надає змогу здійснити цілісний опис проявів тривожності і страхів школярів із РВ. У дітей із РВ прослідковується підвищення рівня тривожності до кінця молодшого шкільного віку і деяке зниження її показників за переходу до середньої школи. Виявлено гендерні відмінності переживання тривожності, що виявляються на рівні змісту та інтенсивності страхів у дітей із РВ. Обмеження вибраної методології зумовлюються низьким рівнем рефлексії та критичності дітей із РВ під час самооцінки проявів тривожності та страхів та суб'єктивного характеру самооцінки власних страхів. Знання вікової динаміки та гендерних особливостей прояву страхів у дітей із РВ надасть змогу розробити комплекс профілактичних і психотерапевтичних впливів. Описано динаміку та гендерні особливості тривожності та страхів у школярів з РВ за умов навчання у школі-інтернаті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402 + Ю935.212

Рубрики:

Шифр НБУВ: Жс20661 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Портницька Н. 
Стигматизація проблем психічного здоров'я в українському та польському освітньому просторі / Н. Портницька, О. Савиченко // Укр. полоністика. - 2018. - Вип. 15. - С. 174-184. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Проаналізовано механізми стигматизації проблем психічного здоров'я в українському і польському молодіжному середовищі. Вивчаються обізнаність у проблемі психічних розладів, розуміння емоційних фільтрів, бар'єрів та ресурсів у спілкуванні з особами з психічними порушеннями, уявлення про особистісні характеристики людей з окремими розладами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Р252.2 + Ч733.645-8 + Ю948.1-81 в2:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24990 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського