Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (17)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Сушенцева Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Сушенцева Л. Л. 
Управління системою методичної роботи в сучасному професійно-технічному училищі : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л. Л. Сушенцева; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 1999. - 20 c. - укp.

Викладено теоретичне обгрунтування положень і висновків, які характеризують інтегративні підходи до моделювання системи методичної роботи в сучасному професійно-технічному училищі. Розроблено модель зазначеної системи та модель управління нею. Подано наукове обгрунтування поняття "методична робота", мету, зміст та характеристику традиційних і нетрадиційних форм організації методичної роботи. Розроблено програму курсу "Організація методичної роботи в сучасному професійно-технічному училищі", а також методичні рекомендації "Традиційні і нетрадиційні форми організації методичної роботи у професійно-технічному училищі".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)к9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА307277 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Сушенцева Л. Л. 
Основи професійної мобільності : навч.-метод. посіб. / Л. Л. Сушенцева; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Кривий Ріг : Видавн. дім, 2011. - 162 c. - Бібліогр.: 40 назв - укp.

Розкрито сутність професійної мобільності, охарактеризовано професійно мобільні якості особистості. Висвітлено особливості етики та психології ділового спілкування професіонала. Розглянуто психологічні регулятори особистості: сприйняття, волю, мотиви, темперамент. Проаналізовано властивості людини та їх прояви в поведінці, діяльності та спілкуванні. Приділено увагу процесу створення власного професійного простору, який включає в себе пошук роботи, технологію ведення ділових зустрічей, самомаркетинг на ринку праці, визначення підприємницьких якостей і пошук підприємницьких ідей, а також розробку бізнес-плану проекту власного професійного простору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.203 + Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА742100 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Система роботи ПТНЗ з формування професійно мобільного кваліфікованого робітника : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 23 - 24 листоп. 2011 р., Кривий Ріг / ред.: Л. Л. Сушенцева; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти НАПН України, Криворіз. міськ. метод. центр профтехосвіти. - Кривий Ріг, 2011. - 163 c. - укp.

Розкрито принципи модернізації професійно-технічної освіти. Розглянуто інноваційні педагогічні технології як умову формування професійно-мобільного кваліфікованого робітника. Показано особливості професійної підготовки фахівців в Японії та США. Запропоновано модульний підхід у формуванні змісту підготовки робітників за сучасними професіями. Розкрито зміст і шляхи формування художньо-естетичної компетентності майбутніх робітників, а також роль соціального партнерства у підвищенні якості підготовки робітничих кадрів. Визначено педагогічні умови успішного формування професійних умінь і навичок майбутніх операторів комп'ютерного набору. Розглянуто інтегративну технологію навчання та психологічну готовність педагога професійного навчання як передумови формування професійного мобільного працівника. Запропоновано результативно-цільову модель вдосконалення стандартів професійно-технічної освіти на основі інтегральних вимог роботодавців. Увагу приділено визначенню життєвих компетенцій у випускників загальноосвітніх інтернатних закладів як складової процесу формування майбутнього професійно-мобільного кваліфікованого робітника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА751319 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Формування професійної мобільності кваліфікованих робітників у ПТНЗ : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 20 - 22 трав. 2010 р., Дніпропетровськ / ; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти, Дніпропетр. навч.-виробн. центр № 2. - Д. : Тонар, 2010. - 178 c. - укp.

Розглянуто інноваційні підходи до підготовки майбутнього кваліфікованого робітника. Розкрито теоретичні засади створення стандартів нового покоління. Визначено сучасні підходи до формування змісту інтегрованих професій. Розглянуто створення електронних навчально-методичних комплексів в ПТНЗ. Висвітлено організацію діяльності ПТНЗ з формування професійно-мобільного кваліфікованого робітника та розглянуто конкурс професійної майстерності як засіб такого формування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА736655 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сушенцева Л. Л. 
Формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах: теорія і практика : монографія / Л. Л. Сушенцева; ред.: Н. Г. Ничкало; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Кривий Ріг : Вид. дім, 2011. - 438 c. - Бібліогр.: 602 назв. - укp.

Розглянуто етапи становлення і розвитку проблеми професійної мобільності (ПМ) в історії системи професійно-технічної освіти, викладено підходи до трактування ПМ в різних науках. Обгрунтовано модель професійно мобільного кваліфікованого робітника та систему роботи професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ) з формування ПМ майбутнього кваліфікованого робітника (МКР). Висвітлено організаційно-педагогічні умови формування ПМ МКР, розкрито зміст і структуру психолого-педагогічної готовності педагогічних кадрів до формування ПМ та їх підготовки до даної діяльності в системі методичної роботи ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА742443 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Соціальне партнерство як інструмент оновлення змісту професійно-технічної освіти : матеріали Другої всеукр. наук.-практ. конф., 11 - 12 квіт. 2013 р., Кривий Ріг / ред.: Л. Л. Сушенцева; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти НАПН України, Криворіз. міськ. метод. центр профтехосвіти. - Кривий Ріг : Р. Козлов, 2013. - 193 c. - укp.

Проведено оцінювання змісту електронних підручників та умов їх використання у навчальному процесі. Наведено методи діагностування інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійних НЗ. Проаналізовано особливості соціального партнерства у контексті організаційної культури ПТНЗ. Розкрито проблеми формування професійної компетентності фахівців економічних спеціальностей. Визначено роль професійної компетентності педагога професійного навчання у формуванні конкурентоздатного кваліфікованого робітника. Розглянуто соціальне партнерство як об'єктивну необхідність підготовки висококваліфікованих робітничих кадрів. Досліджено проблему формування професійних умінь майбутніх фахівців коучинг-технологією у сучасній науково-педагогічній теорії та практиці. Висвітлено особливості проектування змісту професійно-технічної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.430 я431(4УКР)

Шифр НБУВ: ВА765238 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сушенцева Л. 
Формування ключових компетенцій учнів ПТНЗ засобами спеціального курсу «Основи професійної мобільності» / Л. Сушенцева // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 2. - С. 32-31. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

На основі застосування модульного підходу обгрунтовано роль ключових компетенцій у підготовці професійно мобільних кваліфікованих робітників у процесі викладання авторського спеціального курсу. Виокремлено особливості основних модулів вказаного курсу. Охарактеризовано наступні інтерактивні методи викладання: метод навчального співробітництва, колективний спосіб навчання, метод прискореного навчання, метод кейсів, експрес-метод, метод проектів, ігрові методи. Доцільним, на думку автора, є використання під час навчальної виробничої практики методів виробничого навчання. Доведено ефективність впровадження спеціального курсу для формування базових компетентностей, ключових компетенцій та метапрофесійних якостей.

На основе применения модульного подхода обоснована необходимость формирования ключевых компетенций при подготовке профессионально мобильных квалифицированных рабочих в процессе преподавания авторского специального курса. Выделены особенности основных модулей указанного курса. Охарактеризованы следующие интерактивные методы преподавания: метод учебного сотрудничества, коллективный способ обучения, метод ускоренного обучения, метод кейсов, экспресс-метод, метод проектов, игровые методы. Целесообразным, по мнению автора, является использование во время учебной производственной практики методов производственного обучения. Констатирована эффективность внедрения специального курса «Основы профессиональной мобильности» для формирования базовых компетенций, ключевых компетенций и метапрофессональных качеств.

The author investigates the influence of core competences on the development of professional mobility of future skilled workers. The article describes the value of authors’ special course “Fundamentals of the occupational mobility” in the formation ofcore competences and discloses the use of certain active learning methods.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сушенцева Л. 
Концептуальні засади розвитку професійно-технічної (професійної) освіти / Л. Сушенцева // Проф.-техн. освіта. - 2009. - № 3. - С. 30-31. - укp.

Представлено проект Концепції розвитку ПТО, розроблений науковими співробітниками Інституту ПТО АПН України. Обгрунтовано необхідність реформування системи ПТО та управління нею на всіх рівнях та їх взаємодії. Виділено загальновизнані проблеми в системі ПТО України: значне відставання змісту ПТО від потреб країни і ринку праці, різка деформація структури й обсягів підготовки кадрів, вкрай неефективне використання бюджетних коштів. Висвітлено мету та пріоритетні напрями розвитку ПТО. Розкрито зміст головних напрямів для забезпечення випереджувального розвитку ПТО: модернізації управління ПТО (від нормативно-правової бази до механізму ліцензування у сфері ПТО), забезпечення якості професійної освіти та навчання (від розроблення професійних стандартів, заснованих на компетенціях до стажування викладачів і майстрів виробничого навчання на виробництві та у сфері послуг), удосконалення механізму фінансового та матеріального забезпечення професійної освіти та навчання (від формування багатоканальної системи фінансування до застосування енерго- і ресурсозбережувальних технологій). Підсумовано, що реалізація Концепції потребуватиме об'єднання зусиль та координації діяльності всіх зацікавлених сторін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сушенцева Л. 
Педагогічна система формування професійно мобільного кваліфікованого робітника / Л. Сушенцева // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 1. - С. 7-9. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито зміст авторської системи роботи професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ) щодо ставлення професійного мобільного кваліфікованого робітника. Визначено специфічні ознаки зазначеної системи. Проаналізовано особливості системи підготовки професійних мобільних кваліфікованих робітників. Зазначено, що нова педагогічна система - це не просто сукупність елементів, які входять до неї, а їх взаємозалежна сукупність. Подано систему роботи ПТНЗ щодо формування професійної мобільності учнів. Обгрунтовано основні функції маркетингової служби ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сушенцева Л. Л. 
Формування ключових компетенцій учнів у навчально-виробничому процесі професійно-технічного навчального закладу / Л. Л. Сушенцева // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 1. - С. 57-63. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Встановлено, що система професійно-технічної освіти повинна враховувати вимоги ринку праці, пов'язані не стільки зі зміною технологій, скільки зі зміною затребуваних і необхідних людині для роботи і життя якостей. Професійну компетентність охарактеризовано як володіння учнем відповідною компетенцією, що охоплює його особистісне ставлення до неї та предмета діяльності. Відзначено, що актуальною стала цілеспрямована підготовка майбутнього кваліфікованого робітника до життя в сучасному стрімко мінливому світі шляхом формування професійної мобільності як особливої особистісної якості.

Установлено, что система профессионально-технического образования должна учитывать требования рынка труда, которые связаны не столько с изменением технологий, сколько с изменением востребованных и необходимых человеку для работы и жизни качеств. Профессиональная компетентность охарактеризована как владение учеником соответствующей компетенцией, которая охватывает его личностное отношение к ней и предмету деятельности. Отмечено, что актуальной стала целенаправленная подготовка будущего квалифицированного рабочего к жизни в современном стремительно меняющемся мире путем формирования профессиональной мобильности как особого личностного качества.

Found that the system of vocational education and training should take into account the requirements of the labor market, which are connected not only with a change in technology, but with the change in demand and needed a man for work and life quality. The professional competence of a student described as the possession of the relevant expertise, which encompasses his personal attitude to it and the object of activity. It is noted that the current was targeted training future skilled worker to life in today's rapidly changing world through the formation of professional mobility of special personal qualities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Сушенцева Л. Л. 
Взаємозв'язок професійної мобільності та компетентності у підготовці майбутніх кваліфікованих робітників / Л. Л. Сушенцева // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 30. - С. 448-454. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Обгрунтовано створення моделі процесу формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічному навчальному закладі (ПТНЗ). Розроблено систему роботи ПТНЗ з формування професійно мобільного кваліфікованого робітника. Зроблено висновок, що кваліфікований робітник повинен уміти творчо мислити, самостійно вирішувати складні проблеми в сфері професійної діяльності, адаптуватися до нових знань і технологій, удосконалювати свою кваліфікацію.

Обосновано создание модели процесса формирования профессиональной мобильности будущих квалифицированных рабочих в профессионально-техническом учебном заведении (ПТУЗ). Разработана система работы ПТУЗ по формированию профессионально мобильного квалифицированного рабочего. Сделан вывод, что квалифицированный рабочий должен уметь творчески мыслить, самостоятельно решать сложные проблемы в сфере профессиональной деятельности, адаптироваться к новым знаниям и технологиям, усовершенствовать свою квалификацию.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Сушенцева Л. Л. 
Фундаменталізація змісту ПТО – умова підготовки професійно мобільного кваліфікованого робітника / Л. Л. Сушенцева // Проф.-техн. освіта. - 2012. - № 4. - С. 21-24. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Виокремлено та охарактеризовано наступні тенденції розвитку професійно-технічної освіти: фундаменталізація, індивідуалізація, гуманізація, гуманітаризація. Визначено три потенційно рівноправні компоненти одного рівня: фундаментальність, гуманістична орієнтація та практична спрямованість цілісності змісту освіти. На прикладі програми курсу "Технологія виготовлення інструментів" конкретизовано та встановлено основні професійні вимоги до базових понять з курсу "Фізика" та "Матеріалознавство" для дотримання принципу випередження освоєння фундаментальних понять щодо вивчення спеціальних понять, які на них грунтуються; принципу безперервності на основі ускладнення понять про фізичні властивості; принципу варіативності – для переходу з одного рівня підготовки на інший. Розкрито закономірності суспільно-політичного, наукового та морального розвитку, характерні для сучасного періоду розвитку суспільства.

Выделены и охарактеризованы следующие тенденции развития профессионально-технического образования: фундаментализация, индивидуализация, гуманизация, гуманитаризация. Определены три потенциально равноправные компоненты одного уровня: фундаментальность, гуманистическая ориентация и практическая направленность целостности содержания образования. На примере программы курса "Технология изготовления инструментов" конкретизированы и установлены основные профессиональные требования к базовым понятиям по курсу "Физика" и "Материаловедение" для соблюдения принципа опережения освоения фундаментальных понятий как основного этапа по изучению специальных понятий, которые на них основываются; принципа непрерывности на основе усложнения понятий о физических свойствах; принципа вариативности – для перехода с одного уровня подготовки на другой. Раскрыты закономерности общественно-политических, научных и нравственных тенденций, характерных для современного периода развития общества.

Grounded necessity of fundamentality of maintenance of professional-technical education, as terms of preparation professionally of mobile skilled workers. Conformities to law of social and political, scientific and technical and moral order, characteristic the modern period of development of society, are exposed. The problem of forming of professional mobility of future workers is reflected through “generalization of labor'.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.21 + В3 р(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сушенцева Л. Л. 
Теоретико-методичні засади формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Л. Л. Сушенцева; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К., 2012. - 44 c. - укp.

Досліджено методологічні, теоретичні та методичні засади формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у закладах професійно-технічної освіти різного профілю. Обгрунтовано концепцію формування майбутнього професійно мобільного кваліфікованого робітника, в якій визначено інноваційну мету, завдання та принципи формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах. Запропоновано систему роботи професійно-технічного навчального закладу з формування майбутнього професійно мобільного кваліфікованого робітника за умов соціального партнерства та спеціальний курс "Основи професійної мобільності". Обгрунтовано методичні засади й організаційно-педагогічні умови формування професійної мобільності майбутніх кваліфікованих робітників у навчально-виробничому процесі професійно-технічного навчального закладу. Здійснено прогностичне обгрунтування формування професійної мобільності за умов інформаційного суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА389827 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сушенцева Л. 
Особливості формування професійної мобільності майбутнього кваліфікованого робітника в умовах соціального партнерства / Л. Сушенцева // Молодь і ринок. - 2011. - № 4. - С. 66-71. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Охарактеризовано соціальне партнерство (СП) як відкриту, гнучку форму співробітництва, побудовану на чіткому розподілі ролей відповідальності й долі участі, що містить як соціальні, так і економічні аспекти. Розглянуто сутність СП, особливості формування професійної мобільності майбутнього кваліфікованого робітника за умов СП.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Учитель О. Д. 
Оволодіння студентами робітничими професіями у ПТНЗ: аналіз досвіду / О. Д. Учитель, Л. Л. Сушенцева // Проф.-техн. освіта. - 2013. - № 3. - С. 43-45. - укp.

Запропоновано модель навчання, яка розширює та покращує можливості якісної підготовки висококваліфікаційного професійно мобільного робітника, забезпечує наступність і неперевність освітніх процесів, повноцінний обсяг знань, умінь та навичок, одержання високої кваліфікації, сприяє освоєнню нових технологій та технічного обладнання, а також вирішенню названих проблем у результаті тісного зв'язку науки та професійної освіти з роботодавцями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Управління якістю освіти: досвід та інновації : матеріали пед. читань, присвяч. пам'яті керівника наук. шк. з проблем упр. освітою, д-ра пед. наук, проф. В. С. Пікельної, 23 січ. 2015 р., Кривий Ріг / ред.: Л. Л. Сушенцева; ДВНЗ "Криворіз. нац. ун-т". - Кривий Ріг, 2015. - 138, [1] c. - укp.

Розкрито теоретичні засади адаптивного управління процесом забезпечення якості підготовки фахівців у ВНЗ. Досліджено вплив глобалізаційних і інтеграційних процесів на зміст освіти майбутніх учителів. Висвітлено питання формування мультимедійної компетентності учнів як умову підвищення якості технологічної освіти. Розглянуто компетентнісну модель майбутнього вчителя технології у процесі вивчення безпеки життєдіяльності. Обгрунтовано теоретичні аспекти формування дизайнерської компетентності учнів. Визначено роль міжпредметних зв'язків у формуванні світоглядної позиції учнів на уроках математики. Викладено деякі аспекти організаційних та педагогічних умов забезпечення якості професійної освіти. Здійснено порівняльний аналіз професійного вдосконалення виробничого персоналу машинобудівної галузі у США та Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21 я434

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА788586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Шевченко С. О. 
Управління якістю освіти: досвід та інновації : колект. монографія / С. О. Шевченко, Г. В. Єльникова, Л. Л. Сушенцева, А. П. Самодрин, Л. М. Петренко; ред.: Л. Л. Сушенцева, Н. В. Житник. - Дніпропетровськ : ІМА-прес, 2014. - 461 c. - укp.

Висвітлено актуальні проблеми управління якістю освіти у вітчизняному освітньому просторі з позиції набутого досвіду та визначення інноваційних шляхів їх вирішення. Викладено методологічні засади управління якістю освіти, які виступають підгрунтям оновлення діяльності сучасної професійної школи. Розглянуто теоретичні аспекти вдосконалення якості освіти. Розкрито механізми забезпечення якості професійної підготовки педагогічних кадрів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132 + Ч311.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА790243 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Формування професійно мобільного фахівця: європейський вимір : матеріали III Всеукр. наук.-практ. конф., 23 - 24 квіт. 2015 р., Кривий Ріг / ред.: Л. Л. Сушенцева; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Інж.-пед. ін-т, ДВНЗ "Криворіз. нац. ун-т", Криворіз. пед. ін-т. - Кривий Ріг, 2015. - 125, [1] c. - укp.

Викладено підхід до моделювання змісту професійної підготовки кваліфікованих робітників машинобудівного профілю. Подано інформацію про основні педагогічні умови підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до управління основними підрозділами охорони державного кордону. Висвітлено особливості формування внутрішньофірмової мобільності персоналу. Окреслено педагогічні засади формування мовно-мовленнєвих компетентностей учнів у профільній школі. Проаналізовано проблему професійної мобільності як сучасної наукової проблеми. Досліджено сучасні механізми забезпечення стійкої взаємодії ринку освітніх послуг з ринком праці в контексті вирішення задач кадрового забезпечення ефективного розвитку регіону. Розглянуто особливості розвитку системи моніторингу якості вищої освіти як умови формування професійно мобільного фахівця.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА790998 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Сушенцева Л. Л. 
Теоретичне обгрунтування моделі формування професійної мобільності майбутнього кваліфікованого робітника / Л. Л. Сушенцева // Педагогіка вищ. та серед. шк.. - 2012. - Вип. 36. - С. 640-647. - Бібліогр.: с. 647 (11 назв) - укp.

Розкрито поняття "моделювання" і "модель". Обгрунтовано, що педагогічна модель формування професійної мобільності у майбутніх кваліфікованих робітників у навчально-виробничому процесі професійно-технічного навчального закладу має враховувати поступальний характер даного процесу, вплив зовнішніх чинників (зміна й розвиток моделі компетенцій кваліфікованого робітника певного напряму підготовки) і внутрішніх чинників (зміна психологічних якостей особистості в процесі освоєння ефективної професійної поведінки). Підкреслено, що процес формування професійної мобільності відбувається більш ефективно, якщо він є цілеспрямованим, планомірним і спеціально організованим. Виявлення сутності та структури поняття "професійна мобільність" дозволило автору сконструювати поетапну модель формування професійно мобільного кваліфікованого робітника у навчально-виробничому процесі професійно-технічного навчального закладу.

Раскрыты понятия "моделирование" и "модель". Обосновано, что педагогическая модель формирования профессиональной мобильности у будущих квалифицированных рабочих в учебно-производственном процессе профессионально-технического учебного заведения должен учитывать поступательный характер данного процесса. В частности, это: влияние внешних факторов (изменение и развитие модели компетенций квалифицированного рабочего определенного направления подготовки) и внутренних факторов (изменение психологических качеств личности в процессе освоения эффективной профессионального поведения). Подчеркнуто, что процесс формирования профессиональной мобильности происходит более эффективно, если он является целенаправленным, планомерным и специально организованным. Выявление сущности и структуры понятия "профессиональная мобильность" позволило автору сконструировать поэтапную модель формирования профессионально мобильного квалифицированного рабочего в учебно-производственном процессе профессионально-технического учебного заведения.

The notions of “modeling” and “model” are dwelled upon. It is substantiated, that the pedagogical model of forming future qualified workers’ professional mobility in the educational-production process in vocational technical educational institution should take into account the translational nature of this process, influence of external factors (change and development of model of competencies of a qualified worker with a certain specialization) and internal factors (change of psychological traits of a person in the process of mastering efficient professional behavior).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Формування професійно мобільного фахівця: європейський вимір : матеріали IV Всеукр. наук.-практ. конф., 16 - 17 листоп. 2017 р., Львів / ред.: Ю. М. Козловський, Л. Л. Сушенцева, В. О. Вихрущ; Львів. облдержадмін., Нац. ун-т ''Львів. політехніка'' , Навч.-наук. ін-т права та психології, ДВНЗ ''Криворіз. нац. ун-т'', Бурштин. енергет. коледж, Івано-Франків. нац. техн. ун-т нафти і газу. - Львів : Ощипок М.М., 2017. - 305 c. - укp.

Розкрито роль освіти у підготовці професійного мобільного фахівця. Увагу приділено національному феномену України - педагогічній майстерності. Розглянуто психолого-педагогічні аспекти підвищення ефективності викладання професійної термінології іноземним абітурієнтам ВНМЗ. Висвітлено рефлексивну діяльність майбутніх вчителів трудового навчання та технологій. Визначено вплив інноваційної культури викладача коледжу на підготовку професійно мобільного фахівця. Розглянуто проблеми студентського самоврядування у ВНЗ України. Запропоновано акмеологічний підхід до формування професійної компетентності практичних психологів. Описано особливості формування професійної мобільності викладача коледжу. Розкрито сутність готовності до інженерно-педагогічної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА817922 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського