Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (21)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Сологуб А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
Категорія:    
1.

Сологуб А. И. 
Креативное образование: талант и здоровье / А. И. Сологуб. - Кривой Рог : ИВИ, 2000. - 264 c. - Библиогр.: 178 назв. - рус.

Рассмотрены проблемы образования интеллектуально и творчески одаренных детей с привлеченим их к разнообразной творческой деятельности и ознакомлением с правилами охраны здоровья. Доказано, что разработанная креативная педагогическая система образования может быть использована для обеспечения условий развития творческой мотивации, способностей, умений, одновременного укрепления здоровья детей и духовного их становления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Р128.94 + Ю984.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602218 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сологуб А. І. 
Теорія і практика навчання творчо обдарованих старшокласників : монографія / А. І. Сологуб; НАПН України, Ін-т обдар. дитини. - К. : Інфосистем, 2010. - 214 c. - Бібліогр.: 126 назв. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади креативної освіти (КО). Проаналізовано гуманітарну освіту як систему гуманістичного навчання і виховання. Викладено основні філософські та психологічні поняття КО та концепцію діяльності креативного навчального закладу (КНЗ). Розглянуто питання психолого-педагогічного забезпечення діяльності закладу освіти обдарованих учнів. Висвітлено організацію і зміст діяльності КНЗ, результати втілення системи урочної навчально-дослідницької діяльності, застосування індивідуально-групового навчання в креативній педагогічній системі ліцею, досліджень з самоорганізації учнів-дослідників у системі КО, науково-методичної і науково-дослідницької роботи педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ю983.724 + Ч421.268

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА743609 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сологуб А. І. 
Освіта обдарованих влітку : посібник / А. І. Сологуб; НАПН України, Ін-т обдар. дитини. - К. : Інформ. системи, 2012. - 89 c. - Бібліогр.: с. 87-89 - укp.

Висвітлено зарубіжний та вітчизняний досвід з проблем сучасної освіти обдарованих дітей. Визначено теоретико-методичні засади креативного підходу в організації та змісту освіти обдарованих дітей у літніх школах під егідою Національного центру "Мала академія наук України". Розглянуто теорію та практику освіти обдарованих дітей влітку. Розкрито сутність сучасного розуміння освіти обдарованих дітей влітку, проаналізовано освіту їх влітку за часів Радянського Союзу. Описано діяльність Національного центру "Мала академія наук України" - лідера позашкільної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.385.81

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сологуб А. І. 
Креативна освіта: моніторинг якості : навч. посіб. / А. І. Сологуб; НАПН України, Ін-т обдар. дитини. - К. : Інформ. системи, 2012. - 118 c. - Бібліогр.: с. 116-118 - укp.

Науково обгрунтовану педагогічну систему моніторингу якості креативної освіти обдарованих дітей. Описано суспільно-економічні передумови та сутність креативної освіти, розкрито основні поняття такої освіти. Розглянуто проблеми креативної освіти обдарованих учнів та її основні теоретичні положення. Висвітлено питання управління моніторингом якості освітнього процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768172 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сологуб А. І. 
Відкрити дослідника : посібник / А. І. Сологуб; НАПН України, Ін-т обдар. дитини. - К. : Інформ. системи, 2012. - 94 c. - Бібліогр.: с. 90-[95] - укp.

Визначено суть і значимість дослідницького навчання як засобу сприяння становленню творчої особистості молодших школярів як майбутніх науковців. Теоретично досліджено філософські, психологічні та педагогічні проблеми та визначено зміст та основи організації дослідницького урочного навчання та позакласної природоохоронної роботи в початковій школі - першій ланці відкриття особистості дослідника. Розглянуто гуманітарну освіту - систему гуманістичного навчання та виховання. Описано методи навчання в креативній освіті. Розкрито зміст та основи організації дослідницького навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768174 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сологуб А. 
Креативний підхід до профільного навчання ліцеїстів / А. Сологуб // Рідна шк.. - 2007. - № 5. - С. 15-17. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено концепцію профільного навчання ліцеїстів взагалі та в контексті застосування креативного підходу зокрема. Наведено ряд освітніх парадигм з теорії та практики педагогіки: розглянуто й охарактеризовано креативну парадигму. Проаналізовано дослідницькі прийоми та навички самостійної творчої діяльності учнів. Доведено, що креативний підхід у профільному навчанні відповідає інноваційному розвитку суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сологуб А. 
Теоретичні засади і технології навчання в ліцеї / А. Сологуб // Рідна шк.. - 2007. - № 9. - С. 5-9. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Досліджено питання організації профільного навчання в ліцеях України. Розглянуто й охарактеризовано результати наукового дослідження "Теоретико-методологічні засади профільної природничо-наукової освіти учнів старшої школи". Викладено принципи профільного креативного навчання творчо обдарованих дітей. Наголошено на невизначеності місця ліцеїв як навчальних закладів для обдарованих дітей в системі допрофільної й початкової профільної освіти. Висвітлено зміст педагогічних технологій, що є основою реалізації концепції креативної освіти. Доведено, що ліцей, як провідний навчальний заклад, може виконати свої завдання в разі реалізації в педагогічній діяльності принципу креативності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сологуб А. 
Дослідництво - вісь неперервної професійної освіти / А. Сологуб // Рідна шк.. - 2011. - № 7. - С. 18-22. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

З'ясовано значення дослідницької компетентності студентів для забезпечення формування конкурентоспроможного фахівця, самореалізації особистості та її здатності продуктивно діяти. Обгрунтовано, що дослідницька діяльність як творчість є віссю, що поєднує всі ланки неперервної освіти в єдину ефективну педагогічну систему. Висвітлено хронологічні етапи дослідження з проблеми неперервної освіти учнівської і студентської молоді, середніх шкіл і ВНЗ м. Кривий Ріг, а також середніх навчальних закладів кількох областей України, що здійснювалось у період з 1974 до 2009 рр., та узагальнено його результати. Підсумовано, що успішність переорієнтації професійної вищої освіти в Україні можлива за умови втілення ідеї неперервності освіти; що для ефективного впровадження педагогічної системи дослідницького навчання в середній школі необхідною є зовнішня та внутрішня диференціація учнів за здібностями й інтересами.

Выяснено значение исследовательской компетентности студентов для обеспечения формирования конкурентоспособного специалиста, самореализации личности и ее способности продуктивно действовать. Обосновано, что исследовательская деятельность как творчество является осью, объединяющей все звенья непрерывного образования в единую эффективную педагогическую систему. Освещены хронологические этапы исследования по проблеме непрерывного образования учащейся и студенческой молодежи, средних школ и ВУЗ г. Кривой Рог, а также средних учебных заведений нескольких областей Украины, которое осуществлялось в период с 1974 по 2009 гг., и обобщены его результаты. Подытожено, что успешность переориентации профессионального высшего образования в Украине возможна при условии воплощения идеи непрерывности образования; что для эффективного внедрения педагогической системы исследовательского обучения в средней школе необходима внешняя и внутренняя дифференциация учащихся по способностям и интересам.

The article is devoted to the problem of lifetime education and generalizes the results of long-time investigation in secondary and higher education establishments of Kryvyi Rig on the definition of mechanisms for its successful implementation throughthe involvement of students into a research project. The author emphasizes that the success of introduction the ideas of lifetime education depends on the principles differentiating learners' interests and abilities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.207

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сологуб А. 
Креативна освіта в ліцеї: пошуки і технології / А. Сологуб, О. Остапчук // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2007. - № 4. - С. 9-15. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Висвітлено діяльність Криворізького (Саксаганського) природничо-наукового ліцею, що забезпечує високий рівень креативної профільної природничо-наукової освіти творчо обдарованих дітей, та функціонує як експериментальний заклад Академії педагогічних наук України та Національного еколого-натуралістичного центру молоді України. Акцентовано увагу на основній ідеї, науковій новизні та практичному значенні педагогічних технологій креативної освіти - природничо-наукового навчання, самотворення особистості, науково-дослідницької діяльності творчо обдарованих учнів та охорони їх здоров'я, локального моніторингу якості креативної освіти, управління ліцеєм, організації науково-методичної роботи в сучасному навчальному закладі, проектування педагогічної системи діяльності учителя як інноваційної системи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.5 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сологуб А. І. 
Самоорганізація - засіб саморозвитку учня і студента / А. І. Сологуб // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 29. - С. 338-342. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Обгрунтовано саморозвиток особистості з філософської та психологічної позицій. Виявлено чинники переорієнтації педагогів на засади креативно-педагогічної парадигми. Висунуто пропозиції відмовитися від домінуючого застосування пояснювально-ілюстративного методу навчання та відповідної типології уроків, тому, що за таких умов учень і студент позбавляється творчої діяльності. Розроблено педагогічну систему навчання самоорганізації учнів (технологій самотворення особистості). Апробовано посібник "Особистий проект студента", що передбачає включення студентів у розробку й оволодіння власною системою самоорганізації (самоменеджмент, самомоніторинг, самоосвіта, особисте життя).

Обосновано саморазвитие личности с философской и психологической позиции. Выявлены факторы переориентации педагогов на принципы креативно-педагогической парадигмы. Выдвинуты предложения отказаться от доминирующего применения объяснительно-иллюстративного метода обучения и соответствующего типологии уроков, потому, что в таких условиях ученик и студент лишается творческой деятельности. Разработана педагогическая система обучения самоорганизации учащихся (технологий самосоздания личности). Апробировано пособие "Личностный проект студента", что предполагает включение студентов в разработку и овладение собственной системой самоорганизации (самоменеджмент, самомониторинг, самообразование, личная жизнь).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ч481.328 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Сологуб А. 
Вибір парадигми навчання - ключова проблема сучасної освіти / А. Сологуб // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2013. - № 4. - С. 67-72. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розкрито проблему вибору парадигми навчання учнів середніх навчальних закладів. Доведено доцільність діяльності здійснення практичної освітньої діяльності на засадах креативно-педагогічної парадигми. Витлумачено зміст терміну «парадигма» як систему форм одного слова, що відображає його змінювання за властивими йому граматичними категоріями. Обгрунтовано значення парадигми як методологічної основи, яка забезпечує єдність наукового, педагогічного, медичного, технічного чи культурного співтовариства, що значно полегшує професійне спілкування. Проаналізовано етапи сходження вчителя до вершин педагогічної майстерності, враховуючи правильний вибір освітньої парадигми.

Раскрыта проблема выбора парадигмы обучения учащихся средних учебных заведений. Доказана целесообразность практической образовательной деятельности на основе креативно-педагогической парадигмы. Истолковано содержание термина «парадигма» как системы форм одного слова, отражающей его изменения по свойственным ему грамматическим категориям. Обосновано значение парадигмы как методологической основы, которая обеспечивает единство научного, педагогического, медицинского, технического и культурного сообщества, что значительно облегчает профессиональное общение. Проанализированы этапы восхождения учителя к вершинам педагогического мастерства, учитывая правильный выбор образовательной парадигмы.

Disclosed the problem of choosing learning paradigms of secondary school students. The expediency of the practical implementation of the activities of educational activities based on creative-pedagogical paradigm. Interpreted by the term "paradigm" as a system of forms of a word, reflecting its changes his characteristic grammatical categories. Justified value paradigm as a methodological framework, which ensures the unity of scientific, pedagogical, medical, technical or cultural community, which greatly facilitates professional communication. The stages of ascent to the heights of teacher pedagogical skill, given the right choice of educational paradigm.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Черепнев И. А. 
Особенности источников для электромагнитной терапии пневмонии животных / И. А. Черепнев, Г. В. Фесенко, А. Н. Сологуб // Інженерія природокористування. - 2016. - № 1. - С. 62-67. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Предложена эффективная реализация источников последовательности электромагнитных импульсов для лечения воспалительного процесса (пневмонии) у животных. Источник представляет собой модификацию магнитокумулятивных генераторов Сахарова, реализованных на основе искусственной линии с переменной структурой, осуществляющейся не движением взрывной волны, а электронными переключениями отрезков кабеля, обеспечивающими падающую индуктивность линии и, следовательно, рост амплитуды генерируемых импульсов. В качестве переключателей используются магнитные ключи, обеспечивающие возможность достижения больших токов. Такие генераторы могут обеспечивать формирование электромагнитных полей, необходимых для терапии с использованием тороидальных антенн.


Індекс рубрикатора НБУВ: П872.231-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Здоров'язбережувальні технології закладу освіти в умовах сучасних освітніх змін : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 06 - 07 черв. 2019 р., Тернопіль / ред.: О. М. Петровський, В. М. Черняк, І. М. Вітенко, В. В. Грубінко, В. Є. Кавецький, Л. Я. Федонюк, Г. С. Сатурська, Л. Т. Котляренко, О. О. Солтик, І. П. Василашко, А. І. Сологуб, Н. І. Джуренко, С. О. Глінська, А. В. Крижанівський, Г. П. Проців, С. М. Гриньків, О. Д. Войчишин; Терноп. облдержадмін., Терноп. облрада, Держ. наук. установа "Ін-т модернізації змісту освіти", Терноп. обл. комун. ін-т післядиплом. пед. освіти, Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка, Терноп. нац. мед. ун-т ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України, Рівнен. держ. гуманітар. ун-т, Нац. ботан. сад ім. М.М. Гришка НАН України, Хмельниц. нац. ун-т. - Тернопіль : Крок, 2019. - 239 c. - укp.

Розкрито історичні аспекти розвитку здорового способу життя в Україні, проаналізовано сучасний стан здоров'язбереження як домінантний аспект освітньої діяльності навчального закладу, визначено нові підходи до організації способу життя в сучасних умовах. Увагу приділено питанням професійної підготовки фахівців щодо створення здоров'язбережувального освітнього простору та психолого-педагогічним особливостям інклюзивної освіти в контексті здоров'язбереження. Розглянуто вплив кольору на здоров'я людини, описано арт-терапевтичне застосування кольору як методу здоров'язбережувальних технологій. Подано інформацію щодо біологічно активних добавок із водоростей, збагачених мікроелементами. Проаналізовано закордонний досвід підготовки вчителів фізичної культури до здоров'язбережувальної роботи. Висвітлено особливості адаптації та модифікації освітнього процесу для дітей із розладами аутистичного спектру в умовах інклюзивного навчання. Розглянуто соціальні фактори ризику для здоров'я медійно-інформаційного характеру та їх вплив на загальний стан людини в контексті інформаційного суспільства. Наведено результати дослідження популяцій відкасника татарниколистого (Carlina onopordifolia Besser ex Szafer) на території Бережанського Опілля.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.5 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС65992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сологуб А. І. 
Концепція креативної середньої освіти / А. І. Сологуб, Т. М. Луценко // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2019. - № 4. - С. 83-90. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Узагальнено педагогічні дослідження з проблеми модернізації середньої освіти, що до 2007 р. здійснювалася ними на базі Криворізького природничо-наукового ліцею. Розв'язання проблеми здійснено розробкою технології креативної освіти. За участі вчителів-експериментаторів інших шкіл авторську розробку було апробовано в Україні, після чого - вдосконалено. Згідно з положеннями технології креативної освіти, вчитель здійснює діяльність на засадах гуманізму, забезпечуючи креативний розвиток учнів, як спосіб їх формування як гармонійних особистостей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сологуб А. І. 
Науковий діалог у середній креативній природничій освіті / А. І. Сологуб, Т. М. Луценко // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2020. - № 3. - С. 48-55. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

У контексті сучасної освіти учні мають забезпечувати власний розвиток здатності до творчого розв'язання будьяких життєвих проблем. Тому закономірним є те, що сучасна середня освіта, як ніколи раніше, веде пошук психологопедагогічних умов її розвитку креативності. Сучасна освіта має відповідати дидактичному принципу науковості та зокрема системи наукового діалогу як активної форми педагогічної взаємодії учителя й учнів. Розроблення та впровадження авторської педагогічної технології креативної природничої освіти здійснювалася починаючи з 1975 р., а продовжується і дотепер за участі молодих пошукачів - учителів середніх шкіл. Її системне та багаторічне впровадження сприяло плеканню декількох сотень молодих учених, які на сьогодні успішно працюють на теренах вітчизняної та світової науки. Найбільш важливою причиною педагогічного успіху є втілення авторської типології уроків, що передбачає системний науковий діалог учнів і вчителів як невід'ємний елемент методології гуманістичної креативної природничої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б. р(4УКР)2

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сологуб А. И. 
Проблемы организации научно-исследовательской работы лицеистов и охраны их здоровья (на материале Саксаганского естественно-научного лицея) : Дис...канд. пед. наук: 13.00.01 / А. И. Сологуб; Криворожский педагогический институт. - Кривой Рог, 1995. - 237 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч421.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС48639 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Сологуб А. И. 
Проблемы организации научно-исследовательской работы лицеистов и охраны их здоровья (на материале Саксаганского естественно-научного лицея) : Дис...канд. пед. наук: 13.00.01 / А. И. Сологуб; Криворожский педагогический институт. - Кривой Рог, 1995. - 237 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч421.44

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС48639 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
18.

Креативна освіта ліцею: теорія, технологія, техніка : посібник / А. І. Сологуб, Т. М. Луценко, О. В. Махно, О. В. Краснікова; ред.: А. І. Сологуб; Національна академія педагогічних наук України, Південно-східний авторський центр креативної педагогіки, Інститут обдарованої дитини. - Кривий Ріг : Роман Козлов, 2023. - 117, [1] c. - Бібліогр.: с. 104-106 - укp.

Подано теоретичне обгрунтування модернізації сучасної середньої профільної освіти ліцею, що здійснюється на засадах креативно- педагогічної парадигми. На переконання авторів, сучасна середня освіта ліцею має неодмінно слугувати плеканню випускника, як креативної особистості. Адже, саме такий випускник здатний до успішного оволодіння сучасною університетською креативною освітою - ефективного засобу інноваційного суспільно-економічного розвитку України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА865084 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського