Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (10)
Пошуковий запит: (<.>A=Смольська Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Смольська Л. Ю. 
Латинська мова і основи медичної термінології : підручник / Л. Ю. Смольська, О. Г. Кісельова, О. Р. Власенко, О. Г. Пилипів, П. А. Содомора. - К. : Медицина, 2008. - 358 c. - укp.

З урахуванням вимог Болонської кредитно-модульної системи розглянуто основи латинської граматики, медичної термінології (анатомо-гістологічної, фармацевтичної та клінічної). Надано інформаційні відомості з різних галузей стародавньої медицини. Увагу приділено перекладу назв стоматологічних, терапевтичних (пульмонологічних, кардіологічних, ревматологічних, урологічних) діагнозів з української на латинську мову та навпаки.

С учетом требований Болонской кредитно-модульной системы рассмотрены основы латинской грамматики, медицинской терминологии (анатомо-гистологической, фармацевтической и клинической). Приведена информация из различных отраслей древней медицины. Внимание уделено переводу названий стоматологических, терапевтических (пульмонологических, кардиологических, ревматологических, урологических) диагнозов с украинского на латинский язык и наоборот.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш146.1-923.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС47101 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Смольська Л. М. 
Формування творчого мислення молодших школярів у процесі вивчення рідної мови : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л. М. Смольська; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 1999. - 18 c. - укp. - рус.

Дисертація уточнює зміст поняття творчого мислення, відображає єдність операціонального і емоційного в психіці. В ній показано, що творче мислення характеризується самостійністю, операціональністю, гнучкістю, комбінаторно-ігровою спрямованістю. На основі розробленої автором моделі докладно висвітлено процес формування творчого мислення молодших школярів у процесі вивчення рідної мови, показано, як зовнішній ігровий контекст "запускає" інтелектуальну діяльність учнів, у процесі якої з'являється внутрішній мотив творчого мислення, при цьому пізнання проходить дві стадії - дослідницьку та ігрову. Обгрунтовано положення про те, що комплексний підхід до формування творчого мислення передбачає також включення в структуру уроку елемента прикладної словесної творчості, і для всіх етапів характерне змістове наповнення лінгвістичними та логічними поняттями, що вивчаються. Результати роботи знайшли застосування в навчальному процесі молодших класів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-911.0 + Ю984.030.221-513

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304188 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Смольська Л. 
Екзамен - справді свято? / Л. Смольська // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2009. - № 3. - С. 47-49. - укp.

Висвітлено інноваційну та технологізовану систему роботи - комплексний міжпредметний екзамен (КМЕ), започаткований у приватній школі "Афіни" Києва. КМЕ проводиться в старшій школі тричі на рік (у 9-х класах - двічі) і об'єднує три навчальні предмети, описано етапи КМЕ. Зроблено висновок, що система комплексних міжпредметних екзаменів мотивує до вивчення навчальних дисциплін, розвиває гнучкість мислення й адаптивність до нестандартних ситуацій, формує дискусійну компетентність, підвищує самооцінку особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.285

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Смольська Л. 
Екзамен - справді свято? / Л. Смольська // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2009. - № 3. - С. 47-49. - укp.

Розглянуто інноваційну та технологізовану систему роботи - комплексний міжпредметний екзамен (КМЕ), започаткований в приватній школі "Афіни" Київ. Зазначено, що КМЕ проводиться в старшій школі тричі на рік (в IX і XI класах - двічі) і об'єднує навчальні предмети, описано етапи КМЕ. Зроблено висновок, що система комплексних міжпредметних екзаменів слугує одразу кільком цілям: вона мотивує до вивчення навчальних дисциплін, розвиває гнучкість мислення та адаптивність до нестандартних ситуацій, формує дискусійну компетентність, підвищує самооцінку особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.285

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Смольська Л. 
Мистецтво стратегії - управлінська компетентність лідера в освіті / Л. Смольська // Нова пед. думка. - 2010. - № 1. - С. 71-73. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто питання управлінської компетентності керівника школи. Стверджено, що директор має бути або філософом, щоб прийняти циклічність свого керування (становлення, дитинство, зрілість, застій і занепад) як належне, або геніальним стратегом, щоб, запобігаючи стагнації, ініціювати й упроваджувати щось нове. Указано на те, що стабільність доречна тільки як тимчасовий результат, але процесом вона бути не може і перетворюється на те, що енергії вже не дає, а згодом її забирає. Висвітлено діяльність київської приватної школи "Афіни", в якій навчальний процес побудовано за методом вчасного переключення з предмету на предмет (за "методом калейдоскопа"), упроваджено ігрові методи, різноманітні естетичний та оздоровчий цикли. Наголошено, що директор не повинен дозволити бюрократичному контролю підім'яти творчу ініціативу, вимогам паперів поглинути час і сили вчителів та креативних менеджерів, оскільки в такому випадку робота та навчання призведуть до суцільного виснаження.

Рассмотрены вопросы управленческой компетентности руководителя школы. Утверждается, что директор должен быть либо философом, чтобы принять цикличность своего управления (становление, детство, зрелость, застой и упадок) как должное, либо гениальным стратегом, чтобы, предотвращая стагнацию, инициировать и внедрять нечто новое. Указано на то, что стабильность уместна только как временный результат, но процессом она быть не может, т.к. энергии уже не дает, а впоследствии ее забирает. Представлена деятельность киевской частной школы "Афины", в которой учебный процесс построен по методу своевременного переключения с предмета на предмет (по "методу калейдоскопа"), внедрены игровые методы, разнообразные эстетический и оздоровительный циклы. Отмечено, что директор не должен позволить бюрократическому контролю подмять творческую инициативу, требованиям бумаг поглотить время и силы учителей и креативных менеджеров, поскольку в таком случае работа и учеба приведут к сплошному истощению.

In the article speech goes about a strategic school management, the comparative analysis of educational is given et al, ordinary, services. Thus it follows to combine a competition with a collaboration, to take into account the phrases of development of conceptual school, inculcate new ideas in an educational process, to shut out bureaucratic intervention from higher administrative instances with their judgments in a creative process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Смольська Л. 
Самоменеджмент - умова конкурентоспроможності педагога / Л. Смольська // Нова пед. думка. - 2008. - № 4. - С. 112-114. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Відображено практичне спрямування ідеї психологічного супроводу педагогів, який має сприяти розвитку особистості засобами самоменеджменту. Представлено докладну програму із включення педагогів у процес самоменеджменту, який передбачає індивідуальну активність, інтегровану в групову взаємодію. Охарактеризовано мету педагогічного самоменеджменту та засоби й етапи її здійснення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч311.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Смольська Л. 
Інтелігентність та прагматизм як ціннісні пріоритети в освіті / Л. Смольська // Нова пед. думка. - 2012. - № 1. - С. 111-114. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Викладено теоретичний та емпіричний аналіз уявлень про інтелігентність. Зроблено спробу системного погляду на поняття практичної інтелігентності в якості моделі ціннісного ідеалу освіти в сучасному Європейському просторі. Поняття практичної інтелігентності структуровано за змістовим та інструментальним чином і розглянуто у різноманітних критеріальних вимірах (філософському, морально-правовому, гуманістично-прагматичному, соціальному, духовному, психологічно-прикладному та освітньо-виховному). Запропоновано введення поняття практичної інтелігентності в науково-методичний оббіг з метою конкретизації ціннісного спрямування сучасної освіти.

Изложен теоретический и эмпирический анализ представлений об интеллигентности. Сделана попытка системного взгляда на понятие практической интеллигентности в качестве модели ценностного идеала образования в современном европейском пространстве. Понятие практической интеллигентности структурировано по смысловым и инструментальным параметрам и рассмотрено в разнообразных критериальных измерениях (философском, морально-правовом, гуманистически-прагматичном, социальном, духовном, психологически-прикладноми образовательно-воспитательном). Предложено введение понятия практической интеллигентности в научно-методическом применении с целью конкретизации ценностного направления современного образования.

The theoretical and empiric analysis of pictures is expounded of intelligentsia. The attempt of system look is done to the concept of practical intelligentsia as a model of the valued ideal of education in modern European space. The concept of practical intelligentsia is structured on semantic and instrumental parameters and considered in the various criterion measuring (philosophical, moral-legal, humanism-pragmatic, social, spiritual, psychological-applied and educational-educate). Introduction of concept of practical intelligentsia is offered in scientific-methodical application with the purpose of specification of the valued direction of modern education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Смольська Л. 
Від словесних описів до прикладних імпульсів: лаконізм і конкретика на часі / Л. Смольська // Нова пед. думка. - 2012. - № 2. - С. 37-40. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито проблеми перетворення громіздкої педагогічної теорії в конкретні корисні форми, які можуть бути легко застосовані в освітньому інноваційному просторі. Акцентовано увагу на прикладних аспектах управління творчою групою. Визначено етапи інноваційної трансформації освітнього закладу. Зазначено, що готовність до змін в освіті виражається не тільки в обізнаності та бажанні педагогів працювати творчо, а і в готовності до активного змістового контролю з боку громадян - контролю без упереджень і бюрократичних тортур.

Раскрыты проблемы преобразования громоздкой педагогической теории в конкретные полезные формы, которые могут быть легко применены в образовательном инновационном пространстве. Акцентировано внимание на прикладных аспектах управления творческой группой. Определены этапы инновационной трансформации образовательного учреждения. Указано, что готовность к изменениям в образовании выражается не только в осведомленности и желании педагогов работать творчески, но и в готовности к активному содержательному контролю со стороны граждан - контролю без предубеждений и бюрократических пыток.

Discloses the conversion problems cumbersome educational theory into concrete useful forms that can be easily applied in the education innovation space. The attention on the applied aspects of the management of the creative team. Defined stages of innovative transformation of the educational institution. Stated that the for change in education is not just the awareness and willingness of teachers to work creatively, but also the willingness to actively meaningful control by citizens - control withoutprejudice and bureaucratic torture.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.223.3

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Смольська Л. 
Успіх фінської ступеневої освіти в контексті сучасного розвитку суспільства / Л. Смольська // Нова пед. думка. - 2013. - № 1. - С. 77-80. - Бібліогр.: 4 назви. - укp.

Розглянуто взаємозв'язок успішності фінської національної економіки із особливостями фінської ступеневої освіти і політично-економічною ситуацією в країні. Проаналізовано історично-ментальні, політико-економічні, державно-адміністративні, освітні фактори формування феномену фінського успіху і підкреслено визначальну роль державного стратегічного управління. Зазначено, що результати аналізу стратегії та системності фінського підходу дозволяють зробити порівняльну проекцію на українську систему освіти в контексті тих суспільних перетворень, які сьогодні є вкрай необхідними.

Рассмотрена взаимосвязь успешности финской национальной экономики с особенностями финского ступенчатого образования и политико-экономической ситуацией в стране. Проанализированы историко-ментальные, политико-экономические, государственно-административные, образовательные факторы формирования феномена финского успеха и подчеркнута определяющая роль государственного стратегического управления. Отмечено, что результаты анализа стратегии и системности финского подхода позволяют сделать сравнительную проекцию на украинскую систему образования в контексте тех общественных преобразований, которые сегодня крайне необходимы.

The topic deals with the notion of Finnish phenomenon. It means the total success both in stage education and in national economy. There is an attempt to observe some important factors in connection with proving details of Finnish success in different areas. The role of governmental strategic management is considered as crucial.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4ФІН)7 + У9(4ФІН)0-96

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Смольська Л. 
Українська освіта: економіка впорядкування / Л. Смольська // Нова пед. думка. - 2012. - № 4. - С. 190-192. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

За умов світової фінансово-економічної кризи для з’ясування ресурсів упорядкування вітчизняної освіти з урахуванням її економічних аспектів розглянуто результати міжнародного експертного аналізу стану української освітньої економіки. Визначено основні принципи відповідального управління освітою. Прокоментовано сучасний стан освіти щодо її прибутковості в перспективі. Висловлено ідею щодо ефективності інтегрально-балансного управління закладами освіти, яке передбачає високий рівень індивідуальної творчості й колективної відповідальності управлінців та педагогів.

В условиях мирового финансово-экономического кризиса для выяснения ресурсов упорядочивания отечественного образования с учетом его экономических аспектов рассмотрены результаты международного экспертного анализа состояния украинской образовательной экономики. Определены основные принципы ответственного управления образованием. Прокомментировано современное состояние образования с позиции его прибыльности в перспективе. Высказана идея об эффективности интегрально-балансного управления учебными заведениями, которое предполагает высокий уровень индивидуального творчества и коллективной ответственности управленцев и педагогов.

The article contains the material of international expert analysis of Ukrainian educational economical state. The author comments modern state of education under the scope of its perspective incomes and reveals the idea of integral balanced management effectiveness.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)7 к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Смольська Л. 
Управління змінами: школа позитивного конструктиву / Л. Смольська // Нова пед. думка. - 2014. - № 2. - С. 212-215. - Бібліогр.: 3 назви. - укp.

Виявлено культурно-психологічні ресурси для значного покращання вітчизняної освіти. В контексті дослідження культурно-психологічних ресурсів для покращання рівня освіти в освітньому просторі України, мають бути сформовані неформальні об’єднання, одним з перспективних напрямів розвитку яких названо клуб “Школа позитивного конструктиву”. Наведено приклади кількох базових форм експрес-зустрічей у рамках “Школи позитивного конструктиву”: Круглий стіл із “перехідним прапорцем ведучого”, Брейн-стормінг із розробкою інтелект-карти, Міні-конференція в стилі TED, “Печа-куча презентації 20/20”. Висвітлено етапи створення та діяльності вищеназваного клубу як альтернативного типу інноваційних закладів освіти.

Выявлены культурно-психологические ресурсы для значительного улучшения отечественного образования. В контексте исследования культурно-психологических ресурсов для улучшения уровня образования в образовательном пространстве Украины должны быть сформированы неформальные объединения, одним из перспективных направлений развития которых назван клуб "Школа позитивного конструктива". Приведены примеры нескольких базовых форм экспресс-встреч в рамках "Школы позитивного конструктива": Круглый стол с "переходным флажком ведущего", Брейн-сторминг с разработкой интеллект-карты, Мини-конференция в стиле TED, "Печа-куча презентации 20/20". Освещены этапы создания и деятельности вышеназванного клуба как альтернативного типа инновационных учебных заведений.

The article is devoted to cultural-psychological resources for native education improvement. Management of changes supposes making energetic culturalкультурного field of thriving. It should be formed by communication with spiritually gifted professionals. One of the ways to make such a field is informal club ‖School of Positive Constructiveness‖.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)л5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Смольська Л. М. 
Одухотворений прагматизм як напрямок соціального дизайну в полі уваги післядипломної освіти / Л. М. Смольська // Пед. пошук. - 2014. - № 2. - С. 25-28. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Досліджено поняття та феномен одухотвореного прагматизму як властивість активної особистості приймати життєві виклики, спираючись на вищу людську природу. Зазначено, що дизайнерський характер одухотвореного прагматизму полягає в його позитивному конструктиві - перетворенні на краще. Розглянуто певну структуровану поведінку як необхідну дизайнерську стратегію практичного покращання життя в його конкретних запитах. Проаналізовано результати вивчення рівня усвідомлення педагогами власного професіоналізму.

Исследовано понятие и феномен одушевленного прагматизма как свойство активной личности принимать жизненные вызовы, опираясь на высшую человеческую природу. Отмечено, что дизайнерский характер одухотворенного прагматизма заключается в его положительном конструктивизме - преобразовании к лучшему. Рассмотрено определенное структурированное поведение как необходимую дизайнерскую стратегию практического улучшения жизни в ее конкретных запросах. Проанализированы результаты изучения уровня осознания педагогами собственного профессионализма.

Explore the concept and phenomenon of animate pragmatism as a property of the person to take an active life challenges, based on the highest human nature. It is noted that the nature of inspired design pragmatism lies in its positive constructivism - the transformation for the better. Consider the definition of structured behavior as a necessary strategy for the practical designer to improve life in its specific requests. The results of the study of awareness of teachers own professionalism.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Смольська Л. 
Інтелігентність - дизайнерська стратегія освітнього професіоналізму в умовах сучасних викликів / Л. Смольська // Освіта на Луганщині. - 2013. - № 2. - С. 110-114. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто поняття інтелігентності - як ознака високої професійної та особистісної якості вчителя. Авторська ідея є наступною: сучасні умови та життєві виклики формують новий образ інтелігентності як дизайнерської стратегії - акцент переміщено з рефлексивного аналізу об'єктних негативів на позитивний конструктив. Радість і задоволення по відношенню до будь-якої роботи є також визначальними для інтелігентності як свідомої особистісної стратегії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Науки про Землю   
14.

Гадун С. О. 
Туристичні карти-схеми міст: ретроспекція / С. О. Гадун, Л. М. Смольська // Укр. геогр. журн. - 2023. - № 2. - С. 71-76. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Мета дослідження - надання читачеві інформації про туристичні схеми радянського періоду, які є джерелом урбаністичних, демографічних та економічних процесів періоду 1972 - 1991 рр. Туристичні схеми було розраховано на міського гостя, який прибув до населеного пункту на стислий проміжок часу і має легко розібратися, де зупинитися, та як скористатися міським транспортом, щоб дістатися до природних та культурних об'єктів якнайшвидше. Туристичні схеми радянського періоду вироблялися різними картографічними фабриками та мають свою специфіку, їх недостатньо вивчено та вони потребують додаткової ретроспективи, це було б дуже корисно та важливо, особливо для підприємств, що розробляють та виготовляють карти та туристичні схеми періоду незалежної України. Гарним джерелом вивчення цієї теми є паперові колекції туристичних схем, які значною мірою не тільки не поступаються, а навіть переважають колекції крупних бібліотек.



Шифр НБУВ: Ж14560 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського