Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=Інформаційні технології і засоби навчання<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 420
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Pradeep Kumar Mishra 
Early Childhood Care & Education: an ICT Perspective [Електронний ресурс] / Kumar Mishra Pradeep, Joseph Anthony. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 53 назв. - англ. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/565/477

In the 21st century, technology serves to reinforce the educational bedrock of any country. Technology has revolutionized the teaching learning process by integrating different source of knowledge - clearly visible from primary to post-tertiary level.This paper examines the introduction of ICT in early childhood years centered on the relationship of ICT with the cognitive, emotional and social development of children. The paper discusses various aspects of the ongoing debate around ICT usage in the early years and tries to answer some of the relevant issues namely, the rationale for early introduction of ICT, the perceived risks and benefits involved in its usage, the role of the parents, and fostering appropriate application of ICT in the early childhood classrooms.

У XXI ст. технологія слугує укріпленню основ системи освіти будь-якої країни. Технологія революціонізувала навчальний процес завдяки інтеграції різних джерел знань, починаючи з початкового рівня освіти до післядипломного. Досліджено впровадження ІКТ в дошкільну освіту, фокусуючись на взаємовідношенні IКT і пізнавального, емоційного та соціального розвитку дітей. Охарактеризовано різні аспекти дискусій, які проводяться щодо використання IКT в дошкільній освіті та намагається відповісти на деякі існуючі проблеми, а саме: раціональність впровадження ІКТ у виховання й освіту дітей раннього віку, існуючі ризики і вигоди, які виникають у разі використання ІКТ, роль батьків, а також заохочення до відповідного використання ІКТ на уроках дошкільнят.

В XXI ст. технология служит для укрепления основ системы образования любой страны. Технология революционизировала учебный процесс, объединяя различные источники знания и охватывая все уровни образования. Исследовано использование ИКТ в дошкольном воспитании и образовании, фокусируясь на взаимоотношениях ИКТ с познавательным, эмоциональным и социальным развитием детей. Рассмотрены различные аспекты дискуссий, которые проводятся по поводу использования ИКТ в дошкольном образовании, сделана попытка найти ответы на некоторые из соответствующих проблем, а именно: рациональность использования ИКТ в дошкольном образовании, существующие риски и выгоды, которые возникают при использовании ИКТ, роль родителей, а также поощрение в использовании ИКТ на уроках дошкольников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.253

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Коваленко С. Г. 
Створення авторитетного файлу "Індивідуальні автори" на базі АБІС "Ірбіс" для електронного каталогу Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського [Електронний ресурс] / С. Г. Коваленко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 13 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/591/484

Ступінь стандартизації під час формування основних полів бібліографічних записів, у тому числі пошукових полів, є одним з основних показників якості масивів бібліографічної інформації. За умов окремих бібліотек завдання стандартизації розв'язується шляхом створення різноманітних довідників, що містять нормативну інформацію, використовувану в певній бібліотеці - нормативні бази даних. Для багатьох книгозбірень такими нормативними базами слугують бази авторитетних файлів. Здійснення роботи зі стандартизації під час формування бібліографічних записів називається авторитетним контролем. Висвітлено питання створення авторитетних файлів для електронного каталогу в Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені  В. О. Сухомлинського, уточнено поняття "авторитетний контроль", розкрито технологію створення авторитетного файлу "Індивідуальні автори".

Степень стандартизации при формировании основных полей библиографических записей, в том числе поисковых полей, является одним из основных показателей качества массивов библиографической информации. В условиях отдельных библиотек задание стандартизации решается путем создания различных справочников, которые вмещают в себя нормативную информацию, используемую в данной библиотеке - нормативные базы данных. Для большинства библиотек такими нормативными базами служат базы авторитетных файлов. Проведение роботы по стандартизации при формировании библиографических записей называется авторитетным контролем. Освещен вопрос создания авторитетных файлов для электронного каталога Государственной научно-педагогической библиотеки Украины им. В. А. Сухомлинского, уточнено понятие "авторитетный контроль", раскрыта технология создания авторитетного файла "Индивидуальные авторы".

The level of standardization at forming of the basic fields of bibliographic records, including the searching fields, is one of basic indexes of quality of arrays of bibliographic information. In the conditions of separate libraries the task of standardization is solved by creation of various reference books that contain the normative information used in a certain library. They are called normative databases. Such normative bases are authoritative files for many libraries.Realization of work from standardization at forming of bibliographic records is named authoritative control. Execution of work on standardization in the formation of bibliographic records is named authoritative control. The article highlights the issue of the creation of authoritative files for e-catalog in V. Sukhomlynskyi State Scientific and Pedagogical Library of Ukraine, clarifies the concept of "authoritative control", disclose the technology to create a series of authoritative file "Individual authors".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч737-568 + Ч734(4УКР)758.9:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Крупський Я. В. 
Перевірка ефективності використання навчальних Maple-тренажерів для організації самостійної роботи студентів [Електронний ресурс] / Я. В. Крупський. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 21 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/612/482

Описано основні етапи і зміст педагогічного експерименту з використання навчальних Maple-тренажерів для організації самостійної роботи студентів технічних спеціальностей. Отримано результати проведеного експерименту, що вказує на ефективність впровадження розробленої методики використання системи комп'ютерної алгебри Maple у вигляді навчальних Maple-тренажерів для підвищення мотивації учасників навчально-виховного процесу, встановлення зворотного зв'язку з кожним студентом на визначених етапах навчання, а також для розвитку практичних компетентностей з вищої математики студентів технічних спеціальностей.

Описаны основные этапы и содержание педагогического эксперимента по использованию учебных Maple-тренажеров для организации самостоятельной работы студентов технических специальностей. Полученные результаты проведенного эксперимента указывают на эффективность внедрения разработанной методики использования системы компьютерной алгебры Maple в виде учебных Maple-тренажеров для повышения мотивации участников учебно-воспитательного процесса, установление обратной связи с каждым студентом на определенных этапах обучения, а также для развития практических компетенций по высшей математике студентов технических специальностей.

The article describes the main stages and content of pedagogical experiment on the use of educational Maple-simulators for the organization of independent work of students of technical specialties. The results of the experiment show the effectiveness of the implementation of our methods using computer algebra system Maple as Maple-training simulators to increase the motivation of participants in the educational process, the establishment of feedback from each student at certain stages of training andpractical competencies development on higher mathematics of students of technical specialties.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Покришень Д. А. 
ІКТ для розв'язування системи нерівностей [Електронний ресурс] / Д. А. Покришень, Є. Ю. Носенко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 12 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/613/472

Досліджено вплив інформаційно-комунікаційних технологій навчання на розвиток творчого мислення, використання учнями і студентами евристичного методу у процесі вивчення курсу математики й інформатики. Вивчення різних програмних засобів на заняттях з інформатики дає змогу одночасно поєднувати вивчення або повторення матеріалу з інших дисциплін (математика, фізика та інші). Розглянуто з коротким описом декілька програмних продуктів різних виробників з різною методичною направленістю. Наведено приклади використання математичних задач у вивченні інформатики за допомогою програмних продуктів GRAN 1, WolframAlpha, Microsoft Mathematics 4.0.

Исследовано влияние информационно-коммуникативных технологий обучения на развитие творческого мышления, использование учащимися и студентами эвристического метода при изучении курса математики и информатики. Изучение различных программных средств на занятиях по информатике позволяет одновременно совмещать изучение или повторение материала по другим дисциплинам (математика, физика и другие). Рассмотрены с кратким описанием несколько программных продуктов разных производителей с различной методической направленностью. Приведены примеры использования математических задач при изучении информатики с помощью программных продуктов GRAN 1, WolframAlpha, Microsoft Mathematics 4.0.

About the effect of ICT on the development of teaching creative thinking, the usage of the heuristic method in the study of mathematics and computer science by pupils and students. The study of various software tools in lessons of informatics allows to combine simultaneously the learning or revise of material on other disciplines (mathematics, physics, etc.). Several software products from different vendors with different methodological orientation are examined with a brief description. Examples of the usage of mathematical problems in the study of informatics using the software GRAN 1, WolframAlpha, Microsoft Mathematics 4.0 are presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970 р3-3 + В1 р21-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Білоусова Л. І. 
Компетентність самоосвіти у сучасних умовах [Електронний ресурс] / Л. І. Білоусова, О.Б. Кисельова. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 7 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/614/479

Формування в особистості здатності до неперервного самовдосконалення шляхом самоосвіти є актуальним завданням усіх ланок освіти. Нагальна потреба в реалізації концепції освіти впродовж життя, необхідність спеціальної уваги до розв'язання проблеми самоосвіти за умов інформатизації суспільства зумовлюють актуальність наукового обгрунтування сутності і структури компетентності самоосвіти сучасного фахівця, а також технології її формування в процесі професійної підготовки кваліфікованих кадрів для сучасного суспільства в закладах вищої освіти.

Формирование у личности способности к непрерывному самосовершенствованию путем самообразования является актуальной задачей всех звеньев образования. Настоятельная необходимость в реализации концепции образования на протяжении жизни, необходимость специального внимания к решению проблемы самообразования в условиях информатизации общества обуславливают актуальность научного обоснования сущности и структуры компетентности самообразования современного специалиста, а также технологии ее формирования в процессе профессиональной подготовки квалифицированных кадров для современного общества в учреждениях высшего образования.

Formation of the individual ability to continuous self-improvement through self-education is an actual problem for all levels of education. The urgent need for implementation of the concept of lifelong learning need for special attention to the problem of self-education in the information society cause the pertinence of the material, presented in the article. Essence and structure of self-educational competence of the modern specialist and also the technology of its formation in the process of training qualified personnel for modern society in institutions of higher education is scientifically proved in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.207

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бугайчук К. Л. 
Мобільне навчання: сутність і моделі впровадження в навчальний процес вищих навчальних закладів МВС України [Електронний ресурс] / К. Л. Бугайчук. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 17 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/619/480

Сучасні тенденції створення і розширення функціональності портативних електронних пристроїв змушують світову спільноту замислюватися про їх використання з освітньою метою. Останніми роками вчені все частіше говорять про виникнення навчання за допомогою мобільних пристроїв або мобільне навчання. Автором визначена сутність мобільного навчання, його співвідношення з дистанційним й електронним навчанням, а також окреслені його переваги і недоліки. На підставі особливостей мобільних пристроїв сформульовано правила розробки інформаційних ресурсів для мобільного навчання. Запропоновано моделі впровадження мобільного навчання в навчальний процес ВНЗ МВС України.

Современные тенденции создания и расширения функциональности портативных электронных устройств заставляют мировое сообщество задумываться об их использовании с образовательной целью. Последние годы ученые все чаще говорят о возникновении обучения с помощью мобильных устройств или мобильном обучении. Автором определена сущность мобильного обучения, его соотношение с дистанционным и электронным обучением, а также определены его преимущества и недостатки. На основании особенностей мобильных устройств, сформулированы правила разработки информационных ресурсов для мобильного обучения. Предложены модели внедрения мобильного обучения в учебный процесс ВУЗ МВД Украины.

Current trends to create and expand the functionality of portable electronic devices make the international community to reflect on their use for educational purposes. In recent years, scientists are increasingly talking about the emergence of learning through mobile devices or mobile learning. The author defined the essence of mobile learning, its correlation with distance learning and e-learning, and outlines its advantages and disadvantages. Based on the characteristics of mobile devices, set out rules for the development of information resources for mobile learning. The models of implementation of mobile learning in the educational process of higher educational establishments MIA of Ukraine are offered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Парфьонова Н. Д. 
Нові підходи до використання вільно поширюваної системи комп'ютерної математики Maxima у навчанні функцій комплексної змінної [Електронний ресурс] / Н. Д. Парфьонова. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 17 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/622/481

Розглянуто нові підходи до використання вільно поширюваної системи комп'ютерної математики (СКМ) Maxima в дослідженні функцій комплексної змінної. Наведено приклади, у яких треба обережно використовувати відповіді, надані СКМ. Ці ж приклади дають змогу зрозуміти сутність означення аналітичної функції та його відмінність і взаємозв'язок з поняттям диференційовності в точці й похідною. Запропонована структура заняття надає можливість кожному студентові виконати більшу кількість завдань з даної теми (приклади яких теж подано в статті) індивідуально, а також виконати перевірку одержаних результатів. Крім того, з'являється можливість залучити до роботи всіх студентів, навіть з дуже невисоким рівнем знань, що неможливе в цій темі за традиційного її викладання.

Рассмотрены новые подходы к использованию свободно распространяемой системы компьютерной математики (СКМ) Maxima при исследовании функций комплексной переменной. Приведены примеры, в которых нужно осторожно использовать ответы, выдаваемые СКМ. Эти же примеры дают возможность обстоятельно освоить сущность определения аналитической функции и его отличие и взаимосвязь с понятием дифференцируемости в точке и производной. Предлагаемая структура занятия дает возможность каждому студенту выполнить большее количество задач из данной темы (примеры которых тоже приведены в статье) индивидуально, а также на проверку результатов. Кроме того, появляется возможность включить в работу всех студентов, даже с очень невысоким уровнем знаний, что невозможно в этой теме при традиционном ее преподавании.

The article describes new ways of the using of the freeware system of computer mathematics (SCM) Maxima for a study of functions of a complex variable. Examples in which it is needed carefully to use the answers given out by SCM are resulted. The sameexamples enable thoroughly to master essence of definition of analytic function and its difference and interrelation with the concept of diffentiability in a point and derivative. The offered structure of employment enables every student to execute the greater amount of tasks from this theme (the examples of which are also resulted in the article) individually, and also on verification of results. In addition, possibility to plug all students in work appears, even with the very low level of knowledges, that is impossible in this theme at its traditional teaching.


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.12 + В161.5 р3-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Нетьосов C. І. 
Графічна наочність на уроках правознавства з використанням інформаційно-комунікаційних технологій [Електронний ресурс] / C. І. Нетьосов. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 19 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/624/475

Зазначено, що ІКТ надають нові можливості для використання графічної наочності на уроках правознавства. Представлено робочий зошит у формі не до кінця заповнених визначень, таблиць і схем, посібника "Правознавство: визначення, таблиці та схеми. 10 клас" у формі електронного ресурсу і представлення методичних підходів до використання матеріалів, які розглядаються. З'ясовано, що робота з наочністю, що пропонується, організовується на будь-якому етапі уроку, зорієнтована на зорову, механічну та логічну пам'ять, значно економить час на уроці, розвиває компетентності письмового й усного юридичного мовлення, вдосконалює інформаційну освіченість, позитивно впливає на формування компетентностей, сприяє вихованню позитивного ставлення до закону і права. Учень - суб'єкт навчання.

Отмечено, что ИКТ создают новые возможности для использования графической наглядности на уроках правоведения. Представлено рабочую тетрадь в форме не до конца заполненных определений, таблиц и схем, пособия "Правоведение: определения, таблицы и схемы. 10 класс" в форме электронного ресурса и представление методических подходов к использованию материалов, которые рассматриваются. Выяснено, что работа с наглядностью, которая предлагается, может быть организована на любом этапе урока, ориентируется на зрительную, механическую и логическую память, значительно экономит время на уроке, развивает компетентности письменного и устного представления юридической информации, совершенствует информационную грамотность, позитивно влияет на формирование компетентностей, способствует воспитанию положительного отношения к закону и праву. Ученик - субъект обучения.

ICT offer new possibilities for using of graphic visual methods on the lessons of jurisprudence. The purpose of the article is a presentation of a workbook in a form of not completely filled definitions, tables and diagrams and manuals "Jurisprudence:definitions, tables and charts. Grade 10" in the form of electronic resource and presentation of methodical ways using the materials that are considered. It was found out that the work with using of visual methods can be arranged at any stage of the lesson and is focused on visual, mechanical and logical types of memory, it saves time during the lesson, it develops competence in written and oral legal speech, it improves the educational literacy, positively affects the forming of competencies, contributes to upbringing of a positive attitude to the law and the jurisprudence. Student is a subject of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.5 + Х8 р(4УКР)2-3 я6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Павленко О. О. 
Глобальна освіта: інструментарій Інтернет-технологій [Електронний ресурс] / О. О. Павленко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 13 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/625/474

Зазначено, що на прикладі митного дискурсу представлено інструментарій Інтернет-технологій для глобальної освіти. Описано різноманітний інструментарій Інтернет-технологій: від загальновживаного (електронна пошта, Інтернет-конференція, Веб-мережа) до спеціального галузевого. Наведено приклади деяких пошукових вправ, що забезпечують формування інформаційно-пошукових комунікативних умінь; вправ, які спрямовані на практичне оволодіння процедурою і "технологією" Інтернет-комунікації на основі відпрацювання її найважливіших елементів. Також представлено деякі з методів ефективного навчання, способів пошуку інформації, засобів ІКТ.

Отмечено, что на примере таможенного дискурса представлено инструментарий Интернет-технологий для глобального образования. Описано разнообразный инструментарий Интернет-технологий: от общеупотребительного (электронна почта, Интернет-конференция, Веб-сеть) до специального отраслевого. Приведены примеры некоторых поисковых упражнений, которые обеспечивают формирование информационно-поисковых коммуникативных умений; упражнений, направленных на практическое овладение процедурой и "технологией" Интернет-коммуникации на основе отработки ее самых главных элементов. Также представлены некоторые из методов эффективного обучения, способов поиска информации, средств ИКТ.

The Internet-technology instruments for global education are presented by the example of customs discourse in the article. Different Internet-technology instruments are described: from traditional (e-mail, Internet conference, web) to special sectoralones. The examples of some searching exercises forming informational and searching communicative skills, practical exercises for training procedures and Internet-communication technology are presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кучерук О. А. 
Засоби інформаційно-комунікаційних технологій у системі методів мотиваційного забезпечення процесу навчання української мови [Електронний ресурс] / О. А. Кучерук. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 9 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/626/478

Розглянуто проблему розвитку навчальної мотивації учнів у процесі формування їх як мовних особистостей. Обгрунтовано актуальність і важливість реалізації особистісно-мотиваційного принципу в організації мовної освіти. Визначено умови формування інтересу до учіння й збагачення навчально-пізнавальних мотивів школяра. Окреслено основні напрями мотиваційного забезпечення навчальної діяльності учнів на уроках української мови. Наведено методи формування пізнавального інтересу засобами української мови, стимулювання особистісного успіху в навчанні, розвитку потреб самостійної навчально-пізнавальної діяльності, спонукання до творчого самовираження. З'ясовано роль інформаційно-комп'ютерних технологій у забезпеченні мотиваційної основи навчання української мови в загальноосвітній школі.

Рассмотрена проблема развития учебной мотивации учеников в процессе формирования их как языковых личностей. Обоснованы актуальность и важность реализации личностно-мотивационного принципа в организации языкового образования. Определены условия формирования интереса к учению и обогащению учебно-познавательных мотивов школьника. Намечены основные направления мотивационного обеспечения учебной деятельности учеников на уроках украинского языка. Выделены методы формирования познавательного интереса средствами украинского языка, стимулирования личностного успеха в обучении, развития потребностей самостоятельной учебно-познавательной деятельности, мотивирования к творческому самовыражению. Определена роль информационно-компьютерных технологий в обеспечении мотивационной основы обучения украинскому языку в общеобразовательной школе.

The article deals with the problem of development of pupils' learning motivation in the process of their shaping as language individuals. There are substantiated the urgency and importance of personal-motivational principle in the organization of language education. It is determined the conditions for the formation of interest in learning and enriching pupil's educational and cognitive motives. The article outlines the main areas of pupils' learning motivation in the process at the Ukrainian language lessons. The methods of forming of cognitive interest by tools of Ukrainian language, encouraging of personal success in training as well as the development of needs in self-teaching and learning activities, motivation to creative expression are considered. It is identified the role of information and computer technologies in providing of motivational basis of Ukrainian language learning in secondary school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253 + Ш141.14-912.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Пліш І. В. 
Використання інформаційно-комунікаційних технологій управління якістю освіти в школах приватної форми власності [Електронний ресурс] / І. В. Пліш. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/627/473

Розглянуто та вказано на особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процесі управління якістю освіти в школах приватної форми власності. Актуальність і соціальна значущість проблеми якості навчання в приватній школі для розвитку суспільства, посилення ролі управління щодо її забезпечення, недостатній рівень практичної реалізації зумовили пошук шляхів використання ІКТ в управлінні якістю освіти в школах приватної форми власності. Запропоновано структуру інформаційного освітнього середовища, сформованість якого надає можливість оперативно й ефективно приймати управлінські рішення. Зазначено, що це позитивно впливає на якість навчально-виховного процесу і якість освіти.

Рассмотрены и выделены особенности использования информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в процессе управления качеством образования в школах частной формы собственности. Актуальность и социальная значимость для развития общества проблемы качества обучения в частной школе, усиление роли управления относительно его обеспечения, недостаточный уровень ее практической реализации обусловили поиск путей использования ИКТ в управлении качеством образования в школах частной формы собственности. Предложена структура информационной образовательной среды, сформированность которой дает возможность оперативно и эффективно принимать управленческие решения. Отмечено, что это положительно влияет на качество учебного процесса и качество образования

The article deals with the peculiarities of the use of information and communication technologies (ICT) in the process of the quality education management in private schools. The social importance and the novelty of private education as well as the role of the quality education management and in the same time the lack of practical realization of the effective mechanisms caused the search of the effective technologies of the quality management. The structure of information education environment was proposed into the article. The main goal is to give opportunity to be effective and operative in the process of decision making. The positive influence on the education process was underlined


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + Ч421.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Шишкіна М. П. 
Проблеми інформатизації освіти України в контексті розвитку досліджень оцінювання якості засобів ІКТ [Електронний ресурс] / М. П. Шишкіна, О. М. Спірін, Ю. Г. Запорожченко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 16 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/632/483

Висвітлено сучасний стан і перспективи розвитку досліджень проблем інформатизації освіти України. Визначено, що вказані питання тісно пов'язані з певними науково-методичними підходами до оцінювання якості, добору та застосування електронних засобів і ресурсів навчального призначення, інформаційно-технологічних платформ їх реалізації. Виявлено міжнародні тенденції розвитку досліджень у сфері стандартизації й оцінювання якості засобів інформаційно-комунікаційних технологій в освіті. Окреслено перспективи використання технології хмарних обчислень як платформи інформатизації сучасних освітніх систем. Обгрунтовано актуальність проведення дослідження "Система психолого-педагогічних вимог до засобів інформаційно-комунікаційних технологій навчального призначення" у контексті проблем інформатизації сучасної освіти.

Освещены современное состояние и перспективы развития исследований проблем информатизации образования Украины. Обосновано, что указанные вопросы тесно связаны с определенными научно-методическими подходами к оценке качества, отбора и применения электронных средств и ресурсов учебного назначения, информационно-технологических платформ их реализации. Выявлены международные тенденции развития исследований в области стандартизации и оценки качества средств информационно-коммуникационных технологий в образовании. Определены перспективы использования технологии облачных вычислений как платформы информатизации современных образовательных систем. Обоснована актуальность проведения исследования "Система психолого-педагогических требований к средствам информационно-коммуникационных технологий учебного назначения" в контексте проблем информатизации современного образования.

The article reviews the current state and prospects of research problems of informatization of education of Ukraine. It is determined that these issues are closely related to specific scientific and methodological approaches to quality evaluation, selection and use of electronic learning resources and information technological platforms of their delivery. International trends of research in the field of standardization and evaluation of the quality of information and communication technologies in education are revealed. Prospects of application of cloud computing technologies as a platform of informatization of modern educational systems are described. The currency of the research "The system of psychological and educational requirements for ICT-based learning tools" in the context of informatization of modern education is grounded.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)7 + Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Царенко В. О. 
Дидактичні можливості застосування вебінарів у процесі навчання інформатики учнів старших класів [Електронний ресурс] / В. О. Царенко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 1. - Бібліогр.: 7 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/635/476

Актуальність дослідження зумовлена необхідністю постійного вдосконалення засобів, форм і методів навчання інформатики учнів старших класів для набуття ними інформаційно-комунікаційних компетентностей. Визначено й проаналізовано дидактичні можливості застосування вебінар орієнтованих платформ, які можуть бути важливим компонентом методичної системи навчання інформатики учнів старших класів. Вебінар орієнтовані платформи розглядаються як засіб формування ІК-компетентностей. Дидактичними можливостями таких платформ є представлення навчального контенту, забезпечення педагогічної взаємодії й оцінювання навчальних досягнень учнів. Основними методами навчання інформатики під час вебінару є телекомунікаційні проекти, дискусія, кейс-метод та інші інтерактивні технології.

Актуальность исследования обусловлена необходимостью постоянного совершенствования средств, форм и методов обучения информатике учащихся старших классов для формирования у них информационно-коммуникационных компетенций. Определены и проанализированы дидактические возможности применения вебинар ориентированных платформ, которые могут быть важным компонентом методической системы обучения информатике учащихся старших классов. Вебинар ориентированные платформы рассматриваются как средство формирования ИК-компетенций. Дидактическими возможностями таких платформ является представление учебного контента, обеспечения педагогического взаимодействия и оценки учебных достижений учащихся. Основными методами обучения информатике во время вебинара являются телекоммуникационные проекты, дискуссия, кейс-метод и другие интерактивные технологии.

The actuality of research is determined by necessity of improving means, forms and methods of computer science learning by senior classes pupils for forming their information and communication competence. The purpose of the article is definition and analyse of didactic possibilities of webinars, that can be important component of computer science methodological system. Webinars are considered as mean of information and communication competence forming. The didactic possibilities of webinars are learning content representation, provision of pedagogical interaction and evaluation of educational achievement. The main methods of computer science teaching at the time of the webinar are telecommunication projects, discussion, case method, and other interactive technologies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7 + З970 р2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Крєпкий Ю. О. 
Функціональний і структурний аналіз інформаційної системи обліку науково-педагогічних працівників [Електронний ресурс] / Ю. О. Крєпкий, Д. А. Покришень. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/623/485

Наведено приклад реалізації інформаційної системи "Штатний формуляр" для обліку педагогічних працівників ВНЗ. Наведено її структурний і функціональний аналіз, показано можливості використання для формування звітів, що подаються на ліцензійну або акредитаційну експертизу. Сформовані дані з ІС "Штатний формуляр", можна експортувати у Microsoft Word або Excel.

Приведён пример реализации информационной системы "Штатный формуляр" для учета педагогических работников ВУЗ. Проведён ее структурный и функциональный анализ, показаны возможности использования для формирования отчетов, представляемых на лицензионную или аккредитационную экспертизу. Сформированные данные из ИС "Штатный формуляр", можно экспортировать в Microsoft Word или Excel.

This article is an example of information system "Regular Form" for the account of higher education pedagogical staff. Its structural and functional analysis is carried out as well as it is shown possibilities of itsuse for reports formation represented on licensing or accreditation examination. Formed data from IS "Regular Form" can be exported in Microsoft Word or Excel.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч245

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Литвинова С. Г. 
Віртуальні предметні спільноти як засіб підтримки природничо-математичної освіти [Електронний ресурс] / С. Г. Литвинова. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/630/500

Розглянуто пошук шляхів підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти, які спрямовані на використання віртуальних предметних спільнот і реалізацію завдань, що включають розробку структури предметних спільнот, залучення вчителів-предметників до співпраці у спільнотах, створення інформаційно-методичних, дидактичних і розвивальних матеріалів, забезпечення умов їх використання у школі, здійснення аналізу функціонування спільнот. Розкрито особливості віртуальних предметних спільнот, визначено їх види (стабільна, популярна, активна, база знань), особливості формування і фактори вибору предметної спільноти вчителями-предметниками, визначено основні підходи колаборації над документами (неформальне, формальне редагування і рецензування документів), особливості залучення вчителів-предметників до співпраці у спільнотах.

Рассмотрен поиск путей повышения качества школьного естественно-математического образования, которые направлены на использование виртуальных предметных сообществ и реализацию задач, включающих разработку структуры предметных сообществ, привлечение учителей-предметников к сотрудничеству в сообществах, создание информационно-методических, дидактических и развивающих материалов, обеспечение условий их использования в школе, проведение анализа функционирования сообществ. Раскрыты особенности виртуальных предметных сообществ, определены их виды (стабильная, популярная, активная, база знаний), особенности формирования и факторы выбора предметного сообщества учителями-предметниками, определены основные подходы коллаборации над документами (неформальное, формальное изменение и рецензирование документов), особенности привлечения учителей-предметников к сотрудничеству в сообществах.

The article is devoted to finding ways to improve the quality of school natural-mathematics education, which focused on the use of virtual subject communities and implementation of tasks involving the development of subject community structure, involving subject teachers to work in the community, creating awareness and learning, teaching and developing materials, providing conditions for their use in schools, analyzing the functioning of the communities. In the article the features of virtual subject communities are identified by their types (stable, popular, active, knowledge base), it is determined the basic approaches of collaboration with documents (informal, formal change and document review) as well as particularly involvement of subject teachers to work in the community.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Пойда С. А. 
Організація і проведення модульного контролю засобами платформи дистанційного навчання E-front [Електронний ресурс] / С. А. Пойда. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/636/494

Розглянуто теоретичні та практичні аспекти організації педагогічного контролю підвищення кваліфікації педагогічних працівників за дистанційною формою навчання засобами тестування на прикладі проведення модульного контролю на дистанційному етапі. Досліджено можливості проведення модульного контролю з використанням інструментів платформи дистанційного навчання E-front. Розглянуто особливості процесу створення тестових завдань і перевірки результатів тестування слухачів із використанням інструментального забезпечення робочого місця викладача у платформі дистанційного навчання E-front.

Рассмотрены теоретические и практические аспекты организации педагогического контроля повышения квалификации педагогических работников по дистанционной форме обучения средствами тестирования на примере проведения модульного контроля во время дистанционного этапа. Исследовано возможности проведения модульного контроля с использованием инструментов платформы дистанционного обучения E-front. Рассмотрены особенности процесса создания тестовых заданий и проверки результатов тестирования слушателей с использованием инструментального обеспечения рабочего места преподавателя в платформе дистанционного обучения E-front.

Theoretical and practical aspects of organizing the pedagogical control of the distance form of post-graduate studies by means of testing is covered in the article. It is studied on the example of module testing carrying out during the distant stage. It is investigated the possibility of carrying out of module control using the instruments of E-front distance learning platform. The peculiarities of the process of test tasks creating and checking the results of the testing using the instrumental providing of a teacher's workplace on the E-front distance learning platform are examined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.290 + Ч311.288

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Павленко І. М. 
Діагностування в системі післядипломної педагогічної освіти [Електронний ресурс] / І. М. Павленко. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 4 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/637/491

Зазначено, що комп'ютерне діагностування набуло широкого розповсюдження, що пов'язано з розвитком нової концепції навчання й широким застосуванням інформаційних технологій. Метою діагностування є з'ясування рівнів сформованості змодельованих у програмах освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації професійних діяльнісно-орієнтованих знань і навичок педагогічних працівників і виявлення тенденцій у професійному розвитку освітян упродовж курсового навчання. Звернено увагу на деякі аспекти комп'ютерного діагностування, а також розглянуто особливості моделі діагностування на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Отмечено, что компьютерное диагностирование приобрело широкое распространение, что связано с развитием новой концепции учебы и широким применением информационных технологий. Целью диагностирования является выяснение уровней формирования смоделированных в программах образовательной деятельности курсов повышения квалификации профессиональных деятельно-ориентированных знаний и навыков педагогических работников и выявления тенденций в профессиональном развитии педагогов на протяжении курсовой учебы. Уделено внимание некоторым аспектам компьютерного диагностирования, а также рассмотрены особенности модели диагностирования на базе Сумского областного института последипломного педагогического образования.

Computer diagnosticating has reached wide distribution, which is due to the development of new concept of learning and wide use of information technologies. The purpose of diagnosticating is to find out the formation levels modeled in the programs of educational activity in career development courses, professional activity-oriented knowledge and skills of pedagogical workers, and revealing the tendencies of professional development of teachers during the course study. Several aspects of computer diagnostics are considered, and particular features of diagnosticating model are examined on the basis of the Sumy Regional Institute of Post-graduate Pedagogical Education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Данилюк С. С. 
Переваги і недоліки використання інформаційно-комп'ютерних технологій у процесі формування професійної компетентності майбутніх філологів [Електронний ресурс] / С. С. Данилюк. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 15 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/639/496

Вивчено вплив комп'ютерних технологій на процес комп'ютеризації освіти, який супроводжується внесенням коректив у зміст технологій навчання внаслідок суттєвих змін у педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу. Розглянуто переваги та недоліки використання інформаційно-комп'ютерних технологій у процесі формування професійної компетентності майбутніх філологів. Визначено роль та завдання викладача як керівника навчального процесу, а також чинники, які впливають на якість освіти. Наголошено на перспективі розроблення комплексу завдань із використанням комп'ютерної техніки для формування професійної компетентності майбутніх філологів у ВНЗ.

Изучено влияние компьютерных технологий на процесс компьютеризации образования, который сопровождается внесением корректив в содержание технологий обучения вследствие существенных изменений в педагогической теории и практике учебно-воспитательного процесса. Рассмотрены преимущества и недостатки использования информационно-компьютерных технологий в процессе формирования профессиональной компетентности будущих филологов. Определены роль и задания преподавателя как руководителя учебного процесса, а также факторы, влияющие на качество образования. Обозначены перспективы разработки комплекса заданий с использованием компьютерной техники для формирования профессиональной компетентности будущих филологов в ВУЗ.

The topicality of the article is in observing the influence of computer technologies on the process of computerization of education, which is characterized by making corrections in the content of teaching technologies, taking into account important changes in theory and practice of teaching in the training-educational process. The aim of the article is highlighting of advantages and disadvantages of using information-and-computer technologies in the process of formation of future philologists' professional competence. Roles and tasks of a lecturer as a head of the educational process as well as factors, which characterize the quality of education are defined in the article. Perspectives of working out a complex of tasks which presuppose using computer appliances to form future philologists' professional competence in higher educational establishments are suggested in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З97 + Ш. р30-215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Фамілярська Л. Л. 
Блог як середовище неперервного професійного розвитку вчителів англійської мови [Електронний ресурс] / Л. Л. Фамілярська, Ю. С. Запорожцева. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 15 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/643/488

Висвітлено питання відповідності рівня підготовки вчителя англійської мови вимогам, які висуває інформатизація суспільства. Розглянуто блог як середовище професійного розвитку вчителів англійської мови в післядипломній педагогічній освіті. Розглянуто можливості використання блогу як середовища для організації неперервного підвищення кваліфікаційного рівня педагога. Подано деякі аспекти створення і підтримки блогу, для чого визначено функції і критерії його оцінювання. Досліджено ставлення вчителів англійської мови до використання блогу в професійній діяльності, як засобу розвитку професійних компетентностей.

Обобщён вопрос соответствия уровня подготовки учителей английского языка требованиям, которые выдвигает информационное пространство. Рассмотрен блог как среда профессионального развития учителей английского языка в последипломном педагогическом образовании. Рассмотрены возможности использования блога как среды для организации непрерывного повышения квалификационного уровня педагога. Представлены некоторые аспекты создания и поддержания блога, для чего определены функции и критерии его оценки. Исследовано отношение учителей английского языка к использованию блога в профессиональной деятельности, как средства развития профессиональных компетентностей.

Actuality of materials is devoted to the problem of correspondence the level of teachers of English preparation to the requirements which are put forward by informative space. In the article the blog is considered as an environment for professional development of teachers of English in graduate teacher education. Also it is considered the possibility of using a blog as an environment for organization of continuous improvement of teacher professional level. The paper presents some aspects of creating and maintaining a blog for which the functions and criteria for its evaluation are identified. Investigated the attitudes of teachers of English to blog use in their professional activities as means for their professional competence developing.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21 п9 с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Лобода Ю. Г. 
Електронні засоби навчання: структура, зміст, класифікація [Електронний ресурс] / Ю. Г. Лобода. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 2. - Бібліогр.: 11 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/649/492

Проаналізовано проблеми організації навчального процесу з використанням електронних засобів навчання. Уточнено дефініцію електронних засобів навчання, їх структуру та зміст. Розглянуто дидактичні принципи, які покладено в основу їх створення і застосовування. Детально охарактеризовано електронні засоби навчання за методичним призначенням. На підставі виділених педагогічних завдань використання електронних засобів навчання наведено та доповнено їх класифікацію, а саме, засоби теоретичної і технологічної підготовки, засоби практичної підготовки, допоміжні засоби, комплексні засоби.

Проанализированы проблемы организации учебного процесса с использованием электронных средств обучения. Уточнена дефиниция "электронные средства обучения", их структура и содержание. Рассмотрены дидактические принципы, которые положены в основу их создания и применения. Дана подробная характеристика электронных средств обучения по методическому назначению. На основании выделенных педагогических задач использования электронных средств обучения представлена и дополнена их классификация, а именно: средства теоретической и технологической подготовки, средства практической подготовки, вспомогательные средства, комплексные средства.

The article analyses the problems of organization of educational process with use of electronic means of education. Specifies the definition of "electronic learning", their structure and content. Didactic principles are considered, which are the basisof their creation and use. Given the detailed characteristics of e-learning tools for methodological purposes. On the basis of the allocated pedagogical problems of the use of electronic means of education presented and complemented by their classification, namely the means of theoretical and technological training, means of practical training, support tools, and comprehensive facilities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського