Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 134
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Співак В. І. 
Основні умови доцільності застосування психологічного консультування / В. І. Співак // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 154-163. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено актуальні питання психологічного консультування, зокрема, своєрідність ситуації, в якій перебуває консультант, що надає психологічну допомогу клієнту; перша зустріч клієнта з психологом-консультантом; ступінь занурення клієнта в стан напруги чи стресу; проблема вибору того чи іншого консультативного підходу в залежності від своєрідності психологічної проблеми клієнта. Сформовано критерії психологічного консультування.

Освещены актуальные вопросы психологического консультирования, в частности, своеобразность ситуации, в которой пребывает консультант, оказывающий психологическую помощь клиенту; первая встреча клиента с психологом-консультантом; степень погружения клиента в состояние напряжения или стресса; проблема выбора того или иного консультативного подхода в зависимости от своеобразности психологической проблемы клиента. Сформированы критерии психологического консультирования.

The article deals with the actual questions of psychological counseling, such as: the peculiarities of consultant's situation, when he gives a psychological help to client; a first client's meeting with a consultant; a client's degree of dipping in the states of tensity and stress; a problem of consult approach choosing, which depends of the peculiarities of client's psychological problem, etc.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бєлова О. Б. 
Історичні аспекти розвитку поняття "агресія" / О. Б. Бєлова // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 5-10. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто історію розвитку та зміст поняття "агресія" з урахуванням різних точок зору науковців. Охарактеризовано різницю між поняттями "агресія", "агресивність", "агресивний стан", "агресивна поведінка". Проаналізовано та узагальнено теоретичні дослідження, що причинами агресії є соціальні та біологічні умови розвитку. Вони можуть впливати як самостійно, так і взаємодоповнювати одна одну, що відповідно змінює характер позитивної та негативної симптоматики агресії.

Рассмотрена история развития и содержание понятия "агрессия" с учетом различных точек зрения ученых. Охарактеризированы различия между понятиями "агрессия", "агрессивность", "агрессивное состояние", "агрессивное поведение". На основании анализа и обобщения теоретических исследований сделан вывод о том, что причины агрессии имеют как социальные, так и биологические условия развития. Они могут влиять как самостоятельно, так и взаимодополняя друг друга, что соответственно изменяет характер положительной и отрицательной симптоматики агрессии.

The article cleats with the history of the development of such term as "aggression", the reasons of appearance aggressiveness, it's reflection in aggressive treatment, and human's symptoms.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сербалюк Ю. В. 
Історія соціальної роботи в системі підготовки соціальних працівників / Ю. В. Сербалюк // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 148-153. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Сформовано визначення соціальної роботи як специфічної форми державного і недержавного впливу на людину з метою забезпечення гідного культурного, соціального та матеріального рівня життя населення. Простежено історичний шлях розвитку соціальної роботи в Україні. Розглянуто форми соціальної підтримки та допомоги на Поділлі у ХІХ ст. Зроблено висновок, що набутий досвід приватної та громадської благочинності, пошук шляхів фінансування соціальних програм потребує не лише глибокого вивчення, але й поширення за сучасних умов.

Сформировано определение социальной работы как специфической формы государственного и негосударственного влияния на человека с целью обеспечения достойного культурного, социального и материального уровня жизни населения. Прослежено исторический путь развития социальной работы в Украине. Рассмотрены формы социальной поддержки и помощи на Подолии в ХІХ в. Сделан вывод о том, что приобретенный опыт работы частной и общественной благотворительности, поиск путей финансирования социальных программ требует не только глубокого изучения, но и распространения на современном этапе.

The article treats the theme of a farms of social support and a help at Podillya at the nineteenth century. The help to the social unguarded sections of the population in general was made by the private figures and public organizations.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5 п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Атаманчук В. Д. 
Корекційно-спрямовуюча робота під час самопідготовки в навчально-реабілітаційному центрі (з досвіду роботи) / В. Д. Атаманчук, Л. В. Балюк // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 24-28. - укp.

Розкрито структурний зміст і форми самостійної роботи учнів у навчальному закладі інтернатного типу. З'ясовано напрямки корекційно- спрямовуючої роботи вихователя під час самопідготовки учнів. Наголошено, що у вихованні учнів багато залежить від тісної взаємодії вчителя та вихователя. Акцентовано увагу на тому, що під час підведення підсумків самопідготовки зверається особлива увага на якість виконання завдань кожним учнем.

Раскрыто структурное содержание и формы самостоятельной работы учеников учебного заведения интернатного типа. Выяснено направления коррекционно-направляющей работы воспитателя во время самоподготовки учеников. Подчеркнуто, что в воспитании учеников многое зависит от тесного взаимодействия учителя и воспитателя. Акцентировано внимание на то, что при подведении итогов самоподготовки обращается особое внимание на качество исполнения заданий каждым учеником.

The article is devoted to forms of organization of pupils, work without assistance in educational institution of boardingtupe.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Михальський А. В. 
Медико-педагогічні засади реабілітаційного процесу при дитячих церебральних паралічах / А. В. Михальський // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 116-123. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Акцентовано особливу увагу на проблемах соціальної адаптації дітей з ДЦП. Відзначено, що реабілітація у разі ДЦП включає систему державних, соціально-економічних, медичних, педагогічних, психологічних та інших заходів, спрямованих на ліквідацію патологічних змін, які порушують хід нормального розвитку дитячого організму. Описано особливості лікувально-виховних заходів на кожному з етапів реабілітації: клінічному, санаторному, адаптаційному. Рекомендовано лікувальні та реабілітаційні заходи продовжувати протягом багатьох років, оскільки тільки щоденна організація життя хворої дитини сприяє правильному розвитку рухів, психіки та мовлення.

Акцентировано особое внимание на проблемы социальной адаптации детей с ДЦП. Отмечено, что реабилитация при ДЦП включает систему государственных, социально-экономических, медицинских, педагогических, психологических и других мероприятий, направленных на ликвидацию патологических изменений, нарушающих ход нормального развития детского организма. Описаны особенности лечебно-воспитательных мероприятий на каждом этапе реабилитации: клиническом, санаторном, адаптационном. Рекомендовано лечебные и реабилитационные мероприятия продолжать на протяжении многих лет, так как только ежедневная организация жизни больного ребенка способствует правильному развитию движений, психики и речи.

A rehabilitation at CCP includes the system of state, socio-economic, medical, pedagogical, psychological and other measures, pathological changes which violate motion of normal development of child's organism directed on liquidation. Medical and educate measures are conducted on each of the stages of rehabilitation: to clinical, sanatorium, adaptation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Р733.627.709.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Вержиховська О. М. 
Організація корекційно-виховної роботи з формування моральної вихованості дітей з обмеженими інтелектуальними можливостями / О. М. Вержиховська // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 37-45. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Здійснено теоретико-експериментальне дослідження проблеми морального розвитку дітей з порушенням інтелекту. Визначено складові вивчення і формування моральної вихованості, показники і критерії оцінювання. Здійснено розробку педагогічного забезпечення формування моральної вихованості в учнів, а саме: спеціальний добір змісту, методичних засобів і організаційних форм поетапного становлення компонентів морального розвитку відповідно до їх сутності та особливостей прояву у дітей. Експериментально доведено, що за умови спеціального педагогічного забезпечення формування змістового, емоційного і поведінкового компонентів становлення у дітей з обмеженими інтелектуальними можливостями молодшого шкільного віку моральних якостей значно зростає рівень їх моральної вихованості.

Осуществлено теоретико-эксперементальное исследование проблемы морального развития детей с нарушениями интеллекта. Определены составляющие изучения и формирования моральной воспитанности, показатели и критерии оценивания. Разработано педагогическое обеспечение формирования моральной воспитанности учеников, а именно: специальный подбор содержания, методических приемов и организационных форм поэтапного становления компонентов морального развития соответственно их сущности и особенностей проявления у детей. Эксперементально доказано, что при условии специального педагогического обеспечения формирования содержательного, эмоционального и поведенческого компонентов становления моральное воспитание, моральное развитие, умственно-отсталые дети, коррекционно-воспитательная работа

This problem describes result of the theoretical-experimental studies on the morel education problem. The components of study and formation of morel urbringing parameters and criteria of their evaluation have been determined, the investigation moral urbringing manifestation in mentally retarded younger schoolchildren of been established. The development of an integration of the contents, methodical means and organization form of gradual formation of morel components development according to their essence and features of manifestation in children has been carried out.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гаврилов О. В. 
Організація роботи з дітьми з помірною та тяжкою розумовою відсталістю на сучасному етапі / О. В. Гаврилов // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 46-57. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано сучасний стан роботи з дітьми з помірною і важкою розумовою відсталістю в Україні. Акцентовано увагу на те, що важливою проблемою в роботі з такою категорією дітей є організація їх психолого-педагогічного вивчення, так як від правильно поставленого діагнозу залежить комплектування спеціальних закладів, ефективність проведення навчального, корекційного, реабілітаційного, виховного процесу. Запропоновано навчальні програми для дітей різних вікових категорій. Здійснено порівняльний аналіз мережі спеціальних закладів для дітей з різним ступенем розумової відсталості в Україні та Польщі. Зроблено висновок, що незважаючи на деякі відмінності в програмах, напрямки цієї роботи практично співпадають.

Проанализировано состояние работы с детьми с умеренной и тяжелой умственной отсталостью в Украине на современном этапе. Акцентировано внимание на то, что важной проблемой в работе с такой категорией детей есть организация их психолого-педагогического изучения, так как от правильно поставленного диагноза зависит комплектование специальных заведений и эффективность проведения учебного, коррекционного, реабилитационного, воспитательного процесса. Предложены учебные программы для детей разных возрастных категорий. Осуществлен сравнительный анализ сети специальных заведений для детей с разной степенью отсталости в Украине и Польше. Сделан вывод о том, что несмотря на некоторые различия в программах, направления этой работы практически совпадают.

Organization of work with the moderately and seriously retarded children at the modern phase in Ukraine is analyzed in the article and the trial to open the key moments of such work with this category of children in the Republic Poland is done.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Опалюк О. М. 
Основні закономірності реабілітаційної роботи з дітьми з порушеннями опорно-рухового апарату / О. М. Опалюк, О. І. Лісовий // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 131-141. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Запропоновано методику різноманітних засобів реабілітації, створену з урахуванням положень, вироблених вітчизняними та зарубіжними вченими щодо відновлювального лікування. З'ясовано, що особливо важливим у цьому процесі є знання індивідуального розвитку дитини. Проаналізовано лікувально-виховні заходи та роль у їх організації вихователя і педагога на кожному з етапів реабілітації.

Предложена методика разнообразных способов реабилитации, созданная с учетом положений, выработанных отечественными и зарубежными учеными относительно восстанавливающего лечения. Выяснено, что особенно важным в этом процессе есть знание индивидуального развития ребенка. Дан анализ лечебно-воспитательным мероприятиям и роли в их организации воспитателя и педагога на каждом из этапов реабилитации.

The author of the article describes the characteristic of the main consistent patterns of process of rehabilitation work in different periods of individual children's development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.627.709.3-5 + Ч439.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Молєв В. П. 
Пограничні нервово-психічні розлади у хворих на туберкульоз легень / В. П. Молєв // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 124-130. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Мета роботи - вивчення пограничних нервово-психічних розладів у разі вперше виявленого специфічного процесу і туберкульозу легень з тривалим несприятливим перебігом за умов специфічної антибактеріальної терапії. Особливу увагу приділено динаміці психічних порушень, їх клінічним особливостям в залежності від форм хвороби. Обстежено 117 хворих на активний туберкульоз легень віком від 17-ти до 45-ти років. За результами дослідження встановлено, що на початковій стадії хвороби спостерігаються слабо виражені й оборотні психічні порушення: соматогенна астенія, стурбовано-депресивні стани і в деяких випадках - нехтування хвороби. У хворих на фіброзно-кавернозний туберкульоз легень, який мав тривалий несприятливий перебіг, найбільш типовим було поєднання вираженої хронічної астенії зі змінами особистості та анозогнозією.

Целью публикции стало изучение пограничных нервно-психических расстройств при впервые обнаруженном специфическом процессе и туберкулезе легких с продолжительным неблагоприятным течением в условиях специфичной антибактериальной терапии. Особое внимание уделено динамике психических нарушений, их клиническим особенностям в зависимости от формы болезни. Обследовано 117 больных на активный туберкулез легких в возрасте от 17-ти до 45-ти лет. Результаты исследоания показали, что в начальной стадии болезни наблюдались слабо выраженные и оборотные психические нарушения: соматогенная астения, тревожно-депресивные состояния, в некоторых случаях - игнорирование болезни. У больных фиброзно-кавернозным туберкулезом легких с продолжительным неблагоприятным течением, наиболее типичным было сочетание выраженной органической астении с измененями личности и анозогнозией.

The author studied 52 patient with infiltrative and disseminated (in most cases recently depicted) specific process and 65 patients with fibrous-cavernous tuberculoses with a prolonged course. In the first group mental disorders were mildly expressed and had a reversible character. Such states as asthenia (the gravity of which corresponded to the degree of the activity of the specific process) and anxious Ц depressive states being a result of the personality reaction to the disease were seen. In fibrous Ц cavernous tuberculosis the mental disorders were of a more extensive, diverse character and had a tendency to a chronic and progressive course. Except asthenia and neurotic disorders there were also personality disturbances of the inhibitive, excitative and hysterical type. In earlier stages of the main process mental disorders appeared periodically in relation to the main process mental disorders appeared periodically in relation to the exacerbation of tuberculosis. Subsequently their development became of continuous undulant type. In lentil outcomes of the disease in the terminal stages an increased somatically asthenia was constantly seen.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1 + Р542 + Р64-32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Беспалько В. В. 
Проблема підліткової адикції та шляхи вдосконалення її первинної профілактики / В. В. Беспалько, О. В. Коган // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 29-37. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Охарактеризовано ситуацію, що склалася в Україні у зв'язку із проблемою підліткової адикції. Всебічно розкрито причини вживання наркотиків серед підлітків. В процесі наукового дослідження використано соціально-гігієнічні, психодіагностичні методи, методику Делфі, методи експертних оцінок. Застосування таких методів дало можливість констатувати, що мотивація початку вживання психотропних речовин носить комплексний характер і залежить від віку, статі, місця проживання, типу навчального закладу, індивідуально-психологічних і медичних чинників. Зроблено висновок, що проблема дитячої та підліткової наркотизації вийшла за межі суто медичної і потребує нагального та комплексного вирішення як правовими (каральними) методами, так і методами превентологічного впливу (соціальними, педагогічними, психологічними, медичними, правовими).

Дана характеристика ситуации, сложившейся в Украине в связи с проблемой подростковой адикции. Всесторонне раскрыты причины употребления наркотиков среди подростков. В процессе научного исследования использованы социально-гигиенические, психодиагностические методы, методика Дэлфи, методы экспертных оценок. Использование данных методов дало возможность констатировать, что мотивация первичного потребления психотропных веществ носит комплексный характер и зависит от возраста, пола, места проживания, типа учебного заведения, индивидуально-психологических и медицинских факторов. Сделан вывод о том, что проблема детской и подростковой наркотизации вышла за границы чисто медицинской и требует немедленного и комплексного решения как правовыми (карательными) методами, так и методами превен-тологического влияния (социальными, педагогическими, психологическими, медицинскими, правовыми и др.).

The recent situation on drug-abuse prevalence among teenagers in Ukraine has been presented. Some data of its increasing trend were outlined. There could be seen increasing of number of drug-addicts among children and teenagers, expansion in their missus of narcotics and psychotropic drugs' spectrum. The level of awareness concerning the drug-addiction problem among school-age children and students, as well as amory schoolteachers and high school tutors in Western region of Ukraine is very low. A complex medical-and-pedagogical conception for resolving the existing addiction problem has been proposed, which could stop drug-addiction spread and be the main link in its primary prevention.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.645.021.1 + Ю959.79-734 + Ю983.620.2-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Пічугіна Т. В. 
Проблеми шкільної дезадаптації у дітей з мінімальними мозковими дисфункціями, її раннього виявлення та попередження / Т. В. Пічугіна, О. А. Будзько // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 141-148. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено питання діагностики та запобігання патології у дітей - мінімальної мозкової дисфункції (ММД) в період підготовки дитини до школи. У зв'язку з тим, що кількість дітей з цим діагнозом збільшується, надзвичайно актуальною стає проблема їх успішної соціальної адаптації. Розглянуто багаторічний досвід роботи з батьками в мультидисциплінарній команді МЛЦ "Світава Галицька". Зроблено висновок, що успіх може бути гарантований тільки комплексною медико-психолого-педагогічною реабілітацією, визначальну роль в якій відіграють сім'я, батьки.

Освещен вопрос диагностики и предупреждения патологии у детей - минимальной мозговой дисфункции (ММД) в период подготовки ребенка к школе. В связи с тем, что количество детей с этим диагнозом увеличивается, чрезвычайно актуальной становится проблема их успешной социальной адаптации. Использован собственный многолетний опыт работы с родителями в мультидисциплинарной команде МЛЦ "Свитава Галицкая". Сделан вывод о том, что успех может быть гарантирован только комплексной медико-психолого-педагогической реабилитацией, определяющую роль в которой играют семья, родители.

This article dedicated to the problems of identification and specific intervention for children with minimal brain dysfunction (MMD) before entering school system/ there is a growing professional awareness of the disorder which makes it critical to determine child's educational needs to ensure successful social adaptation of these children in school. It has been repeatedly observed by the author that only multicomponent approach have been the most successful for rehabilitation of these children. Family involvement and support is a most critical component of every intervention. Author provides her personal insight on this problem based on her extended work experience as a speech-language pathologist in the medical center лSvitava-Galitska».


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + Р733.628.063-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Співак Л. М. 
Психологічні особливості поведінкової складової "Я-концепції" молодших школярів з труднощами у навчанні / Л. М. Співак // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 163-169. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність вивчення вказаної теми. Для з'ясування мети дослідження обрано метод порівняльного аналізу особливостей формування поведінкової складової "Я-концепції" молодших школярів із трьох різних груп учнів, виділених за рівнем успішності. Дослідження проведено на базі Кам'янець-Подільської спеціалізованої ЗОШ № 5, серед 90-та учнів початкових класів. Одержані результати засвідчили наявність негативної "Я-концепції" в учнів із труднощами у навчанні, що потребує організації відповідної навчально-розвивальної роботи, спрямованої на формування позитивної "Я-концепції" особистості.

Обоснована необходимость изучения указанной темы. Для выяснения цели исследования избран метод сравнительного анализа особенностей формирования поведенческой составляющей "Я-концепции" младших школьников из трех разных групп учеников, выделенных за уровнем успеваемости. Исследование проведено в Каменец-Подольской специализированной общеобразовательной школе № 5 среди 90-та учеников начальных классов. Полученные результаты засвидетельствовали наличие отрицательной "Я-концепции" в учеников с трудностями в обучении, что "Я-концепция" личности, самоконтроль, неуспеваемость.

The article is devoted to revealing in primary students with learning difficulties those peculiarities the component of behavior and the formation of negative students лSelf-conception».


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Гуменюк С. М. 
Психосексуальний розвиток і його відхилення в дошкільному віці / С. М. Гуменюк // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 73-78. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проаналізовано сучасний стан наукових досліджень щодо розкриття сутності дитячої сексуальності. Наголошено, що правильна оцінка статі оточуючими і відповідне статеве виховання, а також засвоєння дитиною особистої схеми тіла та зовнішності формують її адекватну свідомість. У результаті в неї у 2 - 3 роки проходить первинна статева ідентифікація, тобто правильне визначення своєї статевої належності. Акцентовано увагу на тому, що для оцінки психосексуального розвитку всім працюючим з дітьми необхідно орієнтуватися в статевій диференціації, що проходить у кризові періоди дітей дошкільного віку, враховувати специфіку віку, статево-рольову поведінку, сексуальні прояви з метою правильної організації подальшої роботи роботи з ними.

Проанализировано состояние научных исследований сущности детской сексуальности на современном этапе. Подчеркнуто, что правильное определение пола окружающими и соответствующее половое воспитание, а также усвоение ребенком личной схемы тела и внешности формируют его адекватное сознание. В результате у него в 2 - 3 года проходит первичная половая идентификация, тоесть правильное определение своей половой принадлежности. Акцентировано внимание на то, что для оценки психосексуального развития всем работающим с детьми необходимо ориентироваться в половой дифференциации, котороя происходит в кризисные периоды детей дошкольного возраста, учитывать специфику возраста, полово-ролевое поведение, сексуальные проявления с целью правильной организации дальнейшей работы с ними.

Studying psychosexual development of preschool-aged children is a part of further work with them. Evaluating psychosexual development is realized according to forming sexual identification, sexual-role behavior, awareness in sexual questions, sexual manifestations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.401 + Ю983.73

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гаврилова Н. С. 
Специфіка організації і проведення уроків математики у спеціальній загальноосвітній школі для дітей з ПМР / Н. С. Гаврилова // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 57-73. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто специфіку навчання на уроках математики у початковій школі для дітей з порушеннями мовлення. Вказано, що реалізація корекційної спрямованості навчально-виховного процесу в школі для дітей з тяжкими порушеннями мовлення повинна здійснюватися через створення уроків нового типу. Охарактеризовано зміст, структуру, особливості використання наочності та роботи з мовним матеріалом на уроках корекційно-інформаційного, розвивально-узагальнювального, регуляційно-контролюючого типів. Зроблено висновок про те, що запропонована методика формування математичних знань та умінь у дітей з ПМР орієнтована на розвиток особистості учня, що потребує максимальної індувідуалізації та диференціації процесу вивчення цієї дисципліни, побудови його на діагностичній основі.

Рассмотрена специфика обучения на уроках математики в начальной школе для детей с нарушениями речевого развития. Подчеркнуто, что реализация коррекционной направлености учебно-воспитательного процесса в школе для детей с тяжелыми нарушениями речевого развития должна осуществляться через организацию уроков нового типа. Охарактеризированы содержание, структура, особенности использования наглядности и работы с языковым материалом на уроках коррекционно-информационного, развивающе-обобщающего, регулятивно-контролирующего типов, предложена специфика их организации и проведения. Сделан вывод о том, что предложенная методика формирования математических знаний и умений ориентирована на развитие личности ученика, что требует максимальной индивидуализации и дифференциации процесса изучения этого предмета, организации его на основании диагностики.

Specific education at the primary school for children's with a difficult speech violations at the mathematic lessons are revealed in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Левицький В. Е. 
Статево-рольове виховання представників різної статі з порушеним інтелектом молодшого шкільного віку в допоміжній школі інтернатного типу / В. Е. Левицький // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 92-98. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

На підставі теоретико-експериментальних досліджень визначено, що статево-рольова вихованість включає в себе когнітивний (знання), мотиваційний (ставлення) та поведінковий (статево-рольова поведінка) компоненти. В свою чергу когнітивнй компонент було розподілено на сформованість поняття "стать", знань в площині статево-рольової ідентифікації, статево-рольових взірців та знань про моделі адекватної статево-рольової поведінки, та гендерні ролі дорослих.

В результате теоретико-экспериментальных исследований определено, что поло-ролевая воспитанность включает в себя когнитивный (знания), мотивационный (отношение) и поведенческий (поло-ролевое поведение) компоненты. В свою очередь когнитивный компонент был расформирован на сформированость понятия "пол", знаний поло-ролевой идентификации, поло-ролевых образцов (примеров) и знаний о моделе адекватного поле-ролевого поведения, и гендерной роли взрослых.

This article contains the results of theoretical and experimental investigation of the problem of sexual and role-playing upbringing of mentally handicapped junior children. In the process of investigation it has been determined that sexual and role- plying upbringing includes cognitive (knowledge), emotional (attitude) and behavior (sexual and role-playing behavior) components. Cognitive component in its turn was subdivided into: formation of the notion лsex», ideas, knowledge the sphere of sexual and role-playing identification; formation of sexual and role-playing samples, ideas and formation of knowledge about gender parts of adults. The possibility to subdivide the phenomenon of sexual and role-playing breding into structural components was taken as a basis in studying the level of sexual and role-playing breeding of children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.358

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Галецька Ю. В. 
Форми організації корекційної роботи при нервово-психічних розладах / Ю. В. Галецька // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 10-15. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено питання щодо причин появи функціональних розладів, наведено класифікацію та коротку характеристику. Описано способи зняття емоційної напруги, організації корекційної роботи з певними групами людей. Зроблено висновок, що подолання нервово-психічних розладів необхідно проводити шляхом формування нової, об'єкивної оцінки власних відчуттів і уявлень, особливо в тій галузі психіки, яка найбільш турбує суб'єкта.

Освещены причины появления функциональных расстройств, их классификация и краткая характеристика. Рассмотрены способы снятия эмоционального напряжения, организации коррекционной работы с определенными группами людей. Сделан вывод о том, что преодоление нервно-психических расстройств необходимо проводить путем формирования новой, объективной оценки собственным ощущениям и представлениям, в особенности в той области психики, которая более всего тревожит субъекта.

This article elucidate the problems of appearance functional disorders, the classification and short characteristics of them. There is also description of the methods of removal emotional strain.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Матвєєва М. П. 
Формування писемного мовлення як чинник особистісного розвитку учнів з нормальним та недорозвиненим інтелектом / М. П. Матвєєва // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 98-106. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Метою дослідження є пошук шляхів цілеспрямованого виховання самосвідомості та довільної саморегуляції учнів через певні види навчальних робіт. Йдеться, зокрема, про написання творів та використання піктограм. З'ясовано, що з психологічної точки зору формування навичок написання творів забезпечує потужний розвиток писемного мовлення. Проаналізовано результати експерименту, проведеного в V - IX класах масових шкіл. Зроблено висновок, що цілеспрямоване формування писемного мовлення сприяє особистісному розвитку школяра, зокрема його здатності до самоусвідомлення та довільної саморегуляції. Автором заплановано розробити спеціальну методику розвитку писемного мовлення розумово відсталих учнів.

Целью публикации есть поиск путей целенаправленного воспитания самосознания и произвольной саморегуляции учеников через определенные виды учебных работ. Речь идет о написании сочинений и использовании пиктограмм. Выяснено, что с психологической точки зрения формирование навыков написания сочинений обеспечивает мощное развитие письменной речи. Проанализированы результаты эксперимента, проведенного в V - IX классах массовых школ. Сделан вывод о том, что целенаправленное формирование письменной речи способствует личностному развитию школьника, в частности его способности к самосознанию и произвольной саморегуляции. Автором запланирована разработка специальной методики развития письменной речи умственно отсталых учеников.

The article is devoted to the problem of forming of writing speech at students with a normal and underdeveloped intellect. Writing speech matters very much not only for forming of communicative functions but also for education of consciousness and volitional adjusting of behavior of students. The method of teaching of writing speech must take into account the psychological mechanisms of this process. One of facilities of increase of efficiency of writing speech is the use of icons use pictogram Ц denotation of words and combination of words by graphic characters.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33 + Ш141.14-917.3 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Дмітрієва О. І. 
Формування правової свідомості старшокласників зі зниженим слухом під час позаурочної виховної роботи (з досвіду роботи) / О. І. Дмітрієва // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 85-92. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Висвітлено досвід роботи Кам'янець-Подільського багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру з питань формування правосвідомості старшокласників зі зниженим слухом. Розкрито зміст, класифікацію та методику проведення навчально-виховних заходів. Окреслено функції вчителя та вихователя в процесі формування правової свідомості старшокласників зі зниженим слухом у школі-інтернаті. Акцентовано особливу увагу на ролі сім'ї у формуванні правил правової поведінки дітей.

Освещен опыт работы Каменец-Подольского многопрофильного учебно-реабилитационного центра по вопросам формирования правосознания старшеклассников со сниженным слухом. Раскрыто содержание, классификацию и методику проведения учебно-воспитательных мероприятий. Определены функции учителя и воспитателя в процесс формирования правового сознания старшеклассников со сниженным слухом в школе-интернате. Акцентировано внимание на роль семьи в формировании правил правового поведения детей.

The formation of the legal consciousness of senior pupils with dull hearing is a very important task for modern school, for teachers and for educators. This task is worked on in Kamyanets-Podilsky Education and Rehabilitation Centre.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.221.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Миронова С. П. 
Характеристика закономірностей навчального процесу вищої школи / С. П. Миронова // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 106-115. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано представлені в педагогіці вищої школи закономірності навчання та дидактичні принципи. Зроблено висновок, що більшість дослідників у галузі дидактики вищої школи прагне по-своєму сформувати закономірності педагогічного процесу у ВНЗ, доповнюючи і адаптуюючи за цього закономірності шкільної дидактики відповідно до вимог ВНЗ. Дещо іншим є підхід до виділення принципів навчання у вищій школі. Будучи одностайними у визначенні самого поняття, вчені по-різному оцінюють його важливість, тому опис дидактичних принципів вищої школи є змінним - від елементарного їх називання до детальних характеристик. Рекомендовано розробити практичні вимоги щодо застосування дидактичних принципів у вищій школі стосовно кожної кафедри, навчального предмета та профілю спеціаліста окремо.

На основании теоретических исследований проанализированы представленные в педагогике высшей школы закономерности обучения и дидактические принципы. Сделан вывод о том, что большинство исследователей в области дидактики высшей школы стремятся по-своему сформулировать закономерности педагогического процесса в высшей школе, дополняя и адаптируя при этом закономерности школьной дидактики согласно требованиям ВУЗ. Несколько иными есть подходы к выделению принципов обучения в высшей школе. Будучи единодушными в определении самого понятия, ученые по-разному оценивают его важность, поэтому описание дидактических принципов высшей школы колеблется от элементарного их определения до детальных характеристик. Рекомендовано разработать практические требования к применению дидактических принципов в высшей школе относительно каждой кафедры, учебного предмета и профиля специалиста в отдельности.

Theoretical generalization of peculiarities of studies and corresponding didactic principles is realized in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Пріданнікова О. М. 
Характеристика прагнення розумово відсталих підлітків покращити власну поведінку / О. М. Пріданнікова // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2008. - Вип. 1. - С. 16-23. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено проблему впровадження самовиховання у виховний процес допоміжної школи. Здійснено аналіз співвідношення між "я-реальним" та "я-ідеальним" розумово відсталих підлітків. Визначено рівні наявності прагнення покращувати власну поведінку: високий, середній, низький. Основні результати дослідження відображені на схемах. З'ясовано, що однією з передумов до самовиховання є наявність прагнення покращити власну поведінку, усвідомлення підлітком невідповідності власного "я" ідеальному образу і готовність змінюватися.

Освещена проблема внедрения самовоспитания в воспитательный процесс вспомогательной школы. Проанализировано соотношение между "я-реальным" и "я-идеальным" умственно отсталых подростков. Определены уровни наличия стремления улучшать собственное поведение: высокий, средний, низкий. Основные результаты исследования отображены на схемах. Выяснено, что одной из предпосылок к самовоспитанию есть наличие стремления улучшить собственное поведение, осознание подростком несоответствия собственного "я" идеальному образу и готовность изменяться.

The article is dealt with the problem of the self-education into the educational process of the auxiliary school; the actuality of the problem is determined, the short analysis of the scientific investigations concerning the question of correlations between УI-realФ and УI-ideal' of the mentally-retarded teenagers is done and the pupils who decided to improve their behavior are found.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч435.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського